CELEX:32025R1339: Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1339 al Comisiei din 10 iulie 2025 de stabilire a standardelor tehnice de punere în aplicare pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2023/2859 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește anumite sarcini ale organismelor de colectare

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 31/07/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria L2025/133911.7.2025REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2025/1339 AL COMISIEI din 10 iulie 2025 de stabilire a standardelor tehnice de punere în aplicare pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2023/2859 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea...

Informatii

Data documentului: 10/07/2025; Data adoptării
Data intrării în vigoare: 10/07/2026; Punere în aplicare a se vedea articolul 8
Data încetării: No end date
Emitent: Comisia Europeană, Direcția Generală Stabilitate Financiară, Servicii Financiare și Uniunea Piețelor de Capital
Formă: Repertoriu EUR-Lex
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria L


2025/1339

11.7.2025

REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2025/1339 AL COMISIEI

din 10 iulie 2025

de stabilire a standardelor tehnice de punere în aplicare pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2023/2859 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește anumite sarcini ale organismelor de colectare

(Text cu relevanță pentru SEE)

COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Regulamentul (UE) 2023/2859 al Parlamentului European și al Consiliului din 13 decembrie 2023 de înființare a unui punct unic de acces european care oferă acces centralizat la informațiile puse la dispoziția publicului relevante pentru serviciile financiare, pentru piețele de capital și pentru durabilitate (1), în special articolul 5 alineatul (11) al treilea paragraf,

întrucât:

(1)

Este important să se asigure faptul că organismele de colectare pun la dispoziție informații în cadrul punctului unic de acces european (ESAP) în mod armonizat, bazându-se, în măsura posibilului, pe procedurile și infrastructurile de colectare existente la nivelul Uniunii și la nivel național.

(2)

Dat fiind că scopul validărilor tehnice automate prevăzute la articolul 5 alineatul (1) litera (c) din Regulamentul (UE) 2023/2859 este de a asigura o calitate uniformă a informațiilor în ESAP, organismele de colectare ar trebui să efectueze respectivele validări tehnice automate în mod consecvent, având în vedere articolul 5 alineatul (10) litera (a) din Regulamentul (UE) 2023/2859. Mai precis, este important ca entitățile care transmit informații să primească orice notificare de respingere în timp util. Prin urmare, ar trebui stabilită perioada maximă în care organismele de colectare ar trebui să depună toate eforturile pentru a notifica entitățile cu privire la respingerea informațiilor. În circumstanțe excepționale, inclusiv accidente și erori majore, atacuri deliberate și evenimente naturale, organismele de colectare ar trebui să aibă dreptul de a notifica entitățile dincolo de această perioadă maximă.

(3)

În conformitate cu articolul 5 alineatul (9) din Regulamentul (UE) 2023/2859, statele membre pot permite organismelor de colectare să solicite un sigiliu electronic calificat pentru a asigura niveluri adecvate de autenticitate, integritate și nerepudiere a informațiilor transmise către ESAP. Pentru a facilita interoperabilitatea transfrontalieră a sigiliilor electronice calificate care însoțesc informațiile transmise către ESAP, sigiliile respective solicitate de un organism de colectare ar trebui să respecte specificațiile prevăzute în Decizia de punere în aplicare (UE) 2015/1506 a Comisiei (2). Pentru a se asigura faptul că sigiliul electronic calificat rămâne valabil pe o perioadă lungă de timp, acesta ar trebui să fie la nivelul de conformitate LT („pe termen lung”) sau la un nivel mai ridicat. Pentru a consolida și mai mult autentificarea informațiilor transmise către ESAP, certificatul digital care însoțește sigiliul respectiv ar trebui să conțină, dacă este disponibil, codul de identificare a entității juridice care identifică utilizatorul sigiliului respectiv, atunci când identificatorul respectă ISO 17442. Astfel de informații ar putea fi disponibile în portofelele europene pentru identitatea digitală, astfel cum se prevede în Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului (3).

(4)

Directiva (UE) 2019/1024 a Parlamentului European și a Consiliului (4) urmărește să promoveze utilizarea licențelor publice standard disponibile online pentru reutilizarea informațiilor din sectorul public. Orientările Comisiei privind licențele standard recomandate, seturile de date și taxarea reutilizării documentelor (5) identifică licențele Creative Commons („CC”), în special versiunea cea mai recentă (4.0), ca exemplu de licențe publice standard recomandate. Licențele CC sunt elaborate de o organizație non-profit și au devenit o soluție de prim-plan pentru acordarea de licențe informațiilor din sectorul public, rezultatelor activităților de cercetare și materialului din domeniul cultural din întreaga lume. Prin urmare, pentru a facilita utilizarea și reutilizarea informațiilor disponibile, este oportun să se facă trimitere la marca domeniului public Creative Commons (CC0) pentru toate informațiile puse la dispoziția ESAP de un organism de colectare, cu excepția cazului în care sunt atașate drepturi de autor și alte drepturi conexe. În consecință, în ceea ce privește tipul de informații care fac obiectul drepturilor de autor sau al altor drepturi conexe, ar trebui să se aplice licența CC BY-NC-ND, pentru a restricționa utilizarea comercială a informațiilor respective. Organismele de colectare pot utiliza o licență echivalentă cu seria CC.

(5)

Pentru ca informațiile colectate de organismele de colectare să fie puse la dispoziția ESAP prin intermediul unei interfețe de programare a aplicațiilor (API), ar trebui specificate anumite elemente ale API. Printre aceste elemente se numără metoda schimbului de date prin care informațiile ar trebui furnizate către ESAP, formatele de date compatibile, tipul de protocoale pe care se bazează API, controlul accesului aplicat pentru a permite ESAP să colecteze date de la organismele de colectare desemnate și dreptul de proprietate asupra procesului de actualizare sau de modificare a API. Din acest motiv, orice modificare a API ar trebui comunicată în timp util, împreună cu un calendar clar pentru punerea în aplicare.

(6)

Pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în contextul colectării de informații în scopul punerii lor la dispoziție în ESAP, ESMA, în calitatea sa de operator de date al ESAP, și organismele de colectare ar trebui să asigure că Regulamentele (UE) 2016/679 (6) și (UE) 2018/1725 (7) ale Parlamentului European și ale Consiliului sunt respectate.

(7)

Directiva (UE) 2023/2864 a Parlamentului European și a Consiliului (8) și Regulamentul (UE) 2023/2869 al Parlamentului European și al Consiliului (9) specifică elementele de metadate pe care entitățile ar trebui să le pună la dispoziția organismelor de colectare atunci când transmit informații. Toate organismele de colectare ar trebui să pună aceste metadate la dispoziția ESAP, astfel încât metadatele relevante să fie disponibile pentru funcția de căutare ESAP. Pentru a asigura funcționarea ESAP, organismele de colectare ar putea fi nevoite, de asemenea, să furnizeze ESAP metadate suplimentare, care sunt de natură tehnică. Pentru a asigura convergența și a facilita punerea în aplicare, ar trebui specificate caracteristicile tuturor metadatelor furnizate ESAP.

(8)

Baza de date Global Legal Entity Identifier Foundation (GLEIF) este o sursă globală online de date de referință deschise, standardizate și de înaltă calitate privind entitățile juridice, gestionată de GLEIF. Pentru a se asigura că ESAP poate oferi o funcție de căutare pe baza criteriilor prevăzute la articolul 7 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2023/2859 fără a crea o sarcină suplimentară pentru entități, Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe (ESMA) și organismele de colectare ar trebui să poată obține, pe cât posibil, anumite metadate din baza de date GLEIF pe baza identificatorului entității juridice menționat la articolul 2 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1338 al Comisiei (10) care le este furnizat. Acest lucru ar limita sarcina de raportare, întrucât entitățile ar pune metadatele la dispoziție în indicele sistemului global LEI și le-ar actualiza doar atunci când acest lucru va fi necesar, în loc să furnizeze metadatele respective împreună cu fiecare transmitere către organismele de colectare. Aceste metadate includ numele entității care a transmis informațiile, numele persoanei juridice la care se referă informațiile și țara în care se află sediul social al persoanei juridice la care se referă informațiile.

(9)

Articolul 5 alineatul (6) din Regulamentul (UE) 2023/2859 impune entităților să identifice și să indice includerea datelor cu caracter personal în informațiile pe care le transmit unui organism de colectare. Mențiunea că informațiile conțin date cu caracter personal trebuie să fie furnizată ESAP prin intermediul metadatelor care însoțesc informațiile transmise; ESMA ar trebui să se asigure că aceste informații nu sunt păstrate sau puse la dispoziție în ESAP timp de mai mult de cinci ani, cu excepția cazului în care se prevede altfel în dreptul relevant al Uniunii.

(10)

Pentru a se asigura că informațiile sunt utile pentru utilizatori, acestea ar trebui să fie disponibile în ESAP cât mai curând posibil. Prin urmare, termenul în care organismele de colectare trebuie să pună informațiile la dispoziția ESAP ar trebui să fie cât mai scurt posibil și ar trebui să se depună eforturi pentru a limita intervalul dintre punerea informațiilor la dispoziția publicului și punerea lor la dispoziție în ESAP. În acest scop, punctul de referință pentru începerea termenului ar trebui să fie întotdeauna momentul în care informațiile au fost transmise organismului de colectare de către o entitate în scopul punerii la dispoziție a informațiilor respective în ESAP, iar transmiterea informațiilor a trecut cu succes de validările tehnice automate. Termenul respectiv ar trebui să fie declanșat numai atunci când scopul transmiterii informațiilor este ca informațiile respective să devină accesibile în ESAP. Prin urmare, în cazul în care informațiile sunt transmise autorității competente în alte scopuri, inclusiv aprobarea informațiilor respective, sau în cazul în care un document nu poate fi pus la dispoziția publicului înainte de un anumit moment în viitor, nu ar trebui să se considere că informațiile respective au fost transmise organismului de colectare în scopul punerii lor la dispoziție în ESAP. Termenele nu ar trebui să aducă atingere altor obligații care s-ar putea aplica organismelor de colectare care decurg din alte acte legislative ale Uniunii, inclusiv obligației de a efectua validări de date suplimentare sau obligației de a pune informațiile la dispoziția ESMA în alte termene decât cele specificate în prezentul regulament. În circumstanțe excepționale justificate în mod corespunzător, inclusiv accidente majore, erori, atacuri deliberate și evenimente naturale, organismele de colectare ar trebui să aibă dreptul de a furniza informațiile dincolo de termenele specificate, cu condiția ca ESMA să fie informată în mod corespunzător. Întrucât acest proces nu poate fi realizat în mod complet automat, organismele de colectare nu ar trebui să fie obligate să informeze ESMA cu privire la astfel de circumstanțe în afara programului lor de lucru.

(11)

Având în vedere opțiunile tehnologice actuale și formatele utilizate pentru pregătirea informațiilor care intră în domeniul de aplicare al ESAP, organismele de colectare ar trebui să accepte informațiile în format HTML, PDF și txt care permite extragerea de date, atât timp cât textul conținut poate fi extras. Organismele de colectare ar trebui să accepte informațiile în formatele XBRL, XBRL-xml, XBRL-csv și XML și Inline XBRL ca fiind prelucrabile automat, deoarece aplicațiile software pot identifica, recunoaște și extrage cu ușurință date specifice conținute în acestea. Formatele respective ar trebui incluse în lista orientativă a formatelor acceptabile, deoarece acestea sunt formatele necesare în prezent pentru cadrele de prezentare a informațiilor care intră în domeniul de aplicare al ESAP. Cu toate acestea, lista respectivă nu este restrictivă și, prin urmare, ar trebui să fie acceptate pentru informațiile care intră în domeniul de aplicare al ESAP formate suplimentare care permit extragerea de date și care pot fi citite automat. Întrucât formatele prelucrabile automat îndeplinesc, de asemenea, cerințele în materie de extragere a datelor, toate formatele prelucrabile automat ar trebui, de asemenea, să fie acceptate ca formate care permit extragerea de date.

(12)

Prezentul regulament se bazează pe proiectul de standarde tehnice de punere în aplicare transmis Comisiei de către ESMA, Autoritatea Bancară Europeană și Autoritatea Europeană de Asigurări și Pensii Ocupaționale.

(13)

ESMA, Autoritatea Bancară Europeană și Autoritatea Europeană de Asigurări și Pensii Ocupaționale au efectuat consultări publice deschise cu privire la proiectele de standarde tehnice de punere în aplicare pe care se bazează prezentul regulament, au analizat costurile și beneficiile potențiale aferente și au solicitat avizul Grupului părților interesate din domeniul bancar, instituit în conformitate cu articolul 37 din Regulamentul (UE) nr. 1093/2010 al Parlamentului European și al Consiliului (11), al Grupului părților interesate din domeniul asigurărilor și reasigurărilor, instituit în conformitate cu articolul 37 din Regulamentul (UE) nr. 1094/2010 al Parlamentului European și al Consiliului (12) și al Grupului părților interesate din domeniul valorilor mobiliare și piețelor, instituit în conformitate cu articolul 37 din Regulamentul (UE) nr. 1095/2010 al Parlamentului European și al Consiliului (13).

(14)

Autoritatea Europeană pentru Protecția Datelor a fost consultată în conformitate cu articolul 42 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2018/1725 și a prezentat observații formale la 29 aprilie 2025.

(15)

Având în vedere articolul 23a din Directiva 2004/109/CE, articolul 11a din Regulamentul (UE) nr. 236/2012 al Parlamentului European și al Consiliului (14) și articolul 21a din Regulamentul (UE) 2017/1129 al Parlamentului European și al Consiliului (15), prezentul regulament ar trebui să se aplice cel târziu de la 10 iulie 2026,

ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:

Articolul 1

Validări tehnice automate

(1) În cazul în care oricare dintre actele menționate la articolul 1 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul (UE) 2023/2859 impune un anumit format prelucrabil automat, organismele de colectare verifică dacă informațiile care le-au fost transmise în temeiul actului respectiv sunt conforme cu formatul prelucrabil automat specificat în actele respective.

(2) În cazul în care niciunul dintre actele menționate la articolul 1 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul (UE) 2023/2859 nu impune un anumit format prelucrabil automat, organismele de colectare verifică dacă informațiile care le-au fost transmise:

(a)

sunt transmise în unul dintre formatele menționate la articolul 7 alineatul (1) sau într-un alt format care permite extragerea de date impus de orice act legislativ cu caracter obligatoriu al Uniunii

(b)

conține text care poate fi extras de o mașină.

(3) Organismele de colectare verifică faptul că:

(a)

datele transmise sunt complete și conforme cu specificația metadatelor stabilită în anexa la prezentul regulament;

(b)

metadatele sunt în concordanță cu orice alte metadate comunicate în alt mod de aceeași entitate;

(c)

în cazul în care sunt furnizate de entitatea care transmite informațiile, metadatele care indică identificatorul entității juridice al entității care transmite informațiile respectă specificațiile prevăzute la articolul 2 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1338 în momentul transmiterii informațiilor către ESAP și

(d)

în cazul în care sunt furnizate de entitatea care transmite informațiile, metadatele care indică identificatorul entității juridice al entității la care se referă informațiile respectă specificațiile prevăzute la articolul 2 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1338 la data sau perioada la care se referă informațiile.

(4) În cazul în care este necesar un sigiliu electronic calificat în conformitate cu articolul 5 alineatul (9) din Regulamentul (UE) 2023/2859, organismele de colectare:

(a)

efectuează validările prevăzute la articolul 32 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 910/2014 și

(b)

verifică faptul că sigiliul electronic calificat care însoțește informațiile care le-au fost transmise este conform cu articolul 2 din prezentul regulament.

(5) Organismele de colectare resping informațiile care nu îndeplinesc oricare dintre cerințele prevăzute la alineatele (1)-(4).

(6) Organismele de colectare depun toate eforturile pentru a furniza entităților care transmit informațiile informații detaliate cu privire la rezultatele validărilor automate menționate la alineatele (1)-(4) în termen de 60 de minute de la primirea informațiilor.

(7) În circumstanțe excepționale justificate în mod corespunzător, inclusiv accidente și erori majore, atacuri deliberate și evenimente naturale, organismele de colectare pot furniza rezultatele validărilor automate dincolo de termenul prevăzut la alineatul (6). În acest caz, organismele de colectare depun toate eforturile pentru a furniza rezultatele validărilor automate entităților care transmit informațiile în termen de 60 de minute de la soluționarea circumstanțelor excepționale relevante.

Articolul 2

Caracteristicile sigiliului electronic calificat

(1) În cazul în care statul membru solicită un sigiliu electronic calificat, sigiliul care însoțește informațiile trebuie să fie conform cu lista specificațiilor tehnice prevăzute în anexa la Decizia de punere în aplicare (UE) 2015/1506 și trebuie să fie la nivelul de conformitate LT sau la un nivel mai ridicat.

(2) În cazul în care entitatea care transmite informațiile este identificată cu un identificator al entității juridice conform cu ISO 17442, sigiliul electronic calificat se bazează pe certificatul calificat în care entitatea care transmite informațiile este identificată cu identificatorul entității juridice respectiv.

Articolul 3

Licență standard deschisă

Utilizarea și reutilizarea informațiilor puse la dispoziția ESAP de către organismele de colectare fac obiectul condițiilor mărcii domeniului public Creative Commons (CC0) sau al oricărei licențe deschise echivalente care permite utilizarea și reutilizarea nerestricționată a datelor. Acest lucru nu aduce atingere informațiilor care fac obiectul drepturilor de autor și al altor drepturi conexe, a căror utilizare și reutilizare sunt reglementate de condițiile licenței Creative Commons BY-NC-ND sau ale oricărei licențe deschise echivalente.

Articolul 4

Caracteristicile API pentru colectarea datelor

Interfața de programare a aplicațiilor (API) pentru colectarea datelor ESAP de la organismele de colectare:

(a)

permite organismelor de colectare să pună la dispoziția ESAP informațiile, metadatele care însoțesc informațiile respective și, dacă este necesar, sigiliul electronic calificat și să primească feedback cu privire la datele schimbate;

(b)

este compatibilă cu formatele pentru informațiile specificate la articolul 7;

(c)

este compatibilă cu formatele pentru metadatele specificate la articolul 5;

(d)

se bazează pe protocoale internet securizate, inclusiv SFTP sau HTTPS, pentru a face schimb de date prin transferul de fișiere;

(e)

permite Autorității Europene pentru Valori Mobiliare și Piețe (ESMA) să pună în aplicare proceduri de control al accesului și

(f)

include orice modificări sau actualizări solicitate de ESMA pentru a asigura conformitatea cu literele (a)-(e).

Articolul 5

Caracteristicile metadatelor

(1) Atunci când furnizează ESAP informațiile menționate la articolul 1 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul (UE) 2023/2859, organismele de colectare pun la dispoziția ESAP metadatele însoțitoare relevante în conformitate cu tabelul din anexa la prezentul regulament.

(2) Organismele de colectare furnizează metadatele într-un format comun, în conformitate cu metodologia ISO 20022. În cazul în care informațiile sunt pregătite într-un format prelucrabil automat în temeiul oricăruia dintre actele legislative ale Uniunii menționate la articolul 1 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul (UE) 2023/2859, organismele de colectare se asigură că metadatele pentru informațiile respective sunt furnizate fie în conformitate cu metodologia ISO 20022, fie în același format ca și informațiile.

Articolul 6

Termene pentru organismele de colectare

(1) Fără a aduce atingere altor obligații juridice care decurg din actele legislative ale Uniunii, organismele de colectare furnizează ESAP informațiile, metadatele pentru informațiile respective și, dacă este necesar, sigiliul electronic calificat cât mai curând posibil și în termen de cel mult 60 de minute după ce informațiile au fost transmise către organismul de colectare în scopul de a le face accesibile în ESAP, iar transmiterea informațiilor a trecut cu succes de validările tehnice automate menționate la articolul 1.

(2) În circumstanțe excepționale justificate în mod corespunzător, inclusiv accidente și erori majore, atacuri deliberate și evenimente naturale, organismele de colectare pot furniza informațiile relevante dincolo de termenul prevăzut la alineatul (1). În acest caz, organismele de colectare informează ESMA cât mai curând posibil în timpul programului lor de lucru și depun toate eforturile pentru a furniza informațiile în termen de 60 de minute de la soluționarea circumstanțelor excepționale relevante.

Articolul 7

Lista orientativă și caracteristicile formatelor de date acceptate

(1) Formatele HTML, PDF și txt sunt considerate formate care permit extragerea de date, în cazul în care aceste formate permit extragerea textului de o mașină și sunt lizibile pentru om.

(2) Formatele XML, XBRL, XBRL-csv, XBRL-xml și inline XBRL sunt considerate formate prelucrabile automat în cazul în care aceste formate sunt structurate astfel încât să permită aplicațiilor software să identifice, să recunoască și să extragă cu ușurință anumite date, inclusiv declarații individuale de fapt, și structura internă a datelor respective.

Articolul 8

Intrarea în vigoare și aplicarea

Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Se aplică de la 10 iulie 2026.

Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.

Adoptat la Bruxelles, 10 iulie 2025.

Pentru Comisie

Președinta

Ursula VON DER LEYEN


(1)  
JO L, 2023/2859, 20.12.2023, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/2859/oj.

(2)  Decizia de punere în aplicare (UE) 2015/1506 a Comisiei din 8 septembrie 2015 de stabilire a specificațiilor referitoare la formatele semnăturilor și sigiliilor electronice avansate care trebuie recunoscute de către organismele din sectorul public în temeiul articolului 27 alineatul (5) și al articolului 37 alineatul (5) din Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă (JO L 235, 9.9.2015, p. 37, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2015/1506/oj).

(3)  Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE (JO L 257, 28.8.2014, p. 73, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2014/910/oj).

(4)  Directiva (UE) 2019/1024 a Parlamentului European și a Consiliului din 20 iunie 2019 privind datele deschise și reutilizarea informațiilor din sectorul public (JO L 172, 26.6.2019, p. 56, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2019/1024/oj).

(5)  Comunicare a Comisiei – Orientări privind licențele standard recomandate, seturile de date și taxarea reutilizării documentelor (JO C 240, 24.7.2014, p. 1).

(6)  Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) (JO L 119, 4.5.2016, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/679/oj).

(7)  Regulamentul (UE) 2018/1725 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2018 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal de către instituțiile, organele, oficiile și agențiile Uniunii și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 45/2001 și a Deciziei nr. 1247/2002/CE (JO L 295, 21.11.2018, p. 39, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1725/oj).

(8)  Directiva (UE) 2023/2864 a Parlamentului European și a Consiliului din 13 decembrie 2023 de modificare a anumitor directive în ceea ce privește înființarea și funcționarea punctului unic de acces european (JO L, 2023/2864, 20.12.2023, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2023/2864/oj).

(9)  Regulamentul (UE) 2023/2869 al Parlamentului European și al Consiliului din 13 decembrie 2023 de modificare a anumitor regulamente în ceea ce privește înființarea și funcționarea punctului unic de acces european (JO L, 2023/2869, 20.12.2023, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/2869/oj).

(10)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1338 al Comisiei din 10 iulie 2025 de stabilire a standardelor tehnice de punere în aplicare pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2023/2859 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește funcționalitățile punctului unic de acces european (JO L, 2025/1338, 11.7.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2025/1338/oj).

(11)  Regulamentul (UE) nr. 1093/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorității europene de supraveghere (Autoritatea bancară europeană), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE și de abrogare a Deciziei 2009/78/CE a Comisiei (JO L 331, 15.12.2010, p. 12, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2010/1093/oj).

(12)  Regulamentul (UE) nr. 1094/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorității europene de supraveghere (Autoritatea Europeană de Asigurări și Pensii Ocupaționale) de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE și de abrogare a Deciziei 2009/79/CE a Comisiei (JO L 331, 15.12.2010, p. 48, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2010/1094/oj).

(13)  Regulamentul (UE) nr. 1095/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorității europene de supraveghere (Autoritatea europeană pentru valori mobiliare și piețe), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE și de abrogare a Deciziei 2009/77/CE a Comisiei (JO L 331, 15.12.2010, p. 84, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2010/1095/oj).

(14)  Regulamentul (UE) nr. 236/2012 al Parlamentului European și al Consiliului din 14 martie 2012 privind vânzarea în lipsă și anumite aspecte ale swapurilor pe riscul de credit (JO L 86, 24.3.2012, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2012/236/oj).

(15)  Regulamentul (UE) 2017/1129 al Parlamentului European și al Consiliului din 14 iunie 2017 privind prospectul care trebuie publicat în cazul unei oferte publice de valori mobiliare sau al admiterii de valori mobiliare la tranzacționare pe o piață reglementată, și de abrogare a Directivei 2003/71/CE (JO L 168, 30.6.2017, p. 12, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2017/1129/oj).


ANEXĂ

Tabel

Metadate

Număr

Câmp

Format

1.

Denumirea (denumirile) entității care a transmis informațiile

Câmp ce permite introducerea unui text liber de până la 500 de caractere alfanumerice.

2.

Numele persoanei fizice sau denumirea (denumirile) persoanei juridice la care se referă informațiile

Câmp ce permite introducerea unui text liber de până la 500 de caractere alfanumerice.

3.

Identificatorul entității juridice aferent entității care a transmis informațiile

Identificatorul entității juridice (LEI) în conformitate cu ISO 17442 – cod format din 20 de caractere alfanumerice

4.

Identificatorul entității juridice al persoanei juridice la care se referă informațiile

Identificatorul entității juridice (LEI) în conformitate cu ISO 17442 – cod format din 20 de caractere alfanumerice

5.

Tipul de informații transmise de entitate

Taxonomie în conformitate cu lista comună a tipurilor de informații prevăzută în tabelul 1 din anexa la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1338

6.

Dimensiunea entității, în funcție de categorie, care a transmis informațiile

Taxonomie în conformitate cu lista comună a categoriilor de entități în funcție de dimensiune prevăzută în tabelul 2 din anexa la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1338

7.

Dimensiunea persoanei juridice la care se referă informațiile

Taxonomie în conformitate cu lista comună a categoriilor de entități în funcție de dimensiune prevăzută în tabelul 2 din anexa la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1338

8.

Țara în care este înregistrat sediul social al persoanei juridice la care se referă informațiile

ISO 3166 – codul de țară compus din două caractere

9.

Sectorul (sectoarele) industrial(e) în care își desfășoară activitățile economice persoana fizică sau juridică la care se referă informațiile

Taxonomie în conformitate cu lista comună a sectoarelor industriale prevăzută în tabelul 3 din anexa la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1338

10.

Marcaj privind datele cu caracter personal

„true” – informațiile transmise conțin date cu caracter personal

„false” – informațiile transmise nu conțin date cu caracter personal

11.

Caracterul voluntar sau obligatoriu al informațiilor transmise

„true” – voluntar

„false” – obligatoriu

12.

Data și ora la care entitatea a transmis datele organismului de colectare

Data și ora în conformitate cu standardul UTC (timpul universal coordonat), în formatul ISO 8601: AAAA-LL-ZZThh:mm:ssZ

13.

Data sau începutul perioadei la care se referă informațiile

Data și ora în conformitate cu standardul UTC (timpul universal coordonat), în formatul ISO 8601: AAAA-LL-ZZ

14.

Data sau sfârșitul perioadei la care se referă informațiile

Data și ora în conformitate cu standardul UTC (timpul universal coordonat), în formatul ISO 8601: AAAA-LL-ZZ

15.

Organismul de colectare responsabil cu colectarea informațiilor

Denumirea organismului de colectare desemnat pentru colectarea datelor, astfel cum este publicată pe site-ul ESMA în temeiul articolului 4 din Regulamentul (UE) 2023/2859

16.

Statul membru de origine, dacă este cazul

ISO 3166 – codul de țară compus din două caractere

17.

Statul membru gazdă, dacă este cazul

ISO 3166 – codul de țară compus din două caractere

18.

Identificatorul instrumentului sau al produsului, după caz

Cod ISIN sau până la 52 de caractere alfanumerice

19.

Identificatorul unic al înregistrării de date

Text liber de până la 140 de caractere alfanumerice

20.

Referința fișierului de date

Text liber de până la 500 de caractere alfanumerice

21.

Referința dosarului privind sigiliul electronic calificat, după caz

Text liber de până la 500 de caractere alfanumerice

22.

Tipul de transmitere

NEWT = nou (a se utiliza pentru informații noi)

MODI = modificare (a se utiliza pentru modificări în lumina noilor informații disponibile)

EROR = eroare (a se utiliza în cazul erorilor care conduc la eliminarea întregii înregistrări)

CORR = corecție (a se utiliza atunci când se constată că informațiile raportate anterior sunt incorecte și ar trebui corectate)

23.

Versiunea setului de date (date și metadate)

Număr întreg

24.

Cadru juridic

Taxonomia în conformitate cu lista actelor legislative ale Uniunii menționată la articolul 1 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul (UE) 2023/2859

25.

Marcaj pentru informațiile istorice

„true” – da

„false” – nu

26.

Limba în care au fost transmise informațiile

ISO 639-1 – codul de limbă compus din 2 caractere


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2025/1339/oj

ISSN 1977-0782 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters