HOTĂRÎRE nr. 459 din 12 august 1992

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 261 din 20 octombrie 1992
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind autorizarea funcţionarii în România a Fundaţiei "Terre des Hommes" – Olanda



Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Se autorizeaza funcţionarea, pe teritoriul României, a Fundaţiei "Terre des Hommes" – Olanda, cu sediul principal în oraşul Haga, Speykstraat 3, fiind recunoscută după legislaţia statului Olanda, potrivit anexelor nr. 1, 2 şi 3.
 + 
Articolul 2Fundaţia "Terre des Hommes" – Olanda va avea domiciliul ales în comuna Talmaciu, str. Samuil Micu nr. 37, judeţul Sibiu.Fundaţia va funcţiona în baza statutului propriu şi a împuternicirii acordate potrivit anexelor nr. 1 şi 4.Fundaţia va desfăşura în România, cu respectarea legislaţiei române, acţiuni şi activităţi avînd drept scop acordarea de ajutor copiilor aflaţi în suferinta.
 + 
Articolul 3Pentru realizarea obiectului sau de activitate în România, Fundaţia "Terre des Hommes" – Olanda va beneficia de toate drepturile prevăzute de legislaţia română.PRIM-MINISTRUTHEODOR STOLOJANContrasemnează:–––––p. Ministrul sănătăţii,George Iacob,secretar de statMinistrul justiţiei,Mircea Ionescu-Quintus
 + 
Anexa 1STATUTULFundaţiei "Terre des Hommes" – OlandaNumele, sediul, durata + 
Articolul 11. Fundaţia poarta numele: Fundaţia "Terre des Hommes" – Olanda.2. Ea îşi are sediul în oraşul Haga şi este afiliată la Fundaţia Internationala "Terre des Hommes".3. Fundaţia este înfiinţată pentru un timp nelimitat.Scopul
 + 
Articolul 2Fundaţia are drept scop acordarea de ajutor efectiv şi imediat copiilor aflaţi în suferinta, în propriul lor mediu de trai, pe tot cuprinsul globului, indiferent de rasa, credinţa sau apartenenţa politică.
 + 
Articolul 3Fundaţia îşi îndeplineşte acest scop prin:a) formarea unui capital destinat sa acopere cheltuielile necesare legate de acordarea acestui ajutor;b) obţinerea, în cadrul îndeplinirii sarcinilor legate de acordarea de ajutor, a unei cît mai strinse colaborări de tip voluntar şi dezinteresat, din partea tuturor persoanelor şi instanţelor competente.Capitalul
 + 
Articolul 4Capitalul fundaţiei va fi constituit din:a) subvenţii şi donaţii;b) daruri, dispoziţii testamentare şi legate;c) profituri ale acţiunilor de colectare, de orice natura;d) orice alt gen de achiziţii şi beneficii.Comitetul de conducere
 + 
Articolul 51. Comitetul de conducere al fundaţiei este alcătuit din minimum 5 şi maximum 13 membri.Numărul membrilor va fi stabilit de comitet, tinindu-se cont de dispoziţiile prevăzute în alineatul anterior.2. Comitetul de conducere alege din cadrul sau un preşedinte, un secretar şi un casier. Funcţiile de secretar şi casier pot fi îndeplinite şi de o singura persoana.3. La ivirea, în cadrul comitetului de conducere, a unuia sau a mai multor locuri libere, membrii rămaşi în comitetul de conducere se vor îngriji ca, în termen de cel mult 3 luni, să fie numiţi unul sau mai mulţi inlocuitori, excepţind cazul în care aceştia hotărăsc sa nu completeze locul (locurile) liber(e), respectîndu-se însă dispoziţiile prevăzute în acest articol.4. Numirea unui membru în comitetul de conducere se face pe o perioadă de 4 ani. Renumirea acestuia nu poate avea loc decît de maximum 2 ori.5. Cei care au împlinit vîrsta de 64 ani nu mai pot fi (re)numiţi ca membri ai comitetului de conducere. Membrii comitetului de conducere aflaţi în prezent în funcţie trebuie să se retragă într-o perioadă de cel puţin 4 ani, începînd cu data de astăzi şi pot fi renumiti de cel mult 2 ori, în care caz, renumirea acestora urmează să aibă loc conform dispoziţiilor prevăzute în alineatul de mai sus.6. În cazul în care, indiferent de motive, unul sau mai mulţi membri lipsesc din comitetul de conducere, membrii rămaşi formează totuşi un comitet legal de conducere.7. Membrii comitetului de conducere nu primesc nici o salarizare pentru activităţile depuse. Ei au dreptul însă la o compensaţie pentru cheltuielile efectuate în exercitarea funcţiei lor.Adunările şi hotărîrile comitetului de conducere
 + 
Articolul 61. Adunările comitetului de conducere se ţin la Haga sau într-o alta localitate stabilită de comitet.2. În fiecare trimestru calendaristic se va tine cel puţin o adunare a comitetului de conducere.3. În rest, adunările pot fi ţinute ori de cîte ori preşedintele doreşte acest lucru sau, dacă unul dintre ceilalţi membri ai comitetului solicita aceasta, pe baza unei cereri scrise, adresate preşedintelui, care să cuprindă în detaliu punctele ordinii de zi. Dacă preşedintele nu da curs acestei cereri, astfel încît adunarea nu poate avea loc în termen de 3 saptamini de la înaintarea unei astfel de cereri, atunci solicitantul în cauza este îndreptăţit sa convoace el însuşi o adunare, în conformitate cu formalităţile de rigoare.4. Convocarea unei adunări de către preşedinte – cu excepţia celor prevăzute la pct. 3. – trebuie să se facă cu cel puţin 7 zile înainte, perioada în care nu sînt incluse ziua convocării şi ziua întrunirii. Convocarea trebuie să se facă în scris.5. Convocarea va cuprinde, pe lîngă data şi locul adunării, şi ordinea de zi.6. Atît timp cît toţi membri în funcţie ai comitetului sînt prezenţi în cadrul unei adunări pot fi luate hotărîri valabile asupra tuturor subiectelor de pe ordinea de zi, cu condiţia ca acestea să fie adoptate în unanimitate, chiar dacă nu au fost respectate dispoziţiile prevăzute în statut cu privire la convocarea şi ţinerea adunării.7. Adunările vor fi prezidate de preşedintele comitetului de conducere; în cazul absentei acestuia, adunarea însăşi va desemna un loctiitor.8. Asupra dezbaterilor din cadrul adunărilor vor fi întocmite procese-verbale de către secretar sau de către un alt membru al comitetului prezent, indicat de către preşedinte în acest scop.Procesele-verbale sînt stabilite şi semnate de acei membri care în cadrul adunării au îndeplinit funcţia de preşedinte şi secretar.9. Comitetul de conducere poate lua, în cadrul adunării, hotărîri valabile numai în cazul în care membrii în funcţie care formează majoritatea adunării sînt prezenţi sau reprezentaţi. Un membru al comitetului de conducere poate fi reprezentat în cadrul adunării de către un alt coleg din comitet, pe baza unui mandat scris, considerat de către preşedintele adunării ca fiind suficient adecvat. Un membru al comitetului de conducere nu poate reprezenta în adunare decît un singur coleg de comitet.10. Comitetul de conducere poate lua hotărîri şi în afară adunărilor, cu condiţia ca tuturor membrilor sa li se ofere posibilitatea de a-şi exprima opinia în scris, telegrafic sau prin telex/telefax. Pentru o hotărîre adoptată în aceasta maniera, va fi întocmită de către secretar o dare de seama – la care vor fi alăturate răspunsurile parvenite – care, după ce este contrasemnata de preşedinte, va fi ataşată la procesul-verbal.11. Fiecare membru al comitetului de conducere are dreptul la un vot. În măsura în care acest statut nu prevede alt gen de majoritate, toate hotărîrile comitetului de conducere vor fi luate pe bază de majoritate absolută a voturilor valabile.12. Toate votarile din cadrul adunării vor avea loc prin vot deschis, excepţind cazul în care preşedintele considera ca un vot scris este de dorit sau cînd unul dintre membrii cu drept de vot îşi exprima înainte de votare preferinta pentru un astfel de vot. Voturile scrise se dau prin intermediul unor scrisori nesemnate, închise.13. Voturile necompletate vor fi considerate nule.14. În cazul tuturor litigiilor privind votarile, litigii neprevăzute în statut, hotărăşte preşedintele.Competenţa şi reprezentanta comitetului de conducere
 + 
Articolul 71. Comitetul de conducere este însărcinat cu administrarea fundaţiei.2. Comitetul de conducere are competenţa de a încheia acorduri privind cumpărarea, înstrăinarea sau contestarea bunurilor aflate în registrele sale.3. Comitetul de conducere nu are competenţa de a încheia acorduri prin care fundaţia se declara garanta sau, în mod distinct, codatoare, prin care aceasta garantează pentru obligaţiile unei terţe părţi sau se declara garanta pentru datoriile unei terţe părţi.
 + 
Articolul 8Atît din punct de vedere juridic cît şi extrajudiciar, fundaţia va fi reprezentată exclusiv de 2 membri ai comitetului de conducere care vor acţiona în comun.Încheierea mandatului de membru al comitetului de conducere
 + 
Articolul 9Mandatul unui membru al comitetului de conducere se încheie:a) la sfîrşitul unei perioade administrative, prin decesul unuia dintre membrii comitetului, în caz de pierdere a liberului control asupra propriei capacităţi, la cererea în scris de a-şi prezenta demisia; de asemenea, în caz de concediere în temeiul art. 288, partea a 2-a a Codului civil;b) printr-o hotărîre în acest sens a tuturor celorlalţi membri ai comitetului de conducere faţă de un coleg de comitet.Consilieri şi comisii
 + 
Articolul 101. Comitetul de conducere poate numi consilieri, care să-i asiste pe membrii comitetului de conducere la îndeplinirea sarcinilor acestora.2. Comitetul de conducere poate institui comisii cărora să le încredinţeze anumite atribuţii.Anul fiscal şi bilanţul de sfîrşit de an
 + 
Articolul 111. Anul fiscal corespunde cu anul calendaristic.2. La sfîrşitul fiecărui an fiscal se încheie bilanţul fundaţiei.Pe data acestuia, casierul întocmeşte o balanţa valorică şi o situaţie de venituri şi cheltuieli pe anul fiscal încheiat, data care, însoţite de un raport al unui expert financiar extern, vor fi înaintate comitetului de conducere în termen de 6 luni de la încheierea anului fiscal.3. Bilanţul de sfîrşit de an va fi evaluat de către comitetul de conducere.Regulament
 + 
Articolul 121. Comitetul de conducere are competenţa de a stabili un regulament, în care să se reglementeze acele puncte care nu sînt cuprinse în acest statut.2. Regulamentul nu poate fi în contradictie cu legea sau cu statutul de faţa.3. Comitetul de conducere are oricînd competenţa de a modifica sau anula regulamentul.4. Cu privire la stabilirea, modificarea şi anularea regulamentului, sînt aplicabile dispoziţiile prevăzute în art. 13 pct. 1.Modificarea statutului
 + 
Articolul 131. Comitetul de conducere are competenţa de a modifica statutul de faţa, cu excepţia oricărei modificări privind scopul urmărit de fundaţie. Hotărîrea, în acest sens, trebuie să fie luată cu unanimitate de voturi în cadrul unei adunări, în care toţi membrii comitetului de conducere trebuie să fie prezenţi sau reprezentaţi, fără ca în comitetul de conducere sa existe vreun loc liber.2. Sub pedeapsa de a fi declarata nulă şi neavenită, modificarea trebuie să fie concretizata prin act notarial.3. Membrii comitetului de conducere sînt obligaţi să depună o copie autentificată a modificării, precum şi statutul modificat, la biroul Registrului Public al Fundaţiilor, ţinut de Camera de Comerţ şi Fabrici din regiunea în care fundaţia îşi are sediul.Desfiinţarea şi lichidarea
 + 
Articolul 141. Comitetul de conducere este competent sa desfiinteze fundaţia. Asupra luării unei astfel de hotărîri sînt aplicabile dispoziţiile prevăzute în art. 13 pct. 3.2. După desfiinţare, fundaţia continua sa existe pînă la lichidarea capitalului deţinut de aceasta.3. Lichidarea este efectuată de către comitetul de conducere.4. Lichidatorii se ingrijesc ca actul de desfiinţare să fie înscris în registrul menţionat în art. 13 pct. 3.5. În timpul lichidării, dispoziţiile acestui statut rămîn valabile atît cît este posibil.6. Un eventual sold pozitiv al fundaţiei desfiinţate va fi utilizat, atît cît este posibil, în conformitate cu scopul acesteia.7. După încheierea lichidării, datele contabile şi documentele fundaţiei desfiinţate vor fi păstrate timp de 30 de ani de către cel mai tinar lichidator.Dispoziţii finale
 + 
Articolul 15În toate cazurile în care atît legea, cît şi statutul de faţa nu sînt aplicabile, hotărăşte comitetul de conducere.NOTĂ:Notariatul de Stat al municipiului Bucureşti – Serviciul traduceri – a legalizat, sub nr. 69027/25.06.1992, semnatura traducatorului acestui stat.
 + 
Anexa 2– Traducere din limba olandeza –CAMERA DE COMERŢ HAGAAlexander Gogelweg 16, Postbus 29718, 2502 LS HagaTel. 070-3795795, Tel. Consult. 070-3469359, Fax 070-3457600Număr dosar: S 149287 pagina 00001Extras din Registrul Fundaţiilor al Camerei de Comerţ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Datele persoanei juridice:Forma juridică: Fundaţie …………………………………………….Numele statutar: Fundaţia "Terre des Hommes" – Olanda …………………..Numele prescurtat: Fundaţia "Terre des Hommes" – Olanda …………………Sediul statutar: Haga ……………………………………………….Adresa: Van Speykstraat 3, 2518EV Haga ………………………………..Înfiinţare: 11-05-1966 ………………………………………………Durata: nelimitată ………………………………………………….Act ultima modificare a statutului: 20-10-1988 …………………………────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Membru(i) de conducere: ……………………………………………..Numele: Hoogendijk, Cornelis Jan/1 ……………………………………Data naşterii: 12-08-1931 ……………………………………………Adresa: Sonsbeekweg 46, 6814 BE Arnhem ………………………………..Intrarea în funcţie: 00-00-1972 ………………………………………Titlul: Preşedinte ………………………………………………….Competenţa: Competenţă comună (cu alţi membri, vezi statutul) ……………Începutul (prezentei) Împuterniciri: 00-00-1972 ………………………..Numele: Dam, Johannes/8 ……………………………………………..Data naşterii: 03-06-1945 ……………………………………………Adresa: Alfred Nobellaan 629, 3731 DT DE BILT ………………………….Intrarea în funcţie: 17-03-1988 ………………………………………Titlul: Secretar ……………………………………………………Competenţa: Competentă comună (cu alţi membri, vezi statutul) ……………Începutul (prezentei) Împuterniciri: 17-03-1988 ………………………..Numele: Vleer, Jelle Freerk Anthonius/9 ……………………………….Data naşterii: 04-12-1941 ……………………………………………Adresa: Meerdyk 1, 1843 KB Grootschermer ………………………………Intrarea în funcţie: 08-09-1988 ………………………………………Titlul: Vicepreşedinte ………………………………………………Competenţa: Competenţă comună (cu alţi membri, vezi statutul) ……………Număr dosar: S 149287 pagina 00002────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Începutul (prezentei) Împuterniciri: 08-09-1988 ………………………..Numele: Mulder, Peter/12 …………………………………………….Data naşterii: 01-04-1929 ……………………………………………Adresa: Prins Bernhardweg 24, 6862 ZH OOSTERBEEK ……………………….Intrarea în funcţie: 17-01-1991 ………………………………………Titlul: Casier ……………………………………………………..Competenţa: Competenţă comună (cu alţi membri, vezi statutul) ……………Începutul (prezentei) Împuterniciri: 17-01-1991 ……………………….Numele: Vernhout, Johannes Clemens Maria/13 ……………………………Data naşterii: 15-05-1938 ……………………………………………Adresa: Oude Amersfoortseweg 62, 1213 AE Hilversum ……………………..Intrarea în funcţie: 18-04-1991 ………………………………………Titlul: Membru în conducere ………………………………………….Competenţa: Competenţă comună (cu alţi membri, vezi statutul) ……………Începutul (prezentei) Împuterniciri: 18-04-1991 ………………………..────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Valabil numai în cazul în care este însoţit de semnătura originală din parteaCamerei ………………………………………………………………NOTĂ:Notariatul de Stat al municipiului Bucureşti – Serviciul traduceri – a legalizat, sub nr. 69028/25.06.1992, semnatura traducatorului acestui act.
 + 
Anexa 3

       
  BANQUE FRANCO ROUMAINE – BUCAREST Paris, le 19.06.1992
  Extrait de compte   Terre des Hommes
  Page 1    
  Compte 22140005090 USD  
           
  SOLDE PRECEDENT AU: 12.06.92   100.00
  Date Libelle Valeur Debit Credit
  1606 Cap soc/vir D/O Terre des Hommes * 110692   29 850.00
  Nouveau solde au: 19.06.1992   29 950.00

 + 
Anexa 4Domnule Prim-ministru,Subsemnata, Monica Savulescu-Voudouris, în calitate de reprezentant al Fundaţiei "Terre des Hommes" – Nederland, va rog sa binevoiti a dispune autorizarea funcţionarii pe teritoriul României a Fundaţiei "Terre des Hommes" – Nederland, organizaţie care are drept scop acordarea de ajutor copiilor aflaţi în suferinta.Pentru toate acţiunile pe care fundaţia le va realiza pe teritoriul României, potrivit obiectului şi programelor sale de activitate, imputernicim pe coordonatorul nostru permanent în România, dl Hans Hunink şi (pentru tranzacţiile financiare) Firma "Coopers amp; Lybrand" (filiala România).Monica Savulescu VoudourisDomnului Prim-ministru al RomânieiBucureşti, 29 iunie 1992.–––––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x