CELEX:32022D2460: Decizia (UE) 2022/2460 a Comisiei din 13 decembrie 2022 privind schema de ajutor național pe termen lung pentru agricultură în regiunile nordice ale Suediei [notificată cu numărul C(2022) 9240] (Numai textul în limba suedeză este autentic)
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 27/06/2024 |
|
Informatii
Data documentului: 13/12/2022; Data adoptăriiData intrării în vigoare: 01/01/2023; Punere în aplicare a se vedea articolul 7
Data încetării: No end date
Autor: Comisia Europeană, Direcția Generală Agricultură și Dezvoltare Rurală
Formă: Repertoriu EUR-Lex
Destinatar: Suedia
15.12.2022 |
RO |
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene |
L 321/22 |
DECIZIA (UE) 2022/2460 A COMISIEI
din 13 decembrie 2022
privind schema de ajutor național pe termen lung pentru agricultură în regiunile nordice ale Suediei
[notificată cu numărul C(2022) 9240]
(Numai textul în limba suedeză este autentic)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Actul de aderare la Uniunea Europeană a Austriei, Finlandei și Suediei, în special articolul 142,
întrucât:
(1) |
Prin Decizia 96/228/CE (1), Comisia a aprobat schema de ajutor național pe termen lung pentru agricultură în regiunile nordice ale Suediei („schema de ajutor nordic”), astfel cum a fost notificată de Suedia în temeiul articolului 143 din Actul de aderare în vederea autorizării în temeiul articolului 142 din Actul de aderare. Decizia 96/228/CE a fost înlocuită de Decizia C(2010) 6050 a Comisiei (2). Decizia respectivă a fost înlocuită de Decizia (UE) 2018/479 a Comisiei (3). |
(2) |
Întrucât autorizarea acordată Suediei de a pune în aplicare schema de ajutor nordic prevăzută în Decizia (UE) 2018/479 expiră la 31 decembrie 2022, trebuie adoptată o nouă decizie. |
(3) |
Prin scrisoarea din 1 iulie 2022, Suedia a notificat Comisiei propunerea sa de prelungire a schemei de ajutor nordic. Suedia a propus Comisiei să modifice Decizia (UE) 2018/479 pentru a continua schema cu o perioadă de valabilitate mai lungă cu un an, pentru a majora valoarea de referință anuală totală, implicând o anumită ajustare a nivelurilor de sprijin, precum și pentru a modifica data la care Suedia ar trebui să prezinte propuneri de modificare și de prelungire a schemei. |
(4) |
Ajutorul național pe termen lung menționat la articolul 142 din Actul de aderare este menit să asigure menținerea activității agricole în regiunile nordice, astfel cum sunt stabilite de către Comisie. |
(5) |
Ținând seama de factorii menționați la articolul 142 alineatele (1) și (2) din Actul de aderare, este adecvat să se precizeze unitățile administrative, grupate pe subregiuni, care sunt situate la nord de paralela 62 sau în apropierea acesteia și care sunt afectate de condiții climatice comparabile care îngreunează foarte mult activitatea agricolă. Aceste subregiuni au o densitate a populației mai mică de sau egală cu 10 locuitori pe kilometru pătrat, o suprafață agricolă utilizată (SAU) considerată a reprezenta 10 % sau mai puțin din suprafața totală a municipalității și o parte din SAU consacrată culturilor arabile destinate consumului uman mai mică de sau egală cu 20 %. Ar trebui să fie incluse subregiunile înconjurate de alte subregiuni din aceste zone, chiar și atunci când ele nu satisfac aceleași cerințe. |
(6) |
Pentru a facilita administrarea schemei și pentru a o coordona cu sprijinul acordat în temeiul Regulamentului (UE) 2021/2115 al Parlamentului European și al Consiliului (4), este adecvat să se includă în zonele care beneficiază de ajutor în temeiul prezentei decizii aceleași unități municipale ca cele care aparțin zonei delimitate în temeiul articolului 32 alineatul (2) al doilea paragraf din Regulamentul (UE) nr. 1305/2013 al Parlamentului European și al Consiliului (5) și al articolului 71 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2021/2115 în planul strategic PAC pentru punerea în aplicare a politicii agricole comune în Suedia pentru perioada 2023-2027. |
(7) |
Perioada de referință în relație cu care dezvoltarea producției agricole și nivelul de susținere globală se ia în considerare, utilizând ca bază statisticile naționale disponibile și cu scopul de a asigura o aplicare uniformă în toate sectoarele de producție, ar trebui să fie anul 1993. |
(8) |
În conformitate cu articolul 142 din Actul de aderare, cuantumul total al ajutorului acordat ar trebui să fie suficient pentru a menține activitatea agricolă în regiunile nordice ale Suediei, însă nu poate conduce la o situație în care sprijinul global depășește nivelul sprijinului din cursul unei perioade de referință anterioare aderării, care urmează să fie determinat. În vederea acordării de sprijin în temeiul articolului 142 din Actul de aderare la un nivel adecvat având în vedere costurile de producție actuale, fără a se depăși, în același timp, nivelul sprijinului din cursul perioadei de referință anterioare aderării stabilite, este adecvat să se ia în considerare evoluția indicelui prețurilor de consum între 1993 și 2022 în Suedia atunci când se stabilește nivelul maxim admisibil de ajutor în temeiul articolului respectiv. |
(9) |
Prin urmare, pe baza datelor din 1993 până la sfârșitul lunii aprilie 2022, cuantumul maxim anual al ajutorului trebuie să fie stabilit la 473,75 milioane SEK, calculat ca medie pe o perioadă de șase ani, de la 1 ianuarie 2023 până la 31 decembrie 2028. |
(10) |
Pentru a simplifica schema de ajutor nordic și pentru a permite Suediei să dispună de flexibilitate în direcționarea ajutoarelor către diferite sectoare de producție, pentru sprijinul total ar trebui stabilită o medie anuală maximă a ajutorului, inclusiv un sprijin maxim separat pentru producția și transportul laptelui de vacă, în vederea asigurării unei distribuții echilibrate a sprijinului. |
(11) |
Ajutorul trebuie acordat anual în funcție de factori de producție (unități vită mare și hectare), cu excepția laptelui de vacă, în cazul căruia ajutorul trebuie să fie acordat pe baza unităților de producție (kg) între anumite limite totale stabilite prin prezenta decizie. |
(12) |
Pentru a permite reacții prompte la variabilitatea prețurilor produselor agricole și pentru a menține activitățile agricole în regiunile nordice ale Suediei, este adecvat să se permită Suediei să stabilească, pentru fiecare an calendaristic, cuantumul ajutorului per sector în cadrul unei categorii de ajutoare și per unitate de producție. |
(13) |
Suedia trebuie să diferențieze ajutoarele acordate în regiunile sale nordice și să fixeze cuantumurile anuale ale ajutoarelor în funcție de gravitatea handicapurilor naturale și de alte criterii obiective, transparente și justificate legate de obiectivele stabilite la articolul 142 alineatul (3) al treilea paragraf din Actul de aderare, și anume menținerea producției și prelucrării primare tradiționale adaptate în mod special la condițiile climatice ale regiunilor în cauză, îmbunătățirea structurilor de producție, de comercializare și de prelucrare a produselor agricole, facilitarea eliminării produselor menționate și asigurarea protecției mediului înconjurător și a conservării mediului rural. |
(14) |
Ajutorul trebuie să fie plătit anual, pe baza numărului efectiv de factori de producție eligibili. Totuși, Suedia trebuie să aibă posibilitatea să plătească ajutorul pentru laptele de vacă, găinile ouătoare și porcii pentru sacrificare, precum și pentru transportul laptelui de vacă în tranșe lunare. Ajutorul pentru laptele de vacă trebuie să fie bazat pe producția efectivă, pentru a se asigura continuitatea producției. |
(15) |
Supracompensarea producătorilor trebuie să fie evitată prin recuperarea promptă a plăților necuvenite, cel târziu până la data de 1 iunie a anului următor. |
(16) |
În conformitate cu articolul 142 alineatul (2) din Actul de aderare, ajutorul acordat în temeiul prezentei decizii nu trebuie să conducă la o creștere a producției globale peste nivelul producției tradiționale în zona vizată de schema de ajutor nordic. |
(17) |
Prin urmare, este necesar să se stabilească un număr maxim anual de factori de producție eligibili pentru fiecare categorie de ajutoare, precum și un cuantum anual eligibil maxim al producției pentru laptele de vacă, la un nivel egal cu sau mai mic decât cel din perioadele de referință. |
(18) |
În cazul în care numărul de factori de producție dintr-o categorie sau volumul producției pentru laptele de vacă depășește nivelul maxim dintr-un anumit an, numărul de factori de producție eligibili sau cantitatea de lapte de vacă, trebuie, pentru a se respecta valorile medii pe cinci ani, să fie reduse cu un număr corespunzător de factori de producție în anii calendaristici ulteriori anului în care valoarea maximă a fost depășită, cu excepția ajutorului pentru transportul laptelui de vacă, găinile ouătoare și porcii pentru sacrificare și pentru laptele de vacă pentru care cuantumul eligibil poate fi redus cu o sumă corespunzătoare cu valoarea în exces din ultima lună a anului în care valoarea maximă a fost depășită. |
(19) |
Întrucât notificarea către Comisie a propunerilor de prelungire și modificare a ajutorului autorizat în temeiul prezentei decizii ar trebui să permită pregătirea în timp util a evaluării schemei, este necesar să se permită efectuarea unei astfel de notificări în același an ca raportul pe cinci ani și să se prelungească durata de valabilitate a autorizării schemei de ajutor nordic de la cinci la șase ani. |
(20) |
În conformitate cu articolul 143 alineatul (2) din Actul de aderare, Suedia trebuie să furnizeze Comisiei informații cu privire la punerea în aplicare și la efectele ajutorului. Pentru a evalua mai bine efectele pe termen lung ale ajutorului și pentru a stabili nivelurile ajutoarelor ca medie pe ani multipli, este adecvat să se raporteze cu privire la efectele socioeconomice ale ajutorului la fiecare cinci ani și să se prezinte rapoarte anuale care să conțină informațiile financiare și alte informații referitoare la punerea în aplicare care sunt necesare pentru a se asigura respectarea condițiilor prevăzute în prezenta decizie. |
(21) |
Este adecvat să se precizeze normele aplicabile modificărilor schemei introduse de Comisie sau propuse de Suedia pentru a proteja așteptările legitime ale beneficiarilor ajutoarelor și pentru a asigura continuitatea schemei, astfel încât obiectivele articolului 142 din Actul de aderare să poată fi efectiv îndeplinite. |
(22) |
Suedia trebuie să asigure faptul că se aplică măsuri adecvate de control în ceea ce privește beneficiarii ajutorului. Pentru a asigura eficacitatea respectivelor măsuri și transparența în punerea în aplicare a schemei de ajutor nordic, măsurile de control respective trebuie să fie, pe cât posibil, aliniate la cele aplicate în cadrul politicii agricole comune. |
(23) |
Pentru a atinge obiectivul de a menține producția, astfel cum se menționează la articolul 142 din Actul de aderare, precum și pentru a facilita administrarea sprijinului, prezenta decizie trebuie să se aplice de la 1 ianuarie 2023. |
(24) |
Din motive de claritate, Decizia (UE) 2018/479 trebuie abrogată. Este adecvat să se prevadă măsuri tranzitorii în ceea ce privește raportarea privind ajutoarele acordate în temeiul articolului 142 din Actul de aderare, plătite în perioada 2018-2022 în baza Deciziei (UE) 2018/479 a Comisiei, |
ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:
Articolul 1
Ajutor autorizat
(1) De la 1 ianuarie 2023 până la 31 decembrie 2028, Suedia este autorizată să pună în aplicare schema de ajutor pe termen lung pentru agricultură în regiunile sale nordice enumerate în anexa I.
(2) Cuantumul total al ajutorului acordat nu depășește 473,75 milioane SEK per an calendaristic. Sumele maxime anuale sunt considerate ca medii anuale ale ajutorului acordat în perioada de șase ani calendaristici care intră sub incidența prezentei decizii.
(3) Categoriile de ajutor și sectoarele de producție pentru fiecare categorie, sumele anuale medii maxime permise, astfel cum se specifică la alineatul (2), inclusiv suma maximă separată pentru producția de lapte de vacă și transport, precum și numărul anual maxim de factori de producție eligibili pentru fiecare categorie de ajutoare, sunt stabilite în anexa II.
(4) Ajutorul se acordă pe baza factorilor de producție eligibili sau pe baza cantităților produse, după cum urmează:
(a) |
per kilogram de lapte de producție efectivă pentru producția de lapte de vacă; |
(b) |
per unitate vită mare pentru creșterea animalelor; |
(c) |
per hectar pentru producția de plante de cultură și horticolă, inclusiv bacele; |
(d) |
ca o compensație pentru costurile efective pentru transportul laptelui de vacă, deducând orice alte tipuri de sprijin public pentru aceleași costuri. |
Ajutoarele pentru cantitățile produse pot fi acordate numai pentru producția de lapte de vacă și în niciun caz nu se acordă pentru producția viitoare.
Ratele de conversie în unități vită mare pentru diversele tipuri de animale sunt stabilite în anexa II.
(5) În conformitate cu alineatul (3) și în limitele prevăzute în anexa II, Suedia diferențiază ajutoarele în regiunile sale nordice și stabilește anual cuantumurile ajutoarelor pentru fiecare factor de producție, cost sau unitate de producție pe baza unor criterii obiective legate de gravitatea handicapului natural și a altor factori care contribuie la realizarea obiectivelor prevăzute la articolul 142 alineatul (3) al treilea paragraf din Actul de aderare.
Articolul 2
Perioadele de referință
Perioada de referință menționată la articolul 142 alineatul (3) primul paragraf a doua liniuță din Actul de aderare este 1993, atât în ceea ce privește cantitățile, cât și nivelul sprijinului prevăzute la articolul 1 din prezenta decizie.
Articolul 3
Condiții de acordare a ajutorului
(1) Suedia stabilește, în limitele prevăzute în prezenta decizie, condițiile de acordare a ajutorului pentru diferitele categorii de beneficiari. Aceste condiții cuprind criteriile de eligibilitate și de selecție aplicate și asigură egalitatea de tratament pentru beneficiari.
(2) Ajutorul se plătește beneficiarilor pe baza factorilor de producție efectivi sau, în ceea ce privește producția de lapte de vacă, pe baza cantității efectiv produse, astfel cum se menționează la articolul 1 alineatul (4).
(3) Ajutorul se plătește anual, cu excepția ajutorului pentru laptele de vacă, transportul laptelui de vacă, găinile ouătoare și porcii pentru sacrificare, cazuri în care ajutorul poate fi plătit în tranșe lunare.
(4) O depășire a numărului maxim anual de factori de producție sau a sumelor eligibile pentru ajutor, astfel cum figurează în anexa II, este luată în considerare ca o reducere corespunzătoare a numărului de factori de producție în anul care urmează depășirii în cazul în care ajutoarele sunt plătite în tranșe anuale sau în ultima lună a anului în cazul în care ajutorul este plătit lunar.
(5) Suedia ia măsuri adecvate pentru a preveni depășirea menționată la alineatul (4), în cazul în care o astfel de depășire pare probabilă, pe baza unor estimări statistice oficiale sau verificate oficial.
(6) O plată excedentară sau o plată necuvenită către un beneficiar se recuperează prin deducerea sumelor corespunzătoare din ajutor plătite beneficiarului în anul următor sau se recuperează în alt mod în anul respectiv în cazul în care beneficiarul nu primește niciun ajutor. Sumele necuvenite se recuperează până la data de 1 iunie a anului următor.
Articolul 4
Informare și măsuri de control
(1) Suedia, ca parte a informațiilor furnizate în conformitate cu articolul 143 alineatul (2) din Actul de aderare, transmite Comisiei în fiecare an, până la 1 iunie, informațiile referitoare la punerea în aplicare a ajutoarelor acordate în temeiul prezentei decizii în cursul anului calendaristic precedent.
Informațiile includ, în special:
(a) |
identificarea unităților municipale în care ajutorul s-a plătit, prin intermediul unei hărți detaliate și, dacă este necesar, prin intermediul altor date; |
(b) |
producția totală din anul de raportare, pentru subregiunile eligibile pentru ajutor în temeiul prezentei decizii, exprimată în cantități pentru fiecare dintre produsele menționate în anexa II; |
(c) |
numărul total de factori de producție și cantitățile, numărul de factori de producție și cantitățile eligibile pentru ajutor și numărul de factori de producție și cantitățile care au beneficiat de sprijin pentru fiecare sector de producție menționat în anexa II, cu o defalcare per produs în cadrul fiecărui sector, inclusiv indicarea oricărei depășiri a numărului anual maxim autorizat de factori de producție și a cantităților, precum și descrierea eventualelor măsuri luate pentru a preveni o astfel de depășire; |
(d) |
valoarea totală a ajutorului plătit, suma totală a ajutorului per categorie de ajutor și tip de producție, sumele plătite beneficiarilor per factor de producție/altă unitate, precum și criteriile pentru diferențierea ajutoarelor pe subregiuni și tipuri de exploatații agricole sau pe baza altor considerații; |
(e) |
sistemul de plată aplicat, cu detalii referitoare la eventualele avansuri bazate pe estimări, plăți finale, precum și plăți excedentare constatate și recuperarea lor; |
(f) |
sumele plătite în temeiul articolului 32 din Regulamentul (UE) nr. 1305/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în unitățile administrative care intră sub incidența prezentei decizii; |
(g) |
trimiterile la legislația națională în baza căreia este acordat ajutorul. |
(2) Până la 1 iunie 2028, Suedia, în plus față de raportul anual care vizează anul 2027, transmite Comisiei un raport care vizează perioada de cinci ani de la 1 ianuarie 2023 până la 31 decembrie 2027.
Raportul indică, în special:
(a) |
valoarea totală a ajutoarelor plătite în cursul perioadei de cinci ani și defalcarea acesteia pe categorii de ajutor, tipuri de producție și subregiuni; |
(b) |
pentru fiecare categorie de ajutoare, cantitățile totale produse per an și, pentru perioada de cinci ani, numărul factorilor de producție și nivelurile veniturilor agricultorilor din regiunile eligibile pentru ajutoare; |
(c) |
evoluția producției agricole, a prelucrării și a comercializării în contextul social și economic din regiunile nordice; |
(d) |
efectele ajutorului asupra protecției mediului înconjurător și asupra conservării mediului rural; |
(e) |
propunerile pentru dezvoltarea pe termen mediu a ajutoarelor pe baza datelor prezentate în raport. |
(3) Suedia furnizează date într-o formă compatibilă cu standardele statistice utilizate de către Uniune.
(4) Suedia ia toate măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prezentei decizii și măsurile adecvate de control referitoare la beneficiarii ajutoarelor.
(5) În măsura posibilului, măsurile de control se armonizează cu sistemele de control aplicate în cadrul schemelor de sprijin acordat de Uniune.
Articolul 5
Aplicarea oricăror modificări
(1) Pe baza informațiilor referitoare la schema de sprijin menționată la articolul 4 și având în vedere contextul național și al Uniunii al producției agricole, precum și alți factori relevanți, Suedia prezintă, până la 1 iulie 2028, propuneri corespunzătoare Comisiei vizând prelungirea și modificarea ajutorului autorizat în temeiul prezentei decizii.
(2) În cazul în care Comisia decide să modifice prezenta decizie, în special pe baza oricăror modificări în ceea ce privește organizările comune ale piețelor, schema de ajutor direct sau o modificare a cotei oricărui ajutor de stat național autorizat acordat în sectorul agricol, orice modificare a ajutorului autorizat prin prezenta decizie se aplică doar începând cu anul ulterior celui în care a fost adoptată modificarea.
Articolul 6
Abrogare
Decizia (UE) 2018/479 se abrogă cu efect de la 1 ianuarie 2023. Totuși, articolul 4 alineatul (2) din decizia respectivă continuă să se aplice în cazul ajutoarelor acordate în temeiul deciziei respective în perioada 2018-2022.
Articolul 7
Aplicare
Prezenta decizie se aplică de la 1 ianuarie 2023.
Articolul 8
Destinatar
Prezenta decizie se adresează Regatului Suediei.
Adoptată la Bruxelles, 13 decembrie 2022.
Pentru Comisie
Janusz WOJCIECHOWSKI
Membru al Comisiei
(1) Decizia 96/228/CE a Comisiei din 28 februarie 1996 privind o schemă de ajutor național pe termen lung pentru a sprijini fermierii din regiunile nordice ale Suediei (JO L 76, 26.3.1996, p. 29).
(2) Decizia C(2010) 6050 a Comisiei din 8 septembrie 2010 privind o schemă de ajutor național pe termen lung pentru a sprijini fermierii din regiunile nordice ale Suediei.
(3) Decizia (UE) 2018/479 a Comisiei din 20 martie 2018 privind schema de ajutor național pe termen lung pentru agricultură în regiunile nordice ale Suediei (JO L 79, 22.3.2018, p. 55).
(4) Regulamentul (UE) 2021/2115 al Parlamentului European și al Consiliului din 2 decembrie 2021 de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmează a fi elaborate de statele membre în cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) și finanțate de Fondul european de garantare agricolă (FEGA) și de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) și de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1305/2013 și (UE) nr. 1307/2013 (JO L 435, 6.12.2021, p. 1).
(5) Regulamentul (UE) nr. 1305/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1698/2005 al Consiliului (JO L 347, 20.12.2013, p. 487).
ANEXA I
SUBREGIUNEA 1
Provincie |
Unitate municipală |
Parohie |
Dalarna |
Älvdalen |
Idre |
Jämtland |
Krokom |
Hotagen |
|
Strömsund |
Frostviken |
|
Åre |
Åre |
|
|
Kall |
|
|
Undersåker |
|
Berg |
Storsjö |
|
Härjedalen |
Linsell |
|
|
Hede |
|
|
Ljusnedal |
|
|
Tännäs |
Västerbotten |
Storuman |
Tärna |
|
Sorsele |
Sorsele |
|
Dorotea |
Risbäck |
|
Vilhelmina |
Vilhelmina |
Norrbotten |
Arvidsjaur |
Arvidsjaur |
|
Arjeplog |
Arjeplog |
|
Jokkmokk |
Jokkmokk |
|
|
Porjus |
|
Pajala |
Muonionalusta |
|
|
Junosuando |
|
Gällivare |
Gällivare |
|
|
Nilivaara |
|
|
Malmberget |
|
Kiruna |
Jukkasjärvi |
|
|
Vittangi |
|
|
Karesuando |
Suprafață agricolă subregiunea 1 |
6 700 ha |
SUBREGIUNEA 2
Provincie |
Unitate municipală |
District |
Dalarna |
Malung |
Lima |
|
|
Transtrand |
|
Älvdalen |
Särna |
Västernorrland |
Örnsköldsvik |
Trehörningsjö |
Jämtland |
Ragunda |
Borgvattnet |
|
|
Stugun |
|
Bräcke |
Bräcke |
|
|
Nyhem |
|
|
Håsjö |
|
|
Sundsjö |
|
|
Revsund |
|
|
Bodsjö |
|
Krokom |
Näskott |
|
|
Aspås |
|
|
Ås |
|
|
Laxsjö |
|
|
Föllinge |
|
|
Offerdal |
|
|
Alsen |
|
Strömsund |
Ström |
|
|
Alanäs |
|
|
Gåxsjö |
|
|
Hammerdal |
|
|
Bodum |
|
|
Tåsjö |
|
Åre |
Mattmar |
|
|
Mörsil |
|
|
Hallen |
|
Berg |
Berg |
|
|
Hackås |
|
|
Oviken |
|
|
Myssjö |
|
|
Åsarne |
|
|
Klövsjö |
|
|
Rätan |
|
Härjedalen |
Sveg |
|
|
Vemdalen |
|
|
Ängersjö |
|
|
Lillhärdal |
|
Östersund |
Östersund |
|
|
Frösö |
|
|
Sunne |
|
|
Näs |
|
|
Lockne |
|
|
Marieby |
|
|
Brunflo |
|
|
Kyrkås |
|
|
Lit |
|
|
Häggenås |
Västerbotten |
Vindeln |
Vindeln |
|
|
Åmsele |
|
Norsjö |
Norsjö |
|
Malå |
Malå |
|
Storuman |
Stensele |
|
Sorsele |
Gargnäs |
|
Dorotea |
Dorotea |
|
Åsele |
Åsele |
|
|
Fredrika |
|
Lycksele |
Lycksele |
|
|
Björksele |
|
|
Örträsk |
|
Skellefteå |
Boliden |
|
|
Fällfors |
|
|
Jörn |
|
|
Kalvträsk |
Norrbotten |
Jokkmokk |
Vuollerim |
|
Övertorneå |
Svanstein |
|
Pajala |
Pajala |
|
|
Korpilombolo |
|
|
Tärendö |
|
Gällivare |
Hakkas |
Suprafață agricolă subregiunea 2 |
46 600 ha |
SUBREGIUNEA 3
Provincie |
Unitate municipală |
District |
Värmland |
Torsby |
Södra Finnskoga |
Dalarna |
Älvdalen |
Älvdalen |
Gävleborg |
Nordanstig |
Hassela |
|
Ljusdal |
Hamra |
|
|
Los |
|
|
Kårböle |
Västernorrland |
Ånge |
Haverö |
|
Timrå |
Ljustorp |
|
Härnösand |
Stigsjö |
|
|
Viksjö |
|
Sundsvall |
Indal |
|
|
Holm |
|
|
Liden |
|
Kramfors |
Nordingrå |
|
|
Vibyggerå |
|
|
Ullånger |
|
|
Torsåker |
|
Sollefteå |
Graninge |
|
|
Junsele |
|
|
Edsele |
|
|
Ramsele |
|
Örnsköldsvik |
Örnsköldsvik |
|
|
Anundsjö |
|
|
Skorped |
|
|
Sidensjö |
|
|
Nätra |
|
|
Själevad |
|
|
Mo |
|
|
Gideå |
|
|
Björna |
Jämtland |
Ragunda |
Ragunda |
|
Bräcke |
Hällesjö |
|
Krokom |
Rödön |
|
Strömsund |
Fjällsjö |
|
Åre |
Marby |
|
Härjedalen |
Älvros |
|
|
Överhogdal |
|
|
Ytterhogdal |
|
Östersund |
Norderö |
Västerbotten |
Nordmaling |
Nordmaling |
|
Bjurholm |
Bjurholm |
|
Robertsfors |
Bygdeå |
|
|
Nysätra |
|
Vännäs |
Vännäs |
|
Umeå |
Umeå Landsförsamling |
|
|
Tavelsjö |
|
|
Sävar |
|
Skellefteå |
Skellefteå Landsförsamling |
|
|
Kågedalen |
|
|
Byske |
|
|
Lövånger |
|
|
Burträsk |
Norrbotten |
Överkalix |
Överkalix |
|
Kalix |
Nederkalix |
|
|
Töre |
|
Övertorneå |
Övertorneå |
|
|
Hietaniemi |
|
Älvsbyn |
Älvsby |
|
Luleå |
Luleå Domkyrkoförsamling |
|
|
Örnäset |
|
|
Nederluleå |
|
|
Råneå |
|
Piteå |
Piteå Stadsförsamling |
|
|
Hortlax |
|
|
Piteå Landsförsamling |
|
|
Norrfjärden |
|
Boden |
Överluleå |
|
|
Gunnarsbyn |
|
|
Edefors |
|
|
Sävast |
|
Haparanda |
Nedertorneå-Haparanda |
|
|
Karl Gustav |
Suprafață agricolă subregiunea 3 |
108 650 ha |
SUBREGIUNEA 4
Provincie |
Unitate municipală |
District |
Värmland |
Torsby |
Lekvattnet |
|
|
Nyskoga |
|
|
Norra Finnskoga |
|
|
Dalby |
|
|
Norra Ny |
|
Filipstad |
Rämmen |
|
Hagfors |
Gustav Adolf |
Dalarna |
Vansbro |
Järna |
|
|
Nås |
|
|
Äppelbo |
|
Malung |
Malung |
|
Rättvik |
Boda |
|
|
Ore |
|
Orsa |
Orsa |
|
Mora |
Våmhus |
|
|
Venjan |
|
Falun |
Bjursås |
|
Ludvika |
Säfsnäs |
Gävleborg |
Ovanåker |
Ovanåker |
|
|
Voxna |
|
Nordanstig |
Ilsbo |
|
|
Harmånger |
|
|
Jättendal |
|
|
Gnarp |
|
|
Bergsjö |
|
Ljusdal |
Ljusdal |
|
|
Färila |
|
|
Ramsjö |
|
|
Järvsö |
|
Bollnäs |
Rengsjö |
|
|
Undersvik |
|
|
Arbrå |
|
Hudiksvall |
Bjuråker |
Västernorrland |
Ånge |
Borgsjö |
|
|
Torp |
|
Timrå |
Timrå |
|
|
Hässjö |
|
|
Tynderö |
|
Härnösand |
Härnösands Domkyrkoförsamling |
|
|
Högsjö |
|
|
Häggdånger |
|
|
Säbrå |
|
|
Hemsö |
|
Sundsvall |
Sundsvalls Gustav Adolf |
|
|
Skönsmon |
|
|
Skön |
|
|
Alnö |
|
|
Sättna |
|
|
Selånger |
|
|
Stöde |
|
|
Tuna |
|
|
Attmar |
|
|
Njurunda |
|
Kramfors |
Gudmundrå |
|
|
Nora |
|
|
Skog |
|
|
Bjärtrå |
|
|
Styrnäs |
|
|
Dal |
|
|
Ytterlännäs |
|
Sollefteå |
Sollefteå |
|
|
Multrå |
|
|
Långsele |
|
|
Ed |
|
|
Resele |
|
|
Helgum |
|
|
Ådals-Liden |
|
|
Boteå |
|
|
Överlännäs |
|
|
Sånga |
|
Örnsköldsvik |
Arnäs |
|
|
Grundsunda |
Jämtland |
Ragunda |
Fors |
Västerbotten |
Umeå |
Umeå Stadsförsamling |
|
|
Teg |
|
|
Ålidhem |
|
|
Holmsund |
|
|
Hörnefors |
|
|
Holmön |
|
|
Umeå Maria |
|
Skellefteå |
Skellefteå Sankt Olov |
|
|
Skellefteå Sankt Örjan |
|
|
Bureå |
Suprafață agricolă subregiunea 4 |
69 050 ha |
SUBREGIUNEA 5
Provincie |
Unitate municipală |
District |
Värmland |
Kil |
Boda |
|
Eda |
Eda |
|
|
Järnskog |
|
|
Skillingmark |
|
|
Köla |
|
Torsby |
Fryksände |
|
|
Vitsand |
|
|
Östmark |
|
Grums |
Värmskog |
|
Årjäng |
Silbodal |
|
|
Sillerud |
|
|
Karlanda |
|
|
Holmedal |
|
|
Blomskog |
|
|
Trankil |
|
|
Västra Fågelvik |
|
|
Töcksmark |
|
|
Östervallskog |
|
Sunne |
Gräsmark |
|
|
Lysvik |
|
Filipstad |
Gåsborn |
|
Hagfors |
Hagfors |
|
|
Ekshärad |
|
|
Norra Råda |
|
|
Sunnemo |
|
Arvika |
Arvika Östra |
|
|
Arvika Västra |
|
|
Stavnäs |
|
|
Högerud |
|
|
Glava |
|
|
Bogen |
|
|
Gunnarskog |
|
|
Ny |
|
|
Älgå |
|
|
Mangskog |
|
|
Brunskog |
|
Säffle |
Svanskog |
|
|
Långserud |
Dalarna |
Gagnef |
Mockfjärd |
|
|
Gagnef |
|
|
Floda |
|
Leksand |
Leksand |
|
|
Djura |
|
|
Ål |
|
|
Siljansnäs |
|
Rättvik |
Rättvik |
|
Mora |
Mora |
|
|
Sollerön |
|
Falun |
Svärdsjö |
|
|
Enviken |
Gävleborg |
Ockelbo |
Ockelbo |
|
Ovanåker |
Alfta |
|
Gävle |
Hamrånge |
|
Söderhamn |
Söderhamn |
|
|
Sandarne |
|
|
Skog |
|
|
Ljusne |
|
|
Söderala |
|
|
Bergvik |
|
|
Mo |
|
|
Trönö |
|
|
Norrala |
|
Bollnäs |
Bollnäs |
|
|
Segersta |
|
Bollnäs |
Hanebo |
|
Hudiksvall |
Hudiksvall |
|
|
Idenor |
|
|
Hälsingtuna |
|
|
Rogsta |
|
|
Njutånger |
|
|
Enånger |
|
|
Delsbo |
|
|
Norrbo |
|
|
Forsa |
|
|
Hög |
Suprafață agricolă subregiunea 5 |
72 300 ha |
ANEXA II
|
Ajutorul mediu anual maxim pentru o perioadă de 6 ani, de la 1 ianuarie 2023 până la 31 decembrie 2028 (în milioane SEK) |
Numărul maxim anual de factori de producție eligibili (1) |
Lapte de vacă și ajutor pentru transportul laptelui de vacă |
|
450 000 tone fiecare |
Capre, porci pentru sacrificare, scroafe, găini ouătoare |
|
17 000 UVM |
Fructe de tip bacă, legume și cartofi |
|
3 660 de hectare |
AJUTOR TOTAL |
473,75 (2) |
|
(1) Ratele de conversie în unități vită mare (UVM): o capră reprezintă 0,20 UVM, o găină ouătoare 0,01 UVM, o scroafă 0,33 UVM și un porc pentru sacrificare 0,10 UVM.
(2) Din care un sprijin maxim de 443,44 milioane SEK poate fi acordat pentru categoria „lapte de vacă și ajutor pentru transportul laptelui de vacă”.