CELEX:32023R2693: Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/2693 al Comisiei din 30 noiembrie 2023 de stabilire a echivalenței informațiilor care urmează să fie schimbate automat în temeiul acordului semnat între autoritățile competente din Noua Zeelandă și anumite state membre cu informațiile specificate în anumite dispoziții ale Directivei 2011/16/UE a Consiliului

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 27/06/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria L2023/26931.12.2023REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2023/2693 AL COMISIEI din 30 noiembrie 2023 de stabilire a echivalenței informațiilor care urmează să fie schimbate automat în temeiul acordului semnat între autoritățile competente din Noua Zeelandă și anumite...

Informatii

Data documentului: 30/11/2023; Data adoptării
Data intrării în vigoare: 21/12/2023; intrare în vigoare data publicării +20 a se vedea articolul 2
Data încetării: No end date
Autor: Comisia Europeană, Direcția Generală Impozitare și Uniune Vamală
Formă: Repertoriu EUR-Lex
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria L


2023/2693

1.12.2023

REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2023/2693 AL COMISIEI

din 30 noiembrie 2023

de stabilire a echivalenței informațiilor care urmează să fie schimbate automat în temeiul acordului semnat între autoritățile competente din Noua Zeelandă și anumite state membre cu informațiile specificate în anumite dispoziții ale Directivei 2011/16/UE a Consiliului

COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Directiva 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal și de abrogare a Directivei 77/799/CEE (1), în special articolul 8ac alineatul (7) primul paragraf,

întrucât:

(1)

Articolul 8ac alineatul (7) primul paragraf din Directiva 2011/16/UE prevede că, la solicitarea motivată a unui stat membru sau din proprie inițiativă, Comisia stabilește dacă informațiile care trebuie să facă obiectul schimbului automat de informații în temeiul unui acord între autoritățile competente ale statului membru în cauză și o jurisdicție din afara Uniunii sunt echivalente cu cele precizate în secțiunea III punctul B din anexa V la directiva respectivă. Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/823 al Comisiei (2) stabilește normele de punere în aplicare a dispoziției respective din Directiva 2011/16/UE.

(2)

În urma unei cereri din partea autorității competente din Noua Zeelandă din data de 31 martie 2023, Comisia a decis să stabilească dacă informațiile care trebuie să facă obiectul schimbului automat în temeiul Acordului multilateral al autorităților competente cu privire la schimbul automat de informații privind veniturile realizate prin platformele digitale (3) („DPI-MCAA”) semnat în prezent de autoritățile competente din Noua Zeelandă și Belgia, Bulgaria, Cipru, Croația, Estonia, Finlanda, Irlanda, Letonia, Luxemburg, Malta, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia și Țările de Jos (denumite în continuare „statele membre semnatare”) se referă la activitățile care intră sub incidența Directivei 2011/16/UE și dacă sunt echivalente cu informațiile solicitate în temeiul normelor de raportare prevăzute în directiva respectivă.

(3)

În acest scop, Comisia a evaluat Legea din 2023 privind impozitarea (cotele anuale pentru 2022-23, economia platformelor și modificări) din Noua Zeelandă (denumită în continuare „legea”) (4) și DPI-MCAA semnat în prezent între autoritățile competente din Noua Zeelandă și statele membre semnatare.

(4)

Legea modifică Legea din 1994 privind administrarea fiscală din Noua Zeelandă și aplică dispozițiile prevăzute în normele-tip din 2020 ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) privind raportarea de către operatorii de platforme în ceea ce privește vânzătorii din economia colaborativă și din economia muncii la cerere (5) (denumite în continuare „normele-tip”), completate de normele-tip din 2021 ale OCDE privind raportarea pentru platformele digitale: cadrul de schimb internațional și modulul opțional pentru vânzarea de bunuri (6) (denumite în continuare „normele-tip extinse”). Un termen definit în normele-tip sau în normele-tip extinse și utilizat în lege are sensul pe care îl are la momentul respectiv în normele-tip sau în normele-tip extinse.

(5)

Secțiunile din lege care aplică normele-tip vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2024. Una dintre acestea este secțiunea 211, care introduce secțiunile 185S și 185T în Legea din 1994 privind administrarea fiscală. În temeiul secțiunii 185T din Legea din 1994 privind administrarea fiscală, guvernatorul general poate, prin ordonanță în cadrul Consiliului la recomandarea ministrului veniturilor, să declare o dată la care secțiunile din Legea din 1994 privind administrarea fiscală care aplică normele-tip extinse urmează să intre în vigoare, iar respectiva ordonanță în cadrul Consiliului trebuie emisă în termen de cel mult trei ani de la data intrării în vigoare a legii.

(6)

DPI-MCAA este un cadru juridic internațional elaborat de OCDE pentru a sprijini schimbul anual automat de informații colectate în temeiul normelor-tip ale OCDE între jurisdicția de reședință a operatorului platformei și jurisdicțiile de reședință ale vânzătorilor (și, în ceea ce privește tranzacțiile care implică închirierea de bunuri imobile, jurisdicțiile în care sunt situate aceste bunuri imobile), astfel cum sunt stabilite pe baza procedurilor de diligență fiscală.

(7)

DPI-MCAA semnat în prezent de Noua Zeelandă și de statele membre semnatare necesită activarea relației de schimb dintre Noua Zeelandă și fiecare dintre statele membre semnatare, în conformitate cu secțiunea 7 din DPI-MCAA.

(8)

În conformitate cu articolul 2 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/823, Comisia a stabilit că definițiile referitoare la operatorii de platforme care au obligația de raportare prevăzute în lege și în DPI-MCAA semnat între autoritățile competente din Noua Zeelandă și din statele membre semnatare sunt echivalente cu definițiile prevăzute în secțiunea I punctul A subpunctele 1-4 din anexa V la Directiva 2011/16/UE.

(9)

În conformitate cu articolul 3 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/823, Comisia a stabilit că definițiile referitoare la vânzătorii raportabili prevăzute în lege și în DPI-MCAA semnat între autoritățile competente din Noua Zeelandă și din statele membre semnatare sunt echivalente cu definițiile prevăzute în secțiunea I punctul B subpunctele 1-4 și punctul C subpunctele 1 și 2 din anexa V la Directiva 2011/16/UE.

(10)

În conformitate cu articolul 4 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/823, Comisia a stabilit că definițiile activității relevante prevăzute în lege și în DPI-MCAA semnat între autoritățile competente din Noua Zeelandă și din statele membre semnatare sunt echivalente cu definițiile prevăzute în secțiunea I punctul A subpunctele 8, 10 și 11 și punctul C subpunctul 9 din anexa V la Directiva 2011/16/UE.

(11)

În conformitate cu articolul 5 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/823, Comisia a stabilit că procedurile de diligență fiscală prevăzute în lege și în DPI-MCAA semnat între autoritățile competente din Noua Zeelandă și din statele membre semnatare sunt echivalente cu procedurile de diligență fiscală prevăzute în secțiunea II din anexa V la Directiva 2011/16/UE și cu definițiile prevăzute în secțiunea I punctul C subpunctele 3-7 din anexa V la Directiva 2011/16/UE.

(12)

În conformitate cu articolul 6 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/823, Comisia a stabilit că cerințele de raportare prevăzute în lege și în DPI-MCAA semnat între autoritățile competente din Noua Zeelandă și din statele membre semnatare sunt echivalente cu cerințele de raportare prevăzute în secțiunea III punctul A subpunctele 1, 2, 5, 6 și 7 și punctul B din anexa V la Directiva 2011/16/UE și cu definițiile prevăzute în secțiunea I punctul C subpunctele 3-8 din anexa V la Directiva 2011/16/UE.

(13)

În conformitate cu articolul 7 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/823, Comisia a stabilit că normele și procedurile administrative prevăzute în lege și în DPI-MCAA semnat între autoritățile competente din Noua Zeelandă și din statele membre semnatare pentru a asigura punerea în aplicare efectivă și respectarea procedurilor de diligență fiscală și a cerințelor de raportare sunt echivalente cu dispozițiile prevăzute în secțiunea IV punctele A-D din anexa V la Directiva 2011/16/UE.

(14)

Prin urmare, informațiile care trebuie schimbate automat între autoritățile competente din Noua Zeelandă și din statele membre semnatare în temeiul DPI-MCAA trebuie considerate echivalente cu cele specificate în secțiunea III punctul B din anexa V la Directiva 2011/16/UE. În conformitate cu articolul 8 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/823, această determinare a echivalenței se aplică aceluiași acord între autoritățile competente ale oricărui alt stat membru și ale Noii Zeelande.

(15)

Întrucât secțiunile din lege care aplică dispozițiile normelor-tip nu au intrat încă în vigoare, determinarea echivalenței trebuie să se aplice numai activităților relevante care implică închirierea de bunuri imobile și un serviciu personal, astfel cum este definit în secțiunea I punctul A subpunctul 11 din anexa V la Directiva 2011/16/UE, de la data intrării în vigoare a secțiunilor respective.

(16)

Întrucât secțiunile din Legea din 1994 privind administrarea fiscală care aplică dispozițiile normelor-tip extinse vor intra în vigoare numai la o dată specificată într-o ordonanță în cadrul Consiliului care nu a fost încă adoptată de guvernatorul general al Noii Zeelande, dar care urmează să fie adoptată cel târziu la 1 aprilie 2026, determinarea echivalenței trebuie să se aplice și activităților relevante care implică închirierea oricărui mod de transport și vânzarea de bunuri, astfel cum sunt definite în secțiunea I punctul C subpunctul 9 din anexa V la Directiva 2011/16/UE, de la data intrării în vigoare a secțiunilor respective.

(17)

Cu toate acestea, determinarea echivalenței trebuie să se aplice numai cu condiția ca relația de schimb dintre Noua Zeelandă și statele membre semnatare să fie activată în conformitate cu secțiunea 7 din DPI-MCAA.

(18)

În conformitate cu articolul 25 alineatul (1) din Directiva 2011/16/UE, toate schimburile de informații dintre autoritățile competente ale statelor membre și jurisdicțiile din afara Uniunii în temeiul DPI-MCAA trebuie să respecte Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului (7).

(19)

Autoritatea Europeană pentru Protecția Datelor a fost consultată în conformitate cu articolul 42 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2018/1725 al Parlamentului European și al Consiliului (8).

(20)

Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt conforme cu avizul Comitetului pentru cooperare administrativă în domeniul fiscal,

ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:

Articolul 1

Determinarea echivalenței

Informațiile care trebuie să facă obiectul schimbului automat în temeiul Legii din 2023 privind impozitarea (cotele anuale pentru 2022-23, economia platformelor și modificări) și al Acordului multilateral al autorităților competente cu privire la schimbul automat de informații privind veniturile realizate prin platformele digitale („DPI-MCAA”) semnat în prezent de autoritățile competente din Noua Zeelandă și Belgia, Bulgaria, Cipru, Croația, Estonia, Finlanda, Irlanda, Letonia, Luxemburg, Malta, Polonia, Portugalia, Republica Slovacă, Slovenia, Spania, Suedia și Țările de Jos (denumite în continuare „statele membre semnatare”) sunt echivalente, în sensul secțiunii I punctul A subpunctul 7 din anexa V la Directiva 2011/16/UE, cu informațiile specificate în secțiunea III punctul B din anexa V la Directiva 2011/16/UE.

Determinarea echivalenței se aplică după cum urmează:

(i)

se aplică activităților relevante care implică închirierea de bunuri imobile și un serviciu personal, astfel cum este definit în secțiunea I punctul A subpunctul 11 din anexa V la Directiva 2011/16/UE, de la data intrării în vigoare a tuturor secțiunilor din Legea din 2023 privind impozitarea (cotele anuale pentru 2022-23, economia platformelor și modificări) care aplică dispozițiile prevăzute în normele-tip din 2020 ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) privind raportarea de către operatorii de platforme în ceea ce privește vânzătorii din economia colaborativă și din economia muncii la cerere și care au fost evaluate de Comisie;

(ii)

se aplică activităților relevante care implică închirierea oricărui mod de transport și vânzarea de bunuri, astfel cum sunt definite în secțiunea I punctul C subpunctul 9 din anexa V la Directiva 2011/16/UE, de la data intrării în vigoare a tuturor secțiunilor din Legea din 1994 privind administrarea fiscală, astfel cum a fost modificată prin Legea din 2023 privind impozitarea (cotele anuale pentru 2022-23, economia platformelor și modificări) care aplică dispozițiile prevăzute în normele-tip din 2021 ale OCDE privind raportarea pentru platformele digitale: cadrul de schimb internațional și modulul opțional pentru vânzarea de bunuri și care au fost evaluate de Comisie;

(iii)

pe lângă condițiile prevăzute la punctele (i) și (ii), aceasta se aplică numai în momentul în care relația de schimb dintre autoritățile competente din Noua Zeelandă și fiecare stat membru semnatar este activată în conformitate cu secțiunea 7 din DPI-MCAA.

Articolul 2

Intrare în vigoare

Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.

Adoptat la Bruxelles, 30 noiembrie 2023.

Pentru Comisie

Președinta

Ursula VON DER LEYEN


(1)  
JO L 64, 11.3.2011, p. 1

(2)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/823 al Comisiei din 13 aprilie 2023 de stabilire a normelor detaliate de punere în aplicare a anumitor dispoziții din Directiva 2011/16/UE a Consiliului în ceea ce privește evaluarea și determinarea echivalenței informațiilor dintr-un acord între autoritățile competente ale unui stat membru și o jurisdicție din afara Uniunii (JO L 103, 18.4.2023, p. 1).

(3)  DPI-MCAA este disponibil online la adresa Model Reporting Rules for Digital Platforms: International Exchange Framework and Optional Module for Sale of Goods (oecd.org)

(4)  Legea din 2023 privind impozitarea (cotele anuale pentru 2022-23, economia platformelor și modificări) [Taxation (Annual Rates for 2022-23 Platform Economy, and Remedial Matters) Act 2023] este disponibilă online la adresa https://www.legislation.govt.nz/act/public/2023/0005/latest/LMS749649.html

(5)  OCDE (2020), Model Rules for Reporting by Platform Operators with respect to Sellers in the Sharing and Gig Economy, OCDE, Paris. Document disponibil online la adresa https://www.oecd.org/tax/exchange-of-tax-information/model-rules-for-reporting-by-platform-operators-with-respect-to-sellers-in-the-sharing-and-gig-economy.pdf.

(6)  OCDE (2021), Model Reporting Rules for Digital Platforms: International Exchange Framework and Optional Module for Sale of Goods, OCDE, Paris. Document disponibil online la adresa https://www.oecd.org/tax/exchange-of-tax-information/model-reporting-rules-for-digital-platforms-international-exchange-framework-and-optional-module-for-sale-of-goods.pdf

(7)  Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) (JO L 119, 4.5.2016, p. 1).

(8)  Regulamentul (UE) 2018/1725 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2018 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal de către instituțiile, organele, oficiile și agențiile Uniunii și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 45/2001 și a Deciziei nr. 1247/2002/CE (JO L 295, 21.11.2018, p. 39).


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2023/2693/oj

ISSN 1977-0782 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x