CELEX:62024CN0345: Cauza C-345/24, AGCOM: Cerere de decizie preliminară introdusă de Consiglio di Stato (Italia) la 10 mai 2024 – Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM)/BRT SpA și alții

Redacția Lex24
Publicat in CJUE: Decizii, Repertoriu EUR-Lex, 12/08/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria CC/2024/484412.8.2024Cerere de decizie preliminară introdusă de Consiglio di Stato (Italia) la 10 mai 2024 – Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM)/BRT SpA și alții(Cauza C-345/24, AGCOM)(C/2024/4844)Limba de procedură: italianaInstanța de trimitereConsiglio di StatoPărțile din...

Informatii

Data documentului: 10/05/2024
Emitent: CJUE
Formă: CJUE: Decizii
Formă: Repertoriu EUR-Lex
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria C


C/2024/4844

12.8.2024

Cerere de decizie preliminară introdusă de Consiglio di Stato (Italia) la 10 mai 2024 – Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM)/BRT SpA și alții

(Cauza C-345/24, AGCOM)

(C/2024/4844)

Limba de procedură: italiana

Instanța de trimitere

Consiglio di Stato

Părțile din procedura principală

Apelantă: Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM)

Intimate: BRT SpA, Federazione Italiana Trasportatori (FEDIT), Associazione Italiana dei Corrieri Aerei Internazionali (AICAI), DHL Express (Italy) Srl, TNT Global Express Srl, Fedex Express Italy Srl, United Parcel Service Italia Srl, Amazon Italia Transport Srl, Amazon Italia Logistica Srl, Amazon EU Sàrl

Întrebările preliminare

1)

Regulamentul (UE) 2018/644 al Parlamentului European și al Consiliului din 18 aprilie 2018 privind serviciile de livrare transfrontalieră de colete (1), în ceea ce privește colectarea de informații, se aplică ca atare numai furnizorilor de servicii de livrare transfrontalieră sau, în general, tuturor furnizorilor de servicii de livrare de colete, sub rezerva unor excluderi specifice de la anumite dispoziții?

2)

În cazul în care răspunsul la prima întrebare este că regulamentul menționat se aplică numai furnizorilor de servicii de livrare transfrontalieră, Directiva 97/67/CE (2) sau așa-numitele „competențe implicite” constituie temeiul juridic care permite autorităților naționale de reglementare să impună obligații generale de informare furnizorilor de servicii de livrare, inclusiv celor care nu sunt servicii de livrare transfrontalieră?

3)

În cazul unui răspuns negativ la a doua întrebare, faptul că Regulamentul (UE) 2018/644 al Parlamentului European și al Consiliului din 18 aprilie 2018 nu se aplică furnizorilor de servicii de livrare care nu este transfrontalieră trebuie considerat rezonabil, nediscriminatoriu și în conformitate cu articolele 14, 114 și 169 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene?

4)

În ce limite (inclusiv din punct de vedere al necesității și al proporționalității) autoritatea națională de reglementare poate impune furnizorilor de servicii de livrare de colete obligații de informare și, în special, este posibilă impunerea unor obligații de informare simetrice privind:

(i)

condițiile aplicate diferitelor tipuri de clienți;

(ii)

contractele care reglementează raporturile dintre întreprinderea care furnizează serviciul de livrare de colete și întreprinderile care contribuie la prestarea acestui serviciu în diferite moduri, potrivit condițiilor specifice sectorului;

(iii)

condițiile economice și protecția juridică recunoscută lucrătorilor angajați în diferite funcții în cadrul prestării serviciului.


(1)  
JO 2018, L 112, p. 19.

(2)  Directiva 97/67/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 15 decembrie 1997 privind normele comune pentru dezvoltarea pieței interne a serviciilor poștale ale Comunității și îmbunătățirea calității serviciului (JO 1998, L 15, p. 14, Ediție specială, 06/vol. 3, p. 12).


ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2024/4844/oj

ISSN 1977-1029 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters