CELEX:32025D1053: Decizia (UE) 2025/1053 a Comisiei din 19 mai 2025 privind coerența obiectivelor de performanță incluse în proiectul de plan de performanță prezentat de Republica Cehă în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 549/2004 al Parlamentului European și al Consiliului cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru cea de a patra perioadă de referință a sistemului de performanță și de tarifare din cadrul Cerului unic european [notificată cu numărul C(2025) 2924]

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 30/05/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria L2025/105328.5.2025DECIZIA (UE) 2025/1053 A COMISIEI din 19 mai 2025 privind coerența obiectivelor de performanță incluse în proiectul de plan de performanță prezentat de Republica Cehă în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 549/2004 al Parlamentului European...

Informatii

Data documentului: 19/05/2025; Data adoptării
Data intrării în vigoare: 28/05/2025; intră în vigoare data notificării
Data încetării: No end date
Emitent: Comisia Europeană, Direcția Generală Mobilitate și Transporturi
Formă: Repertoriu EUR-Lex
Destinatar: Republica Cehă
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria L


2025/1053

28.5.2025

DECIZIA (UE) 2025/1053 A COMISIEI

din 19 mai 2025

privind coerența obiectivelor de performanță incluse în proiectul de plan de performanță prezentat de Republica Cehă în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 549/2004 al Parlamentului European și al Consiliului cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru cea de a patra perioadă de referință a sistemului de performanță și de tarifare din cadrul Cerului unic european

[notificată cu numărul C(2025) 2924]

(Numai textul în limba cehă este autentic)

COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Regulamentul (CE) nr. 549/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 10 martie 2004 de stabilire a cadrului pentru crearea cerului unic european (regulamentul-cadru) (1), în special articolul 11 alineatul (3) litera (c),

având în vedere Regulamentul (UE) 2024/2803 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2024 privind punerea în aplicare a Cerului unic european (2), în special articolul 58 alineatul (3),

având în vedere Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317 al Comisiei din 11 februarie 2019 de instituire a unui sistem de performanță și de tarifare în cadrul cerului unic european și de abrogare a Regulamentelor de punere în aplicare (UE) nr. 390/2013 și (UE) nr. 391/2013 (3), în special articolul 14 alineatul (2),

întrucât:

CONSIDERAȚII GENERALE

(1)

În conformitate cu articolul 11 din Regulamentul (UE) 549/2004, statele membre au obligația de a elabora planuri, fie la nivel național, fie la nivelul blocurilor funcționale de spațiu aerian („FAB”), incluzând obiective de performanță pentru fiecare perioadă de referință a sistemului de performanță și de tarifare pentru serviciile de navigație aeriană și funcțiile de rețea. Planurile respective trebuie să includă obiective de performanță la nivel local care să fie coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru perioada de referință în cauză.

(2)

Obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru cea de a patra perioadă de referință („PR4”, 2025-2029) au fost stabilite în Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/1688 a Comisiei (4).

(3)

Toate statele membre au elaborat și adoptat proiecte de planuri de performanță pentru PR4, care au fost prezentate Comisiei spre evaluare până la 1 octombrie 2024. După ce a verificat dacă aceste proiecte de planuri de performanță sunt complete, Comisia a solicitat statelor membre să prezinte proiecte de planuri de performanță actualizate până la 15 noiembrie 2024.

(4)

Evaluarea Comisiei, prezentată în decizia de față, se bazează pe proiectul de plan de performanță actualizat pentru PR4 prezentat de Republica Cehă (denumit în continuare „proiectul de plan de performanță”).

(5)

Organismul de evaluare a performanței, care asistă Comisia în implementarea sistemului de performanță, a prezentat Comisiei un raport conținând avizul său privind evaluarea proiectelor de planuri de performanță.

(6)

În conformitate cu articolul 14 alineatul (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia a evaluat coerența obiectivelor de performanță locale incluse în proiectul de plan de performanță pe baza criteriilor stipulate la punctul 1 din anexa IV la regulamentul de punere în aplicare respectiv și ținând seama de circumstanțele locale, după caz.

(7)

Comisia și-a completat evaluarea proiectului de plan de performanță cu o examinare a elementelor prevăzute la punctul 2 din anexa IV la regulamentul de punere în aplicare respectiv. În ceea ce privește punctul 2.1 litera (d) subpunctul (vii) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia observă că nu a efectuat, în cadrul examinării respective, o analiză detaliată a metodologiei utilizate de Republica Cehă pentru alocarea costurilor între serviciile de navigație aeriană de rută și terminală în PR4. Prin urmare, Comisia nu a tras nicio concluzie, în această etapă, cu privire la conformitatea respectivei metodologii de alocare a costurilor cu articolul 15 alineatul (2) literele (e) și (f) din Regulamentul (CE) nr. 550/2004 al Parlamentului European și al Consiliului (5) și cu articolul 22 alineatul (5) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317.

EVALUAREA COMISIEI

Evaluarea obiectivelor de siguranță

(8)

În ceea ce privește domeniul-cheie de performanță al siguranței, coerența obiectivelor incluse în proiectul de plan de performanță a fost evaluată în conformitate cu punctul 1.1 din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317.

(9)

Obiectivele de performanță în domeniul-cheie de performanță al siguranței propuse de Republica Cehă în ceea ce privește eficacitatea managementului siguranței, defalcate pe obiective de management al siguranței și exprimate ca nivel de implementare, sunt următoarele:

Republica Cehă

Obiective privind eficacitatea managementului siguranței, exprimate ca nivel de implementare, variind de la nivelul A la nivelul D al AESA

Furnizorul de servicii de navigație aeriană

Obiectivul de management al siguranței

2025

2026

2027

2028

2029

ANS CR

Politica și obiectivele în materie de siguranță

C

C

C

C

C

Managementul riscurilor la adresa siguranței

C

C

C

C

D

Asigurarea siguranței

B

C

C

C

C

Promovarea siguranței

C

C

C

C

C

Cultura siguranței

C

C

C

C

C

(10)

Comisia a constatat că obiectivele de performanță în materie de siguranță propuse de Republica Cehă pentru furnizorul de servicii de navigație aeriană „ANS CR” sunt egale cu obiectivele la nivelul Uniunii pentru fiecare an calendaristic al PR4 în privința a trei dintre „obiectivele de management al siguranței”, în timp ce obiectivul de „asigurare a siguranței” este planificat să fie atins începând cu 2026, iar obiectivul de „management al riscurilor la adresa siguranței” este planificat să fie atins în 2029.

(11)

Comisia ia act de faptul că proiectul de plan de performanță stabilește măsuri pentru ANS CR în vederea realizării obiectivelor de siguranță locale, cum ar fi punerea în aplicare a unor procese revizuite de intervenție în caz de urgență, îmbunătățirea monitorizării și a formării în materie de siguranță, precum și exerciții actualizate în cadrul asigurării siguranței.

(12)

Pe baza constatărilor expuse la considerentele 9, 10 și 11, având în vedere că obiectivele de performanță în domeniul siguranței la nivelul Uniunii, stabilite în Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/1688, trebuie atinse până în ultimul an al PR4, și anume 2029, este oportun ca obiectivele locale de performanță în materie de siguranță incluse în proiectul de plan de performanță să fie considerate coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii.

Evaluarea obiectivelor de mediu

(13)

În ceea ce privește domeniul-cheie de performanță al mediului, coerența obiectivelor incluse în proiectul de plan de performanță referitoare la eficiența medie a zborului orizontal pe rută corespunzătoare traiectoriei reale a fost evaluată pe baza criteriului prevăzut la punctul 1.2 din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. În consecință, obiectivele de mediu propuse de Republica Cehă au fost comparate cu valorile de referință relevante pentru eficiența zborului orizontal pe rută stabilite în Planul de îmbunătățire a rețelei europene de rute („ERNIP”), elaborat în conformitate cu anexa I la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/123 al Comisiei (6) și disponibil la momentul adoptării obiectivelor de performanță la nivelul Uniunii pentru PR4, și anume la 2 iulie 2024.

(14)

Obiectivele de performanță de mediu propuse de Republica Cehă pentru PR4 și valorile de referință naționale corespunzătoare din ERNIP, exprimate ca eficiență medie a zborului orizontal pe rută corespunzătoare traiectoriei reale, sunt următoarele:

Republica Cehă

2025

2026

2027

2028

2029

Obiective în domeniul-cheie de performanță al mediului, exprimate ca eficiență medie a zborului orizontal pe rută corespunzătoare traiectoriei reale

2,54 %

2,52 %

2,49 %

2,45 %

2,43 %

Valori de referință

2,54 %

2,52 %

2,49 %

2,45 %

2,43 %

(15)

Comisia observă că obiectivele de mediu propuse de Republica Cehă sunt egale cu valorile de referință naționale corespunzătoare pentru fiecare an calendaristic din PR4.

(16)

Comisia ia notă de faptul că Republica Cehă a prezentat în proiectul de plan de performanță măsuri pentru atingerea obiectivelor de mediu locale, care includ extinderea în continuare a operațiunilor transfrontaliere și implementarea unei sectorizări îmbunătățite a spațiului aerian.

(17)

Pe baza constatărilor expuse la considerentele 14, 15 și 16, este oportun ca obiectivele în domeniul-cheie de performanță al mediului incluse în proiectul de plan de performanță să fie considerate coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru PR4.

Evaluarea obiectivelor de capacitate

(18)

Referitor la domeniul-cheie de performanță al capacității, coerența obiectivelor incluse în proiectul de plan de performanță în ceea ce privește întârzierea medie în managementul fluxurilor de trafic aerian (ATFM) pe rută per zbor a fost evaluată pe baza criteriului prevăzut la punctul 1.3 din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. În consecință, obiectivele de capacitate propuse de Republica Cehă pentru serviciile de rută au fost comparate cu valorile de referință relevante stabilite în planul de administrare a rețelei elaborat în conformitate cu articolul 9 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/123 și disponibile la momentul adoptării obiectivelor de performanță la nivelul Uniunii pentru PR4, și anume la 2 iulie 2024.

(19)

Obiectivele de capacitate pentru serviciile de rută propuse de Republica Cehă pentru PR4, exprimate în minute de întârziere ATFM per zbor, și valorile de referință corespunzătoare din Planul de administrare a rețelei sunt următoarele:

Republica Cehă

2025

2026

2027

2028

2029

Obiective în domeniul-cheie de performanță al capacității, exprimate în minute de întârziere ATFM pe rută per zbor

0,19

0,14

0,11

0,10

0,10

Valori de referință

0,19

0,14

0,11

0,10

0,10

(20)

Comisia observă că obiectivele de capacitate propuse de Republica Cehă pentru serviciile de rută sunt egale cu valorile de referință naționale corespunzătoare pentru fiecare an calendaristic din PR4.

(21)

Comisia observă că Republica Cehă a prezentat în proiectul de plan de performanță măsuri pentru realizarea obiectivelor sale de capacitate pentru serviciile de rută. Printre aceste măsuri se numără recrutarea și formarea de controlori de trafic aerian, optimizarea programului de lucru al sectorului, implementarea unei sectorizări îmbunătățite a spațiului aerian și dezvoltarea în continuare a sistemului de management al traficului aerian.

(22)

Pe baza constatărilor expuse la considerentele 19, 20 și 21, este oportun ca obiectivele în domeniul-cheie de performanță al capacității incluse în proiectul de plan de performanță să fie considerate coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru PR4.

Examinarea obiectivelor de capacitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală

(23)

În conformitate cu punctul 2.1 litera (b) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia și-a completat evaluarea proiectului de plan de performanță prin examinarea obiectivelor de performanță în materie de capacitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală, stabilite în ceea ce privește aeroporturile menționate la articolul 1 alineatele (3) și (4) din respectivul regulament de punere în aplicare. S-a constatat că aceste obiective dau naștere la preocupări.

(24)

Comisia observă că obiectivele de capacitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală propuse pentru PR4 conduc la o deteriorare semnificativă a întârzierii ATFM medii la sosire pe an în comparație cu a treia perioadă de referință („PR3”). Într-adevăr, obiectivele propuse pentru PR4 sunt stabilite la 0,40 minute per zbor, în timp ce performanța reală înregistrată în PR3 a variat între 0,01 și 0,15 minute per zbor.

(25)

Prin urmare, Comisia consideră că, în legătură cu adoptarea planului său final de performanță în conformitate cu articolul 16 litera (a) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Republica Cehă are obligația să justifice în continuare obiectivele de capacitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală pentru PR4, ținând seama de observațiile prezentate la considerentul 24, sau trebuie să revizuiască în sens descrescător obiectivele respective.

Evaluarea obiectivelor de rentabilitate

(26)

În ceea ce privește domeniul-cheie de performanță al rentabilității, coerența obiectivelor incluse în proiectul de plan de performanță referitoare la costul unitar determinat pentru serviciile de navigație aeriană de rută a fost evaluată pe baza criteriilor prevăzute la punctul 1.4 literele (a), (b) și (c) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. Aceste criterii sunt tendința costului unitar determinat pe parcursul PR4, tendința pe termen lung a costului unitar determinat pe parcursul PR3 și PR4 (2020-2029) și valoarea de referință pentru costul unitar determinat la nivelul zonei tarifare, comparată cu valoarea medie corespunzătoare zonelor tarifare în care furnizorii de servicii de navigație aeriană au un mediu operațional și economic similar.

(27)

Obiectivele de rentabilitate pentru serviciile de rută propuse de Republica Cehă pentru PR4 și valorile de referință aferente sunt următoarele:

Zona tarifară de rută a Republicii Cehe

Valoare de referință 2019

Valoare de referință 2024

2025

2026

2027

2028

2029

Obiective și valori de referință în domeniul-cheie de performanță al rentabilității, exprimate în cost unitar determinat (în termeni reali la prețurile din 2022)

CZK 1 315,2

CZK 1 425,1

CZK 1 426,6

CZK 1 425,3

CZK 1 393,9

CZK 1 383,9

CZK 1 336,2

53,62 EUR

58,10 EUR

58,16 EUR

58,11 EUR

56,82 EUR

56,42 EUR

54,47 EUR

(28)

În ceea ce privește criteriul de evaluare stipulat la punctul 1.4 litera (a) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia observă că tendința costului unitar determinat pentru serviciile la nivelul zonei tarifare din Republica Cehă, de – 1,3 % pe durata PR4, reprezintă o performanță mai bună decât tendința la nivelul Uniunii pentru aceeași perioadă, de – 1,2 %.

(29)

În ceea ce privește criteriul de evaluare stipulat la punctul 1.4 litera (b) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia observă că tendința pe termen lung a costului unitar determinat pentru serviciile la nivelul zonei tarifare din Republica Cehă pe durata PR3 și PR4, de + 0,2 %, reprezintă o performanță mai slabă decât tendința pe termen lung la nivelul Uniunii pentru aceeași perioadă, de – 1,0 %.

(30)

Cu toate acestea, Comisia remarcă faptul că, din cauza războiului de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei, Republica Cehă a pierdut o parte semnificativă a survolărilor pe care le deservea în mod tradițional. Această reducere a traficului continuă pe parcursul PR4, cu un impact considerabil asupra performanței în materie de rentabilitate a furnizorului de servicii de navigație aeriană și are, în special, un efect negativ asupra tendinței pe termen lung a costului unitar determinat din Republica Cehă.

(31)

Prin urmare, este necesar și adecvat să se examineze, în sensul criteriului de evaluare menționat la considerentul 29, dacă Republica Cehă ar respecta tendința pe termen lung a costului unitar determinat la nivelul Uniunii în absența circumstanțelor menționate la considerentul 30.

(32)

În acest scop, Comisia a recalculat tendința pe termen lung a costului unitar determinat, având în vedere pierderea de trafic structurală estimată pentru Republica Cehă ca urmare a războiului din Ucraina, măsurată în unități de servicii de rută. Această recalculare are ca rezultat o tendință pe termen lung ajustată a costului unitar determinat pentru Republica Cehă, de – 2,3 %, ceea ce reprezintă o performanță mai bună decât tendința costului unitar determinat pe termen lung la nivelul Uniunii, de – 1,0 %. Prin urmare, se concluzionează că Republica Cehă îndeplinește criteriul de evaluare menționat la considerentul 29, după luarea în considerare a efectului reducerii semnificative a traficului cauzate de războiul din Ucraina.

(33)

În ceea ce privește criteriul de evaluare prevăzut la punctul 1.4 litera (c) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia observă că valoarea de referință a Republicii Cehe pentru costul unitar determinat, de 58,10 EUR în termeni reali la prețurile din 2022 („EUR 2022”), este cu 13,6 % mai mare decât valoarea de referință medie, de 51,14 EUR în EUR 2022, a grupului comparativ relevant prevăzut la articolul 7 din Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/1688.

(34)

Dacă se exclude impactul negativ al modificărilor traficului cauzate de războiul de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei, este clar că Republica Cehă respectă atât tendința costului unitar determinat la nivelul Uniunii, cât și tendința pe termen lung a costului unitar determinat la nivelul Uniunii. Prin urmare, Comisia consideră că abaterea de la valoarea de referință a costului unitar determinat pentru 2024, menționată la considerentul 33, nu înseamnă că obiectivele de performanță în domeniul rentabilității ale Republicii Cehe nu sunt coerente cu obiectivele de performanță în domeniul rentabilității la nivelul Uniunii.

(35)

Pe baza constatărilor expuse la considerentele 27-34, este oportun ca obiectivele în domeniul-cheie de performanță al rentabilității incluse în proiectul de plan de performanță să fie considerate coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru PR4.

Examinarea obiectivelor în materie de rentabilitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală

(36)

În conformitate cu punctul 2.1 litera (c) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia și-a completat evaluarea proiectului de plan de performanță prin examinarea obiectivelor de performanță în materie de rentabilitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală, stabilite în ceea ce privește aeroporturile menționate la articolul 1 alineatele (3) și (4) din respectivul regulament de punere în aplicare. S-a constatat că aceste obiective nu dau naștere la preocupări.

Examinarea sistemelor de stimulente referitoare la serviciile de navigație aeriană de rută și terminală

(37)

În conformitate cu punctul 2.1 litera (f) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia și-a completat evaluarea proiectului de plan de performanță prin examinarea sistemelor de stimulente care sprijină atingerea obiectivelor de capacitate („sisteme de stimulente referitoare la capacitate”) menționate la articolul 11 din regulamentul de punere în aplicare respectiv. S-a constatat că sistemele de stimulente referitoare la capacitate pentru PR4, instituite de Republica Cehă pentru serviciile de navigație aeriană de rută și terminală în PR4 dau naștere unor preocupări.

(38)

Comisia remarcă faptul că atât sistemul de stimulente referitoare la capacitatea serviciilor de navigație aeriană de rută, cât și sistemul de stimulente referitoare la capacitatea serviciilor de navigație aeriană terminală incluse în proiectul de plan de performanță cuprind un dezavantaj financiar maxim care se ridică la doar 0,75 % din costurile determinate. Având în vedere avizul experților furnizat de organismul de evaluare a performanței, Comisia consideră că dezavantajele financiare maxime pentru sistemele de stimulente referitoare la capacitate instituite de Republica Cehă nu se conformează articolului 11 alineatul (3) litera (a) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, care impune ca astfel de sisteme de stimulente să aibă un „impact semnificativ asupra veniturilor expuse riscurilor”.

(39)

Prin urmare, în legătură cu adoptarea planului său final de performanță în temeiul articolului 16 litera (a) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Republica Cehă trebuie să își revizuiască sistemele de stimulente referitoare la capacitate, astfel încât dezavantajul financiar maxim care decurge din sistemele de stimulente respective să fie stabilit la un nivel care să aibă un impact semnificativ asupra veniturilor expuse riscurilor, conform celor prevăzute la articolul 11 alineatul (3) litera (a) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. În opinia Comisiei, această revizuire ar trebui să conducă la un dezavantaj financiar maxim mai mare sau egal cu 1 % din costurile determinate.

CONCLUZII

(40)

În lumina celor de mai sus, este oportun ca obiectivele de performanță incluse în proiectul de plan de performanță al Republicii Cehe să fie considerate coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru PR4,

ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:

Articolul 1

Obiectivele de performanță incluse în proiectul de plan de performanță prezentat de Republica Cehă pentru cea de a patra perioadă de referință („PR4”), enumerate în anexa la prezenta decizie, sunt coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru PR4 prevăzute în Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/1688.

Articolul 2

Prezenta decizie se adresează Republicii Cehe.

Adoptată la Bruxelles, 19 mai 2025.

Pentru Comisie

Apostolos TZITZIKOSTAS

Membru al Comisiei


(1)  
JO L 96, 31.3.2004, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2004/549/oj.

(2)  
JO L, 2024/2803, 11.11.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2024/2803/oj.

(3)  
JO L 56, 25.2.2019, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2019/317/oj.

(4)  Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/1688 a Comisiei din 12 iunie 2024 de stabilire a obiectivelor de performanță la nivelul Uniunii privind rețeaua de management al traficului aerian pentru a patra perioadă de referință, care începe la 1 ianuarie 2025 și se încheie la 31 decembrie 2029 (JO L, 2024/1688, 17.6.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2024/1688/oj).

(5)  Regulamentul (CE) nr. 550/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 10 martie 2004 privind prestarea de servicii de navigație aeriană în cerul unic European (regulament privind prestarea de servicii) (JO L 96, 31.3.2004, p. 10, ELI http://data.europa.eu/eli/reg/2004/550/oj).

(6)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/123 al Comisiei din 24 ianuarie 2019 de stabilire a normelor de punere în aplicare a funcțiilor rețelei de management al traficului aerian (ATM) și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 677/2011 al Comisiei (JO L 28, 31.1.2019, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2019/123/oj).


ANEXĂ

Obiective de performanță incluse în proiectul de plan de performanță al Republicii Cehe, care, conform constatărilor, sunt coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru cea de a patra perioadă de referință

DOMENIUL-CHEIE DE PERFORMANȚĂ AL SIGURANȚEI

Republica Cehă

Obiective privind eficacitatea managementului siguranței, exprimate ca nivel de implementare, variind de la nivelul A la nivelul D al Agenției Europene pentru Siguranța Aviației („AESA”)

Furnizorul de servicii de navigație aeriană

Obiectivul de management al siguranței

2025

2026

2027

2028

2029

ANS CR

Politica și obiectivele în materie de siguranță

C

C

C

C

C

Managementul riscurilor la adresa siguranței

C

C

C

C

D

Asigurarea siguranței

B

C

C

C

C

Promovarea siguranței

C

C

C

C

C

Cultura siguranței

C

C

C

C

C

DOMENIUL-CHEIE DE PERFORMANȚĂ AL MEDIULUI

Republica Cehă

2025

2026

2027

2028

2029

Obiective în domeniul-cheie de performanță al mediului, exprimate ca eficiență medie a zborului orizontal pe rută corespunzătoare traiectoriei reale

2,54 %

2,52 %

2,49 %

2,45 %

2,43 %

DOMENIUL DE PERFORMANȚĂ-CHEIE AL CAPACITĂȚII

Republica Cehă

2025

2026

2027

2028

2029

Obiective în domeniul-cheie de performanță al capacității, exprimate în minute de întârziere ATFM pe rută per zbor

0,19

0,14

0,11

0,10

0,10

DOMENIUL-CHEIE DE PERFORMANȚĂ AL RENTABILITĂȚII

Zona tarifară de rută a Republicii Cehe

Valoare de referință 2019

Valoare de referință 2024

2025

2026

2027

2028

2029

Obiective și valori de referință în domeniul-cheie de performanță al rentabilității, exprimate în cost unitar determinat (în termeni reali la prețurile din 2022)

CZK 1 315,2

CZK 1 425,1

CZK 1 426,6

CZK 1 425,3

CZK 1 393,9

CZK 1 383,9

CZK 1 336,2

EUR 53,62

EUR 58,10

58,16 EUR

58,11 EUR

56,82 EUR

56,42 EUR

54,47 EUR


ELI: http://data.europa.eu/eli/dec/2025/1053/oj

ISSN 1977-0782 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters