CELEX:32025D0792: Decizia de punere în aplicare (UE) 2025/792 a Comisiei din 24 aprilie 2025 privind publicarea unei liste cuprinzând anumite valori ale emisiilor de CO2 per producător, precum și a mediei emisiilor specifice de CO2 pentru toate vehiculele grele noi înmatriculate în Uniune în temeiul Regulamentului (UE) 2019/1242 al Parlamentului European și al Consiliului pentru perioada de raportare a anului 2022 [notificată cu numărul C(2025) 2307]
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 25/04/2025 |
|
Informatii
Data documentului: 24/04/2025; Data adoptăriiData intrării în vigoare: 25/04/2025; intră în vigoare data notificării
Data încetării: No end date
Emitent: Comisia Europeană, Direcția Generală Politici Climatice
Formă: Repertoriu EUR-Lex
Destinatar: întreprinderi diverse
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria L |
2025/792 |
25.4.2025 |
DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2025/792 A COMISIEI
din 24 aprilie 2025
privind publicarea unei liste cuprinzând anumite valori ale emisiilor de CO2 per producător, precum și a mediei emisiilor specifice de CO2 pentru toate vehiculele grele noi înmatriculate în Uniune în temeiul Regulamentului (UE) 2019/1242 al Parlamentului European și al Consiliului pentru perioada de raportare a anului 2022
[notificată cu numărul C(2025) 2307]
(Numai textele în limbile engleză, franceză, germană, italiană, neerlandeză și suedeză sunt autentice)
(Text cu relevanță pentru SEE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) 2019/1242 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 iunie 2019 de stabilire a standardelor de performanță privind emisiile de CO2 pentru vehiculele grele noi și de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 595/2009 și (UE) 2018/956 ale Parlamentului European și ale Consiliului și a Directivei 96/53/CE a Consiliului (1), în special articolul 11 alineatul (1) primul paragraf literele (a), (b), (d) și (f),
întrucât:
(1) |
Media emisiilor specifice de CO2 ale unui producător trebuie determinată pe baza datelor raportate de statele membre și de producători în temeiul Regulamentului (UE) 2018/956 al Parlamentului European și al Consiliului (2) pentru vehiculele respectivului producător. |
(2) |
Media emisiilor specifice de CO2 ale tuturor vehiculelor grele noi înmatriculate în Uniune trebuie să se bazeze pe datele raportate pentru vehiculele provenind de la toți producătorii. |
(3) |
Factorul de emisii zero și de emisii reduse pentru fiecare producător trebuie determinat luându-se în considerare vehiculele grele cu emisii zero și emisii reduse raportate. |
(4) |
Traiectoria de reducere a emisiilor de CO2 și creditele de emisii per producător trebuie să fie determinate pe baza numărului raportat de vehicule grele noi, excluzând vehiculele rutiere special amenajate. Vehiculele respective, care au fost certificate ca vehicule rutiere special amenajate, dar care nu au fost înmatriculate ca atare, au fost identificate și li s-au aplicat corecțiile necesare ale mediei anuale a emisiilor specifice de CO2 ale unui producător în conformitate cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/941 al Comisiei (3). |
(5) |
Datele prezentate în anexa la prezenta decizie se bazează pe datele de care dispunea Comisia la 12 septembrie 2024. |
(6) |
Dacă primește date suplimentare care ar influența rezultatele acestor calcule, Comisia ar putea fi nevoită să actualizeze datele publicate în prezenta decizie, |
ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:
Articolul 1
Media emisiilor specifice de CO2 per producător
Media emisiilor specifice de CO2 per producător, așa cum se menționează la articolul 4 din Regulamentul (UE) 2019/1242, în perioada de raportare a anului 2022, este indicată în a doua coloană a tabelului din anexa la prezenta decizie.
Articolul 2
Factorul de emisii zero și de emisii reduse per producător
Factorul de emisii zero și de emisii reduse per producător, așa cum se menționează la articolul 5 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2019/1242, în perioada de raportare a anului 2022, este indicat în a treia coloană a tabelului din anexa la prezenta decizie.
Articolul 3
Traiectoria de reducere a emisiilor de CO2 și creditele de emisii per producător
Traiectoria de reducere a emisiilor de CO2 și creditele de emisii per producător, așa cum se menționează la articolul 7 din Regulamentul (UE) 2019/1242, în perioada de raportare a anului 2022, sunt indicate în a patra și, respectiv, a cincea coloană a tabelului din anexa la prezenta decizie.
Articolul 4
Media emisiilor specifice de CO2 pentru toate vehiculele grele noi
Media emisiilor specifice de CO2 pentru toate vehiculele grele noi înmatriculate în Uniune în perioada de raportare a anului 2022, calculată prin aplicarea formulei de la punctul 2.7 din anexa I la Regulamentul (UE) 2019/1242, luând în considerare vehiculele grele noi ale tuturor producătorilor, este de 48,8 g/tkm.
Articolul 5
Destinatari
Prezenta decizie se adresează următorilor producători:
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
6. |
|
7. |
|
8. |
|
9. |
|
10. |
|
Adoptată la Bruxelles, 24 aprilie 2025.
Pentru Comisie
Wopke HOEKSTRA
Membru al Comisiei
(1)
JO L 198, 25.7.2019, p. 202, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/1242/oj.
(2) Regulamentul (UE) 2018/956 al Parlamentului European și al Consiliului din 28 iunie 2018 privind monitorizarea și raportarea emisiilor de CO2 și a consumului de combustibil al vehiculelor grele noi (JO L 173, 9.7.2018, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/956/oj).
(3) Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/941 al Comisiei din 10 iunie 2021 de stabilire a unei proceduri specifice de identificare a vehiculelor grele certificate ca fiind vehicule de uz specific, dar care nu sunt înmatriculate ca atare, și de aplicare a unor corecții la media anuală a emisiilor specifice de CO2 ale unui producător pentru a lua în considerare respectivele vehicule (JO L 205, 11.6.2021, p. 77, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2021/941/oj).
ANEXĂ
Toate rubricile se referă la perioada de raportare a anului 2022.
Producătorul |
Media emisiilor specifice de CO2, astfel cum este menționată la articolul 4 din Regulamentul (UE) 2019/1242, în g/tkm |
Factorul de emisii zero și de emisii reduse, astfel cum este menționat la articolul 5 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2019/1242 |
Traiectoria de reducere a emisiilor de CO2, astfel cum este menționată la articolul 7 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2019/1242, în g/tkm |
Creditele de emisii, astfel cum sunt menționate la articolul 7 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2019/1242, în g/tkm |
DAF TRUCKS N.V. |
49,12 |
0,999 |
51,40 |
89 410 |
DAIMLER TRUCK AG |
50,35 |
0,996 |
49,43 |
— |
FORD OTOMOTIV SANAYI A.Ș. |
53,95 |
1,000 |
50,12 |
— |
HYUNDAI HYDROGEN MOBILITY AG |
0,00 |
0,970 |
54,32 |
1 032 |
IVECO MAGIRUS AG |
51,93 |
1,000 |
48,30 |
— |
IVECO S.P.A. |
48,92 |
0,995 |
46,39 |
— |
MAN TRUCK & BUS SE |
48,89 |
0,999 |
49,37 |
15 524 |
RENAULT TRUCKS SAS |
46,46 |
0,984 |
47,11 |
13 773 |
SCANIA CV AB |
45,54 |
0,994 |
49,56 |
131 300 |
VOLVO TRUCK CORPORATION |
47,50 |
0,986 |
50,21 |
108 616 |
ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2025/792/oj
ISSN 1977-0782 (electronic edition)