CELEX:32025D1039: Decizia de punere în aplicare (UE) 2025/1039 a Comisiei din 16 mai 2025 privind lipsa de coerență a anumitor obiective de performanță incluse în proiectul de plan de performanță prezentat de Elveția în temeiul Regulamentului (CE) nr. 549/2004 al Parlamentului European și al Consiliului cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru cea de a patra perioadă de referință a sistemului de performanță și de tarifare în cadrul Cerului unic european [notificată cu numărul C(2025) 2923]
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 23/05/2025 |
|
Informatii
Data documentului: 16/05/2025; Data adoptăriiData intrării în vigoare: 23/05/2025; intră în vigoare data notificării
Data încetării: No end date
Emitent: Comisia Europeană, Direcția Generală Mobilitate și Transporturi
Formă: Repertoriu EUR-Lex
Destinatar: Elveţia
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria L |
2025/1039 |
23.5.2025 |
DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2025/1039 A COMISIEI
din 16 mai 2025
privind lipsa de coerență a anumitor obiective de performanță incluse în proiectul de plan de performanță prezentat de Elveția în temeiul Regulamentului (CE) nr. 549/2004 al Parlamentului European și al Consiliului cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru cea de a patra perioadă de referință a sistemului de performanță și de tarifare în cadrul Cerului unic european
[notificată cu numărul C(2025) 2923]
(Numai textele în limbile franceză, germană și italiană sunt autentice)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Acordul dintre Comunitatea Europeană și Confederația Elvețiană privind transportul aerian (1),
având în vedere Regulamentul (CE) nr. 549/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 10 martie 2004 de stabilire a cadrului pentru crearea cerului unic European (regulament-cadru) (2), în special articolul 11 alineatul (3) litera (c) al doilea paragraf,
având în vedere Regulamentul (UE) 2024/2803 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2024 privind punerea în aplicare a Cerului unic european (3), în special articolul 58 alineatul (3),
după consultarea Comitetului pentru cerul unic,
întrucât:
1. CONTEXT
(1) |
În conformitate cu articolul 11 din Regulamentul (CE) nr. 549/2004, statele membre au obligația de a stabili, fie la nivel național, fie la nivelul blocurilor funcționale de spațiu aerian („FAB”), planuri, inclusiv obiective de performanță, pentru fiecare perioadă de referință a sistemului de performanță pentru serviciile de navigație aeriană și funcțiile de rețea. Planurile respective trebuie să includă obiective de performanță locale care să fie coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru perioada de referință în cauză. |
(2) |
Obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru a patra perioadă de referință („PR4”, 2025-2029) au fost stabilite în Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/1688 a Comisiei (4). |
(3) |
Toate statele membre și Elveția au elaborat și adoptat proiecte de planuri de performanță pentru PR4, care au fost prezentate Comisiei spre evaluare până la 1 octombrie 2024. Elveția a prezentat Comisiei un proiect de plan de performanță adoptat împreună cu Belgia, Franța, Germania, Luxemburg și Țările de Jos („statele membre ale UE care fac parte din FABEC”) la nivelul blocului funcțional de spațiu aerian al Europei Centrale („FABEC”). În urma verificării caracterului complet al proiectului de plan de performanță al FABEC, Comisia a solicitat FABEC să prezinte un proiect de plan de performanță actualizat până la 15 noiembrie 2024. |
(4) |
Evaluarea Comisiei inclusă în prezenta decizie se bazează pe proiectul de plan de performanță actualizat al FABEC („proiectul de plan de performanță al FABEC”) prezentat de Elveția și de statele membre care fac parte din FABEC. |
(5) |
Organismul de evaluare a performanței („PRB”), care asistă Comisia la implementarea sistemului de performanță, a prezentat Comisiei un raport care prevede avizul său privind evaluarea proiectului de plan de performanță al FABEC. |
(6) |
În conformitate cu articolul 14 alineatul (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317 al Comisiei (5), Comisia a evaluat coerența obiectivelor de performanță locale incluse în proiectul de plan de performanță al FABEC pe baza criteriilor prevăzute la punctul 1 din anexa IV la regulamentul de punere în aplicare respectiv și ținând seama de circumstanțele locale. |
(7) |
Comisia și-a completat evaluarea cu revizuirea proiectului de plan de performanță al FABEC în ceea ce privește elementele menționate la punctul 2 din anexa IV la regulamentul de punere în aplicare respectiv. În ceea ce privește punctul 2.1 litera (d) subpunctul (vii) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia constată că nu a efectuat, în cadrul revizuirii respective, o analiză detaliată a metodologiei utilizate de Elveția pentru alocarea costurilor între serviciile de navigație aeriană de rută și terminală în PR4. Prin urmare, în această etapă, Comisia nu a formulat nicio concluzie în ceea ce privește conformitatea respectivei metodologii de alocare a costurilor cu articolul 15 alineatul (2) literele (e) și (f) din Regulamentul (CE) nr. 550/2004 al Parlamentului European și al Consiliului (6) și cu articolul 22 alineatul (5) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. |
(8) |
Prezenta decizie se referă exclusiv la obiectivele de performanță și la elementele prevăzute la punctul 2 din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317 care se aplică direct furnizorului de servicii de navigație aeriană desemnat să furnizeze servicii în spațiul aerian al Elveției. |
2. CONSTATĂRILE EVALUĂRII
Evaluarea obiectivelor de rentabilitate pentru zona tarifară de rută a Elveției
(9) |
Coerența obiectivelor de performanță în materie de rentabilitate incluse în proiectul de plan de performanță al FABEC în ceea ce privește costul unitar determinat („DUC”) pentru serviciile de navigație aeriană de rută a fost evaluată pe baza criteriilor prevăzute la punctul 1.4 literele (a), (b) și (c) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. Aceste criterii sunt tendința costului unitar determinat pe parcursul PR4, tendința costului unitar determinat pe termen lung pe parcursul celei de a treia perioade de referință (2020-2024) („PR3”) și al PR4 (2025-2029) și valoarea de referință pentru costul unitar determinat la nivelul zonei tarifare, comparată cu valoarea medie corespunzătoare zonelor tarifare în care furnizorii de servicii de navigație aeriană au un mediu operațional și economic similar. |
(10) |
Obiectivele de rentabilitate pentru serviciile de rută propuse pentru zona tarifară de rută a Elveției pentru PR4 și valorile de referință aferente sunt următoarele:
|
(11) |
În ceea ce privește criteriul de evaluare prevăzut la punctul 1.4 litera (a) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia observă că tendința costului unitar determinat la nivelul zonei tarifare din Elveția, de +0,7 % pe durata PR4, reprezintă o performanță mai slabă decât tendința de la nivelul Uniunii pentru aceeași perioadă, de -1,2 %. |
(12) |
În ceea ce privește criteriul de evaluare prevăzut la punctul 1.4 litera (b) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia observă că tendința costului unitar determinat pe termen lung la nivelul zonei tarifare din Elveția pe durata PR3 și PR4, de +1,8 %, reprezintă o performanță mai slabă decât tendința pe termen lung de la nivelul Uniunii pentru aceeași perioadă, de -1,0 %. |
(13) |
În ceea ce privește criteriul de evaluare prevăzut la punctul 1.4 litera (c) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia observă că valoarea de referință a Elveției pentru costul unitar determinat, exprimată în termeni reali la prețurile din 2022 („EUR2022”), de 124,13 EUR, este cu 41,8 % mai ridicată decât valoarea de referință medie, de 87,51 EUR în EUR2022, a grupului comparativ relevant prevăzut la articolul 7 litera (e) din Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/1688. |
(14) |
Este necesar să se examineze dacă abaterile menționate în considerentele 11, 12 și 13 pot fi considerate necesare și proporționale în sensul punctului 1.4 litera (d) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. În consecință, Comisia a evaluat dacă abaterile observate de la tendința costului unitar determinat la nivelul Uniunii și de la tendința costului unitar determinat pe termen lung la nivelul Uniunii menționate în considerentele 11 și 12 se datorează exclusiv costurilor determinate suplimentare legate de măsurile necesare pentru atingerea obiectivelor de performanță în domeniul-cheie de performanță al capacității sau costurilor de restructurare în sensul articolului 2 punctul 18 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. |
(15) |
În ceea ce privește criteriul prevăzut la punctul 1.4 litera (d) subpunctul (i) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia constată că Elveția face referire în proiectul de plan de performanță al FABEC la costurile determinate suplimentare suportate pe parcursul PR4 de către furnizorul de servicii de navigație aeriană Skyguide în legătură cu măsurile necesare pentru atingerea obiectivelor de capacitate („măsuri privind capacitatea”). Măsurile privind capacitatea prezentate cuprind următoarele elemente principale:
|
(16) |
Având în vedere evaluarea efectuată de PRB, costurile suplimentare raportate de Elveția pentru măsurile privind capacitatea menționate în considerentul 15 sunt semnificativ mai mici în termeni monetari decât abaterile observate de la tendințele rentabilității la nivelul Uniunii calculate de PRB. În continuare, Comisia constată că anumite măsuri privind capacitatea invocate de Elveția ar putea fi considerate ca făcând parte din operațiunile normale ale furnizorului de servicii de navigație aeriană în cauză sau ar putea să nu contribuie în mod direct la consolidarea capacității spațiului aerian. Astfel, nu este posibil să se concluzioneze, fără informații și analize detaliate suplimentare, dacă măsurile privind capacitatea prezentate de Elveția pot fi considerate, în ansamblul lor, necesare și proporționale pentru realizarea obiectivelor locale de performanță în materie de capacitate pentru PR4. Prin urmare, Comisia constată că abaterile observate de la tendințele rentabilității la nivelul Uniunii menționate în considerentele 11 și 12 nu pot fi atribuite exclusiv costurilor suplimentare care decurg din măsurile privind capacitatea prezentate. |
(17) |
În consecință, criteriul prevăzut la punctul 1.4 litera (d) subpunctul (i) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317 nu ar trebui considerat îndeplinit în privința Elveției. |
(18) |
În plus, Comisia observă că Elveția nu a prezentat în proiectul de plan de performanță al FABEC nicio măsură de restructurare care ar justifica o abatere de la tendința costului unitar determinat la nivelul Uniunii sau de la tendința costului unitar determinat pe termen lung la nivelul Uniunii, în conformitate cu criteriul prevăzut la punctul 1.4 litera (d) subpunctul (ii) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. |
(19) |
Pe baza constatărilor din considerentele 10-18, obiectivele de performanță în materie de rentabilitate pentru zona tarifară de rută a Elveției trebuie considerate necoerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru PR4. |
Revizuirea măsurilor pentru atingerea obiectivelor în domeniul mediului
(20) |
În conformitate cu punctul 2.1 litera (a) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia și-a completat evaluarea proiectului de plan de performanță al FABEC cu revizuirea măsurilor pentru atingerea obiectivelor în domeniul mediului incluse în planul respectiv. |
(21) |
Pe baza revizuirii menționate în considerentul 20, Comisia are mari îndoieli cu privire la faptul că măsurile prezentate de Elveția și de statele membre ale UE care fac parte din FABEC pentru atingerea obiectivelor de performanță în domeniul mediului ale FABEC sunt adecvate pentru a permite atingerea efectivă a acestor obiective. Având în vedere constatările PRB, Comisia observă, în special, că măsurile prezentate de Franța în ceea ce privește furnizorul de servicii de navigație aeriană DSNA sunt insuficiente pentru a permite îmbunătățiri specifice ale eficienței zborurilor în PR4. |
(22) |
Prin urmare, Comisia consideră că FABEC ar trebui să instituie măsuri suplimentare pentru atingerea obiectivelor sale în domeniul mediului pentru PR4, de exemplu, prin implementarea efectivă a spațiului aerian cu rute libere și prin implementarea spațiului aerian transfrontalier cu rute libere cu alte state membre învecinate. |
Revizuirea măsurilor pentru atingerea obiectivelor de capacitate
(23) |
În conformitate cu punctul 2.1 litera (a) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia și-a completat evaluarea proiectului de plan de performanță al FABEC cu revizuirea măsurilor pentru atingerea obiectivelor de capacitate pentru serviciile de rută incluse în planul respectiv. |
(24) |
Pe baza revizuirii menționate în considerentul 23, Comisia are mari îndoieli cu privire la faptul că măsurile prezentate de Elveția și de statele membre ale UE care fac parte din FABEC pentru atingerea obiectivelor de performanță în ceea ce privește capacitatea pentru serviciile de rută ale FABEC sunt adecvate pentru a permite atingerea efectivă a acestor obiective. Având în vedere constatările PRB, Comisia observă, în special, că măsurile prezentate de Germania în ceea ce privește furnizorul de servicii de navigație aeriană „DFS” sunt insuficiente pentru a satisface în mod eficace cererea de trafic preconizată în PR4. |
(25) |
Prin urmare, Comisia consideră că Elveția și statele membre ale UE care fac parte din FABEC ar trebui să instituie măsuri suplimentare pentru atingerea obiectivelor sale de capacitate pentru PR4, de exemplu, în ceea ce privește formarea și recrutarea de controlori de trafic aerian suplimentari, o utilizare mai eficientă a resurselor și acorduri de cooperare între furnizorii de servicii de navigație aeriană. |
Revizuirea obiectivelor de capacitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală
(26) |
În conformitate cu punctul 2.1 litera (b) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia și-a completat evaluarea proiectului de plan de performanță al FABEC cu revizuirea obiectivelor de performanță în materie de capacitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală stabilite de Elveția în ceea ce privește aeroporturile menționate la articolul 1 alineatele (3) și (4) din Regulamentul de punere în aplicare respectiv. S-a constatat că obiectivele respective generează preocupări. |
(27) |
În primul rând, Comisia observă că obiectivele de capacitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală propuse de Elveția pentru PR4 conduc la o deteriorare a întârzierii ATFM medii la sosire pe an în comparație cu PR3. Într-adevăr, obiectivele propuse pentru PR4 sunt stabilite la 1,60 minute per zbor, în timp ce performanța reală înregistrată în PR3 a variat între 0,37 și 1,50 minute per zbor. |
(28) |
În al doilea rând, la defalcarea obiectivelor de capacitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală la nivel de aeroport, s-a constatat că aceste obiective de capacitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală conduc la un nivel semnificativ mai scăzut al întârzierii ATFM per zbor în cazul aeroporturilor din Zurich și Geneva decât nivelul de performanță al aeroporturilor similare identificate de PRB. |
(29) |
Prin urmare, Comisia consideră că Elveția trebuie să ofere mai multe justificări pentru obiectivele de capacitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală pentru PR4, având în vedere observațiile prezentate în considerentele 27 și 28, sau să revizuiască în sens descrescător obiectivele respective. |
Revizuirea obiectivelor în materie de rentabilitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală
(30) |
În conformitate cu punctul 2.1 litera (c) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia și-a completat evaluarea proiectului de plan de performanță al FABEC cu revizuirea obiectivelor de performanță în materie de rentabilitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală stabilite de Elveția în ceea ce privește aeroporturile menționate la articolul 1 alineatele (3) și (4) din regulamentul de punere în aplicare respectiv. |
(31) |
Comisia observă că obiectivele de rentabilitate pentru zona tarifară terminală a Elveției conduc la o tendință de deteriorare a costului unitar determinat de +1,0 % pe parcursul PR4. În plus, s-a constatat că DUC mediu pentru PR4 în ceea ce privește serviciile de navigație aeriană terminală pe aeroporturile din Zurich și Geneva este estimat a fi mai mare, cu o marjă semnificativă, decât valoarea medie a DUC în cazul aeroporturilor similare identificate de PRB. |
(32) |
Prin urmare, Comisia consideră că Elveția trebuie să ofere mai multe justificări pentru obiectivele sale în materie de rentabilitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală pentru PR4, având în vedere observațiile prezentate în considerentul 31, sau să revizuiască în sens descrescător obiectivele respective. |
Revizuirea sistemelor de stimulente pentru capacitatea serviciilor de navigație aeriană de rută și terminală
(33) |
În conformitate cu punctul 2.1 litera (f) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia a revizuit sistemele de stimulente incluse în proiectul de plan de performanță al FABEC cu scopul de a sprijini atingerea obiectivelor de capacitate („sisteme de stimulente pentru capacitate”). S-a constatat că sistemele de stimulente pentru capacitate pentru PR4 instituite de Elveția pentru serviciile de navigație aeriană de rută și terminală generează preocupări. |
(34) |
Comisia observă că sistemul de stimulente pentru capacitatea serviciilor de navigație aeriană de rută al FABEC și sistemul de stimulente pentru capacitatea serviciilor de navigație aeriană terminală din Elveția, astfel cum au fost stabilite în proiectul de plan de performanță al FABEC, cuprind un dezavantaj financiar maxim care reprezintă doar 0,50 % din costurile determinate. Având în vedere expertiza furnizată de PRB, Comisia consideră că dezavantajele financiare maxime pentru sistemele de stimulente respective nu respectă articolul 11 alineatul (3) litera (a) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, care impune ca astfel de sisteme de stimulente să aibă „un impact semnificativ asupra veniturilor expuse riscurilor”. |
(35) |
Prin urmare, în ceea ce privește proiectul de plan de performanță al FABEC, Elveția ar trebui să își revizuiască sistemele de stimulente pentru capacitate menționate în considerentul 34, astfel încât dezavantajele financiare maxime care decurg din aceste sisteme de stimulente să fie stabilite la un nivel care să aibă un impact semnificativ asupra veniturilor expuse riscurilor, astfel cum se prevede la articolul 11 alineatul (3) litera (a) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. În opinia Comisiei, această revizuire ar trebui să conducă la un dezavantaj financiar maxim mai mare sau egal cu 1 % din costurile determinate anuale. |
3. CONCLUZII
(36) |
Având în vedere cele de mai sus, anumite obiective de performanță incluse în proiectul de plan de performanță al FABEC în ceea ce privește Elveția nu trebuie considerate coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru PR4. |
(37) |
Prin urmare, în conformitate cu articolul 14 alineatul (3) al doilea paragraf din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Elveția și statele membre FABEC trebuie să prezinte Comisiei proiectul de plan de performanță revizuit în termen de trei luni de la data adoptării prezentei decizii, ținând seama de recomandările formulate de Comisie. |
(38) |
Comisia a consultat Elveția cu privire la recomandările formulate în prezenta decizie, în conformitate cu articolul 19 alineatul (2) din Acordul dintre Comunitatea Europeană și Confederația Elvețiană privind transportul aerian, |
ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:
Articolul 1
Obiectivele de performanță în ceea ce privește Elveția enumerate în anexa la prezenta decizie, care sunt incluse în proiectul de plan de performanță la nivelul blocului funcțional de spațiu aerian al Europei Centrale, nu sunt coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru cea de a patra perioadă de referință prevăzute în Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/1688 a Comisiei.
Articolul 2
Elveția trebuie să revizuiască în sens descrescător obiectivele de rentabilitate stabilite pentru zona sa tarifară de rută, exprimate în costuri unitare determinate (DUC).
Atunci când își revizuiește obiectivele de rentabilitate, Elveția trebuie:
(a) |
să se asigure că obiectivele de rentabilitate revizuite sunt coerente atât cu tendința DUC la nivelul Uniunii, cât și cu tendința DUC pe termen lung la nivelul Uniunii, menționate la punctul 1.4 literele (a) și, respectiv, (b) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317; |
(b) |
să reducă în consecință nivelul costurilor determinate, în special pentru anul calendaristic 2029; |
(c) |
să utilizeze cele mai recente previziuni privind traficul, exprimate în unități de servicii, în conformitate cu articolul 10 alineatul (2) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. |
În cazul în care Elveția invocă, în proiectul său revizuit de plan de performanță care trebuie prezentat în conformitate cu articolul 14 alineatul (3) al doilea paragraf din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, o abatere în temeiul punctului 1.4 litera (d) din anexa IV la regulamentul de punere în aplicare în cauză, aceasta se asigură că abaterea respectivă este susținută de informații și justificări adecvate. În special, Elveția trebuie să demonstreze că orice măsuri invocate pentru a justifica o abatere de la obiectivele de rentabilitate la nivelul Uniunii se referă exclusiv la resurse operaționale sau la capacități tehnice suplimentare, necesare pentru îndeplinirea obiectivelor de capacitate.
Articolul 3
Prezenta decizie se adresează Confederației Elvețiene.
Adoptată la Bruxelles, 16 mai 2025.
Pentru Comisie
Apostolos TZITZIKOSTAS
Membru al Comisiei
(1)
JO L 114, 30.4.2002, p. 73, ELI: http://data.europa.eu/eli/agree_internation/2002/309(2)/oj.
(2)
JO L 96, 31.3.2004, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2004/549/oj.
(3)
JO L, 2024/2803, 11.11.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2024/2803/oj.
(4) Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/1688 a Comisiei din 12 iunie 2024 de stabilire a obiectivelor de performanță la nivelul Uniunii privind rețeaua de management al traficului aerian pentru a patra perioadă de referință, care începe la 1 ianuarie 2025 și se încheie la 31 decembrie 2029 (JO L, 2024/1688, 17.6.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2024/1688/oj).
(5) Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317 al Comisiei din 11 februarie 2019 de instituire a unui sistem de performanță și de tarifare în cadrul cerului unic european și de abrogare a Regulamentelor de punere în aplicare (UE) nr. 390/2013 și (UE) nr. 391/2013 (JO L 56, 25.2.2019, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2019/317/oj).
(6) Regulamentul (CE) nr. 550/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 10 martie 2004 privind prestarea de servicii de navigație aeriană în cerul unic European (regulament privind prestarea de servicii) (JO L 96, 31.3.2004, p. 10, ELI http://data.europa.eu/eli/reg/2004/550/oj).
ANEXĂ
Obiective de performanță considerate incompatibile cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru cea de a patra perioadă de referință
DOMENIUL-CHEIE DE PERFORMANȚĂ AL RENTABILITĂȚII
Zona tarifară de rută a Elveției |
Valoare de referință 2019 |
Valoare de referință 2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
2029 |
Obiective și valori de referință în domeniul-cheie de performanță al rentabilității, exprimate în cost unitar determinat (în termeni reali la prețurile din 2022) |
110,08 CHF |
124,74 CHF |
131,82 CHF |
133,17 CHF |
131,03 CHF |
128,63 CHF |
129,42 CHF |
109,54 EUR |
124,13 EUR |
131,17 EUR |
132,51 EUR |
130,39 EUR |
128,00 EUR |
128,79 EUR |
ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2025/1039/oj
ISSN 1977-0782 (electronic edition)