CELEX:62022CA0708: Cauza C-708/22, Asoprovac: Hotărârea Curții (Camera a opta) din 4 iulie 2024 (cerere de decizie preliminară formulată de Tribunal Supremo – Spania) – Asociación Española de Productores de Vacuno de Carne – Asoprovac/Administración General del Estado (Trimitere preliminară – Plăți directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul politicii agricole comune – Finanțare, gestionare și monitorizare a politicii agricole comune – Pășuni permanente aflate în proprietate publică – Condiții de acces la plata directă acordată fermierilor – Animale care trebuie să aparțină propriei exploatații agricole a fermierilor)
| Redacția Lex24 | |
| Publicat in CJUE: Decizii, Repertoriu EUR-Lex, 19/08/2024 |
| |
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria C |
|
C/2024/4930 |
19.8.2024 |
Hotărârea Curții (Camera a opta) din 4 iulie 2024 (cerere de decizie preliminară formulată de Tribunal Supremo – Spania) – Asociación Española de Productores de Vacuno de Carne – Asoprovac/Administración General del Estado
(Cauza C-708/22
(1), Asoprovac)
(Trimitere preliminară – Plăți directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul politicii agricole comune – Finanțare, gestionare și monitorizare a politicii agricole comune – Pășuni permanente aflate în proprietate publică – Condiții de acces la plata directă acordată fermierilor – Animale care trebuie să aparțină propriei exploatații agricole a fermierilor)
(C/2024/4930)
Limba de procedură: spaniola
Instanța de trimitere
Tribunal Supremo
Părțile din procedura principală
Reclamantă: Asociación Española de Productores de Vacuno de Carne –Asoprovac
Pârâtă: Administración General del Estado
Dispozitivul
|
1) |
Articolul 4 și articolul 32 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor norme privind plățile directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 637/2008 al Consiliului și a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului trebuie interpretate în sensul că nu se opun unei reglementări naționale care, pentru a evita crearea în mod artificial a condițiilor necesare pentru obținerea unui sprijin cu ocazia concesionării unor pășuni permanente aflate în proprietate publică cu folosință comună unor fermieri care nu le utilizează, impune ca activitatea de pășunat pe aceste pășuni să se desfășoare cu animalele care aparțin propriei exploatații a fermierului solicitant de sprijin. |
|
2) |
Articolul 60 din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1290/2005 și (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului trebuie interpretat în sensul că nu se opune unei reglementări naționale care, pentru a evita crearea în mod artificial a condițiilor necesare pentru obținerea unui sprijin cu ocazia concesionării unor pășuni permanente aflate în proprietate publică cu folosință comună unor fermieri care nu le utilizează, impune ca activitatea de pășunat pe aceste pășuni să se desfășoare cu animalele care aparțin propriei exploatații a fermierului solicitant de sprijin. |
|
3) |
Articolul 4 alineatul (1) litera (c) punctul (ii) din Regulamentul nr. 1307/2013 trebuie interpretat în sensul că nu se opune unei reglementări naționale care exclude posibilitatea ca activitatea de pășunat pe o pășune permanentă aflată în proprietate publică cu folosință comună să fie calificată drept activitate de menținere a acestor suprafețe într-o stare care le face adecvate pentru pășunat. |
|
4) |
Articolul 4 alineatul (1) literele (b) și (c) din Regulamentul nr. 1307/2013 trebuie interpretat în sensul că nu se opune unei reglementări naționale în temeiul căreia o persoană care este doar titulara unui drept de pășunat neexclusiv pe pășuni permanente aflate în proprietate publică cu folosință comună și care cedează dreptul respectiv unui crescător de animale terț pentru ca acesta din urmă să desfășoare activitatea de pășunat cu propriile animale nu desfășoară o activitate agricolă în sensul articolului 4 alineatul (1) litera (c) punctul (i) din acest regulament și nu se poate considera că administrează pășunile menționate în scopul desfășurării unei activități de menținere a acestei suprafețe într-o stare care o face adecvată pentru pășunat, în sensul articolului 4 alineatul (1) litera (c) punctul (ii) din regulamentul amintit. |
ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2024/4930/oj
ISSN 1977-1029 (electronic edition)

