CELEX:32024D0865: Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/865 a Comisiei din 18 martie 2024 de specificare a valorilor referitoare la performanța producătorilor și a grupărilor de producători de autoturisme noi și de vehicule utilitare ușoare noi pentru anul calendaristic 2022 în temeiul Regulamentului (UE) 2019/631 al Parlamentului European și al Consiliului [notificată cu numărul C(2024) 1653]
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 27/06/2024 |
|
Informatii
Data documentului: 18/03/2024; Data adoptăriiData intrării în vigoare: 20/03/2024; intră în vigoare data notificării
Data încetării: No end date
Autor: Comisia Europeană, Direcția Generală Politici Climatice
Formă: Repertoriu EUR-Lex
Destinatar: întreprinderi diverse
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria L |
2024/865 |
20.3.2024 |
DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2024/865 A COMISIEI
din 18 martie 2024
de specificare a valorilor referitoare la performanța producătorilor și a grupărilor de producători de autoturisme noi și de vehicule utilitare ușoare noi pentru anul calendaristic 2022 în temeiul Regulamentului (UE) 2019/631 al Parlamentului European și al Consiliului
[notificată cu numărul C(2024) 1653]
(Numai textele în limbile croată, daneză, engleză, estonă, franceză, germană, italiană, maghiară, neerlandeză, polonă, română, spaniolă și suedeză sunt autentice)
(Text cu relevanță pentru SEE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) 2019/631 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 aprilie 2019 de stabilire a standardelor de performanță privind emisiile de CO2 pentru autoturismele noi și pentru vehiculele utilitare ușoare noi și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 443/2009 și (UE) nr. 510/2011 (1), în special articolul 7 alineatul (5) al doilea paragraf și articolul 9 alineatul (1),
întrucât:
(1) |
În conformitate cu Regulamentul (UE) 2019/631, Comisia trebuie să stabilească, în fiecare an, media emisiilor specifice de CO2 și obiectivul privind emisiile specifice pentru fiecare producător sau asociație de producători responsabili de autoturismele noi și de vehiculele utilitare ușoare noi înmatriculate în Uniune. |
(2) |
Calculul mediei emisiilor specifice de CO2 și al obiectivelor privind emisiile specifice pentru anul calendaristic 2022 se bazează pe datele detaliate ale autorităților raportoare privind înmatriculările de autoturisme noi și de vehicule utilitare ușoare noi efectuate în anul calendaristic respectiv. |
(3) |
Toate autoritățile raportoare au transmis Comisiei datele lor pentru anul calendaristic 2022. Cu toate acestea, în unele cazuri, statele membre au făcut acest lucru cu anumite întârzieri în ceea ce privește termenul de raportare, și anume 28 februarie 2023. Atunci când, în urma verificării datelor de către Comisie, a devenit evident că anumite date lipseau sau erau în mod vădit greșite, Comisia a contactat autoritățile raportoare în cauză și, cu acordul acestora, a ajustat sau a completat datele în consecință. Dacă nu s-a putut ajunge la un acord cu o autoritate raportoare, datele provizorii transmise de autoritate raportoare respectivă nu au fost ajustate. |
(4) |
La 20 iunie 2023, Comisia a publicat datele provizorii. La 27 iunie 2023, Comisia a notificat unui număr de 92 de producători de autoturisme și unui număr de 71 de producători de vehicule utilitare ușoare, precum și grupărilor respective calculele provizorii ale mediei emisiilor lor specifice de CO2 și obiectivele lor privind emisiile specifice pentru anul calendaristic 2022. |
(5) |
În consecință, 55 producători de autoturisme și 37 producători de vehicule utilitare ușoare au notificat Comisiei erorile din datele lor, în conformitate cu articolul 7 alineatul (5) primul paragraf din Regulamentul (UE) 2019/631. Comisia a verificat erorile notificate de producători și motivele corectării acestora. |
(6) |
Pentru trei producători de vehicule utilitare ușoare, toate vehiculele raportate în setul de date provizorii nu intrau în domeniul de aplicare al Regulamentului (UE) 2019/631 și, prin urmare, nu sunt incluse în prezenta decizie. În cazul unui producător de autoturisme și al unui producător de vehicule utilitare ușoare, pentru niciunul dintre vehiculele din setul de date provizoriu nu a fost raportată valoarea emisiilor specifice de CO2 aferente procedurii lor de încercare a vehiculelor ușoare armonizate la nivel mondial (WLTP). Pentru patru producători de vehicule utilitare ușoare, niciunul dintre vehiculele din setul de date provizoriu nu a raportat o valoare a masei în stare de funcționare. Întrucât ambele valori sunt necesare pentru calcularea performanței unui producător în anul calendaristic 2022, acești șase producători nu sunt incluși în prezenta decizie. |
(7) |
Ca urmare a erorilor pe care le-a verificat Comisia, este necesar să se confirme sau să se modifice calculele provizorii pentru un total de 91 de producători de autoturisme și 63 de producători de vehicule utilitare ușoare. |
(8) |
În conformitate cu articolul 2 alineatul (4) din Regulamentul (UE) 2019/631, producătorii care, împreună cu întreprinderile lor asociate, au mai puțin de 1 000 de autoturisme noi sau mai puțin de 1 000 de vehicule utilitare ușoare noi înmatriculate în anul calendaristic anterior, sunt scutiți de îndeplinirea unui obiectiv privind emisiile specifice. Cu toate acestea, este oportun să se calculeze și să se raporteze media emisiilor lor specifice de CO2, precum și numărul de autoturisme noi și de vehicule utilitare ușoare noi înmatriculate. |
(9) |
Înregistrările cu date complete privind masa în stare de funcționare și emisiile de CO2, dar cu numere de identificare a vehiculului lipsă sau incorecte, marcate prin urmare cu codul de eroare B, trebuie de asemenea incluse în calculul obiectivelor privind emisiile specifice și al mediei emisiilor specifice de CO2. Cu toate acestea, întrucât producătorii nu pot verifica aceste înregistrări, este oportun să se aplice o marjă de eroare atunci când se stabilește ecartul față de obiectivul producătorului în cauză. Marja de eroare se calculează ca diferența dintre ecarturile existente între media emisiilor specifice de CO2 și obiectivul privind emisiile specifice, luând în considerare toate înmatriculările de vehicule care nu pot fi verificate de către producător. Indiferent dacă această diferență este pozitivă sau negativă, marja de eroare aplicată îmbunătățește întotdeauna poziția producătorului în raport cu obiectivul său privind emisiile specifice. |
(10) |
În cazul în care, după luarea în considerare a marjei de eroare, ecartul față de obiectiv al unui producător sau al unei grupări de producători, după caz, este mai mare ca zero, trebuie impusă o primă pentru emisiile suplimentare în conformitate cu articolul 8 din Regulamentul (UE) 2019/631. Acesta este cazul unui producător de autoturisme. |
(11) |
Valorile referitoare la performanța unui producător, confirmate sau modificate prin prezenta decizie, ar putea fi revizuite în cazul în care autoritățile naționale relevante confirmă existența unor nereguli în ceea ce privește valorile emisiilor de CO2 sau valorile masice furnizate pentru a se stabili dacă producătorul respectă obiectivul privind emisiile specifice, |
ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:
Articolul 1
(1) Valorile referitoare la performanța producătorilor și a grupărilor de producători de autoturisme noi pentru anul calendaristic 2022, astfel cum se menționează la articolul 9 alineatul (1) și alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2019/631, sunt specificate în anexa I la prezenta decizie.
(2) Valorile referitoare la performanța producătorilor și a grupărilor de producători de vehicule utilitare ușoare noi în ceea ce privește anul calendaristic 2022, astfel cum se menționează la articolul 9 alineatul (1) și alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2019/631, sunt specificate în anexa II la prezenta decizie.
Articolul 2
Prezenta decizie se adresează următorilor producători individuali și următoarelor grupări de producători constituite în conformitate cu articolul 6 din Regulamentul (UE) 2019/631:
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
6. |
|
7. |
|
8. |
|
9. |
|
10. |
|
11. |
|
12. |
|
13. |
|
14. |
|
15. |
|
16. |
|
17. |
|
18. |
|
19. |
|
20. |
|
21. |
|
22. |
|
23. |
|
24. |
|
25. |
|
26. |
|
27. |
|
28. |
|
29. |
|
30. |
|
31. |
|
32. |
|
33. |
|
34. |
|
35. |
|
36. |
|
37. |
|
38. |
|
39. |
|
40. |
|
41. |
|
42. |
|
43. |
|
44. |
|
45. |
|
46. |
|
47. |
|
48. |
|
49. |
|
50. |
|
51. |
|
52. |
|
53. |
|
54. |
|
55. |
|
56. |
|
57. |
|
58. |
|
59. |
|
60. |
|
61. |
|
62. |
|
63. |
|
64. |
|
65. |
|
66. |
|
67. |
|
68. |
|
69. |
|
70. |
|
71. |
|
72. |
|
73. |
|
74. |
|
75. |
|
76. |
|
77. |
|
78. |
|
79. |
|
80. |
|
81. |
|
82. |
|
83. |
|
84. |
|
85. |
|
86. |
|
87. |
|
88. |
|
89. |
|
90. |
|
91. |
|
92. |
|
93. |
|
94. |
|
95. |
|
96. |
|
97. |
|
98. |
|
99. |
|
100. |
|
101. |
|
102. |
|
103. |
|
104. |
|
105. |
|
106. |
|
107. |
|
108. |
|
109. |
|
110. |
|
111. |
|
112. |
|
113. |
|
114. |
|
115. |
|
116. |
|
117. |
|
118. |
|
119. |
|
120. |
|
121. |
|
122. |
|
123. |
|
124. |
|
125. |
|
126. |
|
127. |
|
128. |
|
129. |
|
Adoptată la Bruxelles, 18 martie 2024.
Pentru Comisie
Wopke HOEKSTRA
Membru al Comisiei
(1)
JO L 111, 25.4.2019, p. 13, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/631/oj.
ANEXA I
PERFORMANȚA PRODUCĂTORILOR DE AUTOTURISME NOI
Tabelul 1
Valorile referitoare la performanța producătorilor individuali de autoturisme noi în anul calendaristic 2022, în conformitate cu articolul 9 din Regulamentul (UE) 2019/631
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
K |
Denumirea producătorului |
Grupări Derogări Scutiri |
Numărul total de înmatriculări |
Masa medie în stare de funcționare; |
Media emisiilor specifice de CO2 |
Obiectivul privind emisiile specifice |
Ecartul față de obiectiv |
Credite suplimentare |
Plafonul creditelor suplimentare 2022 |
Reduceri ale emisiilor de CO2 datorate ecoinovațiilor |
Marja de eroare |
ALFA ROMEO SPA |
P8 |
29 798 |
1 703,85 |
154,359 |
122,176 |
32,177 |
0 |
0 |
2,060 |
0,006 |
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GmbH E CO KG |
DMD |
694 |
2 112,23 |
240,213 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE GROUP CORP LTD |
DMD |
82 |
1 602,32 |
0 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
ASTON MARTIN LAGONDA LIMITED |
DMD |
859 |
2 019,93 |
296,87 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
AUDI AG |
P10 |
464 198 |
1 756,35 |
115,832 |
129,983 |
–14,151 |
0 |
0 |
1,311 |
0 |
AUDI HUN ZRT |
P10 |
2 510 |
1 432,72 |
167,301 |
108,36 |
58,941 |
0 |
0 |
0 |
0 |
AUDI SPORT GmbH |
P10 |
15 481 |
1 868,46 |
241,251 |
121,711 |
119,540 |
0 |
0 |
0 |
0 |
AUTOMOBILE DACIA SA |
P7 |
308 127 |
1 179,73 |
99,874 |
103,374 |
–3,502 |
0 |
0 |
2,511 |
0,002 |
AUTOMOBILES CITROEN |
P8 |
224 244 |
1 174,72 |
122,223 |
114,536 |
7,687 |
0 |
0 |
3,058 |
0 |
AUTOMOBILES PEUGEOT |
P8 |
148 141 |
1 582,11 |
118,624 |
131,132 |
–12,508 |
0 |
0 |
2,186 |
0 |
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA |
P10 |
836 |
1 985,44 |
339,048 |
123,283 |
215,765 |
0 |
7,5 |
0,558 |
0 |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG |
P1 |
625 223 |
1 775,05 |
102,601 |
127,901 |
–25,300 |
0 |
0 |
1,958 |
0 |
BENTLEY MOTORS LTD |
P10 |
1 869 |
2 457,13 |
259,682 |
143,256 |
116,426 |
0 |
0 |
1,494 |
0 |
BMW M GmbH |
P1 |
10 043 |
1 980,66 |
242,27 |
119,564 |
122,706 |
0 |
0 |
2,492 |
0 |
BRILLIANCE SHINERAY CHONGQING AUTOMOBILE CO LTD |
DMD |
60 |
1 649,00 |
188,533 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
BUGATTI AUTOMOBILES SAS |
|
8 |
2 070,00 |
561,375 |
112,629 |
448,746 |
0 |
0 |
0 |
0 |
BUGATTI RIMAC DOO |
|
3 |
2 375,00 |
0 |
148,13 |
– 148,130 |
0 |
7,5 |
0 |
0 |
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED |
|
5 777 |
2 078,45 |
0 |
138,255 |
– 138,255 |
0 |
7,5 |
0 |
0 |
CATERHAM CARS LIMITED |
DMD |
138 |
673,04 |
151,036 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
CHINA FAW GROUP CO LTD |
DMD |
2 102 |
2 708,29 |
0 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
DFSK MOTOR CO LTD |
DMD |
2 233 |
1 833,01 |
61,798 |
|
|
0 |
0 |
0 |
|
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV |
DMD |
12 |
865,00 |
191 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
DR AUTOMOBILES SRL |
ND |
22 635 |
1 392,35 |
152,302 |
162,613 |
–10,311 |
0,191 |
7,487 |
0 |
0 |
DR ING HCF PORSCHE AG |
P10 |
63 171 |
2 038,38 |
164,055 |
135,627 |
28,426 |
0 |
0 |
1,108 |
0,002 |
EURASIA MOTOR COMPANY SRL |
DMD |
107 |
1 417,84 |
149,131 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
FABBRICA DALLARA SRL |
DMD |
31 |
1 010,00 |
221,871 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
FCA US LLC |
P8 |
53 804 |
1 662,49 |
109,902 |
124,426 |
–14,575 |
0 |
0 |
0,723 |
0,051 |
FERRARI SPA |
D |
3 356 |
1 736,17 |
261,033 |
295 |
–33,967 |
0 |
7,5 |
0 |
0 |
FORD MOTOR COMPANY |
P2 |
3 075 |
1 848,3 |
265,608 |
112,146 |
153,460 |
0 |
0 |
1,511 |
0,002 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA PTY LIMITED |
P2 |
1 |
2 379,00 |
255 |
147,189 |
107,811 |
0 |
0 |
0 |
0 |
FORD-WERKE GmbH |
P2 |
402 917 |
1 557,24 |
112,088 |
123,436 |
–11,348 |
0 |
0 |
2,637 |
0 |
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC |
D |
1 096 |
1 794,02 |
242,09 |
255 |
–12,910 |
0 |
7,5 |
0 |
0 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED |
DMD |
267 |
1 638,16 |
18,604 |
|
|
5,081 |
7,5 |
0 |
|
HAIMA CAR CO LTD |
DMD |
286 |
1 712,00 |
0 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
HENAN SUDA ELECTRIC VEHICLE TECHNOLOGY CO LTD |
DMD |
62 |
1 459,35 |
1,912 |
|
|
0,62 |
7,5 |
0 |
|
HONDA MOTOR CO LTD |
P9 |
40 168 |
1 482,07 |
120,145 |
118,998 |
1,147 |
0 |
0 |
1,243 |
0 |
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS |
P3 |
122 436 |
1 091,48 |
118,677 |
96,204 |
22,473 |
0 |
0 |
1,822 |
0 |
HYUNDAI MOTOR COMPANY |
P3 |
101 190 |
1 672,38 |
79,896 |
122,655 |
–42,764 |
0 |
0 |
0,916 |
0,005 |
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO |
P3 |
209 218 |
1 579,30 |
101,642 |
117,45 |
–15,814 |
0 |
0 |
1,61 |
0,006 |
IVECO SPA |
DMD |
1 |
2 205,00 |
243 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
JAGUAR LAND ROVER LIMITED |
P9 |
53 065 |
2 204,71 |
156,855 |
146,319 |
10,533 |
0 |
0 |
1,545 |
0,003 |
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD |
|
1 299 |
1 843,98 |
0 |
109,834 |
– 109,834 |
0 |
0 |
0 |
0 |
JIANGXI JIANGLING GROUP ELECTRIC VEHICLE CO LTD |
DMD |
75 |
1 675,00 |
0 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
KG MOBILITY CORPORATION |
D |
14 235 |
1 546,84 |
173,771 |
174,397 |
–0,626 |
1,027 |
7,279 |
0 |
0 |
KIA CORPORATION |
P4 |
213 231 |
1 399,99 |
83,703 |
110,301 |
–26,598 |
0 |
0 |
1,148 |
0 |
KIA SLOVAKIA SRO |
P4 |
221 023 |
1 534,69 |
115,425 |
114,512 |
0,907 |
0 |
0 |
1,431 |
0,006 |
LANZHOU ZHIDOU ELECTRIC VEHICLE CO LTD |
DMD |
238 |
866,89 |
0 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
LEAPMOTOR AUTOMOBIL CO LTD |
DMD |
2 |
1 278,00 |
0 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
LEEH GROUP KFT |
DMD |
1 |
975,00 |
0 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
LONDON EV COMPANY |
DMD |
1 |
2 233,00 |
19 |
|
|
0 |
0 |
0 |
|
LOTUS CARS LIMITED |
DMD |
233 |
1 211,14 |
215,858 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
LUCID USA INC. |
DMD |
9 |
2 435,00 |
0 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD |
P5 |
66 025 |
1 317,81 |
122,983 |
113,214 |
9,765 |
0 |
4,956 |
3,177 |
0,004 |
MAHINDRA & MAHINDRA LTD |
D |
770 |
1 191,01 |
156,623 |
164 |
–7,377 |
0 |
7,5 |
0 |
0 |
MANUFACTURE ALPINE DIEPPE JEAN REDELE |
P7 |
2 874 |
1 181,76 |
153,124 |
96,887 |
56,237 |
0 |
0 |
1,409 |
0 |
MASERATI SPA |
D |
5 253 |
2 027,45 |
223,464 |
262 |
–38,536 |
0 |
7,5 |
2,511 |
0 |
MAZDA MOTOR CORPORATION |
P5 |
98 579 |
1 513,88 |
114,084 |
117,73 |
–3,646 |
4,956 |
4,956 |
0,908 |
0 |
MAZDA MOTOR LOGISTICS EUROPE NV |
P5 |
12 702 |
1 429,55 |
128,61 |
115,967 |
12,643 |
0 |
4,956 |
1,144 |
0 |
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED |
DMD |
206 |
1 496,54 |
262,544 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
MERCEDES-AMG GmbH |
P6 |
713 |
1 643,04 |
291,067 |
111,555 |
179,512 |
0 |
0 |
0 |
0 |
MERCEDES-BENZ AG |
P6 |
553 175 |
1 873,88 |
111,697 |
126,687 |
–14,996 |
0 |
0 |
0,797 |
0,006 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION |
P7 |
27 632 |
1 974,91 |
46,011 |
126,811 |
–80,815 |
0 |
0 |
0 |
0,015 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD |
P7 |
27 205 |
953,84 |
114,892 |
91,588 |
23,304 |
0 |
0 |
1,362 |
0 |
MORGAN TECHNOLOGIES LTD |
DMD |
171 |
1 136,00 |
167,275 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
NANJING GOLDEN DRAGON BUS CO LTD |
DMD |
130 |
1 955,00 |
0 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
NEXT E.GO MOBILE SE |
DMD |
345 |
1 255,69 |
0 |
|
|
0 |
0 |
0 |
|
NIO CO LTD |
DMD |
1 689 |
2 473,51 |
0 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE SAS |
P7 |
161 320 |
1 414,77 |
116,625 |
118,553 |
–1,931 |
0 |
0 |
2,259 |
0,003 |
OPEL AUTOMOBILE GmbH |
P8 |
116 685 |
1 407,46 |
123,526 |
120,49 |
3,036 |
0 |
0 |
2,825 |
0 |
PAGANI AUTOMOBILI SPA |
DMD |
3 |
1 453,00 |
359 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
POLESTAR PERFORMANCE AB |
|
21 423 |
2 106,62 |
0 |
139,193 |
– 139,193 |
0 |
7,5 |
0 |
0 |
RENAULT SAS |
P7 |
702 652 |
1 391,91 |
105,865 |
110,94 |
–5,081 |
0 |
0 |
2,312 |
0,006 |
RENAULT TRUCKS |
DMD |
58 |
2 259,12 |
240,686 |
|
|
0 |
7,5 |
1,073 |
|
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD |
P1 |
320 |
2 704,33 |
366,741 |
145,028 |
221,713 |
0 |
0 |
0 |
0 |
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD |
|
1 565 |
1 947,35 |
0 |
120,787 |
– 120,787 |
0 |
7,5 |
0 |
0 |
SAIC MOTOR CORPORATION LTD |
|
65 151 |
1 670,72 |
45,386 |
114,687 |
–69,301 |
0 |
0 |
0 |
0 |
SEAT SA |
P10 |
298 588 |
1 469,25 |
115,920 |
116,440 |
–0,520 |
0 |
0 |
1,556 |
0 |
SECMA SAS |
DMD |
79 |
686,35 |
139,342 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
SKODA AUTO AS |
P10 |
470 727 |
1 490,19 |
116,460 |
118,692 |
–2,233 |
0 |
0 |
1,899 |
0,001 |
LEAPMOTOR AUTOMOBIL CO LTD |
DMD |
249 |
1 919,27 |
0 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
STELLANTIS AUTO SAS |
P8 |
837 222 |
1 358,72 |
94,251 |
120,986 |
–26,735 |
0 |
0 |
2,246 |
0 |
STELLANTIS EUROPE SPA |
P8 |
428 996 |
1 232,48 |
95,348 |
109,504 |
–14,156 |
0 |
0 |
1,448 |
0 |
SUBARU CORPORATION |
P5 |
11 187 |
1 695,57 |
166,67 |
123,521 |
43,145 |
4,077 |
4,956 |
0,85 |
0,004 |
SUZUKI MOTOR CORPORATION |
P5 |
45 609 |
1 039,95 |
105,348 |
100,915 |
4,433 |
1,460 |
4,956 |
2,941 |
0 |
TESLA INC |
P9 |
170 218 |
1 985,74 |
0 |
114,555 |
– 114,555 |
0 |
0 |
0 |
0 |
TOYOTA MOTOR CORPORATION |
|
198 181 |
1 263,89 |
103,737 |
111,13 |
–7,393 |
1,294 |
5,755 |
0,802 |
0 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA |
P5 |
487 789 |
1 451,33 |
112,412 |
121,673 |
–9,264 |
1,188 |
4,956 |
1,008 |
0,003 |
VOLKSWAGEN AG |
P10 |
1 024 464 |
1 522,43 |
116,184 |
119,907 |
–3,727 |
0 |
0 |
1,593 |
0,004 |
VOLVO CAR CORPORATION |
|
203 526 |
1 972,99 |
79,703 |
133,278 |
–53,575 |
0 |
0 |
0,547 |
0 |
ZHAOQING XIAOPENG INVESTMENT OF NEW ENERGY CO LTD |
DMD |
356 |
2 110,19 |
0 |
|
|
0 |
7,5 |
0 |
|
ZHEJIANG GEELY AUTOMOBILE CO LTD |
|
26 356 |
1 951,74 |
28,051 |
134,035 |
– 105,984 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Tabelul 2
Valorile referitoare la performanța grupărilor de producători de autoturisme noi în anul calendaristic 2022 în conformitate cu articolul 9 din Regulamentul (UE) 2019/631
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
K |
L |
Denumirea grupării |
Grupări |
Numărul total de înmatriculări |
Masa medie în stare de funcționare; |
Media emisiilor specifice de CO2 |
Obiectivul privind emisiile specifice |
Ecartul față de obiectiv |
Credite suplimentare |
Plafonul creditelor suplimentare 2022 |
Reduceri ale emisiilor de CO2 datorate ecoinovațiilor |
Marja de eroare |
Obiectivul de referință privind emisiile specifice pe baza WLTP |
BMW |
P1 |
635 586 |
1 778,76 |
104,942 |
127,461 |
–22,519 |
0 |
0 |
1,965 |
0 |
|
FORD |
P2 |
405 993 |
1 559,44 |
113,252 |
122,866 |
–9,616 |
0 |
0 |
2,628 |
0,002 |
|
HYUNDAI MOTOR COMPANY |
P3 |
432 844 |
1 463,07 |
101,377 |
112,585 |
–11,211 |
0 |
0 |
1,508 |
0,003 |
|
KIA |
P4 |
434 254 |
1 468,54 |
99,848 |
112,449 |
–12,604 |
0 |
0 |
1,292 |
0,003 |
|
MAZDA-SUBARU-SUZUKI-TOYOTA |
P5 |
721 891 |
1 425,07 |
114,248 |
118,620 |
–4,378 |
1,677 |
4,956 |
1,311 |
0,006 |
|
MERCEDES-BENZ |
P6 |
553 888 |
1 873,59 |
111,928 |
126,607 |
–14,686 |
0 |
0 |
0,796 |
0,007 |
|
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI |
P7 |
1 229 810 |
1 344,67 |
104,741 |
110,277 |
–5,539 |
0 |
0 |
2,280 |
0,003 |
|
STELLANTIS |
P8 |
1 838 890 |
1 342,40 |
103,170 |
118,285 |
–15,116 |
0 |
0 |
2,144 |
0,001 |
|
TESLA-HONDA-JLR |
P9 |
263 451 |
1 953,05 |
49,913 |
136,938 |
–87,026 |
0 |
0 |
0,500 |
0,001 |
|
VOLKSWAGEN |
P10 |
2 341 844 |
1 572,56 |
118,502 |
121,575 |
–3,075 |
0 |
0 |
1,569 |
0,002 |
119,440 |
Note explicative la tabelele 1 și 2:
Pentru toate calculele care stau la baza valorilor enumerate în aceste tabele, au fost luate în considerare numai vehiculele în cazul cărora au fost raportate atât valorile emisiilor specifice de CO2, cât și valorile masei în stare de funcționare.
Pentru un producător individual care este membru al unei grupări de producători în anul calendaristic 2022, valorile enumerate în tabelul 1 sunt cele care s-ar fi aplicat dacă producătorul nu ar fi fost membru al grupării.
Coloana A:
Tabelul 1: „Denumirea producătorului” înseamnă denumirea producătorului astfel cum a fost notificată Comisiei de producătorul în cauză sau, dacă nu a fost efectuată o astfel de notificare, denumirea raportată de autoritatea raportoare.
Tabelul 2: „Denumirea grupării” înseamnă denumirea grupării, astfel cum a fost declarată de administratorul grupării.
Coloana B:
„D” înseamnă că pentru anul calendaristic 2022 a fost acordată o derogare în conformitate cu articolul 10 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2019/631 (mic producător).
„ND” înseamnă că pentru anul calendaristic 2022 a fost acordată o derogare („nișă”) în conformitate cu articolul 10 alineatul (4) din Regulamentul (UE) 2019/631 (producător de nișă).
„DMD” înseamnă că se aplică o excepție „
de minimis
” în conformitate cu articolul 2 alineatul (4) din Regulamentul (UE) 2019/631, astfel încât producătorul să nu fie nevoit să îndeplinească un obiectiv privind emisiile specifice în anul calendaristic 2022.
„P” înseamnă că producătorul este membru al unei grupări de producători constituite în temeiul articolului 6 din Regulamentul (UE) 2019/631, iar acordul de constituire a grupării respective este valabil pentru anul calendaristic 2022.
Coloana C:
„Numărul total de înmatriculări” înseamnă numărul total de autoturisme noi înmatriculate în anul calendaristic 2022 în Uniune, în Islanda și în Norvegia pentru care sunt responsabili producătorul (tabelul 1) sau membrii grupării (tabelul 2).
Coloana D:
„Masa medie în stare de funcționare” (kg) înseamnă media maselor în stare de funcționare ale autoturismelor noi înmatriculate în anul calendaristic 2022 în Uniune, în Islanda și în Norvegia pentru care sunt responsabili producătorul (tabelul 1) sau membrii grupării (tabelul 2).
Coloana E:
„Media emisiilor specifice de CO2
” (g CO2/km) înseamnă media emisiilor specifice de CO2 determinată în conformitate cu Regulamentul (UE) 2017/1151 al Comisiei (1) pentru toate autoturismele noi înmatriculate în 2022 în Uniune, în Islanda și în Norvegia pentru care sunt responsabili producătorul (tabelul 1) sau membrii grupării (tabelul 2).
La calcularea mediei emisiilor specifice de CO2, Comisia a luat în considerare următoarele detalii, după caz:
— |
utilizarea creditelor suplimentare (coloana H:); |
— |
reducerile emisiilor de CO2 obținute prin utilizarea ecoinovațiilor (coloana J). |
Coloana F:
„Obiectivul privind emisiile specifice” (g CO2/km) înseamnă obiectivul privind emisiile specifice al producătorului (tabelul 1) sau al grupării de producători (tabelul 2), calculat în conformitate cu partea A punctul 4 din anexa I la Regulamentul (UE) 2019/631, sau, acolo unde este cazul („D” sau „ND” în coloana B din tabelul 1), obiectivul de derogare acordat în temeiul articolului 10 din Regulamentul (UE) 2019/631.
Obiectivul de referință privind emisiile specifice procedurii de încercare a vehiculelor ușoare armonizate la nivel mondial („WLTP”) utilizat pentru calcularea obiectivului privind emisiile specifice este cel stabilit în partea A din anexa II la Decizia de punere în aplicare (UE) 2022/2087 a Comisiei (2) sau în partea A din anexa I la Decizia de punere în aplicare (UE) 2023/1623 a Comisiei (3). Pentru grupările de producători enumerate în tabelul 2, a căror compoziție s-a modificat în anul calendaristic 2022, obiectivul de referință WLTP privind emisiile specifice este enumerat în coloana L din tabelul 2.
În cazul în care un producător beneficiază de o derogare în temeiul articolului 2 alineatul (4) din Regulamentul (UE) 2019/631 („DMD” în coloana B din tabelul 1), nu se aplică niciun obiectiv privind emisiile specifice și, prin urmare, nu se menționează de asemenea niciun „ecart față de obiectiv” (coloana G) sau nicio „marjă de eroare” (coloana K).
Coloana G:
„Ecartul față de obiectiv” (g CO2/km) înseamnă diferența dintre media emisiilor specifice de CO2 (coloana E) și obiectivul privind emisiile specifice (coloana F), din care se scade marja de eroare (coloana K).
Dacă ecartul față de obiectiv este mai mare de zero, aceasta înseamnă că obiectivul privind emisiile specifice a fost depășit.
Pentru un producător care este membru al unei grupări de producători („P” în coloana B din tabelul 1), respectarea obiectivului privind emisiile specifice se evaluează numai la nivelul grupării.
Coloana H:
„Credite suplimentare” (g CO2/km) înseamnă creditele de emisii menționate la articolul 5 din Regulamentul (UE) 2019/631 și determinate în conformitate cu punctul 4.1 litera (g) din Comunicarea 2017/C 218/01 a Comisiei (4), care sunt luate în considerare la calcularea mediei emisiilor specifice de CO2 (coloana E). Pentru a determina valoarea creditelor suplimentare atribuite unui producător sau unei grupări de producători, fiecare dintre autoturismele sale noi înmatriculate în 2022 în Uniune, în Islanda și în Norvegia care au emisii specifice de CO2 mai mici de 50 g CO2/km (NEDC) se contabilizează ca 1,33 autoturisme.
Coloana I:
„Plafon de credite suplimentare 2022” (g CO2/km) înseamnă numărul maxim al creditelor suplimentare WLTP care poate fi utilizat în anul calendaristic 2022, calculat în conformitate cu articolul 5 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/1153 al Comisiei (5) și cu punctul 6.3 din Comunicarea 2017/C 218/01 a Comisiei. Dacă numărul calculat al creditelor suplimentare în anul calendaristic 2022 este mai mare decât „plafonul de credite suplimentare 2022”, valoarea luată în considerare pentru calcul (coloana H) se limitează la acest plafon.
Pentru grupările de producători enumerate în tabelul 2 a căror compoziție s-a modificat în comparație cu anul calendaristic 2021, „plafonul de credite suplimentare 2022” se calculează ca media valorilor „plafonului de credite suplimentare 2022” indicate pentru fiecare membru al grupării în coloana I din tabelul 1, ponderată în funcție de numărul total de autoturisme cu emisii specifice NEDC de cel mult 50 g CO2/km care au fost înregistrate în anul calendaristic 2022 de către membrii grupării.
Coloana J:
„Reduceri ale emisiilor de CO2 datorate ecoinovațiilor”(g CO2/km) înseamnă reducerile de emisii luate în considerare la calcularea mediei emisiilor specifice de CO2 (coloana F), obținute prin utilizarea tehnologiilor inovatoare a căror contribuție la reducerea emisiilor de CO2 a fost verificată și pe care Comisia le-a aprobat în conformitate cu articolul 11 din Regulamentul (UE) 2019/631. Numai ecoinovațiile aprobate în legătură cu procedura de încercare pentru emisiile WLTP au fost luate în considerare. Reducerile emisiilor de CO2 datorate ecoinovațiilor se calculează în conformitate articolul 6 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/1153 și cu punctul 4.1 litera (f) din Comunicarea 2017/C 218/01 a Comisiei.
Coloana K:
„Marja de eroare” (g CO2/km) înseamnă valoarea cu care a fost ajustată diferența dintre media emisiilor specifice de CO2 (coloana E) și obiectivul privind emisiile specifice (coloana F) atunci când s-a calculat ecartul față de obiectiv (coloana G), pentru a se ține seama de înregistrările notificate Comisiei de către producător (tabelul 1) sau de către gruparea de producători (tabelul 2) cu codul de eroare B, astfel cum se prevede la articolul 6 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/392 al Comisiei (6).
Această marjă de eroare se calculează conform următoarei formule:
Marja de eroare |
= |
valoarea absolută a [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)] |
AC1 |
= |
media emisiilor specifice de CO2, incluzând înregistrările cu codul de eroare B (astfel cum se specifică în coloana E); |
TG1 |
= |
obiectivul privind emisiile specifice, incluzând înregistrările cu codul de eroare B (astfel cum se specifică în coloana F); |
AC2 |
= |
media emisiilor specifice de CO2, calculată după excluderea înregistrărilor cu codul de eroare B; |
TG2 |
= |
obiectivul privind emisiile specifice, calculat după excluderea înregistrărilor cu codul de eroare B. |
Coloana L (tabelul 2):
„Obiectivul de referință WLTP privind emisiile specifice” înseamnă obiectivul de referință WLTP privind emisiile specifice determinat în conformitate cu punctul 3 din partea A din anexa I la Regulamentul (UE) 2019/631. Se indică o valoare numai pentru grupări noi și pentru grupările de producători a căror compoziție s-a modificat în anul calendaristic 2022. Pentru celelalte grupări de producători, obiectivul de referință privind emisiile specifice aferente WLTP sunt enumerate în partea A din anexa II la Decizia de punere în aplicare (UE) 2022/2087 sau în partea A din anexa I la Decizia de punere în aplicare (UE) 2023/1623.
(1) Regulamentul (UE) 2017/1151 al Comisiei din 1 iunie 2017 de completare a Regulamentului (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European și al Consiliului privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce privește emisiile provenind de la vehiculele ușoare pentru pasageri și de la vehiculele ușoare comerciale (Euro 5 și Euro 6) și privind accesul la informațiile referitoare la repararea și întreținerea vehiculelor, de modificare a Directivei 2007/46/CE a Parlamentului European și a Consiliului, a Regulamentului (CE) nr. 692/2008 al Comisiei și a Regulamentului (UE) nr. 1230/2012 al Comisiei și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 692/2008 al Comisiei (JO L 175, 7.7.2017, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2017/1151/oj).
(2) Decizia de punere în aplicare (UE) 2022/2087 a Comisiei din 26 septembrie 2022 de confirmare sau de modificare a calculului provizoriu al mediei emisiilor specifice de CO2 și al obiectivelor privind emisiile specifice pentru producătorii de autoturisme și de vehicule utilitare ușoare, pentru anul calendaristic 2020, și de informare a producătorilor cu privire la valorile care trebuie utilizate pentru calcularea obiectivelor privind emisiile specifice și a obiectivelor de derogare pentru anii calendaristici 2021-2024, în temeiul Regulamentului (UE) 2019/631 al Parlamentului European și al Consiliului (JO L 280, 28.10.2022, p. 49, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2022/2087/oj).
(3) Decizia de punere în aplicare (UE) 2023/1623 din 3 august 2023 a Comisiei de specificare a valorilor referitoare la performanța producătorilor și a grupărilor de producători de autoturisme noi și de vehicule utilitare ușoare noi pentru anul calendaristic 2021 și a valorilor care trebuie utilizate pentru calcularea obiectivelor privind emisiile specifice începând cu 2025, în temeiul Regulamentului (UE) 2019/631 al Parlamentului European și al Consiliului și de rectificare a Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/2087 (JO L 200, 10.8.2023, p. 5, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2023/1623/oj).
(4) Comunicarea 2017/C 218/01 a Comisiei privind orientările referitoare la monitorizarea și raportarea datelor referitoare la înmatricularea vehiculelor utilitare ușoare noi (JO C 218, 7.7.2017, p. 1).
(5) Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/1153 al Comisiei din 2 iunie 2017 de stabilire a metodologiei de determinare a parametrilor de corelare necesari pentru a reflecta schimbarea procedurii reglementare de testare și de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1014/2010 (JO L 175, 7.7.2017, p. 679, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2017/1153/oj).
(6) Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/392 al Comisiei din 4 martie 2021 privind monitorizarea și raportarea datelor referitoare la emisiile de CO2 ale autoturismelor și ale vehiculelor utilitare ușoare în temeiul Regulamentului (UE) 2019/631 al Parlamentului European și al Consiliului și de abrogare a Regulamentelor de punere în aplicare (UE) nr. 1014/2010, (UE) nr. 293/2012, (UE) 2017/1152 și (UE) 2017/1153 ale Comisiei (JO L 77, 5.3.2021, p. 8, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2021/392/oj).
ANEXA II
PERFORMANȚA PRODUCĂTORILOR DE VEHICULE UTILITARE UȘOARE NOI
Tabelul 1
Valorile referitoare la performanța producătorilor individuali de vehicule utilitare ușoare noi în anul calendaristic 2022 în conformitate cu articolul 9 din Regulamentul (UE) 2019/631
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Denumirea producătorului |
Grupări Derogări Scutiri |
Numărul total de înmatriculări |
Masa medie în stare de funcționare; |
Media emisiilor specifice de CO2 |
Obiectivul privind emisiile specifice |
Ecartul față de obiectiv |
Reduceri ale emisiilor de CO2 datorate ecoinovațiilor |
Marja de eroare |
ADDAX MOTOR NV |
DMD |
85 |
1 163,34 |
0 |
|
|
0 |
|
ALFA ROMEO SPA |
P6 |
446 |
1 755,00 |
146,012 |
162,000 |
–15,988 |
1,241 |
0 |
ALKE SRL |
DMD |
147 |
1 147,34 |
0 |
|
|
0 |
|
AUDI AG |
P7 |
54 |
1 833,30 |
158,750 |
184,858 |
–26,108 |
2,769 |
0 |
AUTOMOBILE DACIA SA |
P5 |
751 |
1 251,01 |
121,432 |
111,915 |
9,517 |
2,135 |
0 |
AUTOMOBILES CITROEN |
P6 |
48 601 |
1 851,17 |
185,838 |
218,192 |
–32,355 |
0,583 |
0,001 |
AUTOMOBILES PEUGEOT |
P6 |
110 954 |
1 892,23 |
184,649 |
217,999 |
–33,350 |
0,607 |
0 |
BATTSWAP INC |
DMD |
16 |
1 320,00 |
0 |
|
|
0 |
|
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG |
P1/DMD |
46 |
1 797,50 |
141,180 |
|
|
2,972 |
|
B-ON GmbH |
DMD |
2 511 |
1 847,11 |
0 |
|
|
0 |
|
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED |
DMD |
377 |
1 772,93 |
0 |
|
|
0 |
|
CENNTRO AUTOMOTIVE CORPORATION |
DMD |
136 |
1 435,55 |
0 |
|
|
0 |
|
DFSK MOTOR CO LTD |
DMD |
1 280 |
1 186,82 |
136,859 |
|
|
0 |
|
DR AUTOMOBILES SRL |
DMD |
476 |
2 040,00 |
288,000 |
|
|
0 |
|
DR ING HCF PORSCHE AG |
P7 |
3 |
2 285,00 |
219,193 |
230,218 |
–11,025 |
1,474 |
0 |
ESAGONO ENERGIA SRL |
DMD |
22 |
1 236,82 |
0 |
|
|
0 |
|
ETESIA SAS |
DMD |
5 |
1 171,00 |
0 |
|
|
0 |
|
EVUM MOTORS GmbH |
DMD |
155 |
1 601,38 |
0 |
|
|
0 |
|
FCA US LLC |
P6 |
2 357 |
2 072,38 |
204,939 |
198,593 |
6,346 |
0,388 |
0 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA PTY LIMITED |
P2 |
29 795 |
2 337,67 |
250,468 |
233,677 |
16,791 |
0 |
0 |
FORD-WERKE GmbH |
P2 |
122 289 |
1 982,81 |
187,308 |
200,635 |
–13,328 |
0,060 |
0,001 |
GARIA AS |
DMD |
6 |
942,33 |
0 |
|
|
0 |
|
GOUPIL INDUSTRIE SAS |
|
654 |
1 265,29 |
0 |
93,245 |
–93,245 |
0 |
0 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED |
DMD |
558 |
1 857,07 |
224,000 |
|
|
0 |
|
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS |
P3/DMD |
35 |
1 116,97 |
119,929 |
|
|
2,128 |
|
HYUNDAI MOTOR COMPANY |
P3/DMD |
198 |
2 026,43 |
200,660 |
|
|
0,148 |
|
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO |
P3/DMD |
36 |
1 525,50 |
104,233 |
|
|
1,656 |
|
ISUZU MOTORS LIMITED |
D |
8 613 |
2 157,26 |
240,324 |
249 |
–8,676 |
0 |
0 |
IVECO SPA |
|
11 458 |
2 401,72 |
274,612 |
292,670 |
–18,080 |
0 |
0,022 |
JAGUAR LAND ROVER LIMITED |
|
3 526 |
2 164,50 |
196,256 |
222,285 |
–26,029 |
2,530 |
0 |
KG MOBILITY CORPORATION |
DMD |
637 |
2 193,18 |
235,063 |
|
|
0 |
|
KIA CORPORATION |
P4/DMD |
302 |
1 169,19 |
111,691 |
|
|
1,557 |
|
KIA SLOVAKIA SRO |
P4/DMD |
196 |
1 588,82 |
133,508 |
|
|
1,625 |
|
LIGIER GROUP |
DMD |
133 |
712,71 |
0 |
|
|
0 |
|
LLC AUTOMOBILE PLANT GAZ |
DMD |
76 |
2 506,08 |
344,868 |
|
|
0 |
|
LONDON EV COMPANY |
DMD |
59 |
2 278,53 |
20,610 |
|
|
0 |
|
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD |
|
8 |
1 357,38 |
128,377 |
148,449 |
–20,072 |
3,623 |
0 |
MAN TRUCK & BUS SE |
P7 |
10 112 |
2 228,95 |
242,563 |
240,813 |
1,750 |
1,297 |
0 |
MAZDA MOTOR CORPORATION |
DMD |
6 |
1 694,33 |
147,000 |
|
|
0 |
|
MELEX SP ZOO |
DMD |
2 |
1 230,00 |
0 |
|
|
0 |
|
MERCEDES-BENZ AG |
|
111 283 |
2 191,48 |
204,725 |
225,594 |
–20,872 |
0,808 |
0,003 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION |
P5 |
9 |
1 975,00 |
46,000 |
158,619 |
– 112,619 |
0 |
0 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD |
P5 |
6 231 |
2 076,22 |
236,963 |
205,339 |
31,624 |
1,285 |
0 |
NEXTEM E-MOBILITY LIMITED |
DMD |
40 |
1 320,00 |
0 |
|
|
0 |
|
NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE SAS |
P5 |
16 013 |
1 848,27 |
179,315 |
180,4 |
–1,093 |
1,649 |
0,008 |
OPEL AUTOMOBILE GmbH |
P6 |
20 445 |
1 564,91 |
141,763 |
170,86 |
–29,097 |
0,223 |
0 |
OZ TRUCK SRL |
DMD |
1 |
1 600,00 |
0 |
|
|
0 |
|
PIAGGIO & C SPA |
D |
4 339 |
1 387,39 |
189,461 |
194 |
–4,583 |
0 |
0,044 |
POLARIS SALES EUROPE SARL |
DMD |
520 |
963,40 |
0 |
|
|
0 |
|
RENAULT SAS |
P5 |
163 568 |
1 790,55 |
181,783 |
196,187 |
–14,409 |
1,654 |
0,005 |
RENAULT TRUCKS |
|
8 339 |
2 220,93 |
270,658 |
277,862 |
–7,217 |
1,020 |
0,013 |
ROMANITAL SRL |
DMD |
47 |
1 625,74 |
246,021 |
|
|
0 |
|
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD |
D |
3 841 |
2 027,65 |
56,509 |
174 |
– 117,491 |
0 |
0 |
SAIC MOTOR CORPORATION LTD |
|
2 |
1 753,50 |
21,500 |
140,114 |
– 118,614 |
0 |
0 |
SEAT SA |
P7 |
79 |
1 423,95 |
129,004 |
132,666 |
–3,662 |
0,085 |
0 |
SKODA AUTO AS |
P7 |
111 |
1 565,50 |
132,764 |
147,777 |
–15,013 |
1,975 |
0 |
STELLANTIS AUTO SAS |
P6 |
80 558 |
1 490,15 |
131,592 |
154,580 |
–22,991 |
0,134 |
0,003 |
STELLANTIS EUROPE SPA |
P6 |
73 342 |
1 618,64 |
160,964 |
175,359 |
–14,396 |
1,513 |
0,001 |
STREETSCOOTER GmbH |
|
499 |
1 785,75 |
0 |
143,209 |
– 143,209 |
0 |
0 |
SUZUKI MOTOR CORPORATION |
D |
9 469 |
1 164,93 |
172,976 |
174 |
–1,024 |
0,002 |
0 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA |
|
57 217 |
1 872,01 |
179,669 |
204,655 |
–24,989 |
0,510 |
0,003 |
VOLKSWAGEN AG |
P7 |
102 843 |
1 926,45 |
184,203 |
192,942 |
–8,739 |
1,408 |
0 |
VOLVO CAR CORPORATION |
DMD |
1 465 |
1 851,29 |
136,642 |
|
|
1,168 |
|
Tabelul 2
Valorile referitoare la performanța grupărilor de producători de vehicule utilitare ușoare noi în anul calendaristic 2022 în conformitate cu articolul 9 din Regulamentul (UE) 2019/631
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
Denumirea grupării |
Grupări Scutiri |
Numărul total de înmatriculări |
Masa medie în stare de funcționare; |
Media emisiilor specifice de CO2 |
Obiectivul privind emisiile specifice |
Ecartul față de obiectiv |
Reduceri ale emisiilor de CO2 datorate ecoinovațiilor |
Marja de eroare |
Obiectivul de referință privind emisiile specifice pe baza WLTP |
BMW |
P1/DMD |
46 |
1 797,50 |
141,180 |
|
|
2,972 |
|
184,352 |
FORD |
P2 |
152 084 |
2 052,33 |
199,682 |
207,047 |
–7,365 |
0,048 |
0 |
210,991 |
HYUNDAI MOTOR COMPANY |
P3/DMD |
269 |
1 841,06 |
177,252 |
|
|
0,607 |
|
|
KIA |
P4/DMD |
498 |
1 334,34 |
120,278 |
|
|
1,583 |
|
|
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI |
P5 |
186 572 |
1 802,88 |
183,164 |
191,362 |
–8,203 |
1,644 |
0,005 |
|
STELLANTIS |
P6 |
336 703 |
1 711,71 |
164,453 |
188,903 |
–24,451 |
0,665 |
0,001 |
|
VOLKSWAGEN |
P7 |
113 202 |
1 952,73 |
189,317 |
196,705 |
–7,388 |
1,397 |
0 |
204,217 |
Note explicative la tabelele 1 și 2:
Pentru toate calculele care stau la baza valorilor enumerate în aceste tabele, au fost luate în considerare numai vehiculele în cazul cărora au fost raportate atât valorile emisiilor specifice de CO2, cât și valorile masei în stare de funcționare.
Pentru un producător individual care este membru al unei grupări de producători în anul calendaristic 2022, valorile enumerate în tabelul 1 sunt cele care s-ar fi aplicat dacă producătorul nu ar fi fost membru al grupării.
Coloana A:
Tabelul 1: „Denumirea producătorului” înseamnă denumirea producătorului astfel cum a fost notificată Comisiei de producătorul în cauză sau, dacă nu a fost efectuată o astfel de notificare, denumirea raportată de autoritatea raportoare.
Tabelul 2: „Denumirea grupării” înseamnă denumirea grupării, astfel cum a fost declarată de administratorul grupării.
Coloana B:
„D” înseamnă că pentru anul calendaristic 2022 a fost acordată o derogare în conformitate cu articolul 10 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2019/631 (mic producător);
„DMD” înseamnă că se aplică o excepție „
de minimis
” în conformitate cu articolul 2 alineatul (4) din Regulamentul (UE) 2019/631, astfel încât producătorul să nu fie nevoit să îndeplinească un obiectiv privind emisiile specifice în anul calendaristic 2022.
„P” înseamnă că producătorul este membru al unei grupări de producători constituite în temeiul articolului 6 din Regulamentul (UE) 2019/631, iar acordul de constituire a grupării respective este valabil pentru anul calendaristic 2022.
Coloana C:
„Numărul total de înmatriculări” înseamnă numărul total de vehicule utilitare ușoare noi înmatriculate în anul calendaristic 2022 în Uniune, în Islanda și în Norvegia pentru care sunt responsabili producătorul (tabelul 1) sau membrii grupării (tabelul 2).
Coloana D:
„Masa medie în stare de funcționare” (kg) înseamnă media maselor în stare de funcționare ale vehiculelor utilitare ușoare noi înmatriculate în anul calendaristic 2022 în Uniune, în Islanda și în Norvegia pentru care sunt responsabili producătorul (tabelul 1) sau membrii grupării de producători (tabelul 2).
Coloana E:
„Media emisiilor specifice de CO2
” (g CO2/km) înseamnă media emisiilor specifice de CO2 determinată în conformitate cu Regulamentul (UE) 2017/1151 pentru toate vehiculele utilitare ușoare noi înmatriculate în anul calendaristic 2022 în Uniune, în Islanda și în Norvegia pentru care sunt responsabili producătorul (tabelul 1) sau membrii grupării (tabelul 2).
La calcularea mediei emisiilor specifice de CO2, Comisia a ținut seama, după caz, de reducerile de emisii de CO2 rezultate în urma utilizării ecoinovațiilor (coloana H).
Coloana F:
„Obiectivul privind emisiile specifice” (g CO2/km) înseamnă obiectivul privind emisiile specifice al producătorului (tabelul 1) sau al grupării de producători (tabelul 2), calculat în conformitate cu partea B punctul 4 din anexa I la Regulamentul (UE) 2019/631, sau, acolo unde este cazul („D” în coloana B din tabelul 1), obiectivul de derogare acordat în temeiul articolului 10 din Regulamentul (UE) 2019/631.
Obiectivul de referință privind emisiile specifice WLTP utilizat pentru calcularea obiectivului privind emisiile specifice este cel stabilit în partea B din anexa II la Decizia de punere în aplicare (UE) 2022/2087 sau în partea B din anexa I la Decizia de punere în aplicare (UE) 2023/1623. Pentru grupările de producători enumerate în tabelul 2, a căror compoziție s-a modificat în anul calendaristic 2022, obiectivul de referință WLTP privind emisiile specifice este enumerat în coloana J din tabelul 2.
În cazul în care un producător beneficiază de o derogare în temeiul articolului 2 alineatul (4) din Regulamentul (UE) 2019/631 („DMD” în coloana B din tabelul 1), nu se aplică niciun obiectiv privind emisiile specifice și, prin urmare, nu se menționează de asemenea niciun „ecart față de obiectiv” (coloana G) sau nicio „marjă de eroare” (coloana I).
Coloana G:
„Ecartul față de obiectiv” (g CO2/km) înseamnă diferența dintre media emisiilor specifice de CO2 (coloana E) și obiectivul privind emisiile specifice (coloana F), din care se scade marja de eroare (coloana I).
Dacă ecartul față de obiectiv este mai mare de zero, aceasta înseamnă că obiectivul privind emisiile specifice a fost depășit.
Pentru un producător care este membru al unei grupări de producători („P” în coloana B din tabelul 1), respectarea obiectivului privind emisiile specifice se evaluează numai la nivelul grupării.
Coloana H:
„Reduceri ale emisiilor de CO2 datorate ecoinovațiilor”(g CO2/km) înseamnă reducerile de emisii luate în considerare la calcularea mediei emisiilor specifice de CO2 (coloana E), obținute prin utilizarea tehnologiilor inovatoare a căror contribuție la reducerea emisiilor de CO2 a fost verificată și pe care Comisia le-a aprobat în conformitate cu articolul 11 din Regulamentul (UE) 2019/631. Numai ecoinovațiile aprobate în legătură cu procedura de încercare pentru emisiile WLTP au fost luate în considerare. Reducerile emisiilor de CO2 datorate ecoinovațiilor se calculează în conformitate articolul 5 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/1152 și cu punctul 4.1 litera (f) din Comunicarea 2017/C 218/01 a Comisiei.
Coloana I:
„Marja de eroare” (g CO2/km) înseamnă valoarea cu care a fost ajustată diferența dintre media emisiilor specifice de CO2 (coloana E) și obiectivul privind emisiile specifice (coloana F) atunci când s-a calculat ecartul față de obiectiv (coloana G), pentru a se ține seama de înregistrările notificate Comisiei de către producător (tabelul 1) sau de către gruparea de producători (tabelul 2) cu codul de eroare B, astfel cum se prevede la articolul 6 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/392.
Această marjă de eroare se calculează conform următoarei formule:
Marja de eroare |
= |
valoarea absolută a [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)] |
AC1 |
= |
media emisiilor specifice de CO2, incluzând înregistrările cu codul de eroare B (astfel cum se specifică în coloana E); |
TG1 |
= |
obiectivul privind emisiile specifice, incluzând înregistrările cu codul de eroare B (astfel cum se specifică în coloana F); |
AC2 |
= |
media emisiilor specifice de CO2, calculată după excluderea înregistrărilor cu codul de eroare B; |
TG2 |
= |
obiectivul privind emisiile specifice, calculat după excluderea înregistrărilor cu codul de eroare B. |
Coloana J (tabelul 2):
„Obiectivul de referință WLTP privind emisiile specifice” înseamnă obiectivul de referință WLTP privind emisiile specifice determinat în conformitate cu punctul 3 din partea B din anexa I la Regulamentul (UE) 2019/631. Se indică o valoare numai pentru grupări noi și pentru grupările de producători a căror compoziție s-a modificat în anul calendaristic 2022. Pentru celelalte grupări de producători, obiectivele de referință WLTP privind emisiile specifice sunt enumerate în partea B din anexa II la Decizia de punere în aplicare (UE) 2022/2087 sau în partea B din anexa I la Decizia de punere în aplicare (UE) 2023/1623.
ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2024/865/oj
ISSN 1977-0782 (electronic edition)