Obligatoriu/opțional
|
Domeniul de aplicare (filtru)
|
Variabilă
|
Variabile obligatorii
|
(i)
|
pentru toate întreprinderile:
|
|
1.
|
principala activitate economică a întreprinderii, în anul calendaristic precedent
|
2.
|
numărul mediu de angajați și de lucrători independenți, în anul calendaristic precedent
|
3.
|
cifra de afaceri totală (în termeni monetari, exclusiv TVA), în anul calendaristic precedent
|
4.
|
numărul de angajați și de lucrători independenți sau procentul din numărul total de angajați și de lucrători independenți care au acces la internet în interes de serviciu
|
5.
|
utilizarea sistemelor și soluțiilor TIC pentru reducerea consumului de energie al întreprinderii
|
6.
|
utilizarea sistemelor și soluțiilor TIC pentru reducerea materialelor utilizate (inclusiv consumabilele) sau pentru a spori utilizarea materialelor reciclate
|
|
(ii)
|
pentru întreprinderile cu angajați și lucrătorii independenți care au acces la internet în interes de serviciu:
|
|
7.
|
utilizarea oricărui tip de conexiune fixă la internet
|
8.
|
deținerea unui site web
|
9.
|
utilizarea platformelor de comunicare socială (și anume, deținerea unui profil de utilizator sau a unui cont)
|
10.
|
existența vânzărilor de bunuri sau servicii prin internet, prin intermediul site-urilor web sau al aplicațiilor întreprinderilor (inclusiv prin rețele extranet), în anul calendaristic precedent
|
11.
|
existența vânzărilor de bunuri sau servicii prin internet, prin intermediul unor site-uri web sau al unor aplicații de comerț electronic utilizate de mai multe întreprinderi pentru comercializarea de bunuri sau servicii, în anul calendaristic precedent
|
12.
|
existența vânzărilor de tip EDI (Electronic Data Interchange – schimb electronic de date) pentru bunuri sau servicii, în anul calendaristic precedent
|
13.
|
utilizarea de software de tip ERP (Enterprise Resource Planning – planificarea resurselor întreprinderii) pentru gestionarea resurselor prin schimbul de informații între departamente funcționale diferite, cum ar fi contabilitate, planificare, producție, marketing
|
14.
|
utilizarea de software de tip CRM (Customer Relationship Management – gestionarea relațiilor cu clienții) pentru gestionarea informațiilor despre clienți, cum ar fi relațiile sau tranzacțiile
|
15.
|
utilizarea de software BI (Business Intelligence – colectare de informații comerciale) pentru accesarea și analizarea datelor, prezentarea constatărilor analitice pentru a oferi informații detaliate privind procesul decizional și planificarea strategică
|
16.
|
efectuarea de analize ale datelor (din surse de date interne și externe) de către angajații proprii
|
17.
|
efectuarea de analize ale datelor de către o întreprindere sau o organizație externă pentru întreprindere (inclusiv analiza datelor pe baza datelor din surse interne și externe)
|
18.
|
utilizarea serviciilor de cloud computing cu plată
|
19.
|
utilizarea de tehnologii de inteligență artificială care efectuează analize ale limbajului scris (cum ar fi text mining)
|
20.
|
utilizarea de tehnologii de inteligență artificială care transformă limbajul vorbit într-un format care poate fi citit automat (recunoaștere vocală)
|
21.
|
utilizarea de tehnologii de inteligență artificială care generează limbaj scris sau vorbit sau coduri de programare (generarea de limbaj natural, sinteză vocală)
|
22.
|
utilizarea de tehnologii de inteligență artificială care generează imagini, materiale video, sunet/audio
|
23.
|
utilizarea de tehnologii de inteligență artificială care identifică obiecte sau persoane pe baza imaginilor sau a înregistrărilor video (recunoașterea imaginilor, prelucrarea imaginilor)
|
24.
|
utilizarea învățării automate (cum ar fi învățarea profundă) pentru analiza datelor
|
25.
|
utilizarea de tehnologii de inteligență artificială care automatizează diferite fluxuri de lucru sau care ajută la procesul decizional (cum ar fi automatizarea proceselor robotice software bazate pe inteligența artificială)
|
26.
|
utilizarea de tehnologii de inteligență artificială care permit deplasarea fizică a echipamentelor prin decizii autonome bazate pe observarea împrejurimilor (roboți autonomi, vehicule autonome, drone autonome)
|
|
(iii)
|
pentru întreprinderile care folosesc orice tip de conexiune fixă la internet:
|
|
27.
|
viteza maximă de descărcare contractată a celei mai rapide conexiuni fixe la internet în intervalele: [0 Mbit/s, < 30 Mbit/s], [30 Mbit/s, < 100 Mbit/s], [100 Mbit/s, < 500 Mbit/s], [500 Mbit/s, < 1 Gbit/s], [≥ 1 Gbit/s]
|
|
(iv)
|
pentru întreprinderile care dețin un site web:
|
|
28.
|
site-ul web al întreprinderii conține o descriere a bunurilor sau a serviciilor sau informații privind prețurile
|
29.
|
site-ul web al întreprinderii permite efectuarea unei comenzi sau a unei rezervări online, de exemplu prin intermediul coșului de cumpărături)
|
30.
|
site-ul web al întreprinderii oferă vizitatorilor posibilitatea de a personaliza sau de a crea online bunuri sau servicii
|
31.
|
site-ul web al întreprinderii permite urmărirea stadiului comenzilor plasate
|
32.
|
site-ul web al întreprinderii include conținut personalizat pe site-ul web pentru vizitatorii obișnuiți/frecvenți
|
33.
|
site-ul web al întreprinderii dispune de un serviciu de chat pentru asistență pentru clienți (un robot de chat, un agent virtual sau o persoană care răspunde clienților în timp real)
|
34.
|
site-ul web al întreprinderii publică posturile vacante sau candidatura online pentru un post
|
35.
|
conținutul de pe site-ul web al întreprinderii este disponibil în cel puțin două limbi
|
|
(v)
|
pentru întreprinderile care au efectuat vânzări de bunuri și servicii prin internet, prin intermediul site-urilor web sau al aplicațiilor întreprinderii și/sau prin intermediul unor site-uri web sau al unor aplicații de comerț electronic utilizate de mai multe întreprinderi pentru comercializarea de bunuri sau servicii, în anul calendaristic precedent:
|
|
36.
|
valoarea vânzărilor de bunuri sau servicii prin internet ori procentul din cifra de afaceri totală generat de vânzările de bunuri și servicii prin internet, în anul calendaristic precedent
|
37.
|
procentul din valoarea vânzărilor prin internet generat de vânzările prin internet către consumatori privați (Business-to-Consumer: B2C), în anul calendaristic precedent
|
38.
|
procentul din valoarea vânzărilor prin internet generat de vânzările prin internet către alte întreprinderi (Business-to-Business: B2B) și către sectorul public (Business-to-Government: B2G), în anul calendaristic precedent
|
|
(vi)
|
pentru întreprinderile care au efectuat vânzări de bunuri și servicii prin internet, prin intermediul site-urilor web sau al aplicațiilor întreprinderii și prin intermediul unor site-uri web sau al unor aplicații de comerț electronic utilizate de mai multe întreprinderi pentru comercializarea de bunuri sau servicii, în anul calendaristic precedent:
|
|
39.
|
procentul din valoarea vânzărilor de bunuri sau servicii prin internet generat de vânzările prin intermediul site-urilor web sau al aplicațiilor întreprinderii (inclusiv extranet), în anul calendaristic precedent
|
40.
|
procentul din valoarea vânzărilor de bunuri sau servicii prin internet generat de vânzările prin intermediul unor site-uri web sau al unor aplicații de comerț electronic utilizate de mai multe întreprinderi pentru comercializarea de bunuri sau servicii, în anul calendaristic precedent
|
|
(vii)
|
pentru întreprinderile care au înregistrat vânzări de tip EDI de bunuri și servicii, în anul calendaristic precedent:
|
|
41.
|
valoarea vânzărilor de tip EDI de bunuri sau servicii ori procentul din cifra de afaceri totală generat de vânzările de tip EDI de bunuri sau servicii, în anul calendaristic precedent
|
|
(viii)
|
pentru întreprinderile ai căror angajați proprii efectuează analize ale datelor (din surse de date interne și externe):
|
|
42.
|
efectuarea de analize ale datelor care provin din înregistrările tranzacțiilor, cum ar fi detaliile privind vânzările, înregistrările plăților (de exemplu, de la ERP, magazinul virtual al întreprinderii)
|
43.
|
efectuarea de analize ale datelor despre clienți, cum ar fi informațiile referitoare la cumpărăturile lor, locația, preferințele, recenziile clienților, căutările (de exemplu, din sistemul CRM sau de pe site-ul web al întreprinderii)
|
44.
|
efectuarea de analize ale datelor care provin de pe platformele de comunicare socială, inclusiv din profilurile proprii ale întreprinderilor de pe platformele de comunicare socială (cum ar fi informații cu caracter personal, comentarii, materiale video, audio, imagini)
|
45.
|
efectuarea de analize ale datelor web (cum ar fi tendințele motoarelor de căutare, datele extrase de pe site-uri web)
|
46.
|
efectuarea de analize ale datelor privind datele de localizare provenite din utilizarea dispozitivelor portabile sau a vehiculelor (cum ar fi dispozitivele portabile care utilizează rețele de telefonie mobilă, conexiuni fără fir sau GPS)
|
47.
|
efectuarea de analize ale datelor provenite de la dispozitive sau senzori inteligenți [cum ar fi comunicarea între dispozitive (M2M), senzorii instalați pe echipamente, senzorii de fabricație, contoarele inteligente, etichetele de identificare prin radiofrecvență (RFID)]
|
48.
|
efectuarea de analize ale datelor privind datele deschise ale autorităților guvernamentale (cum ar fi evidențele publice ale întreprinderilor, condițiile meteorologice, condițiile topografice, datele privind transportul, datele privind locuințele, datele privind clădirile)
|
49.
|
efectuarea de analize ale datelor privind datele satelitare (cum ar fi imaginile din satelit, semnalele de navigație, semnalele de poziție), inclusiv datele obținute de la infrastructura proprie a întreprinderii sau de la serviciul furnizat din exterior (de exemplu, stația terestră AWS) și excluzând datele de localizare provenite din utilizarea dispozitivelor portabile sau a vehiculelor care utilizează GPS)
|
|
(ix)
|
pentru întreprinderile care utilizează servicii de cloud computing cu plată:
|
|
50.
|
utilizarea poștei electronice ca serviciu de tip cloud computing cu plată
|
51.
|
utilizarea de programe informatice de birotică (precum procesatoarele de texte sau foile de calcul) ca serviciu de tip cloud computing cu plată
|
52.
|
utilizarea aplicațiilor computerizate financiare sau contabile ca serviciu de tip cloud computing cu plată
|
53.
|
utilizarea aplicațiilor computerizate ERP ca serviciu de tip cloud computing cu plată
|
54.
|
utilizarea aplicațiilor computerizate CRM ca serviciu de tip cloud computing cu plată
|
55.
|
utilizarea aplicațiilor de securitate informatică (precum programe antivirus, pentru controlul accesului la rețea) ca serviciu de tip cloud computing cu plată
|
56.
|
utilizarea găzduirii bazei/bazelor de date a/ale întreprinderii ca serviciu de tip cloud computing cu plată
|
57.
|
utilizarea stocării de fișiere ca serviciu de tip cloud computing cu plată
|
58.
|
utilizarea puterii de procesare pentru utilizarea software-urilor întreprinderii ca serviciu de tip cloud computing cu plată
|
59.
|
utilizarea platformei informatice care asigură găzduirea mediului pentru dezvoltarea, testarea sau punerea în funcțiune a aplicațiilor [precum module informatice reutilizabile, interfețe de programare a aplicațiilor (API)] ca serviciu de tip cloud computing cu plată
|
|
(x)
|
pentru întreprinderile care folosesc tehnologii de inteligență artificială, care se referă în mod specific la variabilele obligatorii 19-26:
|
|
60.
|
utilizarea de software sau sisteme de inteligență artificială pentru marketing sau vânzări (cum ar fi crearea de profiluri ale clienților, optimizarea prețurilor, oferte de marketing personalizate, analize de piață bazate pe învățarea automată, roboți de chat bazați pe prelucrarea limbajului natural pentru oferirea de asistență către clienți, roboți autonomi pentru prelucrarea comenzilor)
|
61.
|
utilizarea de software sau sisteme de inteligență artificială pentru procese de producție și de servicii (de exemplu, operațiuni de întreținere predictivă sau de optimizare a proceselor bazate pe învățare automată, instrumente pentru clasificarea produselor sau pentru depistarea defectelor produselor pe baza vederii artificiale, drone autonome pentru sarcini de supraveghere a producției, de inspecție sau de securitate, lucrări de asamblare efectuate de roboți autonomi)
|
62.
|
utilizarea de software sau sisteme de inteligență artificială pentru organizarea proceselor de administrare a afacerilor sau pentru gestionarea acestora [cum ar fi asistenții virtuali de afaceri pe baza învățării automate și/sau a prelucrării limbajului natural (de exemplu, pentru elaborarea de documente), analiza datelor sau luarea de decizii strategice pe baza învățării automate (de exemplu, evaluarea riscurilor), planificarea sau previzionarea afacerilor pe baza învățării automate, gestionarea resurselor umane pe baza învățării automate sau prelucrarea limbajului natural (de exemplu, evaluarea candidaților în faza de selecție preliminară, crearea de profiluri ale angajaților sau analiza performanțelor)]
|
63.
|
utilizarea de software sau sisteme de inteligență artificială pentru logistică (cum ar fi roboți autonomi pentru soluții de preluare și ambalare în depozite pentru expedierea, urmărirea, distribuția și sortarea coletelor, optimizarea traseelor pe baza învățării automate)
|
64.
|
utilizarea de software sau sisteme de inteligență artificială pentru securitatea TIC (de exemplu, recunoașterea facială bazată pe vederea artificială pentru autentificarea utilizatorilor TIC, detectarea și prevenirea atacurilor cibernetice pe baza învățării automate)
|
65.
|
utilizarea de software sau sisteme de inteligență artificială pentru contabilitate, controlul sau gestionarea finanțelor (cum ar fi învățarea automată pentru analiza datelor care ajută la luarea deciziilor financiare, prelucrarea facturilor pe baza învățării automate, învățarea automată sau prelucrarea limbajului natural utilizat pentru sarcinile de evidență contabilă)
|
66.
|
utilizarea de software sau sisteme de inteligență artificială pentru cercetare și dezvoltare (CD) sau pentru activități de inovare, cu excepția cercetării în domeniul inteligenței artificiale (cum ar fi analiza datelor în scopuri de efectuare a cercetării, soluționarea problemelor de cercetare, dezvoltarea unui produs/serviciu nou sau îmbunătățit în mod semnificativ pe baza învățării automate)
|
|
Variabile opționale
|
(i)
|
pentru toate întreprinderile:
|
|
1.
|
eliminarea echipamentelor TIC (cum ar fi calculatoare, monitoare, telefoane mobile) în cadrul colectării/reciclării deșeurilor electronice (inclusiv lăsarea acestora la comerciantul cu amănuntul în vederea eliminării) atunci când acestea nu mai sunt utilizate
|
2.
|
păstrarea echipamentelor TIC (cum ar fi calculatoare, monitoare, telefoane mobile) în întreprindere atunci când acestea nu mai sunt utilizate (de exemplu, pentru a fi utilizate ca piese de schimb, teama ca informații sensibile să fie divulgate)
|
3.
|
vânzarea, returnarea către o întreprindere de leasing sau donarea de echipamente TIC (cum ar fi calculatoare, monitoare, telefoane mobile) atunci când acestea nu mai sunt utilizate
|
|
(ii)
|
pentru întreprinderile care au efectuat vânzări de bunuri și servicii prin internet, prin intermediul site-urilor web sau al aplicațiilor întreprinderii și/sau prin intermediul unor site-uri web sau al unor aplicații de comerț electronic utilizate de mai multe întreprinderi pentru comercializarea de bunuri sau servicii, în anul calendaristic precedent, tipul de produs:
|
|
4.
|
procentul din valoarea vânzărilor prin internet generat de vânzările prin internet de bunuri fizice, în anul calendaristic precedent
|
5.
|
procentul din valoarea vânzărilor prin internet generat de vânzările prin internet de bunuri sau servicii digitale (livrate digital) [cum ar fi software sau alt conținut digital sub formă de descărcări sau un serviciu de streaming (de exemplu, licențe software, cărți electronice, ziare electronice, aplicații, cursuri/webinare online)], în anul calendaristic precedent
|
6.
|
procentul din valoarea vânzărilor prin internet generat de vânzările prin internet de servicii prestate digital, în anul calendaristic precedent
|
7.
|
vânzări prin internet către clienți aflați în aceeași țară cu întreprinderea, în anul calendaristic precedent
|
8.
|
vânzări prin internet către clienți din alte state membre, în anul calendaristic precedent
|
9.
|
vânzări prin internet către clienți din restul lumii, în anul calendaristic precedent
|
|
(iii)
|
pentru întreprinderile care au înregistrat vânzări prin internet către clienți aflați în cel puțin două dintre următoarele zone geografice: aceeași țară, alte state membre sau restul lumii, în anul calendaristic precedent:
|
|
10.
|
procentul din valoarea vânzărilor prin internet generat de vânzările prin internet către clienți aflați în aceeași țară cu întreprinderea, în anul calendaristic precedent
|
11.
|
procentul din valoarea vânzărilor prin internet generat de vânzările prin internet către clienți aflați în alte state membre, în anul calendaristic precedent
|
12.
|
procentul din valoarea vânzărilor prin internet generat de vânzările prin internet către clienți aflați în restul lumii, în anul calendaristic precedent
|
|
(iv)
|
pentru întreprinderile care au efectuat vânzări prin internet către alte state membre, în anul calendaristic precedent:
|
|
13.
|
dificultățile înregistrate la vânzarea către alte state membre: costuri ridicate ale livrării sau returnării de produse, în anul calendaristic precedent
|
14.
|
dificultățile înregistrate la vânzarea către alte state membre: dificultăți legate de soluționarea plângerilor și a litigiilor, în anul calendaristic precedent
|
15.
|
dificultățile înregistrate la vânzarea către alte state membre: adaptarea etichetării produselor pentru vânzările către alte state membre, în anul calendaristic precedent
|
16.
|
dificultățile înregistrate la vânzarea către alte state membre: necunoașterea limbilor străine pentru a putea comunica cu clienți din alte state membre, în anul calendaristic precedent
|
17.
|
dificultățile înregistrate la vânzarea către alte state membre: restricții aplicate de partenerii de afaceri ai întreprinderii în ceea ce privește vânzarea către anumite state membre, în anul calendaristic precedent
|
18.
|
dificultățile înregistrate la vânzarea către alte state membre: dificultăți în ceea ce privește sistemul de TVA din alte state membre (de exemplu, incertitudini în ceea ce privește tratamentul în materie de TVA din diferite țări), în anul calendaristic precedent
|
|
(v)
|
pentru întreprinderile care utilizează servicii de cloud computing cu plată:
|
|
19.
|
costul total al serviciilor de cloud computing achiziționate de întreprindere, în anul calendaristic precedent
|
|
(vi)
|
pentru întreprinderile care folosesc tehnologii de inteligență artificială, care se referă în mod specific la variabilele obligatorii 19-26:
|
|
20.
|
programele informatice și sistemele de inteligență artificială au fost dezvoltate de angajații proprii (inclusiv de cei angajați în cadrul societății-mamă sau afiliate)
|
21.
|
programele informatice sau sistemele de inteligență artificială au fost modificate de angajații proprii (inclusiv de cei angajați în cadrul societății-mamă sau afiliate)
|
22.
|
programele informatice și sistemele de inteligență artificială au fost modificate de angajații proprii (inclusiv de cei angajați în cadrul societății-mamă sau afiliate)
|
23.
|
programele informatice și sistemele de inteligență artificială achiziționate „gata pentru a fi utilizate” (inclusiv exemplele în care acestea erau deja integrate într-un articol sau într-un sistem achiziționat)
|
24.
|
furnizorii externi au fost contractați pentru a dezvolta sau a modifica programele informatice și sistemele de inteligență artificială
|
|
(vii)
|
pentru întreprinderile care nu au folosit tehnologii de inteligență artificială, care se referă în mod specific la variabilele obligatorii 19-26:
|
|
25.
|
luarea în considerare a posibilității de a utiliza orice tehnologii de inteligență artificială, care se referă în mod specific la variabilele obligatorii 19-26
|
|
(viii)
|
pentru întreprinderile care nu au folosit tehnologii de inteligență artificială, care se referă în mod specific la variabilele obligatorii 19-26, dar care au luat în considerare utilizarea acestora:
|
|
26.
|
tehnologiile de inteligență artificială nu au fost utilizate deoarece costul lor a fost considerat prea mare
|
27.
|
tehnologiile de inteligență artificială nu au fost utilizate deoarece nu există expertiza corespunzătoare în cadrul întreprinderii
|
28.
|
tehnologiile de inteligență artificială nu au fost utilizate deoarece sunt incompatibile cu echipamentele, programele informatice sau sistemele existente
|
29.
|
tehnologiile de inteligență artificială nu au fost utilizate din cauza dificultăților în ceea ce privește disponibilitatea sau calitatea datelor necesare
|
30.
|
tehnologiile de inteligență artificială nu au fost utilizate din cauza preocupărilor în ceea ce privește încălcarea protecției datelor și a confidențialității
|
31.
|
tehnologiile de inteligență artificială nu au fost utilizate din cauza neclarităților în ceea ce privește consecințele juridice (de exemplu, răspunderea în cazul daunelor provocate de utilizarea inteligenței artificiale)
|
32.
|
tehnologiile de inteligență artificială nu au fost utilizate din considerente etice
|
33.
|
tehnologiile de inteligență artificială nu au fost utilizate deoarece nu sunt utile pentru întreprindere
|
|
|
(ix)
|
pentru întreprinderile care au utilizat sisteme sau soluții TIC cu scopul de a reduce consumul de energie sau de a reduce materialele utilizate (inclusiv consumabile) sau de a spori utilizarea materialelor reciclate:
|
|
34.
|
monitorizarea și cuantificarea impactului utilizării sistemelor sau soluțiilor TIC asupra consumului de energie și/sau de materiale
|
|