CONTRACT-CADRU din 8 noiembrie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL CULTURII SI CULTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 846 din 28 decembrie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
CAP. 2MODIFICAT DEDECIZIE 638 19/06/2002
CAP. 2MODIFICAT DEDECIZIE 638 19/06/2002
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ANEXA 1REFERIRE LAOG 9 23/01/1996
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECIZIE 248 06/02/2002
ActulCONTINUT DEORDIN 2129 08/11/2001
CAP. 2MODIFICAT DEDECIZIE 638 19/06/2002
CAP. 2MODIFICAT DEDECIZIE 638 19/06/2002

încheiat între Ministerul Culturii şi Cultelor şi directorii generali sau, după caz, directorii instituţiilor publice de cultura subordonate



+
Articolul 1Părţile contractante1. Ministerul Culturii şi Cultelor, cu sediul în municipiul Bucureşti, Piaţa Presei Libere nr. 1, sectorul 1, reprezentat prin ……………., în calitate de ordonator principal de credite,şi2. Doamna/Domnul ………….., în calitate de director general/director al ……., au încheiat prezentul contract de management, cu respectarea următoarelor clauze:
+
Articolul 2Obiectul contractuluiMinisterul Culturii şi Cultelor încredinţează directorului general/directorului, pe baza obiectivelor şi a indicatorilor care fac obiectul anexei nr. 1 …… la prezentul contract, organizarea, conducerea şi administrarea instituţiei publice ………, denumita în continuare instituţie, precum şi gestionarea patrimoniului şi a mijloacelor materiale şi băneşti de care aceasta dispune, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
+
Articolul 3Durata contractuluiPrezentul contract se încheie pe o perioadă de 3 ani.În condiţiile îndeplinirii de către directorul general/director a obligaţiilor asumate prin contract, la expirarea termenului prevăzut părţile pot conveni prelungirea acestuia, cu modificarea corespunzătoare a anexei nr. 1 …. la prezentul contract.
+
Articolul 4Drepturile şi obligaţiile directorului general/directoruluiA. Directorul general/directorul are următoarele drepturi:1. să fie salarizat în conformitate cu reglementările legale stabilite pentru instituţiile bugetare, adică cu suma de ………….. lei, compusa din …………..;2. sa beneficieze de concediu de odihnă potrivit reglementărilor legale emise pentru instituţiile bugetare;3. sa beneficieze de premii, conform normelor legale;4. sa deconteze, cu documente justificative, cheltuielile de cazare, diurna, transport şi alte cheltuieli efectuate cu prilejul deplasarilor în interes de serviciu, în ţara şi în străinătate, în conformitate cu normativele stabilite prin reglementările în vigoare.B. Directorul general/directorul are următoarele obligaţii:1. să asigure gestionarea şi administrarea, în condiţiile legii, a integrităţii patrimoniului instituţiei;2. sa îndeplinească obligaţiile asumate, cuprinse în anexele nr. 1 …… şi 2 la prezentul contract, precum şi obiectivele şi indicatorii stabiliţi pentru instituţie de către Ministerul Culturii şi Cultelor;3. să prezinte spre aprobare anual, până la data de 20 septembrie, programul minimal al proiectelor, acţiunilor şi ansamblul manifestărilor culturale pe care urmează să le realizeze instituţia în anul următor;4. să solicite Ministerului Culturii şi Cultelor, atunci când considera ca este temeinic şi oportun, modificarea obiectivelor şi a indicatorilor instituţiei şi a programelor minimale;5. sa elaboreze şi să aplice strategii specifice în măsura să asigure desfăşurarea în condiţii performanţe a activităţii curente şi de perspectiva a instituţiei;6. sa selecteze, sa angajeze, sa promoveze, sa sanctioneze şi sa concedieze personalul salariat, cu respectarea dispoziţiilor legale;7. sa stabilească atribuţiile de serviciu pe compartimente ale personalului angajat, conform regulamentului de organizare şi funcţionare a instituţiei, aprobat de ministrul culturii şi cultelor, precum şi obligaţiile profesionale individuale de muncă ale personalului de specialitate, prin elaborarea fişelor postului;8. sa acţioneze pentru îndeplinirea prevederilor bugetului anual de venituri şi cheltuieli al instituţiei, initiind programe şi măsuri eficiente pentru dezvoltarea şi diversificarea surselor de venituri extrabugetare în condiţiile reglementărilor legale în vigoare;9. să asigure respectarea alocaţiilor bugetare aprobate de Ministerul Culturii şi Cultelor, potrivit statului de funcţii aprobat;10. sa organizeze la nivelul instituţiei compartimentul de audit intern şi de control financiar preventiv;11. sa reprezinte instituţia în raporturile cu terţii;12. sa încheie acte juridice în numele şi pe seama instituţiei, conform competentelor sale;13. să prezinte trimestrial direcţiilor competente din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor situaţia economico-financiară a instituţiei, modul de realizare a obiectivelor şi indicatorilor, a proiectelor şi programelor asumate, inclusiv măsurile pentru optimizarea activităţii acesteia, când este cazul;14. sa ia măsuri pentru asigurarea pazei instituţiei şi pentru asigurarea pazei contra incendiilor în instituţie;15. să stabilească măsuri privind protecţia muncii, pentru cunoaşterea de către salariaţi a normelor de securitate a muncii.
+
Articolul 5Drepturile şi obligaţiile Ministerului Culturii şi CultelorA. Ministerul Culturii şi Cultelor are următoarele drepturi:1. sa pretindă directorului general/directorului îndeplinirea obiectivelor, programelor, indicatorilor şi a celorlalte obligaţii asumate prin semnarea prezentului contract de management;2. să solicite directorului general/directorului prezentarea de rapoarte privind stadiul realizării proiectelor şi programelor instituţiei, a situaţiei economico-financiare şi a altor documente referitoare la activitatea acesteia;3. sa menţină sau sa diminueze subvenţia iniţial acordată instituţiei, în funcţie de respectarea programelor minimale contractate;4. sa aprobe modificarea indicatorilor economico-financiari prevăzuţi în bugetele anuale, precum şi în programele minimale, în cazuri temeinic justificate, potrivit legii;5. sa analizeze periodic modul de îndeplinire a obligaţiilor pe care şi le-a asumat prin contract directorul general/directorul.B. Ministerul Culturii şi Cultelor are următoarele obligaţii:1. să asigure instituţiei, în limitele aprobate prin legea anuală a bugetului de stat, fondurile necesare;2. să asigure condiţiile pentru ca directorul general/directorul sa primească toate drepturile stabilite de reglementările legale pentru instituţiile bugetare;3. să asigure directorului general/directorului deplina libertate în conducerea şi organizarea activităţii instituţiei, singurele limitări fiind cele prevăzute de lege şi de prezentul contract;4. să asigure instituţiei asistenţa de specialitate, la solicitarea acesteia.
+
Articolul 6Programul minimal, obiectivele şi indicatorii culturaliProgramul minimal, obiectivele şi indicatorii culturali, la a căror realizare se obliga directorul general/directorul, sunt precizate în anexa nr. 1 …. la prezentul contract. Pe parcursul executării contractului părţile pot sa modifice, de comun acord, obiectivele şi indicatorii culturali, în scopul de a le adapta la evoluţia conjuncturala a instituţiei.Programul minimal, obiectivele şi indicatorii culturali se stabilesc anual, pe baza criteriilor de performanţă, de către direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor şi se definitiveaza în condiţiile prevederilor prezentului contract.
+
Articolul 7Loialitate, confidenţialitateDirectorul general/directorul este obligat să îşi folosească întreaga capacitate de muncă în interesul instituţiei.Directorului general/directorului îi sunt interzise orice activităţi şi manifestări de natura sa prejudicieze interesul şi prestigiul instituţiei.Pe durata contractului directorul general/directorul este obligat sa păstreze cu rigurozitate confidenţialitatea asupra datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea instituţiei, care au un astfel de caracter sau care sunt stabilite ca având acest caracter de către Ministerul Culturii şi Cultelor.
+
Articolul 8Răspunderea părţilorPentru neîndeplinirea sau pentru îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor stabilite în prezentul contract părţile răspund potrivit reglementărilor legale.Răspunderea directorului general/directorului este angajata pentru nerespectarea prevederilor legale, ale prezentului contract şi a dispoziţiilor sau ordinelor emise de ministrul culturii şi cultelor.Directorul general/directorul răspunde pentru daunele produse instituţiei prin orice act al său contrar intereselor instituţiei, prin acte de gestiune imprudenta, prin utilizarea abuzivă sau neglijenţa a fondurilor instituţiei.În cazul în care exista indicii privind săvârşirea unei infracţiuni în legătură cu funcţia pe care o deţine, Ministerul Culturii şi Cultelor are obligaţia de a sesiza de îndată organele competente; pe perioada soluţionării sesizării contractul de management se suspenda.
+
Articolul 9Modificarea contractuluiPrevederile prezentului contract pot fi modificate prin act adiţional, cu acordul ambelor părţi.Părţile vor adapta contractul corespunzător reglementărilor legale intervenite ulterior încheierii actului adiţional şi care îi sunt aplicabile.
+
Articolul 10Încetarea contractuluiPrezentul contract încetează prin:a) expirarea perioadei pentru care a fost încheiat, iar părţile, oricare ar fi aceasta, nu au solicitat renegocierea în vederea prelungirii; refuzul Ministerului Culturii şi Cultelor, comunicat în scris directorului general/directorului, de a negocia prelungirea contractului este suficient pentru ca acesta să îşi înceteze valabilitatea;b) revocarea directorului general/directorului de către Ministerul Culturii şi Cultelor, în cazul neîndeplinirii obligaţiilor precizate în contract;c) renunţarea de către directorul general/director la mandatul încredinţat, în situaţia neasigurarii condiţiilor prevăzute în contract ori în alte situaţii întemeiate;d) acordul părţilor;e) decesul sau punerea sub interdicţie judecătorească a directorului general/directorului;f) desfiinţarea, comasarea sau schimbarea regimului de funcţionare a instituţiei.În cazurile prevăzute la lit. b), c) şi f) partea în cauza va acorda un preaviz de 30 de zile.
+
Articolul 11LitigiiLitigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti.
+
Articolul 12Alte clauzeDirectorul general/directorul are dreptul să solicite mediere, consultanţa şi măsuri de protecţie din partea Ministerului Culturii şi Cultelor în soluţionarea situaţiilor conflictuale cu sindicatele şi cu alte organizaţii.
+
Articolul 13Dispoziţii finaleAnexele nr. 1 şi 2 la prezentul contract se întocmesc ţinându-se seama de specificul fiecărei instituţii şi devin parte integrantă a acestuia.Prezentul contract a fost întocmit în 3 (trei) exemplare, cu următoarea destinaţie:– 1 exemplar la ordonatorul principal de credite;– 1 exemplar la oficiul juridic al ordonatorului principal de credite;– 1 exemplar la directorul general/directorul instituţiei.

Ministerul Culturii şi Cultelor Instituţia . . . . . . . . . . . . . .
Ordonator principal de credite, Director general/Director,
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

+
Anexa 1a) –––la contractul-cadru––––––- Denumirea instituţiei …………………. LISTA programelor şi proiectelor culturale minimale proprii prevăzute pentru anul 2002

Nr. crt. Denumirea programului/ proiectului cultural Nivelul de interes Descrierea sumară a programului/proiectului şi a coorganizatorilor Suma estimată Perioada de desfăşurare

+
Anexa 1b) –––la contractul-cadru––––––- Instituţii de spectacole NOMENCLATOR privind principalii indicatori culturali şi economici care urmează să se realizeze conform normelor pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 9/1996 de către …………… ┌────────┬───────────┐ │Anul de │Anul ……│ │baza*) │ │┌──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 1. Personal │ │ ││ a) Număr de personal conform statului de funcţii │ │ ││ aprobat, │ │ ││ din care: │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – personal artistic │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – personal tehnic │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – personal administrativ │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ b) Număr de personal prevăzut să se realizeze, │ │ ││ din care: │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – personal artistic │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – personal tehnic │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – personal administrativ │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 2. Număr de premiere │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 3. Număr de refaceri │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 4. Număr de spectacole, din care: │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – la sediu │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – în turnee │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 5. Număr de spectatori, din care: │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – la sediu │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – în turnee │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 6. Indice de ocupare a sălii la sediu (%) │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 7. Venituri totale, din care: │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – venituri proprii │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – subvenţii │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 8. Cheltuieli totale, din care: │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – cheltuieli de personal, inclusiv colaboratori │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – cheltuieli de întreţinere │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – cheltuieli pentru reparaţii capitale │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – cheltuieli de capital │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 9. Cheltuieli pe spectator, din care: │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – din subvenţie │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – din venituri proprii │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 10. Gradul de acoperire din venituri proprii a │ │ ││ cheltuielilor instituţiei (%) │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 11. Ponderea cheltuielilor de personal din totalul │ │ ││ cheltuielilor (%) │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 12. Gradul de acoperire a salariilor din │ │ ││ subvenţie (%) │ │ │└──────────────────────────────────────────────────────┴────────┴───────────┘–– *) Datele referitoare la anul precedent. ANEXA 1c) –––la contractul-cadru––––––- Muzee NOMENCLATOR privind principalii indicatori culturali şi economici care urmează să se realizeze conform normelor pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 9/1996 de către …….. ┌────────┬───────────┐ │Anul de │Anul ……│ │baza*) │ │┌──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 1. Personal │ │ ││ a) Număr de personal conform statului de funcţii │ │ ││ aprobat │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ b) Număr de personal prevăzut să se realizeze │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 2. Număr de expoziţii, din care: │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – expoziţii permanente │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – expoziţii temporare │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 3. Număr de vizitatori │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 4. Venituri totale, din care: │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – venituri proprii │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – subvenţie │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 5. Cheltuieli totale, din care: │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – cheltuieli de personal, inclusiv colaboratori │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – cheltuieli de întreţinere │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – cheltuieli pentru expoziţii │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – cheltuieli pentru reparaţii capitale │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – cheltuieli de capital │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 6. Cheltuieli pe vizitator, din care: │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – din subvenţie │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ – din venituri proprii │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 7. Gradul de acoperire din venituri proprii a │ │ ││ cheltuielilor instituţiei (%) │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 8. Ponderea cheltuielilor de personal din totalul │ │ ││ cheltuielilor (%) │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤│ 9. Gradul de acoperire a salariilor din │ │ ││ subvenţie (%) │ │ │└──────────────────────────────────────────────────────┴────────┴───────────┘–– *) Datele referitoare la anul precedent. ANEXA 2 ––-la contractul-cadru––––––– BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI aprobat pentru anul ………

VENITURI
1. Venituri proprii . . . . . . . . . .
2. Alocaţii bugetare . . . . . . . . . .
3. Total surse de finanţare . . . . . . . . . .
4. Ponderea subvenţiei în total surse (%) . . . . . . . . . .
CHELTUIELI
1. Cheltuieli pentru salarii . . . . . . . . . .
2. Cheltuieli pentru colaboratori externi . . . . . . . . . .
3. Alte cheltuieli salariale (C.A.S., Fondul pentru plata ajutorului de şomaj) . . . . . . . . . .
4. Cheltuieli pentru întreţinere şi gospodărire . . . . . . . . . .
5. Cheltuieli pentru reparaţii capitale . . . . . . . . . .
6. Cheltuieli pentru activităţi culturale, . . . . . . . . . .
din care:
– programe culturale proprii . . . . . . . . . .
– programul cultural minimal suportat din subvenţia bugetară . . . . . . . . . .
7. Alte cheltuieli . . . . . . . . . .
8. Cheltuieli pentru investiţii . . . . . . . . . .
TOTAL CHELTUIELI: . . . . . . . . . .

–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters