CELEX:62025TN0524: Cauza T-524/25: Acțiune introdusă la 31 iulie 2025 – equensWorldline/BCE
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in TUE : Jurisprudență, 15/09/2025 |
|
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria C |
C/2025/4906 |
15.9.2025 |
Acțiune introdusă la 31 iulie 2025 – equensWorldline/BCE
(Cauza T-524/25)
(C/2025/4906)
Limba de procedură: engleza
Părțile
Reclamantă: equensWorldline SE Germany (Frankfurt pe Main, Germania) (reprezentanți: R. Martens și P. Darras, lawyers)
Pârâtă: Banca Centrală Europeană
Concluziile
Reclamanta solicită Tribunalului:
— |
anularea în totalitate a deciziei Autorității de Supraveghere a Achizițiilor Publice a Băncii Centrale Europene (BCE) din 22 iulie 2025 prin care s-a respins calea de atac a reclamantei împotriva a două decizii BCE din 13 iunie 2025 de atribuire a contractului PRO-009494 și împotriva a două decizii BCE din 13 iunie 2025 de atribuire a contractului PRO-009494 (denumite în continuare „deciziile atacate”); |
— |
obligarea pârâtei la plata cheltuielilor de judecată. |
Motivele și principalele argumente
În susținerea acțiunii, reclamanta invocă patru motive.
1. |
Primul motiv, întemeiat pe încălcarea articolelor 41, 47 și 51 din Carta drepturilor fundamentale, precum și a articolului 3 din Decizia BCE privind achizițiile publice (1), în măsura în care:
|
2. |
Al doilea motiv, întemeiat pe încălcarea articolului 3 din decizia BCE privind achizițiile publice, întrucât BCE a evaluat în mod diferit două oferte cu un conținut destul de similar și care corespundeau unui număr de două caiete de sarcini tehnice identice. |
3. |
Al treilea motiv, întemeiat pe încălcarea articolelor 3 și 33 din decizia BCE privind achizițiile publice coroborat cu încălcarea principiului bunei administrări. BCE și-a întemeiat în mod eronat aprecierea în raport cu subcriteriul de atribuire nr. 2.1 „Calitatea ofertantului pe planul structurii echipei propuse, al membrilor echipei propuse și al structurii organizaționale și al capacităților” pe speculații nesusținute cu privire la prețurile Worldline. Această apreciere a BCE este în mod vădit în contradicție cu decizia BCE de a nu respinge oferta, autorizând Worldline să continue să participe la procedură și chiar să se clasifice pe poziția a doua, permițându-i astfel să încheie un contract cu BCE. |
4. |
4. Al patrulea motiv, întemeiat pe încălcarea articolului 41 din Carta drepturilor fundamentale, întrucât secretarul Autorității de Supraveghere a Achizițiilor Publice a BCE participase deja în mod activ la negocierile dintre BCE și Worldline cu privire la ofertă. |
(1) Decizia (UE) 2016/245 a Băncii Centrale Europene din 9 februarie 2016 de stabilire a normelor privind achizițiile (OJ 2016 L 45, p. 15).
ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2025/4906/oj
ISSN 1977-1029 (electronic edition)