CELEX:32025D1063: Decizia (UE) 2025/1063 a Comisiei din 19 mai 2025 privind coerența obiectivelor de performanță incluse în proiectul de plan de performanță prezentat de Spania în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 549/2004 al Parlamentului European și al Consiliului cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru cea de a patra perioadă de referință a sistemului de performanță și de tarifare din cadrul Cerului unic european [notificată cu numărul C(2025) 2943]

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 30/05/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria L2025/106328.5.2025DECIZIA (UE) 2025/1063 A COMISIEI din 19 mai 2025 privind coerența obiectivelor de performanță incluse în proiectul de plan de performanță prezentat de Spania în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 549/2004 al Parlamentului European și...

Informatii

Data documentului: 19/05/2025; Data adoptării
Data intrării în vigoare: 28/05/2025; intră în vigoare data notificării
Data încetării: No end date
Emitent: Comisia Europeană, Direcția Generală Mobilitate și Transporturi
Formă: Repertoriu EUR-Lex
Destinatar: Spania
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria L


2025/1063

28.5.2025

DECIZIA (UE) 2025/1063 A COMISIEI

din 19 mai 2025

privind coerența obiectivelor de performanță incluse în proiectul de plan de performanță prezentat de Spania în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 549/2004 al Parlamentului European și al Consiliului cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru cea de a patra perioadă de referință a sistemului de performanță și de tarifare din cadrul Cerului unic european

[notificată cu numărul C(2025) 2943]

(Numai textul în limba spaniolă este autentic)

COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Regulamentul (CE) nr. 549/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 10 martie 2004 de stabilire a cadrului pentru crearea cerului unic european (regulamentul-cadru) (1), în special articolul 11 alineatul (3) litera (c),

având în vedere Regulamentul (UE) 2024/2803 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2024 privind punerea în aplicare a Cerului unic european (2), în special articolul 58 alineatul (3),

având în vedere Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317 al Comisiei din 11 februarie 2019 de instituire a unui sistem de performanță și de tarifare în cadrul cerului unic european și de abrogare a Regulamentelor de punere în aplicare (UE) nr. 390/2013 și (UE) nr. 391/2013 (3), în special articolul 14 alineatul (2),

întrucât:

CONSIDERAȚII GENERALE

(1)

În conformitate cu articolul 11 din Regulamentul (CE) nr. 549/2004, statele membre au obligația de a elabora planuri, fie la nivel național, fie la nivelul blocurilor funcționale de spațiu aerian („FAB”), incluzând obiective de performanță pentru fiecare perioadă de referință a sistemului de performanță și de tarifare pentru serviciile de navigație aeriană și funcțiile de rețea. Planurile respective trebuie să includă obiective de performanță la nivel local care să fie coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru perioada de referință în cauză.

(2)

Obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru cea de a patra perioadă de referință („PR4”, 2025-2029) au fost stabilite în Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/1688 a Comisiei (4).

(3)

Toate statele membre au elaborat și adoptat proiecte de planuri de performanță pentru PR4, care au fost prezentate Comisiei spre evaluare până la 1 octombrie 2024. După ce a verificat dacă aceste proiecte de planuri de performanță sunt complete, Comisia a solicitat statelor membre să prezinte proiecte de planuri de performanță actualizate până la 15 noiembrie 2024.

(4)

Evaluarea Comisiei, prezentată în decizia de față, se bazează pe proiectul de plan de performanță actualizat pentru PR4 prezentat de Spania (denumit în continuare „proiectul de plan de performanță”).

(5)

Organismul de evaluare a performanței, care asistă Comisia la punerea în aplicare a sistemului de performanță, a prezentat Comisiei un raport conținând avizul său privind evaluarea proiectelor de planuri de performanță.

(6)

În conformitate cu articolul 14 alineatul (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia a evaluat coerența obiectivelor de performanță locale incluse în proiectul de plan de performanță pe baza criteriilor stipulate la punctul 1 din anexa IV la regulamentul de punere în aplicare respectiv și ținând seama de circumstanțele locale, după caz.

(7)

Comisia și-a completat evaluarea proiectului de plan de performanță cu o examinare a elementelor prevăzute la punctul 2 din anexa IV la regulamentul de punere în aplicare respectiv. În ceea ce privește punctul 2.1 litera (d) subpunctul (vii) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia observă că nu a efectuat, în cadrul examinării respective, o analiză detaliată a metodologiei utilizate de Spania pentru alocarea costurilor între serviciile de navigație aeriană de rută și terminală în PR4. Prin urmare, Comisia nu a tras nicio concluzie, în această etapă, cu privire la conformitatea respectivei metodologii de alocare a costurilor cu articolul 15 alineatul (2) literele (e) și (f) din Regulamentul (CE) nr. 550/2004 al Parlamentului European și al Consiliului (5) și cu articolul 22 alineatul (5) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317.

EVALUAREA COMISIEI

Evaluarea obiectivelor de siguranță

(8)

În ceea ce privește domeniul-cheie de performanță al siguranței, coerența obiectivelor incluse în proiectul de plan de performanță a fost evaluată în conformitate cu punctul 1.1 din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317.

(9)

Obiectivele de performanță în domeniul-cheie de performanță al siguranței propuse de Spania în ceea ce privește eficacitatea managementului siguranței, defalcate pe obiective de management al siguranței și exprimate ca nivel de implementare, sunt următoarele:

Spania

Obiective privind eficacitatea managementului siguranței, exprimate ca nivel de implementare, variind de la nivelul A la nivelul D al AESA

Furnizorul de servicii de navigație aeriană

Obiectivul de management al siguranței

2025

2026

2027

2028

2029

ENAIRE

Politica și obiectivele în materie de siguranță

C

C

C

C

C

Managementul riscurilor la adresa siguranței

C

C

C

C

D

Asigurarea siguranței

C

C

C

C

C

Promovarea siguranței

C

C

C

C

C

Cultura siguranței

C

C

C

C

C

(10)

Comisia constată că obiectivele de performanță în materie de siguranță propuse de Spania pentru furnizorul de servicii de navigație aeriană „ENAIRE” sunt egale cu obiectivele de siguranță la nivelul Uniunii pentru fiecare an calendaristic din perioada 2025-2029 pentru fiecare obiectiv de management al siguranței, cu excepția obiectivului de „management al riscurilor la adresa siguranței” pentru care nivelul obiectivului la nivelul Uniunii este planificat să fie atins în anul 2029.

(11)

Comisia ia act de faptul că proiectul de plan de performanță instituie măsuri pentru ENAIRE în vederea atingerii obiectivelor de siguranță locale, cum ar fi efectuarea de anchete privind cultura siguranței, schimbul de date legate de siguranță cu părțile interesate relevante și participarea la grupuri de lucru internaționale dedicate siguranței operaționale.

(12)

Obiectivele de siguranță propuse de Spania pentru furnizorii de servicii de navigație aeriană terminală care fac obiectul proiectului de plan de performanță, și anume „Skyway” și „EA”, sunt și ele coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii. Comisia ia notă, de asemenea, de faptul că Spania a instituit măsuri în vederea îndeplinirii obiectivelor lor de performanță în domeniul siguranței.

(13)

Pe baza constatărilor expuse la considerentele 9-12, având în vedere că obiectivele de performanță în domeniul siguranței la nivelul Uniunii, stabilite în Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/1688, trebuie atinse până în ultimul an al PR4, și anume 2029, este oportun ca obiectivele locale de performanță în materie de siguranță incluse în proiectul de plan de performanță să fie considerate coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii.

Evaluarea obiectivelor de mediu

(14)

În ceea ce privește domeniul-cheie de performanță al mediului, coerența obiectivelor incluse în proiectul de plan de performanță referitoare la eficiența medie a zborului orizontal pe rută corespunzătoare traiectoriei reale a fost evaluată pe baza criteriului prevăzut la punctul 1.2 din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. În consecință, obiectivele de mediu propuse de Spania au fost comparate cu valorile de referință relevante pentru eficiența zborului orizontal pe rută, stabilite în Planul de îmbunătățire a rețelei europene de rute („ERNIP”) elaborat în conformitate cu anexa I la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/123 al Comisiei (6) și disponibile la momentul adoptării obiectivelor de performanță la nivelul Uniunii pentru PR4, și anume la 2 iulie 2024.

(15)

Obiectivele de performanță de mediu propuse de Spania pentru PR4 și valorile de referință naționale corespunzătoare din ERNIP, exprimate ca eficiență medie a zborului orizontal pe rută corespunzătoare traiectoriei reale, sunt următoarele:

Spania

2025

2026

2027

2028

2029

Obiective în domeniul-cheie de performanță al mediului, exprimate ca eficiență medie a zborului orizontal pe rută corespunzătoare traiectoriei reale

2,86 %

2,82 %

2,79 %

2,75 %

2,74 %

Valori de referință

2,86 %

2,82 %

2,79 %

2,75 %

2,74 %

(16)

Comisia constată că obiectivele de mediu propuse de Spania sunt egale cu valorile de referință naționale corespunzătoare pentru fiecare an calendaristic din PR4.

(17)

Pe baza constatărilor expuse la considerentele 15 și 16, este oportun ca obiectivele în domeniul-cheie de performanță al mediului incluse în proiectul de plan de performanță să fie considerate coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru PR4.

(18)

Comisia ia act de faptul că Spania a prezentat, în proiectul de plan de performanță, măsuri pentru atingerea obiectivelor de mediu locale, care includ implementarea unui spațiu aerian cu rute libere transfrontalier consolidat, promovarea operațiunilor de coborâre continuă și de urcare continuă și participarea la inițiativele europene de promovare a eficienței zborurilor.

(19)

Cu toate acestea, având în vedere constatările organismului de evaluare a performanței, Comisia se îndoiește că măsurile prezentate de Spania în proiectul de plan de performanță în vederea atingerii obiectivelor de performanță de mediu sunt adecvate pentru a permite atingerea efectivă a respectivelor obiective. În particular, se remarcă faptul că, în proiectul de plan de performanță, Spania nu s-a angajat în mod expres să pună în aplicare măsurile operaționale prevăzute în ERNIP.

(20)

Prin urmare, Comisia consideră că, în legătură cu adoptarea planului său final de performanță în conformitate cu articolul 16 litera (a) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Spania trebuie să consolideze măsurile vizând atingerea obiectivelor sale de mediu pentru PR4, prezentate în proiectul de plan de performanță, inclusiv prin angajamentul de a respecta toate măsurile operaționale prevăzute în ERNIP.

Evaluarea obiectivelor de capacitate

(21)

În ceea ce privește domeniul-cheie de performanță al capacității, coerența obiectivelor incluse în proiectul de plan de performanță referitoare la întârzierea medie în managementul fluxurilor de trafic aerian (ATFM) pe rută per zbor a fost evaluată pe baza criteriului prevăzut la punctul 1.3 din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. În consecință, obiectivele de capacitate propuse de Spania pentru serviciile de rută au fost comparate cu valorile de referință relevante stabilite în Planul de administrare a rețelei elaborat în conformitate cu articolul 9 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/123 și disponibile la momentul adoptării obiectivelor de performanță la nivelul Uniunii pentru PR4, și anume la 2 iulie 2024.

(22)

Obiectivele de capacitate pentru serviciile de rută propuse de Spania pentru PR4, exprimate în minute de întârziere ATFM per zbor, și valorile de referință corespunzătoare din Planul de administrare a rețelei sunt următoarele:

Spania

2025

2026

2027

2028

2029

Obiective în domeniul-cheie de performanță al capacității, exprimate în minute de întârziere ATFM pe rută per zbor

0,38

0,29

0,24

0,21

0,21

Valori de referință

0,38

0,29

0,24

0,21

0,21

(23)

Comisia observă că obiectivele de capacitate pentru serviciile de rută propuse de Spania sunt egale cu valorile de referință naționale corespunzătoare pentru fiecare an calendaristic din PR4.

(24)

Comisia observă că Spania a prezentat, în proiectul de plan de performanță, măsuri vizând atingerea obiectivelor de capacitate locale pentru serviciile de rută. Printre aceste măsuri se numără angajarea de agenți de control al traficului aerian („ATCO”) suplimentari, îmbunătățirea sistemului de planificare a programului de lucru al ATCO, reevaluarea și adaptarea capacităților sectoriale, precum și modernizarea sistemului actual de management al traficului aerian.

(25)

Pe baza constatărilor expuse la considerentele 22-24, este oportun ca obiectivele în domeniul-cheie de performanță al capacității incluse în proiectul de plan de performanță al Spaniei să fie considerate coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru PR4.

(26)

Cu toate acestea, având în vedere constatările organismului de evaluare a performanței și ținând cont de performanța reală degradată în materie de capacitate înregistrată pentru anul 2024, Comisia consideră că Spania trebuie să accelereze punerea în aplicare a măsurilor de sporire a capacității prevăzute în proiectul de performanță sau să consolideze măsurile respective, pentru a sprijini atingerea obiectivelor sale de performanță în materie de capacitate pentru PR4. Este necesar ca Spania să includă aceste modificări în planul său final de performanță care urmează să fie adoptat în conformitate cu articolul 16 litera (a) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317.

Examinarea obiectivelor de capacitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală

(27)

În conformitate cu punctul 2.1 litera (b) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia și-a completat evaluarea proiectului de plan de performanță prin examinarea obiectivelor de performanță în materie de capacitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală, stabilite în ceea ce privește aeroporturile menționate la articolul 1 alineatele (3) și (4) din respectivul regulament de punere în aplicare. S-a constatat că aceste obiective nu dau naștere la preocupări.

Evaluarea obiectivelor de rentabilitate

(28)

În ceea ce privește domeniul-cheie de performanță al rentabilității, coerența obiectivelor incluse în proiectul de plan de performanță referitoare la costul unitar determinat pentru serviciile de navigație aeriană de rută a fost evaluată pe baza criteriilor prevăzute la punctul 1.4 literele (a), (b) și (c) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. Aceste criterii sunt tendința costului unitar determinat pe parcursul PR4, tendința pe termen lung a costului unitar determinat pe parcursul celei de a treia și a patra perioade de referință („PR3” și „PR4”) (2020-2029) și valoarea de referință pentru costul unitar determinat la nivelul zonei tarifare, comparată cu valoarea medie corespunzătoare zonelor tarifare în care furnizorii de servicii de navigație aeriană au un mediu operațional și economic similar.

(29)

Obiectivele de rentabilitate pentru serviciile de rută propuse de Spania pentru zonele tarifare „Spania continentală” și Spania – Insulele Canare” pentru PR4 și valorile de referință aferente sunt următoarele:

Zonele tarifare de rută ale Spaniei

Valoare de referință 2019

Valoare de referință 2024

2025

2026

2027

2028

2029

Obiective și valori de referință ale zonei tarifare „Spania continentală” în domeniul-cheie de performanță al rentabilității, exprimate în cost unitar determinat (în termeni reali la prețurile din 2022)

57,69 EUR

53,71 EUR

55,10 EUR

55,09 EUR

54,48 EUR

53,25 EUR

51,55 EUR

Obiective și valori de referință ale zonei tarifare „Spania – Insulele Canare” în domeniul-cheie de performanță al rentabilității, exprimate în cost unitar determinat (în termeni reali la prețurile din 2022)

57,93 EUR

52,54 EUR

52,63 EUR

53,56 EUR

53,77 EUR

53,28 EUR

51,92 EUR

(30)

În ceea ce privește criteriul de evaluare stipulat la punctul 1.4 litera (a) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia observă că tendințele costului unitar determinat din Spania pe durata PR4 la nivelul zonelor tarifare „Spania continentală” și „Spania – Insulele Canare”, de –0,8 %, respectiv –0,2 %, reprezintă o performanță mai slabă decât tendința la nivelul Uniunii, de –1,2 %, pentru aceeași perioadă.

(31)

În ceea ce privește criteriul de evaluare stipulat la punctul 1.4 litera (b) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia observă că tendințele pe termen lung ale costului unitar determinat pe durata PR3 și PR4 pentru serviciile la nivelul zonelor tarifare „Spania continentală” și „Spania – Insulele Canare”, ambele cifrându-se la –1,2 %, reprezintă o performanță mai bună decât tendința pe termen lung la nivelul Uniunii, de –1,0 %, pentru aceeași perioadă.

(32)

În ceea ce privește criteriul de evaluare prevăzut la punctul 1.4 litera (c) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia observă că valoarea de referință a Spaniei pentru costul unitar determinat, de 53,55 EUR în termeni reali la prețurile din 2022 („EUR2022”), este cu 17,3 % mai mică decât valoarea de referință medie, de 64,78 EUR în EUR2022, a grupului comparativ relevant prevăzut la articolul 7 din Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/1688.

(33)

Este clar că tendințele pe termen lung ale costului unitar determinat din Spania prezintă o performanță superioară celei înregistrate de tendința corespunzătoare la nivelul Uniunii și că Spania demonstrează o performanță bună în materie de rentabilitate în ceea ce privește valoarea de referință pentru 2024, care este mai mică decât media corespunzătoare a grupului comparativ. În plus, obiectivele de rentabilitate ale Spaniei conduc la o reducere a costului unitar determinat pe parcursul PR4 pentru ambele zone tarifare. Prin urmare, Comisia consideră că abaterile limitate de la tendința costului unitar determinat pentru PR4 la nivelul Uniunii menționate la considerentul 30 nu înseamnă că obiectivele de performanță ale Spaniei în domeniul rentabilității nu sunt coerente cu obiectivele de performanță în domeniul rentabilității la nivelul Uniunii.

(34)

Pe baza constatărilor expuse la considerentele 29-33, este oportun ca obiectivele în domeniul-cheie de performanță al rentabilității incluse în proiectul de plan de performanță să fie considerate coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru PR4.

Examinarea obiectivelor în materie de rentabilitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală

(35)

În conformitate cu punctul 2.1 litera (c) din anexa IV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia și-a completat evaluarea proiectului de plan de performanță cu examinarea obiectivelor de performanță în materie de rentabilitate pentru serviciile de navigație aeriană terminală stabilite în ceea ce privește aeroporturile menționate la articolul 1 alineatele (3) și (4) din regulamentul de punere în aplicare respectiv. S-a constatat că aceste obiective nu dau naștere la preocupări.

CONCLUZII

(36)

În lumina celor de mai sus, este oportun ca obiectivele de performanță incluse în proiectul de plan de performanță al Spaniei să fie considerate coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru PR4,

ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:

Articolul 1

Obiectivele de performanță incluse în proiectul de plan de performanță prezentat de Spania pentru cea de a patra perioadă de referință („PR4”), enumerate în anexa la prezenta decizie, sunt coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru PR4 prevăzute în Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/1688.

Articolul 2

Prezenta decizie se adresează Regatului Spaniei.

Adoptată la Bruxelles, 19 mai 2025.

Pentru Comisie

Apostolos TZITZIKOSTAS

Membru al Comisiei


(1)  
JO L 96, 31.3.2004, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2004/549/oj.

(2)  
JO L, 2024/2803, 11.11.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2024/2803/oj.

(3)  
JO L 56, 25.2.2019, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2019/317/oj.

(4)  Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/1688 a Comisiei din 12 iunie 2024 de stabilire a obiectivelor de performanță la nivelul Uniunii privind rețeaua de management al traficului aerian pentru a patra perioadă de referință, care începe la 1 ianuarie 2025 și se încheie la 31 decembrie 2029 (JO L, 2024/1688, 17.6.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2024/1688/oj).

(5)  Regulamentul (CE) nr. 550/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 10 martie 2004 privind prestarea de servicii de navigație aeriană în cerul unic European (regulament privind prestarea de servicii) (JO L 96, 31.3.2004, p. 10, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2004/550/oj).

(6)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/123 al Comisiei din 24 ianuarie 2019 de stabilire a normelor de punere în aplicare a funcțiilor rețelei de management al traficului aerian (ATM) și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 677/2011 al Comisiei (JO L 28, 31.1.2019, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2019/123/oj).


ANEXĂ

Obiective de performanță incluse în proiectul de plan de performanță al Spaniei, care, conform constatărilor, sunt coerente cu obiectivele de performanță la nivelul Uniunii pentru cea de a patra perioadă de referință

DOMENIUL DE PERFORMANȚĂ-CHEIE AL SIGURANȚEI

Spania

Obiective privind eficacitatea managementului siguranței, exprimate ca nivel de implementare, variind de la nivelul A la nivelul D al Agenției Europene pentru Siguranța Aviației (EASA)

Furnizorii de servicii de navigație aeriană

Obiectivul de management al siguranței

2025

2026

2027

2028

2029

ENAIRE

Politica și obiectivele în materie de siguranță

C

C

C

C

C

Managementul riscurilor la adresa siguranței

C

C

C

C

D

Asigurarea siguranței

C

C

C

C

C

Promovarea siguranței

C

C

C

C

C

Cultura siguranței

C

C

C

C

C

Skyway

Politica și obiectivele în materie de siguranță

C

D

D

D

D

Managementul riscurilor la adresa siguranței

C

C

D

D

D

Asigurarea siguranței

C

C

C

C

C

Promovarea siguranței

D

D

D

D

D

Cultura siguranței

C

C

C

C

C

EA

Politica și obiectivele în materie de siguranță

C

C

C

C

C

Managementul riscurilor la adresa siguranței

C

C

C

C

D

Asigurarea siguranței

C

C

C

C

C

Promovarea siguranței

C

C

C

C

C

Cultura siguranței

D

C

C

C

C

DOMENIUL-CHEIE DE PERFORMANȚĂ AL MEDIULUI

Spania

2025

2026

2027

2028

2029

Obiective în domeniul-cheie de performanță al mediului, exprimate ca eficiență medie a zborului orizontal pe rută corespunzătoare traiectoriei reale

2,86 %

2,82 %

2,79 %

2,75 %

2,74 %

DOMENIUL DE PERFORMANȚĂ-CHEIE AL CAPACITĂȚII

Spania

2025

2026

2027

2028

2029

Obiective în domeniul-cheie de performanță al capacității, exprimate în minute de întârziere ATFM pe rută per zbor

0,38

0,29

0,24

0,21

0,21

DOMENIUL-CHEIE DE PERFORMANȚĂ AL RENTABILITĂȚII

Zonele tarifare de rută ale Spaniei

Valoare de referință 2019

Valoare de referință 2024

2025

2026

2027

2028

2029

Obiective și valori de referință ale zonei tarifare „Spania continentală” în domeniul-cheie de performanță al rentabilității, exprimate în cost unitar determinat (în termeni reali la prețurile din 2022)

EUR 57,69

EUR 53,71

EUR 55,10

EUR 55,09

EUR 54,48

EUR 53,25

EUR 51,55

Obiective și valori de referință ale zonei tarifare „Spania – Insulele Canare” în domeniul-cheie de performanță al rentabilității, exprimate în cost unitar determinat (în termeni reali la prețurile din 2022)

EUR 57,93

EUR 52,54

EUR 52,63

EUR 53,56

EUR 53,77

EUR 53,28

EUR 51,92


ELI: http://data.europa.eu/eli/dec/2025/1063/oj

ISSN 1977-0782 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters