CELEX:62024CN0356: Cauza C-356/24, Kärntner Landesregierung: Cerere de decizie preliminară introdusă de Landesverwaltungsgericht Kärnten (Austria) la 16 mai 2024 – A.B.
| Redacția Lex24 | |
| Publicat in CJUE: Decizii, Repertoriu EUR-Lex, 26/08/2024 |
| |
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria C |
|
C/2024/5075 |
26.8.2024 |
Cerere de decizie preliminară introdusă de Landesverwaltungsgericht Kärnten (Austria) la 16 mai 2024 – A.B.
(Cauza C-356/24, Kärntner Landesregierung)
(C/2024/5075)
Limba de procedură: germana
Instanța de trimitere
Landesverwaltungsgericht Kärnten
Părțile din procedura principală
Reclamant: A.B.
Autoritatea pârâtă: Kärntner Landesregierung
Întrebările preliminare
|
1) |
Dreptul Uniunii, în special articolul 45 TFUE și articolul 7 alineatul (1) din Regulamentul nr. 492/2011 (1), trebuie interpretat în sensul că se opune unei reglementări naționale potrivit căreia perioadele anterioare de activitate relevante din alte state ale Uniunii nu mai sunt luate în considerare pentru data de referință pentru avansare în cazul în care poziția deținută de un funcționar în treapta salarială a fost ocupată ca efect al unui act discreționar (promovare) al angajatorului și nu ca efect al avansării ca urmare a vechimii, iar această reglementare națională prevede că o nouă dată de referință pentru avansare poate fi stabilită numai dacă poziția deținută în treapta salarială se determină prin raportare la data de referință pentru avansare? |
|
2) |
Dreptul Uniunii, în special articolele 1, 2 și 6 din Directiva 2000/78/CE (2) coroborate cu articolul 21 din cartă, trebuie interpretat în sensul că se opune unei reglementări naționale potrivit căreia perioadele anterioare de activitate relevante din alte state ale Uniunii nu mai sunt luat în considerare pentru data de referință pentru avansare în cazul în care poziția deținută de un funcționar în treapta salarială a fost ocupată ca efect al unui act discreționar (promovare) al angajatorului și nu ca efect al avansării ca urmare a vechimii, iar această reglementare națională prevede că o nouă dată de referință pentru avansare poate fi stabilită numai dacă poziția deținută în treapta salarială se determină prin raportare la data de referință pentru avansare, în condițiile în care această promovare este prevăzută în principiu, în conformitate cu orientările corespunzătoare ale angajatorului, abia după 19 și 25 de ani (acești ani calculându-se pornind de la data de referință pentru avansare), astfel încât sunt afectați funcționarii mai în vârstă? |
|
3) |
Principiile consacrate la articolul 45 TFUE referitoare la libera circulație a lucrătorilor și articolul 20 din cartă se opun unei reglementări naționale pe baza căreia perioadele de activitate profesională echivalentă sunt luate în considerare în întregime pentru determinarea datei de referință pentru avansare dacă această activitate a fost exercitată în afara Austriei (pe teritoriul unei părți la Acordul privind SEE sau al unui stat membru al Uniunii Europene, într-un stat ai cărui cetățeni au aceleași drepturi ca cetățenii austrieci în ceea ce privește ocuparea forței de muncă sau într-o instituție a Uniunii Europene ori într-o altă instituție interstatală în care este reprezentată Austria), în timp ce activitățile profesionale echivalente desfășurate în țară în sectorul privat nu sunt luate în considerare? |
(1) Regulamentul (UE) nr. 492/2011 al Parlamentului European și al Consiliului din 5 aprilie 2011 privind libera circulație a lucrătorilor în cadrul Uniunii (JO 2011, L 141, p. 1).
(2) Directiva 2000/78/CE a Consiliului din 27 noiembrie 2000 de creare a unui cadru general în favoarea egalității de tratament în ceea ce privește încadrarea în muncă și ocuparea forței de muncă (JO 2000, L 303, p. 16, Ediție specială, 05/vol. 6, p. 7).
ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2024/5075/oj
ISSN 1977-1029 (electronic edition)

