Informatii Document
Emitent: GUVERN
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 13 din 28 ianuarie 1993
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Nu exista acte referite de acest act | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
privind autorizarea funcţionarii în România a persoanei juridice de drept privat, fără scop lucrativ, INDIVIDUELL MANNSKOHJALP – AJUTOR UMANITAR INDIVIDUAL
Guvernul României hotărăşte: +
Articolul 1Se autoriza funcţionarea pe teritoriul României a persoanei juridice de drept privat, fără scop lucrativ, organizaţia de binefacere INDIVIDUELL MANNSKOHJALP – AJUTOR UMANITAR INDIVIDUAL, cu sediul în Suedia, judeţul Malmohus, localitatea Lund, cu domiciliul ales în România, municipiul Bucureşti, b-dul Nicolae Balcescu nr. 25, etaj 1, apartament 21, sectorul 1. +
Articolul 2Persoana juridică de drept privat INDIVIDUELL MANNSKOHJALP – AJUTOR UMANITAR INDIVIDUAL va funcţiona în România, potrivit obiectului sau de activitate şi celorlalte prevederi ale statutului propriu, prevăzut în anexa la prezenta hotărîre, cu respectarea legislaţiei române. +
Articolul 3Persoana juridică de drept privat INDIVIDUELL MANNSKOHJALP – AJUTOR UMANITAR INDIVIDUAL va beneficia în România de toate drepturile prevăzute de legislaţia română. +
Articolul 4Anexa face parte integrantă din hotărîre. PRIM-MINISTRUTHEODOR STOLOJANContrasemnează:–––––Ministrul muncii şi protecţiei sociale,Dan Mircea PopescuSecretar de stat în Secretariatul de Statpentru Handicapati,Rodica MunteanuSecretar de Stat în Secretariatul de Statpentru Culte,Gheorghe Vladutescu +
Anexa 1STATUTUL*) organizaţiei Individuell Mannskohjalp (IM) – Ajutor Umanitar Individual *) Traducere. Formulat cu ocazia congresului ce a avut loc în oraşul Linkoping la data de 29 mai 1944, cuprinzînd şi modificările şi completările aduse la adunarea generală anuală din Lund, la 12 noiembrie 1988.1. Ideile de baza ale organizaţiei Individuell Mannskohjalp – Ajutor Umanitar Individual sînt de a uni crestini din Europa pentru o activitate misionara, într-o formă de ajutorare sufleteasca şi materială a oamenilor saraci, neajutorati, fără a tine cont de rasa, naţionalitate, de ideile lor politice sau religioase.În principiu, ajutorul va fi realizat în domeniul îngrijirii bolnavilor şi a oamenilor batrini, educării şi şcolarizării copiilor şi tinerilor.2. Ajutorul material sau sufletesc ce urmează să fie prestat de IM va fi realizat în mare măsura direct de la om la om. Activitatea IM-ului se bazează pe credinţa oamenilor şi bunatatea crestinilor şi, de aceea, are un caracter umanitar religios.3. Dreptul la vot îl pot primi acele persoane fizice sau juridice care în cursul anului au ajutat activitatea IM-ului, au dăruit diferite bunuri în valoarea stabilită la adunarea precedenta. Unul dintre criteriile pentru ca o persoană să aibă dreptul la vot este ca aceasta sa anunţe prezenta sa cu cel puţin 3 zile înainte de începerea adunării generale.4. Activitatea IM-ului este condusă de un comitet de conducere. Comitetul este alcătuit dintr-un preşedinte şi 6-10 membri permanenţi, precum şi 4 supleanţi. Preşedintele este ales pe o perioadă de un an. Restul membrilor, inclusiv supleanţii, se aleg pe o perioadă de 2 ani. Conducerea poate să ia o hotărîre numai dacă la adunare sînt prezenţi mai mult decît jumătate din membri. Dacă numărul voturilor "pentru" şi "împotriva" este egal, atunci preşedintele este cel care decide. Jumătate din membri şi supleanţi sînt aleşi în fiecare an.5. Activitatea şi situaţia economică a IM-ului sînt urmărite şi controlate de care 2 revizori permanenţi şi 2 supleanţi.6. Asa-numitul "comitet de lucru" este format din 3 delegaţi numiţi de conducere, care, totodată, delimiteaza sarcinile acestuia. Conducerea IM-ului are sarcina de a angaja personalul necesar pentru desfăşurarea activităţilor. Totodată, elaborează raportul anual privind munca desfăşurată în anul precedent şi raportul economic, care trebuie să fie controlat de către revizori cel puţin cu o luna înaintea începerii adunării generale anuale. Conducerea este însărcinată şi cu rezolvarea problemelor financiare ale instituţiei, de exemplu: împrumuturi, cumpărarea-vînzarea mijloacelor mobile şi imobile.7. Perioada de raportare privind activitatea desfăşurată este între 1 ianuarie şi 31 decembrie ale fiecărui an calendaristic.8. Conducerea stabileşte locul şi data convocării adunării generale, ce trebuie aduse la cunoştinţa celor convocaţi cu cel puţin 3 saptamini înaintea începerii acesteia, care trebuie să aibă loc înainte de luna iunie.Ordinea de zi trebuie să conţină următoarele:1. raportul conducerii şi al revizorilor privind activitatea desfăşurată în cursul anului precedent;2. alegerea conducerii şi a revizorilor, respectiv a unui comitet format din 5 persoane, care va supraveghea bunul mers al alegerilor;3. stabilirea cotizatiei anuale;4. discutarea diverselor probleme ce au fost aduse la cunoştinţa conducerii cu cel puţin două luni înaintea începerii adunării generale.5. propunerile comitetului de lucru trebuie publicate în ziarul intern înaintea începerii adunării generale.9. Orice modificare privind statutul trebuie discutata şi acceptată de cel puţin 2/3 din delegaţii prezenţi la adunare. Propunerile privind modificările trebuie prezentate conducerii înaintea adunării generale, care are obligaţia să le studieze şi să-şi exprime părerea asupra lor.10. Pentru a lua o hotărîre privitoare la încetarea activităţii Im-ului este nevoie ca cel puţin 2/3 din delegaţii prezenţi la doua adunări generale consecutive sa accepte aceasta hotărîre. După încetarea activităţii IM-ului şi compensarea personalului pentru munca depusa, toate bunurile mobile şi imobile ce au fost în posesia organizaţiei vor fi transferate la o organizaţie sau instituţie cu profil similar, pentru ca acestea să fie folosite pentru ajutorarea oamenilor neajutorati. –––––––-