CELEX:32025R0753: Regulamentul delegat (UE) 2025/753 al Comisiei din 16 aprilie 2025 de completare a Regulamentului (UE) 2023/2631 al Parlamentului European și al Consiliului prin stabilirea conținutului, a metodologiilor și a modului de prezentare a informațiilor care urmează să fie publicate în mod voluntar de emitenții de obligațiuni comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului sau de obligațiuni legate de durabilitate prin intermediul modelelor de publicare periodică a informațiilor post-emisiune
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 14/08/2025 |
|
Informatii
Data documentului: 16/04/2025; Data adoptăriiData intrării în vigoare: 14/08/2025; intrare în vigoare data publicării +20 a se vedea articolul 6
Data încetării: No end date
Emitent: Comisia Europeană, Direcția Generală Stabilitate Financiară, Servicii Financiare și Uniunea Piețelor de Capital
Formă: Repertoriu EUR-Lex
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria L |
2025/753 |
25.7.2025 |
REGULAMENTUL DELEGAT (UE) 2025/753 AL COMISIEI
din 16 aprilie 2025
de completare a Regulamentului (UE) 2023/2631 al Parlamentului European și al Consiliului prin stabilirea conținutului, a metodologiilor și a modului de prezentare a informațiilor care urmează să fie publicate în mod voluntar de emitenții de obligațiuni comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului sau de obligațiuni legate de durabilitate prin intermediul modelelor de publicare periodică a informațiilor post-emisiune
(Text cu relevanță pentru SEE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) 2023/2631 al Parlamentului European și al Consiliului din 22 noiembrie 2023 privind obligațiunile verzi europene și publicarea opțională de informații pentru obligațiunile comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului și pentru obligațiunile legate de durabilitate (1), în special articolul 21 alineatul (4),
întrucât:
(1) |
Emitenții de obligațiuni comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului și de obligațiuni legate de durabilitate pot alege să publice informațiile menționate la articolul 21 din Regulamentul (UE) 2023/2631 utilizând modelele comune. Nu există nicio obligație de a folosi aceste modele comune pentru prezentarea informațiilor menționate la articolul 21 din Regulamentul (UE) 2023/2631. Totuși, în cazul în care optează pentru utilizarea acestor modele, emitenții ar trebui să le urmeze. Emitenții care utilizează modelele au în continuare libertatea de a publica informații suplimentare. |
(2) |
Articolul 20 din Regulamentul (UE) 2023/2631 prevede obligația Comisiei de a publica orientări care stabilesc modele pentru informațiile publicate în mod voluntar înainte de emisiune de emitenții de obligațiuni comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului și de obligațiuni legate de durabilitate. Asigurarea consecvenței și comparabilității modelelor publicate în orientările respective și ale modelelor pe care emitenții obligațiunilor respective ar trebui să le utilizeze atunci când publică în mod voluntar informații post-emisiune va facilita utilizarea de către investitori a informațiilor cuprinse în modelele respective și va spori, astfel, transparența. |
(3) |
Pentru a asigura consecvența cu informațiile pe care emitenții trebuie să le publice pentru obligațiunile verzi europene, modelele pentru publicarea voluntară de informații post-emisiune pentru emitenții de obligațiuni comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului și de obligațiuni legate de durabilitate se bazează pe secțiunile relevante din modelele de publicare a informațiilor post-emisiune în conformitate cu standardul privind obligațiunile verzi europene. |
(4) |
Asigurarea clarității pentru emitenți cu privire la utilizarea modelelor de publicare a informațiilor post-emisiune va încuraja adoptarea acestor modele, contribuind astfel la sporirea transparenței și a standardizării pe piața obligațiunilor durabile. Este necesar, de aceea, să se precizeze mai în detaliu aspectele legate de utilizarea acestor modele. Precizările se referă la frecvența cu care emitenții ar trebui să publice periodic informații post-emisiune, care ar trebui să ia în considerare faptul că emitentul obține sau nu obține o examinare externă a informațiilor publicate. |
(5) |
Pentru a oferi mai multă claritate emitenților, este necesar să se specifice limba care trebuie utilizată pentru publicarea voluntară de informații, precum și mijloacele de publicare și durata în care informațiile publicate ar trebui să rămână disponibile. |
(6) |
Pentru a proteja investitorii, este necesar să se precizeze cum ar trebui să procedeze emitenții în cazul în care trebuie să își rectifice informațiile publicate. |
(7) |
Articolul 45 din Regulamentul (UE) 2023/2631 permite autorităților competente să solicite emitenților care utilizează modelele pentru publicarea voluntară a informațiilor post-emisiune să includă în modelele respective elementele enumerate la articolul 21 din regulamentul respectiv. Pentru a facilita comunicarea dintre emitenții care utilizează aceste modele și autoritățile competente relevante și pentru a facilita notificările publicării de informații voluntare, autoritățile respective ar trebui să creeze un punct de contact, |
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
Articolul 1
Modele pentru publicarea voluntară a informațiilor post-emisiune pentru obligațiuni comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului sau obligațiuni legate de durabilitate
Emitenții de obligațiuni comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului sau de obligațiuni legate de durabilitate care optează pentru utilizarea modelelor comune voluntare menționate la articolul 21 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2023/2631 utilizează modelele prevăzute în anexă. Un model se poate referi la mai multe emisiuni de obligațiuni.
Articolul 2
Frecvența publicării
(1) Emitenții de obligațiuni comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului care optează să publice în mod voluntar informațiile menționate la articolul 21 din Regulamentul (UE) 2023/2631 efectuează această publicare pentru fiecare perioadă de 12 luni până la data alocării integrale a încasărilor din obligațiunile respective. Emitenții de obligațiuni legate de durabilitate care optează să publice aceste informații în mod voluntar efectuează această publicare pentru fiecare perioadă de 12 luni până la îndeplinirea ultimului obiectiv în materie de durabilitate.
(2) Prima perioadă de 12 luni menționată la alineatul (1) începe la data emiterii obligațiunilor în cauză.
(3) Emitenții de obligațiuni comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului sau de obligațiuni legate de durabilitate pot stabili că data de încheiere a primei perioade de raportare este ultima zi a anului calendaristic sau a exercițiului financiar al emisiunii.
(4) Emitenții de obligațiuni comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului sau de obligațiuni legate de durabilitate care obțin o examinare externă a informațiilor lor post-emisiune publicate periodic publică aceste informații post-emisiune în termen de 270 de zile de la sfârșitul fiecărei perioade de 12 luni menționate la alineatul (1).
(5) Emitenții de obligațiuni comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului sau de obligațiuni legate de durabilitate care nu obțin o examinare externă a informațiilor lor post-emisiune publicate periodic publică aceste informații post-emisiune în termen de 150 de zile de la sfârșitul fiecărei perioade de 12 luni menționate la alineatul (1).
Articolul 3
Publicarea pe site-urile web ale emitenților
(1) Emitenții de obligațiuni comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului sau de obligațiuni legate de durabilitate publică pe site-ul lor web informațiile menționate la articolul 21 din Regulamentul (UE) 2023/2631 utilizând modelele menționate la articolul 1.
Informațiile publicate, inclusiv orice modificare sau corectură adusă acestora, sunt disponibile gratuit timp de cel puțin 12 luni de la scadența obligațiunilor în cauză.
(2) Informațiile menționate la articolul 21 din Regulamentul (UE) 2023/2631 se publică, la alegerea emitentului obligațiunilor în cauză, fie într-o limbă uzuală în domeniul finanțelor internaționale, fie:
(a) |
în cazul în care obligațiunile sunt oferite publicului sau sunt admise la tranzacționare într-un singur stat membru, într-o limbă acceptată de autoritatea competentă a statului membru respectiv; |
(b) |
în cazul în care obligațiunile sunt oferite publicului sau admise la tranzacționare în două sau mai multe state membre, într-o limbă acceptată de autoritatea competentă a fiecăruia din statele membre respective. |
(3) Prin derogare de la alineatul (2), în cazul în care a fost publicat un prospect pentru obligațiunile în cauză în temeiul articolului 3 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2017/1129 al Parlamentului European și al Consiliului (2), informațiile menționate la articolul 21 din Regulamentul (UE) 2023/2631 se publică în limba sau limbile prospectului respectiv.
Articolul 4
Corecții
Atunci când alocarea încasărilor este corectată după publicarea informațiilor menționate la articolul 21 din Regulamentul (UE) 2023/2631, emitenții de obligațiuni comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului sau de obligațiuni legate de durabilitate actualizează imediat în consecință informațiile respective și le publică fără întârzieri nejustificate.
Articolul 5
Notificarea autorităților competente și mijloacele de comunicare
(1) După fiecare publicare, emitenții de obligațiuni comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului sau de obligațiuni legate de durabilitate notifică, prin mijloace electronice și fără întârzieri nejustificate, autorităților lor competente:
(a) |
publicarea informațiilor menționate la articolul 21 din Regulamentul (UE) 2023/2631; |
(b) |
publicarea oricăror actualizări menționate la articolul 4; |
(c) |
linkul către site-ul web pe care au fost publicate informațiile respective. |
(2) Autoritățile competente creează un punct de contact care va servi drept destinatar al tuturor notificărilor efectuate de emitent în conformitate cu alineatul (1).
Articolul 6
Intrare în vigoare
Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.
Adoptat la Bruxelles, 16 aprilie 2025.
Pentru Comisie
Președinta
Ursula VON DER LEYEN
(1)
JO L, 2023/2631, 30.11.2023, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/2631/oj.
(2) Regulamentul (UE) 2017/1129 al Parlamentului European și al Consiliului din 14 iunie 2017 privind prospectul care trebuie publicat în cazul unei oferte publice de valori mobiliare sau al admiterii de valori mobiliare la tranzacționare pe o piață reglementată, și de abrogare a Directivei 2003/71/CE (JO L 168, 30.6.2017, p. 12, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2017/1129/oj).
ANEXĂ
MODEL PENTRU PUBLICAREA PERIODICĂ DE INFORMAȚII POST-EMISIUNE PENTRU OBLIGAȚIUNI COMERCIALIZATE CA FIIND DURABILE DIN PUNCTUL DE VEDERE AL MEDIULUI
[Indicați în titlu dacă informațiile post-emisiune publicate periodic sunt revizuite]
Prezentul document și conținutul său nu fac obiectul niciunei aprobări sau validări din partea vreunei autorități competente.
1. Informații generale
|
||||||||||||||||||||||
2. Strategia și justificarea de mediu Prezentare generală
Legătura cu activele, cifra de afaceri și indicatorii-cheie de performanță CapEx și OpEx
Link către planurile de tranziție
|
||||||||||||||||||||||
3. Alocarea încasărilor din obligațiuni [Informațiile enumerate mai jos ar trebui furnizate cel puțin la nivelul activității economice și, în mod ideal, la nivelul proiectului sau al grupului de proiecte. Acordurile de confidențialitate, considerentele de concurență sau un număr mare de proiecte eligibile subiacente și considerații similare pot justifica limitarea volumului de detalii care sunt puse la dispoziție.] Alocarea pentru activitățile economice aliniate la taxonomie
Excluderi
|
||||||||||||||||||||||
4. (Opțional) Impactul asupra mediului
[Informațiile furnizate aici ar putea include indicatori specifici, cum ar fi, dar fără a se limita la aceștia, emisiile de gaze cu efect de seră evitate (tCO2e), capacitatea instalată de energie din surse regenerabile (măsurată în MW), reducerea consumului de energie (MWh) și/sau reducerea intensității energetice (MWh pe unitate de producție), reducerea prelevărilor de apă (m3) și/sau reducerea intensității apei (m3 pe unitate de producție), reducerea deșeurilor generate (tone metrice) și reducerea deșeurilor periculoase și nepericuloase (tone metrice), reducerea suprafeței terenurilor afectate (ha) sau dimensiunea terenurilor refăcute (ha) în ceea ce privește impactul asupra biodiversității.] |
||||||||||||||||||||||
5. Informații privind raportarea
|
||||||||||||||||||||||
6. Alte informații relevante |
[În cazul unei obligațiuni de securitizare, trimiterile la emitent din prezentul document se interpretează ca trimiteri la inițiator și, după caz, se înlocuiesc cu trimiteri la inițiator.]
MODEL PENTRU PUBLICAREA PERIODICĂ DE INFORMAȚII POST-EMISIUNE PENTRU OBLIGAȚIUNILE LEGATE DE DURABILITATE
[Indicați în titlu dacă informațiile post-emisiune publicate periodic sunt revizuite]
Prezentul document și conținutul său nu fac obiectul niciunei aprobări sau validări din partea vreunei autorități competente.
1. Informații generale
|
||||||||||||||||||||||
2. Strategia și justificarea de mediu Caracteristici importante ale obligațiunii
Prezentare generală
Link către planurile de tranziție
|
||||||||||||||||||||||
3. Informații privind raportarea
|
||||||||||||||||||||||
4. Alte informații relevante |
Tabelul A, de adăugat la informațiile periodice post-emisiune pentru obligațiunile comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului în cazul în care încasările sunt alocate conform unei abordări graduale
[Informațiile din tabelul de mai jos trebuie furnizate cel puțin la nivelul activității economice și, în mod ideal, la nivelul proiectului sau al grupului de proiecte. Acordurile de confidențialitate, considerentele de concurență sau un număr mare de proiecte eligibile subiacente și considerații similare pot justifica limitarea volumului de detalii care sunt puse la dispoziție.]
Informațiile din tabelul de mai jos acoperă perioada cuprinsă între emiterea obligațiunii în cauză și data raportării.
Tabelul A
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
Totaluri: |
|||||||
De la emitere |
[perioada de raportare] |
||||||
Cuantumul total al încasărilor din obligațiuni alocate de la emitere: [X] Din care, cuantumul total al încasărilor din obligațiuni alocate activităților economice aliniate la taxonomie de la emitere: [X] |
Cuantumul total al încasărilor din obligațiuni alocate în perioada de raportare: [X] Din care, cuantumul total al încasărilor din obligațiuni alocate activităților economice aliniate la taxonomie în perioada de raportare: [X] Din care:
|
Tabelul B, de adăugat la informațiile post-emisiune publicate periodic pentru obligațiunile comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului în cazul în care încasările din obligațiuni sunt alocate unui portofoliu de active
[Informațiile din tabelul de mai jos trebuie furnizate cel puțin la nivelul activității economice și, în mod ideal, la nivelul proiectului sau al grupului de proiecte. Acordurile de confidențialitate, considerentele de concurență sau un număr mare de proiecte eligibile subiacente și considerații similare pot justifica limitarea volumului de detalii care sunt puse la dispoziție.]
Informațiile din tabelul de mai jos se referă la perioada de raportare.
Tabelul B
Obligațiuni în circulație comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului |
Portofoliu de active durabile din punctul de vedere al mediului |
||||||||||||||||
O prezentare generală a tuturor obligațiunilor în circulație comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului, indicând valoarea lor individuală și combinată. |
O prezentare generală a activelor din bilanțul emitentului, indicând:
|
||||||||||||||||
Valoarea totală a portofoliului de obligațiuni aflate în circulație comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului |
Valoarea totală a portofoliului de active durabile din punctul de vedere al mediului: Valoarea totală a portofoliului de active durabile din punctul de vedere al mediului legate de o activitate care este aliniată la taxonomie: |
(1) Regulamentul (UE) 2020/852 al Parlamentului European și al Consiliului din 18 iunie 2020 privind instituirea unui cadru care să faciliteze investițiile durabile și de modificare a Regulamentului (UE) 2019/2088 (JO L 198, 22.6.2020, p. 13, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2020/852/oj).
(2) Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 26 iunie 2013 privind situațiile financiare anuale, situațiile financiare consolidate și rapoartele conexe ale anumitor tipuri de întreprinderi, de modificare a Directivei 2006/43/CE a Parlamentului European și a Consiliului și de abrogare a Directivelor 78/660/CEE și 83/349/CEE ale Consiliului (JO L 182, 29.6.2013, p. 19, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2013/34/oj).
(3) Regulamentul delegat (UE) 2020/1818 al Comisiei din 17 iulie 2020 de completare a Regulamentului (UE) 2016/1011 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standardele minime pentru indicii UE de referință pentru activitățile de tranziție climatică și indicii UE de referință aliniați la Acordul de la Paris (JO L 406, 3.12.2020, p. 17, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2020/1818/oj).
(4) Regulamentul delegat (UE) 2021/2178 al Comisiei din 6 iulie 2021 de completare a Regulamentului (UE) 2020/852 al Parlamentului European și al Consiliului prin precizarea conținutului și a modului de prezentare a informațiilor care trebuie furnizate de întreprinderile care fac obiectul articolului 19a sau 29a din Directiva 2013/34/UE în ceea ce privește activitățile economice durabile din punctul de vedere al mediului și prin precizarea metodologiei pentru respectarea acestei obligații de furnizare de informații (JO L 443, 10.12.2021, p. 9, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2021/2178/oj).
(5) Regulamentul (UE) 2020/852 al Parlamentului European și al Consiliului din 18 iunie 2020 privind instituirea unui cadru care să faciliteze investițiile durabile și de modificare a Regulamentului (UE) 2019/2088 (JO L 198, 22.6.2020, p. 13, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2020/852/oj).
(6) Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 26 iunie 2013 privind situațiile financiare anuale, situațiile financiare consolidate și rapoartele conexe ale anumitor tipuri de întreprinderi, de modificare a Directivei 2006/43/CE a Parlamentului European și a Consiliului și de abrogare a Directivelor 78/660/CEE și 83/349/CEE ale Consiliului (JO L 182, 29.6.2013, p. 19, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2013/34/oj).
(7) Regulamentul (CE) nr. 1893/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 decembrie 2006 de stabilire a Nomenclatorului statistic al activităților economice NACE a doua revizuire și de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 3037/90 al Consiliului, precum și a anumitor regulamente CE privind domenii statistice specifice (JO L 393, 30.12.2006, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2006/1893/oj).
(8) Regulamentul (UE) 2020/852 al Parlamentului European și al Consiliului din 18 iunie 2020 privind instituirea unui cadru care să faciliteze investițiile durabile și de modificare a Regulamentului (UE) 2019/2088 (JO L 198, 22.6.2020, p. 13, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2020/852/oj).
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/753/oj
ISSN 1977-0782 (electronic edition)