OJ:C_202404996: Raport privind activitatea financiară 2023 — Secțiunea II – Consiliul European și Consiliul
| Redacția Lex24 | |
| Publicat in Jurnalul Oficial UE, 19/08/2024 |
| |
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria C |
|
C/2024/4996 |
19.8.2024 |
RAPORT PRIVIND ACTIVITATEA FINANCIARĂ 2023
Secțiunea II – Consiliul European și Consiliul
(C/2024/4996)
CUPRINS
|
I. |
INTRODUCERE | 2 |
|
II. |
OBIECTIVELE ȘI BUGETUL PENTRU EXERCIȚIUL FINANCIAR 2023 | 2 |
|
A. |
Principalele obiective financiare | 2 |
|
B. |
Întocmirea bugetului pentru Consiliul European și Consiliu în 2023 | 2 |
|
I) |
Abordare generală | 2 |
|
II) |
Bugetul 2023 | 2 |
|
III) |
Bugetul pentru 2023 și rubrica 7 din cadrul financiar multianual al bugetului UE | 3 |
|
III. |
SINTEZA EXECUȚIEI BUGETARE ÎN 2023 | 4 |
|
A. |
Activități și obiective ale Consiliului European și ale Consiliului în 2023 | 4 |
|
I) |
Reuniuni | 4 |
|
II) |
Activități legislative | 5 |
|
III) |
Modernizarea administrativă | 5 |
|
IV) |
Realizarea obiectivelor în 2023 | 5 |
|
B. |
Venituri | 7 |
|
C. |
Cheltuieli în 2023 | 8 |
|
I) |
Modificarea bugetului în 2023 | 8 |
|
II) |
Sinteză a execuției bugetului în perioada 2019-2023 | 10 |
|
III) |
Execuția creditelor pe categorii în 2023 | 10 |
|
D. |
Credite reportate | 12 |
|
I) |
Credite reportate automat din 2022 în 2023 | 12 |
|
II) |
Credite reportate automat din 2023 în 2024 | 13 |
|
E. |
Venituri alocate | 15 |
|
I) |
Venituri alocate acumulate înainte de 2023 | 15 |
|
II) |
Venituri alocate acumulate înainte de 2023 și reportate pentru plată din 2022 | 16 |
|
III) |
Venituri alocate acumulate în 2022 și reportate pentru plată în 2023 | 17 |
|
IV) |
Venituri alocate acumulate înainte de 2023 și reportate pentru plată în 2024 | 18 |
|
V) |
Venituri alocate acumulate în 2023 | 19 |
I. INTRODUCERE
Elaborat în conformitate cu articolul 249 din Regulamentul financiar (1), prezentul document constituie un raport privind gestiunea bugetară și financiară a secțiunii II din bugetul UE (Consiliul European și Consiliul) pentru exercițiul financiar 2023.
Raportul se bazează pe conturile provizorii pentru 2023, pe concluziile rapoartelor anuale de activitate ale ordonatorilor de credite ai Consiliului și pe informațiile din sistemul de gestiune financiară a Consiliului referitoare la execuția bugetului.
Capitolul II al prezentului raport prezintă o sinteză a cadrului stabilit pentru exercițiul financiar 2023. La capitolul III este trecută în revistă execuția creditelor bugetare disponibile în 2023.
Execuția bugetului 2023 detaliată pe linii bugetare este prezentată în anexa I.
II. OBIECTIVELE ȘI BUGETUL PENTRU EXERCIȚIUL FINANCIAR 2023
A. Principalele obiective financiare
Principalele obiective financiare ale Secretariatului General al Consiliului (SGC) pentru 2023 au fost:
|
— |
să asigure continuitatea procesului decizional în cadrul Consiliului European și al Consiliului; |
|
— |
să asigure sprijinul continuu pentru Consiliul European și Consiliu prin utilizarea eficace și eficientă a resurselor financiare, în special având în vedere presiunea persistentă a inflației și creșterile de prețuri rezultate ca urmare a indexării contractelor; |
|
— |
să continue procesul de modernizare administrativă digitală, cu obiectivul de a îmbunătăți calitatea organizării SGC și utilizarea adecvată a resurselor. |
B. Întocmirea bugetului pentru Consiliul European și Consiliu în 2023
I) Abordare generală
Atunci când a elaborat propunerea de buget pentru 2023 pentru Consiliul European și Consiliu (CE/C), SGC a calculat bugetul pentru cheltuielile salariale în conformitate cu orientările furnizate de Comisia Europeană, inclusiv revizuirea parametrilor de actualizare a salariilor în toamna anului 2022 ca urmare a inflației.
În ceea ce privește cheltuielile nesalariale, obiectivul general a fost de a nu depăși, în termeni nominali, nivelul global al bugetului pentru 2022 cu mai mult de 2 %. Creșterile din domeniile de cheltuieli aferente obligațiilor statutare sau contractuale ori cele din domenii considerate vitale pentru funcționarea SGC au fost compensate prin creșterea eficienței și prin stabilirea de priorități și reprogramarea în ceea ce privește o serie de proiecte.
În ceea ce privește personalul, SGC a continuat să eficientizeze organizarea prin punerea în aplicare a următoarelor acțiuni:
|
— |
transformarea a 5 posturi AST în 5 posturi AD și a 10 posturi AST în 10 posturi SC, ca parte a continuării modernizării administrative, cu un efect neutru din punct de vedere bugetar; |
|
— |
adaptarea reducerii forfetare la -2,5 %, reflectând o organizare mai eficientă a ocupării posturilor vacante. |
II) Bugetul 2023
Autoritatea bugetară a stabilit bugetul total al CE/C pentru 2023 la 647,9 milioane EUR. Aceasta reprezintă o creștere de 36,4 milioane EUR (+6 %) în raport cu 2022.
Schema de personal pentru 2023 pentru CE/C a rămas stabilă, cu un număr fix de 3 029 de posturi.
Tabelul 1 oferă o sinteză a bugetului pentru 2023, pe categorii.
Tabelul 1
Bugetul CE/C pentru 2023, în raport cu 2022 (pe categorii, în EUR)
|
Categorie |
Buget 2022 |
Buget 2023 |
Variație 2023/2022 |
|
1 |
2 |
3=2/1 |
|
|
Schema de personal |
354 837 746 |
386 034 757 |
8,8 % |
|
Alte cheltuieli cu personalul |
28 877 500 |
30 069 000 |
4,1 % |
|
Clădiri (exclusiv achiziții) |
57 527 560 |
59 203 000 |
2,9 % |
|
Sisteme informatice |
48 115 000 |
52 823 000 |
9,8 % |
|
Mobilier |
981 000 |
1 051 000 |
7,1 % |
|
Echipamente tehnice |
6 891 000 |
3 577 000 |
-48,1 % |
|
Transporturi |
2 550 000 |
2 080 000 |
-18,4 % |
|
Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor |
15 505 000 |
15 505 000 |
0,0 % |
|
Costuri de interpretariat |
80 000 000 |
80 000 000 |
0,0 % |
|
Reuniuni și conferințe |
6 490 000 |
7 090 000 |
9,2 % |
|
Informare |
8 291 250 |
9 104 000 |
9,8 % |
|
Diverse |
1 407 500 |
1 372 000 |
-2,5 % |
|
Rezervă |
|
|
|
|
Total (excl. achiziții) |
611 473 556 |
647 908 757 |
6,0 % |
|
Achiziția de bunuri imobile |
|
|
|
|
Total general |
611 473 556 |
647 908 757 |
6,0 % |
III) Bugetul pentru 2023 și rubrica 7 din cadrul financiar multianual al bugetului UE
Tabelul 2 oferă o sinteză a evoluției bugetului CE/C în perioada 2019-2023. Ponderea CE/C în cadrul rubricii 7 (fosta rubrică 5) din cadrul financiar multianual a scăzut în perioada respectivă de la 5,9 % în 2019 la 5,7 % în 2023.
Tabelul 2
Evoluția secțiunii II a bugetului UE (Consiliul European și Consiliul) în cadrul rubricii 7 (fosta rubrică 5) din cadrul financiar multianual în perioada 2019-2023
|
|
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
|||||
|
(Cuantumuri în prețuri actuale) |
mil. EUR |
variație |
mil. EUR |
variație |
mil. EUR |
variație |
mil. EUR |
variație |
mil. EUR |
variație |
|
Rubrica 7 |
9 945 |
2,9 % |
10 222 |
2,8 % |
10 443 |
2,2 % |
10 620 |
1,7 % |
11 311 |
6,5 % |
|
CE/C |
582 |
1,6 % |
591 |
1,5 % |
594 |
0,6 % |
611 |
2,9 % |
648 |
6,0 % |
|
Ponderea CE/C în cadrul rubricii 7 |
5,9 % |
5,8 % |
5,7 % |
5,8 % |
5,7 % |
|||||
III. SINTEZA EXECUȚIEI BUGETARE ÎN 2023
A. Activități și obiective ale Consiliului European și ale Consiliului în 2023
În raportul de activitate financiară, SGC oferă informații privitoare la activitățile sale esențiale care sunt relevante din punct de vedere financiar și descrie funcționarea Consiliului European și a Consiliului pe parcursul exercițiului financiar. De asemenea, raportul evidențiază principalele realizări ale anului.
I) Reuniuni
Tabelul 3 oferă o sinteză a evoluției numărului de reuniuni organizate de SGC pentru Consiliul European și Consiliu în perioada 2019-2023.
Tabelul 3
Evoluția numărului de reuniuni în perioada 2019-2023
|
|
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
||||||||
|
|
Format fizic |
VTC/ Format hibrid |
TOTAL |
Format fizic |
VTC/ Format hibrid |
TOTAL |
Format fizic |
VTC/ Format hibrid |
TOTAL |
Format fizic |
VTC/ Format hibrid |
TOTAL |
|
|
Summituri |
17 |
7 |
18 |
25 |
14 |
7 |
21 |
15 |
1 |
16 |
10 |
1 |
11 |
|
Consilii |
80 |
35 |
86 |
121 |
79 |
38 |
117 |
102 |
7 |
109 |
94 |
3 |
97 |
|
Coreper |
124 |
152 |
|
152 |
123 |
|
123 |
158 |
|
158 |
156 |
|
156 |
|
Coreper art. 50 |
28 |
3 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grupuri de lucru |
3 706 |
1 387 |
1 233 |
2 620 |
1 237 |
2 793 |
4 030 |
3 468 |
663 |
4 131 |
3 902 |
263 |
4 165 |
|
Grupul de lucru ad hoc art. 50 |
28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comunitatea politică europeană (CPE) |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
Total |
3 983 |
1 584 |
1 337 |
2 921 |
1 453 |
2 838 |
4 291 |
3 744 |
671 |
4 415 |
4 162 |
267 |
4 429 |
În 2023, activitățile esențiale ale Consiliului European și ale Consiliului s-au intensificat și mai mult, numărul total de reuniuni organizate fiind cu peste 11 % mai mare decât numărul reuniunilor desfășurate în anul 2019 anterior pandemiei. Numărul reuniunilor cu prezență fizică a crescut cu 11 % față de 2022, în timp ce numărul reuniunilor desfășurate prin videoconferință sau în format hibrid a scăzut substanțial, cu peste 60 %.
În 2023 au avut loc două summituri multilaterale:
|
— |
În perioada 17-18 iulie 2023, a avut loc la Bruxelles cel de al treilea summit UE-CELAC cu tema „Reînnoirea parteneriatului biregional pentru consolidarea păcii și a dezvoltării durabile”. La opt ani de la ultima întâlnire din 2015, summitul a reunit lideri din 60 de țări din UE și din Comunitatea Statelor Latinoamericane și Caraibiene (CELAC), oferind ocazia de a stabili un parteneriat politic reînnoit între cele două regiuni și de a crea un cadru mai structurat pentru cooperarea politică la nivel biregional, cu summituri mai regulate și o foaie de parcurs biregională UE-CELAC 2023-2025 pentru a îndruma activitatea. |
|
— |
La un an după summitul din 2022 de la Tirana, liderii din UE și din Balcanii de Vest s-au reunit la 13 decembrie 2023 la Bruxelles pentru cel de al patrulea summit anual. Acesta a oferit ocazia de a reconfirma importanța majoră a parteneriatului strategic dintre UE și Balcanii de Vest și de a reafirma perspectivele de aderare la UE pentru Balcanii de Vest, precum și necesitatea unor realizări susținute și ireversibile ale partenerilor în materie de reformă, întemeiate pe valorile și principiile UE. |
În plus, la 14-15 iunie 2023, Uniunea Europeană a prezidat cea de a șaptea conferință de la Bruxelles cu tema „Sprijinirea viitorului Siriei și al regiunii”. Segmentul ministerial la nivel înalt al conferinței din 15 iunie a reunit reprezentanți ai 57 de țări, inclusiv statele membre ale UE, și ai peste 30 de organizații internaționale, inclusiv Organizația Națiunilor Unite, în plus față de instituțiile UE. Conferința a fost principalul eveniment din 2023 de atragere de fonduri pentru Siria și regiune și a reușit să mobilizeze un ajutor substanțial pentru sirieni, prin angajamente internaționale pentru 2023 și ulterior.
II) Activități legislative
Un alt indicator cantitativ al activităților îl reprezintă numărul actelor juridice publicate în Jurnalul Oficial (JO) (tabelul 4). În 2023, au fost publicate în JO 1 545 de acte juridice. Publicarea actelor juridice în JO este ultima etapă a procesului legislativ.
Tabelul 4
Evoluția numărului de acte juridice în perioada 2019-2023
|
|
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
|
Acte juridice publicate în JO |
1 326 |
1 328 |
1 340 |
1 517 |
1 545 |
Diferitele măsuri – inclusiv regimul de sancțiuni – instituite ca urmare a continuării războiului de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei, precum și activitatea legislativă intensă în perspectiva încheierii iminente în 2024 a ciclului legislativ de cinci ani explică creșterea numărului de acte juridice publicate în comparație cu anii precedenți.
III) Modernizarea administrativă
În 2023, SGC a continuat să îmbunătățească calitatea și eficiența organizării sale interne și să își urmărească obiectivul de transformare digitală, în conformitate cu prioritățile Strategiei digitale a SGC pentru perioada 2022-2025:
|
— |
Au fost implementate sau îmbunătățite în continuare mai multe instrumente informatice, în vederea modernizării și a digitalizării principalelor procese operaționale legate de procesul decizional al Consiliului. Printre acestea se numără îmbunătățirea eConsilium și a sistemului de gestionare a traducerilor (TMS), precum și activarea sistemului de gestionare a calității legislației (QLMS). A fost introdusă autentificarea cu mai mulți factori pentru toți utilizatorii (personalul SGC și delegați) care doresc să acceseze Portalul delegaților, schimbare care are scopul de a spori securitatea datelor și de a contribui la prevenirea scurgerilor de date din cauza accesului neautorizat la conturi. |
|
— |
Programul de implementare a gestionării documentelor și dosarelor (DFMI) a continuat în 2023, contribuind la introducerea sistemului de gestionare a evidențelor (RMS) în întregul SGC pe baza HAN/ARES (registrul intern general), inclusiv a unui proiect de introducere a unei noi baze de date privind litigiile pentru Serviciul juridic. De asemenea, în 2023 a fost implementată noua politică a SGC în materie de arhivare a e-mailurilor. |
|
— |
În domeniul politicii de personal, în 2023 a fost lansat cel de al patrulea sondaj în rândul personalului, exercițiu inițiat în 2018, ca instrument util pentru consolidarea organizației, identificarea domeniilor în care sunt necesare îmbunătățiri și menținerea atractivității SGC-ului ca loc de muncă. Toți șefii de sector cu cel puțin un an de experiență în funcția lor actuală au fost incluși în exercițiul de feedback de 360o, menit să ofere managerilor informații pentru dezvoltarea lor profesională continuă. În plus, în domeniul resurselor umane din cadrul SGC au fost introduse atât analiza și raportarea, pentru a sprijini procesul de elaborare a politicilor și procesul decizional, cât și o gestionare de zi cu zi bazată mai mult pe date concrete. |
|
— |
În conformitate cu politica SGC privind managementul de mediu, care garantează că sunt definite și puse în aplicare acțiuni și obiective în diferite domenii (energie, hârtie, mobilitate, deșeuri, amprenta de carbon etc.), a fost lansat un proiect de extindere a zonei destinate punctelor electrice și a fost planificat un sistem de plată pentru încărcarea vehiculelor electrice. |
IV) Realizarea obiectivelor în 2023
Realizarea obiectivelor stabilite pentru exercițiul bugetar 2023 poate fi rezumată după cum urmează:
|
— |
Schema de personal La 1 ianuarie 2023, existau 2 917 posturi ocupate în cadrul SGC. În urma fluctuației personalului din cursul anului, la 31 decembrie 2023 existau 2 951 de posturi ocupate, ceea ce reprezintă o diferență de 34 de posturi ocupate suplimentare în schema de personal a CE/C. N.B.: Posturile ocupate le includ și pe cele ocupate de membri ai personalului neremunerați care ocupă un post, în conformitate cu definiția prevăzută în Statutul funcționarilor. |
|
— |
Gestiunea financiară Pentru a asigura utilizarea eficientă a bugetului său, SGC a continuat în 2023 să își îmbunătățească și mai mult procesele de gestiune financiară:
Pentru a efectua plățile la timp și pentru a evita dobânzile de întârziere, întârzierea medie la plata facturilor în 2023 a scăzut semnificativ de la 18 la 13 zile, termenul limită maxim fiind de 30 de zile calendaristice în conformitate cu Directiva 2011/7/UE a Parlamentului European și a Consiliului (2). |
|
— |
Politica imobiliară Politica imobiliară a Consiliului este stabilă. Începând din 2004, obiectivul Consiliului a fost ca toate activitățile proprii și cele ale Consiliului European de la Bruxelles să se desfășoare în clădiri pe care le deține, care sunt adaptate nevoilor sale și care sunt situate aproape unele de altele. Această reorganizare s-a încheiat cu livrarea clădirii Europa în iunie 2016. SGC explorează în prezent noi forme de organizare a muncii (NWOW), astfel cum a recomandat Curtea de Conturi Europeană în raportul său intitulat „Spațiul de birouri în instituțiile UE: s-au observat unele bune practici de gestiune, dar și o serie de deficiențe” SGC este, de asemenea, în proces de evaluare a impactului transformării digitale. Deciziile care pot fi luate în acest context ar putea afecta clădirile SGC și politica sa imobiliară. De asemenea, SGC este în curs de examinare a diverse scenarii pentru renovarea clădirii Justus Lipsius. Acest proiect este necesar pentru a garanta buna funcționare a celor două instituții pe termen lung, pentru a asigura un nivel ridicat de performanță de mediu și, în special, energetică, având în vedere reglementările aplicabile, și pentru a oferi un mediu de lucru optimizat, primitor, stimulant și sigur. În 2023, pentru a face față creșterii abrupte a prețurilor la energie și pentru a reduce consumul de energie, a fost ajustată temperatura generală în diferite părți ale clădirilor. |
B. Venituri
Tabelul 5 oferă o sinteză a rezultatului general al operațiunilor de venituri în 2023. Termenul „Drepturi stabilite 2022” se referă la ordinele de recuperare care au fost emise în 2022, însă pentru care recuperarea cuantumurilor în cauză nu a avut loc până în 2023. Termenul „Drepturi stabilite 2023” se referă la recuperările efectuate în 2023.
Tabelul 5
Sinteză a operațiunilor de venituri în bugetul 2023 (în EUR)
|
Capitol |
Drepturi stabilite 2022 |
Venituri recuperate din 2022 |
Drepturi stabilite 2023 |
Venituri recuperate din 2023 |
Total drepturi stabilite 2022+2023 |
Total recuperări 2022+2023 |
De recuperat în 2024 |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5=1+3 |
6=2+4 |
7=5-6 |
||
|
3 0 |
Venituri provenite de la personal |
|
|
68 516 247 |
68 516 247 |
68 516 247 |
68 516 247 |
|
|
3 1 |
Venituri legate de proprietate |
3 549 |
3 549 |
528 068 |
507 295 |
531 617 |
510 844 |
20 773 |
|
3 2 |
Venituri provenite din furnizarea de bunuri, prestarea de servicii și executarea de lucrări |
75 862 |
62 229 |
1 602 305 |
1 596 844 |
1 678 167 |
1 659 074 |
19 093 |
|
3 3 |
Alte venituri administrative |
2 578 971 |
2 173 683 |
29 093 548 |
28 157 572 |
31 672 519 |
30 331 255 |
1 341 264 |
|
4 0 |
Venituri din investiții și conturi |
|
|
22 342 |
22 342 |
22 342 |
22 342 |
|
|
Total |
2 658 382 |
2 239 461 |
99 762 510 |
98 800 300 |
102 420 892 |
101 039 761 |
1 381 131 |
|
Volumul total al operațiunilor de venituri în termeni de drepturi stabilite, adică ordinele de recuperare emise, a fost de 102,4 milioane EUR în 2023. Din acest cuantum, 101,0 milioane EUR s-au recuperat pe parcursul exercițiului financiar 2023, iar 1,4 milioane EUR vor fi colectate în 2024.
Cea mai mare parte a veniturilor totale recuperate (68 %, adică 68,5 milioane EUR din cele 101,0 milioane EUR) în 2023 constă în impozite și prelevări speciale pe remunerații, colectate de la personalul SGC. Din acest cuantum, reținerile din remunerația personalului reprezintă 36,5 milioane EUR, iar 32,0 milioane EUR corespund contribuțiilor personalului la sistemul de pensii.
Partea rămasă, și anume 32 % (32,5 milioane EUR), a fost acumulată din diverse operațiuni administrative, mai ales din următoarele surse:
|
— |
recuperarea parțială a cuantumurilor plătite statelor membre în anii anteriori pentru cheltuielile de deplasare ale delegaților în urma declarațiilor acestora pentru 2022 și 2023 (13,5 milioane EUR, capitolul 33); |
|
— |
plăți efectuate de statele membre pentru interpretariat suplimentar la cerere în anumite limbi (12,9 milioane EUR, capitolul 33); |
|
— |
contribuții la costurile administrative generate în cadrul „acquis-ului Schengen” cu Islanda și Norvegia (1,5 milioane EUR, capitolul 33); |
|
— |
plăți efectuate de Curtea de Justiție, Curtea de Conturi și Institutul Universitar European din Florența drept contribuții la sistemul financiar comun pe care îl împart cu Consiliul (0,8 milioane EUR, capitolul 32); |
|
— |
contribuții ale altor instituții și plăți efectuate de funcționari ai Consiliului pentru creșa Consiliului (1,0 milioane EUR, capitolul 33); |
|
— |
încasări din închirierea de spații și rambursări aferente (0,5 milioane EUR, capitolul 31); |
|
— |
transferuri de la SEAE către Consiliu cu titlu de plată pentru serviciile prestate de SGC către SEAE (0,09 milioane EUR, capitolul 33). |
C. Cheltuieli în 2023
I) Modificarea bugetului în 2023
Pe parcursul exercițiului financiar 2023, creditele au fost realocate prin diferite transferuri. Tabelul 6 prezintă deciziile care au modificat creditele bugetare în perioada 2019-2023.
Tabelul 6
Numărul de modificări bugetare, pe tipuri, în perioada 2019-2023
|
Modificare |
Anul |
|||||
|
Tip |
Temei juridic |
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
|
Buget rectificativ |
RF articolul 44 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Transfer B |
RF articolul 29 |
39 |
44 |
41 |
58 |
38 |
|
Transfer C |
RF articolul 29 |
2 |
2 |
2 |
6 |
3 |
|
Transfer D |
RF articolul 31 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
Total |
41 |
46 |
43 |
64 |
41 |
În 2023 au fost efectuate trei transferuri C, care au presupus informarea autorității bugetare (în conformitate cu articolul 29 din Regulamentul financiar):
|
— |
transferul C1 de 350 000 EUR din 27 martie 2023 având ca scop:
|
|
— |
transferul C2 de 2 200 000 EUR din 18 iulie 2023 având ca scop:
|
|
— |
transferul C3 de 3 826 000 EUR din 21 noiembrie 2023 având ca scop:
|
În plus, 38 de transferuri interne B pe baza articolului 29 alineatul (4) din Regulamentul financiar au modificat bugetul CE/C în 2023.
Tabelul 7 oferă o sinteză a liniilor bugetare care au fost modificate în mod semnificativ (4) în 2023 prin realocarea internă a creditelor.
Tabelul 7
Linii bugetare care au făcut obiectul unor transferuri semnificative în 2023 (în EUR)
|
Post |
Rubrică |
Buget inițial 2023 |
Transferuri |
Credite finale |
Diferență |
|
1 1 0 5 |
Ore suplimentare |
1 290 000 |
– 390 000 |
900 000 |
-30 % |
|
1 1 0 6 |
Drepturi statutare legate de începerea activității, transfer și încetarea activității |
1 985 000 |
430 000 |
2 415 000 |
22 % |
|
1 3 2 0 |
Serviciul medical |
720 000 |
– 265 000 |
455 000 |
-37 % |
|
1 3 2 2 |
Creșe și infrastructuri pentru îngrijirea copilului |
2 956 000 |
448 368 |
3 404 368 |
15 % |
|
2 0 0 3 |
Lucrări de amenajare și de instalare |
10 171 000 |
1 412 527 |
11 583 527 |
14 % |
|
2 0 0 5 |
Cheltuieli preliminare achiziției, construirii și amenajării clădirilor |
1 083 000 |
– 730 737 |
352 263 |
-67 % |
|
2 0 1 1 |
Apă, gaz, electricitate și încălzire |
6 302 000 |
2 074 000 |
8 376 000 |
33 % |
|
2 0 1 2 |
Securitatea și supravegherea clădirilor |
18 758 000 |
– 500 000 |
18 258 000 |
-3 % |
|
2 1 0 0 |
Achiziția de echipamente și software |
14 085 000 |
2 176 455 |
16 261 455 |
15 % |
|
2 1 0 1 |
Asistență externă pentru exploatarea și dezvoltarea de sisteme informatice |
29 376 000 |
2 455 941 |
31 831 941 |
8 % |
|
2 1 0 2 |
Lucrări de revizie și întreținere a echipamentelor și a software-ului |
7 867 000 |
-1 184 941 |
6 682 059 |
-15 % |
|
2 1 3 2 |
Închirierea și lucrările de întreținere și de reparații ale parcului de vehicule |
1 410 000 |
350 000 |
1 760 000 |
25 % |
|
2 2 0 0 |
Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor |
15 505 000 |
-5 686 212 |
9 818 789 |
-37 % |
II) Sinteză a execuției bugetului în perioada 2019-2023
În ultimii cinci ani (figura 1), rata generală de execuție a bugetului CE/C a crescut de la 92,3 % la 97,0 %. Rata de execuție se referă la angajamentele contractate pe parcursul exercițiului bugetar din bugetul adoptat disponibil.
Rata plăților anuale efective între 2019 și 2023 a fost în medie de 82,2 % din buget. Diferența dintre execuția generală și plățile dintr-un anumit an (adică angajamentele neplătite) a fost reportată, în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) din Regulamentul financiar, către următorul exercițiu financiar pentru plăți. Cheltuielile cu remunerațiile și indemnizațiile pentru membrii și personalul instituțiilor Uniunii nu pot fi reportate [articolul 12 alineatul (8) din Regulamentul financiar].
Figura 1
Execuția generală a bugetului în perioada 2019-2023
Pentru 2023, creditele reportate se referă la obligațiile care au fost contractate corespunzător înainte de încheierea exercițiului bugetar, dar în cazul cărora bunurile și serviciile nu au fost livrate încă și/sau nicio factură nu a fost primită înainte de sfârșitul anului.
III) Execuția creditelor pe categorii în 2023
Analiza cheltuielilor din 2023 este prezentată pentru 14 categorii de cheltuieli.
Tabelul 8 face o comparație între bugetul final după transferuri (coloana 2) și rezultatul execuției bugetului în ceea ce privește angajamentele (coloana 3). Diferența dintre bugetul final și creditele angajate corespunde cuantumurilor neutilizate în 2023 și, prin urmare, anulate.
Tabelul 8
Sinteză a execuției bugetului pentru 2023 (pe categorii, în EUR)
|
Categorie |
Buget 2023 (inițial) |
Buget 2023 (final (*1)) |
Angajamente |
Rată de execuție |
Credite anulate |
|
1 |
2 |
3 |
4=3/2 |
5=2-3 |
|
|
Schema de personal |
386 034 757 |
386 034 757 |
376 150 669 |
97,4 % |
9 884 088 |
|
Alte cheltuieli cu personalul |
30 069 000 |
30 069 000 |
26 582 182 |
88,4 % |
3 486 818 |
|
Clădiri (exclusiv achiziții) |
59 203 000 |
61 147 000 |
60 776 095 |
99,4 % |
370 905 |
|
Sisteme informatice |
52 823 000 |
56 140 000 |
56 128 630 |
100,0 % |
11 370 |
|
Mobilier |
1 051 000 |
1 051 000 |
1 048 546 |
99,8 % |
2 454 |
|
Echipamente tehnice |
3 577 000 |
3 326 000 |
3 268 758 |
98,3 % |
57 242 |
|
Transporturi |
2 080 000 |
2 430 000 |
2 382 015 |
98,0 % |
47 985 |
|
Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor |
15 505 000 |
9 818 789 |
9 818 789 |
100,0 % |
|
|
Costuri de interpretariat |
80 000 000 |
79 979 212 |
75 354 196 |
94,2 % |
4 625 016 |
|
Reuniuni și conferințe |
7 090 000 |
7 340 000 |
6 668 752 |
90,9 % |
671 248 |
|
Informare |
9 104 000 |
9 201 000 |
9 200 926 |
100,0 % |
74 |
|
Diverse |
1 372 000 |
1 372 000 |
1 156 841 |
84,3 % |
215 159 |
|
Rezervă |
|
|
|
|
|
|
Total (excl. achiziții) |
647 908 757 |
647 908 757 |
628 536 397 |
97,0 % |
19 372 360 |
|
Achiziția de bunuri imobile |
|
|
|
|
|
|
Total general |
647 908 757 |
647 908 757 |
628 536 397 |
97,0 % |
19 372 360 |
Rata generală de execuție a bugetului pentru 2023 este de 97,0 %. Diferența dintre bugetul final și execuția bugetară poate fi explicată astfel:
|
— |
Subutilizarea totală în categoria schemei de personal este de 9,9 milioane EUR (2,6 % din bugetul final pentru personal). Această subutilizare rezultă în principal dintr-o reducere a nevoilor în materie de salarii de bază (3,2 milioane EUR), de alocații pentru locuință și indemnizații de expatriere și de reședință în străinătate (0,7 milioane EUR) și de ajustare a remunerației (4,9 milioane EUR). Un alt factor care contribuie la subutilizare este reducerea nevoilor în materie de indemnizații în cazul pensionării în interes de serviciu (0,4 milioane EUR) și pentru ore suplimentare (0,1 milioane EUR). |
|
— |
În categoria altor cheltuieli cu personalul, 40 % din subutilizare (1,4 milioane EUR din 3,5 milioane EUR) se referă la cheltuielile de deplasare ale membrilor și ale personalului. Economiile la alte cheltuieli legate de personal (formare, cheltuieli medicale, servicii sociale etc.) se ridică la 0,6 milioane EUR. Reducerea plăților către agenți contractuali, experți naționali detașați și alte servicii externe reprezintă încă 0,7 milioane EUR. |
|
— |
Execuția globală a cheltuielilor aferente clădirilor se ridică la 99,4 %, ceea ce înseamnă o subutilizare de 0,4 milioane EUR. Din acest cuantum, 0,3 milioane EUR provin din economii realizate la supravegherea clădirilor și în materie de prevenire. Execuția bugetului pentru apă, gaz, electricitate și combustibil a fost de 100 %. |
|
— |
În domeniul TI și al mobilierului, execuția bugetară a fost de 100 % și, respectiv, de 99,8 %. |
|
— |
Execuția în ceea ce privește echipamentele tehnice și transportul a fost de peste 98 %. |
|
— |
Execuția cheltuielilor de deplasare ale delegațiilor a fost de 100 %. Cuantumul disponibil pentru cheltuielile de deplasare ale delegațiilor, după transferuri, s-a cifrat la 9,8 milioane EUR. Bugetul inițial a fost de 15,5 milioane EUR, la care s-au adăugat prin transfer 9,6 milioane EUR din economiile cu unele credite alocate pentru interpretariat. Pe de altă parte, 13 milioane EUR au fost transferate către interpretariat pentru pachetul tehnic (5). Pachetul tehnic pentru interpretariat finanțează parțial limbile utilizate în prezent ca limbi-pivot, un instrument care este utilizat ca punte între combinațiile lingvistice și care este esențial pentru asigurarea comunicării multilingve. |
|
— |
Subutilizarea creditelor pentru interpretariat se ridică la 4,6 milioane EUR. Această subutilizare rezultă din transferul unui cuantum de 9,6 milioane EUR din creditele alocate pentru interpretariat către creditele alocate pentru deplasările delegațiilor (6). Rezultatul final include, de asemenea, transferul a 13 milioane EUR din cheltuielile de deplasare ale delegațiilor ca parte a punerii în aplicare a pachetului tehnic. |
|
— |
Din totalul de 0,7 milioane EUR al subutilizării bugetului pentru organizarea de reuniuni și conferințe, un cuantum de 0,3 milioane EUR reflectă o reducere a nevoilor în materie de gestionare a evenimentelor și de catering față de ceea ce se prevăzuse în buget. |
|
— |
Rata de execuție a creditelor pentru categoria „Informații” a fost de 100 %. |
|
— |
În categoria „Diverse”, subutilizarea de 0,2 milioane EUR provine în principal din cheltuieli și costuri judiciare, care au fost mai mici decât se estimase (0,14 milioane EUR). |
D. Credite reportate
I) Credite reportate automat din 2022 în 2023
După cum se arată în tabelul 9, din 2022 în 2023 a fost reportat un cuantum de 77,4 milioane EUR pentru plată în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) din Regulamentul financiar.
Tabelul 9
Execuția creditelor reportate din 2022 în 2023 (pe categorii, în EUR)
|
Categorie |
Credite reportate din 2022 |
Plăți 2023 |
Rată de execuție |
Credite anulate |
|
1 |
2 |
3=2/1 |
4=1-2 |
|
|
Schema de personal |
470 797 |
457 639 |
97,2 % |
13 158 |
|
Alte cheltuieli cu personalul |
2 180 896 |
1 587 034 |
72,8 % |
593 862 |
|
Clădiri |
19 539 241 |
15 763 633 |
80,7 % |
3 775 607 |
|
Sisteme informatice |
27 821 485 |
27 364 377 |
98,4 % |
457 108 |
|
Mobilier |
490 796 |
485 836 |
99,0 % |
4 960 |
|
Echipamente tehnice |
1 191 104 |
1 136 513 |
95,4 % |
54 591 |
|
Transporturi |
601 851 |
276 294 |
45,9 % |
325 557 |
|
Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor |
|
|
|
|
|
Costuri de interpretariat |
19 826 193 |
19 766 872 |
99,7 % |
59 322 |
|
Reuniuni și conferințe |
2 085 072 |
1 757 321 |
84,3 % |
327 750 |
|
Informare |
2 175 945 |
2 119 085 |
97,4 % |
56 861 |
|
Diverse |
1 004 392 |
676 616 |
67,4 % |
327 775 |
|
Rezervă |
|
|
|
|
|
Total |
77 387 772 |
71 391 221 |
92,3 % |
5 996 551 |
Rata de execuție a creditelor reportate din 2022 s-a ridicat la 92,3 %, continuând tendința ascendentă din ultimii trei ani.
Principalele motive ale subutilizării unui cuantum de aproape 6 milioane EUR sunt:
|
— |
nelivrarea sau livrarea incompletă a unor lucrări/bunuri/servicii comandate de SGC în cursul anului precedent; |
|
— |
facturi neprimite pentru lucrări/bunuri/servicii livrate; acest fapt constituie în mod inevitabil o povară bugetară pentru următorul exercițiu bugetar, deoarece, în ceea ce privește aceste operațiuni, în 2024 vor trebui introduse noi angajamente. |
II) Credite reportate automat din 2023 în 2024
Creditele reportate din 2023 în 2024 au totalizat 85,5 milioane EUR.
Tabelul 10
Credite reportate din 2023 în 2024 (pe categorii, în EUR)
|
Categorie |
Buget 2023 (inițial) |
Buget 2023 (final (*2)) |
Angajamente |
Plăți 2023 |
Credite reportate în 2024 |
Rata de reportare |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5=3-4 |
6=5/3 |
|
|
Schema de personal |
386 034 757 |
386 034 757 |
376 150 669 |
375 688 750 |
461 919 |
0,1 % |
|
Alte cheltuieli cu personalul |
30 069 000 |
30 069 000 |
26 582 182 |
24 832 118 |
1 750 064 |
6,6 % |
|
Clădiri |
59 203 000 |
61 147 000 |
60 776 095 |
42 478 242 |
18 297 853 |
30,1 % |
|
Sisteme informatice |
52 823 000 |
56 140 000 |
56 128 630 |
26 632 905 |
29 495 724 |
52,6 % |
|
Mobilier |
1 051 000 |
1 051 000 |
1 048 546 |
766 231 |
282 314 |
26,9 % |
|
Echipamente tehnice |
3 577 000 |
3 326 000 |
3 268 758 |
1 234 242 |
2 034 516 |
62,2 % |
|
Transporturi |
2 080 000 |
2 430 000 |
2 382 015 |
1 868 009 |
514 005 |
21,6 % |
|
Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor |
15 505 000 |
9 818 789 |
9 818 789 |
9 818 789 |
|
0,0 % |
|
Costuri de interpretariat |
80 000 000 |
79 979 212 |
75 354 196 |
47 708 094 |
27 646 102 |
36,7 % |
|
Reuniuni și conferințe |
7 090 000 |
7 340 000 |
6 668 752 |
5 322 317 |
1 346 434 |
20,2 % |
|
Informare |
9 104 000 |
9 201 000 |
9 200 926 |
6 054 618 |
3 146 308 |
34,2 % |
|
Diverse |
1 372 000 |
1 372 000 |
1 156 841 |
611 384 |
545 457 |
47,2 % |
|
Rezervă |
|
|
|
|
|
|
|
Total (excl. achiziții) |
647 908 757 |
647 908 757 |
628 536 397 |
543 015 700 |
85 520 696 |
13,6 % |
|
Achiziția de bunuri imobile |
|
|
|
|
|
|
|
Total general |
647 908 757 |
647 908 757 |
628 536 397 |
543 015 700 |
85 520 696 |
13,6 % |
Cuantumurile reportate din 2023 în 2024 provin în principal din următoarele categorii:
|
— |
sisteme informatice: 29,5 milioane EUR, din care asistența externă acoperă 18,9 milioane EUR, achiziționarea de echipamente și software 8,5 milioane EUR, serviciile și întreținerea TI 1,6 milioane EUR, iar telecomunicațiile 0,5 milioane EUR; |
|
— |
27,6 milioane EUR pentru a acoperi parțial costurile pentru serviciile de interpretariat furnizate în 2023, pentru care facturile încă nu fuseseră convenite cu serviciile Comisiei Europene la data închiderii; |
|
— |
clădiri: 18,3 milioane EUR, din care 8,7 milioane EUR reprezintă diferite lucrări de amenajare, 3,5 milioane EUR curățenia și întreținerea, 2,0 milioane EUR securitatea, sănătatea și siguranța, 1,8 milioane EUR apă, gaz, electricitate și încălzire, 1,7 milioane EUR lucrări de securizare a spațiilor și 0,2 milioane EUR alte cheltuieli aferente clădirilor, de exemplu studii referitoare la clădiri; |
|
— |
3,1 milioane EUR aferente cheltuielilor de informare, din care 2,2 milioane EUR privesc informarea și manifestările publice, iar 0,9 milioane EUR cheltuielile de documentare și legate de funcționarea bibliotecii; |
|
— |
echipamente tehnice: 2,0 milioane EUR, care corespund în principal achiziționării și întreținerii echipamentelor audiovizuale și de conferință; |
|
— |
alte cheltuieli cu personalul: 1,8 milioane EUR, în principal cheltuieli de perfecționare profesională (0,5 milioane EUR), cheltuieli de misiune (inclusiv cheltuieli de deplasare) (0,5 milioane EUR), serviciul medical și infrastructuri pentru îngrijirea copiilor (0,4 milioane EUR) și măsuri de sprijin pentru personal (0,1 milioane EUR); |
|
— |
reuniuni și conferințe: 1,3 milioane EUR, în principal pentru facturi încă neprimite pentru organizarea reuniunilor Consiliului European și ale Consiliului și a summiturilor multilaterale din 2023, în special pentru catering (0,9 milioane EUR); |
|
— |
cheltuieli diverse: 0,5 milioane EUR, corespunzând în principal cheltuielilor judiciare (0,2 milioane EUR), materialelor de birou (0,2 milioane EUR) și taxelor poștale (0,04 milioane EUR); |
|
— |
transporturi: 0,5 milioane EUR, care acoperă provizioanele pentru costurile de închiriere și reparare a parcului de vehicule; |
|
— |
schema de personal: 0,5 milioane EUR, corespunzând creditelor nesalariale care acoperă drepturile statutare legate de începerea activității, transfer și încetarea activității (cheltuieli de deplasare, indemnizații de instalare/mutare etc.); |
|
— |
mobilier: 0,3 milioane EUR, corespunzând în principal achiziționării de mobilier pentru sălile de reuniune și reînnoirii stocului de mobilier. |
E. Venituri alocate
I) Venituri alocate acumulate înainte de 2023
Cuantumul total al veniturilor alocate acumulate înainte de 2023 a fost de 28,7 milioane EUR.
Tabelul 11
Execuția veniturilor alocate acumulate înainte de 2023 (pe categorii, în EUR)
|
Categorie |
Venituri alocate înainte de 2023 (final (*3)) |
Angajamente 2023 |
Plăți 2023 |
Rată de execuție |
Venituri alocate anulate |
|
1 |
2 |
3 |
4=2/1 |
4=1-2 |
|
|
Schema de personal |
1 034 691 |
1 034 691 |
900 000 |
100,0 % |
|
|
Alte cheltuieli cu personalul |
1 327 867 |
1 327 840 |
1 321 335 |
100,0 % |
26 |
|
Clădiri |
850 484 |
850 127 |
792 481 |
100,0 % |
357 |
|
Sisteme informatice |
916 750 |
915 989 |
618 277 |
99,9 % |
761 |
|
Mobilier |
|
|
|
|
|
|
Echipamente tehnice |
10 953 |
10 953 |
10 532 |
100,0 % |
|
|
Transporturi |
16 545 |
9 728 |
9 728 |
58,8 % |
6 816 |
|
Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor |
13 041 050 |
13 041 050 |
13 041 050 |
100,0 % |
|
|
Costuri de interpretariat |
11 310 294 |
11 310 294 |
11 310 294 |
100,0 % |
|
|
Reuniuni și conferințe |
105 518 |
104 838 |
101 901 |
99,4 % |
680 |
|
Informare |
100 005 |
99 975 |
46 590 |
100,0 % |
30 |
|
Diverse |
40 |
40 |
40 |
100,0 % |
|
|
Total CE/C |
28 714 196 |
28 705 525 |
28 152 228 |
100,0 % |
8 672 |
|
Acorduri privind nivelul serviciilor încheiate cu SEAE |
|
|
|
|
|
|
Total general |
28 714 196 |
28 705 525 |
28 152 228 |
100,0 % |
8 672 |
Din totalul veniturilor alocate în cuantum de 28,71 milioane EUR, în 2023 au fost angajate în mod corespunzător 28,70 milioane EUR. Restul de 0,01 milioane EUR a fost anulat în conformitate cu articolul 12 alineatul (1) din Regulamentul financiar.
II) Venituri alocate acumulate înainte de 2023 și reportate pentru plată din 2022
Cuantumul total al veniturilor alocate acumulate înainte de 2023 și reportate pentru plată din 2022 a fost de 1,5 milioane EUR.
Tabelul 12
Execuția veniturilor alocate acumulate înainte de 2023 și reportate pentru plată din 2022 (pe categorii, în EUR)
|
Categorie |
Venituri alocate reportate pentru plată din 2022 |
Plăți 2023 |
Rată de execuție |
Venituri alocate anulate |
|
1 |
2 |
4=2/1 |
4=1-2 |
|
|
Schema de personal |
911 793 |
911 793 |
100,0 % |
|
|
Alte cheltuieli cu personalul |
118 428 |
98 485 |
83,2 % |
19 943 |
|
Clădiri |
20 494 |
13 139 |
64,1 % |
7 355 |
|
Sisteme informatice |
291 067 |
286 012 |
98,3 % |
5 055 |
|
Mobilier |
|
|
|
|
|
Echipamente tehnice |
144 |
144 |
100,0 % |
|
|
Transporturi |
|
|
|
|
|
Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor |
|
|
|
|
|
Costuri de interpretariat |
5 470 |
5 470 |
100,0 % |
|
|
Reuniuni și conferințe |
|
|
|
|
|
Informare |
137 239 |
136 609 |
99,5 % |
630 |
|
Diverse |
613 |
613 |
100,0 % |
|
|
Total CE/C |
1 485 248 |
1 452 264 |
97,8 % |
32 983 |
|
Acorduri privind nivelul serviciilor încheiate cu SEAE |
|
|
|
|
|
Total general |
1 485 248 |
1 452 264 |
97,8 % |
32 983 |
III) Venituri alocate acumulate în 2022 și reportate pentru plată în 2023
Totalul veniturilor alocate acumulate în 2022, angajate în mod corespunzător în 2022, dar neplătite și reportate pentru plată în 2023 s-a ridicat la 0,2 milioane EUR.
Tabelul 13
Venituri alocate acumulate în 2022 și reportate pentru plată în 2023 (pe categorii, în EUR)
|
Categorie |
Venituri alocate reportate pentru plată din 2022 |
Plăți 2023 |
Rată de execuție |
Venituri alocate anulate |
|
1 |
2 |
4=2/1 |
4=1-2 |
|
|
Schema de personal |
|
|
|
|
|
Alte cheltuieli cu personalul |
57 890 |
57 890 |
100,0 % |
|
|
Clădiri |
|
|
|
|
|
Sisteme informatice |
6 399 |
6 138 |
95,9 % |
261 |
|
Mobilier |
|
|
|
|
|
Echipamente tehnice |
11 965 |
11 965 |
100,0 % |
|
|
Transporturi |
|
|
|
|
|
Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor |
|
|
|
|
|
Costuri de interpretariat |
|
|
|
|
|
Reuniuni și conferințe |
|
|
|
|
|
Informare |
140 272 |
132 431 |
94,4 % |
7 842 |
|
Diverse |
|
|
|
|
|
Total CE/C |
216 527 |
208 424 |
96,3 % |
8 103 |
|
Acorduri privind nivelul serviciilor încheiate cu SEAE |
|
|
|
|
|
Total general |
216 527 |
208 424 |
96,3 % |
8 103 |
IV) Venituri alocate acumulate înainte de 2023 și reportate pentru plată în 2024
Veniturile alocate acumulate înainte de 2023, angajate în mod corespunzător, dar neplătite în 2023, s-au ridicat la 0,6 milioane EUR și au fost reportate pentru plată din 2023 în 2024.
Tabelul 14
Venituri alocate acumulate înainte de 2023 și reportate în 2024 (pe categorii, în EUR)
|
Categorie |
Venituri alocate înainte de 2023 (final (*4)) |
Angajamente 2023 |
Plăți 2023 |
Venituri alocate reportate în 2024 |
Rata de reportare |
|
1 |
2 |
3 |
4=2-3 |
5=4/2 |
|
|
Schema de personal |
1 034 691 |
1 034 691 |
900 000 |
134 691 |
13,0 % |
|
Alte cheltuieli cu personalul |
1 327 867 |
1 327 840 |
1 321 335 |
6 505 |
0,5 % |
|
Clădiri |
850 484 |
850 127 |
792 481 |
57 646 |
6,8 % |
|
Sisteme informatice |
916 750 |
915 989 |
618 277 |
297 712 |
32,5 % |
|
Mobilier |
|
|
|
|
|
|
Echipamente tehnice |
10 953 |
10 953 |
10 532 |
422 |
3,9 % |
|
Transporturi |
16 545 |
9 728 |
9 728 |
|
0,0 % |
|
Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor |
13 041 050 |
13 041 050 |
13 041 050 |
|
0,0 % |
|
Costuri de interpretariat |
11 310 294 |
11 310 294 |
11 310 294 |
|
0,0 % |
|
Reuniuni și conferințe |
105 518 |
104 838 |
101 901 |
2 936 |
2,8 % |
|
Informare |
100 005 |
99 975 |
46 590 |
53 385 |
53,4 % |
|
Diverse |
40 |
40 |
40 |
|
0,0 % |
|
Total CE/C |
28 714 196 |
28 705 525 |
28 152 228 |
553 297 |
1,9 % |
|
Acorduri privind nivelul serviciilor încheiate cu SEAE |
|
|
|
|
|
|
Total general |
28 714 196 |
28 705 525 |
28 152 228 |
553 297 |
1,9 % |
Sumele reportate se referă în principal la asistența informatică externă (0,3 milioane EUR), la schema de personal (0,1 milioane EUR), la întreținerea și amenajarea periodică a clădirilor (0,06 milioane EUR) și la serviciile de radiodifuzor gazdă și de streaming video (0,05 milioane EUR).
V) Venituri alocate acumulate în 2023
Totalul veniturilor alocate acumulate în 2023 s-a ridicat la 32,5 milioane EUR.
Tabelul 15
Execuția veniturilor alocate acumulate în 2023 (pe categorii, în EUR)
|
Categorie |
Venituri alocate 2023 (final (*5)) |
Angajamente 2023 |
Plăți 2023 |
Neangajate |
Disponibile pentru plată |
|
1 |
2 |
3 |
4=1-2 |
5=2-3 |
|
|
Schema de personal |
1 495 175 |
|
|
1 495 175 |
|
|
Alte cheltuieli cu personalul |
1 751 275 |
468 607 |
273 010 |
1 282 668 |
195 597 |
|
Clădiri |
763 146 |
37 592 |
841 |
725 554 |
36 752 |
|
Sisteme informatice |
1 525 687 |
904 532 |
150 |
621 156 |
904 382 |
|
Mobilier |
|
|
|
|
|
|
Echipamente tehnice |
21 427 |
4 830 |
|
16 596 |
4 830 |
|
Transporturi |
2 275 |
2 275 |
2 275 |
|
|
|
Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor |
13 494 011 |
|
|
13 494 011 |
|
|
Costuri de interpretariat |
12 860 098 |
278 922 |
278 922 |
12 581 176 |
|
|
Reuniuni și conferințe |
543 378 |
83 955 |
83 955 |
459 423 |
|
|
Informare |
40 472 |
|
|
40 472 |
|
|
Diverse |
26 179 |
|
|
26 179 |
|
|
Total CE/C |
32 523 124 |
1 780 713 |
639 152 |
30 742 411 |
1 141 561 |
|
Acorduri privind nivelul serviciilor încheiate cu SEAE |
|
|
|
|
|
|
Total general |
32 523 124 |
1 780 713 |
639 152 |
30 742 411 |
1 141 561 |
Veniturile alocate în 2023 pentru activitățile SGC s-au cifrat la 32,5 milioane EUR. În cursul exercițiului financiar au fost angajate 1,8 milioane EUR, în vreme ce 30,7 milioane EUR au fost reportate în 2024 în conformitate cu articolul 12 alineatul (4) din Regulamentul financiar.
Aproximativ 41,5 % din veniturile alocate (13,5 milioane EUR) se referă la soldul cheltuielilor de deplasare ale delegațiilor după depunerea declarațiilor lor de călătorie. Un alt procent de 39,5 % (12,9 milioane EUR) corespunde plăților efectuate de statele membre pentru a acoperi serviciile de interpretariat care depășesc pachetul lor lingvistic.
Restul se referă în principal la rambursarea cuantumurilor legate de diferite operațiuni administrative ale Consiliului, cum ar fi contribuțiile părinților la creșa Consiliului (1,0 milioane EUR) în categoria „Alte cheltuieli cu personalul”.
(1) Regulamentul (UE, Euratom) 2018/1046 al Parlamentului European și al Consiliului din 18 iulie 2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1296/2013, (UE) nr. 1301/2013, (UE) nr. 1303/2013, (UE) nr. 1304/2013, (UE) nr. 1309/2013, (UE) nr. 1316/2013, (UE) nr. 223/2014, (UE) nr. 283/2014 și a Deciziei nr. 541/2014/UE și de abrogare a Regulamentului (UE, Euratom) nr. 966/2012 (JO L 193, 30.7.2018, p. 1).
(2) Directiva 2011/7/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 februarie 2011 privind combaterea întârzierii în efectuarea plăților în tranzacțiile comerciale (JO L 48, 23.2.2011, p. 1).
(3) Raportul special nr. 34/2018 al Curții de Conturi Europene.
(4) Cuantum net > 250 000 EUR.
(*1) Include realocarea de credite pe plan intern
(5) În conformitate cu articolul 10 alineatul (3) din Decizia 54/18 a Secretarului General al Consiliului, cuantumul echivalent cuantumului necheltuit din exercițiul precedent pentru cheltuieli de deplasare ale delegaților trebuie transferat anual la interpretariat. În 2023, acest cuantum a fost de 13 milioane EUR.
(6) În conformitate cu articolul 10 alineatul (1) din Decizia 54/18, SGC transferă 66 % din cuantumurile neutilizate ale creditelor alocate pentru interpretariat către creditele alocate pentru deplasarea delegaților, pentru utilizare în cursul aceluiași exercițiu financiar. În 2023, acest cuantum a fost de 9,6 milioane EUR.
(*2) Include realocarea de credite pe plan intern
(*3) Include realocarea de credite pe plan intern
(*4) Include realocarea de credite pe plan intern
(*5) Include realocarea de credite pe plan intern
ANEXA I
CONSILIUL
UTILIZAREA CREDITELOR PENTRU 2023
|
|
Linie bugetară |
Credite inițiale |
Transferuri/ Modificări |
Credite finale |
Angajamente |
Plăți |
Reportări de drept în |
Reportări prin decizie în |
Credite anulate |
|
|
|
2023 |
2023 |
2023 |
2023 |
2023 |
2024 |
2024 |
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 = 3 – 5 – 6 – 7 |
|
1 0 0 0 |
Salarii de bază |
400 000,00 |
|
400 000,00 |
383 304,96 |
383 304,96 |
|
|
16 695,04 |
|
1 0 0 1 |
Drepturi legate de funcție |
82 000,00 |
|
82 000,00 |
78 267,54 |
78 267,54 |
|
|
3 732,46 |
|
1 0 0 2 |
Drepturi legate de situația personală |
39 000,00 |
|
39 000,00 |
27 517,44 |
27 517,44 |
|
|
11 482,56 |
|
1 0 0 3 |
Prestații de securitate socială |
20 000,00 |
|
20 000,00 |
14 495,76 |
14 495,76 |
|
|
5 504,24 |
|
1 0 0 4 |
Alte cheltuieli de gestiune |
1 478 000,00 |
|
1 478 000,00 |
560 308,19 |
433 180,09 |
127 128,10 |
|
917 691,81 |
|
1 0 0 |
Remunerații și alte drepturi |
2 019 000,00 |
|
2 019 000,00 |
1 063 893,89 |
936 765,79 |
127 128,10 |
|
955 106,11 |
|
Total capitolul 10 – Membrii instituției |
2 019 000,00 |
|
2 019 000,00 |
1 063 893,89 |
936 765,79 |
127 128,10 |
|
955 106,11 |
|
|
1 1 0 0 |
Salarii de bază |
288 855 757,00 |
|
288 855 757,00 |
285 649 909,71 |
285 649 909,71 |
|
|
3 205 847,29 |
|
1 1 0 1 |
Drepturi statutare legate de funcție |
1 831 000,00 |
– 203 000,00 |
1 628 000,00 |
1 466 967,44 |
1 466 967,44 |
|
|
161 032,56 |
|
1 1 0 2 |
Drepturi statutare legate de situația personală a agentului |
72 824 000,00 |
213 000,00 |
73 037 000,00 |
72 270 411,82 |
72 270 411,82 |
|
|
766 588,18 |
|
1 1 0 3 |
Prestații de securitate socială |
11 934 000,00 |
|
11 934 000,00 |
11 627 393,38 |
11 627 393,38 |
|
|
306 606,62 |
|
1 1 0 4 |
Coeficienți de corecție aplicabili remunerațiilor |
153 000,00 |
-50 000,00 |
103 000,00 |
95 213,91 |
95 213,91 |
|
|
7 786,09 |
|
1 1 0 5 |
Ore suplimentare |
1 290 000,00 |
– 390 000,00 |
900 000,00 |
788 482,83 |
788 482,83 |
|
|
111 517,17 |
|
1 1 0 6 |
Drepturi statutare legate de începerea activității, transfer și încetarea activității |
1 985 000,00 |
430 000,00 |
2 415 000,00 |
2 415 000,00 |
1 953 081,37 |
461 918,63 |
|
|
|
1 1 0 7 |
Ajustarea remunerației |
4 899 000,00 |
|
4 899 000,00 |
|
|
|
|
4 899 000,00 |
|
1 1 0 |
Remunerații și alte drepturi |
383 771 757,00 |
|
383 771 757,00 |
374 313 379,09 |
373 851 460,46 |
461 918,63 |
|
9 458 377,91 |
|
1 1 1 0 |
Indemnizații în cazul pensionării în interes de serviciu |
2 263 000,00 |
|
2 263 000,00 |
1 837 289,97 |
1 837 289,97 |
|
|
425 710,03 |
|
1 1 1 |
Încetarea activității |
2 263 000,00 |
|
2 263 000,00 |
1 837 289,97 |
1 837 289,97 |
|
|
425 710,03 |
|
Total capitolul 11 – Funcționari și agenți temporari |
386 034 757,00 |
|
386 034 757,00 |
376 150 669,06 |
375 688 750,43 |
461 918,63 |
|
9 884 087,94 |
|
|
1 2 0 0 |
Alți agenți |
12 554 000,00 |
|
12 554 000,00 |
12 093 519,93 |
12 091 519,93 |
2 000,00 |
|
460 480,07 |
|
1 2 0 1 |
Experți naționali detașați |
1 334 000,00 |
|
1 334 000,00 |
1 323 337,39 |
1 323 337,39 |
|
|
10 662,61 |
|
1 2 0 2 |
Stagii |
825 000,00 |
|
825 000,00 |
793 614,14 |
761 492,04 |
32 122,10 |
|
31 385,86 |
|
1 2 0 3 |
Servicii externe |
322 000,00 |
|
322 000,00 |
139 184,37 |
85 165,19 |
54 019,18 |
|
182 815,63 |
|
1 2 0 4 |
Servicii suplimentare pentru serviciul de traduceri |
406 000,00 |
|
406 000,00 |
90 000,00 |
32 604,00 |
57 396,00 |
|
316 000,00 |
|
1 2 0 7 |
Ajustarea anuală a remunerației |
160 000,00 |
|
160 000,00 |
|
|
|
|
160 000,00 |
|
1 2 0 |
Alte categorii de personal și servicii externe |
15 601 000,00 |
|
15 601 000,00 |
14 439 655,83 |
14 294 118,55 |
145 537,28 |
|
1 161 344,17 |
|
Total capitolul 12 – Alte categorii de personal și servicii externe |
15 601 000,00 |
|
15 601 000,00 |
14 439 655,83 |
14 294 118,55 |
145 537,28 |
|
1 161 344,17 |
|
|
1 3 0 0 |
Cheltuieli diverse aferente recrutărilor |
158 000,00 |
|
158 000,00 |
106 901,17 |
42 668,98 |
64 232,19 |
|
51 098,83 |
|
1 3 0 1 |
Dezvoltare profesională |
2 518 000,00 |
|
2 518 000,00 |
2 032 367,40 |
1 534 958,60 |
497 408,80 |
|
485 632,60 |
|
1 3 0 |
Cheltuieli aferente administrării personalului |
2 676 000,00 |
|
2 676 000,00 |
2 139 268,57 |
1 577 627,58 |
561 640,99 |
|
536 731,43 |
|
1 3 1 0 |
Indemnizații excepționale |
25 000,00 |
-2 560,00 |
22 440,00 |
1 199,62 |
1 199,62 |
|
|
21 240,38 |
|
1 3 1 1 |
Relații sociale între membrii personalului |
133 000,00 |
22 560,00 |
155 560,00 |
154 660,00 |
132 935,97 |
21 724,03 |
|
900,00 |
|
1 3 1 2 |
Ajutor suplimentar pentru persoanele cu handicap |
250 000,00 |
|
250 000,00 |
250 000,00 |
159 885,42 |
90 114,58 |
|
|
|
1 3 1 3 |
Alte cheltuieli de asigurări sociale |
74 000,00 |
-20 000,00 |
54 000,00 |
53 640,50 |
29 775,58 |
23 864,92 |
|
359,50 |
|
1 3 1 |
Intervenții în favoarea personalului instituției |
482 000,00 |
|
482 000,00 |
459 500,12 |
323 796,59 |
135 703,53 |
|
22 499,88 |
|
1 3 2 0 |
Serviciul medical |
720 000,00 |
– 265 000,00 |
455 000,00 |
385 949,87 |
258 329,55 |
127 620,32 |
|
69 050,13 |
|
1 3 2 2 |
Creșe și infrastructuri pentru îngrijirea copilului |
2 956 000,00 |
448 368,00 |
3 404 368,00 |
3 373 518,34 |
3 114 468,34 |
259 050,00 |
|
30 849,66 |
|
1 3 2 3 |
Cooperare interinstituțională în domeniul gestionării personalului |
1 260 000,00 |
– 183 368,00 |
1 076 632,00 |
857 433,60 |
857 433,60 |
|
|
219 198,40 |
|
1 3 2 |
Activități privind întregul personal al instituției |
4 936 000,00 |
|
4 936 000,00 |
4 616 901,81 |
4 230 231,49 |
386 670,32 |
|
319 098,19 |
|
1 3 3 1 |
Cheltuielile de misiune ale Secretariatului General al Consiliului |
2 855 000,00 |
|
2 855 000,00 |
2 552 142,61 |
2 218 947,76 |
333 194,85 |
|
302 857,39 |
|
1 3 3 2 |
Cheltuieli de deplasare ale personalului în cadrul Consiliului European |
1 500 000,00 |
|
1 500 000,00 |
1 310 819,00 |
1 250 630,46 |
60 188,54 |
|
189 181,00 |
|
1 3 3 |
Misiuni |
4 355 000,00 |
|
4 355 000,00 |
3 862 961,61 |
3 469 578,22 |
393 383,39 |
|
492 038,39 |
|
Total capitolul 13 – Alte cheltuieli privind personalul instituției |
12 449 000,00 |
|
12 449 000,00 |
11 078 632,11 |
9 601 233,88 |
1 477 398,23 |
|
1 370 367,89 |
|
|
TOTAL TITLUL 1 – Personalul instituției |
416 103 757,00 |
|
416 103 757,00 |
402 732 850,89 |
400 520 868,65 |
2 211 982,24 |
|
13 370 906,11 |
|
|
2 0 0 0 |
Chirii |
444 000,00 |
– 183 374,40 |
260 625,60 |
260 625,60 |
260 625,60 |
|
|
|
|
2 0 0 3 |
Lucrări de amenajare și de instalare |
10 171 000,00 |
1 412 526,94 |
11 583 526,94 |
11 551 264,27 |
2 829 321,86 |
8 721 942,41 |
|
32 262,67 |
|
2 0 0 4 |
Lucrări de securizare a spațiilor |
2 142 000,00 |
-86 415,40 |
2 055 584,60 |
2 055 584,60 |
329 879,18 |
1 725 705,42 |
|
|
|
2 0 0 5 |
Cheltuieli preliminare achiziției, construirii și amenajării clădirilor |
1 083 000,00 |
– 730 737,14 |
352 262,86 |
351 756,26 |
147 788,70 |
203 967,56 |
|
506,60 |
|
2 0 0 |
Clădiri |
13 840 000,00 |
412 000,00 |
14 252 000,00 |
14 219 230,73 |
3 567 615,34 |
10 651 615,39 |
|
32 769,27 |
|
2 0 1 0 |
Curățenie și întreținere |
19 036 000,00 |
170 000,00 |
19 206 000,00 |
19 200 438,74 |
15 672 424,17 |
3 528 014,57 |
|
5 561,26 |
|
2 0 1 1 |
Apă, gaz, electricitate și încălzire |
6 302 000,00 |
2 074 000,00 |
8 376 000,00 |
8 376 000,00 |
6 585 196,12 |
1 790 803,88 |
|
|
|
2 0 1 2 |
Securitatea și supravegherea clădirilor |
18 758 000,00 |
– 500 000,00 |
18 258 000,00 |
17 934 237,51 |
15 903 197,91 |
2 031 039,60 |
|
323 762,49 |
|
2 0 1 3 |
Asigurări |
622 000,00 |
-29 000,00 |
593 000,00 |
592 909,40 |
531 989,83 |
60 919,57 |
|
90,60 |
|
2 0 1 4 |
Alte cheltuieli aferente clădirilor |
645 000,00 |
– 183 000,00 |
462 000,00 |
453 278,81 |
217 818,94 |
235 459,87 |
|
8 721,19 |
|
2 0 1 |
Costuri aferente clădirilor |
45 363 000,00 |
1 532 000,00 |
46 895 000,00 |
46 556 864,46 |
38 910 626,97 |
7 646 237,49 |
|
338 135,54 |
|
Total capitolul 20 – Clădiri și costuri aferente |
59 203 000,00 |
1 944 000,00 |
61 147 000,00 |
60 776 095,19 |
42 478 242,31 |
18 297 852,88 |
|
370 904,81 |
|
|
2 1 0 0 |
Achiziția de echipamente și software |
14 085 000,00 |
2 176 455,33 |
16 261 455,33 |
16 261 032,97 |
7 778 353,78 |
8 482 679,19 |
|
422,36 |
|
2 1 0 1 |
Asistență externă pentru exploatarea și dezvoltarea de sisteme informatice |
29 376 000,00 |
2 455 941,06 |
31 831 941,06 |
31 820 993,11 |
12 920 814,58 |
18 900 178,53 |
|
10 947,95 |
|
2 1 0 2 |
Lucrări de revizie și întreținere a echipamentelor și a software-ului |
7 867 000,00 |
-1 184 940,74 |
6 682 059,26 |
6 682 059,23 |
5 078 506,86 |
1 603 552,37 |
|
0,03 |
|
2 1 0 3 |
Telecomunicații |
1 495 000,00 |
– 130 455,65 |
1 364 544,35 |
1 364 544,35 |
855 229,98 |
509 314,37 |
|
|
|
2 1 0 |
Sisteme informatice și de telecomunicații |
52 823 000,00 |
3 317 000,00 |
56 140 000,00 |
56 128 629,66 |
26 632 905,20 |
29 495 724,46 |
|
11 370,34 |
|
2 1 1 1 |
Achiziționarea și înlocuirea mobilierului |
990 000,00 |
50 000,00 |
1 040 000,00 |
1 039 990,53 |
762 658,58 |
277 331,95 |
|
9,47 |
|
2 1 1 2 |
Închirierea și lucrările de revizie, de întreținere și de reparații ale mobilierului |
61 000,00 |
-50 000,00 |
11 000,00 |
8 555,00 |
3 572,50 |
4 982,50 |
|
2 445,00 |
|
2 1 1 |
Mobilier |
1 051 000,00 |
|
1 051 000,00 |
1 048 545,53 |
766 231,08 |
282 314,45 |
|
2 454,47 |
|
2 1 2 0 |
Achiziționarea și înlocuirea echipamentelor și instalațiilor tehnice |
2 150 000,00 |
-51 599,41 |
2 098 400,59 |
2 085 771,24 |
505 362,06 |
1 580 409,18 |
|
12 629,35 |
|
2 1 2 1 |
Asistență externă pentru exploatarea și dezvoltarea de echipamente și instalații tehnice |
100 000,00 |
|
100 000,00 |
95 000,00 |
71 802,30 |
23 197,70 |
|
5 000,00 |
|
2 1 2 2 |
Închirierea și lucrările de revizie, de întreținere și de reparații ale echipamentelor și instalațiilor tehnice |
1 327 000,00 |
– 199 400,59 |
1 127 599,41 |
1 087 986,63 |
657 077,81 |
430 908,82 |
|
39 612,78 |
|
2 1 2 |
Echipamente și instalații tehnice |
3 577 000,00 |
– 251 000,00 |
3 326 000,00 |
3 268 757,87 |
1 234 242,17 |
2 034 515,70 |
|
57 242,13 |
|
2 1 3 1 |
Achiziționarea și înlocuirea parcului de vehicule |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 1 3 2 |
Cheltuieli de închiriere, întreținere și reparare a mașinilor de serviciu |
1 410 000,00 |
350 000,00 |
1 760 000,00 |
1 758 912,56 |
1 244 907,39 |
514 005,17 |
|
1 087,44 |
|
2 1 3 3 |
Planul de mobilitate |
670 000,00 |
|
670 000,00 |
623 101,95 |
623 101,95 |
|
|
46 898,05 |
|
2 1 3 |
Transporturi |
2 080 000,00 |
350 000,00 |
2 430 000,00 |
2 382 014,51 |
1 868 009,34 |
514 005,17 |
|
47 985,49 |
|
Total capitolul 21 – Sisteme informatice, echipamente și mobilier |
59 531 000,00 |
3 416 000,00 |
62 947 000,00 |
62 827 947,57 |
30 501 387,79 |
32 326 559,78 |
|
119 052,43 |
|
|
2 2 0 0 |
Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor |
15 505 000,00 |
-5 686 211,50 |
9 818 788,50 |
9 818 788,50 |
9 818 788,50 |
|
|
|
|
2 2 0 1 |
Alte cheltuieli de deplasare |
500 000,00 |
|
500 000,00 |
322 800,00 |
282 451,11 |
40 348,89 |
|
177 200,00 |
|
2 2 0 2 |
Costuri de interpretariat |
80 000 000,00 |
-20 788,50 |
79 979 211,50 |
75 354 196,00 |
47 708 094,03 |
27 646 101,97 |
|
4 625 015,50 |
|
2 2 0 3 |
Cheltuieli de reprezentare |
195 000,00 |
|
195 000,00 |
136 894,34 |
86 427,05 |
50 467,29 |
|
58 105,66 |
|
2 2 0 4 |
Cheltuieli diverse aferente reuniunilor interne |
5 305 000,00 |
200 000,00 |
5 505 000,00 |
5 373 937,69 |
4 414 603,53 |
959 334,16 |
|
131 062,31 |
|
2 2 0 5 |
Organizarea de conferințe, congrese și reuniuni |
1 090 000,00 |
50 000,00 |
1 140 000,00 |
835 119,54 |
538 835,64 |
296 283,90 |
|
304 880,46 |
|
2 2 0 |
Reuniuni și conferințe |
102 595 000,00 |
-5 457 000,00 |
97 138 000,00 |
91 841 736,07 |
62 849 199,86 |
28 992 536,21 |
|
5 296 263,93 |
|
2 2 1 0 |
Cheltuieli de documentare și cheltuieli legate de funcționarea bibliotecii |
2 885 000,00 |
– 135 655,00 |
2 749 345,00 |
2 749 288,17 |
1 803 532,63 |
945 755,54 |
|
56,83 |
|
2 2 1 2 |
Publicații generale |
268 000,00 |
122 000,00 |
390 000,00 |
389 984,52 |
354 057,21 |
35 927,31 |
|
15,48 |
|
2 2 1 3 |
Informare și manifestări publice |
5 951 000,00 |
110 655,00 |
6 061 655,00 |
6 061 653,02 |
3 897 027,91 |
2 164 625,11 |
|
1,98 |
|
2 2 1 |
Informare |
9 104 000,00 |
97 000,00 |
9 201 000,00 |
9 200 925,71 |
6 054 617,75 |
3 146 307,96 |
|
74,29 |
|
2 2 3 0 |
Materiale de birou |
398 000,00 |
31 595,00 |
429 595,00 |
429 027,67 |
200 619,21 |
228 408,46 |
|
567,33 |
|
2 2 3 1 |
Taxe poștale |
35 000,00 |
16 500,00 |
51 500,00 |
51 499,91 |
14 399,49 |
37 100,42 |
|
0,09 |
|
2 2 3 2 |
Cheltuieli pentru studii, anchete și consultanță |
45 000,00 |
-16 500,00 |
28 500,00 |
19 500,00 |
19 500,00 |
|
|
9 000,00 |
|
2 2 3 4 |
Mutări |
33 000,00 |
8 000,00 |
41 000,00 |
41 000,00 |
35 755,04 |
5 244,96 |
|
|
|
2 2 3 5 |
Cheltuieli financiare |
20 000,00 |
|
20 000,00 |
6 880,00 |
5 601,48 |
1 278,52 |
|
13 120,00 |
|
2 2 3 6 |
Cheltuieli și costuri judiciare, daune și compensări |
550 000,00 |
|
550 000,00 |
375 637,14 |
142 865,28 |
232 771,86 |
|
174 362,86 |
|
2 2 3 7 |
Alte cheltuieli de funcționare |
291 000,00 |
-39 595,00 |
251 405,00 |
233 296,44 |
192 643,43 |
40 653,01 |
|
18 108,56 |
|
2 2 3 |
Cheltuieli diverse |
1 372 000,00 |
|
1 372 000,00 |
1 156 841,16 |
611 383,93 |
545 457,23 |
|
215 158,84 |
|
Total capitolul 22 – Cheltuieli de funcționare |
113 071 000,00 |
-5 360 000,00 |
107 711 000,00 |
102 199 502,94 |
69 515 201,54 |
32 684 301,40 |
|
5 511 497,06 |
|
|
TOTAL TITLUL 2 – Clădiri, echipamente și cheltuieli de funcționare |
231 805 000,00 |
|
231 805 000,00 |
225 803 545,70 |
142 494 831,64 |
83 308 714,06 |
|
6 001 454,30 |
|
|
TOTAL BUGET |
647 908 757,00 |
|
647 908 757,00 |
628 536 396,59 |
543 015 700,29 |
85 520 696,30 |
|
19 372 360,41 |
|
ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2024/4996/oj
ISSN 1977-1029 (electronic edition)

