CELEX:32025R1126: Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1126 al Comisiei din 5 iunie 2025 de stabilire a standardelor tehnice de punere în aplicare pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește stabilirea de formulare, modele și proceduri standard pentru informațiile care trebuie incluse în cererea de autorizare de a face oferte publice de tokenuri raportate la active și de a solicita admiterea acestora la tranzacționare

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 06/10/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria L2025/112615.9.2025REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2025/1126 AL COMISIEI din 5 iunie 2025 de stabilire a standardelor tehnice de punere în aplicare pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea...

Informatii

Data documentului: 05/06/2025; Data adoptării
Data intrării în vigoare: 05/10/2025; intrare în vigoare data publicării +20 a se vedea articolul 3
Data încetării: No end date
Emitent: Comisia Europeană, Direcția Generală Stabilitate Financiară, Servicii Financiare și Uniunea Piețelor de Capital
Formă: Repertoriu EUR-Lex
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria L


2025/1126

15.9.2025

REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2025/1126 AL COMISIEI

din 5 iunie 2025

de stabilire a standardelor tehnice de punere în aplicare pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește stabilirea de formulare, modele și proceduri standard pentru informațiile care trebuie incluse în cererea de autorizare de a face oferte publice de tokenuri raportate la active și de a solicita admiterea acestora la tranzacționare

(Text cu relevanță pentru SEE)

COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Regulamentul (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului din 31 mai 2023 privind piețele criptoactivelor și de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1093/2010 și (UE) nr. 1095/2010 și a Directivelor 2013/36/UE și (UE) 2019/1937 (1), în special articolul 18 alineatul (7) al treilea paragraf,

întrucât:

(1)

Regulamentul delegat (UE) 2025/1125 al Comisiei (2) precizează informațiile care trebuie incluse într-o cerere de autorizare de a face oferte publice de tokenuri raportate la active și de a solicita admiterea acestora la tranzacționare în temeiul articolului 16 din Regulamentul (UE) 2023/1114.

(2)

Pentru a facilita comunicarea dintre persoanele juridice care solicită autorizarea în temeiul articolului 18 alineatul (6) din Regulamentul (UE) 2023/1114 și autoritățile competente, autoritățile competente ar trebui să desemneze un punct de contact specific pentru primirea cererilor de autorizare pentru a face oferte publice de tokenuri raportate la active și pentru a solicita admiterea acestora la tranzacționare și ar trebui să publice informațiile privind punctul de contact pe site-ul lor web.

(3)

În scopul armonizării, persoanele juridice sau alte întreprinderi care intenționează să facă oferte publice de tokenuri raportate la active sau să solicite admiterea acestora la tranzacționare („emitenți solicitanți”) ar trebui să transmită informațiile necesare pentru o astfel de autorizare în mod uniform și să utilizeze în întreaga Uniune aceleași formulare, modele și proceduri standard pentru informațiile care trebuie incluse în cerere.

(4)

Informațiile transmise de emitenții solicitanți ar trebui să fie adevărate, exacte, complete și actualizate din momentul transmiterii cererii și până la acordarea autorizării. Având în vedere că unele informații se pot referi doar la viitor, orice dată viitoare inclusă în informații ar trebui să fie indicată în mod specific în cerere.

(5)

Pentru a asigura tratarea promptă și în timp util a cererilor, autoritățile competente ar trebui să confirme primirea cererii trimițând emitentului solicitant, pe cale electronică, pe suport de hârtie sau în ambele formate, o confirmare de primire. Confirmarea de primire ar trebui să includă datele de contact ale persoanelor sau funcțiile responsabile cu gestionarea cererii de autorizare.

(6)

Pentru a asigura o procedură clară, transparentă și uniformă aplicabilă evaluării cererii prezentate autorităților competente, este necesar să se specifice anumite norme procedurale.

(7)

Prezentul regulament are la bază proiectele de standarde tehnice de punere în aplicare, elaborate în cooperare strânsă cu Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe și prezentate Comisiei de Autoritatea Bancară Europeană.

(8)

Autoritatea Bancară Europeană a efectuat consultări publice deschise cu privire la proiectul de standarde tehnice de punere în aplicare pe care se bazează prezentul regulament, a analizat costurile și beneficiile potențiale aferente și a solicitat opinia Grupului părților interesate din domeniul bancar, instituit în conformitate cu articolul 37 din Regulamentul (UE) nr. 1093/2010 al Parlamentului European și al Consiliului (3),

ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:

Articolul 1

Depunerea cererii de autorizare de a face oferte publice de tokenuri raportate la active și de a solicita admiterea acestora la tranzacționare

(1) Emitenții solicitanți care transmit autorității lor competente cererea de autorizare menționată la articolul 18 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2023/1114 în conformitate cu Regulamentul delegat (UE) 2025/1125 utilizează formularul standard prevăzut în anexa I și modelul prevăzut în anexa II la prezentul regulament.

(2) Autoritățile competente pun la dispoziție pe site-ul lor web coordonatele lor pentru depunerea cererii de autorizare, precum și formularul standard prevăzut în anexa I și modelul prevăzut în anexa II.

(3) Autoritățile competente indică pe site-ul lor web modalitățile prin care trebuie depusă cererea de autorizare împreună cu toate informațiile și documentele necesare: prin încărcarea pe un portal internet indicat pe site-ul web al autorității competente sau prin alte mijloace electronice sau, în cazul documentelor specifice care trebuie prezentate în original în conformitate cu dreptul intern, pe suport de hârtie. Autoritățile competente indică în mod clar, pe site-ul lor web sau pe portalul lor internet, documentele care trebuie prezentate în original pe suport de hârtie, în conformitate cu dreptul intern.

(4) În cazul în care autoritățile competente solicită transmiterea de informații atât prin mijloace electronice, cât și pe suport de hârtie, în cazul unor discrepanțe între informațiile furnizate, prevalează informațiile transmise pe suport de hârtie.

Articolul 2

Evaluarea caracterului complet al cererilor

(1) Autoritățile competente consideră că o cerere de autorizare este completă în cazul în care aceasta conține toate informațiile necesare menționate la articolul 18 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2023/1114 și în Regulamentul delegat (UE) 2025/1125, iar conținutul și nivelul său de detaliere sunt adecvate pentru a permite autorității competente să efectueze evaluarea cererii. În cazul în care, în conformitate cu articolul 1 alineatul (4) din prezentul regulament, autoritatea competentă solicită o parte din informații pe suport de hârtie, cererea nu se consideră completă până la primirea informațiilor pe suport de hârtie.

(2) În cazul în care informațiile furnizate în cererea de autorizare, inclusiv cartea albă pentru criptoactive menționată la articolul 19 din Regulamentul (UE) 2023/1114, sunt evaluate și considerate incomplete, autoritățile competente notifică imediat acest fapt solicitantului în temeiul articolului 20 alineatul (1) din regulamentul respectiv și indică informațiile solicitate care lipsesc. Autoritățile competente trimit o astfel de notificare pe suport de hârtie sau prin mijloace electronice și indică coordonatele, modalitățile – prin încărcare pe portalul internet, prin mijloace electronice sau pe suport de hârtie –, precum și termenul pentru transmiterea informațiilor lipsă stabilit în conformitate cu articolul 20 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2023/1114.

(3) După ce o cerere de autorizare este evaluată ca fiind completă în conformitate cu articolul 20 din Regulamentul (UE) 2023/1114 și cu prezentul articol alineatul (1), autoritatea competentă informează solicitantul cu privire la acest fapt și îi comunică informațiile privind data primirii cererii complete sau, după caz, data primirii informațiilor care au completat cererea.

Articolul 3

Intrare în vigoare

Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.

Adoptat la Bruxelles, 5 iunie 2025.

Pentru Comisie

Președinta

Ursula VON DER LEYEN


(1)  
JO L 150, 9.6.2023, p. 40, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/1114/oj.

(2)  Regulamentul delegat (UE) 2025/1125 al Comisiei din 5 iunie 2025 de completare a Regulamentului (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare care precizează informațiile cuprinse într-o cerere de autorizare de a face oferte publice de tokenuri raportate la active și de a solicita admiterea acestora la tranzacționare (JO L, 2025/1125, dd.mm.yyyy, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/1125/oj).

(3)  Regulamentul (UE) nr. 1093/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorității europene de supraveghere (Autoritatea bancară europeană), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE și de abrogare a Deciziei 2009/78/CE a Comisiei (JO L 331, 15.12.2010, p. 12, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2010/1093/oj).


ANEXA I

Formular standard pentru depunerea unei cereri de autorizare de a face oferte publice de tokenuri raportate la active și de a solicita admiterea acestora la tranzacționare, transmisă în conformitate cu articolul 18 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului și cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1126 al Comisiei

Locul și data: _________________

SOLICITANT:

Denumirea solicitantului:

Denumirea comercială, dacă este diferită:

Adresă:

Coordonatele persoanei de contact desemnate din cadrul entității emitentului solicitant:

Nume:

Funcția în cadrul entității emitentului solicitant:

Telefon:

E-mail:

Coordonatele consilierului profesional desemnat:

Nume:

Adresă:

Telefon:

E-mail:

DESTINATAR:

Autoritatea competentă:

Adresă:

Statul membru:

Aceasta este o cerere de autorizare de a face oferte publice sau de a solicita admiterea la tranzacționare a unui token raportat la active, transmisă în conformitate cu articolul 18 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului (1) și cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1126 al Comisiei (2) de stabilire a standardelor tehnice de punere în aplicare cu privire la formularele, modelele și procedurile standard pentru informațiile care trebuie incluse în cerere.

1.

Tipul de cerere (a se bifa caseta corespunzătoare):

☐ a)

Primă autorizație de a face oferte publice sau de a solicita admiterea la tranzacționare a unui token raportat la active

☐ b)

În baza unei autorizații acordate anterior de către aceeași autoritate competentă în legătură cu un token raportat la active, o nouă autorizație de a face oferte publice sau de a solicita admiterea la tranzacționare a unui alt token raportat la active

2.

Clasificarea voluntară a tokenurilor raportate la active drept tokenuri semnificative raportate la active

Vă rugăm să precizați dacă cererea include și cererea de clasificare voluntară a tokenului raportat la active drept token semnificativ raportat la active (vă rugăm să bifați Da sau Nu)

☐ Da

☐ Nu

Certificăm că informațiile furnizate în prezenta cerere sunt adevărate, exacte, complete și nu sunt înșelătoare. Dacă nu se precizează altfel în mod expres, informațiile sunt actualizate la data prezentei cereri.

Informațiile care indică o dată viitoare sunt identificate în mod explicit în cerere și ne angajăm să notificăm autorității în scris, fără întârziere, dacă vreo astfel de informație se dovedește inexactă, incompletă sau înșelătoare.

În cazul unei noi cereri în urma unei autorizații anterioare de a face oferte publice sau de a solicita admiterea la tranzacționare a unui token raportat la active care este acordată de aceeași autoritate competentă, scrisoarea de transmitere a cererii ar trebui să conțină următoarea declarație:

Confirmăm faptul că autorizația de a face oferte publice/de a solicita admiterea la tranzacționare a unui token raportat la active a fost acordată de [următoarea autoritate competentă: denumirea autorității competente] la [ZZ/LL/AAAA] și că, în conformitate cu articolul 18 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2023/1114, cererea actuală nu include informații care au fost transmise anterior autorității competente, în cazul în care aceste informații ar fi identice și nu s-ar fi schimbat între timp. De asemenea, certificăm faptul că toate informațiile care nu au fost retransmise în cererea actuală sunt identice cu cele aflate deja în posesia autorității competente și că acestea sunt în continuare adevărate, exacte și actualizate.


(1)  Regulamentul (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului din 31 mai 2023 privind piețele criptoactivelor și de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1093/2010 și (UE) nr. 1095/2010 și a Directivelor 2013/36/UE și (UE) 2019/1937 (JO L 150, 9.6.2023, p. 40, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/1114/oj).

(2)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1126 al Comisiei din 5 iunie 2025 de stabilire a standardelor tehnice de punere în aplicare pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește stabilirea de formulare, modele și proceduri standard pentru informațiile care trebuie incluse în cererea de autorizare de a face oferte publice de tokenuri raportate la active și de a solicita admiterea acestora la tranzacționare (JO L, 2025/1126, dd.mm.yyyy, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2025/1126/oj).


ANEXA II

Model de cerere de autorizare de a face oferte publice de tokenuri raportate la active și de a solicita admiterea acestora la tranzacționare

Informații care trebuie furnizate autorității competente

Cerere de autorizare de a face oferte publice de tokenuri raportate la active și de a solicita admiterea acestora la tranzacționare

Informații care trebuie furnizate autorității competente

Câmp

Subcâmp (scurtă descriere a dispoziției menționate)

Regulamentul delegat (UE) 2025/1125 al Comisiei (1)

1

Tipul de cerere

1

A primit anterior emitentul solicitant autorizația de a face oferte publice sau de a solicita admiterea la tranzacționare a unui token raportat la active din partea unei autorități competente?

☐ Da

☐ Nu

În caz afirmativ, vă rugăm să transmiteți numai informațiile care s-au modificat de la depunerea cererii de autorizare care a fost acordată

Articolul 18 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2023/1114

2

Include cererea și cererea de clasificare voluntară a tokenului raportat la active drept token semnificativ raportat la active?

☐ Da

☐ Nu

Articolul 3 alineatul (4) din [Regulamentul delegat de stabilire a unor standarde tehnice de reglementare care precizează informațiile ce trebuie incluse într-o cerere de autorizare de a face oferte publice de tokenuri raportate la active sau de a solicita admiterea acestora la tranzacționare]

2.1

Persoanele de contact pentru cerere

1

Numele complet și coordonatele persoanei din cadrul entității emitentului solicitant care poate fi contactată cu privire la cerere

Articolul 1 alineatul (1) literele (j) și (k)

2

Numele complet și coordonatele consilierului profesional principal (dacă este cazul)

2.2

Identificarea solicitantului:

1

Este emitentul solicitant o persoană juridică?

☐ Da

☐ Nu

În caz afirmativ, vă rugăm să transmiteți informațiile prevăzute în subcâmpurile 2 și 4; în caz negativ, vă rugăm să transmiteți informațiile prevăzute în subcâmpurile 2, 3 și 4

2

Denumirea juridică completă, denumirea (denumirile) comercială (comerciale), adresa (adresele) de internet, canalele de marketing și logoul (logourile), precum și orice modificări preconizate, după caz. Pentru persoanele juridice care intră în domeniul de aplicare al Directivei (UE) 2017/1132 a Parlamentului European și a Consiliului (2), denumirea juridică trebuie să corespundă denumirii societății astfel cum este înregistrată în registrul național al întreprinderilor menționat la articolul 16 din Directiva (UE) 2017/1132.

Articolul 1 alineatul (1) litera (a)

Un identificator al entității juridice publicat în conformitate cu termenii oricăreia dintre unitățile operaționale locale acreditate ale Sistemului identificatorului internațional al entităților juridice (GLEIS).

Articolul 1 alineatul (1) litera (b)

Forma juridică, data și statul membru de înregistrare sau de constituire, adresa (adresele). Pentru persoanele juridice care intră în domeniul de aplicare al Directivei (UE) 2017/1132, aceste informații trebuie să corespundă celor incluse în registrul național al întreprinderilor menționat la articolul 16 din Directiva (UE) 2017/1132.

Articolul 1 alineatul (1) literele (c), (d) și (e)

Detalii privind înregistrarea în registrul relevant, dacă este cazul, și o copie a certificatului de înregistrare. Pentru persoanele juridice care intră în domeniul de aplicare al Directivei (UE) 2017/1132, detaliile privind înregistrarea trebuie să corespundă numărului de înregistrare al societății comerciale și EUID, astfel cum sunt specificate în registrul național al întreprinderilor menționat la articolul 16 din Directiva (UE) 2017/1132.

Articolul 1 alineatul (1) litera (f)

Actele constitutive sau statutare și statutul

Articolul 1 alineatul (1) litera (g)

3

În cazul în care emitentul solicitant este o întreprindere care nu este persoană juridică, documente care să ateste protecția echivalentă a intereselor terților și o supraveghere prudențială echivalentă

Articolul 1 alineatul (1) litera (h)

4

Data încheierii exercițiului financiar

Articolul 1 alineatul (1) litera (i)

3.1

Programul de activitate: informații privind modelul de afaceri, strategia și profilul de risc

1

Principalele caracteristici ale tokenului raportat la active pentru care se solicită autorizația de a face oferte publice și de a solicita admiterea la tranzacționare, inclusiv toate cerințele privind informațiile prevăzute în dispoziția relevantă, printre care se numără tipul de token, obiectul autorizației, avizul juridic privind calificarea tokenului raportat la active în conformitate cu articolul 18 alineatul (2) litera (e) din Regulamentul (UE) 2023/1114, mecanismul de emitere și de răscumpărare, indicarea distribuitorilor, politica privind desemnarea altor entități pentru oferta publică sau admiterea la tranzacționare, protocolul utilizat, tehnologia registrelor distribuite (DLT) în care este emis tokenul și punțile dintre aceste DLT.

Articolul 2 alineatul (2) litera (a) punctul (i) subpunctele 1-7

2

Informații privind orice emisiune aflată în circulație de criptoactive sau de alte active digitale ale emitentului solicitant și orice alte activități financiare și nefinanciare ale emitentului solicitant

Articolul 2 alineatul (2) litera (a) punctele (ii) și (iii)

3

După caz, descrierea grupului și a activităților entităților din grup

Articolul 2 alineatul (2) litera (a) punctul (iv)

4

Descrierea mediului de afaceri în care își va desfășura activitatea emitentul solicitant

Articolul 2 alineatul (2) litera (b)

5

Descrierea strategiei generale de afaceri a emitentului solicitant, lista statelor membre gazdă în care emitentul solicitant intenționează să facă oferte publice sau în care solicită admiterea la tranzacționare a tokenului raportat la active și, după caz, strategia de grup și evaluarea riscurilor din planul de afaceri

Articolul 2 alineatul (2) litera (c)

3.2

Programul de activitate: informații privind previziunile financiare și informații financiare anterioare

1

Informații privind previziunile financiare: planuri contabile pentru trei ani de la acordarea autorizației pe baza scenariului de referință și a scenariului de criză, ipotezele de planificare aferente, precum și o explicație care să coreleze descrierea activităților economice

Articolul 3 alineatul (5) literele (a) și (b)

2

Calcularea cerințelor de fonduri proprii pentru orizontul de timp al planului de afaceri pe trei ani

Articolul 3 alineatul (5) literele (d) și (e)

3

Calcularea cuantumului și a structurii rezervei de active și a caracterului adecvat al acestora pentru a asigura exercitarea permanentă a drepturilor de răscumpărare pe parcursul orizontului de timp al planului de afaceri

Articolul 3 alineatul (5) litera (f)

4

Informații financiare anterioare la nivel individual, consolidat și subconsolidat, după caz

Articolul 3 alineatul (6)

4.1

Cadrul intern de guvernanță și organizarea structurală

1

Diagrama structurii organizatorice, mandatul organului de conducere, descrierea numărului și a profilurilor prevăzute ale resurselor umane și tehnologice, procedura și modalitățile de raportare, codul de conduită, descrieri ale:

(a)

politicii de soluționare a reclamațiilor;

(b)

politicii privind conflictele de interese;

(c)

procedurii care asigură respectarea tuturor cerințelor de publicare.

Articolul 4 alineatul (1)

2

Numele și coordonatele tuturor furnizorilor terți de servicii și o descriere a fiecărui acord de acest tip

Articolul 4 alineatul (2)

4.2

Cadrul de control intern: aspecte generale

1

Descrierea cuprinzătoare a cadrului de control intern al solicitantului, inclusiv a:

(a)

funcției interne de conformitate;

(b)

cadrului de gestionare a riscurilor și funcției de gestionare a riscurilor sau, în cazul în care funcția de gestionare a riscurilor nu este stabilită în conformitate cu criteriile de proporționalitate, a acordurilor cu furnizorii terți;

(c)

sistemelor și controalelor de gestionare a riscurilor, inclusiv a strategiei de identificare, evaluare, monitorizare, atenuare și raportare a tuturor riscurilor;

(d)

funcției de audit intern sau, în cazul în care funcția de audit intern nu este stabilită în conformitate cu criteriile de proporționalitate, a acordurilor cu furnizorii terți.

Articolul 5 alineatul (1) literele (a)-(d)

2

O explicație a cadrului de guvernanță pus în aplicare pentru a asigura distingerea și separarea adecvată a atribuțiilor liniilor de activitate și ale unităților operaționale de funcțiile de control intern, precum și independența funcțiilor de control intern.

Articolul 5 alineatul (1) litera (e)

4.3

Cadrul de control intern: gestionarea riscurilor TIC

1

Descrierea documentată a cadrului de gestionare a riscurilor TIC, inclusiv a sistemelor, protocoalelor și instrumentelor TIC care demonstrează că acestea sunt conforme cu articolul 6 alineatele (1) și (7) și cu articolul 9 alineatul (4) din Regulamentul (UE) 2022/2554 al Parlamentului European și al Consiliului (3)

Articolul 5 alineatul (2) literele (a), (b) și (c)

2

Descrierea cuprinzătoare a procesului și a sistemelor TIC, arătând capacitatea de a furniza emitentului solicitant informații și date fiabile în sprijinul cerințelor de raportare a datelor

Articolul 5 alineatul (2) litera (d)

3

O descriere a planului de continuitate a activității și a politicii care asigură capacitatea emitentului de a funcționa în permanență și de a limita pierderile în cazul unei perturbări grave a activității

Articolul 5 alineatul (3)

4.4

Cadrul de control intern – tehnologie a registrelor distribuite (DLT) supusă drepturilor de proprietate sau o tehnologie similară

1

Emite, transferă sau stochează solicitantul tokenuri raportate la active într-o DLT supusă drepturilor de proprietate sau într-o tehnologie similară operată de emitent sau de un terț care acționează în numele acestuia?

☐ Da

☐ Nu

În caz afirmativ, vă rugăm să transmiteți informațiile prevăzute în subcâmpul 2.

Articolul 5 alineatul (4)

2

Politica și procedura privind funcționarea DLT sau a unei tehnologii similare care acoperă:

(a)

descrierea titlului juridic al emitentului solicitant față de DLT;

(b)

numele și coordonatele operatorului, dacă diferă de emitentul solicitant;

(c)

planul emitentului solicitant sau al operatorului terț privind identificarea, monitorizarea, evaluarea, atenuarea și prevenirea riscurilor legate de DLT;

(d)

un raport de audit tehnic și de securitate referitor la coerența funcționării DLT cu standardele de calitate utilizate pe piață și la caracterul adecvat și conformitatea planurilor menționate la litera (c);

(e)

în cazul unei DLT autorizate, o descriere detaliată a mecanismelor de transparență

Articolul 5 alineatul (4) literele (a)-(e)

4.5

Cadrul de control intern: CSB/CFT

1

În cazul în care sunt avute în vedere acorduri de cooperare între solicitant și anumiți furnizori de servicii de criptoactive sau în cazul în care solicitantul este un furnizor de servicii de criptoactive, o descriere detaliată de către furnizorul de servicii de criptoactive a mecanismelor și procedurilor sale de control intern în conformitate cu obligațiile prevăzute în Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European și a Consiliului (4) sau Regulamentul (UE) 2023/1113 al Parlamentului European și al Consiliului (5), inclusiv o evaluare prospectivă a respectării continue a acestor obligații pentru orizontul de timp al planului de afaceri al emitentului solicitant.

Articolul 5 alineatul (5)

5

Gestionarea lichidității, activele de rezervă și drepturile de răscumpărare

1

(a)

o descriere a unui cadru cuprinzător și detaliat care să ilustreze constituirea, componența, gestionarea și separarea rezervei de active;

(b)

o politică clară și detaliată care să descrie mecanismul de stabilizare al tokenului raportat la active;

(c)

politica și procedurile detaliate privind custodia rezervei de active, inclusiv modalitatea de custodie selectată;

(d)

politica de investiții clară și detaliată a activelor de rezervă;

(e)

detaliile acordurilor contractuale încheiate cu terți pentru exploatarea, investirea și custodia activelor de rezervă.

Articolul 6 alineatul (1)

2

Numele consultantului extern care va fi responsabil de auditul independent al rezervei de active o dată la șase luni

Articolul 6 alineatul (1) litera (c)

3

Politica și procedurile de gestionare a lichidității, liniile de raportare către organul de conducere și modul în care va fi asigurată responsabilitatea organului de conducere pentru gestionarea prudentă a rezervei de active

Articolul 6 alineatul (1) al doilea paragraf

4

Politici și proceduri clare și detaliate care să asigure respectarea drepturilor de răscumpărare în conformitate cu articolul 39 din Regulamentul (UE) 2023/1114, o descriere a planului de redresare care urmează să fie elaborat în conformitate cu articolul 46 din Regulamentul (UE) 2023/1114 și o descriere a planului de răscumpărare care trebuie prezentat în conformitate cu articolul 47 din regulamentul respectiv

Articolul 6 alineatul (2)

6

Membrii organului de conducere: identitatea și dovada bunei reputații, a cunoștințelor, a competențelor și a experienței

Pentru fiecare membru al organului de conducere trebuie transmise informațiile incluse în câmpul 6, subcâmpurile 1-5.

1

Numele complet, numele la naștere, locul și data nașterii, adresa și coordonatele locului de reședință actual, cetățenia sau cetățeniile, numărul personal de identificare, copia cărții de identitate

Articolul 7 alineatul (1) literele (a), (b), (c)

2

Curriculum vitae, inclusiv detalii privind funcția deținută, data începerii mandatului și durata acestuia, descrierea principalelor atribuții și responsabilități

Articolul 7 alineatul (1) litera (d)

3

Antecedentele personale, inclusiv toate elementele următoare, în ceea ce privește cetățenia sau cetățeniile deținute de persoana în cauză și locurile de reședință ale acesteia în ultimii 10 ani:

(a)

absența cazierului judiciar în ceea ce privește condamnările sau absența sancțiunilor impuse în temeiul dreptului comercial aplicabil, al dreptului insolvenței și al dreptului serviciilor financiare sau în ceea ce privește combaterea spălării banilor și a finanțării terorismului, frauda sau răspunderea profesională prin intermediul unui certificat oficial sau al unui document echivalent ori, în cazul în care nu există astfel de certificate, orice sursă fiabilă de informații privind absența condamnărilor, a anchetelor și a procedurilor penale;

(b)

informații privind refuzul înregistrării, autorizării, acordării calității de membru sau licenței pentru desfășurarea de activități comerciale, economice sau profesionale, retragerea, revocarea sau încetarea unei astfel de înregistrări, autorizări, calități de membru sau licențe ori excluderea dintr-un organism guvernamental sau de reglementare ori dintr-un organism sau asociație profesională;

(c)

informații privind concedierea sau demiterea dintr-o poziție de încredere ori dintr-o relație fiduciară sau o situație similară sau privind faptul că persoanei i s-a cerut să demisioneze dintr-o astfel de poziție, cu excepția concedierilor;

(d)

informații din care să reiasă dacă o altă autoritate competentă a evaluat reputația persoanei respective, inclusiv identitatea autorității respective, data evaluării și dovezile privind rezultatul evaluării respective;

(e)

informații din care să reiasă dacă o autoritate din alt sector nefinanciar a evaluat persoana respectivă, inclusiv identitatea autorității respective, data evaluării și dovezile privind rezultatul evaluării respective.

Articolul 7 alineatul (1) litera (e)

4

Descrierea tuturor intereselor financiare și nefinanciare cu persoana indicată care ar afecta în mod semnificativ credibilitatea percepută a membrului

Articolul 7 alineatul (1) litera (f)

5

Informații privind angajamentul de a consacra suficient timp exercitării funcției

Articolul 7 alineatul (1) litera (g)

6

Rezultatele oricărei evaluări a caracterului adecvat aferent fiecărui membru al consiliului de administrație efectuate de solicitant și declarația privind caracterul adecvat colectiv al organului de conducere

Articolul 7 alineatele (2) și (3)

7

Acționari și asociați care dețin participații calificate directe și indirecte în cadrul entității solicitantului: informații privind reputația lor suficient de bună

Pentru fiecare acționar sau asociat care deține participații calificate directe și indirecte în cadrul entității solicitantului trebuie transmise informațiile incluse în câmpurile 7.1-7.3

1

Identificarea acționarilor și a asociaților:

o diagramă care prezintă structura participațiilor în ceea ce privește solicitantul, inclusiv defalcarea capitalului și a drepturilor sale de vot și numele acționarilor sau al asociaților care dețin participații calificate

Articolul 8 litera (a)

2

Structura participațiilor în ceea ce privește solicitantul include acționari care acționează în mod concertat?

☐ Da

☐ Nu

7.1

Informații privind acționarii și asociații care dețin participații calificate directe și indirecte și sunt persoane fizice

1

Informații privind identitatea și integritatea acționarilor sau a asociaților direcți sau indirecți care sunt persoane fizice:

(a)

identitatea persoanei fizice, în conformitate cu cerințele privind informațiile prevăzute la articolul 1 alineatul (1) din Regulamentul delegat (UE) 2025/413 al Comisiei (6);

(b)

condamnările penale, sancțiunile sau măsurile administrative sau civile, sancțiunile și investigațiile în curs, în conformitate cu articolul 2 alineatul (1) literele (a) și (b) din Regulamentul delegat (UE) 2025/413;

(c)

informații privind evaluarea anterioară în conformitate cu articolul 2 alineatul (1) litera (c) din Regulamentul delegat (UE) 2025/413;

(d)

descrierea activităților economice curente ale persoanei și ale oricărei întreprinderi pe care persoana respectivă o conduce sau o controlează, în conformitate cu articolul 2 alineatul (1) litera (e) din Regulamentul delegat (UE) 2025/413;

(e)

interesele financiare și nefinanciare ale persoanei și informații privind modul în care sunt gestionate interesele respective, în conformitate cu articolul 2 alineatul (2) literele (a) și (b) din Regulamentul delegat (UE) 2025/413.

Articolul 8 litera (b) punctul (i)

7.2

Informații privind acționarii și asociații care dețin participații calificate directe și indirecte și sunt persoane juridice

1

Informații privind identitatea și integritatea acționarilor sau a asociaților direcți sau indirecți care sunt persoane juridice:

(a)

identitatea persoanei juridice, a beneficiarului real final, a membrilor organului de conducere sau a persoanelor care conduc efectiv activitatea și informații referitoare la caracterul adecvat al acestora, precum și celelalte cerințe privind informațiile prevăzute la articolul 1 alineatul (2), (3), (4) sau (5) din Regulamentul delegat (UE) 2025/413, după caz;

(b)

condamnările penale, administrative sau civile, sancțiunile, investigațiile și procedurile în curs, astfel cum se menționează la articolul 3 alineatul (1) litera (a) punctul (i) din Regulamentul delegat (UE) 2025/413;

(c)

informații privind evaluarea anterioară a caracterului adecvat, astfel cum se menționează la articolul 3 alineatul (1) litera (a) punctul (ii) din Regulamentul delegat (UE) 2025/413;

(d)

descrierea activităților economice curente ale persoanei juridice și ale oricărei întreprinderi pe care persoana respectivă o conduce sau o controlează, astfel cum se menționează la articolul 3 alineatul (1) litera (a) punctul (iii) din Regulamentul delegat (UE) 2025/413;

(e)

informații financiare, inclusiv ratinguri de credit și rapoarte puse la dispoziția publicului cu privire la orice întreprindere condusă sau controlată de persoana juridică, astfel cum se menționează la articolul 3 alineatul (1) litera (a) punctul (iv) din Regulamentul delegat (UE) 2025/413;

(f)

descrierea intereselor financiare și nefinanciare ale persoanei juridice și o descriere a modului în care sunt gestionate interesele respective, în conformitate cu articolul 3 alineatul (1) literele (b) și (c) din Regulamentul delegat (UE) 2025/413;

(g)

structura acționariatului persoanei juridice, inclusiv identitatea tuturor acționarilor care exercită o influență semnificativă, cota de capital și drepturile de vot ale acestora, inclusiv informații privind orice acorduri între acționari, în conformitate cu articolul 3 alineatul (1) litera (e) din Regulamentul delegat (UE) 2025/413;

(h)

în cazul în care persoana juridică face parte dintr-un grup în calitate de filială sau de întreprindere-mamă, o organigramă detaliată a structurii grupului și informații privind cota de capital și drepturile de vot ale acționarilor cu influență semnificativă ai entităților care fac parte din grup, precum și informații privind activitățile desfășurate în prezent de entitățile care fac parte din grup, în conformitate cu articolul 3 alineatul (1) litera (f) din Regulamentul delegat (UE) 2025/413;

(i)

în cazul în care persoana juridică își are sediul central într-o țară terță, informațiile prevăzute la articolul 3 alineatul (3) din Regulamentul delegat (UE) 2025/413.

Articolul 8 litera (b) punctul (ii)

7.3

Informații comune acționarilor și asociaților care dețin participații calificate directe și indirecte și sunt persoane fizice sau juridice

1

Identitatea și informațiile privind membrii organului de conducere al solicitantului care au fost sau vor fi numiți de acționar sau de asociatul care deține participații calificate

Articolul 8 litera (c)

2

Informații privind participația calificată (numărul și tipul de acțiuni sau alte participații subscrise, valoarea nominală, orice primă plătită sau care urmează să fie plătită, orice garanții sau sarcini create asupra unor astfel de acțiuni sau alte participații, inclusiv identitatea părților garantate)

Articolul 8 litera (d)

3

Informații legate de intențiile în ceea ce privește participația calificată (investiții strategice, administrarea portofoliului)

Informații privind acțiunile desfășurate împreună cu alte părți, inclusiv contribuția acestor alte părți la finanțarea propunerii de achiziție

Conținutul acordurilor referitoare la guvernanța emitentului pe care acționarul intenționează să le încheie cu alți acționari în ceea ce privește entitatea vizată

Articolul 8 litera (e)

4

Informații privind finanțarea achiziționării participației calificate și a activității solicitantului pentru a dovedi originea lor legitimă, în conformitate cu articolul 8 din Regulamentul delegat (UE) 2025/413.

Articolul 8 litera (f)


(1)  Regulamentul delegat (UE) 2025/1125 al Comisiei din 5 iunie 2025 de completare a Regulamentului (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare care precizează informațiile cuprinse într-o cerere de autorizare de a face oferte publice de tokenuri raportate la active și de a solicita admiterea acestora la tranzacționare (JO L, 2025/1125, dd.mm.yyyy, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/1125/oj).

(2)  Directiva (UE) 2017/1132 a Parlamentului European și a Consiliului din 14 iunie 2017 privind anumite aspecte ale dreptului societăților comerciale (JO L 169, 30.6.2017, p. 46, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2017/1132/oj).

(3)  Regulamentul (UE) 2022/2554 al Parlamentului European și al Consiliului din 14 decembrie 2022 privind reziliența operațională digitală a sectorului financiar și de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1060/2009, (UE) nr. 648/2012, (UE) nr. 600/2014, (UE) nr. 909/2014 și (UE) 2016/1011 (JO L 333, 27.12.2022, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2022/2554/oj).

(4)  Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European și a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanțării terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului și de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European și a Consiliului și a Directivei 2006/70/CE a Comisiei (JO L 141, 5.6.2015, p. 73, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2015/849/oj).

(5)  Regulamentul (UE) 2023/1113 al Parlamentului European și al Consiliului din 31 mai 2023 privind informațiile care însoțesc transferurile de fonduri și de anumite criptoactive și de modificare a Directivei (UE) 2015/849 (JO L 150, 9.6.2023, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/1113/oj).

(6)  Regulamentul delegat (UE) 2025/413 al Comisiei din 18 decembrie 2024 de completare a Regulamentului (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare care precizează conținutul detaliat al informațiilor necesare pentru efectuarea evaluării unei propuneri de achiziție a unei participații calificate în cadrul unui emitent al unui token raportat la active (JO L, 2025/413, 31.3.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/413/oj).


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2025/1126/oj

ISSN 1977-0782 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters