ACT ADIȚIONAL nr. 4 din 23 mai 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA PENTRU REFORMA FEROVIARA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 491 bis din 14 iunie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CURECTIFICARE 386 31/05/2018
ActulACTUALIZEAZA PEACT ADITIONAL 4 23/05/2018
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin Decizia nr. 386 din 31 mai 2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 491 din 15 iunie 2018.
1.PreambulAvând în vedere:Legea nr. 2/2018 bugetului de stat pe anul 2018, completată cu adresa Direcției Economice a Ministerului Transporturilor nr. 5002/02.02.2018;art. 6 alin. 3 din O.U.G. nr. 62/2016 privind înființarea Autorității pentru Reformă Feroviară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 53/2017;art. 5 din O.U.G. nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române modificată de pct. 8 al articolului I, Cap. I din Ordonanța de Urgență nr. 83 din 16.11.2016 privind unele măsuri de eficientizare a implementării proiectelor de infrastructură de transport, unele măsuri în domeniul transporturilor, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, modificată și completată prin Legea nr. 130/31.05.2017.<!–>în conformitate cu prevederile:art. 14 alin. 1 din contractul de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie 2016 – 2 decembrie 2019, aprobat prin H.G. nr. 231/2016;art. 38 și art. 39 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare,–>și avându-se în vedere dispozițiile Regulamentului (CE) nr. 1370/2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1191/69 și nr. 1107/70 ale Consiliului, astfel cum a fost modificat prin Regulamentul (UE) nr. 2016/2338 al Parlamentului European și al Consiliului din 14 decembrie 2016,<!–>s-a încheiat prezentul act adițional,–>între<!–>Autoritatea pentru Reformă Feroviară, cu sediul în București, B-dul Dinicu Golescu, nr. 38, sector l, telefon: 0750.032.676, cod fiscal 37314940, cont nr. R046TREZ23A840401400400X deschis la Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București, sectorul 1, reprezentată legal prin dl. Gigi GAVRILĂ, Președinte, denumită în continuare Autoritatea pentru Reformă Feroviară (A.R.F.).–>Societatea Comercială Transferoviar Călători S.R.L., cu sediul în Mun. Cluj Napoca, Str. Tudor Vladimirescu nr. 2-4, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J12/1530/2012, având CUI: RO 26565289, cont nr. R014TREZ2165070XXX027834 deschis la Trezoreria Operativă Mun. Cluj Napoca, reprezentată legal prin dl. Ionuț AVRAM, Director General, în calitate de operator de transport feroviar de călători, denumită în continuare Transferoviar Călători S.R.L.<!–>2.–>Părțile convin, cu respectarea art. 39 alin. (1) teza a II-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile art. 3 alin. (3) și cu art. 2 alin. (1), lit. h) și lit. i) din O.U.G. nr. 62/2016 privind înființarea Autorității pentru Reformă Feroviară aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 53/2017 coroborat cu art. 14 din Contractul de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie 2016-2 decembrie 2019 al Societății Comerciale Transferoviar Călători S.R.L. aprobat prin H.G. nr. 231/2016,să actualizeze următoarele elemente prevăzute în Contractul de servicii publice aprobat prin H.G. nr. 231/2016, modificat și completat prin Actele Adiționale nr. 1, nr. 2 și nr. 3 din anul 2017, după cum urmează: +
Articolul ILa articolul 3, alineatul (2) și alineatul (12) se modifică și se completează cu alineatul (15) astfel încât va avea următorul cuprins: +
Articolul 3(2)<!–>Numărul minim și categoriile de trenuri care vor circula pe secțiile de circulație, care reprezintă obligația de serviciu public, se pot modifica pentru adaptarea la condițiile concrete de piață, la schimbarea mersului de tren sau la eventualele modificări intervenite la starea tehnică a infrastructurii feroviare, cu respectarea instrucțiunilor feroviare referitoare la introducerea sau scoaterea unui tren în/din circulație, a Normelor metodologice în vigoare, aprobate în condițiile legii și iară a depăși volumul total de tren-km din lista completă a trenurilor de călători ce reprezintă obligația de serviciu public, care face obiectul contractelor de servicii publice, cu alocarea corespunzătoare a compensației acordate, în conformitate cu legislația în vigoare.(12)–>Transferoviar Călători S.R.L. va raporta până cel mai târziu în data de 28 ale lunii curente gradul de îndeplinire a obligațiilor asumate prin contract, pentru luna anterioară, la A.R.F Raportările se vor face conform Normelor metodologice în vigoare, aprobate în condițiile legii și obligației de serviciu public asumată și aprobată. Evidențierea clară a tipurilor de venituri și cheltuieli, se va face strict pentru total rute de transport.(15)<!–>Transferoviar Călători S.R.L. se obligă ca în cazul în care secțiile neinteroperabile neînchiriate pe care poate opera cu trenuri ce fac obiectul obligației de serviciu public pentru închiriate de un gestionar de infrastructură și acesta nu dorește să delege către Transferoviar Călători S.R.L. obligația de a realiza traficul de călători ce compune pachetul minim social pe secțiile respective, Transferoviar Călători S.R.L. va renunța la subvenția alocată în acest scop, prin predarea pachetului de servicii către operatorul în drept conform legislației în vigoare.
–>
(la 17-09-2018,
sintagma: și se completează cu alineatul (14) a fost înlocuită de Punctul 3. din RECTIFICAREA nr. 386 din 31 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 792 din 17 septembrie 2018
)
(la 17-09-2018,
Art. I a fost rectificat de Punctul 3. din RECTIFICAREA nr. 386 din 31 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 792 din 17 septembrie 2018
)
+
Articolul IILa articolul 3 se introduce alineatul (16) ce va avea următorul cuprins:(16)<!–>Transferoviar Călători S.R.L. având în vedere prevederile art. 2 alin. (1), lit. b) din O.U.G. nr. 62/2016 modificată și aprobată prin Legea nr. 53/2017 și prevederile art. 3 din H.G. nr. 98/2017, va permite personalului de specialitate din cadrul A.R.F posesor al legitimației specială emisă de președintele A.R.F., accesul pe toate mijloacele sale de transport feroviar, în unitățile ce-i aparțin, inclusiv, dacă este cazul, în unitățile pe care le deține în calitate de administrator și gestionar de infrastructură feroviară.–>
+
Articolul IIIDenumirea articolului 6 se modifică va avea următorul cuprins: +
Articolul 6Lista trenurilor de călători incluse în obligația de serviciu public<!–>
–>
+
Articolul IVArticolul 7 – Lista programelor prioritare se introduce alineatul (2), care va avea următorul cuprins:(2)<!–>Pentru crearea unei baze de date comune, Transferoviar Călători S.R.L. va asigura transmiterea datelor rezultate din sistemul de ticketing în formatul solicitat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.–>
+
Articolul VDenumirea articolului 10 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 10Stabilirea nivelului de venituri proprii realizat/prognozat pentru obligația de serviciu public și politica tarifară.<!–>(4)–>Nerealizarea veniturilor minime obligatorii de realizat, stabilite în Anexa 3 denumită "Stabilirea nivelului de venituri minime obligatorii de realizat și politica tarifară", reprezintă cota de 15% din veniturile totale aferente activității de transport de călători la trenurile Regio și 35% din veniturile totale aferente activității de transport de călători la trenurile Interregio, va avea ca efect penalizarea operatorului prin diminuarea compensației primite cu suma nerealizată din total venituri minime obligatorii de realizat.
+
Articolul VILa articolul 14 se introduc alineatul (3) și alineatul (4), care vor avea următorul cuprins:(3)<!–>Obligatoriu părțile vor încheia act adițional, prin efectul legii, după aprobarea bugetului de stat și ca urmare a rectificărilor bugetare, având în vedere și respectând prevederile art. 2 alin. (1) lit. h) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 62/2016 privind înființarea Autorității pentru Reformă Feroviară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 53/2017.(4)–>Anual contractul se actualizează, în perioada de valabilitate, prin act adițional.
+
Articolul VIIValoarea unitară a compensației asigurată de la bugetul de stat ca plată a serviciilor publice pentru anul 2018, având în vedere Legea nr. 2/2018 bugetului de stat pe anul 2018, completată cu adresa Direcției Economice a Ministerului Transporturilor nr. 5002/02.02.2018 și cu adresele C.N.C.F. „C.F.R.” S.A. nr. 4/5/181/13.03.2018, nr. 4/5/202/30.03.2018 și nr. 4/5/308/22.05.2018, va fi următoarea:a)<!–>valoarea compensației aferente indicatorului tren-km: 13.344,2708 lei pe mia de tren-km;b)–>valoarea compensației aferente indicatorului călători-km pentru tren InterRegio: 27,6703 lei pe mia de călători-km;c)<!–>valoarea compensației aferente indicatorului călători-km pentru tren Regio: 183,4568 lei pe mia de călători-km.–>
+
Articolul VIIILista completă a trenurilor de călători ce reprezintă obligația de serviciu public pentru anul 2018 a Transferoviar Călători S.R.L. se regăsește în Anexa 1 la prezentul Act adițional.
+
Articolul IXAnexa 4 la contract, ce reprezintă Costul prestațiilor la Transferoviar Călători S.R.L. se înlocuiește cu Anexa 2 la prezentul Act adițional.
+
Articolul XAnexa 5 la contract, ce reprezintă Nivelul de venituri proprii realizat/prognozat/Nivelul de venituri minime obligatorii pentru Transferoviar Călători S.R.L. se înlocuiește cu Anexa 3 la prezentul Act adițional.
+
Articolul XIAnexa 6 la contract, ce reprezintă Nivelul compensației asigurate de la bugetul de stat ca plată a serviciilor publice pe total an 2018 pentru acoperirea diferenței dintre nivelul costurilor și cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate pentru Transferoviar Călători S.R.L. se înlocuiește cu Anexa 4 la prezentul Act adițional.
+
Articolul XIIAnexele 1-4 fac parte integrală din prezentul Act adițional.
+
Articolul XIIICelelalte prevederi contractuale rămân nemodificate.<!–>
Prezentul act adițional s-a încheiat azi 23.05.2018 în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară.–>

AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ <!–>Președinte –> S.C. TRANSFEROVIAR CĂLĂTORI S.R.L. <!–>Director –>

+
Anexa nr. 1<!–>la Actul Adițional nr. 4 din 23.05.2018 încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară și S.C. Transferoviar Călători S.R.L.–>
Lista completă a trenurilor de călători ce reprezintă obligația<!–>
de serviciu public pentru anul 2018 a Transferoviar Călători S.R.L.–><!–>
a)–>Trenuri cu circulație regulată pe secții INTEROPERABILEa1)<!–>Trenuri INTERREGIO

Nr. –>Poz.<!–>OSP –> Ruta de circulație <!–> Distanța –>(km.) <!–> Rang tren –> Nr mediu <!–>statistic –>trenuri/zi<!–> Nr. –>trenuri/<!–>an 2018 –> Tren km/an 2018 <!–>(col. 3 x col. 6)–> Călători-km/an <!–>2018 –>
1 <!–> 2 –> 3 <!–> 4 –> 5 <!–> 6 –> 7 <!–> 8 –>
1 <!–> București Nord_Buzău –> 128.8/130.5<!–> IR –> 4.10<!–> 1,497–> 192,902.0<!–> 19,000,000.0–>
2 <!–> București Nord_Galați via –>Buzău <!–> 260.3–> IR <!–> 1.97–> 720<!–> 187,416.0–> 31,500,000.0<!–>
3 –> București Nord_Ploiești Sud <!–> 60.2–> IR <!–> 0.53–> 192<!–> 11,558.4–> 500,000.0<!–>
4 –> București Nord_Târgoviște <!–> 79.7–> IR <!–> 3.69–> 1,346<!–> 107,276.2–> 5,000,000.0<!–>
5 –> Cluj Napoca_Oradea <!–> 152.1–> IR <!–> 6.18–> 2,255<!–> 342,985.5–> 13,000,000.0<!–>
TOTAL tren-km INTERREGIO 2018 (pe infrastructura interoperabilă) –> 6,010<!–> 842,138.1–> 69,000,000.0<!–>

b)–>Trenuri cu circulație regulată pe secții NEINTEROPERABILE (neînchiriate)b2)<!–>Trenuri REGIO

Nr. –>Poz.<!–>OSP –> Ruta de circulație <!–> Distanța –>(km.) <!–> Rang tren –> Nr mediu <!–>statistic –>trenuri/zi<!–> Nr. –>trenuri/<!–>an 2018 –> Tren km/an 2018 <!–>(col. 3 x col. 6)–> Călători-km/an <!–>2018 –>
1 <!–> 2 –> 3 <!–> 4 –> 5 <!–> 6 –> 7 <!–> 8 –>
6N <!–> Măneciu_București Nord –> 112.5/110.8<!–> Regio –> 3.75<!–> 1,367–> 151,926.0<!–> 9,500,000.0–>
7N <!–> Măneciu_Ploiești Sud –> 50.6<!–> Regio –> 10.82<!–> 3,950–> 199,870.0<!–> 11,000.000.0–>
8N <!–> Pietroșița_Târgoviște –> 34.9<!–> Regio –> 0.18<!–> 64–> 2,233.6<!–> 40,000.0–>
9N <!–> Târgoviște_Ploiești Sud –> 52.0<!–> Regio –> 1.08<!–> 394–> 20,488.0<!–> 150,000.0–>
TOTAL tren-km REGIO 2018 (pe infrastructură neinteroperabilă <!–>neînchiriată) –> 5,775<!–> 374,517.6–> 20,690,000.0<!–>

c)–>Trenuri cu circulație regulată pe secții NEINTEROPERABILE (închiriate)c2)<!–>Trenuri REGIO

Nr. –>Poz.<!–>OSP –> Ruta de circulație <!–> Distanța –>(km.) <!–> Rang tren –> Nr mediu <!–>statistic –>trenuri/zi<!–> Nr. –>trenuri/<!–>an 2018 –> Tren km/an 2018 <!–>(col. 3 x col. 6)–> Călători-km/an <!–>2018 –>
1 <!–> 2 –> 3 <!–> 4 –> 5 <!–> 6 –> 7 <!–> 8 –>
10 <!–> București Nord_Slănic –> 104.1<!–> Regio –> 1.23<!–> 448–> 46,636.8<!–> 1,400.000.0–>
11 <!–> Slănic_Ploiești Sud –> 43.9<!–> Regio –> 13.71<!–> 5,004–> 219,675.6<!–> 11,000,000.0–>
12 <!–> Oltenița_Titan Sud –> 60.0<!–> Regio –> 21.01<!–> 7,669–> 460,140.0<!–> 44,000.000.0–>
13 <!–> Galați_Bârlad –> 109.0<!–> Regio –> 11.81<!–> 4,310–> 469,790.0<!–> 29.500,000.0–>
14 <!–> Galați_Berești –> 77.9<!–> Regio –> 2.98<!–> 1,089–> 84,833.1<!–>
15 –> Târgu Bujor_Bârlad <!–> 56.0–> Regio <!–> 3.84–> 1,402<!–> 78,512.0–>
16 <!–> Târgu Bujor Galați –> 53.0<!–> Regio –> 1.13<!–> 413–> 21,889.0<!–>
17 –> Berești Hm._Târgu Bujor <!–> 24.9–> Regio <!–> 0.14–> 50<!–> 1,245.0–>
18 <!–> București Nord_Nehoiașu via –>Pl. Vest <!–> 203.8–> Regio <!–> 2.12–> 772<!–> 157,333.6–> 7,500,000.0<!–>
19 –> Nehoiașu_Buzău <!–> 73.3–> Regio <!–> 14.52–> 5,300<!–> 388,490.0–> 15,000.000.0<!–>
20 –> Costești_Roșiori Nord <!–> 63.9–> Regio <!–> 10.19–> 3,720<!–> 237,708.0–> 2,500,000.0<!–>
21 –> Miroși_Roșiori Nord <!–> 36.5–> Regio <!–> 2.55–> 931<!–> 33.981.5–>
22 <!–> Balaci_Costești –> 36.2<!–> Regio –> 1.00<!–> 364–> 13,176.8<!–>
23 –> Costești_Miroși <!–> 27.4–> Regio <!–> 1.55–> 565<!–> 15,481.0–>
TOTAL tren-km REGIO 2018 (pe infrastructură neinteroperabilă <!–>închiriată) –> 32,037<!–> 2,228,892.4–> 110,900,000.0<!–>
tren-km INTERREGIO –> 842,138.1<!–> 69,000,000.0–>
tren-km REGIO <!–> 2,603,410.0–> 131,590,000.0<!–>
TOTAL GENERAL tren-km 2018 (trenuri cu circulație regulată) –> 3,445,548.1<!–> 200,590,000.0–>

<!–>–>

+
Anexa nr. 2<!–>la Actul Adițional nr. 4 din 23.05.2018 încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară și S.C Transferoviar Călători S.R.L.–>
Costul prestațiilor<!–>–>

Suma/an <!–> Costuri de transport –> Costuri de transport <!–>estimative –>
An 2016 <!–> An 2017 –> 2018 <!–> 01.01.2019–>02.12.2019 <!–>
Suma (mii lei) –>pentru Trenuri <!–>Interregio – IR –> 29.141<!–> 32.341.36–> 27.396<!–> 33.000–>
Suma (mii lei) <!–>pentru Trenuri –>Regio – R <!–> 71.413.09–> 79.339<!–> 84.695–> 71.000<!–>
Total – Suma –>(mii lei) <!–> 100.554.09–> 111.680.36<!–> 112.091–> 104.000<!–>

–><!–>–>

+
Anexa nr. 3<!–>la Actul Adițional nr. 4 din 23.05.2018 încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară și S.C Transferoviar Călători S.R.L.–>A.<!–>Stabilirea nivelului de venituri proprii realizat/prognozat pentru obligația de serviciu public și politica tarifară

Suma –> Venituri din transportul <!–>de călători –> Venituri din transportul <!–>de călători estimative –>
An 2016 <!–> An 2017 –> 2018 <!–> 01.01.2019–>02.12.2019 <!–>
Suma (mii lei) –>pentru Trenuri <!–>Interregio – IR –> 9.862.55<!–> 13.570.76–> 13.000<!–> 13.000–>
Suma (mii lei) <!–>pentru Trenuri –>Regio – R <!–> 12.960.40–> 10.332.96<!–> 12.000–> 12.000<!–>
Total – Suma –>(mii lei) <!–> 22.822.95–> 23.903.72<!–> 25.000–> 25.000<!–>

B.–>Stabilirea nivelului de venituri minime obligatorii de realizat și politica tarifară pentru anul 2018

Suma <!–> Venituri minime –>obligatorii realizate <!–> Venituri minime –>obligatorii de realizat <!–>
An 2016 –> An 2017 <!–> 2018 –> 01.01.2019-<!–>02.12.2019 –>
Suma (mii lei) <!–>pentru Trenuri –>Interregio – IR <!–> 9.648–> 8.513<!–> 9.151,438–> – <!–>
Suma (mii lei) –>pentru Trenuri <!–>Regio – R –> 11.209<!–> 9.724–> 10.632,252<!–> – –>
Total – Suma <!–>(mii lei) –> 20.857<!–> 18.237–> 19.783,691<!–> – –>

(*) Venituri minime obligatorii de realizat, reprezintă cota de 15% din veniturile totale aferente activității de transport de călători la trenurile Regio și 35% din veniturile totale aferente activității de transport de călători la trenurile Interregio.<!–>–> +
Anexa nr. 4<!–>la Actul Adițional nr. 4 din 23.05.2018 încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară și S.C Transferoviar Călători S.R.L.–>
Nivelul compensației asigurate de la bugetul de<!–>
stat ca plată a serviciilor publice, pentru acoperirea diferenței dintre–>
nivelul costurilor și cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate<!–>–>

Nr. <!–>crt.–> Compensația <!–> Nivelul compensației de –>la B.S. ca plată a <!–>serviciilor publice –>primită <!–> Nivelul compensației de la–>B.S. ca plată a <!–>serviciilor publice –>
An 2016*1) <!–> An 2017*2) –> 2018*3) <!–> 01.01.2019–>02.12.2019 <!–>
1 –> Compensația anuală necesară, totală, <!–>(mii lei) din care: –> 75.438,00<!–> 87.200–> 90.700<!–> 82.120–>
2 <!–> Compensația asigurată de la bugetul –>de stat, (mii lei) din care: <!–> 74.471,61–> 70.146,04<!–> 72.028,649–> – <!–>
a –> Suma (mii lei) pentru Trenuri <!–>Interregio – IR –> 17.323,68<!–> 15.612,27–> 13.146,966<!–> – –>
b <!–> Suma (mii lei) pentru Trenuri Regio-R–> 57.147,93<!–> 57.533,77–> 58.881.683<!–> – –>

*1) Conform Legii nr. 339/2015 a bugetului de stat pentru anul 2016:<!–>*2) Conform O.U.G. nr. 63/2017 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2017, completată cu adresa Direcției Economice a Ministerului Transporturilor nr. 35000/19.09.2017;–>*3) Legea nr. 2/03.01.2018 – bugetului de stat pe anul 2018, completată cu adresa Direcției Economice a Ministerului Transporturilor nr. 5002/02.02.2018.<!–>–><!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters