CELEX:02022D0667-20240722: Decizia (PESC) 2022/667 a Consiliului din 21 aprilie 2022 privind o măsură de asistență sub forma unui program general de sprijin pentru Uniunea Africană în cadrul Instrumentului european pentru pace pentru perioada 2022-2024
| Redacția Lex24 | |
| Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 14/08/2024 |
| |
Informatii
Data documentului: 22/07/2024Data intrării în vigoare: 22/07/2024
Autor: Not available
Formă: Repertoriu EUR-Lex
02022D0667 — RO — 22.07.2024 — 003.001
Acest document are doar scop informativ și nu produce efecte juridice. Instituțiile Uniunii nu își asumă răspunderea pentru conținutul său. Versiunile autentice ale actelor relevante, inclusiv preambulul acestora, sunt cele publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și disponibile pe site-ul EUR-Lex. Aceste texte oficiale pot fi consultate accesând linkurile integrate în prezentul document.
|
DECIZIA (PESC) 2022/667 A CONSILIULUI din 21 aprilie 2022 (JO L 121 22.4.2022, p. 38) |
Astfel cum a fost modificată prin:
|
|
|
Jurnalul Oficial |
||
|
NR. |
Pagina |
Data |
||
|
L 70 |
55 |
8.3.2023 |
||
|
DECIZIA (PESC) 2023/2687 A CONSILIULUI |
L 2687 |
1 |
28.11.2023 |
|
|
L 2034 |
1 |
23.7.2024 |
||
DECIZIA (PESC) 2022/667 A CONSILIULUI
din 21 aprilie 2022
privind o măsură de asistență sub forma unui program general de sprijin pentru Uniunea Africană în cadrul Instrumentului european pentru pace pentru perioada 2022-2024
Articolul 1
Instituire, obiective, domeniu de aplicare și durată
Pentru a atinge obiectivele prevăzute la alineatul (2) de la prezentul articol, măsura de asistență finanțează aspectele militare ale operațiilor în sprijinul păcii desfășurate sub conducere africană, mandatate sau autorizate de Consiliul pentru pace și securitate al UA, inclusiv următoarele activități, dar fără a se limita la acestea:
acoperirea costurilor legate de personal (aproximativ 40 % din valoarea de referință financiară totală), cum ar fi diurnele și indemnizațiile pentru personalul militar, indemnizația de misiune pentru ofițerii militari din comandamentul misiunii, operațiile de evacuare a victimelor, despăgubirile pentru deces și invaliditate, rațiile, cheltuielile de transport și de deplasare și formarea personalului militar;
furnizarea și modernizarea echipamentelor și furnizarea de servicii (aproximativ 35 % din valoarea de referință financiară totală), cum ar fi echipamentele individuale ale soldaților, consumabilele medicale, vehiculele, combustibilul și întreținerea vehiculelor, dispozitivele și serviciile de comunicare, tehnologia și serviciile informatice, infrastructura și serviciile de comandă și control și alte echipamente, cu excepția echipamentelor sau platformelor menționate la articolul 5 alineatul (3) din Decizia (PESC) 2021/509;
realizarea de lucrări (pentru o sumă indicativă de 25 % din valoarea de referință financiară totală), cum ar fi construcția și reabilitarea cazărmilor militare, a unităților de formare și a unităților medicale.
Articolul 2
Aprobarea sprijinului pentru acțiunile din cadrul măsurii de asistență
Articolul 3
Dispoziții financiare
Articolul 4
Acorduri cu beneficiarul
Acordurile menționate la alineatul (1) includ dispoziții care obligă beneficiarul să garanteze:
respectarea dreptului internațional relevant, în special a dreptului internațional al drepturilor omului și a dreptului internațional umanitar;
utilizarea corectă și eficientă a oricăror active furnizate în cadrul măsurii de asistență în scopurile pentru care au fost furnizate;
întreținerea suficientă a oricăror active furnizate în cadrul acestei măsuri de asistență pentru a asigura utilizabilitatea acestora și disponibilitatea lor operațională pe durata ciclului lor de viață;
faptul că niciun activ furnizat în cadrul măsurii de asistență nu va fi pierdut sau transferat, la sfârșitul ciclului său de viață, fără consimțământul comitetului instrumentului instituit în temeiul Deciziei (PESC) 2021/509 către alte persoane sau entități decât cele identificate în respectivele acorduri.
Articolul 5
Punere în aplicare
Acțiunile din cadrul măsurii de asistență, menționate la articolul 2, pot fi puse în aplicare integral sau parțial de oricare dintre următoarele entități ca actori de implementare sau prin granturi care pot fi acordate fără o cerere de propuneri:
Comisia UA;
Uniunea Maghrebului Arab;
Comunitatea Statelor sahelo-sahariene;
Piața comună a Africii de Est și de Sud;
Comunitatea Africii de Est;
Forța est-africană de intervenție rapidă;
Comunitatea Economică a Statelor din Africa Centrală;
Comunitatea Economică a Statelor din Africa de Vest;
Autoritatea Interguvernamentală pentru Dezvoltare;
Capabilitatea regională din Africa de Nord;
Comunitatea de Dezvoltare a Africii Australe;
G5 Sahel;
Comisia bazinului lacului Ciad;
Oficiul Înaltului Comisar al Națiunilor Unite (ONU) pentru Drepturile Omului;
Secretariatul ONU;
Biroul ONU pentru Servicii de Proiect;
Biroul de sprijin al ONU în Somalia;
ministerele, departamentele guvernamentale sau alte organe și agenții de drept public ale statelor membre, sau organisme de drept privat cu misiune de serviciu public, astfel cum sunt prevăzute în anexă, cu condiția ca acestea din urmă să prezinte garanții financiare adecvate;
entități nonprofit, astfel cum figurează în anexă.
Articolul 6
Monitorizare, evaluare și control
Articolul 7
Raportare
Pe parcursul perioadei de punere în aplicare, Înaltul Reprezentant prezintă COPS rapoarte semestriale privind punerea în aplicare a măsurii de asistență, în conformitate cu articolul 63 din Decizia (PESC) 2021/509. Administratorul măsurilor de asistență informează periodic comitetul instrumentului instituit prin Decizia (PESC) 2021/509 cu privire la execuția veniturilor și cheltuielilor în conformitate cu articolul 38 din decizia respectivă, inclusiv prin furnizarea de informații cu privire la furnizorii și subcontractanții implicați.
Articolul 8
Suspendarea și sistarea
În conformitate cu articolul 64 din Decizia (PESC) 2021/509, COPS poate decide să suspende sau să sisteze sprijinul pentru acțiunile din cadrul măsurii de asistență sau să suspende întreaga măsură de asistență, la cererea unui stat membru sau a Înaltului Reprezentant, în următoarele cazuri:
dacă beneficiarul încalcă obligațiile care îi revin în temeiul dreptului internațional, în special al drepturilor omului și al dreptului internațional umanitar, sau dacă beneficiarul nu îndeplinește angajamentele asumate în cadrul acordurilor menționate la articolul 4;
dacă contractul cu un actor de implementare a fost suspendat sau a fost reziliat în urma unei încălcări a obligațiilor care îi revin în temeiul contractului;
dacă situația din zona geografică în cauză nu mai permite punerea în aplicare a măsurii, asigurând, în același timp, garanții suficiente;
dacă continuarea aplicării măsurii nu mai servește obiectivelor acesteia sau nu mai este în interesul Uniunii.
În cazuri urgente și excepționale, Înaltul Reprezentant poate decide, cu titlu provizoriu, suspendarea totală sau parțială a punerii în aplicare a măsurii de asistență, până la adoptarea unei decizii de către COPS.
Articolul 9
Coerența acțiunilor Uniunii
În conformitate cu articolul 8 din Decizia (PESC) 2021/509, se asigură coerența între acțiunile din cadrul măsurii de asistență și alte acțiuni din domeniul Politicii externe și de securitate comune și măsurile din cadrul instrumentelor din alte domenii ale acțiunii externe a Uniunii, precum și din cadrul celorlalte politici ale Uniunii, inclusiv abordarea integrată în materie de crize și conflicte externe.
Articolul 10
Intrare în vigoare
Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării.
Se aplică de la 1 ianuarie 2022.
ANEXĂ
Lista ministerelor, departamentelor guvernamentale și a altor organisme și agenții de drept public din statele membre și a organismelor de drept privat cu misiune de serviciu public care au prezentat garanții financiare adecvate, care pot pune în aplicare integral sau parțial acțiuni din cadrul măsurii de asistență (1):
Lista entităților nonprofit care pot pune în aplicare integral sau parțial acțiuni în cadrul măsurii de asistență:
(1) Prezenta listă se referă numai la măsura de asistență instituită prin prezenta decizie și nu exclude posibilitatea ca alte entități să fie desemnate pentru măsuri de asistență viitoare, inclusiv cele sub forma unui program general.
