AMENDAMENT din 8 august 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 2 octombrie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEACORD 29/09/2019 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEACORD 29/09/2019 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEACORD 29/09/2019 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PEACORD 29/09/2019 ANEXA 4
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 901 28/09/2023
ActulREFERIRE LAACORD 29/09/2019
ActulREFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006
ART. 1COMPLETEAZA PEACORD 29/09/2019 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEACORD 29/09/2019 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEACORD 29/09/2019 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PEACORD 29/09/2019 ANEXA 4
ART. 1REFERIRE LAACORD 29/09/2019 ANEXA 0
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEHOTARARE 901 28/09/2023
ActulREFERIT DEHOTARARE 901 28/09/2023





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 901 din 28 septembrie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 884 din 2 octombrie 2023.
BANCA MONDIALĂBIRD – AID Grupul Băncii Mondiale<!–>
3 august 2023–><!–>
Marina Wes, director–>Director, Țările din Uniunea Europeană<!–>Europa și Asia Centrală–>Excelenței Sale domnului Marcel-Ioan Boloș, ministrul finanțelor<!–>Ministerul Finanțelor–>București, România<!–>Stimate domnule ministru,–>
Re: Program pe bază de rezultate în sectorul sanitar<!–>
(Împrumut Nr. 9005-RO)–>
Cel de-al doilea amendament la Acordul de împrumut<!–>–>
Ne referim la Acordul de împrumut dintre România (Împrumutatul) și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (Banca) (denumite împreună părțile) pentru Programul menționat mai sus (Program) din data de 23 septembrie 2019, cu modificările ulterioare (Acordul de împrumut). Termenii scriși cu majusculă utilizați în această scrisoare (Scrisoare de amendament) și care nu sunt definiți aici au înțelesul atribuit acestora în Acordul de împrumut.<!–>Ne referim, de asemenea, la discuțiile anterioare dintre părți și la scrisoarea dumneavoastră din data de 1 februarie 2023 prin care solicitați anumite modificări ale Acordului de împrumut, inclusiv, printre altele: (i) modificări ale unora dintre DLR-uri și ale protocolului de verificare aferent; (ii) o împărțire a fondurilor alocate DLR-urilor 6.1 (a) și 6.1 (b); (iii) o extindere cu 12 luni de la 31 decembrie 2023 a datei-limită de tragere în cadrul Programului; și (iv) modificarea calendarului de implementare.–>Avem plăcerea de a vă informa că, după o analiză adecvată, Banca:<!–>a)–>a stabilit data de 31 decembrie 2024 ca dată ulterioară în înțelesul secțiunii IV B.4 din anexa 2 laAcordul de împrumut; șib)<!–>propune prin prezenta modificarea Acordului de împrumut după cum urmează:1.–>Anexa 4 la Acordul de împrumut se înlocuiește în întregime și va avea cuprinsul prezentat în anexa la Scrisoarea de amendament.2.<!–>Paragraful 2 din documentul atașat la Acordul de împrumut se modifică după cum urmează:2.–>«Control medical anual» înseamnă consultații de control preventiv pentru adulți pentru evaluarea riscului de îmbolnăvire și consultații de management de caz pentru evaluarea pacienților adulți, nou-diagnosticați, și monitorizarea activă a stării acestora, efectuate anual de către medicii de familie pe baza prevederilor Contractului-cadru (astfel cum este definit în continuare). Afecțiunile incluse în cadrul consultațiilor de management de caz sunt hipertensiunea arterială, dislipidemia, diabetul de tip 2, astmul, BPOC și boala cronică de rinichi.3.<!–>Următoarele definiții se introduc în documentul atașat al Acordului de împrumut, în ordine alfabetică, după cum urmează:a)–>„Acord-cadru“ înseamnă acordul încheiat între ONAC și furnizori, pentru furnizarea de materiale și dispozitive medicale pentru spitalele și serviciile de asistență medicală de urgență publice.b)<!–>Legea privind reforma în domeniul sănătății nr. 95/2006“ înseamnă legea adoptată de Parlamentul României la data de 14 aprilie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, astfel cum a fost modificată până la data Acordului.c)–>„HTA“ înseamnă evaluarea tehnologiilor medicale, un proces sistematic și multidisciplinar, care are ca scop determinarea valorii unei tehnologii medicale și furnizarea de îndrumări privind modul în care aceste tehnologii pot fi utilizate în sistemele de sănătate.d)<!–>„Legea bugetară anuală“ înseamnă legea adoptată anual de Parlamentul României pentru aprobarea bugetului de stat. Legea nr. 368/2022 privind bugetul de stat pe anul 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1214 din 19 decembrie 2022.e)–>„Cadrul de cheltuieli pe termen mediu“ înseamnă Strategia fiscal-bugetară a Împrumutatului adoptată pentru o perioadă de trei ani și publicată pe site-ul Ministerului Finanțelor.Vă rugăm să confirmați acordul Împrumutatului cu privire la cele de mai sus, prin semnarea și datarea prezentei scrisori de amendament, în spațiile prevăzute mai jos. Toate celelalte prevederi ale Acordului de împrumut, cu excepția celor modificate prin prezenta scrisoare de amendament, rămân în vigoare. Prezenta scrisoare de amendament se semnează în două (2) exemplare, fiecare dintre acestea fiind un original.<!–>Prevederile prezentei scrisori de amendament intră în vigoare la data contrasemnării și primirii de către Bancă a unui exemplar original al prezentei scrisori de amendament semnat.–>Vă rugăm să rețineți că politica Băncii este aceea de a face publice prezenta scrisoare de amendament și orice informație legată de aceasta, după ce prezenta scrisoare a fost semnată. Documentul de restructurare aprobat, datat 3 august 2023, va fi publicat pe site-ul extern al Băncii.<!–>
Cu stimă,–>
BANCA INTERNAȚIONALĂ PENTRU RECONSTRUCȚIE ȘI DEZVOLTARE<!–>
Jehan Arulpragasam–>
p. Director de țară, Țările din Uniunea Europeană<!–>
Europa și Asia Centrală–>
APROBAT: ROMÂNIA<!–>De către: Alin Marius Andrieș–>Funcția: secretar de stat<!–>Data: 8 august 2023–>Anexă<!–>cc: Alexandru Rafila, ministrul sănătății, Ministerul Sănătății, România –>Boni Cucu, director general, Ministerul Finanțelor, București, România<!–>Domnul Koen Davidse, director executiv, Banca Mondială–> +
ANEXĂ<!–>
ANEXA 4–>
Indicatorii de rezultat care stau la baza tragerilor din împrumut, rezultate care stau la baza tragerilor din împrumut și sume alocate*<!–>–>

Indicatori de rezultat care stau la baza tragerilor<!–> Instituția de implementare–> Rezultate care vor fi îndeplinite în 2020<!–> Rezultate care vor fi îndeplinite în 2021–> Rezultate care vor fi îndeplinite în 2022<!–> Rezultate care vor fi îndeplinite în 2023–> Rezultate care vor fi îndeplinite în 2024<!–>
DLI#1–>Alinierea pachetului minimal de servicii medicale în asistența medicală primară, acordat persoanelor neasigurate, la pachetul de servicii de bază în asistența medicală primară acordat persoanelor asigurate<!–> MS, MF și CNAS–> DLR 1.1<!–>Legea privind reforma în domeniul sănătății nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare, a fost modificată pentru a asigura accesul persoanelor neasigurate, fără contribuție personală, la un pachet minimal de servicii în asistența medicală primară aliniat cu pachetul de servicii de bază în asistența medicală primară acordat persoanelor asigurate.–> DLR 1.2<!–>Legea privind bugetul de stat și cadrul de cheltuieli pe termen mediu reflectă modificările Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la finanțarea pachetului minimal de servicii pentru populația neasigurată, astfel cum a fost aliniat cu pachetul de servicii de bază în asistența medicală primară acordat persoanelor asigurate.–> DLR 1.3<!–>Legea bugetară anuală și Cadrul de cheltuieli pe termen mediu continuă să finanțeze pachetul minimal de servicii medicale în asistența medicală primară pentru persoanele neasigurate, astfel cum a fost aliniat cu pachetul de servicii de bază în asistența medicală primară acordat persoanelor asigurate.–>
Sumele alocate<!–>(exprimate în EUR)–> 20.000.000<!–> 20.000.000–> 35.000.000<!–>
DLI#2–>Numărul comunităților insuficient deservite de servicii medicale, care beneficiază de servicii de asistență medicală comunitară în colaborare cu furnizorii de asistență medicală primară<!–> MS–> DLR 2.1<!–>Ghidurile metodologice și instrumentele de monitorizare la nivelul gospodăriilor pentru asistența medicală comunitară și modelul acordurilor de colaborare între asistența medicală comunitară și asistența medicală primară sunt elaborate și aprobate de către MS.–> DLR 2.2<!–>Raportul de progres pe primul an de implementare a noilor instrumente la nivelul asistenței medicale comunitare în cel puțin –>100 de comunități insuficient deservite, care beneficiază de servicii de asistență medicală comunitară în colaborare cu asistența medicală primară.<!–> DLR 2.3–>Cel puțin 300 de comunități insuficient deservite (incluzându-le pe cele <!–>100 inițiale) beneficiază de servicii de asistență medicală comunitară în colaborare cu asistența medicală primară.–>
Sumele alocate (exprimate în EUR)<!–> 15.000.000–> 25.000.000<!–> 50.000.000 EUR împărțit la 200, înmulțit cu numărul real de comunități insuficient deservite suplimentare (peste cele 100 inițiale) care beneficiază de servicii de asistență medicală comunitară în colaborare cu serviciile de asistență medicală primară, până la concurența sumei de 50.000.000 EUR–>
DLI#3<!–>Ponderea fondurilor alocate pentru asistența medicală primară din bugetul CNAS–> MS<!–>MF–>CNAS<!–> DLR 3.1 Contractul-cadru a fost modificat în scopul creșterii eficacității asistenței medicale primare prin:–>a) revizuirea mecanismului de plată a furnizorului serviciilor de asistență medicală primară; și<!–>b) extinderea serviciilor asigurate la nivelul asistenței medicale primare.–> DLR 3.2 Ponderea fondurilor alocate pentru asistența medicală primară din bugetul CNAS este de cel puțin 8%.<!–> DLR 3.3 Ponderea fondurilor alocate pentru asistența medicală primară din bugetul CNAS este de cel puțin 9,5%.–>
Sumele alocate (exprimate în EUR)<!–> 20.000.000–> 20.000.000<!–> 23.340.000 EUR înmulțit cu numărul de puncte procentuale din ponderea fondurilor alocate pentru asistența medicală primară din bugetul CNAS care depășește 8%, până la concurența sumei maxime de 35.000.000 EUR (punctele procentuale din ponderea din bugetul CNAS trebuie rotunjite la prima zecimală, de exemplu, 9,45%)–>
DLI#4<!–>Întărirea asistenței medicale primare pentru a răspunde epidemiei de COVID-19–> MS și MF<!–> DLI 4.1 –>Au fost adoptate reglementări pentru: <!–>(i) introducerea în pachetul de servicii medicale pentru populația neasigurată a serviciilor legate de COVID-19, oferite la toate nivelurile de îngrijire, inclusiv la nivelul asistenței medicale primare; –>(ii) introducerea consultațiilor și prescripțiilor la distanță pentru serviciile acordate la nivelul asistenței medicale primare; <!–>(iii) extinderea drepturilor de a emite prescripții pentru furnizorii de asistență medicală primară; și –>(iv) eliminarea plafoanelor orare pentru numărul de consultații la nivelul asistenței medicale primare.<!–>
Sumele alocate (exprimate în EUR)–> 50.000.000<!–>
DLI#5–>Extinderea domeniului de aplicare și eficacitatea serviciilor de asistență medicală primară, urmărite prin ponderea inițierilor în tratamentul diabetului zaharat la nivelul asistenței medicale primare și ponderea adulților de (40+) care au beneficiat de controale medicale anuale<!–> MS și CNAS–> DLR 5.1<!–>a) 10% din numărul de rețete care inițiază utilizarea metforminului (un medicament utilizat în mod obișnuit pentru diabet) sunt prescrise la nivelul asistenței medicale primare. –>b) Cel puțin 10% dintre adulții de (40+) primesc controale medicale anuale la nivelul asistenței medicale primare. <!–> DLR 5.2–>a) 20% din numărul de rețete care inițiază utilizarea metforminului <!–>(un medicament pentru diabet) sunt prescrise la nivelul asistenței medicale primare.–>b) 20% dintre adulții de (40+) primesc controale medicale anuale la nivelul asistenței medicale primare.<!–>
Sumele alocate (exprimate în EUR)–> 10.000.000 EUR pentru lit. a) de mai sus; și 10.000.000 EUR pentru lit. b) de mai sus<!–> 15.000.000 EUR împărțit la 10 și înmulțit cu procentul de rețete de metformin inițiate de către furnizorii de servicii de asistență medicală primară, minus 10 puncte procentuale până la concurența sumei de 15.000.000 EUR, pentru lit. a); și 15.000.000 EUR împărțit la 10 și înmulțit cu procentul de adulți de (40+) care primesc controale medicale anuale, minus 10 puncte procentuale până la concurența sumei de 15.000.000 EUR pentru lit. b) de mai sus–>
DLI#6<!–>Îmbunătățirea eficienței cheltuielilor CNAS prin luarea deciziilor pe baza datelor din sistemele informatice–> MS și CNAS<!–> DLR 6.1–>a) A fost aprobată de către MS Strategia de management a datelor în sectorul de sănătate și sunt implementate aranjamentele instituționale, astfel cum au fost stabilite prin această strategie.<!–>b) Sistemul de management integrat al CNAS a fost modernizat pentru a permite îmbunătățirea detectării cheltuielilor ineficiente în ceea ce privește gestionarea cererilor de plată în cadrul asistenței medicale spitalicești.–> DLR 6.2<!–>a) Un sistem interoperabil conectează datele de la nivelul furnizorilor de asistență medicală primară, CNAS și MS pentru a permite efectuarea unor verificări încrucișate în mod regulat și analizarea datelor privind cheltuieli ineficiente.–>b) Eficiența cheltuielilor în sectorul de sănătate a crescut cu 2,5% din totalul cheltuielilor previzionate anual de CNAS, prin evitarea unor cheltuieli ineficiente.<!–>
Sumele alocate–>(exprimate în EUR)<!–> 10.000.000 EUR pentru litera (a) de mai sus și 15.000.000 EUR pentru litera (b) de mai sus–> 25.000.000<!–>
DLI#7–>Îmbunătățirea eficienței cheltuielilor prin implementarea achizițiilor centralizate<!–> MF, prin ONAC, MS și/sau agenții desemnate pentru achiziții centralizate–> DLR 7.1<!–>Au fost semnate acorduri-cadru între ONAC și furnizori pentru 10 produse prioritare necesare pentru măsurile de răspuns la epidemia COVID-19.–> DLR 7.2<!–>Au fost semnate acorduri-cadru între agențiile de achiziții centralizate și furnizori pentru minimum de 60 de materiale și dispozitive medicale pentru spitalele și serviciile de asistență medicală de urgență publice.–>
Sumele alocate (exprimate în EUR)<!–> 25.000.000–> 35.000.000<!–>
DLI#8–>Măsurile în domeniul politicilor farmaceutice au fost revizuite pentru o mai bună eficiență.<!–> MS și CNAS–> DLR 8.1<!–>a) MS a aprobat noua metodologie de evaluare a tehnologiilor medicale pentru includerea pe listă a unor noi medicamente.–>b) Prețurile pentru medicamente, recalculate anual, sunt publicate pe website-ul MS, iar lista prețurilor de referință anuale este publicată pe website-ul CNAS.<!–> DLR 8.2–>Cel puțin 50% dintre medicamentele brevetate evaluate pozitiv prin noua metodologie de evaluare a tehnologiilor medicale primesc decizii de includere condiționată.<!–>
Sumele alocate–>(exprimate în EUR)<!–> 15.000.000 pentru lit. a) de mai sus și 15.000.000 EUR pentru –>lit. b) de mai sus<!–> 20.000.000–>

<!–>* Calendarul de îndeplinire al acestor DLR-uri nu este limitativ. Anii calendaristici în care se preconizează că acestea ar fi îndeplinite, conform prezentei anexe, au doar scop orientativ. În consecință, aceste DLR-uri pot fi îndeplinite în mod corespunzător și până la data data-limită de tragere.–><!–>–>––<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters