CELEX:32023D0694: Decizia de punere în aplicare (UE) 2023/694 a Comisiei din 22 martie 2023 privind cererea de înregistrare, în temeiul Regulamentului (UE) 2019/788 al Parlamentului European și al Consiliului, a inițiativei cetățenești europene intitulate „End The Horse Slaughter Age” („Să punem capăt erei sacrificării cailor!”) [notificată cu numărul C(2023) 1839] (Numai textul în limba engleză este autentic)
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 27/06/2024 |
|
Informatii
Data documentului: 22/03/2023; Data adoptăriiData intrării în vigoare: 29/03/2023; intră în vigoare data notificării
Data încetării: No end date
Autor: Comisia Europeană, Secretariatul General
Formă: Repertoriu EUR-Lex
Destinatar: persoană fizică
29.3.2023 |
RO |
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene |
L 91/15 |
DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2023/694 A COMISIEI
din 22 martie 2023
privind cererea de înregistrare, în temeiul Regulamentului (UE) 2019/788 al Parlamentului European și al Consiliului, a inițiativei cetățenești europene intitulate „End The Horse Slaughter Age” („Să punem capăt erei sacrificării cailor!”)
[notificată cu numărul C(2023) 1839]
(Numai textul în limba engleză este autentic)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) 2019/788 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 aprilie 2019 privind inițiativa cetățenească europeană (1), în special articolul 6 alineatele (2) și (3),
întrucât:
(1) |
La 31 ianuarie 2023, Comisiei i-a fost prezentată cererea de înregistrare a unei inițiative cetățenești europene intitulate „End The Horse Slaughter Age”. |
(2) |
Obiectivele inițiativei sunt exprimate de organizatori după cum urmează: „Inițiativa cetățenească europeană intitulată «End The Horse Slaughter Age» solicită adoptarea unei legi prin care să se interzică sacrificarea cailor, inclusiv creșterea și exportul acestora pentru producția de blană, piele, carne sau pentru fabricarea de medicamente ori de alte substanțe. În cadrul inițiativei se solicită, de asemenea, adoptarea unei legi prin care să se interzică transportul cailor pe distanțe lungi în Europa pentru sacrificare și a unui regulament prin care să se interzică supunerea cailor la muncă excesivă sau la antrenamente intense.” |
(3) |
O anexă la inițiativă oferă detalii suplimentare cu privire la obiectul, obiectivele și contextul acesteia. Organizatorii susțin că sacrificarea cailor pentru consumul uman este o practică crudă, determinată de cererea de carne de cal, care este periculoasă pentru consumul uman. Prin interzicerea sacrificării cailor, aceștia ar dori să alinieze legislația privind caii la cea privind câinii și pisicile. |
(4) |
De asemenea, ca parte a cererii de înregistrare, grupul de organizatori a prezentat un document suplimentar care include mai multe detalii privind obiectivele propunerii de inițiativă cetățenească și un proiect de act juridic care exprimă principalele obiective ale inițiativei. |
(5) |
Comisia consideră că niciuna dintre părțile inițiativei nu depășește în mod vădit competența Comisiei de a prezenta o propunere de act juridic al Uniunii în vederea punerii în aplicare a tratatelor. Articolul 43 alineatul (2) din tratat conferă Comisiei, printre altele, competența de a propune acte legislative care stabilesc standarde minime pentru protecția animalelor de fermă. Articolele 114 și 207 din tratat conferă Comisiei competența de a propune acte legislative care interzic introducerea pe piață și exportul cailor pentru producția de blană, piele, carne sau pentru fabricarea de medicamente ori de alte substanțe. |
(6) |
Această concluzie nu aduce atingere evaluării efectuate pentru a se stabili dacă în acest caz ar fi îndeplinite condițiile concrete de fond necesare pentru o acțiune din partea Comisiei, inclusiv respectarea principiilor proporționalității, subsidiarității și compatibilității cu drepturile fundamentale. |
(7) |
Grupul de organizatori a furnizat toate documentele necesare pentru a dovedi că îndeplinește cerințele prevăzute la articolul 5 alineatele (1) și (2) din Regulamentul (UE) 2019/788 și a desemnat persoanele de contact în conformitate cu articolul 5 alineatul (3) primul paragraf din regulamentul respectiv. |
(8) |
Inițiativa propusă nu este vădit abuzivă, neserioasă sau vexatorie și nici nu contravine vădit valorilor Uniunii, astfel cum sunt prevăzute la articolul 2 din Tratatul privind Uniunea Europeană sau drepturilor consacrate în Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene. |
(9) |
Prin urmare, inițiativa cetățenească europeană intitulată „End The Horse Slaughter Age” ar trebui înregistrată. |
(10) |
Concluzia conform căreia sunt îndeplinite condițiile de înregistrare prevăzute la articolul 6 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2019/788 nu atrage după sine confirmarea în vreun fel de către Comisie a faptului că, prin conținutul său, inițiativa prezintă cu exactitate situația de fapt, acest lucru fiind responsabilitatea exclusivă a grupului de organizatori ai inițiativei. Conținutul inițiativei exprimă doar punctele de vedere ale grupului de organizatori și nu se poate considera, în niciun caz, că reflectă punctele de vedere ale Comisiei, |
ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:
Articolul 1
Se înregistrează inițiativa cetățenească europeană intitulată „End The Horse Slaughter Age”.
Articolul 2
Prezenta decizie se adresează grupului de organizatori ai inițiativei cetățenești intitulate „End The Horse Slaughter Age”, reprezentat de doamna Paola SGARBAZZINI și de doamna Nora PAGLIONICO, care acționează în calitate de persoane de contact.
Adoptată la Bruxelles, 22 martie 2023.
Pentru Comisie
Věra JOUROVÁ
Vicepreședintă