CELEX:62022CA0708: Cauza C-708/22, Asoprovac: Hotărârea Curții (Camera a opta) din 4 iulie 2024 (cerere de decizie preliminară formulată de Tribunal Supremo – Spania) – Asociación Española de Productores de Vacuno de Carne – Asoprovac/Administración General del Estado (Trimitere preliminară – Plăți directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul politicii agricole comune – Finanțare, gestionare și monitorizare a politicii agricole comune – Pășuni permanente aflate în proprietate publică – Condiții de acces la plata directă acordată fermierilor – Animale care trebuie să aparțină propriei exploatații agricole a fermierilor)

Redacția Lex24
Publicat in CJUE: Decizii, Repertoriu EUR-Lex, 19/08/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria CC/2024/493019.8.2024Hotărârea Curții (Camera a opta) din 4 iulie 2024 (cerere de decizie preliminară formulată de Tribunal Supremo – Spania) – Asociación Española de Productores de Vacuno de Carne – Asoprovac/Administración General del Estado(Cauza C-708/22  (1),...

Informatii

Data documentului: 04/07/2024
Emitent: CJUE
Formă: CJUE: Decizii
Formă: Repertoriu EUR-Lex
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria C


C/2024/4930

19.8.2024

Hotărârea Curții (Camera a opta) din 4 iulie 2024 (cerere de decizie preliminară formulată de Tribunal Supremo – Spania) – Asociación Española de Productores de Vacuno de Carne – Asoprovac/Administración General del Estado

(Cauza C-708/22
 (1), Asoprovac)

(Trimitere preliminară – Plăți directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul politicii agricole comune – Finanțare, gestionare și monitorizare a politicii agricole comune – Pășuni permanente aflate în proprietate publică – Condiții de acces la plata directă acordată fermierilor – Animale care trebuie să aparțină propriei exploatații agricole a fermierilor)

(C/2024/4930)

Limba de procedură: spaniola

Instanța de trimitere

Tribunal Supremo

Părțile din procedura principală

Reclamantă: Asociación Española de Productores de Vacuno de Carne –Asoprovac

Pârâtă: Administración General del Estado

Dispozitivul

1)

Articolul 4 și articolul 32 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor norme privind plățile directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 637/2008 al Consiliului și a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului

trebuie interpretate în sensul că

nu se opun unei reglementări naționale care, pentru a evita crearea în mod artificial a condițiilor necesare pentru obținerea unui sprijin cu ocazia concesionării unor pășuni permanente aflate în proprietate publică cu folosință comună unor fermieri care nu le utilizează, impune ca activitatea de pășunat pe aceste pășuni să se desfășoare cu animalele care aparțin propriei exploatații a fermierului solicitant de sprijin.

2)

Articolul 60 din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1290/2005 și (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului

trebuie interpretat în sensul că

nu se opune unei reglementări naționale care, pentru a evita crearea în mod artificial a condițiilor necesare pentru obținerea unui sprijin cu ocazia concesionării unor pășuni permanente aflate în proprietate publică cu folosință comună unor fermieri care nu le utilizează, impune ca activitatea de pășunat pe aceste pășuni să se desfășoare cu animalele care aparțin propriei exploatații a fermierului solicitant de sprijin.

3)

Articolul 4 alineatul (1) litera (c) punctul (ii) din Regulamentul nr. 1307/2013

trebuie interpretat în sensul că

nu se opune unei reglementări naționale care exclude posibilitatea ca activitatea de pășunat pe o pășune permanentă aflată în proprietate publică cu folosință comună să fie calificată drept activitate de menținere a acestor suprafețe într-o stare care le face adecvate pentru pășunat.

4)

Articolul 4 alineatul (1) literele (b) și (c) din Regulamentul nr. 1307/2013

trebuie interpretat în sensul că

nu se opune unei reglementări naționale în temeiul căreia o persoană care este doar titulara unui drept de pășunat neexclusiv pe pășuni permanente aflate în proprietate publică cu folosință comună și care cedează dreptul respectiv unui crescător de animale terț pentru ca acesta din urmă să desfășoare activitatea de pășunat cu propriile animale nu desfășoară o activitate agricolă în sensul articolului 4 alineatul (1) litera (c) punctul (i) din acest regulament și nu se poate considera că administrează pășunile menționate în scopul desfășurării unei activități de menținere a acestei suprafețe într-o stare care o face adecvată pentru pășunat, în sensul articolului 4 alineatul (1) litera (c) punctul (ii) din regulamentul amintit.


(1)  
JO C 112, 27.3.2023.


ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2024/4930/oj

ISSN 1977-1029 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters