CELEX:32021D2312: Decizia (UE) 2021/2312 a Comisiei din 7 decembrie 2021 privind schema de ajutor național pe termen lung pentru agricultură în regiunile nordice ale Finlandei [notificată cu numărul C(2021) 8773] (Numai textele în limbile finlandeză și suedeză sunt autentice)
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 27/06/2024 |
|
Informatii
Data documentului: 07/12/2021; Data adoptăriiData intrării în vigoare: 01/01/2022; Punere în aplicare a se vedea articolul 1.1
Data încetării: No end date
Autor: Comisia Europeană, Direcția Generală Agricultură și Dezvoltare Rurală
Formă: Repertoriu EUR-Lex
Destinatar: Finlanda
28.12.2021 |
RO |
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene |
L 464/1 |
DECIZIA (UE) 2021/2312 A COMISIEI
din 7 decembrie 2021
privind schema de ajutor național pe termen lung pentru agricultură în regiunile nordice ale Finlandei
[notificată cu numărul C(2021) 8773]
(Numai textele în limbile finlandeză și suedeză sunt autentice)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Actul de aderare la Uniunea Europeană a Austriei, Finlandei și Suediei, în special articolul 142,
întrucât:
(1) |
Prin Decizia 95/196/CE (1), Comisia a aprobat schema de ajutor național pe termen lung pentru agricultură în regiunile nordice ale Finlandei („schema de ajutor nordic”), astfel cum a fost notificată de Finlanda în temeiul articolului 143 din Actul de aderare în vederea autorizării în temeiul articolului 142 din Actul de aderare. Decizia 95/196/CE a fost înlocuită de Decizia C(2009)3067 a Comisiei din 30 aprilie 2009 (2). Decizia respectivă a fost înlocuită de Decizia (UE) 2018/672 a Comisiei (3). |
(2) |
Întrucât autorizația Finlandei de a pune în aplicare schema de ajutor nordic prevăzută în Decizia (UE) 2018/672 expiră la 31 decembrie 2021, trebuie adoptată o nouă decizie. |
(3) |
Ajutorul național pe termen lung menționat la articolul 142 din Actul de aderare este menit să asigure menținerea activității agricole în regiunile nordice, astfel cum sunt stabilite de către Comisie. |
(4) |
Ținând seama de factorii menționați la articolul 142 alineatele (1) și (2) din Actul de aderare, ajutorul național prevăzut la articolul respectiv trebuie să fie limitat la zonele care sunt situate la nord de paralela 62 sau în apropierea acesteia și care sunt afectate de condiții climatice comparabile ce fac ca activitatea agricolă să fie deosebit de dificilă. Municipalitatea (kunta) trebuie să fie aleasă ca unitate administrativă relevantă, inclusiv municipalitățile care sunt înconjurate de alte municipalități din cadrul acestor zone, chiar dacă nu prezintă aceleași caracteristici. |
(5) |
Pentru a facilita administrarea schemei și pentru a o coordona cu sprijinul acordat în temeiul Regulamentelor (UE) nr. 1305/2013 (4) și (UE) nr. 1307/2013 (5) ale Parlamentului European și ale Consiliului, precum și cu schemele de ajutor național, este adecvat să se includă în zonele care beneficiază de ajutor în temeiul prezentei decizii aceleași municipalități ca cele care aparțin zonei delimitate în conformitate cu articolul 32 alineatul (2) al doilea paragraf din Regulamentul (UE) nr. 1305/2013 în Programul de dezvoltare rurală pentru Finlanda continentală 2014-2020. |
(6) |
Perioada de referință în raport cu care trebuie examinate evoluția producției agricole și nivelul de sprijin global, folosind statisticile naționale disponibile ca bază, trebuie să rămână aceleași ca în Decizia (UE) 2018/672 și să acopere anii 1991, 1992 și 1993 în ceea ce privește producția agricolă. |
(7) |
În conformitate cu articolul 142 din Actul de aderare, cuantumul total al ajutorului acordat trebuie să fie suficient pentru a menține activitatea agricolă în regiunile nordice ale Finlandei, însă nu poate conduce la o situație în care sprijinul global depășește nivelul sprijinului din cursul unei perioade de referință anterioare aderării. Prin urmare, este necesar să se ia în considerare ajutorul pentru venit din cadrul politicii agricole comune atunci când se stabilește nivelul maxim admisibil de ajutor în temeiul articolului respectiv. Pe baza datelor din 2020, cuantumul maxim anual al ajutorului trebuie să fie stabilit la 574,5 milioane de euro, calculat ca medie pe o perioadă de 6 ani, de la 1 ianuarie 2022 până la 31 decembrie 2027. |
(8) |
Cuantumul mediu maxim anual al ajutorului trebuie împărțit între următoarele categorii de ajutor: creșterea animalelor, producția agricolă vegetală și alte ajutoare nordice. Pentru producția de lapte de vacă, este necesar să se stabilească un cuantum mediu maxim anual separat al ajutorului care este suficient pentru a menține producția în regiunile nordice ale Finlandei. |
(9) |
Ajutorul trebuie acordat în fiecare an pe baza mijloacelor de producție (cum ar fi unitățile vită mare și hectarele) în limitele totale stabilite prin prezenta decizie. |
(10) |
Ajutorul pentru reni trebuie acordat pe cap de animal și limitat la numărul tradițional de reni din regiunile nordice ale Finlandei. Pentru depozitarea bacelor și a ciupercilor sălbatice, trebuie să se permită plata ajutorului pe kg, iar în ceea ce privește transportul laptelui și al cărnii, precum și serviciile indispensabile pentru creșterea animalelor, în funcție de costurile suportate, cu deducerea oricărei alte plăți din fonduri publice care acoperă aceleași costuri. |
(11) |
Pentru laptele de vacă, trebuie să se permită plata ajutorului la kg/lapte pentru a se menține un stimulent pentru o producție eficientă. |
(12) |
Pentru a se permite reacții prompte la fenomenul de volatilitate și pentru a se menține activitățile agricole în regiunile nordice ale Finlandei, este adecvat să se permită Finlandei să stabilească, pentru fiecare an calendaristic, cuantumul ajutorului per sector în cadrul unei categorii de ajutoare și per unitate de producție. |
(13) |
În acest sens, Finlanda trebuie să diferențieze ajutoarele acordate în regiunile sale nordice și să fixeze cuantumurile anuale ale ajutoarelor în funcție de gravitatea handicapurilor naturale și de alte criterii obiective, transparente și justificate legate de obiectivele stabilite la articolul 142 alineatul (3) al treilea paragraf din Actul de aderare, și anume menținerea producției și prelucrării primare tradiționale adaptate în mod special la condițiile climatice ale regiunilor în cauză, îmbunătățirea structurilor de producție, de comercializare și de prelucrare a produselor agricole, facilitarea eliminării produselor menționate și asigurarea protecției mediului înconjurător și a conservării mediului rural. |
(14) |
Pentru a asigura plăți regulate pe parcursul anului calendaristic, Finlanda trebuie să aibă posibilitatea de a efectua plata ajutorului pentru un anumit an utilizând plăți în avans bazate pe estimările inițiale ale numărului de mijloace de producție și de unități de producție și să facă plata ajutorului pentru producția de lapte în tranșe lunare, în funcție de producția efectivă. |
(15) |
Supracompensarea producătorilor trebuie să fie evitată prin recuperarea plăților necuvenite până la data de 1 iunie a anului următor. |
(16) |
În conformitate cu articolul 142 alineatul (3) din Actul de aderare, ajutorul acordat în temeiul prezentei decizii nu trebuie să conducă la o creștere a producției globale peste nivelul producției tradiționale în zona vizată de schema de ajutor nordic. |
(17) |
Prin urmare, este necesar să se stabilească un număr maxim anual de mijloace de producție eligibile pentru fiecare categorie de ajutoare, inclusiv un maximum separat pentru numărul de vaci de lapte, la un nivel egal cu sau mai mic decât cel din perioadele de referință. |
(18) |
În ceea ce privește numărul de vaci de lapte, trebuie să se țină seama de evoluția cantității produse per mijloc de producție de la perioadele de referință. Prin urmare, numărul maxim eligibil de vaci de lapte a fost stabilit în Decizia (UE) 2018/672. |
(19) |
Ajutorul pentru creșterea, prelucrarea și comercializarea renilor trebuie acordat astfel încât să se evite supracompensarea împreună cu ajutorul acordat în conformitate cu articolul 213 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului (6). |
(20) |
În ceea ce privește producția agricolă vegetală, pentru a se permite o anumită flexibilitate în utilizarea terenurilor agricole între diferite sectoare de producție, suprafața maximă permisă trebuie să fie de 944 300 ha, putând include maximum 481 200 ha de pajiști. |
(21) |
Pentru culturile din sere, suprafața maximă permisă trebuie să fie stabilită la 203 ha, suprafață care corespunde suprafeței tradiționale de producție în regiunile nordice ale Finlandei. |
(22) |
În cazul în care numărul de mijloace de producție dintr-o categorie depășește numărul maxim într-un anumit an, numărul de mijloace de producție eligibile trebuie să fie redus cu un număr corespunzător de mijloace de producție în anul calendaristic următor anului în care a fost depășită valoarea maximă. |
(23) |
În conformitate cu articolul 143 alineatul (2) din Actul de aderare, Finlanda trebuie să furnizeze Comisiei informații cu privire la punerea în aplicare și la efectele ajutorului. Pentru a se evalua mai bine efectele pe termen lung ale ajutorului și pentru a se stabili nivelurile ajutoarelor ca medie pe 6 ani, este adecvat să se raporteze cu privire la efectele socioeconomice ale ajutorului și să se prezinte rapoarte anuale care să conțină informațiile financiare și alte informații referitoare la punerea în aplicare care sunt necesare pentru a se asigura îndeplinirea condițiilor prevăzute în prezenta decizie. |
(24) |
Finlanda trebuie să garanteze că se aplică măsuri adecvate de control în ceea ce privește beneficiarii ajutorului. Pentru a se asigura eficacitatea respectivelor măsuri și transparența în punerea în aplicare a schemei, măsurile de control respective trebuie să fie, pe cât posibil, aliniate la cele aplicate în cadrul politicii agricole comune. |
(25) |
Întrucât ajutorul nordic este strâns legat de alte măsuri de sprijin în domeniul agriculturii, al dezvoltării rurale și al silviculturii, în temeiul propunerii de regulament al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmează a fi elaborate de statele membre în cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) și finanțate de Fondul european de garantare agricolă (FEGA) și de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) și de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1305/2013 și (UE) nr. 1307/2013 (7), perioada de aplicare a prezentei decizii trebuie aliniată la regulamentul respectiv. |
(26) |
Din motive de claritate, Decizia (UE) 2018/672 trebuie abrogată cu efect de la 1 ianuarie 2022. Cu toate acestea, dispozițiile privind informarea și măsurile de control trebuie să se aplice în continuare până la 1 iunie 2022, |
ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:
Articolul 1
Ajutor autorizat
(1) De la 1 ianuarie 2022 până la 31 decembrie 2027, Finlanda este autorizată să pună în aplicare schema de ajutor pe termen lung pentru agricultură în regiunile sale nordice care cuprind unitățile municipale (kunta) enumerate în anexa I.
(2) Cuantumul total al ajutorului acordat nu poate depăși 574,5 milioane EUR într-un an calendaristic, din care un cuantum maxim de 221,0 milioane EUR este destinată producției de lapte de vacă. Cuantumurile respective sunt considerate ca medii anuale din ajutorul acordat în perioada de șase ani calendaristici care intră sub incidența prezentei decizii.
(3) Categoriile de ajutoare și sectoarele de producție pentru fiecare categorie, cuantumurile medii maxime anuale permise pentru fiecare categorie de ajutoare, calculate așa cum se prevede la alineatul (2), precum și numărul maxim anual de mijloacele de producție eligibile pentru fiecare categorie de ajutoare figurează în anexa II.
(4) Ajutorul se acordă pe baza mijloacelor de producție eligibile, după cum urmează:
(a) |
per unitate vită mare pentru creșterea animalelor; |
(b) |
per hectar pentru producția agricolă vegetală; |
(c) |
per m2 pentru culturile în sere; |
(d) |
per m3 pentru depozitarea produselor horticole; precum și |
(e) |
sub formă de compensare pentru costurile reale suportate pentru transportul laptelui și al cărnii și pentru serviciile indispensabile pentru producția animalieră, cu deducerea oricăror alte tipuri de sprijin public pentru aceleași costuri. |
Ajutorul pentru producția de lapte de vacă și ajutorul pentru depozitarea bacelor și a ciupercilor sălbatice pot fi acordate per kilogram de producție efectivă.
Ajutorul pentru creșterea renilor nu conduce la supracompensare în combinație cu ajutorul acordat în temeiul articolului 213 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013.
Ratele de conversie în unități vită mare (UVM) pentru diversele tipuri de animale sunt stabilite în anexa III.
(5) În conformitate cu alineatul (3) și în limitele prevăzute în anexa II, Finlanda diferențiază ajutoarele în regiunile sale nordice și stabilește anual cuantumurile ajutoarelor pentru fiecare mijloc de producție, cost sau unitate de producție pe baza unor criterii obiective legate de gravitatea handicapului natural și a altor factori care contribuie la realizarea obiectivelor prevăzute la articolul 142 alineatul (3) primul paragraf a doua liniuță din Actul de aderare.
Articolul 2
Perioadele de referință și numărul maxim de mijloace de producție
(1) Perioada de referință menționată la articolul 142 alineatul (3) primul paragraf a doua liniuță din Actul de aderare acoperă:
(a) |
pentru producție: anul 1992 pentru laptele de vacă și bovine, anul 1993 pentru horticultură și media anilor 1991, 1992 și 1993 pentru alte produse; |
(b) |
în ceea ce privește nivelul de sprijin global: 1993. |
(2) Numărul maxim de vaci de lapte eligibile este de 227 200.
(3) Numărul maxim de hectare eligibile de producție agricolă vegetală este de 944 300 ha, dintre care un maximum de 481 200 ha pajiști și de 203 ha pentru culturile în sere.
Articolul 3
Condiții de acordare a ajutorului
(1) Finlanda stabilește, în limitele prevăzute în prezenta decizie, condițiile de acordare a ajutorului pentru diferitele categorii de beneficiari. Aceste condiții cuprind criteriile de eligibilitate și de selecție aplicate și asigură egalitatea de tratament pentru beneficiari.
(2) Finlanda plătește ajutorul anual beneficiarilor, pe baza mijloacelor de producție reale sau a unităților de producție menționate la articolul 1 alineatul (3). Plățile în avans din ajutor pot fi plătite pe baza estimărilor inițiale pentru un anumit an.
(3) Pentru laptele de vacă, ajutorul poate fi plătit în rate lunare pe baza cifrelor reale de producție.
(4) O depășire a numărului maxim anual de mijloace de producție eligibile pentru ajutor, astfel cum figurează în anexa II, este contabilizată sub formă de reducere corespunzătoare a numărului de mijloace de producție eligibile pentru ajutor în anul următor anului depășirii.
(5) O plată excedentară sau o plată necuvenită către un beneficiar se recuperează prin deducerea sumelor corespunzătoare din ajutor plătite beneficiarului în anul următor sau se recuperează în alt mod în anul respectiv în cazul în care beneficiarului nu i se cuvine niciun ajutor.
Articolul 4
Informare și măsuri de control
(1) Finlanda, ca parte a informațiilor furnizate în conformitate cu articolul 143 alineatul (2) din Actul de aderare, transmite Comisiei în fiecare an, până la 1 iunie, informațiile referitoare la punerea în aplicare a ajutorului acordat în temeiul prezentei decizii în cursul anului calendaristic precedent.
Informațiile includ, în special:
(a) |
identificarea municipalităților în care s-a plătit ajutorul, prin intermediul unei hărți detaliate și, dacă este necesar, prin intermediul altor date; |
(b) |
producția totală, din anul de raportare, din regiunile eligibile pentru ajutor în temeiul prezentei decizii, exprimată în cantități pentru fiecare dintre produsele menționate în anexa II; |
(c) |
numărul total de mijloace de producție, numărul de mijloace de producție eligibile pentru ajutor și numărul de mijloace de producție care au beneficiat de sprijin pentru fiecare sector de producție menționat în anexa II, cu o defalcare per produs în cadrul fiecărui sector, inclusiv indicarea oricărei depășiri a numărului maxim anual autorizat de mijloace de producție; |
(d) |
cuantumul total al ajutorului plătit, cuantumul total al ajutorului per categorie și tip de producție, sumele plătite beneficiarilor per mijloc de producție/altă unitate, precum și criteriile pentru diferențierea cuantumurilor ajutoarelor în funcție de subregiuni și tipuri de exploatații agricole sau pe baza altor considerații; |
(e) |
sistemul de plată aplicat, cu detalii referitoare la eventualele avansuri bazate pe estimări, plăți finale, precum și plăți excedentare constatate și recuperarea lor; |
(f) |
cuantumurile ajutorului în temeiul articolului 32 din Regulamentul (UE) nr. 1305/2013, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 și în conformitate cu articolul 213 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 plătite în municipalitățile vizate de prezenta decizie; precum și |
(g) |
trimiterile la legislația națională în baza căreia este acordat ajutorul. |
(2) Înainte de 1 iunie 2027, Finlanda, în plus față de raportul anual care vizează anul 2026, transmite Comisiei un raport care vizează perioada de 5 ani de la 1 ianuarie 2022 până la 31 decembrie 2026.
Raportul indică, în special:
(a) |
cuantumul total al ajutoarelor plătite în cursul perioadei de 5 ani și defalcarea acestuia pe categorii de ajutor, tipuri de producție și subregiuni; |
(b) |
producția totală, numărul mijloacelor de producție și nivelul veniturilor fermierilor din regiunile eligibile pentru ajutor; |
(c) |
evoluția producției agricole, a prelucrării și a comercializării în contextul social și economic din regiunile nordice; |
(d) |
efectele ajutorului asupra protecției mediului înconjurător și asupra conservării mediului rural; precum și |
(e) |
propuneri pentru extinderea ajutorului pe baza datelor prezentate în raport, în funcție de contextul producției agricole la nivel național și la nivelul Uniunii, precum și pe baza altor factori relevanți. |
(3) Finlanda furnizează date într-o formă compatibilă cu standardele statistice utilizate de către Uniune.
(4) Finlanda ia toate măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prezentei decizii și măsurile adecvate de control referitoare la beneficiarii ajutoarelor.
(5) În măsura posibilului, măsurile de control se armonizează cu sistemele de control aplicate în cadrul schemelor de sprijin acordat de Uniune.
Articolul 5
Aplicarea oricăror modificări
În cazul în care Comisia decide să modifice prezenta decizie, în special pe baza oricăror modificări în ceea ce privește organizările comune ale piețelor, schema de ajutor direct sau o modificare a ratei oricărui ajutor de stat național autorizat acordat în sectorul agricol, orice modificare a ajutorului autorizat prin prezenta decizie se aplică doar începând cu anul ulterior celui în care a fost adoptată modificarea.
Articolul 6
Abrogarea
Decizia (UE) 2018/672 se abrogă cu efect de la 1 ianuarie 2022.
Cu toate acestea, articolul 4 din decizia respectivă continuă să se aplice până la 1 iunie 2022.
Articolul 7
Destinatar
Prezenta decizie se adresează Republicii Finlanda.
Adoptată la Bruxelles, 7 decembrie 2021.
Pentru Comisie
Janusz WOJCIECHOWSKI
Membru al Comisiei
(1) Decizia 95/196/CE a Comisiei din 4 mai 1995 privind o schemă de ajutor național pe termen lung pentru agricultură în regiunile nordice ale Finlandei (JO L 126, 9.6.1995, p. 35).
(2) Decizia C(2009) 3067 a Comisiei din 30 aprilie 2009 privind schema de ajutor național pe termen lung pentru agricultură în regiunile nordice ale Finlandei.
(3) Decizia (UE) 2018/672 a Comisiei din 15 decembrie 2016 privind schema de ajutor național pe termen lung pentru agricultură în regiunile nordice ale Finlandei (JO L 113, 3.5.2018, p. 10).
(4) Regulamentul (UE) nr. 1305/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1698/2005 al Consiliului (JO L 347, 20.12.2013, p. 487).
(5) Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor norme privind plățile directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 637/2008 al Consiliului și a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului (JO L 347, 20.12.2013, p. 608).
(6) Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de instituire a unei organizări comune a piețelor produselor agricole și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 922/72, (CEE) nr. 234/79, (CE) nr. 1037/2001 și (CE) nr. 1234/2007 ale Consiliului (JO L 347, 20.12.2013, p. 671), cu modificările ulterioare.
(7) COM(2018) 392 final.
ANEXA I
Municipalitățile menționate la articolul 1 alineatul (1)
Enonkoski, Hankasalmi, Heinävesi, Ilmajoki, Isokyrö, Joensuu, Joroinen, Juva, Jyväskylä, Jämsä (1), Kaskinen, Kauhajoki, Kauhava, Kitee, Korsnäs, Kristiinankaupunki, Kuopio, Kuortane, Kurikka, Laihia, Lapua, Laukaa, Leppävirta, Liperi, Maalahti, Mikkeli, Mustasaari, Muurame, Mänttä-Vilppula, Närpiö, Outokumpu, Parikkala, Pieksämäki, Puumala, Rantasalmi, Rautjärvi, Ruokolahti, Ruovesi, Rääkkylä, Savitaipale, Savonlinna, Seinäjoki, Siilinjärvi, Sulkava, Suonenjoki, Taipalsaari, Teuva, Tuusniemi, Uusikaarlepyy, Vaasa, Varkaus, Vöyri, Alajärvi, Alavieska, Alavus, Evijärvi, Haapajärvi, Haapavesi, Halsua, Hirvensalmi, Honkajoki, Iisalmi, Isojoki, Joutsa, Juankoski, Kaavi, Kalajoki, Kangasniemi, Kannonkoski, Kannus, Karijoki, Karstula, Karvia, Kaustinen, Keitele, Kempele, Keuruu, Kihniö, Kinnula, Kiuruvesi, Kivijärvi, Kokkola, Konnevesi, Kontiolahti, Kruunupyy, Kyyjärvi, Kärsämäki, Lapinlahti, Lappajärvi, Lestijärvi, Liminka, Luhanka, Lumijoki, Luoto, Merijärvi, Merikarvia, Muhos, Multia, Nivala, Oulainen, Parkano, Pedersören kunta, Perho, Pertunmaa, Petäjävesi, Pielavesi, Pietarsaari, Pihtipudas, Polvijärvi, Pyhäjoki, Pyhäjärvi, Pyhäntä, Raahe, Rautalampi, Reisjärvi, Saarijärvi, Sievi, Siikainen, Siikajoki, Siikalatva, Soini, Sonkajärvi, Tervo, Tohmajärvi, Toholampi, Toivakka, Tyrnävä, Uurainen, Vesanto, Veteli, Vieremä, Viitasaari, Vimpeli, Virrat, Ylivieska, Ylöjärvi (2), Ähtäri, Äänekoski, Ilomantsi, Juuka, Kajaani, Lieksa, Nurmes, Paltamo, Rautavaara, Ristijärvi, Sotkamo, Vaala, Valtimo, Oulu, Utajärvi, Hailuoto, Hyrynsalmi, Ii, Kemi, Keminmaa, Kuhmo, Simo, Tervola, Tornio, Kemijärvi, Pello, Pudasjärvi, Puolanka, Ranua, Rovaniemi, Suomussalmi, Taivalkoski, Ylitornio, Kuusamo, Posio, Kittilä, Kolari, Pelkosenniemi, Salla, Savukoski, Sodankylä, Enontekiö, Inari, Muonio, Utsjoki.
(1) Numai zona fostelor municipalități Jämsänkoski și Kuorevesi.
(2) Numai zona fostei municipalități Kuru.
ANEXA II
Detaliile ajutorului menționate la articolul 1 alineatul (3)
Categorie de ajutoare și sectoare de producție |
Ajutor mediu maxim anual în perioada 1.1.2022-31.12.2027 (în milioane de euro) |
Număr anual maxim de factori de producție eligibili |
||
|
441,9 din care lapte de vacă 221,0 |
227 200 vaci de lapte, 181 000 alte unități vită mare, 139 200 unități vită mare pentru porcine și păsări de curte |
||
|
112,6 |
944 300 ha de culturi arabile, din care 481 200 ha de pajiști; 203 ha de culturi în sere |
||
|
20,0 |
171 100 de reni |
||
Plafonul total al ajutorului nordic |
574,5 |
|
ANEXA III
Coeficienți de conversie în UVM, menționați la articolul 1 alineatul (4)
Tabelul de mai jos trebuie utilizat atunci când se determină numărul mediu de unități vită mare (UVM)
(numărul maxim de unități vită mare):
|
UVM |
||
Bovine de mai mult de doi ani și vaci care alăptează |
1,0 |
||
Juninci care alăptează, cu vârste între opt luni și doi ani |
0,6 |
||
Alte bovine cu vârste între șase luni și doi ani |
0,6 |
||
Oi |
0,2 |
||
Capre |
0,2 |
||
Cabaline (peste 6 luni): |
|||
|
1,0 |
||
|
1,0 |
||
|
0,6 |