CELEX:32023R1193: Regulamentul delegat (UE) 2023/1193 al Comisiei din 14 martie 2023 de completare a Regulamentului (UE) 2021/23 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare care precizează conținutul planului de rezoluție (Text cu relevanță pentru SEE)
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 27/06/2024 |
|
Informatii
Data documentului: 14/03/2023; Data adoptăriiData intrării în vigoare: 11/07/2023; intrare în vigoare data publicării +20 a se vedea articolul 21
Data încetării: No end date
Autor: Comisia Europeană, Direcția Generală Stabilitate Financiară, Servicii Financiare și Uniunea Piețelor de Capital
Formă: Repertoriu EUR-Lex
21.6.2023 |
RO |
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene |
L 158/48 |
REGULAMENTUL DELEGAT (UE) 2023/1193 AL COMISIEI
din 14 martie 2023
de completare a Regulamentului (UE) 2021/23 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare care precizează conținutul planului de rezoluție
(Text cu relevanță pentru SEE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) 2021/23 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 decembrie 2020 privind un cadru pentru redresarea și rezoluția contrapărților centrale și de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1095/2010, (UE) nr. 648/2012, (UE) nr. 600/2014, (UE) nr. 806/2014 și (UE) 2015/2365 și a Directivelor 2002/47/CE, 2004/25/CE, 2007/36/CE, 2014/59/UE și (UE) 2017/1132 (1), în special articolul 12 alineatul (9) al patrulea paragraf,
întrucât:
(1) |
Atunci când elaborează planuri de rezoluție, autoritățile de rezoluție ar trebui să se asigure că iau în considerare toate elementele menționate la articolul 12 alineatul (7) literele (a)-(s) din Regulamentul (UE) 2021/23. Standardele privind conținutul planurilor de rezoluție ar trebui să fie suficient de detaliate pentru a se asigura orientarea acestora către punerea în aplicare a strategiilor de rezoluție, precum și utilitatea lor în acest sens, permițând totodată suficientă flexibilitate pentru a se ține seama de cadrul juridic național în domeniul legislației în materie de insolvență, precum și de natura și complexitatea activității de compensare a CPC. |
(2) |
Deși toate elementele care precizează conținutul planurilor de rezoluție, care sunt reglementate la articolul 12 din Regulamentul (UE) 2021/23, ar trebui să fie incluse în planul de rezoluție, autoritatea de rezoluție ar trebui să se asigure că aceste elemente sunt reflectate în planul de rezoluție într-un mod adecvat, ținând seama de caracteristicile specifice ale contrapărții centrale (CPC), cum ar fi natura și complexitatea activității de compensare desfășurate de aceasta. |
(3) |
Rezumatul elementelor-cheie ale planului de rezoluție menționat la articolul 12 alineatul (7) litera (a) din Regulamentul (UE) 2021/23 ar trebui să fie succint și specific, dar, în același timp, să conțină suficiente explicații pentru a înțelege elementele-cheie ale planului care trebuie comunicate CPC. Rezumatul ar trebui să informeze CPC-urile cu privire la măsurile-cheie pe care acestea ar trebui să le poată întreprinde, precum și la datele pe care ar trebui să le poată transmite. Rezumatul ar trebui să se axeze pe cazurile în care planul respectiv poate avea un impact semnificativ asupra planificării redresării CPC și a gestionării crizelor acesteia și să clarifice orice așteptări din partea CPC în ceea ce privește cooperarea în etapa de rezoluție și măsurile care ar putea afecta funcțiile CPC. |
(4) |
Pentru a asigura adecvarea și proporționalitatea generală a planului de rezoluție, acesta ar trebui să conțină scenarii de rezoluție și strategii de rezoluție. Autoritatea de rezoluție ar trebui să dispună de instrumente, sub formă de diferite tipuri de scenarii posibile, inclusiv combinații ale acestora, pentru a crea scenarii relevante și adecvate pentru CPC, precum și de o listă a aspectelor-cheie care trebuie luate în considerare la stabilirea strategiilor de rezoluție pentru scenariile de rezoluție. |
(5) |
Pentru a ține seama de caracteristicile specifice ale cadrului juridic național aplicabil în domeniul legislației în materie de insolvență, autoritățile de rezoluție ar trebui să aibă flexibilitatea de a lua în considerare cu atenție anumite aspecte ale planificării rezoluției, cum ar fi mecanismul prevăzut la articolul 60 din Regulamentul (UE) 2021/23, precum și eventualele diferențe dintre creditorii clasați în cadrul procedurilor naționale de insolvență și ordinea de absorbție a pierderilor stabilită în temeiul regulamentului respectiv. Această flexibilitate generală este evidențiată de prezentul regulament, care prevede elementele care trebuie reflectate în planul de rezoluție, fără a aduce atingere flexibilității necesare în temeiul Regulamentului (UE) 2021/23. De asemenea, elementele specificate în prezentul regulament nu împiedică autoritatea de rezoluție să stabilească alte aspecte care trebuie să se reflecte în planul de rezoluție. |
(6) |
Pentru a facilita și a asigura punerea în aplicare eficace a planului de rezoluție, este esențial ca, în cazul în care autoritatea de rezoluție a evaluat anumite aspecte ale CPC în mod diferit față de evaluarea proprie a CPC în cadrul planului de redresare, aceste diferențe să fie luate în considerare din perspectiva unui posibil impact asupra punerii rapide în aplicare a planului de rezoluție. Prin urmare, în cazul în care sunt identificate diferențe, autoritatea de rezoluție ar trebui să le ia în considerare în planul de rezoluție și să le evalueze pentru a înțelege efectul acestora, dacă este cazul, asupra punerii în aplicare a planului de rezoluție. |
(7) |
Pentru a se asigura că, atunci când este necesar, planurile de rezoluție pot fi puse în aplicare în mod eficace și în timp util, este esențial ca autoritățile de rezoluție să fi „testat” aplicarea planului de rezoluție preconizat, în măsura în care acest lucru este posibil, prin testarea în detaliu a proceselor și a procedurilor. O astfel de testare ar trebui să includă trimiterea de e-mailuri și de informații pentru a se asigura că orice acțiuni planificate în prealabil referitoare la modul și momentul în care trebuie întreprinse anumite măsuri, precum și la modul și momentul în care trebuie colectate anumite informații sunt fezabile în condiții de stres și că orice impedimente constatate sunt corectate pentru a se asigura, în măsura în care acest lucru este posibil, că termenele estimate pot fi respectate. |
(8) |
Pentru a se asigura menținerea angajaților-cheie în cadrul CPC în cursul etapei de rezoluție, autoritatea de rezoluție ar trebui să încerce să evalueze și să anticipeze structurile de stimulente care urmează să fie utilizate, eventual nu numai din perspectiva câștigurilor viitoare ale CPC, ci și a remunerațiilor directe și ar trebui să analizeze modul în care se poate asigura un număr suficient de angajați, luându-se în considerare angajările pe termen scurt, schimburile, numirile temporare sau contractele de consultanță ale angajaților, după caz, astfel încât CPC-urile să dispună de competențele de care au nevoie. |
(9) |
Pentru a asigura o cooperare rapidă și eficientă cu autoritățile ale căror domenii de competență ar fi afectate de intrarea în dificultate a unei CPC și care sunt reprezentate în colegiul de rezoluție, astfel cum este definit la articolul 4 din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție ar trebui să elaboreze și să testeze periodic mecanismele de notificare a colegiului de rezoluție și de comunicare a oricăror informații relevante. |
(10) |
Prezentul regulament se bazează pe proiectele de standarde tehnice de reglementare înaintate Comisiei de către Autoritatea europeană pentru valori mobiliare și piețe (ESMA), după consultarea Comitetului european pentru risc sistemic. |
(11) |
ESMA a efectuat consultări publice deschise cu privire la proiectele de standarde tehnice de reglementare pe care se bazează prezentul regulament, a analizat costurile și beneficiile potențiale aferente și a solicitat avizul Grupului părților interesate din domeniul valorilor mobiliare și piețelor, instituit în temeiul articolului 37 din Regulamentul (UE) nr. 1095/2010 al Parlamentului European și al Consiliului (2), |
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
Articolul 1
Evaluarea cuantificării
Autoritatea de rezoluție evaluează modul în care diferitele aspecte ale planului de rezoluție sunt sau pot fi cuantificate atunci când se elaborează planul de rezoluție și oferă explicații cu privire la modul și măsura în care a fost efectuată o evaluare cantitativă pentru un anumit aspect al planului de rezoluție. În cazul în care autoritatea de rezoluție ajunge la concluzia că o evaluare cantitativă nu este adecvată sau nu este posibilă în cazul unui anumit aspect al planului de rezoluție, acest lucru ar trebui să fie menționat în planul de rezoluție.
Articolul 2
Rezumatul elementelor-cheie ale planului de rezoluție
Atunci când pregătește un rezumat al elementelor-cheie ale planului de rezoluție în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (a) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planul de rezoluție include cel puțin următoarele elemente:
(a) |
elementele-cheie ale strategiilor de rezoluție stabilite și principalele scenarii care stau la baza planului de rezoluție, făcând distincție între situațiile de neîndeplinire a obligațiilor de plată, situațiile care nu presupun neîndeplinirea obligațiilor de plată și o combinație între cele două; |
(b) |
un scurt rezumat al elementelor-cheie ale planului de rezoluție în legătură cu fiecare dintre punctele prevăzute la articolul 12 alineatul (7) literele (b)-(s) din Regulamentul (UE) 2021/23, cu accent pe aspectele relevante pentru CPC:
|
Articolul 3
Rezumatul modificărilor semnificative
Atunci când pregătește un rezumat al modificărilor semnificative aduse planului de rezoluție în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (b) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planul de rezoluție include modificări semnificative cu privire la cel puțin următoarele elemente:
(a) |
piețele pe care CPC își desfășoară activitatea, liniile de activitate considerate esențiale pentru CPC și serviciile de compensare oferite de CPC; |
(b) |
acordurile de interoperabilitate ale CPC sau interdependențele dintre CPC, inclusiv prestatorii de servicii ai CPC; |
(c) |
capitalul și structura capitalului CPC, inclusiv cuantumurile resurselor proprii prefinanțate dedicate; |
(d) |
cerințele prudențiale ale CPC, inclusiv modificările metodologiilor fondului de garantare, ale cadrelor de gestionare a riscurilor de marjă și de lichiditate, ale politicilor de investiții, ale politicilor în materie de garanții reale și ale decontării; |
(e) |
cerințele neprudențiale ale CPC, inclusiv aspectele organizatorice, cum ar fi structura organizațională, continuitatea activității și externalizarea, precum și modificările semnificative ale normelor de conduită a CPC, inclusiv componența membrilor CPC și modificările privind segregarea și portabilitatea; |
(f) |
structura dreptului de proprietate asupra CPC și structurile de stimulente pentru manageri; |
(g) |
scenariile de rezoluție și strategiile de rezoluție. |
Articolul 4
Funcțiile critice
Atunci când pregătește o descriere a modului în care funcțiile critice ale CPC ar putea fi separate din punct de vedere juridic și economic, în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (c) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planul de rezoluție include cel puțin următoarele elemente:
(a) |
o descriere a funcțiilor considerate critice de către autoritatea de rezoluție; |
(b) |
în cazul în care există diferențe semnificative față de lista funcțiilor critice din planul de redresare, o descriere detaliată a principalelor motive pentru care autoritatea de rezoluție a evaluat diferit funcțiile critice, a efectelor semnificative ale unei astfel de evaluări diferite și a modului în care aceasta ar putea afecta posibilitatea de rezoluție a CPC; |
(c) |
o descriere a principalelor dependențe dintre funcțiile critice și interdependențele critice și a mecanismelor și proceselor-cheie interne și externe, inclusiv operațiuni, proceduri informatice, o listă a personalului esențial și a principalilor prestatori de servicii de care este nevoie pentru ca CPC să își îndeplinească în continuare funcțiile critice sau orice alte aspecte a căror luare în considerare s-ar putea dovedi necesară în vederea unui posibil transfer al unora sau al tuturor operațiunilor CPC către o altă infrastructură a pieței financiare sau către o CPC-punte, în cazul în care acest lucru face parte din strategia de rezoluție propusă; |
(d) |
o descriere a modului în care funcțiile critice ar putea fi separate de funcțiile necritice din punct de vedere economic, operațional și juridic, precum și detalii privind modul în care autoritatea de rezoluție a evaluat efectele semnificative ale unei astfel de separări asupra părților interesate, inclusiv:
|
(e) |
un rezumat al modului în care abordarea propusă de CPC în legătură cu separarea sau nesepararea funcțiilor critice ale CPC de celelalte funcții ale acesteia poate afecta evaluarea posibilității de rezoluție a CPC; |
(f) |
o punere în corespondență a funcțiilor critice cu entitățile juridice identificate și cu liniile de activitate esențiale ale CPC. |
Articolul 5
Termenul de punere în aplicare
(1) Atunci când pregătește o estimare a termenului de punere în aplicare a planului de rezoluție, în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (d) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planul de rezoluție include cel puțin următoarele elemente:
(a) |
o listă a acțiunilor pe care autoritatea de rezoluție ar intenționa să le întreprindă și, după caz, dacă aceste acțiuni decurg din aplicarea planului de redresare; |
(b) |
o listă a măsurilor avute în vedere, cu termene alocate, care urmează să fie luate de către autoritatea de rezoluție în vederea punerii în aplicare a fiecărui aspect semnificativ al planului de rezoluție și care să specifice etapele corespunzătoare ale unei astfel de puneri în aplicare, inclusiv un calendar estimativ pentru evaluarea fiecăreia dintre strategiile de rezoluție și a aplicabilității acesteia; |
(c) |
o descriere a modului în care se are în vedere reconstituirea resurselor financiare ale CPC în cadrul planului de rezoluție, inclusiv în cazul în care acesta rezultă din planul de redresare, precum și termenul estimat pentru diferitele măsuri de reconstituire a resurselor financiare ale CPC. |
(2) Autoritatea de rezoluție se asigură că termenele menționate la alineatul (1) sunt:
(a) |
adecvate și relevante, astfel cum se arată într-o descriere a modului în care autoritatea de rezoluție a evaluat fezabilitatea și credibilitatea măsurilor preconizate și a termenelor alocate în planul de rezoluție; |
(b) |
testate periodic, cel puțin la stabilirea planului de rezoluție și, ulterior, în urma oricăror modificări semnificative; |
(c) |
eficace, prin luarea în considerare a proceselor și procedurilor, inclusiv prin aplicarea de modele. |
Articolul 6
Evaluarea posibilității de rezoluție
Atunci când pregătește o descriere detaliată a evaluării posibilității de rezoluție care urmează să fie inclusă în planul de rezoluție, în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (e) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că în planul de rezoluție sunt incluse cel puțin următoarele elemente:
(a) |
concluziile evaluării posibilității de rezoluție, inclusiv cel puțin dacă se consideră sau nu că rezoluția CPC este posibilă pe baza aprecierilor autorității de rezoluție în temeiul articolului 15 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2021/23; |
(b) |
o descriere a modului în care autoritatea de rezoluție a evaluat măsura în care rezoluția CPC este posibilă fără a se baza pe vreunul dintre mecanismele de finanțare prevăzute la articolul 15 alineatul (1) literele (a), (b) și (c) din Regulamentul (UE) 2021/23; |
(c) |
o descriere a motivelor pentru care autoritatea de rezoluție a avut în vedere fezabilitatea aplicării instrumentelor de rezoluție în conformitate cu obiectivele rezoluției; |
(d) |
o descriere a evaluărilor efectuate de autoritatea de rezoluție cu privire la informațiile primite din partea CPC în temeiul articolului 15 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2021/23, care să precizeze dacă autoritatea de rezoluție este de acord cu evaluarea realizată de CPC cu privire la absența obstacolelor; |
(e) |
o descriere care să ofere detalii cu privire la momentul și la modul în care autoritatea de rezoluție a evaluat cel mai recent posibilitatea de rezoluție; |
(f) |
o descriere a disponibilității activelor și a drepturilor preconizate pentru CPC, precum și a cazului în care astfel de active ar fi disponibile pentru utilizare în cadrul procedurii de rezoluție sau dacă o astfel de utilizare sau transfer al acestor active ar putea fi îngreunat sau împiedicat de interesele reziduale ale participanților direcți și indirecți la activele respective sau de constrângeri juridice, cum ar fi mecanismul juridic prin care sunt furnizate garanțiile reale, inclusiv dacă acestea sunt furnizate sub formă de garanție reală mobiliară, de gaj sau de transfer de proprietate; |
(g) |
o descriere a fiecăreia dintre chestiunile de care trebuie să țină seama autoritatea de rezoluție atunci când evaluează posibilitatea de rezoluție a unei CPC, astfel cum se prevede în secțiunea C din anexa la Regulamentul (UE) 2021/23. |
Articolul 7
Obstacole în calea posibilităților de soluționare
Atunci când pregătește o descriere a oricăror măsuri necesare în temeiul articolului 16 din Regulamentul (UE) 2021/23 pentru a combate sau a înlătura obstacolele din calea posibilității de rezoluție care urmează să fie inclusă în planul de rezoluție, în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (f) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planul de rezoluție include cel puțin următoarele elemente:
(a) |
în cazul în care a fost identificat un obstacol major, un rezumat descriptiv al măsurilor necesare în temeiul articolului 16 din Regulamentul (UE) 2021/23, pentru a identifica orice modificări necesare la nivelul structurii, al operațiunilor sau al cadrelor de gestionare a riscurilor și al resurselor financiare ale CPC sau orice măsuri de îmbunătățire a posibilității de rezoluție a CPC, precum și termenele pentru realizarea modificărilor solicitate; |
(b) |
o descriere a oricăror obstacole combătute sau înlăturate în conformitate cu articolul 16 din Regulamentul (UE) 2021/23 în cursul unei perioade de doi ani care precedă actuala revizuire a obstacolelor în temeiul articolului 15 din regulamentul respectiv. |
Articolul 8
Determinarea valorii și a tranzacționabilității funcțiilor critice și a activelor
Atunci când pregătește o descriere a proceselor pentru determinarea valorii și a tranzacționabilității funcțiilor critice și a activelor care urmează să fie incluse în planul de rezoluție în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (g) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planul de rezoluție include cel puțin următoarele elemente:
(a) |
o descriere a metodei de determinare a valorii și a tranzacționabilității funcțiilor critice și a activelor, cum ar fi liniile de activitate, operațiunile și activele esențiale ale CPC, punând accentul în principal pe aspectele care ar putea avea un impact asupra evaluării, cum ar fi volatilitatea pieței, inaccesibilitatea și/sau incertitudinea prețurilor de pe piață, constrângerile de timp și aspectele juridice; |
(b) |
în cazul în care metoda descrisă la litera (a) se abate în mod semnificativ de la metodologia de evaluare aplicată în cadrul planului de redresare, o descriere a principalelor motive pentru care autoritatea de rezoluție a evaluat în mod diferit metodologia de evaluare și efectele semnificative ale unei astfel de diferențe, dacă este cazul. |
Articolul 9
Cerințe de informare
Atunci când pregătește o descriere a cerințelor de informare prevăzute la articolul 12 alineatul (7) litera (h) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planul de rezoluție include cel puțin următoarele elemente:
(a) |
o descriere a acordurilor dintre autoritatea de rezoluție și CPC care asigură accesul la informații și schimbul de informații, precum și a modului în care CPC va menține sistemele informatice și controalele în domeniu care pot genera și pune prompt la dispoziția autorității de rezoluție date și informații relevante; mecanisme care includ proceduri pentru datarea informațiilor și furnizează actualizări standardizate în cazul în care există modificări semnificative; |
(b) |
o listă a informațiilor solicitate în temeiul articolului 13 din Regulamentul (UE) 2021/23 și o descriere a modului în care CPC a prevăzut să se asigure că aceste informații sunt actualizate și se află la dispoziția autorităților de rezoluție în orice moment. |
Articolul 10
Modalități de finanțare a măsurilor de rezoluție
Atunci când pregătește o explicație cu privire la finanțarea măsurilor de rezoluție, în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (i) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planul de rezoluție include cel puțin următoarele elemente:
(a) |
o descriere a resurselor financiare care se preconizează că vor fi necesare în cadrul planului de rezoluție, făcând o distincție clară între solvabilitate și nevoile de finanțare sub formă de lichidități, inclusiv descrieri generale ale posibilelor resurse financiare care ar putea fi necesare în legătură cu punerea în aplicare a strategiei de rezoluție, inclusiv fiecare scenariu de rezoluție relevant; |
(b) |
în cazul în care nu au fost puse în aplicare toate obligațiile contractuale și alte mecanisme înainte de intrarea în rezoluție a CPC, o evaluare prealabilă a eventualelor probleme legate de urmărirea acestor obligații și mecanisme din perspectiva resurselor pentru finanțarea măsurilor de rezoluție, precum și a posibilității ca astfel de probleme identificate să afecteze în mod negativ capacitatea de a atinge obiectivele rezoluției în timp util; |
(c) |
o descriere a potențialelor surse de finanțare a rezoluției, inclusiv a principalelor condiții de finanțare, a condițiilor prealabile semnificative de utilizare a acestora, a termenului până la care acestea devin disponibile și a oricăror cerințe privind garanțiile reale, în măsura în care acestea sunt disponibile ex ante; |
(d) |
o descriere și o analiză a modului și a momentului în care CPC poate solicita utilizarea facilităților oferite de banca centrală, respectând cerința ca planurile de rezoluție să nu presupună niciun fel de acces la facilitățile oferite de banca centrală în condiții atipice; |
(e) |
o descriere și o identificare a activelor care ar putea fi utilizate și măsura în care se anticipează că acestea se vor califica drept garanții reale, precum și modul în care o astfel de utilizare preconizată a activelor poate crea sarcini, în principal în ceea ce privește valoarea și utilizarea acestor active. |
Articolul 11
Strategii și scenarii de rezoluție
Atunci când pregătește o descriere detaliată a strategiilor și scenariilor de rezoluție în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (j) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planul de rezoluție include cel puțin următoarele elemente:
(a) |
cel puțin nouă scenarii de plan de rezoluție concepute pe baza matricei de elaborare a scenariilor de plan de rezoluție, astfel cum este prevăzută în anexă, sau o listă de scenarii de plan de rezoluție care să acopere toate „tipurile de scenarii” prevăzute în anexă, în cazul în care acestea sunt relevante pentru CPC, care pot fi concepute în mod diferit; |
(b) |
o descriere a scenariilor de rezoluție alese pe baza evaluării realizate de autoritatea de rezoluție, ținând seama de caracteristicile specifice și de nivelul de complexitate ale CPC, precum și a oricăror scenarii suplimentare concepute în planul de rezoluție; |
(c) |
autoritatea de rezoluție trebuie să includă instrumente de evaluare cantitativă pentru fiecare tip de scenariu, acolo unde este posibil în funcție de accesul la date, care urmează să fie utilizat pentru a produce impacturi cantitative pentru scenariile de rezoluție; în cazul în care nu sunt disponibile date, iar acestea nu pot fi obținute în urma unor eforturi rezonabile, autoritatea de rezoluție trebuie să efectueze și să reflecte în cadrul planului o evaluare calitativă a instrumentelor, în măsura în care acest lucru este posibil, inclusiv detalii privind gradul de realizare a unei evaluări cantitative pentru un anumit scenariu; |
(d) |
o descriere a strategiilor de rezoluție alese pentru scenariile de rezoluție, cu precizarea următoarelor puncte:
|
Articolul 12
Interdependențe critice
Atunci când pregătește o descriere a interdependențelor critice menționate la articolul 12 alineatul (7) litera (k) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planul de rezoluție include cel puțin următoarele elemente:
(a) |
o descriere, în cadrul planului de rezoluție, a tuturor interdependențelor critice care au fost identificate; |
(b) |
în cazul în care interdependențele identificate, astfel cum sunt menționate la litera (a), presupun diferențe semnificative față de lista interdependențelor critice din planul de redresare, o descriere detaliată a principalelor motive pentru care autoritatea de rezoluție a evaluat în mod diferit interdependențele critice, precum și a oricărei consecințe semnificative asupra aplicării planului de rezoluție generată de evaluările diferite ale interdependențelor critice și a modului în care acest lucru poate afecta posibilitatea de rezoluție a CPC; |
(c) |
o descriere a diferitelor tipuri de entități cu interdependențe față de CPC, inclusiv o listă care să cuprindă toate părțile interesate relevante, printre care participanții direcți și indirecți ai CPC, iar dacă se pot identifica, proprietarii, furnizorii de servicii financiare, cum ar fi furnizorii de lichidități, băncile sau agenții de decontare, platformele, agenții de investiții, băncile, custozii și alți prestatori de servicii, inclusiv furnizorii de servicii informatice și furnizorii de date, precum și infrastructurile piețelor financiare corelate, împreună cu relevanța acestora pentru procedura de rezoluție; |
(d) |
o descriere a evaluării entităților, astfel cum sunt menționate la litera (c), aflate în interdependență față de CPC, care să vizeze importanța acestora pentru CPC, în special motivele pentru care acestea ar fi sau nu ar fi considerate critice și măsura în care capacitatea CPC de a continua să își îndeplinească funcțiile critice depinde de aceste entități; |
(e) |
o descriere a angajamentelor de externalizare către furnizorii de servicii critice care să aibă în vedere o parte a activității de bază a CPC, inclusiv în cazul în care o altă entitate desfășoară activități de stabilire a prețurilor și furnizează sisteme pentru compensare, calcularea marjei sau alte componente esențiale ale operațiunilor CPC; |
(f) |
o descriere a modului în care au fost evaluate entitățile identificate ca având o interdependență critică față de CPC în temeiul literei (a), precum și a modului în care au fost atenuate și combătute toate riscurile identificate, inclusiv caracterul executoriu și constrângerile de reglementare ale unor acorduri, cum ar fi cele de compensare reciprocă și de compensare, pentru a asigura continuitatea operațională în cadrul procedurii de rezoluție; |
(g) |
o descriere a modului în care au fost atenuate în cadrul planului de rezoluție orice probleme semnificative cauzate de o posibilă nerespectare a obligațiilor care decurg din angajamentele de externalizare de către furnizorul din acordurile privind serviciile critice externalizate; |
(h) |
o descriere a modului în care planul de rezoluție a reflectat impactul potențial al aplicării instrumentelor de rezoluție asupra oricărei CPC interoperabile, care să includă transmiterea apelurilor la fonduri bănești în scopul rezoluției sau ajustarea cuantumului câștigurilor aferente marjei de variație prin intermediul unui acord de interoperabilitate; |
(i) |
o descriere a posibilelor efecte asupra altor infrastructuri ale pieței financiare legate de CPC, inclusiv prin evaluarea importanței implicării CPC în entitățile respective, precum și a măsurii în care rezoluția CPC ar putea cauza contagiune prin intermediul infrastructurilor pieței financiare prin declanșarea procedurilor aplicabile în situațiile de neîndeplinire a obligațiilor de plată în cadrul infrastructurilor pieței financiare sau prin privarea altor firme de accesul la infrastructurile pieței financiare. |
Articolul 13
Interdependențe intragrup critice
Atunci când pregătește o descriere a interdependențelor intragrup critice în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (l) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planul de rezoluție include cel puțin următoarele elemente:
(a) |
o descriere a grupului din care face parte CPC și o listă a entităților din grup cu care CPC are legături, o evaluare a entităților din grup care trebuie considerate ca fiind interdependențe intragrup critice și o descriere a dependențelor intragrup identificate în cadrul planului de rezoluție; |
(b) |
dacă astfel de interdependențe identificate presupun diferențe semnificative față de lista interdependențelor intragrup critice din planul de redresare și, în cazul în care există diferențe, o descriere detaliată a principalelor motive pentru care autoritatea de rezoluție a evaluat în mod diferit interdependențele intragrup critice, precum și a oricăror efecte semnificative generate de evaluările diferite și a modului în care acest lucru poate afecta posibilitatea de rezoluție a CPC, dacă este cazul; |
(c) |
o descriere a impactului măsurilor de rezoluție asupra altor linii de activitate ale entităților intragrup critice și ale entităților juridice, inclusiv dacă măsurile de rezoluție ar afecta capacitatea altei entități de a-și continua activitatea; |
(d) |
o descriere a modului în care entitățile intragrup relevante ar putea oferi sprijin financiar fie în baza unui acord prealabil, fie în mod voluntar; |
(e) |
o descriere a caracterului executoriu sau a constrângerilor de reglementare care ar putea afecta interdependențele intragrup; |
(f) |
o descriere a măsurilor de atenuare legate de acele interdependențe intragrup critice care vor asigura continuitatea operațională în cadrul procedurii de rezoluție, care este necesară pentru a menține continuitatea funcțiilor critice ale CPC. |
Articolul 14
Asigurarea anumitor funcții ale CPC
Atunci când pregătește o descriere a modului în care sunt asigurate anumite funcții ale CPC în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (m) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planurile de rezoluție includ cel puțin descrierile următoarelor elemente:
(a) |
fiecare dintre operațiunile și sistemele esențiale și o descriere a modului de evaluare și de menținere a acestor operațiuni și sisteme esențiale prin furnizarea de opțiuni identificate de acces continuu la infrastructuri, procese și mecanisme operaționale pentru a menține funcționarea continuă a proceselor operaționale ale CPC, astfel cum sunt enumerate la articolul 12 alineatul (7) litera (m) din Regulamentul (UE) 2021/23, precum și principalele rezultate ale evaluării; |
(b) |
opțiunile identificate pentru menținerea rezilienței financiare; |
(c) |
opțiunile identificate pentru a asigura menținerea acordurilor contractuale, inclusiv clauzele contractuale de reziliență, clauzele compatibile cu o rezoluție și limitările drepturilor de încetare în cadrul procedurii de rezoluție; |
(d) |
opțiunile identificate pentru a se asigura că acordurile interne pot fi menținute în etapa de rezoluție, inclusiv structurile prețurilor în condiții de concurență deplină și accesul continuu la activele operaționale; |
(e) |
diferitele acorduri deja încheiate în cadrul planului de rezoluție pentru a asigura continuitatea funcționării proceselor operaționale, enumerate la articolul 12 alineatul (7) litera (m) din Regulamentul (UE) 2021/23, pe durata procedurii de rezoluție; |
(f) |
modul în care planul de rezoluție ar permite ca, prin utilizarea opțiunilor identificate, CPC să continue să furnizeze servicii critice de compensare neîntrerupte, inclusiv prin recurgerea la soluții provizorii, cum ar fi un cumpărător sau o instituție-punte care utilizează personalul și infrastructura existente, sau, în cazul în care nu este posibil să se dezvolte în prealabil astfel de soluții, o listă a opțiunilor care pot fi aplicate în cadrul procedurii de rezoluție și o listă a informațiilor necesare pentru a elabora astfel de mecanisme și acorduri într-un termen scurt. |
Articolul 15
Modalități de obținere a informațiilor necesare pentru efectuarea evaluării
Atunci când pregătește o descriere a modalităților de obținere a informațiilor necesare pentru efectuarea evaluării în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (n) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planurile de rezoluție includ cel puțin descrierile următoarelor elemente:
(a) |
modul în care se preconizează că autoritatea de rezoluție și evaluatorul independent vor obține informațiile necesare pentru a efectua evaluarea menționată la articolul 24 din Regulamentul (UE) 2021/23; |
(b) |
informațiile și procesele pentru asigurarea, în timp util și în mod adecvat, a disponibilității informațiilor necesare pentru efectuarea evaluării, în special în temeiul titlului V capitolul II din Regulamentul (UE) 2021/23, și în scopul tranzacționabilității, în special în conformitate cu cerințele privind comercializarea pentru instrumentul de vânzare a activității și instrumentul CPC-punte; |
(c) |
modul în care datele de piață relevante sunt colectate, stocate, structurate, organizate și actualizate de către CPC și modul în care aceste date de piață relevante pentru planul de rezoluție sunt generate și validate cât mai aproape posibil de data evaluării; |
(d) |
modul în care situațiile financiare și raportarea în scopuri de reglementare sunt întocmite de către CPC și actualizate periodic, precum și modul în care aceste informații financiare sunt generate, detaliate și validate cât mai aproape posibil de data evaluării și care arată că evaluările activelor și pasivelor sunt complete; |
(e) |
modul în care se preconizează că nivelul de detaliere a informațiilor este suficient pentru ca autoritatea de rezoluție și evaluatorul independent să poată lua măsuri în cadrul planului de rezoluție, prin furnizarea de cerințe privind nivelul de granularitate necesar pentru evaluare, inclusiv în cazul în care informațiile trebuie să includă detalii privind pozițiile, tranzacțiile și garanțiile reale pe fiecare linie de activitate sau pentru fiecare portofoliu în parte, precum și privind capitalul propriu al CPC; |
(f) |
normele, metodologiile-cheie, ipotezele și evaluările utilizate de CPC pentru întocmirea situațiilor financiare și a raportării în scopuri de reglementare; |
(g) |
modul în care sunt organizate, denumite și structurate informațiile, precum și modul în care acestea pot fi utilizate și analizate de către autoritatea de rezoluție și de către evaluatorul independent într-un mod eficace și sigur, pentru a se asigura că autoritatea de rezoluție dispune de informațiile necesare pentru a lua măsuri în cadrul planului de rezoluție. |
Articolul 16
Evaluarea impactului asupra angajaților
Atunci când pregătește evaluarea impactului asupra angajaților în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (o) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planul de rezoluție reflectă cel puțin următoarele elemente:
(a) |
o descriere a diferitelor tipuri de angajați și a clasificării modurilor în care diferitele tipuri de angajați trebuie să fie informați și gestionați în cazul unei situații de rezoluție, precum și a impactului estimat al planului asupra diferitelor tipuri de angajați ai CPC; |
(b) |
o descriere a modului de atenuare a pierderii angajaților de importanță critică înainte de procedura de rezoluție și a modului în care se pot crea stimulente eficace în cadrul unei proceduri de rezoluție pentru a menține angajații de importanță critică identificați pe baza valorii și relevanței acestora în cursul unei etape de rezoluție; printre aspectele care trebuie avute în vedere se numără: (i) orice proceduri de reglementare care trebuie urmate în cadrul rezoluției, (ii) evaluări ale eficacității preconizate a structurilor de stimulente, (iii) posibilitatea de a aduce modificări contractelor de muncă, condițiilor și organizării pe parcursul unei etape de rezoluție și (iv) o estimare a oricăror costuri asociate menținerii angajaților de importanță critică sau recrutării, inclusiv o evaluare a oricăror costuri conexe, ținând seama de normele naționale relevante privind compensațiile și rambursările în cursul procedurii de rezoluție; |
(c) |
o descriere a planului de comunicare cu angajații, inclusiv o descriere a procedurilor avute în vedere pentru consultarea angajaților în cursul procesului de rezoluție, ținând seama de normele și sistemele naționale de dialog cu partenerii sociali, conducerea, proprietarii și sindicatele lucrătorilor. |
Articolul 17
Planul de comunicare
Atunci când pregătește o descriere a planului de comunicare în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (p) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planurile de rezoluție includ cel puțin descrierile următoarelor elemente:
(a) |
planul de comunicare, în care trebuie să se precizeze următoarele:
|
(b) |
mecanismele și procedurile operaționale ale planului de comunicare, criteriile de aplicare a strategiei de comunicare, caracterul adecvat al planului de comunicare și modul în care planul de comunicare atinge obiectivul de a asigura faptul că planul de comunicare și de publicare al CPC reușește să îndeplinească obiectivul de a acționa în mod transparent; |
(c) |
detalii care fac diferența între notificările oficiale obligatorii din punct de vedere juridic și comunicările voluntare, cu o descriere a modului în care planul de rezoluție a ținut seama de diferitele cerințe de reglementare privind publicarea informațiilor, în special în cazul în care aceste informații ar putea afecta serviciile critice de pe piața financiară și în cazul în care CPC este o societate cotată la bursă sau este deținută de o societate cotată la bursă; |
(d) |
modul în care planul de rezoluție a evaluat posibilele reacții negative semnificative ale pieței față de rezoluția unei CPC și modul în care planul are în vedere atenuarea acestor reacții potențial negative ale pieței în momentul publicării informațiilor. |
Articolul 18
Operațiuni și sisteme esențiale
Atunci când pregătește o descriere a operațiunilor și sistemelor esențiale în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (q) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planurile de rezoluție includ cel puțin descrierile următoarelor elemente:
(a) |
operațiunile și sistemele esențiale identificate în cadrul planului de rezoluție; |
(b) |
în cazul în care operațiunile și sistemele identificate sunt substanțial diferite de operațiunile și sistemele esențiale identificate în cadrul planului de redresare, o descriere a principalelor motive pentru care autoritatea de rezoluție a evaluat diferit operațiunile și sistemele esențiale, a efectelor semnificative cauzate de evaluarea diferită și a modului în care aceasta poate afecta posibilitatea de rezoluție a CPC; |
(c) |
modul în care sunt identificate aceste operațiuni și sisteme esențiale, criteriile aplicate și pragurile utilizate pentru a le diferenția de alte operațiuni și sisteme ale CPC care nu trebuie considerate operațiuni și sisteme esențiale. |
Articolul 19
Transmiterea unei notificări colegiului de rezoluție
Atunci când pregătește o descriere a mecanismelor de transmitere a unei notificări colegiului de rezoluție în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (r) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planurile de rezoluție includ cel puțin descrierile următoarelor elemente:
(a) |
procedurile și procesele care trebuie urmate pentru transmiterea unei notificări colegiului de rezoluție și, în special, informațiile privind listele de distribuție, modelele de documente și termenele privind modul și momentul în care trebuie informat colegiul de rezoluție; |
(b) |
procedurile de actualizare a listelor de distribuție; |
(c) |
modalitățile de testare a procesului de transmitere a unei notificări colegiului de rezoluție, inclusiv informații privind domeniul de aplicare și intervalele pentru astfel de exerciții de testare, precum și procedurile de remediere a eventualelor deficiențe, cum ar fi erori, neînțelegeri sau întârzieri. |
Articolul 20
Măsuri de facilitare a portabilității pozițiilor și a activelor aferente
Atunci când pregătește o descriere a măsurilor de facilitare a portabilității pozițiilor și a activelor aferente în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (s) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluție se asigură că planurile de rezoluție includ cel puțin descrierile următoarelor elemente:
(a) |
o evaluare a posibilității portabilității pozițiilor și a activelor aferente către o altă CPC, inclusiv o evaluare a fezabilității și a rezultatului probabil al acesteia, precum și o evaluare a situației în care nu se poate efectua, în cele din urmă, portabilitatea sau transferul; |
(b) |
modul în care CPC păstrează datele relevante privind pozițiile din conturile omnibus și segregate ale clienților, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului (3), și modul în care CPC poate să furnizeze detalii cu privire la resursele și sistemele existente în vederea păstrării unor informații actualizate care ar putea fi furnizate rapid în cadrul procedurii de rezoluție pentru a se asigura că pozițiile clienților la nivelul CPC, în cazul în care este posibilă identificarea acestora, ar putea fi identificate și, eventual, transferate cu succes; |
(c) |
măsurile de facilitare a portabilității pozițiilor și a activelor aferente ale membrilor compensatori și ale clienților unei CPC aflate în situație de neîndeplinire a obligațiilor de plată de la o CPC aflată în situație de neîndeplinire a obligațiilor de plată la o altă CPC sau la o CPC-punte. |
Articolul 21
Intrarea în vigoare
Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.
Adoptat la Bruxelles, 14 martie 2023.
Pentru Comisie
Președinta
Ursula VON DER LEYEN
(2) Regulamentul (UE) nr. 1095/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorității europene de supraveghere (Autoritatea europeană pentru valori mobiliare și piețe), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE și de abrogare a Deciziei 2009/77/CE a Comisiei (JO L 331, 15.12.2010, p. 84).
(3) Regulamentul (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului din 4 iulie 2012 privind instrumentele financiare derivate extrabursiere, contrapărțile centrale și registrele centrale de tranzacții (JO L 201, 27.7.2012, p. 1).
ANEXĂ
PRIVIND SCENARIILE CARE TREBUIE INCLUSE ÎN PLANUL DE REZOLUȚIE A CPC
Tipuri de scenarii [Articolul 12 alineatul (3) litera (a) și articolul 12 alineatul (7) litera (j) din Regulamentul (UE) 2021/23] |
Factori pentru descrierea tipului de scenarii [Articolul 12 alineatul (3) litera (a) și articolul 12 alineatul (7) litera (j) din Regulamentul (UE) 2021/23] |
Scenariu de neîndeplinire a obligațiilor de plată – Redresare nereușită în cazul în care CPC nu dispune de suficiente resurse și instrumente pentru o redresare reușită |
Stabilirea unui scenariu în care o CPC nu a soluționat pe deplin deficitele de lichiditate sau nu a instituit mecanisme de alocare a pierderilor care să trateze integral pierderile aferente creditelor neacoperite. Prin urmare, resursele și instrumentele de redresare sunt insuficiente pentru a absorbi pierderile și a reconstitui resursele financiare la cerințe minime de reglementare. |
Scenariu de neîndeplinire a obligațiilor de plată – Eșecul mecanismelor de alocare a pierderilor |
Stabilirea unui scenariu în care mecanismele CPC de alocare a pierderilor prevăzute în planul de redresare nu funcționează așa cum se prevedea și, prin urmare, resursele sau instrumentele planificate nu sunt disponibile sau nu sunt disponibile într-o măsură suficientă la momentul redresării. |
Scenariu de neîndeplinire a obligațiilor de plată – Mai mulți membri compensatori nu își îndeplinesc obligațiile care le revin în cadrul măsurilor de redresare ale CPC |
Stabilirea unui scenariu în care mai mulți membri compensatori nu își îndeplinesc obligațiile care le revin în cadrul măsurilor de redresare ale CPC. În cazul în care grupul de membri compensatori neperformanți este suficient de mare sau în cazul în care neîndeplinirea obligațiilor de către aceștia duce la o pierdere generală de încredere în CPC, CPC poate deveni incapabilă să își continue operațiunile. |
Scenariu de neîndeplinire a obligațiilor de plată – Termenele măsurilor de rezoluție |
Stabilirea unui scenariu în care autoritățile relevante hotărăsc că rezoluția ar trebui inițiată înainte de aplicarea unora dintre mecanismele sau instrumentele din cadrul planului de redresare al CPC. În acest scenariu, autoritățile relevante au stabilit că aplicarea unor mecanisme sau instrumente de redresare în condițiile predominante de pe piață poate amenința stabilitatea financiară și/sau continuitatea funcțiilor critice. |
Scenariu care nu presupune neîndeplinirea obligațiilor de plată – Riscuri de investiții |
Stabilirea unui scenariu în care ar putea apărea pierderi aferente investițiilor din marja inițială sau din activele fondului de garantare, de exemplu, în cazul în care o contraparte la investiții intră în dificultate. O CPC ar putea fi nevoită să suporte astfel de pierderi în cazul în care acestea nu sunt acoperite în alt mod de instrumentele de alocare a pierderilor prevăzute în normele CPC. Totodată, pierderile ar putea reieși din investirea resurselor financiare proprii ale unei CPC, inclusiv SITG și SSITG. Pierderile de investiții s-ar putea materializa brusc. |
Scenariu care nu presupune neîndeplinirea obligațiilor de plată –Intrarea în dificultate a prestatorilor de servicii |
Stabilirea unui scenariu în care, ca urmare a intrării în dificultate a unui custode, a unui depozitar, a unei instituții bancare de plăți sau de decontare, a unui sistem de plăți, a unui sistem de decontare a operațiunilor cu instrumente financiare sau a unei alte entități care furnizează servicii similare, CPC ar putea pierde accesul prompt la activele sale, ar putea deveni incapabilă să colecteze marje sau să transforme în numerar garanții sau investiții care nu sunt în numerar. Acest lucru ar putea cauza probleme de lichiditate și/sau de solvabilitate pentru o CPC, în funcție de natura sau de consecințele intrării în dificultate și de timpul necesar pentru a redobândi accesul la active. |
Scenariu care nu presupune neîndeplinirea obligațiilor de plată – Evenimente legate de riscul operațional |
Stabilirea unui scenariu în care pierderile financiare sau problemele de lichiditate rezultă dintr-o serie de deficiențe de natură operațională, cum ar fi erorile umane, defecțiunile din domeniul tehnologiei informației, frauda, incidentele de securitate cibernetică sau neîndeplinirea atribuțiilor de către vânzători sau de către prestatorii de servicii. O CPC poate suferi pierderi operaționale în mod direct (pierderi primare) sau din cauza acțiunilor în justiție întreprinse de alte părți afectate de eveniment (pierderi secundare). Evenimentele legate de riscul operațional se pot produce brusc, însă în cazul anumitor pierderi, în special al pierderilor secundare, ar putea trece ani de zile până să se materializeze pe deplin. |
Scenariu care nu presupune neîndeplinirea obligațiilor de plată – Pierderi financiare (mecanisme cuprinzătoare de alocare a pierderilor pentru pierderile în materie de custodie și de investiții pe care CPC le suportă ca urmare a activității sale de compensare și decontare) |
Stabilirea unui scenariu în care CPC nu dispune de suficiente resurse sau instrumente financiare pentru a acoperi pierderile care nu rezultă din neîndeplinirea obligațiilor de plată (inclusiv pierderile care decurg din riscuri juridice, printre care sancțiunile legale, de reglementare, de executare sau contractuale care ar putea genera pierderi semnificative sau incertitudine pentru CPC și a căror materializare se poate produce după mult timp). În acest scenariu, pierderile care nu se datorează neîndeplinirii obligațiilor de plată ar fi mai mari decât capitalul și resursele contingente ale CPC (de exemplu, asigurări, garanții parentale). Ca alternativă, într-un scenariu în care membrii compensatori ai CPC ar trebui, de asemenea, să suporte pierderi, resursele agregate disponibile ar fi insuficiente pentru a acoperi pierderile și/sau pentru a reconstitui capitalul până la nivelul minim necesar. |
Stabilirea unui scenariu în care mecanismele CPC de acoperire a pierderilor (specifice) care nu se datorează neîndeplinirii obligațiilor de plată, prevăzute în planul de redresare, nu pot fi utilizate sau nu funcționează conform așteptărilor inițiale. Prin urmare, resursele sau instrumentele planificate nu sunt disponibile sau nu sunt disponibile într-o măsură suficientă la momentul redresării. |
|
Stabilirea unui scenariu în care membrii compensatori ai CPC nu își îndeplinesc obligațiile care le revin în cadrul măsurilor de redresare ale CPC. În acest scenariu, membrii compensatori nu își îndeplinesc obligațiile aplicabile în materie de alocare a pierderilor sau de reconstituire a capitalului. |
|
Stabilirea unui scenariu în care acționarii CPC nu sprijină măsurile de redresare ale CPC. În acest scenariu, societatea-mamă sau alți acționari ai CPC nu acoperă pierderile CPC care nu se datorează neîndeplinirii obligațiilor de plată și care nu sunt alocate în altă parte și/sau nu doresc să recapitalizeze CPC, indiferent dacă există sau nu un angajament contractual, o garanție parentală sau un acord similar de furnizare a resurselor financiare. |
|
Stabilirea unui scenariu în care autoritățile relevante stabilesc că rezoluția ar trebui inițiată înainte de aplicarea unora dintre mecanismele sau instrumentele de redresare sau înainte de lichidarea CPC. În acest scenariu, mecanismele de redresare și de lichidare ale CPC sunt în concordanță cu principiile pentru infrastructurile pieței financiare (PFMI), dar autoritățile relevante au stabilit că aplicarea acestora în condițiile predominante de pe piață poate reprezenta o amenințare la adresa stabilității financiare și/sau a continuității funcțiilor critice. |
|
Eveniment(e) care cauzează simultan pierderi datorate neîndeplinirii obligațiilor de plată și pierderi care nu sunt datorate neîndeplinirii obligațiilor de plată – Acest scenariu tratează situația în care există concomitent pierderi care sunt cauzate de neîndeplinirea obligațiilor de plată și pierderi care nu sunt cauzate de neîndeplinirea obligațiilor de plată, ca urmare a unui singur eveniment sau ca urmare a mai multor evenimente care au loc într-un interval de timp redus. |
Stabilirea unui scenariu în care există entități specifice care sunt surse semnificative atât de pierderi care sunt cauzate de neîndeplinirea obligațiilor de plată, cât și de pierderi care nu sunt cauzate de neîndeplinirea obligațiilor de plată, putând fi relevante scenariile specifice care să analizeze efectele situațiilor de neîndeplinire a obligațiilor de plată care afectează aceste entități. Luarea în considerare a cazurilor în care pierderile care nu sunt datorate neîndeplinirii obligațiilor de plată ar fi suportate de membrii compensatori, afectând traiectoria de propagare a pierderilor, precum și a cazurilor în care există diferențe semnificative între diversele combinații de situații de neîndeplinire a obligațiilor de plată și situații care nu presupun neîndeplinirea obligațiilor de plată în ceea ce privește instrumentele disponibile, utilizarea instrumentelor, traiectoriile pierderilor sau impactul asupra părților interesate. |