OJ:C_202404996: Raport privind activitatea financiară 2023 — Secțiunea II – Consiliul European și Consiliul

Redacția Lex24
Publicat in Jurnalul Oficial UE, 19/08/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria CC/2024/499619.8.2024RAPORT PRIVIND ACTIVITATEA FINANCIARĂ 2023 Secțiunea II – Consiliul European și Consiliul(C/2024/4996)CUPRINSI.INTRODUCERE2II.OBIECTIVELE ȘI BUGETUL PENTRU EXERCIȚIUL FINANCIAR 20232A.Principalele obiective financiare2B.Întocmirea bugetului pentru Consiliul European și Consiliu în 20232I)Abordare generală2II)Bugetul 20232III)Bugetul pentru 2023 și rubrica 7...

Informatii

Data documentului: 19/08/2024
Autor: Consiliul Uniunii Europene
Formă: Jurnalul Oficial UE
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria C


C/2024/4996

19.8.2024

RAPORT PRIVIND ACTIVITATEA FINANCIARĂ 2023

Secțiunea II – Consiliul European și Consiliul

(C/2024/4996)

CUPRINS

I.

INTRODUCERE 2

II.

OBIECTIVELE ȘI BUGETUL PENTRU EXERCIȚIUL FINANCIAR 2023 2

A.

Principalele obiective financiare 2

B.

Întocmirea bugetului pentru Consiliul European și Consiliu în 2023 2

I)

Abordare generală 2

II)

Bugetul 2023 2

III)

Bugetul pentru 2023 și rubrica 7 din cadrul financiar multianual al bugetului UE 3

III.

SINTEZA EXECUȚIEI BUGETARE ÎN 2023 4

A.

Activități și obiective ale Consiliului European și ale Consiliului în 2023 4

I)

Reuniuni 4

II)

Activități legislative 5

III)

Modernizarea administrativă 5

IV)

Realizarea obiectivelor în 2023 5

B.

Venituri 7

C.

Cheltuieli în 2023 8

I)

Modificarea bugetului în 2023 8

II)

Sinteză a execuției bugetului în perioada 2019-2023 10

III)

Execuția creditelor pe categorii în 2023 10

D.

Credite reportate 12

I)

Credite reportate automat din 2022 în 2023 12

II)

Credite reportate automat din 2023 în 2024 13

E.

Venituri alocate 15

I)

Venituri alocate acumulate înainte de 2023 15

II)

Venituri alocate acumulate înainte de 2023 și reportate pentru plată din 2022 16

III)

Venituri alocate acumulate în 2022 și reportate pentru plată în 2023 17

IV)

Venituri alocate acumulate înainte de 2023 și reportate pentru plată în 2024 18

V)

Venituri alocate acumulate în 2023 19

I. INTRODUCERE

Elaborat în conformitate cu articolul 249 din Regulamentul financiar (1), prezentul document constituie un raport privind gestiunea bugetară și financiară a secțiunii II din bugetul UE (Consiliul European și Consiliul) pentru exercițiul financiar 2023.

Raportul se bazează pe conturile provizorii pentru 2023, pe concluziile rapoartelor anuale de activitate ale ordonatorilor de credite ai Consiliului și pe informațiile din sistemul de gestiune financiară a Consiliului referitoare la execuția bugetului.

Capitolul II al prezentului raport prezintă o sinteză a cadrului stabilit pentru exercițiul financiar 2023. La capitolul III este trecută în revistă execuția creditelor bugetare disponibile în 2023.

Execuția bugetului 2023 detaliată pe linii bugetare este prezentată în anexa I.

II. OBIECTIVELE ȘI BUGETUL PENTRU EXERCIȚIUL FINANCIAR 2023

A. Principalele obiective financiare

Principalele obiective financiare ale Secretariatului General al Consiliului (SGC) pentru 2023 au fost:

să asigure continuitatea procesului decizional în cadrul Consiliului European și al Consiliului;

să asigure sprijinul continuu pentru Consiliul European și Consiliu prin utilizarea eficace și eficientă a resurselor financiare, în special având în vedere presiunea persistentă a inflației și creșterile de prețuri rezultate ca urmare a indexării contractelor;

să continue procesul de modernizare administrativă digitală, cu obiectivul de a îmbunătăți calitatea organizării SGC și utilizarea adecvată a resurselor.

B. Întocmirea bugetului pentru Consiliul European și Consiliu în 2023

I) Abordare generală

Atunci când a elaborat propunerea de buget pentru 2023 pentru Consiliul European și Consiliu (CE/C), SGC a calculat bugetul pentru cheltuielile salariale în conformitate cu orientările furnizate de Comisia Europeană, inclusiv revizuirea parametrilor de actualizare a salariilor în toamna anului 2022 ca urmare a inflației.

În ceea ce privește cheltuielile nesalariale, obiectivul general a fost de a nu depăși, în termeni nominali, nivelul global al bugetului pentru 2022 cu mai mult de 2 %. Creșterile din domeniile de cheltuieli aferente obligațiilor statutare sau contractuale ori cele din domenii considerate vitale pentru funcționarea SGC au fost compensate prin creșterea eficienței și prin stabilirea de priorități și reprogramarea în ceea ce privește o serie de proiecte.

În ceea ce privește personalul, SGC a continuat să eficientizeze organizarea prin punerea în aplicare a următoarelor acțiuni:

transformarea a 5 posturi AST în 5 posturi AD și a 10 posturi AST în 10 posturi SC, ca parte a continuării modernizării administrative, cu un efect neutru din punct de vedere bugetar;

adaptarea reducerii forfetare la -2,5 %, reflectând o organizare mai eficientă a ocupării posturilor vacante.

II) Bugetul 2023

Autoritatea bugetară a stabilit bugetul total al CE/C pentru 2023 la 647,9 milioane EUR. Aceasta reprezintă o creștere de 36,4 milioane EUR (+6 %) în raport cu 2022.

Schema de personal pentru 2023 pentru CE/C a rămas stabilă, cu un număr fix de 3 029 de posturi.

Tabelul 1 oferă o sinteză a bugetului pentru 2023, pe categorii.

Tabelul 1

Bugetul CE/C pentru 2023, în raport cu 2022 (pe categorii, în EUR)

Categorie

Buget 2022

Buget 2023

Variație 2023/2022

1

2

3=2/1

Schema de personal

354 837 746

386 034 757

8,8 %

Alte cheltuieli cu personalul

28 877 500

30 069 000

4,1 %

Clădiri (exclusiv achiziții)

57 527 560

59 203 000

2,9 %

Sisteme informatice

48 115 000

52 823 000

9,8 %

Mobilier

981 000

1 051 000

7,1 %

Echipamente tehnice

6 891 000

3 577 000

-48,1 %

Transporturi

2 550 000

2 080 000

-18,4 %

Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor

15 505 000

15 505 000

0,0 %

Costuri de interpretariat

80 000 000

80 000 000

0,0 %

Reuniuni și conferințe

6 490 000

7 090 000

9,2 %

Informare

8 291 250

9 104 000

9,8 %

Diverse

1 407 500

1 372 000

-2,5 %

Rezervă

Total (excl. achiziții)

611 473 556

647 908 757

6,0 %

Achiziția de bunuri imobile

Total general

611 473 556

647 908 757

6,0 %

III) Bugetul pentru 2023 și rubrica 7 din cadrul financiar multianual al bugetului UE

Tabelul 2 oferă o sinteză a evoluției bugetului CE/C în perioada 2019-2023. Ponderea CE/C în cadrul rubricii 7 (fosta rubrică 5) din cadrul financiar multianual a scăzut în perioada respectivă de la 5,9 % în 2019 la 5,7 % în 2023.

Tabelul 2

Evoluția secțiunii II a bugetului UE (Consiliul European și Consiliul) în cadrul rubricii 7 (fosta rubrică 5) din cadrul financiar multianual în perioada 2019-2023

2019

2020

2021

2022

2023

(Cuantumuri în prețuri actuale)

mil. EUR

variație

mil. EUR

variație

mil. EUR

variație

mil. EUR

variație

mil. EUR

variație

Rubrica 7

9 945

2,9 %

10 222

2,8 %

10 443

2,2 %

10 620

1,7 %

11 311

6,5 %

CE/C

582

1,6 %

591

1,5 %

594

0,6 %

611

2,9 %

648

6,0 %

Ponderea CE/C în cadrul rubricii 7

5,9 %

5,8 %

5,7 %

5,8 %

5,7 %

III. SINTEZA EXECUȚIEI BUGETARE ÎN 2023

A. Activități și obiective ale Consiliului European și ale Consiliului în 2023

În raportul de activitate financiară, SGC oferă informații privitoare la activitățile sale esențiale care sunt relevante din punct de vedere financiar și descrie funcționarea Consiliului European și a Consiliului pe parcursul exercițiului financiar. De asemenea, raportul evidențiază principalele realizări ale anului.

I) Reuniuni

Tabelul 3 oferă o sinteză a evoluției numărului de reuniuni organizate de SGC pentru Consiliul European și Consiliu în perioada 2019-2023.

Tabelul 3

Evoluția numărului de reuniuni în perioada 2019-2023

2019

2020

2021

2022

2023

Format fizic

VTC/ Format hibrid

TOTAL

Format fizic

VTC/ Format hibrid

TOTAL

Format fizic

VTC/ Format hibrid

TOTAL

Format fizic

VTC/ Format hibrid

TOTAL

Summituri

17

7

18

25

14

7

21

15

1

16

10

1

11

Consilii

80

35

86

121

79

38

117

102

7

109

94

3

97

Coreper

124

152

152

123

123

158

158

156

156

Coreper art. 50

28

3

3

Grupuri de lucru

3 706

1 387

1 233

2 620

1 237

2 793

4 030

3 468

663

4 131

3 902

263

4 165

Grupul de lucru ad hoc art. 50

28

Comunitatea politică europeană (CPE)

1

Total

3 983

1 584

1 337

2 921

1 453

2 838

4 291

3 744

671

4 415

4 162

267

4 429

În 2023, activitățile esențiale ale Consiliului European și ale Consiliului s-au intensificat și mai mult, numărul total de reuniuni organizate fiind cu peste 11 % mai mare decât numărul reuniunilor desfășurate în anul 2019 anterior pandemiei. Numărul reuniunilor cu prezență fizică a crescut cu 11 % față de 2022, în timp ce numărul reuniunilor desfășurate prin videoconferință sau în format hibrid a scăzut substanțial, cu peste 60 %.

În 2023 au avut loc două summituri multilaterale:

În perioada 17-18 iulie 2023, a avut loc la Bruxelles cel de al treilea summit UE-CELAC cu tema „Reînnoirea parteneriatului biregional pentru consolidarea păcii și a dezvoltării durabile”. La opt ani de la ultima întâlnire din 2015, summitul a reunit lideri din 60 de țări din UE și din Comunitatea Statelor Latinoamericane și Caraibiene (CELAC), oferind ocazia de a stabili un parteneriat politic reînnoit între cele două regiuni și de a crea un cadru mai structurat pentru cooperarea politică la nivel biregional, cu summituri mai regulate și o foaie de parcurs biregională UE-CELAC 2023-2025 pentru a îndruma activitatea.

La un an după summitul din 2022 de la Tirana, liderii din UE și din Balcanii de Vest s-au reunit la 13 decembrie 2023 la Bruxelles pentru cel de al patrulea summit anual. Acesta a oferit ocazia de a reconfirma importanța majoră a parteneriatului strategic dintre UE și Balcanii de Vest și de a reafirma perspectivele de aderare la UE pentru Balcanii de Vest, precum și necesitatea unor realizări susținute și ireversibile ale partenerilor în materie de reformă, întemeiate pe valorile și principiile UE.

În plus, la 14-15 iunie 2023, Uniunea Europeană a prezidat cea de a șaptea conferință de la Bruxelles cu tema „Sprijinirea viitorului Siriei și al regiunii”. Segmentul ministerial la nivel înalt al conferinței din 15 iunie a reunit reprezentanți ai 57 de țări, inclusiv statele membre ale UE, și ai peste 30 de organizații internaționale, inclusiv Organizația Națiunilor Unite, în plus față de instituțiile UE. Conferința a fost principalul eveniment din 2023 de atragere de fonduri pentru Siria și regiune și a reușit să mobilizeze un ajutor substanțial pentru sirieni, prin angajamente internaționale pentru 2023 și ulterior.

II) Activități legislative

Un alt indicator cantitativ al activităților îl reprezintă numărul actelor juridice publicate în Jurnalul Oficial (JO) (tabelul 4). În 2023, au fost publicate în JO 1 545 de acte juridice. Publicarea actelor juridice în JO este ultima etapă a procesului legislativ.

Tabelul 4

Evoluția numărului de acte juridice în perioada 2019-2023

2019

2020

2021

2022

2023

Acte juridice publicate în JO

1 326

1 328

1 340

1 517

1 545

Diferitele măsuri – inclusiv regimul de sancțiuni – instituite ca urmare a continuării războiului de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei, precum și activitatea legislativă intensă în perspectiva încheierii iminente în 2024 a ciclului legislativ de cinci ani explică creșterea numărului de acte juridice publicate în comparație cu anii precedenți.

III) Modernizarea administrativă

În 2023, SGC a continuat să îmbunătățească calitatea și eficiența organizării sale interne și să își urmărească obiectivul de transformare digitală, în conformitate cu prioritățile Strategiei digitale a SGC pentru perioada 2022-2025:

Au fost implementate sau îmbunătățite în continuare mai multe instrumente informatice, în vederea modernizării și a digitalizării principalelor procese operaționale legate de procesul decizional al Consiliului. Printre acestea se numără îmbunătățirea eConsilium și a sistemului de gestionare a traducerilor (TMS), precum și activarea sistemului de gestionare a calității legislației (QLMS). A fost introdusă autentificarea cu mai mulți factori pentru toți utilizatorii (personalul SGC și delegați) care doresc să acceseze Portalul delegaților, schimbare care are scopul de a spori securitatea datelor și de a contribui la prevenirea scurgerilor de date din cauza accesului neautorizat la conturi.

Programul de implementare a gestionării documentelor și dosarelor (DFMI) a continuat în 2023, contribuind la introducerea sistemului de gestionare a evidențelor (RMS) în întregul SGC pe baza HAN/ARES (registrul intern general), inclusiv a unui proiect de introducere a unei noi baze de date privind litigiile pentru Serviciul juridic. De asemenea, în 2023 a fost implementată noua politică a SGC în materie de arhivare a e-mailurilor.

În domeniul politicii de personal, în 2023 a fost lansat cel de al patrulea sondaj în rândul personalului, exercițiu inițiat în 2018, ca instrument util pentru consolidarea organizației, identificarea domeniilor în care sunt necesare îmbunătățiri și menținerea atractivității SGC-ului ca loc de muncă. Toți șefii de sector cu cel puțin un an de experiență în funcția lor actuală au fost incluși în exercițiul de feedback de 360o, menit să ofere managerilor informații pentru dezvoltarea lor profesională continuă. În plus, în domeniul resurselor umane din cadrul SGC au fost introduse atât analiza și raportarea, pentru a sprijini procesul de elaborare a politicilor și procesul decizional, cât și o gestionare de zi cu zi bazată mai mult pe date concrete.

În conformitate cu politica SGC privind managementul de mediu, care garantează că sunt definite și puse în aplicare acțiuni și obiective în diferite domenii (energie, hârtie, mobilitate, deșeuri, amprenta de carbon etc.), a fost lansat un proiect de extindere a zonei destinate punctelor electrice și a fost planificat un sistem de plată pentru încărcarea vehiculelor electrice.

IV) Realizarea obiectivelor în 2023

Realizarea obiectivelor stabilite pentru exercițiul bugetar 2023 poate fi rezumată după cum urmează:

Schema de personal

La 1 ianuarie 2023, existau 2 917 posturi ocupate în cadrul SGC. În urma fluctuației personalului din cursul anului, la 31 decembrie 2023 existau 2 951 de posturi ocupate, ceea ce reprezintă o diferență de 34 de posturi ocupate suplimentare în schema de personal a CE/C.

N.B.: Posturile ocupate le includ și pe cele ocupate de membri ai personalului neremunerați care ocupă un post, în conformitate cu definiția prevăzută în Statutul funcționarilor.

Gestiunea financiară

Pentru a asigura utilizarea eficientă a bugetului său, SGC a continuat în 2023 să își îmbunătățească și mai mult procesele de gestiune financiară:

Exercițiul de planificare integrată a gestionării, menit să ofere un cadru de guvernanță care să combine planificarea pe termen scurt, mediu și lung, a fost eficientizat și mai mult prin încorporarea unui element de resurse umane și de competențe, în efortul de a adopta o abordare holistică asupra evaluării performanței și a anticipării nevoilor viitoare.

În ceea ce privește procesele financiare, s-au înregistrat progrese semnificative în direcția digitalizării complete a fluxului de lucru prin introducerea semnăturilor electronice pentru ordinele de achiziție și pentru contracte, între 30 și 40 % din ordinele de achiziție și din contracte fiind semnate electronic în fiecare lună până la sfârșitul anului. Scopul este de a face circuitul financiar în întregime informatizat, de la deschiderea procedurilor de achiziții până la plata facturilor pe cale electronică.

Pe baza contribuțiilor din partea departamentelor de ordonanțare, au fost înființate o serie de grupuri operative pentru a formula sugestii de îmbunătățire și de simplificare a proceselor financiare din cadrul SGC. Activitatea lor urmează să continue în 2024.

Tabloul de bord financiar lunar, care prezintă indicatori-cheie de performanță pentru toate serviciile SGC, a fost ajustat și mai mult și a continuat să sprijine transparența, procesul decizional și îmbunătățirea performanței în întregul SGC.

În 2023 a fost lansat un proces de eficientizare a liniei de asistență în chestiuni financiare prin integrarea acesteia în portalul de servicii informatice cu autoservire, iar acest proces va continua prin consolidarea echipei de asistență informatică, care oferă zilnic sprijin utilizatorilor financiari din cadrul SGC.

Pentru a efectua plățile la timp și pentru a evita dobânzile de întârziere, întârzierea medie la plata facturilor în 2023 a scăzut semnificativ de la 18 la 13 zile, termenul limită maxim fiind de 30 de zile calendaristice în conformitate cu Directiva 2011/7/UE a Parlamentului European și a Consiliului (2).

Politica imobiliară

Politica imobiliară a Consiliului este stabilă. Începând din 2004, obiectivul Consiliului a fost ca toate activitățile proprii și cele ale Consiliului European de la Bruxelles să se desfășoare în clădiri pe care le deține, care sunt adaptate nevoilor sale și care sunt situate aproape unele de altele. Această reorganizare s-a încheiat cu livrarea clădirii Europa în iunie 2016.

SGC explorează în prezent noi forme de organizare a muncii (NWOW), astfel cum a recomandat Curtea de Conturi Europeană în raportul său intitulat „Spațiul de birouri în instituțiile UE: s-au observat unele bune practici de gestiune, dar și o serie de deficiențe”
(3). A fost derulat un proiect-pilot în clădirile Europa și Justus Lipsius. Raportul final de evaluare a proiectului-pilot a fost aprobat în decembrie 2023.

SGC este, de asemenea, în proces de evaluare a impactului transformării digitale. Deciziile care pot fi luate în acest context ar putea afecta clădirile SGC și politica sa imobiliară.

De asemenea, SGC este în curs de examinare a diverse scenarii pentru renovarea clădirii Justus Lipsius. Acest proiect este necesar pentru a garanta buna funcționare a celor două instituții pe termen lung, pentru a asigura un nivel ridicat de performanță de mediu și, în special, energetică, având în vedere reglementările aplicabile, și pentru a oferi un mediu de lucru optimizat, primitor, stimulant și sigur.

În 2023, pentru a face față creșterii abrupte a prețurilor la energie și pentru a reduce consumul de energie, a fost ajustată temperatura generală în diferite părți ale clădirilor.

B. Venituri

Tabelul 5 oferă o sinteză a rezultatului general al operațiunilor de venituri în 2023. Termenul „Drepturi stabilite 2022” se referă la ordinele de recuperare care au fost emise în 2022, însă pentru care recuperarea cuantumurilor în cauză nu a avut loc până în 2023. Termenul „Drepturi stabilite 2023” se referă la recuperările efectuate în 2023.

Tabelul 5

Sinteză a operațiunilor de venituri în bugetul 2023 (în EUR)

Capitol

Drepturi stabilite 2022

Venituri recuperate din 2022

Drepturi stabilite 2023

Venituri recuperate din 2023

Total drepturi stabilite 2022+2023

Total recuperări 2022+2023

De recuperat în 2024

1

2

3

4

5=1+3

6=2+4

7=5-6

3 0

Venituri provenite de la personal

68 516 247

68 516 247

68 516 247

68 516 247

3 1

Venituri legate de proprietate

3 549

3 549

528 068

507 295

531 617

510 844

20 773

3 2

Venituri provenite din furnizarea de bunuri, prestarea de servicii și executarea de lucrări

75 862

62 229

1 602 305

1 596 844

1 678 167

1 659 074

19 093

3 3

Alte venituri administrative

2 578 971

2 173 683

29 093 548

28 157 572

31 672 519

30 331 255

1 341 264

4 0

Venituri din investiții și conturi

22 342

22 342

22 342

22 342

Total

2 658 382

2 239 461

99 762 510

98 800 300

102 420 892

101 039 761

1 381 131

Volumul total al operațiunilor de venituri în termeni de drepturi stabilite, adică ordinele de recuperare emise, a fost de 102,4 milioane EUR în 2023. Din acest cuantum, 101,0 milioane EUR s-au recuperat pe parcursul exercițiului financiar 2023, iar 1,4 milioane EUR vor fi colectate în 2024.

Cea mai mare parte a veniturilor totale recuperate (68 %, adică 68,5 milioane EUR din cele 101,0 milioane EUR) în 2023 constă în impozite și prelevări speciale pe remunerații, colectate de la personalul SGC. Din acest cuantum, reținerile din remunerația personalului reprezintă 36,5 milioane EUR, iar 32,0 milioane EUR corespund contribuțiilor personalului la sistemul de pensii.

Partea rămasă, și anume 32 % (32,5 milioane EUR), a fost acumulată din diverse operațiuni administrative, mai ales din următoarele surse:

recuperarea parțială a cuantumurilor plătite statelor membre în anii anteriori pentru cheltuielile de deplasare ale delegaților în urma declarațiilor acestora pentru 2022 și 2023 (13,5 milioane EUR, capitolul 33);

plăți efectuate de statele membre pentru interpretariat suplimentar la cerere în anumite limbi (12,9 milioane EUR, capitolul 33);

contribuții la costurile administrative generate în cadrul „acquis-ului Schengen” cu Islanda și Norvegia (1,5 milioane EUR, capitolul 33);

plăți efectuate de Curtea de Justiție, Curtea de Conturi și Institutul Universitar European din Florența drept contribuții la sistemul financiar comun pe care îl împart cu Consiliul (0,8 milioane EUR, capitolul 32);

contribuții ale altor instituții și plăți efectuate de funcționari ai Consiliului pentru creșa Consiliului (1,0 milioane EUR, capitolul 33);

încasări din închirierea de spații și rambursări aferente (0,5 milioane EUR, capitolul 31);

transferuri de la SEAE către Consiliu cu titlu de plată pentru serviciile prestate de SGC către SEAE (0,09 milioane EUR, capitolul 33).

C. Cheltuieli în 2023

I) Modificarea bugetului în 2023

Pe parcursul exercițiului financiar 2023, creditele au fost realocate prin diferite transferuri. Tabelul 6 prezintă deciziile care au modificat creditele bugetare în perioada 2019-2023.

Tabelul 6

Numărul de modificări bugetare, pe tipuri, în perioada 2019-2023

Modificare

Anul

Tip

Temei juridic

2019

2020

2021

2022

2023

Buget rectificativ

RF articolul 44

0

0

0

0

0

Transfer B

RF articolul 29

39

44

41

58

38

Transfer C

RF articolul 29

2

2

2

6

3

Transfer D

RF articolul 31

0

0

0

0

0

Total

41

46

43

64

41

În 2023 au fost efectuate trei transferuri C, care au presupus informarea autorității bugetare (în conformitate cu articolul 29 din Regulamentul financiar):

transferul C1 de 350 000 EUR din 27 martie 2023 având ca scop:

acoperirea costurilor de transport ale delegațiilor și ale invitaților la summitul multilateral suplimentar UE-CELAC programat în iulie 2023 (350 000 EUR).

transferul C2 de 2 200 000 EUR din 18 iulie 2023 având ca scop:

acoperirea nevoilor legate de curățenia clădirilor, precum și a deficitului identificat ca urmare a indexării contractelor de întreținere în a doua jumătate a anului (1 300 000 EUR);

acoperirea nevoilor suplimentare de energie electrică până la sfârșitul anului, estimate la prețurile pieței (900 000 EUR).

transferul C3 de 3 826 000 EUR din 21 noiembrie 2023 având ca scop:

acoperirea nevoilor legate de lucrările de amenajare și de instalare, în special pentru a efectua întreținerea esențială a clădirii Europa (412 000 EUR);

finanțarea înlocuirii unui sistem radio învechit care acoperă integral cele trei clădiri principale ale SGC și este utilizat zilnic de echipele de securitate, siguranță și protocol, precum și instituirea unui nou instrument pentru gestionarea candidaturilor pentru stagii (520 000 EUR);

acoperirea nevoilor suplimentare în materie de asistență informatică externă în domeniul gestionării informațiilor în ceea ce privește documentele Consiliului și furnizarea de consiliere juridică, în materie de securitate (inclusiv gestionarea accesului la informații EU-RESTRICTED și introducerea autentificării cu mai mulți factori pentru unele sisteme), precum și în legătură cu un nou instrument software pentru planificarea și executarea evenimentelor Consiliului (2 797 000 EUR);

finanțarea unui studiu pentru a identifica aplicații de inteligență artificială (IA) viabile, adaptate la nevoile și constrângerile SGC în materie de comunicare digitală, și pentru a acoperi nevoile suplimentare de punere în aplicare a principalelor produse și inițiative de comunicare existente destinate elevilor, studenților și tinerilor (97 000 EUR).

În plus, 38 de transferuri interne B pe baza articolului 29 alineatul (4) din Regulamentul financiar au modificat bugetul CE/C în 2023.

Tabelul 7 oferă o sinteză a liniilor bugetare care au fost modificate în mod semnificativ (4) în 2023 prin realocarea internă a creditelor.

Tabelul 7

Linii bugetare care au făcut obiectul unor transferuri semnificative în 2023 (în EUR)

Post

Rubrică

Buget inițial 2023

Transferuri

Credite finale

Diferență

1 1 0 5

Ore suplimentare

1 290 000

– 390 000

900 000

-30 %

1 1 0 6

Drepturi statutare legate de începerea activității, transfer și încetarea activității

1 985 000

430 000

2 415 000

22 %

1 3 2 0

Serviciul medical

720 000

– 265 000

455 000

-37 %

1 3 2 2

Creșe și infrastructuri pentru îngrijirea copilului

2 956 000

448 368

3 404 368

15 %

2 0 0 3

Lucrări de amenajare și de instalare

10 171 000

1 412 527

11 583 527

14 %

2 0 0 5

Cheltuieli preliminare achiziției, construirii și amenajării clădirilor

1 083 000

– 730 737

352 263

-67 %

2 0 1 1

Apă, gaz, electricitate și încălzire

6 302 000

2 074 000

8 376 000

33 %

2 0 1 2

Securitatea și supravegherea clădirilor

18 758 000

– 500 000

18 258 000

-3 %

2 1 0 0

Achiziția de echipamente și software

14 085 000

2 176 455

16 261 455

15 %

2 1 0 1

Asistență externă pentru exploatarea și dezvoltarea de sisteme informatice

29 376 000

2 455 941

31 831 941

8 %

2 1 0 2

Lucrări de revizie și întreținere a echipamentelor și a software-ului

7 867 000

-1 184 941

6 682 059

-15 %

2 1 3 2

Închirierea și lucrările de întreținere și de reparații ale parcului de vehicule

1 410 000

350 000

1 760 000

25 %

2 2 0 0

Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor

15 505 000

-5 686 212

9 818 789

-37 %

II) Sinteză a execuției bugetului în perioada 2019-2023

În ultimii cinci ani (figura 1), rata generală de execuție a bugetului CE/C a crescut de la 92,3 % la 97,0 %. Rata de execuție se referă la angajamentele contractate pe parcursul exercițiului bugetar din bugetul adoptat disponibil.

Rata plăților anuale efective între 2019 și 2023 a fost în medie de 82,2 % din buget. Diferența dintre execuția generală și plățile dintr-un anumit an (adică angajamentele neplătite) a fost reportată, în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) din Regulamentul financiar, către următorul exercițiu financiar pentru plăți. Cheltuielile cu remunerațiile și indemnizațiile pentru membrii și personalul instituțiilor Uniunii nu pot fi reportate [articolul 12 alineatul (8) din Regulamentul financiar].

Figura 1

Execuția generală a bugetului în perioada 2019-2023

Image 1

Pentru 2023, creditele reportate se referă la obligațiile care au fost contractate corespunzător înainte de încheierea exercițiului bugetar, dar în cazul cărora bunurile și serviciile nu au fost livrate încă și/sau nicio factură nu a fost primită înainte de sfârșitul anului.

III) Execuția creditelor pe categorii în 2023

Analiza cheltuielilor din 2023 este prezentată pentru 14 categorii de cheltuieli.

Tabelul 8 face o comparație între bugetul final după transferuri (coloana 2) și rezultatul execuției bugetului în ceea ce privește angajamentele (coloana 3). Diferența dintre bugetul final și creditele angajate corespunde cuantumurilor neutilizate în 2023 și, prin urmare, anulate.

Tabelul 8

Sinteză a execuției bugetului pentru 2023 (pe categorii, în EUR)

Categorie

Buget 2023 (inițial)

Buget 2023 (final (*1))

Angajamente

Rată de execuție

Credite anulate

1

2

3

4=3/2

5=2-3

Schema de personal

386 034 757

386 034 757

376 150 669

97,4 %

9 884 088

Alte cheltuieli cu personalul

30 069 000

30 069 000

26 582 182

88,4 %

3 486 818

Clădiri (exclusiv achiziții)

59 203 000

61 147 000

60 776 095

99,4 %

370 905

Sisteme informatice

52 823 000

56 140 000

56 128 630

100,0 %

11 370

Mobilier

1 051 000

1 051 000

1 048 546

99,8 %

2 454

Echipamente tehnice

3 577 000

3 326 000

3 268 758

98,3 %

57 242

Transporturi

2 080 000

2 430 000

2 382 015

98,0 %

47 985

Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor

15 505 000

9 818 789

9 818 789

100,0 %

Costuri de interpretariat

80 000 000

79 979 212

75 354 196

94,2 %

4 625 016

Reuniuni și conferințe

7 090 000

7 340 000

6 668 752

90,9 %

671 248

Informare

9 104 000

9 201 000

9 200 926

100,0 %

74

Diverse

1 372 000

1 372 000

1 156 841

84,3 %

215 159

Rezervă

Total (excl. achiziții)

647 908 757

647 908 757

628 536 397

97,0 %

19 372 360

Achiziția de bunuri imobile

Total general

647 908 757

647 908 757

628 536 397

97,0 %

19 372 360

Rata generală de execuție a bugetului pentru 2023 este de 97,0 %. Diferența dintre bugetul final și execuția bugetară poate fi explicată astfel:

Subutilizarea totală în categoria schemei de personal este de 9,9 milioane EUR (2,6 % din bugetul final pentru personal). Această subutilizare rezultă în principal dintr-o reducere a nevoilor în materie de salarii de bază (3,2 milioane EUR), de alocații pentru locuință și indemnizații de expatriere și de reședință în străinătate (0,7 milioane EUR) și de ajustare a remunerației (4,9 milioane EUR). Un alt factor care contribuie la subutilizare este reducerea nevoilor în materie de indemnizații în cazul pensionării în interes de serviciu (0,4 milioane EUR) și pentru ore suplimentare (0,1 milioane EUR).

În categoria altor cheltuieli cu personalul, 40 % din subutilizare (1,4 milioane EUR din 3,5 milioane EUR) se referă la cheltuielile de deplasare ale membrilor și ale personalului. Economiile la alte cheltuieli legate de personal (formare, cheltuieli medicale, servicii sociale etc.) se ridică la 0,6 milioane EUR. Reducerea plăților către agenți contractuali, experți naționali detașați și alte servicii externe reprezintă încă 0,7 milioane EUR.

Execuția globală a cheltuielilor aferente clădirilor se ridică la 99,4 %, ceea ce înseamnă o subutilizare de 0,4 milioane EUR. Din acest cuantum, 0,3 milioane EUR provin din economii realizate la supravegherea clădirilor și în materie de prevenire. Execuția bugetului pentru apă, gaz, electricitate și combustibil a fost de 100 %.

În domeniul TI și al mobilierului, execuția bugetară a fost de 100 % și, respectiv, de 99,8 %.

Execuția în ceea ce privește echipamentele tehnice și transportul a fost de peste 98 %.

Execuția cheltuielilor de deplasare ale delegațiilor a fost de 100 %. Cuantumul disponibil pentru cheltuielile de deplasare ale delegațiilor, după transferuri, s-a cifrat la 9,8 milioane EUR. Bugetul inițial a fost de 15,5 milioane EUR, la care s-au adăugat prin transfer 9,6 milioane EUR din economiile cu unele credite alocate pentru interpretariat. Pe de altă parte, 13 milioane EUR au fost transferate către interpretariat pentru pachetul tehnic (5). Pachetul tehnic pentru interpretariat finanțează parțial limbile utilizate în prezent ca limbi-pivot, un instrument care este utilizat ca punte între combinațiile lingvistice și care este esențial pentru asigurarea comunicării multilingve.

Subutilizarea creditelor pentru interpretariat se ridică la 4,6 milioane EUR. Această subutilizare rezultă din transferul unui cuantum de 9,6 milioane EUR din creditele alocate pentru interpretariat către creditele alocate pentru deplasările delegațiilor (6). Rezultatul final include, de asemenea, transferul a 13 milioane EUR din cheltuielile de deplasare ale delegațiilor ca parte a punerii în aplicare a pachetului tehnic.

Din totalul de 0,7 milioane EUR al subutilizării bugetului pentru organizarea de reuniuni și conferințe, un cuantum de 0,3 milioane EUR reflectă o reducere a nevoilor în materie de gestionare a evenimentelor și de catering față de ceea ce se prevăzuse în buget.

Rata de execuție a creditelor pentru categoria „Informații” a fost de 100 %.

În categoria „Diverse”, subutilizarea de 0,2 milioane EUR provine în principal din cheltuieli și costuri judiciare, care au fost mai mici decât se estimase (0,14 milioane EUR).

D. Credite reportate

I) Credite reportate automat din 2022 în 2023

După cum se arată în tabelul 9, din 2022 în 2023 a fost reportat un cuantum de 77,4 milioane EUR pentru plată în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) din Regulamentul financiar.

Tabelul 9

Execuția creditelor reportate din 2022 în 2023 (pe categorii, în EUR)

Categorie

Credite reportate din 2022

Plăți 2023

Rată de execuție

Credite anulate

1

2

3=2/1

4=1-2

Schema de personal

470 797

457 639

97,2 %

13 158

Alte cheltuieli cu personalul

2 180 896

1 587 034

72,8 %

593 862

Clădiri

19 539 241

15 763 633

80,7 %

3 775 607

Sisteme informatice

27 821 485

27 364 377

98,4 %

457 108

Mobilier

490 796

485 836

99,0 %

4 960

Echipamente tehnice

1 191 104

1 136 513

95,4 %

54 591

Transporturi

601 851

276 294

45,9 %

325 557

Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor

Costuri de interpretariat

19 826 193

19 766 872

99,7 %

59 322

Reuniuni și conferințe

2 085 072

1 757 321

84,3 %

327 750

Informare

2 175 945

2 119 085

97,4 %

56 861

Diverse

1 004 392

676 616

67,4 %

327 775

Rezervă

Total

77 387 772

71 391 221

92,3 %

5 996 551

Rata de execuție a creditelor reportate din 2022 s-a ridicat la 92,3 %, continuând tendința ascendentă din ultimii trei ani.

Principalele motive ale subutilizării unui cuantum de aproape 6 milioane EUR sunt:

nelivrarea sau livrarea incompletă a unor lucrări/bunuri/servicii comandate de SGC în cursul anului precedent;

facturi neprimite pentru lucrări/bunuri/servicii livrate; acest fapt constituie în mod inevitabil o povară bugetară pentru următorul exercițiu bugetar, deoarece, în ceea ce privește aceste operațiuni, în 2024 vor trebui introduse noi angajamente.

II) Credite reportate automat din 2023 în 2024

Creditele reportate din 2023 în 2024 au totalizat 85,5 milioane EUR.

Tabelul 10

Credite reportate din 2023 în 2024 (pe categorii, în EUR)

Categorie

Buget 2023 (inițial)

Buget 2023 (final (*2))

Angajamente

Plăți 2023

Credite reportate în 2024

Rata de reportare

1

2

3

4

5=3-4

6=5/3

Schema de personal

386 034 757

386 034 757

376 150 669

375 688 750

461 919

0,1 %

Alte cheltuieli cu personalul

30 069 000

30 069 000

26 582 182

24 832 118

1 750 064

6,6 %

Clădiri

59 203 000

61 147 000

60 776 095

42 478 242

18 297 853

30,1 %

Sisteme informatice

52 823 000

56 140 000

56 128 630

26 632 905

29 495 724

52,6 %

Mobilier

1 051 000

1 051 000

1 048 546

766 231

282 314

26,9 %

Echipamente tehnice

3 577 000

3 326 000

3 268 758

1 234 242

2 034 516

62,2 %

Transporturi

2 080 000

2 430 000

2 382 015

1 868 009

514 005

21,6 %

Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor

15 505 000

9 818 789

9 818 789

9 818 789

0,0 %

Costuri de interpretariat

80 000 000

79 979 212

75 354 196

47 708 094

27 646 102

36,7 %

Reuniuni și conferințe

7 090 000

7 340 000

6 668 752

5 322 317

1 346 434

20,2 %

Informare

9 104 000

9 201 000

9 200 926

6 054 618

3 146 308

34,2 %

Diverse

1 372 000

1 372 000

1 156 841

611 384

545 457

47,2 %

Rezervă

Total (excl. achiziții)

647 908 757

647 908 757

628 536 397

543 015 700

85 520 696

13,6 %

Achiziția de bunuri imobile

Total general

647 908 757

647 908 757

628 536 397

543 015 700

85 520 696

13,6 %

Cuantumurile reportate din 2023 în 2024 provin în principal din următoarele categorii:

sisteme informatice: 29,5 milioane EUR, din care asistența externă acoperă 18,9 milioane EUR, achiziționarea de echipamente și software 8,5 milioane EUR, serviciile și întreținerea TI 1,6 milioane EUR, iar telecomunicațiile 0,5 milioane EUR;

27,6 milioane EUR pentru a acoperi parțial costurile pentru serviciile de interpretariat furnizate în 2023, pentru care facturile încă nu fuseseră convenite cu serviciile Comisiei Europene la data închiderii;

clădiri: 18,3 milioane EUR, din care 8,7 milioane EUR reprezintă diferite lucrări de amenajare, 3,5 milioane EUR curățenia și întreținerea, 2,0 milioane EUR securitatea, sănătatea și siguranța, 1,8 milioane EUR apă, gaz, electricitate și încălzire, 1,7 milioane EUR lucrări de securizare a spațiilor și 0,2 milioane EUR alte cheltuieli aferente clădirilor, de exemplu studii referitoare la clădiri;

3,1 milioane EUR aferente cheltuielilor de informare, din care 2,2 milioane EUR privesc informarea și manifestările publice, iar 0,9 milioane EUR cheltuielile de documentare și legate de funcționarea bibliotecii;

echipamente tehnice: 2,0 milioane EUR, care corespund în principal achiziționării și întreținerii echipamentelor audiovizuale și de conferință;

alte cheltuieli cu personalul: 1,8 milioane EUR, în principal cheltuieli de perfecționare profesională (0,5 milioane EUR), cheltuieli de misiune (inclusiv cheltuieli de deplasare) (0,5 milioane EUR), serviciul medical și infrastructuri pentru îngrijirea copiilor (0,4 milioane EUR) și măsuri de sprijin pentru personal (0,1 milioane EUR);

reuniuni și conferințe: 1,3 milioane EUR, în principal pentru facturi încă neprimite pentru organizarea reuniunilor Consiliului European și ale Consiliului și a summiturilor multilaterale din 2023, în special pentru catering (0,9 milioane EUR);

cheltuieli diverse: 0,5 milioane EUR, corespunzând în principal cheltuielilor judiciare (0,2 milioane EUR), materialelor de birou (0,2 milioane EUR) și taxelor poștale (0,04 milioane EUR);

transporturi: 0,5 milioane EUR, care acoperă provizioanele pentru costurile de închiriere și reparare a parcului de vehicule;

schema de personal: 0,5 milioane EUR, corespunzând creditelor nesalariale care acoperă drepturile statutare legate de începerea activității, transfer și încetarea activității (cheltuieli de deplasare, indemnizații de instalare/mutare etc.);

mobilier: 0,3 milioane EUR, corespunzând în principal achiziționării de mobilier pentru sălile de reuniune și reînnoirii stocului de mobilier.

E. Venituri alocate

I) Venituri alocate acumulate înainte de 2023

Cuantumul total al veniturilor alocate acumulate înainte de 2023 a fost de 28,7 milioane EUR.

Tabelul 11

Execuția veniturilor alocate acumulate înainte de 2023 (pe categorii, în EUR)

Categorie

Venituri alocate înainte de 2023 (final (*3))

Angajamente 2023

Plăți 2023

Rată de execuție

Venituri alocate anulate

1

2

3

4=2/1

4=1-2

Schema de personal

1 034 691

1 034 691

900 000

100,0 %

Alte cheltuieli cu personalul

1 327 867

1 327 840

1 321 335

100,0 %

26

Clădiri

850 484

850 127

792 481

100,0 %

357

Sisteme informatice

916 750

915 989

618 277

99,9 %

761

Mobilier

Echipamente tehnice

10 953

10 953

10 532

100,0 %

Transporturi

16 545

9 728

9 728

58,8 %

6 816

Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor

13 041 050

13 041 050

13 041 050

100,0 %

Costuri de interpretariat

11 310 294

11 310 294

11 310 294

100,0 %

Reuniuni și conferințe

105 518

104 838

101 901

99,4 %

680

Informare

100 005

99 975

46 590

100,0 %

30

Diverse

40

40

40

100,0 %

Total CE/C

28 714 196

28 705 525

28 152 228

100,0 %

8 672

Acorduri privind nivelul serviciilor încheiate cu SEAE

Total general

28 714 196

28 705 525

28 152 228

100,0 %

8 672

Din totalul veniturilor alocate în cuantum de 28,71 milioane EUR, în 2023 au fost angajate în mod corespunzător 28,70 milioane EUR. Restul de 0,01 milioane EUR a fost anulat în conformitate cu articolul 12 alineatul (1) din Regulamentul financiar.

II) Venituri alocate acumulate înainte de 2023 și reportate pentru plată din 2022

Cuantumul total al veniturilor alocate acumulate înainte de 2023 și reportate pentru plată din 2022 a fost de 1,5 milioane EUR.

Tabelul 12

Execuția veniturilor alocate acumulate înainte de 2023 și reportate pentru plată din 2022 (pe categorii, în EUR)

Categorie

Venituri alocate reportate pentru plată din 2022

Plăți 2023

Rată de execuție

Venituri alocate anulate

1

2

4=2/1

4=1-2

Schema de personal

911 793

911 793

100,0 %

Alte cheltuieli cu personalul

118 428

98 485

83,2 %

19 943

Clădiri

20 494

13 139

64,1 %

7 355

Sisteme informatice

291 067

286 012

98,3 %

5 055

Mobilier

Echipamente tehnice

144

144

100,0 %

Transporturi

Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor

Costuri de interpretariat

5 470

5 470

100,0 %

Reuniuni și conferințe

Informare

137 239

136 609

99,5 %

630

Diverse

613

613

100,0 %

Total CE/C

1 485 248

1 452 264

97,8 %

32 983

Acorduri privind nivelul serviciilor încheiate cu SEAE

Total general

1 485 248

1 452 264

97,8 %

32 983

III) Venituri alocate acumulate în 2022 și reportate pentru plată în 2023

Totalul veniturilor alocate acumulate în 2022, angajate în mod corespunzător în 2022, dar neplătite și reportate pentru plată în 2023 s-a ridicat la 0,2 milioane EUR.

Tabelul 13

Venituri alocate acumulate în 2022 și reportate pentru plată în 2023 (pe categorii, în EUR)

Categorie

Venituri alocate reportate pentru plată din 2022

Plăți 2023

Rată de execuție

Venituri alocate anulate

1

2

4=2/1

4=1-2

Schema de personal

Alte cheltuieli cu personalul

57 890

57 890

100,0 %

Clădiri

Sisteme informatice

6 399

6 138

95,9 %

261

Mobilier

Echipamente tehnice

11 965

11 965

100,0 %

Transporturi

Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor

Costuri de interpretariat

Reuniuni și conferințe

Informare

140 272

132 431

94,4 %

7 842

Diverse

Total CE/C

216 527

208 424

96,3 %

8 103

Acorduri privind nivelul serviciilor încheiate cu SEAE

Total general

216 527

208 424

96,3 %

8 103

IV) Venituri alocate acumulate înainte de 2023 și reportate pentru plată în 2024

Veniturile alocate acumulate înainte de 2023, angajate în mod corespunzător, dar neplătite în 2023, s-au ridicat la 0,6 milioane EUR și au fost reportate pentru plată din 2023 în 2024.

Tabelul 14

Venituri alocate acumulate înainte de 2023 și reportate în 2024 (pe categorii, în EUR)

Categorie

Venituri alocate înainte de 2023 (final (*4))

Angajamente 2023

Plăți 2023

Venituri alocate reportate în 2024

Rata de reportare

1

2

3

4=2-3

5=4/2

Schema de personal

1 034 691

1 034 691

900 000

134 691

13,0 %

Alte cheltuieli cu personalul

1 327 867

1 327 840

1 321 335

6 505

0,5 %

Clădiri

850 484

850 127

792 481

57 646

6,8 %

Sisteme informatice

916 750

915 989

618 277

297 712

32,5 %

Mobilier

Echipamente tehnice

10 953

10 953

10 532

422

3,9 %

Transporturi

16 545

9 728

9 728

0,0 %

Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor

13 041 050

13 041 050

13 041 050

0,0 %

Costuri de interpretariat

11 310 294

11 310 294

11 310 294

0,0 %

Reuniuni și conferințe

105 518

104 838

101 901

2 936

2,8 %

Informare

100 005

99 975

46 590

53 385

53,4 %

Diverse

40

40

40

0,0 %

Total CE/C

28 714 196

28 705 525

28 152 228

553 297

1,9 %

Acorduri privind nivelul serviciilor încheiate cu SEAE

Total general

28 714 196

28 705 525

28 152 228

553 297

1,9 %

Sumele reportate se referă în principal la asistența informatică externă (0,3 milioane EUR), la schema de personal (0,1 milioane EUR), la întreținerea și amenajarea periodică a clădirilor (0,06 milioane EUR) și la serviciile de radiodifuzor gazdă și de streaming video (0,05 milioane EUR).

V) Venituri alocate acumulate în 2023

Totalul veniturilor alocate acumulate în 2023 s-a ridicat la 32,5 milioane EUR.

Tabelul 15

Execuția veniturilor alocate acumulate în 2023 (pe categorii, în EUR)

Categorie

Venituri alocate 2023 (final (*5))

Angajamente 2023

Plăți 2023

Neangajate

Disponibile pentru plată

1

2

3

4=1-2

5=2-3

Schema de personal

1 495 175

1 495 175

Alte cheltuieli cu personalul

1 751 275

468 607

273 010

1 282 668

195 597

Clădiri

763 146

37 592

841

725 554

36 752

Sisteme informatice

1 525 687

904 532

150

621 156

904 382

Mobilier

Echipamente tehnice

21 427

4 830

16 596

4 830

Transporturi

2 275

2 275

2 275

Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor

13 494 011

13 494 011

Costuri de interpretariat

12 860 098

278 922

278 922

12 581 176

Reuniuni și conferințe

543 378

83 955

83 955

459 423

Informare

40 472

40 472

Diverse

26 179

26 179

Total CE/C

32 523 124

1 780 713

639 152

30 742 411

1 141 561

Acorduri privind nivelul serviciilor încheiate cu SEAE

Total general

32 523 124

1 780 713

639 152

30 742 411

1 141 561

Veniturile alocate în 2023 pentru activitățile SGC s-au cifrat la 32,5 milioane EUR. În cursul exercițiului financiar au fost angajate 1,8 milioane EUR, în vreme ce 30,7 milioane EUR au fost reportate în 2024 în conformitate cu articolul 12 alineatul (4) din Regulamentul financiar.

Aproximativ 41,5 % din veniturile alocate (13,5 milioane EUR) se referă la soldul cheltuielilor de deplasare ale delegațiilor după depunerea declarațiilor lor de călătorie. Un alt procent de 39,5 % (12,9 milioane EUR) corespunde plăților efectuate de statele membre pentru a acoperi serviciile de interpretariat care depășesc pachetul lor lingvistic.

Restul se referă în principal la rambursarea cuantumurilor legate de diferite operațiuni administrative ale Consiliului, cum ar fi contribuțiile părinților la creșa Consiliului (1,0 milioane EUR) în categoria „Alte cheltuieli cu personalul”.


(1)  Regulamentul (UE, Euratom) 2018/1046 al Parlamentului European și al Consiliului din 18 iulie 2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1296/2013, (UE) nr. 1301/2013, (UE) nr. 1303/2013, (UE) nr. 1304/2013, (UE) nr. 1309/2013, (UE) nr. 1316/2013, (UE) nr. 223/2014, (UE) nr. 283/2014 și a Deciziei nr. 541/2014/UE și de abrogare a Regulamentului (UE, Euratom) nr. 966/2012 (JO L 193, 30.7.2018, p. 1).

(2)  Directiva 2011/7/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 februarie 2011 privind combaterea întârzierii în efectuarea plăților în tranzacțiile comerciale (JO L 48, 23.2.2011, p. 1).

(3)  Raportul special nr. 34/2018 al Curții de Conturi Europene.

(4)  Cuantum net > 250 000 EUR.

(*1)  Include realocarea de credite pe plan intern

(5)  În conformitate cu articolul 10 alineatul (3) din Decizia 54/18 a Secretarului General al Consiliului, cuantumul echivalent cuantumului necheltuit din exercițiul precedent pentru cheltuieli de deplasare ale delegaților trebuie transferat anual la interpretariat. În 2023, acest cuantum a fost de 13 milioane EUR.

(6)  În conformitate cu articolul 10 alineatul (1) din Decizia 54/18, SGC transferă 66 % din cuantumurile neutilizate ale creditelor alocate pentru interpretariat către creditele alocate pentru deplasarea delegaților, pentru utilizare în cursul aceluiași exercițiu financiar. În 2023, acest cuantum a fost de 9,6 milioane EUR.

(*2)  Include realocarea de credite pe plan intern

(*3)  Include realocarea de credite pe plan intern

(*4)  Include realocarea de credite pe plan intern

(*5)  Include realocarea de credite pe plan intern


ANEXA I

CONSILIUL

UTILIZAREA CREDITELOR PENTRU 2023

Linie bugetară

Credite inițiale

Transferuri/ Modificări

Credite finale

Angajamente

Plăți

Reportări de drept în

Reportări prin decizie în

Credite anulate

2023

2023

2023

2023

2023

2024

2024

1

2

3

4

5

6

7

8 = 3 – 5 – 6 – 7

1 0 0 0

Salarii de bază

400 000,00

400 000,00

383 304,96

383 304,96

16 695,04

1 0 0 1

Drepturi legate de funcție

82 000,00

82 000,00

78 267,54

78 267,54

3 732,46

1 0 0 2

Drepturi legate de situația personală

39 000,00

39 000,00

27 517,44

27 517,44

11 482,56

1 0 0 3

Prestații de securitate socială

20 000,00

20 000,00

14 495,76

14 495,76

5 504,24

1 0 0 4

Alte cheltuieli de gestiune

1 478 000,00

1 478 000,00

560 308,19

433 180,09

127 128,10

917 691,81

1 0 0

Remunerații și alte drepturi

2 019 000,00

2 019 000,00

1 063 893,89

936 765,79

127 128,10

955 106,11

Total capitolul 10 – Membrii instituției

2 019 000,00

2 019 000,00

1 063 893,89

936 765,79

127 128,10

955 106,11

1 1 0 0

Salarii de bază

288 855 757,00

288 855 757,00

285 649 909,71

285 649 909,71

3 205 847,29

1 1 0 1

Drepturi statutare legate de funcție

1 831 000,00

– 203 000,00

1 628 000,00

1 466 967,44

1 466 967,44

161 032,56

1 1 0 2

Drepturi statutare legate de situația personală a agentului

72 824 000,00

213 000,00

73 037 000,00

72 270 411,82

72 270 411,82

766 588,18

1 1 0 3

Prestații de securitate socială

11 934 000,00

11 934 000,00

11 627 393,38

11 627 393,38

306 606,62

1 1 0 4

Coeficienți de corecție aplicabili remunerațiilor

153 000,00

-50 000,00

103 000,00

95 213,91

95 213,91

7 786,09

1 1 0 5

Ore suplimentare

1 290 000,00

– 390 000,00

900 000,00

788 482,83

788 482,83

111 517,17

1 1 0 6

Drepturi statutare legate de începerea activității, transfer și încetarea activității

1 985 000,00

430 000,00

2 415 000,00

2 415 000,00

1 953 081,37

461 918,63

1 1 0 7

Ajustarea remunerației

4 899 000,00

4 899 000,00

4 899 000,00

1 1 0

Remunerații și alte drepturi

383 771 757,00

383 771 757,00

374 313 379,09

373 851 460,46

461 918,63

9 458 377,91

1 1 1 0

Indemnizații în cazul pensionării în interes de serviciu

2 263 000,00

2 263 000,00

1 837 289,97

1 837 289,97

425 710,03

1 1 1

Încetarea activității

2 263 000,00

2 263 000,00

1 837 289,97

1 837 289,97

425 710,03

Total capitolul 11 – Funcționari și agenți temporari

386 034 757,00

386 034 757,00

376 150 669,06

375 688 750,43

461 918,63

9 884 087,94

1 2 0 0

Alți agenți

12 554 000,00

12 554 000,00

12 093 519,93

12 091 519,93

2 000,00

460 480,07

1 2 0 1

Experți naționali detașați

1 334 000,00

1 334 000,00

1 323 337,39

1 323 337,39

10 662,61

1 2 0 2

Stagii

825 000,00

825 000,00

793 614,14

761 492,04

32 122,10

31 385,86

1 2 0 3

Servicii externe

322 000,00

322 000,00

139 184,37

85 165,19

54 019,18

182 815,63

1 2 0 4

Servicii suplimentare pentru serviciul de traduceri

406 000,00

406 000,00

90 000,00

32 604,00

57 396,00

316 000,00

1 2 0 7

Ajustarea anuală a remunerației

160 000,00

160 000,00

160 000,00

1 2 0

Alte categorii de personal și servicii externe

15 601 000,00

15 601 000,00

14 439 655,83

14 294 118,55

145 537,28

1 161 344,17

Total capitolul 12 – Alte categorii de personal și servicii externe

15 601 000,00

15 601 000,00

14 439 655,83

14 294 118,55

145 537,28

1 161 344,17

1 3 0 0

Cheltuieli diverse aferente recrutărilor

158 000,00

158 000,00

106 901,17

42 668,98

64 232,19

51 098,83

1 3 0 1

Dezvoltare profesională

2 518 000,00

2 518 000,00

2 032 367,40

1 534 958,60

497 408,80

485 632,60

1 3 0

Cheltuieli aferente administrării personalului

2 676 000,00

2 676 000,00

2 139 268,57

1 577 627,58

561 640,99

536 731,43

1 3 1 0

Indemnizații excepționale

25 000,00

-2 560,00

22 440,00

1 199,62

1 199,62

21 240,38

1 3 1 1

Relații sociale între membrii personalului

133 000,00

22 560,00

155 560,00

154 660,00

132 935,97

21 724,03

900,00

1 3 1 2

Ajutor suplimentar pentru persoanele cu handicap

250 000,00

250 000,00

250 000,00

159 885,42

90 114,58

1 3 1 3

Alte cheltuieli de asigurări sociale

74 000,00

-20 000,00

54 000,00

53 640,50

29 775,58

23 864,92

359,50

1 3 1

Intervenții în favoarea personalului instituției

482 000,00

482 000,00

459 500,12

323 796,59

135 703,53

22 499,88

1 3 2 0

Serviciul medical

720 000,00

– 265 000,00

455 000,00

385 949,87

258 329,55

127 620,32

69 050,13

1 3 2 2

Creșe și infrastructuri pentru îngrijirea copilului

2 956 000,00

448 368,00

3 404 368,00

3 373 518,34

3 114 468,34

259 050,00

30 849,66

1 3 2 3

Cooperare interinstituțională în domeniul gestionării personalului

1 260 000,00

– 183 368,00

1 076 632,00

857 433,60

857 433,60

219 198,40

1 3 2

Activități privind întregul personal al instituției

4 936 000,00

4 936 000,00

4 616 901,81

4 230 231,49

386 670,32

319 098,19

1 3 3 1

Cheltuielile de misiune ale Secretariatului General al Consiliului

2 855 000,00

2 855 000,00

2 552 142,61

2 218 947,76

333 194,85

302 857,39

1 3 3 2

Cheltuieli de deplasare ale personalului în cadrul Consiliului European

1 500 000,00

1 500 000,00

1 310 819,00

1 250 630,46

60 188,54

189 181,00

1 3 3

Misiuni

4 355 000,00

4 355 000,00

3 862 961,61

3 469 578,22

393 383,39

492 038,39

Total capitolul 13 – Alte cheltuieli privind personalul instituției

12 449 000,00

12 449 000,00

11 078 632,11

9 601 233,88

1 477 398,23

1 370 367,89

TOTAL TITLUL 1 – Personalul instituției

416 103 757,00

416 103 757,00

402 732 850,89

400 520 868,65

2 211 982,24

13 370 906,11

2 0 0 0

Chirii

444 000,00

– 183 374,40

260 625,60

260 625,60

260 625,60

2 0 0 3

Lucrări de amenajare și de instalare

10 171 000,00

1 412 526,94

11 583 526,94

11 551 264,27

2 829 321,86

8 721 942,41

32 262,67

2 0 0 4

Lucrări de securizare a spațiilor

2 142 000,00

-86 415,40

2 055 584,60

2 055 584,60

329 879,18

1 725 705,42

2 0 0 5

Cheltuieli preliminare achiziției, construirii și amenajării clădirilor

1 083 000,00

– 730 737,14

352 262,86

351 756,26

147 788,70

203 967,56

506,60

2 0 0

Clădiri

13 840 000,00

412 000,00

14 252 000,00

14 219 230,73

3 567 615,34

10 651 615,39

32 769,27

2 0 1 0

Curățenie și întreținere

19 036 000,00

170 000,00

19 206 000,00

19 200 438,74

15 672 424,17

3 528 014,57

5 561,26

2 0 1 1

Apă, gaz, electricitate și încălzire

6 302 000,00

2 074 000,00

8 376 000,00

8 376 000,00

6 585 196,12

1 790 803,88

2 0 1 2

Securitatea și supravegherea clădirilor

18 758 000,00

– 500 000,00

18 258 000,00

17 934 237,51

15 903 197,91

2 031 039,60

323 762,49

2 0 1 3

Asigurări

622 000,00

-29 000,00

593 000,00

592 909,40

531 989,83

60 919,57

90,60

2 0 1 4

Alte cheltuieli aferente clădirilor

645 000,00

– 183 000,00

462 000,00

453 278,81

217 818,94

235 459,87

8 721,19

2 0 1

Costuri aferente clădirilor

45 363 000,00

1 532 000,00

46 895 000,00

46 556 864,46

38 910 626,97

7 646 237,49

338 135,54

Total capitolul 20 – Clădiri și costuri aferente

59 203 000,00

1 944 000,00

61 147 000,00

60 776 095,19

42 478 242,31

18 297 852,88

370 904,81

2 1 0 0

Achiziția de echipamente și software

14 085 000,00

2 176 455,33

16 261 455,33

16 261 032,97

7 778 353,78

8 482 679,19

422,36

2 1 0 1

Asistență externă pentru exploatarea și dezvoltarea de sisteme informatice

29 376 000,00

2 455 941,06

31 831 941,06

31 820 993,11

12 920 814,58

18 900 178,53

10 947,95

2 1 0 2

Lucrări de revizie și întreținere a echipamentelor și a software-ului

7 867 000,00

-1 184 940,74

6 682 059,26

6 682 059,23

5 078 506,86

1 603 552,37

0,03

2 1 0 3

Telecomunicații

1 495 000,00

– 130 455,65

1 364 544,35

1 364 544,35

855 229,98

509 314,37

2 1 0

Sisteme informatice și de telecomunicații

52 823 000,00

3 317 000,00

56 140 000,00

56 128 629,66

26 632 905,20

29 495 724,46

11 370,34

2 1 1 1

Achiziționarea și înlocuirea mobilierului

990 000,00

50 000,00

1 040 000,00

1 039 990,53

762 658,58

277 331,95

9,47

2 1 1 2

Închirierea și lucrările de revizie, de întreținere și de reparații ale mobilierului

61 000,00

-50 000,00

11 000,00

8 555,00

3 572,50

4 982,50

2 445,00

2 1 1

Mobilier

1 051 000,00

1 051 000,00

1 048 545,53

766 231,08

282 314,45

2 454,47

2 1 2 0

Achiziționarea și înlocuirea echipamentelor și instalațiilor tehnice

2 150 000,00

-51 599,41

2 098 400,59

2 085 771,24

505 362,06

1 580 409,18

12 629,35

2 1 2 1

Asistență externă pentru exploatarea și dezvoltarea de echipamente și instalații tehnice

100 000,00

100 000,00

95 000,00

71 802,30

23 197,70

5 000,00

2 1 2 2

Închirierea și lucrările de revizie, de întreținere și de reparații ale echipamentelor și instalațiilor tehnice

1 327 000,00

– 199 400,59

1 127 599,41

1 087 986,63

657 077,81

430 908,82

39 612,78

2 1 2

Echipamente și instalații tehnice

3 577 000,00

– 251 000,00

3 326 000,00

3 268 757,87

1 234 242,17

2 034 515,70

57 242,13

2 1 3 1

Achiziționarea și înlocuirea parcului de vehicule

2 1 3 2

Cheltuieli de închiriere, întreținere și reparare a mașinilor de serviciu

1 410 000,00

350 000,00

1 760 000,00

1 758 912,56

1 244 907,39

514 005,17

1 087,44

2 1 3 3

Planul de mobilitate

670 000,00

670 000,00

623 101,95

623 101,95

46 898,05

2 1 3

Transporturi

2 080 000,00

350 000,00

2 430 000,00

2 382 014,51

1 868 009,34

514 005,17

47 985,49

Total capitolul 21 – Sisteme informatice, echipamente și mobilier

59 531 000,00

3 416 000,00

62 947 000,00

62 827 947,57

30 501 387,79

32 326 559,78

119 052,43

2 2 0 0

Cheltuieli de deplasare ale delegațiilor

15 505 000,00

-5 686 211,50

9 818 788,50

9 818 788,50

9 818 788,50

2 2 0 1

Alte cheltuieli de deplasare

500 000,00

500 000,00

322 800,00

282 451,11

40 348,89

177 200,00

2 2 0 2

Costuri de interpretariat

80 000 000,00

-20 788,50

79 979 211,50

75 354 196,00

47 708 094,03

27 646 101,97

4 625 015,50

2 2 0 3

Cheltuieli de reprezentare

195 000,00

195 000,00

136 894,34

86 427,05

50 467,29

58 105,66

2 2 0 4

Cheltuieli diverse aferente reuniunilor interne

5 305 000,00

200 000,00

5 505 000,00

5 373 937,69

4 414 603,53

959 334,16

131 062,31

2 2 0 5

Organizarea de conferințe, congrese și reuniuni

1 090 000,00

50 000,00

1 140 000,00

835 119,54

538 835,64

296 283,90

304 880,46

2 2 0

Reuniuni și conferințe

102 595 000,00

-5 457 000,00

97 138 000,00

91 841 736,07

62 849 199,86

28 992 536,21

5 296 263,93

2 2 1 0

Cheltuieli de documentare și cheltuieli legate de funcționarea bibliotecii

2 885 000,00

– 135 655,00

2 749 345,00

2 749 288,17

1 803 532,63

945 755,54

56,83

2 2 1 2

Publicații generale

268 000,00

122 000,00

390 000,00

389 984,52

354 057,21

35 927,31

15,48

2 2 1 3

Informare și manifestări publice

5 951 000,00

110 655,00

6 061 655,00

6 061 653,02

3 897 027,91

2 164 625,11

1,98

2 2 1

Informare

9 104 000,00

97 000,00

9 201 000,00

9 200 925,71

6 054 617,75

3 146 307,96

74,29

2 2 3 0

Materiale de birou

398 000,00

31 595,00

429 595,00

429 027,67

200 619,21

228 408,46

567,33

2 2 3 1

Taxe poștale

35 000,00

16 500,00

51 500,00

51 499,91

14 399,49

37 100,42

0,09

2 2 3 2

Cheltuieli pentru studii, anchete și consultanță

45 000,00

-16 500,00

28 500,00

19 500,00

19 500,00

9 000,00

2 2 3 4

Mutări

33 000,00

8 000,00

41 000,00

41 000,00

35 755,04

5 244,96

2 2 3 5

Cheltuieli financiare

20 000,00

20 000,00

6 880,00

5 601,48

1 278,52

13 120,00

2 2 3 6

Cheltuieli și costuri judiciare, daune și compensări

550 000,00

550 000,00

375 637,14

142 865,28

232 771,86

174 362,86

2 2 3 7

Alte cheltuieli de funcționare

291 000,00

-39 595,00

251 405,00

233 296,44

192 643,43

40 653,01

18 108,56

2 2 3

Cheltuieli diverse

1 372 000,00

1 372 000,00

1 156 841,16

611 383,93

545 457,23

215 158,84

Total capitolul 22 – Cheltuieli de funcționare

113 071 000,00

-5 360 000,00

107 711 000,00

102 199 502,94

69 515 201,54

32 684 301,40

5 511 497,06

TOTAL TITLUL 2 – Clădiri, echipamente și cheltuieli de funcționare

231 805 000,00

231 805 000,00

225 803 545,70

142 494 831,64

83 308 714,06

6 001 454,30

TOTAL BUGET

647 908 757,00

647 908 757,00

628 536 396,59

543 015 700,29

85 520 696,30

19 372 360,41


ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2024/4996/oj

ISSN 1977-1029 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters