CELEX:32024R0259: Regulamentul (UE) 2024/259 al Consiliului din 10 ianuarie 2024 de stabilire a posibilităților de pescuit pentru anul 2024 pentru anumite stocuri de pește și grupuri de stocuri de pește aplicabile în Marea Mediterană și în Marea Neagră
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 27/06/2024 |
|
Informatii
Data documentului: 10/01/2024; Data adoptăriiData intrării în vigoare: 12/01/2024; intrare în vigoare data publicării +1 a se vedea articolul 24
Data încetării: 31/12/2024; a se vedea articolul 24
Autor: Consiliul Uniunii Europene
Formă: Repertoriu EUR-Lex
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria L |
2024/259 |
11.1.2024 |
REGULAMENTUL (UE) 2024/259 AL CONSILIULUI
din 10 ianuarie 2024
de stabilire a posibilităților de pescuit pentru anul 2024 pentru anumite stocuri de pește și grupuri de stocuri de pește aplicabile în Marea Mediterană și în Marea Neagră
CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, în special articolul 43 alineatul (3),
având în vedere propunerea Comisiei Europene,
întrucât:
(1) |
La articolul 6 din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 al Parlamentului European și al Consiliului (1) se prevede că măsurile de conservare se adoptă ținându-se cont de avizele științifice, tehnice și economice disponibile, inclusiv, atunci când este relevant, de rapoartele elaborate de Comitetul științific, tehnic și economic pentru pescuit (CSTEP) și de alte organisme consultative, precum și de avizele primite din partea consiliilor consultative. |
(2) |
Consiliul adoptă măsuri privind stabilirea și repartizarea posibilităților de pescuit, inclusiv privind anumite condiții legate funcțional de respectivele posibilități de pescuit, după caz. La articolul 16 alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 se prevede că posibilitățile de pescuit se stabilesc în conformitate cu obiectivele politicii comune în domeniul pescuitului (PCP) prevăzute la articolul 2 alineatul (2) din regulamentul respectiv. La articolul 16 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 se prevede că posibilitățile de pescuit se repartizează statelor membre în așa fel încât să se asigure relativa stabilitate a activităților de pescuit desfășurate de fiecare stat membru pentru fiecare stoc de pește sau tip de pescuit. |
(3) |
Prin urmare, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1380/2013, capturile totale admisibile (TAC-urile) ar trebui să fie stabilite pe baza avizelor științifice disponibile, ținându-se seama de aspectele biologice și socioeconomice și asigurându-se totodată un tratament echitabil pentru toate sectoarele de pescuit, precum și pe baza opiniilor exprimate cu ocazia consultării părților interesate. |
(4) |
Regulamentul (UE) 2019/1022 al Parlamentului European și al Consiliului (2) a instituit un plan multianual pentru activitățile de pescuit care exploatează stocuri demersale în vestul Mării Mediterane. Planul respectiv urmărește atingerea și menținerea capturii maxime durabile (MSY) pentru stocurile vizate, precum și garantarea faptului că exploatarea resurselor biologice marine vii duce la refacerea și menținerea populațiilor de specii recoltate peste nivelurile care permit obținerea MSY. |
(5) |
În conformitate cu articolul 4 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2019/1022, posibilitățile de pescuit pentru stocurile enumerate la articolul 1 din regulamentul respectiv se stabilesc astfel încât să se atingă mortalitatea prin pescuit la un nivel corespunzător MSY pe baza unei creșteri progresive, până în 2020, acolo unde este posibil, și până la 1 ianuarie 2025 cel târziu. Posibilitățile de pescuit se exprimă ca efort de pescuit maxim admisibil pentru traulere și nave de pescuit cu paragate și se stabilesc în conformitate cu regimul de gestionare a efortului de pescuit prevăzut la articolul 7 din Regulamentul (UE) 2019/1022, precum și ca limite maxime de captură pentru crevetele roșu (Aristeus antennatus) și crevetele roșu gigant (Aristaeomorpha foliacea) în ape adânci, în conformitate cu avizele științifice și cu articolul 7 alineatul (3) litera (b) din regulamentul respectiv. |
(6) |
În cadrul avizului său, CSTEP a indicat că, pentru a se realiza obiectivele MSY în 2025 pentru toate stocurile de pește din vestul Mării Mediterane, este necesară, pentru traulere, o acțiune suplimentară și o reducere semnificativă a mortalității prin pescuit. Pe baza acestui aviz, pentru 2024, efortul de pescuit maxim admisibil pentru traulere în vestul Mării Mediterane ar trebui să fie redus cu 9,5 % față de nivelul de referință în vigoare între 2015 și 2017, procent care trebuie să fie dedus din efortul de pescuit maxim admisibil stabilit pentru 2023 prin Regulamentul (UE) 2023/195 al Consiliului (3). |
(7) |
În 2023, CSTEP a indicat că paragatele au un impact asupra reproducătorilor, având în vedere că, în subzonele geografice ale Comisiei Generale pentru Pescuit în Marea Mediterană (CGPM) 1, 2, 5, 6 și 7, paragatele contribuie cu 7 % din debarcările de merluciu, cu 13 % din totalul debarcărilor în subzona geografică 10 și cu 6 % în subzonele geografice 8, 9, 10 și 11. În 2023, CSTEP a indicat, de asemenea, că biomasa stocului de reproducere de merluciu în subzonele geografice 1, 5, 6 și 7 și în subzonele geografice 8, 9, 10 și 11 se situează în continuare la un nivel inferior nivelului-limită de referință pentru conservare (BLIM) în sensul articolului 2 punctul 10 din Regulamentul (UE) 2019/1022 și că ar trebui să fie reduse capturile cu cel puțin 89 % în subzonele geografice 1, 5, 6 și 7 și cu 40 % în subzonele geografice 8, 9,10 și 11 pentru a atinge FMSY în 2024. Prin urmare, pentru 2024, efortul de pescuit maxim admisibil pentru navele de pescuit cu paragate ar trebui să fie menținut la aceleași niveluri ca cele stabilite pentru 2023 prin Regulamentul (UE) 2023/195, în baza articolului 7 alineatul (5) din Regulamentul (UE) 2019/1022. |
(8) |
În 2023, CSTEP a indicat că mortalitatea prin pescuit a crevetelui roșu în subzonele geografice 1, 2, 5, 6 și 7 este în continuare departe de a atinge niveluri sustenabile și că, prin urmare, sunt necesare măsuri de gestionare suplimentare. În special, CSTEP a indicat că, pentru a atinge FMSY până în 2024, capturile ar trebui să fie reduse în medie cu 58 % și în particular cu 56 % în subzonele geografice 1 și 2, 59 % în subzona geografică 5 și 61 % în subzonele geografice 6 și 7. Prin urmare, în conformitate cu articolul 7 alineatul (3) litera (b) din Regulamentul (UE) 2019/1022, este oportun să se completeze regimul de gestionare a efortului de pescuit cu stabilirea unor limite maxime de captură. Limitele maxime de captură pentru crevetele roșu în subzonele geografice 1, 2, 5, 6 și 7 ar trebui să fie reduse cu 5 % față de oportunitățile de pescuit stabilite pentru 2023 prin Regulamentul (UE) 2023/195. |
(9) |
În 2023, CSTEP a indicat că sunt necesare măsuri suplimentare de gestionare pentru crevetele roșu în subzonele geografice 8, 9, 10 și 11 și a solicitat și recomandat reducerea capturii totale cu 39 %. Prin urmare, este oportun ca regimul efortului de pescuit să fie completat cu limite maxime de captură. Limitele maxime de captură pentru crevetele roșu în subzonele geografice 8, 9, 10 și 11 ar trebui să fie reduse cu 3 % față de oportunitățile de pescuit stabilite pentru 2023 prin Regulamentul (UE) 2023/195. |
(10) |
În 2023, CSTEP a indicat că sunt necesare măsuri suplimentare de gestionare pentru crevetele roșu gigant în subzonele geografice 8, 9, 10 și 11 și a recomandat reducerea capturii totale cu 31 %. Prin urmare, este oportun ca regimul efortului de pescuit să fie completat cu limite maxime de captură. Limitele maxime de captură pentru crevetele roșu gigant în subzonele geografice 8, 9, 10 și 11 ar trebui să fie reduse cu 3 % față de oportunitățile de pescuit stabilite pentru 2023 prin Regulamentul (UE) 2023/195. |
(11) |
În cadrul celei de a 43-a reuniuni anuale din 2019, CGPM a adoptat Recomandarea CGPM/43/2019/5 privind un plan multianual de gestionare a pescuitului durabil de specii demersale în Marea Adriatică (subzonele geografice CGPM 17 și 18), care a introdus, din 2020 până în 2026, un regim de gestionare a efortului de pescuit și un plafon al capacității flotei pentru anumite stocuri demersale. Respectivele măsuri referitoare la anul 2024 ar trebui să fie transpuse în dreptul Uniunii. |
(12) |
În cadrul celei de a 46-a reuniuni anuale din 2023, CGPM a adoptat Recomandarea CGPM/46/2023/6 privind punerea în aplicare a unui regim de gestionare a efortului de pescuit pentru specii demersale cheie în Marea Adriatică în 2024 (subzonele geografice 17 și 18), care se bazează pe Recomandarea CGPM/43/2019/5. Recomandarea CGPM/46/2023/6 prevede o reducere a regimului efortului de pescuit pentru traulerele cu panouri cu 4 % și o reducere a nivelurilor efortului de pescuit din 2023 pentru navele cu beam-traul. Prin urmare, pentru a pune în aplicare aceste măsuri în dreptul Uniunii, ar trebui să se deducă 4 % din efortul de pescuit maxim admisibil pentru traulerele cu panouri stabilit pentru 2023 prin Regulamentul (UE) 2023/195, iar efortul de pescuit maxim admisibil pentru navele cu beam-traul ar trebui să fie menținut la nivelurile din 2023. |
(13) |
În cadrul celei de a 44-a reuniuni anuale din 2021, CGPM a adoptat Recomandarea CGPM/44/2021/20 privind un plan multianual de gestionare a exploatării durabile a stocurilor de pești pelagici mici în Marea Adriatică (subzonele geografice CGPM 17 și 18), care a introdus, din 2022 până în 2029, un nivel maxim al capturilor și un plafon conex al capacității flotei pentru navele cu plasă-pungă și traulerele pelagice care vizează stocuri de pești pelagici mici, cu o derogare pentru flotele naționale formate din mai puțin de zece nave cu plasă-pungă sau traulere pelagice care pescuiesc activ stocuri de pești pelagici mici. Respectivele măsuri referitoare la anul 2024 ar trebui să fie transpuse în dreptul Uniunii. |
(14) |
În cadrul celei de a 46-a reuniuni anuale din 2023, CGPM a adoptat Recomandarea CGPM/46/2023/5 privind prelungirea regimului tranzitoriu de pescuit și stabilirea unei limite de captură pentru 2024 pentru stocurile de pești pelagici mici din Marea Adriatică (subzonele geografice 17 și 18), care se bazează pe Recomandarea CGPM/44/2021/20. Recomandarea CGPM/46/2023/5 prevede o reducere a capturilor de pești pelagici mici, cu 5 % pentru hamsie și cu 9 % pentru sardine, în comparație cu nivelurile din 2023. Prin urmare, pentru a transpune respectivele măsuri în dreptul Uniunii, ar trebui să se deducă 5 % pentru hamsie și 9 % pentru sardine din nivelul maxim al capturilor stabilit pentru 2023 prin Regulamentul (UE) 2023/195. |
(15) |
Ținând cont de particularitățile flotei slovene și de impactul său marginal asupra stocurilor de pești pelagici mici și asupra stocurilor demersale și în conformitate cu punctul 33 din Recomandarea CGPM/44/2021/20 și cu punctul 13 din Recomandarea CGPM/43/2019/5, este adecvat să se păstreze modelele de pescuit existente și să se asigure accesul flotei slovene la o cantitate minimă de specii de pești pelagici mici și la o cotă minimă de efort de pescuit pentru stocurile demersale. |
(16) |
În cadrul celei de a 46-a reuniuni anuale din 2023, CGPM a adoptat Recomandarea CGPM/46/2023/16 privind un plan de gestionare pe termen lung pentru anghila europeană. Recomandarea respectivă menține, pentru 2024, măsurile tranzitorii existente, perioada de interdicție de șase luni și interzicerea pescuitului recreativ. În plus, recomandarea respectivă prevede că părțile contractante trebuie să pună în aplicare măsuri suplimentare pentru a reduce mortalitatea prin pescuit a puietului de anghilă cu cel puțin 30 % în 2024 comparativ cu perioada de referință 2019-2021. Respectivele măsuri trebuie să se aplice tuturor apelor marine ale Mării Mediterane, apelor dulci și apelor salmastre, precum estuarele, lagunele de coastă și apele de tranziție, în conformitate cu respectiva recomandare. Măsurile respective ar trebui să fie transpuse în dreptul Uniunii. |
(17) |
În cadrul celei de a 46-a reuniuni anuale din 2023, CGPM a adoptat Recomandarea CGPM/46/2023/13 privind un plan de gestionare pentru exploatarea durabilă a coralului roșu (Corallium rubrum) în Marea Mediterană (subzonele geografice 1-27), prin care a prelungit cu un an dispozițiile Recomandării CGPM/43/2019/4 care au introdus măsuri de înghețare a efortului de pescuit exprimate ca număr maxim de autorizații de pescuit și limite de recoltă pentru coralul roșu. Măsurile respective ar trebui să fie transpuse în dreptul Uniunii. |
(18) |
În cadrul celei de a 46-a reuniuni anuale din 2023, CGPM a adoptat Recomandarea CGPM/46/2023/14 privind un plan multianual de gestionare pentru exploatarea durabilă a corifenei comune (Coryphaena hippurus) în Marea Mediterană (subzonele geografice 1-27). Respectiva recomandare a introdus, în conformitate cu abordarea precaută și pentru perioada de tranziție 2024-2026, un plafon al capacității flotei, o înghețare a capacității dispozitivelor de concentrare a peștilor per navă, o limită de captură și o închidere temporară. În ceea ce privește pescuitul recreativ, Recomandarea CGPM/46/2023/14 prevede, de asemenea, că trebuie să se respecte o limită zilnică a capturilor și o perioadă de interdicție pentru pescuitul comercial. Măsurile respective ar trebui să fie transpuse în dreptul Uniunii pentru perioada de tranziție 2024-2026. Măsurile respective nu aduc atingere măsurilor de gestionare care vor fi propuse de Comitetul științific consultativ al CGPM pentru planul de gestionare pe termen lung pentru perioada 2027-2031. |
(19) |
În cadrul celei de a 45-a reuniuni anuale din 2022, CGPM a adoptat Recomandarea CGPM/45/2022/4 privind un plan multianual de gestionare pentru exploatarea durabilă a stocurilor demersale în Strâmtoarea Siciliei (subzonele geografice 12-16), abrogând Recomandările CGPM/44/2021/12 și CGPM/42/2018/5. Recomandarea CGPM/45/2022/4 a introdus un regim de gestionare a efortului de pescuit pentru merluciu (Merluccius merluccius) și limite de captură pentru carida-roz-de-adâncime (Parapenaeus longirostris), precum și o înghețare a capacității de pescuit. Pentru 2024, recomandarea respectivă prevede o reducere cu 3 % a limitelor de captură pentru carida-roz-de-adâncime. Prin urmare, pentru a pune în aplicare respectivele măsuri în dreptul Uniunii, ar trebui să se scadă 3 % din limitele de captură maxime admisibile pentru carida-roz-de-adâncime stabilite pentru 2023 prin Regulamentul (UE) 2023/195. |
(20) |
În cadrul celei de a 45-a reuniuni anuale din 2022, CGPM a adoptat Recomandarea CGPM/45/2022/5 privind un plan multianual de gestionare pentru exploatarea durabilă a stocurilor de crevete roșu gigant și de crevete roșu în Strâmtoarea Siciliei (subzonele geografice 12-16), abrogând Recomandările CGPM/44/2021/7 și CGPM/43/2019/6. Recomandarea CGPM/45/2022/5 a introdus o limită de captură și o înghețare a capacității de pescuit. Pentru 2024, recomandarea respectivă prevede o reducere cu 3 % a limitelor de captură pentru crevetele roșu gigant și crevetele roșu. Prin urmare, pentru a pune în aplicare respectivele măsuri în dreptul Uniunii, ar trebui să se scadă 3 % din limitele de captură maxime admisibile pentru crevetele roșu gigant și crevetele roșu stabilite pentru 2023 prin Regulamentul (UE) 2023/195. |
(21) |
În cadrul celei de a 45-a reuniuni anuale din 2022, CGPM a adoptat Recomandarea CGPM/45/2022/6 privind un plan multianual de gestionare pentru exploatarea durabilă a stocurilor de crevete roșu gigant și de crevete roșu în Marea Ionică (subzonele geografice 19-21), abrogând Recomandările CGPM/44/2021/8 și CGPM/42/2018/4. Recomandarea CGPM/45/2022/6 a introdus o limită de captură și o înghețare a capacității de pescuit. Pentru 2024, recomandarea respectivă prevede o reducere cu 3 % a limitelor de captură pentru crevetele roșu gigant și crevetele roșu. Prin urmare, pentru a pune în aplicare respectivele măsuri în dreptul Uniunii, ar trebui să se scadă 3 % din limitele de captură maxime admisibile pentru crevetele roșu gigant și crevetele roșu stabilite pentru 2023 prin Regulamentul (UE) 2023/195. |
(22) |
În cadrul celei de a 45-a reuniuni anuale din 2022, CGPM a adoptat Recomandarea CGPM/45/2022/7 privind un plan multianual de gestionare pentru exploatarea durabilă a stocurilor de crevete roșu gigant și de crevete roșu în Marea Levantului (subzonele geografice 24-27), abrogând Recomandările CGPM/44/2021/8 și CGPM/42/2018/4. Recomandarea CGPM/45/2022/7 a introdus o limită de captură și o înghețare a capacității de pescuit. Pentru 2024, recomandarea respectivă prevede o reducere cu 3 % a limitelor de captură pentru crevetele roșu gigant și crevetele roșu. Prin urmare, pentru a pune în aplicare respectivele măsuri în dreptul Uniunii, ar trebui să se scadă 3 % din limitele de captură maxime admisibile stabilite pentru crevetele roșu gigant și crevetele roșu pentru 2023 prin Regulamentul (UE) 2023/195. |
(23) |
În cadrul celei de a 45-a reuniuni anuale din 2022, CGPM a adoptat Recomandarea CGPM/45/2022/3 privind un plan multianual de gestionare pentru exploatarea durabilă a stocurilor de pagel argintiu (Pagellus bogaraveo) în Marea Alboran (subzonele geografice 1-3), abrogând Recomandările CGPM/44/2021/4, CGPM/43/2019/2 și CGPM/41/2017/2. Recomandarea CGPM/45/2022/3 a introdus niveluri maxime de capturi pentru 2023, 2024 și 2025, un număr maxim de paragate și linii de pescuit autorizate și noi măsuri pentru pescuitul recreativ. Prin urmare, pentru a pune în aplicare respectivele măsuri în dreptul Uniunii, ar trebui să se scadă 7 % din limitele de captură maxime admisibile stabilite pentru pagel argintiu pentru 2023 prin Regulamentul (UE) 2023/195. |
(24) |
În cadrul celei de a 43-a reuniuni anuale din 2019, CGPM a adoptat Recomandarea CGPM/43/2019/3 de modificare a Recomandării CGPM/41/2017/4 privind un plan multianual de gestionare a pescuitului de calcan (Scophthalmus maximus) în Marea Neagră (subzona geografică CGPM 29). Recomandarea CGPM/43/2019/3 a introdus din 2020 până în 2024 o actualizare a capturii totale admisibile (TAC) regionale și un sistem de repartizare a cotelor pentru calcan, precum și măsuri de conservare suplimentare, în special o perioadă de interzicere a pescuitului de două luni și o limitare a zilelor de pescuit la 180 de zile pe an. În conformitate cu Recomandarea CGPM/43/2019/3, respectivele măsuri de conservare suplimentare sunt legate funcțional de posibilitățile de pescuit, deoarece, în absența măsurilor respective, nivelul TAC pentru calcan ar trebui să fie redus pentru a se asigura refacerea acestui stoc. Respectivele măsuri ar trebui să fie transpuse în dreptul Uniunii. |
(25) |
În cadrul celei de a 46-a reuniuni anuale din 2023, CGPM a adoptat Recomandarea CGPM/46/2023/7 privind un plan multianual de gestionare a pescuitului de calcan în Marea Neagră (subzona geografică 29), de modificare a Recomandării CGPM/43/2019/3. Recomandarea respectivă a menținut TAC-ul existent până la 31 decembrie 2024. Măsurile respective ar trebui să fie transpuse în dreptul Uniunii. |
(26) |
În cadrul celei de a 46-a reuniuni anuale din 2023, CGPM a aprobat reportarea cotei neutilizate a Uniunii pentru calcan din 2022, având în vedere situația excepțională creată de contextul regional din Marea Neagră. Măsura respectivă ar trebui să fie transpusă în dreptul Uniunii. Repartizarea posibilităților de pescuit care rezultă din subutilizare ar trebui să se facă pe baza contribuției fiecărui stat membru la subutilizare, fără a se modifica cheia de repartizare stabilită în Regulamentul (UE) 2023/195 în ceea ce privește alocarea anuală a TAC-urilor. |
(27) |
Pe baza avizelor științifice furnizate de Grupul de lucru al CGPM pentru Marea Neagră, ar trebui să se mențină nivelul actual al mortalității prin pescuit pentru șprot (Sprattus sprattus), pentru a se asigura sustenabilitatea stocurilor de șprot din Marea Neagră. Prin urmare, este necesar să se stabilească în continuare o cotă autonomă pentru stocurile respective. |
(28) |
Utilizarea posibilităților de pescuit disponibile pentru navele de pescuit ale Uniunii prevăzute în prezentul regulament se face în condițiile prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 1224/2009 al Consiliului (4), în special la articolele 33 și 34 din acesta, referitoare la înregistrarea capturilor și a efortului de pescuit și la transmiterea datelor privind epuizarea posibilităților de pescuit. Prin urmare, este necesar să se precizeze codurile care trebuie utilizate de statele membre atunci când transmit Comisiei date cu privire la debarcarea stocurilor care fac obiectul prezentului regulament. |
(29) |
Pentru a promova utilizarea uneltelor selective și a stabili zone închise pescuitului eficiente, în vederea protejării puietului și a reproducătorilor, Regulamentul (UE) 2022/110 al Consiliului (5) a instituit un mecanism de compensare în legătură cu regimul de gestionare a efortului de pescuit pentru traulere. Întrucât CSTEP continuă să recomande în 2024 îmbunătățirea în continuare a selectivității uneltelor de pescuit și a zonelor închise pescuitului eficiente pentru a proteja puietul de pește și reproducătorii, este oportun să se aloce 4,5 % din zilele de pescuit. În cazul în care o navă îndeplinește două condiții, un stat membru poate majora alocarea suplimentară de zile de pescuit la 5 %. În cazul în care o navă îndeplinește cel puțin trei condiții, un stat membru poate majora alocarea suplimentară de zile de pescuit la 6 %. |
(30) |
Regulamentul (CE) nr. 847/96 al Consiliului (6) prevede condiții suplimentare pentru gestionarea de la an la an a TAC-urilor, inclusiv, la articolele 3 și 4 din acesta, dispoziții privind flexibilitatea pentru TAC-urile de precauție și analitice. În temeiul articolului 2 din regulamentul respectiv, atunci când stabilesc TAC-urile, Consiliul decide care stocuri nu fac obiectul articolelor 3 și 4 din regulamentul respectiv, în special în funcție de starea biologică a stocurilor. Prin urmare, pentru a se evita o flexibilitate excesivă care ar submina principiul exploatării raționale și responsabile a resurselor biologice marine vii, ar împiedica realizarea obiectivelor PCP și ar deteriora starea biologică a stocurilor, ar trebui să se precizeze în mod explicit că articolul 3 alineatele (2) și (3) și articolul 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 se aplică pentru TAC-urile analitice numai atunci când flexibilitatea de la an la an prevăzută la articolul 15 alineatul (9) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 nu este utilizată. |
(31) |
Pentru a se evita întreruperea activităților de pescuit și pentru a li se asigura pescarilor din Uniune mijloace suficiente de subzistență, prezentul regulament ar trebui să se aplice de la 1 ianuarie 2024. Din motive de urgență, prezentul regulament ar trebui să intre în vigoare în ziua următoare datei publicării sale, |
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
TITLUL I
DISPOZIȚII GENERALE
Articolul 1
Domeniu de aplicare
(1) Prezentul regulament se aplică navelor de pescuit ale Uniunii care operează în Marea Mediterană și în Marea Neagră și exploatează următoarele stocuri de pește:
(a) |
anghilă europeană (Anguilla anguilla), coral roșu (Corallium rubrum) și corifenă comună (Coryphaena hippurus) în Marea Mediterană; |
(b) |
crevete roșu (Aristeus antennatus), caridă-roz-de-adâncime (Parapenaeus longirostris), crevete roșu gigant (Aristaeomorpha foliacea), merluciu (Merluccius merluccius), langustină (Nephrops norvegicus) și barbun (Mullus barbatus) în vestul Mării Mediterane; |
(c) |
hamsie (Engraulis encrasicolus) și sardină (Sardina pilchardus) în Marea Adriatică; |
(d) |
merluciu (Merluccius merluccius), langustină (Nephrops norvegicus), limbă-de-mare comună (Solea solea), caridă-roz-de-adâncime (Parapenaeus longirostris) și barbun (Mullus barbatus) în Marea Adriatică; |
(e) |
merluciu (Merluccius merluccius) și caridă-roz-de-adâncime (Parapenaeus longirostris) în Strâmtoarea Siciliei; |
(f) |
crevete roșu gigant (Aristaeomorpha foliacea) și crevete roșu (Aristeus antennatus) în Strâmtoarea Siciliei, în Marea Ionică și în Marea Levantului; |
(g) |
pagel argintiu (Pagellus bogaraveo) în Marea Alboran; |
(h) |
șprot (Sprattus sprattus) și calcan (Scophthalmus maximus) în Marea Neagră. |
(2) Prezentul regulament se aplică și altor activități de pescuit ale Uniunii, inclusiv pescuitului de agrement, în cazul în care acesta este menționat în mod explicit în dispozițiile relevante.
Articolul 2
Definiții
În sensul prezentului regulament, se aplică definițiile prevăzute la articolul 4 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013. În plus, se aplică următoarele definiții:
(a) |
„ape internaționale” înseamnă apele care se găsesc în afara suveranității sau jurisdicției vreunui stat; |
(b) |
„pescuit recreativ” înseamnă activități necomerciale de pescuit care exploatează resursele acvatice marine vii în scop recreativ, turistic sau sportiv; |
(c) |
„captură totală admisibilă” (TAC) înseamnă:
|
(d) |
„cotă” înseamnă o proporție din TAC alocată Uniunii sau unui stat membru; |
(e) |
„cotă autonomă a Uniunii” înseamnă o limită a capturilor repartizată în mod autonom navelor de pescuit ale Uniunii în lipsa unui acord asupra unei TAC; |
(f) |
„cotă analitică” înseamnă o cotă autonomă a Uniunii pentru care este disponibilă o evaluare analitică; |
(g) |
„evaluare analitică” înseamnă o evaluare cantitativă a tendințelor unui anumit stoc, bazată pe date privind biologia și exploatarea stocului și despre care s-a stabilit, printr-o analiză științifică, că are o calitate suficientă pentru a servi drept bază pentru avize științifice privind opțiunile viitoare în materie de capturi; |
(h) |
„dispozitiv de concentrare a peștilor” înseamnă orice echipament ancorat care plutește la suprafața mării, cu scopul de a atrage pești. |
Articolul 3
Zone de pescuit
În sensul prezentului regulament, se aplică următoarele definiții ale zonelor geografice:
(a) |
„subzone geografice CGPM” înseamnă zonele definite în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/2124 al Parlamentului European și al Consiliului (7); |
(b) |
„Marea Mediterană” înseamnă apele din subzonele geografice CGPM 1-27, astfel cum sunt definite în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/2124; |
(c) |
„vestul Mării Mediterane” înseamnă apele din subzonele geografice CGPM 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10 și 11, astfel cum sunt definite în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/2124; |
(d) |
„Marea Adriatică” înseamnă apele din subzonele geografice 17 și 18 ale CGPM, astfel cum sunt definite în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/2124; |
(e) |
„Strâmtoarea Siciliei” înseamnă apele din subzonele geografice CGPM 12, 13, 14, 15 și 16, astfel cum sunt definite în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/2124; |
(f) |
„Marea Ionică” înseamnă apele din subzonele geografice CGPM 19, 20 și 21, astfel cum sunt definite în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/2124; |
(g) |
„Marea Levantului” înseamnă apele din subzonele geografice CGPM 24, 25, 26 și 27, astfel cum sunt definite în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/2124; |
(h) |
„Marea Alboran” înseamnă apele din subzonele geografice CGPM 1, 2 și 3, astfel cum sunt definite în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/2124; |
(i) |
„Marea Neagră” înseamnă apele din subzona geografică CGPM 29, astfel cum este definită în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/2124. |
TITLUL II
POSIBILITĂȚI DE PESCUIT PENTRU NAVELE DE PESCUIT ALE UNIUNII
CAPITOLUL I
Marea Mediterană
Articolul 4
Anghila europeană
(1) Prezentul articol se aplică subzonelor geografice CGPM 1-27, apelor salmastre și apelor dulci. Apele salmastre includ estuarele, lagunele de coastă și apele de tranziție.
(2) Se interzice desfășurarea de activități de pescuit comercial de anghilă europeană, fie ca specie vizată, fie ca o captură accidentală, în toate etapele vieții, pentru o perioadă de cel puțin șase luni. În acest scop, fiecare stat membru în cauză stabilește una sau mai multe perioade de interdicție sub rezerva următoarelor condiții:
(a) |
dacă este cazul, perioada sau perioadele de interdicție pot fi diferite în cadrul unui stat membru de la o zonă de pescuit la alta, pentru a se ține seama de modelul geografic și temporal de migrație a anghilei în diferitele sale etape de viață; |
(b) |
perioada sau perioadele de interdicție durează fie cel puțin șase luni consecutive, fie șase luni în total, în conformitate cu condițiile prevăzute la alineatul (3); și |
(c) |
perioada sau perioadele de interdicție sunt în concordanță cu obiectivele de conservare prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 1100/2007 al Consiliului (8), cu planurile naționale de gestionare existente și cu modelele temporale de migrație a anghilei europene în etapa de viață respectivă, aferente statului membru în cauză. |
(3) Perioada de interdicție este cuprinsă între 1 ianuarie și 31 martie 2024, iar fiecare stat membru în cauză stabilește, în intervalul 1 aprilie-30 noiembrie 2024, o perioadă suplimentară de interdicție de trei luni.
(4) Se interzice pescuitul recreativ de anghilă europeană în toate etapele vieții.
(5) Statele membre pun în aplicare măsuri suplimentare pentru a reduce mortalitatea prin pescuit pentru anghila europeană cu o lungime totală mai mică de 12 cm. Respectiva reducere reprezintă o scădere de cel puțin 30 % în comparație cu perioada de referință 2019-2021.
(6) Fiecare stat membru în cauză informează Comisia cu privire la:
(a) |
perioada sau perioadele de interdicție pe care le-a stabilit în conformitate cu alineatele (2) și (3), până la 1 martie 2024; |
(b) |
măsurile naționale referitoare la perioada sau perioadele de interdicție pe care le-a stabilit în conformitate cu alineatele (2) și (3), în termen de două săptămâni de la adoptarea acestora; și |
(c) |
măsurile stabilite în conformitate cu alineatul (5) până la 31 martie 2024. |
Articolul 5
Coralul roșu
(1) Prezentul articol se aplică tuturor activităților desfășurate de navele de pescuit ale Uniunii și altor activități de pescuit ale Uniunii de recoltare a coralului roșu (Corallium rubrum), și anume activitățile de pescuit direcționat și recreativ din Marea Mediterană.
(2) În ceea ce privește pescuitul direcționat, numărul maxim de autorizații de pescuit și cantitățile maxime de stocuri de coral roșu recoltate de navele de pescuit ale Uniunii și în cadrul activităților de recoltare ale Uniunii nu depășește nivelurile stabilite în anexa I.
(3) Se interzice navelor de pescuit ale Uniunii care fac obiectul alineatului (2) să transbordeze coral roșu pe mare.
(4) În ceea ce privește pescuitul recreativ, statele membre iau măsurile necesare pentru a interzice capturarea și păstrarea la bord, transbordarea sau debarcarea coralului roșu.
Articolul 6
Corifena comună
(1) Prezentul articol se aplică tuturor activităților comerciale de pescuit pelagic desfășurate de navele de pescuit ale Uniunii care vizează corifena comună (Coryphaena hippurus) prin utilizarea de dispozitive de concentrare a peștilor în Marea Mediterană. Acesta se aplică, de asemenea, pescuitului recreativ de corifenă comună în Marea Mediterană.
(2) Capacitatea maximă a flotei navelor de pescuit ale Uniunii autorizate să pescuiască corifenă comună, exprimată în număr de nave, kW și tonaj brut, este stabilită în anexa II.
(3) Numărul maxim de dispozitive de concentrare a peștilor per navă autorizată să pescuiască corifenă comună este prevăzut în anexa II.
(4) Nivelul maxim al capturilor de corifenă comună nu depășește nivelurile stabilite în anexa II.
(5) Pentru pescuitul recreativ, numărul maxim de capturi este limitat la 10 kg sau cinci pești de orice dimensiune pe persoană pe zi și în perioada 15 august-31 decembrie.
CAPITOLUL II
Vestul Mării Mediterane
Articolul 7
Stocurile demersale
(1) Prezentul articol se aplică tuturor activităților desfășurate de navele de pescuit ale Uniunii și altor activități de pescuit ale Uniunii de capturare a stocurilor demersale menționate la articolul 1 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2019/1022 în vestul Mării Mediterane.
(2) Efortul de pescuit maxim admisibil pentru traulere și nave de pescuit cu paragate este stabilit în anexa III la prezentul regulament. Statele membre gestionează efortul de pescuit maxim admisibil în conformitate cu articolul 9 din Regulamentul (UE) 2019/1022 și cu articolele 26-34 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.
(3) Repartizarea limitelor maxime de captură între statele membre pentru navele de pescuit ale Uniunii în apele Uniunii din vestul Mării Mediterane este stabilită, de asemenea, în anexa III.
(4) Repartizarea posibilităților de pescuit de către statele membre, în conformitate cu prezentul articol și cu anexa III, îndeplinește următoarele condiții:
(a) |
este conformă cu criteriile stabilite la articolul 17 din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013; |
(b) |
nu aduce atingere:
|
Articolul 8
Mecanismul de compensare
(1) Pentru segmentul de flotă vizat, un stat membru poate aloca în 2024 navelor care arborează pavilionul său un număr de zile de pescuit cu 4,5 % în plus, calculate în conformitate cu alineatul (4), cu condiția ca nava care abordează pavilionul său să îndeplinească una dintre următoarele condiții:
(a) |
nava respectivă utilizează un traul dotat cu un sac de traul cu o dimensiune a ochiului de plasă de 45 mm pentru a reduce cu cel puțin 25 % capturile de puiet de merluciu; |
(b) |
nava respectivă utilizează un traul dotat cu un sac de traul cu o dimensiune a ochiurilor de plasă de 50 mm pentru pescuitul de adâncime, pentru a reduce cu cel puțin 25 % capturile de crevete roșu cu o lungime a carapacei mai mică de 25 mm în subzonele geografice 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10 și 11 și pentru a reduce cu cel puțin 25 % capturile de crevete roșu gigant cu o lungime a carapacei mai mică de 35 mm în subzonele geografice 8, 9, 10 și 11; |
(c) |
nava respectivă utilizează unelte de pescuit reglementate cu un grad ridicat de selectivitate, ale căror specificații tehnice au ca rezultat, conform studiului științific al CSTEP, o reducere de cel puțin 25 % a capturilor de puiet din toate speciile demersale sau cel puțin 20 % a capturilor de reproducători din toate speciile demersale în comparație cu 2020, cum ar fi o sită de sortare cu un spațiu de cel puțin 20 mm între bare; |
(d) |
statul membru în cauză a stabilit zone închise temporar pescuitului pentru a reduce cu cel puțin 25 % capturile de puiet din toate speciile demersale sau cu cel puțin 20 % capturile de reproducători din toate speciile demersale; |
(e) |
statul membru în cauză a adoptat o nouă dimensiune minimă de referință pentru conservare pentru merluciu de cel puțin 26 cm și a garantat aplicarea unor măsuri tehnice adecvate pentru a se conforma acestei dimensiuni minime de referință pentru conservare, pentru a se ajunge treptat la lungimea de la maturitatea sexuală și a îmbunătăți starea stocurilor de merluciu; |
(f) |
statul membru în cauză a adoptat o nouă dimensiune minimă de referință pentru conservare pentru crevetele roșu (Aristeus antennatus) de cel puțin 25 mm lungime a carapacei și pentru crevete roșu gigant (Aristaeomorpha foliacea) de cel puțin 35 mm lungime a carapacei și a garantat aplicarea unor măsuri tehnice adecvate pentru a se conforma acestor dimensiuni minime de referință pentru conservare, pentru a se ajunge treptat la lungimea de la maturitatea sexuală și a îmbunătăți starea stocurilor; |
(g) |
statul membru în cauză a stabilit o perioadă de interdicție de cel puțin patru săptămâni consecutive pentru activitățile de pescuit cu traulere în zonele și perioadele recunoscute ca fiind importante, pe baza celor mai bune avize științifice disponibile, pentru protecția reproducătorilor stocurilor de merluciu; respectivele zone țin cont, de asemenea, de repartizarea geografică a reproducătorilor, incluzând adâncimi cuprinse între 150 m și 500 m. Perioadele de interzicere temporară a pescuitului sunt din februarie până în martie și din octombrie până în noiembrie; |
(h) |
statul membru în cauză a stabilit o interdicție pentru activitățile de pescuit care utilizează traularea îngemănată; |
(i) |
statul membru în cauză a stabilit o interdicție pentru activitățile de pescuit cu traulere la o adâncime mai mare de 800 m; |
(j) |
statul membru în cauză a stabilit zone închise permanent pescuitului pentru a reduce cu cel puțin 25 % capturile de puiet din toate speciile demersale sau cu cel puțin 20 % capturile de reproducători din toate speciile demersale; |
(k) |
nava utilizează un traul cu panouri de distanțare suspendate în apă sau de adâncime medie ori alte tipuri de panouri de distanțare prin care se reduce contactul lor și al celorlalte unelte cu fundul mării, pentru a conserva habitatele piscicole esențiale ale speciilor demersale; |
(l) |
statul membru în cauză a stabilit o perioadă de interdicție de cel puțin patru săptămâni consecutive pentru activitățile de pescuit cu traulere în zonele și perioadele recunoscute ca fiind importante, pe baza celor mai bune avize științifice disponibile, pentru protecția crevetelui roșu și/sau a crevetelui roșu gigant. |
(2) În cazul în care o navă îndeplinește două dintre condițiile prevăzute la alineatul (1), statul membru poate majora alocarea suplimentară de zile de pescuit la 5 %, calculată în conformitate cu alineatul (4).
(3) În cazul în care o navă îndeplinește cel puțin trei dintre condițiile prevăzute la alineatul (1), statul membru poate majora alocarea suplimentară de zile de pescuit la 6 %, calculată în conformitate cu alineatul (4).
(4) Alocarea suplimentară de zile de pescuit se calculează pe baza efortului de pescuit maxim admisibil calculat pe baza mediei nivelului de referință stabilite între 2015 și 2017 pentru segmentul de flotă relevant al statului membru în cauză, începând cu 1 ianuarie 2024.
(5) Statul membru în cauză notifică Comisiei lista navelor de pescuit vizate de o astfel de alocare suplimentară de zile de pescuit, precum și numărul aferent de zile de pescuit suplimentare.
(6) De asemenea, statul membru în cauză notifică separat Comisiei, în fiecare lună, efortul de pescuit depus aferent alocării suplimentare menționate la alineatele (1), (2) și (3), utilizând coduri de raportare specifice pentru alocarea respectivă.
(7) Statul membru în cauză transmite Comisiei, cel târziu până la 15 octombrie, toate informațiile disponibile referitoare la punerea în aplicare a măsurilor menționate la alineatul (1).
Articolul 9
Înregistrarea și transmiterea datelor
(1) Statele membre înregistrează și transmit Comisiei datele privind efortul de pescuit în conformitate cu articolul 10 din Regulamentul (UE) 2019/1022.
(2) Atunci când transmit Comisiei date privind efortul de pescuit în temeiul alineatului (1), statele membre utilizează codurile grupurilor de efort de pescuit stabilite în anexa III.
CAPITOLUL III
Marea Adriatică
Articolul 10
Stocurile de pești pelagici mici
(1) Prezentul articol se aplică tuturor activităților desfășurate de navele de pescuit ale Uniunii și altor activități de pescuit ale Uniunii de capturare a sardinelor (Sardina pilchardus) și hamsiei (Engraulis encrasicolus) în Marea Adriatică.
(2) Nivelul maxim al capturilor nu depășește nivelurile stabilite în anexa IV.
(3) Capacitatea maximă a flotei, exprimată în kW, tonaj brut și număr, a navelor de pescuit ale Uniunii autorizate să pescuiască stocuri de pești pelagici mici este stabilită în anexa IV.
(4) Articolele 3 și 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică în cazul în care un stat membru utilizează flexibilitatea de la an la an prevăzută la articolul 15 alineatul (9) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013.
Articolul 11
Stocurile demersale
(1) Prezentul articol se aplică tuturor activităților desfășurate de navele de pescuit ale Uniunii și altor activități de pescuit ale Uniunii de capturare de merluciu (Merluccius merluccius), langustină (Nephrops norvegicus), limbă-de-mare comună (Solea solea), caridă-roz-de-adâncime (Parapenaeus longirostris) și barbun (Mullus barbatus) în Marea Adriatică.
(2) Efortul de pescuit maxim admisibil pentru stocurile demersale și capacitatea maximă a flotei care intră în domeniul de aplicare al prezentului articol figurează în anexa IV.
(3) Un stat membru poate modifica alocarea efortului său de pescuit, astfel cum este stabilit în anexa IV, prin transferarea de zile de pescuit între grupuri de efort de pescuit din aceeași zonă geografică și/sau unelte, cu condiția să aplice un factor de conversie care să fie sprijinit de cele mai bune avize științifice disponibile.
(4) Statele membre gestionează efortul de pescuit maxim admisibil în conformitate cu articolele 26-35 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.
Articolul 12
Transmiterea datelor
Atunci când, în temeiul articolelor 33 și 34 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, statele membre transmit Comisiei date privind debarcările de stocuri capturate, acestea utilizează codurile stocurilor prevăzute în anexa IV din prezentul regulament.
CAPITOLUL IV
Strâmtoarea Siciliei
Articolul 13
Stocurile demersale
(1) Prezentul articol se aplică tuturor activităților desfășurate de navele de pescuit ale Uniunii și altor activități de pescuit ale Uniunii de capturare de merluciu (Merluccius merluccius) și caridă-roz-de-adâncime (Parapenaeus longirostris) în Strâmtoarea Siciliei.
(2) Nivelul maxim al capturilor de caridă-roz-de-adâncime nu depășește nivelurile stabilite în anexa V.
(3) Efortul de pescuit maxim admisibil pentru merluciu european și capacitatea maximă a flotei exprimată în număr de nave, kW și tonaj brut pentru traulerele de fund autorizate să pescuiască stocuri demersale care intră în domeniul de aplicare al prezentului articol figurează în anexa V.
(4) Statele membre gestionează efortul de pescuit maxim admisibil în conformitate cu articolele 26-35 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.
Articolul 14
Creveți de adâncime
(1) Prezentul articol se aplică tuturor activităților desfășurate de navele de pescuit ale Uniunii și altor activități de pescuit ale Uniunii de capturare a crevetelui roșu gigant (Aristaeomorpha foliacea) și a crevetelui roșu (Aristeus antennatus) în Strâmtoarea Siciliei.
(2) Capacitatea maximă a flotei exprimată în număr de nave, kW și tonaj brut pentru traulerele de fund autorizate să pescuiască stocuri demersale care intră în domeniul de aplicare al prezentului articol figurează în anexa V.
(3) Nivelul maxim al capturilor nu depășește nivelurile stabilite în anexa V.
Articolul 15
Transmiterea datelor
Atunci când, în temeiul articolelor 33 și 34 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, statele membre transmit Comisiei date privind debarcările de stocuri capturate, acestea utilizează codurile stocurilor prevăzute în anexa V din prezentul regulament.
CAPITOLUL V
Marea Ionică și Marea Levantului
Articolul 16
Creveți de adâncime
(1) Prezentul articol se aplică tuturor activităților desfășurate de navele de pescuit ale Uniunii și altor activități de pescuit ale Uniunii de capturare a crevetelui roșu gigant (Aristaeomorpha foliacea) și a crevetelui roșu (Aristeus antennatus) în Marea Ionică și în Marea Levantului.
(2) Capacitatea maximă a flotei exprimată în număr de nave, kW și tonaj brut pentru traulerele de fund autorizate să pescuiască stocuri demersale care intră în domeniul de aplicare al prezentului articol figurează în anexa VI.
(3) Nivelul maxim al capturilor nu depășește nivelurile stabilite în anexa VI.
CAPITOLUL VI
Marea Alboran
Articolul 17
Pagelul argintiu
(1) Prezentul articol se aplică pescuitului comercial și pescuitului recreativ cu paragate și linii de pescuit desfășurat de navele de pescuit ale Uniunii de capturare a pagelului argintiu (Pagellus bogaraveo) în Marea Alboran.
(2) Nivelul maxim al capturilor nu depășește nivelurile stabilite în anexa VII.
(3) Numărul maxim de paragate și linii de pescuit autorizate să pescuiască pagel argintiu este stabilit în anexa VII.
(4) Pentru activitățile de pescuit recreativ, numărul maxim de capturi este limitat la un pește per pescar pe zi. Dimensiunea minimă de referință pentru conservare de 40 cm pentru pagelul argintiu se aplică pescuitului recreativ în Marea Alboran. Pescuitul recreativ pentru respectiva specie este interzis în timpul perioadei de interzicere a pescuitului comercial stabilită la nivel național.
CAPITOLUL VII
Marea Neagră
Articolul 18
Repartizarea posibilităților de pescuit pentru șprot
(1) Prezentul articol se aplică tuturor activităților desfășurate de navele de pescuit ale Uniunii și altor activități de pescuit ale Uniunii de capturare a șprotului (Sprattus sprattus) în Marea Neagră.
(2) Cota autonomă a Uniunii pentru șprot, repartizarea acestei cote între statele membre și, după caz, condițiile legate funcțional de aceasta sunt stabilite în anexa VIII.
(3) Articolele 3 și 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică în cazul în care un stat membru utilizează flexibilitatea de la an la an prevăzută la articolul 15 alineatul (9) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013.
Articolul 19
Repartizarea posibilităților de pescuit pentru calcan
(1) Prezentul articol se aplică tuturor activităților desfășurate de navele de pescuit ale Uniunii și altor activități de pescuit ale Uniunii de capturare a calcanului (Scophthalmus maximus) în Marea Neagră.
(2) TAC pentru calcan aplicabilă în apele Uniunii din Marea Neagră și repartizarea acestei TAC între statele membre și, după caz, condițiile legate funcțional de aceasta sunt stabilite în anexa VIII.
(3) Articolele 3 și 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică în cazul în care un stat membru utilizează flexibilitatea de la an la an prevăzută la articolul 15 alineatul (9) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013.
Articolul 20
Gestionarea efortului de pescuit pentru calcan
Navele de pescuit ale Uniunii autorizate să pescuiască calcan în sensul articolului 18, indiferent de lungimea lor maximă, nu depășesc 180 de zile de pescuit pe an.
Articolul 21
Perioada de interdicție pentru calcan
Se interzice navelor de pescuit ale Uniunii să desfășoare orice activitate de pescuit, inclusiv transbordarea, reținerea la bord, debarcarea și prima vânzare a calcanului în apele Uniunii din Marea Neagră, în perioada 15 aprilie-15 iunie.
Articolul 22
Dispoziții speciale privind repartizarea posibilităților de pescuit în Marea Neagră
Repartizarea posibilităților de pescuit între statele membre în conformitate cu articolele 17 și 18 din prezentul regulament se face fără a aduce atingere:
(a) |
schimburilor efectuate în temeiul articolului 16 alineatul (8) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013; |
(b) |
deducerilor și realocărilor efectuate în temeiul articolului 37 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009; |
(c) |
deducerilor efectuate în temeiul articolelor 105 și 107 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009. |
Articolul 23
Transmiterea datelor
Atunci când, în conformitate cu articolele 33 și 34 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, statele membre transmit Comisiei date privind debarcările de cantități de șprot și de calcan capturate în apele Uniunii din Marea Neagră, acestea utilizează codurile stocurilor prevăzute în anexa VIII din prezentul regulament.
TITLUL III
DISPOZIȚII FINALE
Articolul 24
Intrare în vigoare și aplicare
Prezentul regulament intră în vigoare în ziua următoare datei publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Se aplică de la 1 ianuarie 2024 până la 31 decembrie 2024.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.
Adoptat la Bruxelles, 10 ianuarie 2024.
Pentru Consiliu
Președintele
H. LAHBIB
(1) Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind politica comună în domeniul pescuitului, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1954/2003 și (CE) nr. 1224/2009 ale Consiliului și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 2371/2002 și (CE) nr. 639/2004 ale Consiliului și a Deciziei 2004/585/CE a Consiliului (JO L 354, 28.12.2013, p. 22).
(2) Regulamentul (UE) 2019/1022 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 iunie 2019 privind instituirea unui plan multianual pentru activitățile de pescuit care exploatează stocuri demersale în vestul Mării Mediterane și de modificare a Regulamentului (UE) nr. 508/2014 (JO L 172, 26.6.2019, p. 1).
(3) Regulamentul (UE) 2023/195 al Consiliului din 30 ianuarie 2023 de stabilire, pentru anul 2023, a posibilităților de pescuit pentru anumite stocuri de pește și grupuri de stocuri de pește aplicabile în Marea Mediterană și în Marea Neagră, și de modificare a Regulamentului (UE) 2022/110 în ceea ce privește posibilitățile de pescuit aplicabile, pentru anul 2022, în Marea Mediterană și în Marea Neagră (JO L 28, 31.1.2023, p. 220).
(4) Regulamentul (CE) nr. 1224/2009 al Consiliului din 20 noiembrie 2009 de stabilire a unui sistem de control al Uniunii pentru asigurarea respectării normelor politicii comune în domeniul pescuitului, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 847/96, (CE) nr. 2371/2002, (CE) nr. 811/2004, (CE) nr. 768/2005, (CE) nr. 2115/2005, (CE) nr. 2166/2005, (CE) nr. 388/2006, (CE) nr. 509/2007, (CE) nr. 676/2007, (CE) nr. 1098/2007, (CE) nr. 1300/2008, (CE) nr. 1342/2008 și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 2847/93, (CE) nr. 1627/94 și (CE) nr. 1966/2006 (JO L 343, 22.12.2009, p. 1).
(5) Regulamentul (UE) 2022/110 al Consiliului din 27 ianuarie 2022 de stabilire, pentru anul 2022, a posibilităților de pescuit pentru anumite stocuri de pește și grupuri de stocuri de pește aplicabile în Marea Mediterană și în Marea Neagră (JO L 21, 31.1.2022, p. 165).
(6) Regulamentul (CE) nr. 847/96 al Consiliului din 6 mai 1996 privind introducerea unor condiții suplimentare pentru gestionarea interanuală a totalurilor admise de captură (TAC) și a cotelor de pescuit (JO L 115, 9.5.1996, p. 3).
(7) Regulamentul (UE) 2023/2124 al Parlamentului European și al Consiliului din 4 octombrie 2023 privind unele dispoziții referitoare la pescuitul în zona Acordului de instituire a Comisiei Generale pentru Pescuit în Marea Mediterană (CGPM) (JO L, 2023/2124, 12.10.2023, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/2124/oj).
(8) Regulamentul (CE) nr. 1100/2007 al Consiliului din 18 septembrie 2007 de instituire a unor măsuri pentru regenerarea rezervelor de anghilă din Europa (JO L 248, 22.9.2007, p. 17).
ANEXA I
POSIBILITĂȚI DE PESCUIT PENTRU NAVELE DE PESCUIT ALE UNIUNII ÎN CONTEXTUL PLANULUI MULTIANUAL DE GESTIONARE AL CGPM PENTRU CORALUL ROȘU ÎN MAREA MEDITERANĂ
Tabelele din prezenta anexă stabilesc numărul maxim admisibil de autorizații de pescuit și nivelul maxim al cantităților recoltate de coral roșu în Marea Mediterană.
Trimiterile la zonele de pescuit se referă la subzonele geografice CGPM.
În sensul prezentei anexe, următorul tabel de corespondență indică denumirile în limba latină și denumirile comune ale stocurilor de pește:
Denumirea științifică |
Codul alfa-3 |
Denumirea comună |
Corallium rubrum |
COL |
Coral roșu |
Tabelul 1
Numărul maxim de autorizații de pescuit (*1)
State membre |
Coral roșu COL |
Grecia |
12 |
Spania |
(0 ) (*2) |
Franța |
32 |
Croația |
28 |
Italia |
40 |
Tabelul 2
Nivelul maxim al cantităților recoltate exprimat în tone de greutate în viu
Specia: |
Coral roșu Corallium rubrum |
Zona: |
Apele Uniunii din Marea Mediterană – subzonele geografice 1-27 COL/GF 1-27 |
|
Grecia |
1 844 |
|
|
|
Spania |
(0 ) (*3) |
|
||
Franța |
1 400 |
|
||
Croația |
1 226 |
|
||
Italia |
1 378 |
|
||
Uniunea |
5 848 |
|
||
TAC |
Nu se aplică |
|
(*1) Reprezentând numărul de nave sau scafandri sau ambele sau o pereche formată dintr-un scafandru și o navă, autorizați să recolteze coral roșu.
(*2) În conformitate cu interdicția temporară actuală, până în aprilie 2024, pentru pescuitul de coral roșu stabilită în apele spaniole, în așteptarea unei noi decizii la sfârșitul acestei perioade.
(*3) În conformitate cu interdicția temporară actuală, până în aprilie 2024, pentru pescuitul de coral roșu stabilită în apele spaniole, în așteptarea unei noi decizii la sfârșitul acestei perioade.
ANEXA II
POSIBILITĂȚ DE PESCUIT PENTRU NAVELE DE PESCUIT ALE UNIUNII ÎN CONTEXTUL GESTIONĂRII CORIFENEI COMUNE ÎN MAREA MEDITERANĂ
Tabelele din prezenta anexă stabilesc numărul maxim, kW și tonajul brut pentru navele de pescuit ale Uniunii autorizate să pescuiască corifenă comună utilizând FAD-uri în Marea Mediterană și nivelul maxim al capturilor.
Trimiterile la zonele de pescuit se referă la subzonele geografice CGPM.
În sensul prezentei anexe, următorul tabel de corespondență indică denumirile în limba latină și denumirile comune ale stocurilor de pește:
Denumirea științifică |
Codul alfa-3 |
Denumirea comună |
Coryphaena hippurus |
DOL |
Corifenă comună |
(a) Capacitatea maximă a flotei navelor care vizează corifena comună utilizând FAD-uri în Marea Mediterană (subzonele geografice 1-27)
Stat membru |
Număr de nave |
kW |
Tonaj brut |
Italia |
797 |
67 925,37 |
7 203 |
Malta |
130 |
16 662 |
1 296,28 |
Spania |
45 |
2 105,73 |
153,34 |
(b) Numărul maxim de FAD-uri per navă autorizată să vizeze corifena comună în Marea Mediterană (subzonele geografice 1-27)
Stat membru |
Numărul de FAD-uri per navă |
Italia |
100 |
Malta |
200 |
Spania |
50 |
(c) Nivelul maxim al capturilor în tone de greutate în viu capturate în Marea Mediterană (subzonele geografice 1-27) (*1)
Specia: |
Corifenă comună Coryphaena hippurus |
Zona: |
Apele Uniunii și apele internaționale din subzonele geografice CGPM 1-27 (DOL/MED) |
|
Italia |
1 174 |
|
Nivelul maxim al capturilor |
|
Malta |
517 |
|
||
Spania |
127 |
|
||
Uniunea |
1 818 |
|||
TAC |
Nu se aplică |
|
(*1) Această cotă poate fi pescuită numai în perioada 15 august-31 decembrie 2024 în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 2023/2124.
ANEXA III
POSIBILITĂȚI DE PESCUIT PENTRU NAVELE DE PESCUIT ALE UNIUNII ÎN CONTEXTUL GESTIONĂRII STOCURILOR DEMERSALE DIN VESTUL MĂRII MEDITERANE
Tabelele din prezenta anexă stabilesc efortul de pescuit maxim admisibil (în zile de pescuit) pe grupuri de stocuri, astfel cum sunt definite la articolul 2 punctul (13) din Regulamentul (UE) 2019/1022, limitele maxime de captură și lungimea maximă a navelor pentru toate tipurile de traule (1) și de nave de pescuit la adâncime cu paragate care vizează stocurile demersale în vestul Mării Mediterane.
Toate posibilitățile de pescuit stabilite în prezenta anexă fac obiectul normelor stabilite la articolul7 din Regulamentul (UE) 2019/1022 și la articolele 26-35 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.
Trimiterile la zonele de pescuit se referă la subzonele geografice CGPM.
În sensul prezentei anexe, următorul tabel de corespondență indică denumirile în limba latină și denumirile comune ale stocurilor de pește:
Denumirea științifică |
Codul alfa-3 |
Denumirea comună |
Aristaeomorpha foliacea |
ARS |
Crevete roșu gigant |
Aristeus antennatus |
ARA |
Crevete roșu |
Merluccius merluccius |
HKE |
Merluciu |
Mullus barbatus |
MUT |
Barbun |
Nephrops norvegicus |
NEP |
Langustină |
Parapenaeus longirostris |
DPS |
Caridă-roz-de-adâncime |
1. Efortul de pescuit maxim admisibil (în zile de pescuit)
(a) Numărul de zile de pescuit pentru traulere în Marea Alboran, Insulele Baleare, nordul Spaniei și Golful Lion (subzonele geografice 1, 2, 5, 6 și 7)
Grup de stocuri |
Lungimea maximă a navelor |
Spania |
Franța |
Italia |
Codul grupului de efort de pescuit |
Codul alocării suplimentare |
Barbun în subzonele geografice 1, 5, 6 și 7; merluciu în subzonele geografice 1, 5, 6 și 7; caridă-roz-de-adâncime în subzonele geografice 1, 5 și 6; langustină în subzonele geografice 5 și 6 |
< 12 m |
1 507 |
0 |
0 |
EFF1/MED1_TR1 |
EFF1/MED1_TR1_AA |
≥ 12 m și < 18 m |
16 189 |
0 |
0 |
EFF1/MED1_TR2 |
EFF1/MED1_TR2_AA |
|
≥ 18 m și < 24 m |
30 375 |
3 429 |
0 |
EFF1/MED1_TR3 |
EFF1/MED1_TR3_AA |
|
≥ 24 m |
10 698 |
4 173 |
0 |
EFF1/MED1_TR4 |
EFF1/MED1_TR4_AA |
|
Crevete roșu în subzonele geografice 1, 2, 5, 6 și 7 |
< 12 m |
0 |
0 |
0 |
EFF2/MED1_TR1 |
EFF2/MED1_TR1_AA |
≥ 12 m și < 18 m |
759 |
0 |
0 |
EFF2/MED1_TR2 |
EFF2/MED1_TR2_AA |
|
≥ 18 m și < 24 m |
7 690 |
0 |
0 |
EFF2/MED1_TR3 |
EFF2/MED1_TR3_AA |
|
≥ 24 m |
6 173 |
0 |
0 |
EFF2/MED1_TR4 |
EFF2/MED1_TR4_AA |
(b) Numărul de zile de pescuit pentru traulere în Insula Corsica, Marea Ligurică, Marea Tireniană și Insula Sardinia (subzonele geografice 8, 9, 10 și 11)
Grup de stocuri |
Lungimea maximă a navelor |
Spania |
Franța |
Italia |
Codul grupului de efort de pescuit |
Codul alocării suplimentare |
Barbun în subzonele geografice 8, 9, 10 și 11; merluciu în subzonele geografice 8, 9, 10 și 11; caridă-roz-de-adâncime în subzonele geografice 9, 10 și 11; langustină în subzonele geografice 9 și 10 |
< 12 m |
0 |
139 |
1 969 |
EFF1/MED2_TR1 |
EFF1/MED2_TR1_AA |
≥ 12 m și < 18 m |
0 |
556 |
29 613 |
EFF1/MED2_TR2 |
EFF1/MED2_TR2_AA |
|
≥ 18 m și < 24 m |
0 |
139 |
19 915 |
EFF1/MED2_TR3 |
EFF1/MED2_TR3_AA |
|
≥ 24 m |
0 |
139 |
2 658 |
EFF1/MED2_TR4 |
EFF1/MED2_TR4_AA |
|
Crevete roșu gigant în subzonele geografice 8, 9, 10 și 11 |
< 12 m |
0 |
0 |
326 |
EFF2/MED2_TR1 |
EFF2/MED2_TR1_AA |
≥ 12 m și < 18 m |
0 |
0 |
2 402 |
EFF2/MED2_TR2 |
EFF2/MED2_TR2_AA |
|
≥ 18 m și < 24 m |
0 |
0 |
1 934 |
EFF2/MED2_TR3 |
EFF2/MED2_TR3_AA |
|
≥ 24 m |
0 |
0 |
259 |
EFF2/MED2_TR4 |
EFF2/MED2_TR4_AA |
(c) Numărul de zile de pescuit pentru nave de pescuit cu paragate de fund în Marea Alboran, Insulele Baleare, nordul Spaniei și Golful Lion (subzonele geografice 1, 2, 5, 6 și 7)
Grup de stocuri |
Lungimea maximă a navelor |
Spania |
Franța |
Italia |
Codul grupului de efort de pescuit |
Merluciu în subzonele geografice 1, 2, 5, 6 și 7 |
< 12 m |
9 433 |
6 432 |
0 |
EFF1/MED1_LL1 |
≥ 12 m și < 18 m |
2 148 |
93 |
0 |
EFF1/MED1_LL2 |
|
≥ 18 m și < 24 m |
74 |
0 |
0 |
EFF1/MED1_LL3 |
|
≥ 24 m |
29 |
0 |
0 |
EFF1/MED1_LL4 |
(d) Numărul de zile de pescuit pentru nave de pescuit cu paragate de fund în Insula Corsica, Marea Ligurică, Marea Tireniană și Insula Sardinia (subzonele geografice 8, 9, 10 și 11)
Grup de stocuri |
Lungimea maximă a navelor |
Spania |
Franța |
Italia |
Codul grupului de efort de pescuit |
Merluciu în subzonele geografice 8, 9, 10 și 11 |
< 12 m |
0 |
1 650 |
33 187 |
EFF1/MED2_LL1 |
≥ 12 m și < 18 m |
0 |
51 |
4 748 |
EFF1/MED2_LL2 |
|
≥ 18 m și < 24 m |
0 |
0 |
26 |
EFF1/MED2_LL3 |
|
≥ 24 m |
0 |
0 |
0 |
EFF1/MED2_LL4 |
2. Limitele maxime de captură pentru creveții de adâncime
(a) Posibilități de pescuit pentru crevetele roșu (Aristeus antennatus) în Marea Alboran, Insulele Baleare, nordul Spaniei și Golful Lion (subzonele geografice 1, 2, 5, 6 și 7) exprimate ca nivel maxim al capturilor în tone de greutate în viu
Specia: |
Crevete roșu Aristeus antennatus |
Zona: |
subzonele geografice 1, 2, 5, 6 și 7 (ARA/GF1-7) |
|
Spania |
787 |
|
Nivelul maxim al capturilor |
|
Franța |
51 |
|
||
Italia |
0 |
|
||
Uniunea |
838 |
|
||
TAC |
Nu se aplică |
|
(b) Posibilități de pescuit pentru crevetele roșu (Aristeus antennatus) și crevete roșu gigant (Aristaeomorpha foliacea) în Corsica, Marea Ligurică, Marea Tireniană și Insula Sardinia (subzonele geografice 8, 9, 10 și 11) exprimate ca nivel maxim al capturilor în tone de greutate în viu
Specia: |
Crevete roșu Aristeus antennatus |
Zona: |
subzonele geografice 8, 9, 10 și 11 (ARA/GF8-11) |
|
Spania |
0 |
|
Nivelul maxim al capturilor |
|
Franța |
9 |
|
||
Italia |
236 |
|
||
Uniunea |
245 |
|
||
TAC |
Nu se aplică |
|
Specia: |
Crevete roșu gigant Aristaeomorpha foliacea |
Zona: |
subzonele geografice 8, 9, 10 și 11 (ARS/GF8-11) |
|
Spania |
0 |
|
Nivelul maxim al capturilor |
|
Franța |
5 |
|
||
Italia |
344 |
|
||
Uniunea |
349 |
|
||
TAC |
Nu se aplică |
|
(1) TBB, OTB, PTB, TBN, TBS, TB, OTM, PTM, TMS, TM, OTT, OT, PT, TX, OTP și TSP.
ANEXA IV
POSIBILITĂȚI DE PESCUIT PENTRU NAVELE DE PESCUIT ALE UNIUNII ÎN MAREA ADRIATICĂ
Tabelele din prezenta anexă stabilesc posibilitățile de pescuit pe stoc sau pe grupuri de efort de pescuit și, după caz, condițiile legate funcțional de acestea, inclusiv numărul maxim de nave de pescuit ale Uniunii autorizate să pescuiască pești pelagici mici.
Toate posibilitățile de pescuit din prezenta anexă fac obiectul normelor stabilite la articolele 26-35 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.
Trimiterile la zonele de pescuit se referă la subzonele geografice CGPM.
În sensul prezentei anexe, următorul tabel de corespondență indică denumirile în limba latină și denumirile comune:
Denumirea științifică |
Codul alfa-3 |
Denumirea comună |
Engraulis encrasicolus |
ANE |
Hamsie |
Merluccius merluccius |
HKE |
Merluciu |
Mullus barbatus |
MUT |
Barbun |
Nephrops norvegicus |
NEP |
Langustină |
Parapenaeus longirostris |
DPS |
Caridă-roz-de-adâncime |
Sardina pilchardus |
PIL |
Sardină |
Solea solea |
SOL |
Limbă-de-mare comună |
1. Stocuri de pești pelagici mici – subzonele geografice 17 și 18
Nivelul maxim al capturilor exprimat în tone de greutate în viu
Specia: |
Specii de pești pelagici mici (hamsie și sardină) Engraulis encrasicolus și Sardina pilchardus |
Zona: |
Apele Uniunii și apele internaționale din subzonele geografice CGPM 17 și 18 (SP1/GF 17-18) |
|
Italia |
30 672 |
Nivelul maxim al capturilor |
||
Croația |
47 139 |
|||
TAC |
Nu se aplică |
Capacitatea maximă a flotei de traulere și de nave de pescuit cu plasă-pungă care pescuiesc în mod activ pești pelagici mici
Stat membru |
Unealtă de pescuit |
Număr de nave |
kW |
Tonaj brut |
Croația |
PS |
249 |
77 145,52 |
18 537,72 |
Italia |
PTM, OTM și PS |
685 |
134 556,7 |
25 852 |
Slovenia (*2) |
PS |
4 |
433,7 |
38,5 |
2. Stocuri demersale – subzonele geografice 17 și 18
Efortul de pescuit maxim admisibil (în zile de pescuit) pe tipuri de traule și segmente de flotă de pescuit pentru stocuri demersale în subzonele geografice 17 și 18 (Marea Adriatică)
|
|
|
|
|
Zile de pescuit 2024 |
||
Tip de unealtă de pescuit |
Zonă geografică |
Stocuri vizate |
Lungimea maximă a navelor |
Codul grupului de efort |
Italia |
Croația |
Slovenia |
Traule (OTB) |
Subzonele CGPM 17 și 18 |
Barbun; merluciu; caridă-roz-de-adâncime; și langustină |
< 12 m |
EFF/MED3_OTB_TR1 |
3 098 |
9 864 |
|
≥ 12 m și < 24 m |
EFF/MED3_OTB_TR2 |
69 625 |
22 981 |
||||
≥ 24 m |
EFF/MED3_OTB_TR3 |
6 100 |
2 063 |
||||
Beam-traule (TBB) |
Subzona CGPM 17 |
Limbă-de-mare comună |
< 12 m |
EFF/MED3_TBB_TR1 |
194 |
0 |
0 |
≥ 12 m și < 24 m |
EFF/MED3_TBB_TR2 |
3 635 |
0 |
0 |
|||
≥ 24 m |
EFF/MED3_TBB_TR3 |
3 614 |
0 |
0 |
Capacitatea maximă a flotei de traule de fund și de nave cu beam-traule autorizate să pescuiască stocuri demersale
Stat membru |
Unealtă de pescuit |
Număr de nave |
kW |
Tonaj brut |
Croația |
OTB |
495 |
79 867,99 |
13 267,99 |
Italia |
OTB și TBB |
1 363 |
260 618,37 |
47 148 |
Slovenia (*4) |
OTB |
11 |
1 813,00 |
168,67 |
(*1) În ceea ce privește Slovenia, cantitățile se bazează pe nivelul capturilor efectuate în 2014, până la o valoare care nu ar trebui să depășească 300 de tone.
(*2) Dispoziția de la punctul 28 din CGPM/44/2021/20 nu se aplică flotelor naționale de mai puțin de zece nave cu plasă-pungă sau traulere pelagice care pescuiesc activ stocuri de pești pelagici mici, astfel cum sunt înregistrate atât în registrul național, cât și în registrul CGPM în 2014. În acest caz, capacitatea flotei active poate crește cu cel mult 50 % în ceea ce privește numărul de nave și tonajul brut (TB), tonajul registru brut (TRB) și kW.
(*3) Slovenia nu depășește limita de efort de 3 000 de zile de pescuit pe an în conformitate cu punctul 13 din CGPM/43/2019/5.
(*4) Dispozițiile de la punctul 9 litera (c) și de la punctul 28 din CGPM/43/2019/5 nu se aplică flotelor naționale care operează cu traile (OTB) și care pescuiesc mai puțin de 1 000 de zile în cursul perioadei de referință menționate la punctul 9 litera (c) din CGPM/43/2019/5. Capacitatea de pescuit a flotei active care operează cu traule (OTB) nu poate crește cu mai mult de 50 % în ceea ce privește respectiva perioadă de referință.
ANEXA V
POSIBILITĂȚI DE PESCUIT PENTRU NAVELE DE PESCUIT ALE UNIUNII ÎN STRÂMTOAREA SICILIEI
Tabelele din prezenta anexă stabilesc posibilitățile de pescuit pe stoc sau pe grupuri de efort de pescuit și, după caz, condițiile legate funcțional de acestea, inclusiv numărul maxim de nave de pescuit ale Uniunii autorizate să pescuiască specii demersale și creveți de adâncime.
Toate posibilitățile de pescuit din prezenta anexă fac obiectul normelor stabilite la articolele 26-35 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.
Trimiterile la zonele de pescuit se referă la subzonele geografice CGPM.
În sensul prezentei anexe, următorul tabel de corespondență indică denumirile în limba latină și denumirile comune:
Denumirea științifică |
Codul alfa-3 |
Denumirea comună |
Merluccius merluccius |
HKE |
Merluciu |
Parapenaeus longirostris |
DPS |
Caridă-roz-de-adâncime |
Aristaeomorpha foliacea |
ARS |
Crevete roșu gigant |
Aristeus antennatus |
ARA |
Crevete roșu |
1. Stocuri demersale
(a) Capacitatea maximă a flotei traulerelor de fund autorizate să pescuiască specii demersale în Strâmtoarea Siciliei (subzonele geografice 12, 13, 14, 15 și 16), exprimată în număr de nave, kW și tonaj brut
Stat membru |
Unealtă de pescuit |
Număr de nave |
kW |
Tonaj brut |
Cipru |
OTB |
1 |
265 |
105 |
Spania |
OTB |
1 |
100 |
118 |
Italia |
OTB |
594 |
144 175 |
36 856 |
Malta |
OTB |
15 |
5 562 |
2 007 |
(b) Nivelul maxim al efortului de pescuit (în număr de zile de pescuit) pentru traulerele de fund care vizează merluciul (Merluccius merluccius) în Strâmtoarea Siciliei (subzonele geografice 12, 13, 14, 15 și 16)
Stat membru |
Unealtă de pescuit |
Lungimea navei |
Codul grupului de efort |
Zile de pescuit 2024 |
CYP |
OTB |
T-12 |
EFF4/MED4_OTB4 |
51 |
ITA |
OTB |
T-07 |
EFF4/MED4_OTB1 |
90 |
ITA |
OTB |
T-10 |
EFF4/MED4_OTB2 |
188 |
ITA |
OTB |
T-11 |
EFF4/MED4_OTB3 |
19 366 |
ITA |
OTB |
T-12 |
EFF4/MED4_OTB4 |
3 657 |
MLT |
OTB |
T-11 |
EFF4/MED4_OTB3 |
338 |
MLT |
OTB |
T-12 |
EFF4/MED4_OTB4 |
165 |
(c) Nivelul maxim al capturilor de caridă-roz-de-adâncime (Parapenaeus longirostris) în Strâmtoarea Siciliei (subzonele geografice 12, 13, 14, 15 și 16), exprimat în tone de greutate în viu
Specia: |
Caridă-roz-de-adâncime Parapenaeus longirostris |
Zona: |
subzonele geografice 12, 13, 14, 15 și 16 (DPS/GF 12-16) |
|
Cipru |
1 |
|
Limita de captură analitică |
|
Italia |
2 083 |
|
||
Malta |
6 |
|
||
Uniunea |
2 090 |
|
||
TAC |
Nu se aplică |
|
2. Creveți de adâncime
(a) Capacitatea maximă a flotei traulerelor de fund autorizate să pescuiască creveți de adâncime în Strâmtoarea Siciliei (subzonele geografice 12, 13, 14, 15 și 16), exprimată în număr de nave, kW și tonaj brut
Stat membru |
Unealtă de pescuit |
Număr de nave |
kW |
Tonaj brut |
Cipru |
OTB |
1 |
265 |
105 |
Spania |
OTB |
2 |
440,56 |
218,78 |
Italia |
OTB |
320 |
93 756 |
26 076 |
Malta |
OTB |
15 |
5 562 |
2 007 |
(b) Nivelul maxim al capturilor de crevete roșu gigant (Aristaeomorpha foliacea) în Strâmtoarea Siciliei (subzonele geografice 12, 13, 14, 15 și 16), exprimat în tone de greutate în viu
Specia: |
Crevete roșu gigant Aristaeomorpha foliacea |
Zona: |
subzonele geografice 12, 13, 14, 15 și 16 (ARS/GF 12-16) |
|
Spania |
1 |
|
Limita de captură analitică |
|
Italia |
844 |
|
||
Cipru |
0 |
|
||
Malta |
36 |
|
||
Uniunea |
881 |
|
||
TAC |
Nu se aplică |
|
(c) Nivelul maxim al capturilor de crevete roșu (Aristeus antennatus) în Strâmtoarea Siciliei (subzonele geografice 12, 13, 14, 15 și 16), exprimat în tone de greutate în viu
Specia: |
Crevete roșu Aristeus antennatus |
Zona: |
subzonele geografice 12, 13, 14, 15 și 16 (ARA/GF 12-16) |
|
Spania |
1 |
|
Limita de captură de precauție |
|
Italia |
98 |
|
||
Cipru |
0 |
|
||
Malta |
2 |
|
||
Uniunea |
101 |
|
||
TAC |
Nu se aplică |
|
ANEXA VI
POSIBILITĂȚI DE PESCUIT PENTRU NAVELE DE PESCUIT ALE UNIUNII ÎN MAREA IONICĂ ȘI ÎN MAREA LEVANTULUI
Tabelele din prezenta anexă stabilesc numărul maxim de nave de pescuit ale Uniunii autorizate să pescuiască stocuri demersale în Marea Ionică și în Marea Levantului.
Trimiterile la zonele de pescuit se referă la subzonele geografice CGPM.
În sensul prezentei anexe, următorul tabel de corespondență indică denumirile în limba latină și denumirile comune ale stocurilor de pește:
Denumirea științifică |
Codul alfa-3 |
Denumirea comună |
Aristaeomorpha foliacea |
ARS |
Crevete roșu gigant |
Aristeus antennatus |
ARA |
Crevete roșu |
1. Marea Ionică
(a) Capacitatea maximă a flotei traulerelor de fund autorizate să pescuiască creveți de adâncime în Marea Ionică (subzonele geografice 19, 20 și 21), exprimată în număr de nave, kW și tonaj brut
Stat membru |
Unealtă de pescuit |
Număr de nave |
kW |
Tonaj brut |
Grecia |
OTB |
240 |
69 281 |
23 101 |
Italia |
OTB |
410 |
95 996 |
22 252 |
Malta |
OTB |
15 |
5 562 |
2 007 |
(b) Nivelul maxim al capturilor de crevete roșu gigant (Aristaeomorpha foliacea) în Marea Ionică (subzonele geografice 19, 20 și 21), exprimat în tone de greutate în viu
Specia: |
Crevete roșu gigant Aristaeomorpha foliacea |
Zona: |
Subzonele geografice 19, 20 și 21 (ARS/GF 19-21) |
|
Grecia |
33 |
|
Limita de captură analitică |
|
Italia |
303 |
|
||
Malta |
45 |
|
||
Uniunea |
381 |
|
||
TAC |
Nu se aplică |
|
(c) Nivelul maxim al capturilor de crevete roșu (Aristaeomorpha antennatus) în Marea Ionică (subzonele geografice 19, 20 și 21), exprimat în tone de greutate în viu
Specia: |
Crevete roșu Aristeus antennatus |
Zona: |
Subzonele geografice 19, 20 și 21 (ARA/GF 19-21) |
|
Grecia |
14,5 |
|
Limita de captură analitică |
|
Italia |
242,5 |
|
||
Malta |
0 |
|
||
Uniunea |
257 |
|
||
TAC |
Nu se aplică |
|
2. Marea Levantului
(a) Capacitatea maximă a flotei traulerelor de fund autorizate să pescuiască creveți de adâncime în Marea Levantului (subzonele geografice 24, 25, 26 și 27), exprimată în număr de nave, kW și tonaj brut
Stat membru |
Unealtă de pescuit |
Număr de nave |
kW |
Tonaj brut |
Cipru |
OTB |
6 |
2 048 |
618 |
Italia |
OTB |
80 |
37 192 |
13 199 |
(b) Nivelul maxim al capturilor de crevete roșu gigant (Aristaeomorpha foliacea) în Marea Levantului (subzonele geografice 24, 25, 26 și 27), exprimat în tone de greutate în viu
Specia: |
Crevete roșu gigant Aristaeomorpha foliacea |
Zona: |
Subzonele geografice 24, 25, 26 și 27 (ARS/GF 24-27) |
|
Italia |
46,4 |
|
Limita de captură de precauție |
|
Cipru |
11,6 |
|
||
Uniunea |
58 |
|
||
TAC |
Nu se aplică |
|
(c) Nivelul maxim al capturilor de crevete roșu (Aristeus antennatus) în Marea Levantului (subzonele geografice 24, 25, 26 și 27), exprimat în tone de greutate în viu
Specia: |
Crevete roșu Aristeus antennatus |
Zona: |
Subzonele geografice 24, 25, 26 și 27 (ARA/GF 24-27) |
|
Italia |
9,4 |
|
Limita de captură de precauție |
|
Cipru |
5,6 |
|
||
Uniunea |
15 |
|
||
TAC |
Nu se aplică |
|
ANEXA VII
POSIBILITĂȚI DE PESCUIT PENTRU NAVELE DE PESCUIT ALE UNIUNII ÎN MAREA ALBORAN
(a) Nivelul maxim al capturilor realizate cu paragate și linii de pescuit, exprimat în tone de greutate în viu
Specia: |
Pagel argintiu Pagellus bogaraveo |
Zona: |
apele Uniunii din Marea Alboran – subzonele geografice 1, 2 și 3 (SBR/GF 1-3) |
|
Spania |
29,76 |
|
Nivelul maxim al capturilor |
|
Uniunea |
29,76 |
|
||
TAC |
Nu se aplică |
|
(b) Numărul maxim de paragate și linii de pescuit autorizate să pescuiască în Marea Alboran (subzonele geografice 1, 2 și 3)
Stat membru |
Pagel argintiu în subzonele geografice 1, 2 și 3 |
Spania |
82 |
ANEXA VIII
POSIBILITĂȚI DE PESCUIT PENTRU NAVELE DE PESCUIT ALE UNIUNII ÎN MAREA NEAGRĂ
Tabelele din prezenta anexă stabilesc TAC-urile și cotele, exprimate în tone de greutate în viu pe stoc, precum și, după caz, condițiile legate funcțional de acestea.
Toate posibilitățile de pescuit din prezenta anexă fac obiectul normelor stabilite la articolele 26-35 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.
Trimiterile la zonele de pescuit se referă la subzonele geografice CGPM.
În sensul prezentei anexe, următorul tabel de corespondență indică denumirile în limba latină și denumirile comune:
Denumirea științifică |
Codul alfa-3 |
Denumirea comună |
Sprattus sprattus |
SPR |
Șprot |
Scophthalmus maximus |
TUR |
Calcan |
Specia: |
Șprot Sprattus sprattus |
Zona: |
apele Uniunii din Marea Neagră – subzona geografică 29 (SPR/F3742C) |
|
Bulgaria |
8 032,50 |
|
TAC analitică Articolul 3 alineatele (2) și (3) din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică. Articolul 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică. |
|
România |
3 442,50 |
|
||
Uniunea |
11 475 |
|
||
TAC |
Nu se aplică |
|
Specia: |
Calcan Scophthalmus maximus |
Zona: |
apele Uniunii din Marea Neagră – subzona geografică 29 (TUR/F3742C) |
|
Bulgaria |
95 |
|
TAC analitică Articolul 3 alineatele (2) și (3) din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică. Articolul 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică. |
|
România |
75 |
|
||
Uniunea |
170 |
|||
TAC |
857 |
|
(*1) Nu este autorizată nicio activitate de pescuit, inclusiv transbordarea, reținerea la bord, debarcarea și prima vânzare, între 15 aprilie și 15 iunie 2024.
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2024/259/oj
ISSN 1977-0782 (electronic edition)