CRITERII GENERALE din 15 septembrie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: COMISIA DE INSOLVENTA LA NIVEL CENTRAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 973 din 6 octombrie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEDECIZIE 11 20/08/2024
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LADECIZIE 10 15/09/2022
ART. 5REFERIRE LAHOTARARE 419 09/06/2017
ART. 5REFERIRE LANORMA 09/06/2017 ART. 2
ART. 5REFERIRE LALEGE 151 18/06/2015
ART. 7REFERIRE LALEGE 151 18/06/2015 ART. 51
ART. 7REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003
ART. 13REFERIRE LALEGE (R) 114 11/10/1996
ANEXA 1REFERIRE LAHOTARARE 1071 04/10/2021
ANEXA 3REFERIRE LALEGE (R) 114 11/10/1996
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEDECIZIE 11 20/08/2024
ActulAPROBAT DEDECIZIE 10 15/09/2022
ActulCONTINUT DEDECIZIE 10 15/09/2022
ActulREFERIT DEDECIZIE 10 15/09/2022





Notă
Aprobate prin DECIZIA nr. 10 din 15 septembrie 2022, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 973 din 6 octombrie 2022.
+
Articolul 1Pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil se utilizează valoarea coșului minim lunar de consum actualizată de către Comisia de Insolvență la Nivel Central cu sprijinul Institutului Național de Statistică prin raportare la valoarea indicelui prețurilor de consum pentru luna iunie 2022 față de aceeași lună a anului 2019. Elementele constitutive ale coșului minim lunar de consum, precum și valorile asociate acestora sunt prezentate în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentele criterii generale.
+
Articolul 2(1)<!–>Valoarea coșului minim lunar de consum reprezintă pragul minim sub care nu pot fi stabilite cheltuielile pentru asigurarea unui nivel de trai rezonabil. Această valoare reprezintă suma de bani din veniturile debitorului care nu poate fi oprită pentru plata datoriilor deoarece îi este necesară pentru acoperirea cheltuielilor indispensabile asigurării traiului zilnic pentru sine și familia sa.(2)–>Valoarea coșului minim lunar de consum se stabilește diferențiat pentru procedura de insolvență pe bază de plan de rambursare a datoriilor/procedura simplificată de insolvență și procedura judiciară de insolvență prin lichidare de active.(3)Valoarea coșului minim lunar de consum este minimul necesar pentru asigurarea respectării drepturilor, libertăților fundamentale și demnității umane ale debitorului și ale persoanelor cărora acesta le asigură ori le datorează, în condițiile legii, întreținere în mod curent.
+
Articolul 3În oricare dintre procedurile de insolvență utilizate, cuantumul cheltuielilor pentru asigurarea unui nivel de trai rezonabil poate fi echivalent valorii coșului minim lunar de consum sau poate depăși această valoare în funcție de necesitățile particulare ale fiecărui debitor și membrilor familiei sale ce nu pot fi acoperite de această sumă și a căror satisfacere este imperios necesară pentru a asigura respectarea drepturilor, libertăților fundamentale și demnității umane ale acestora.
+
Articolul 4Evaluarea cheltuielilor pentru asigurarea unui nivel de trai rezonabil pentru membrii familiei debitorului aflat în procedura de insolvență se va realiza conform prezentelor criterii generale atunci când valorificarea bunurilor și veniturilor debitorului și codebitorului, dacă este cazul, afectează nivelul de trai al acestora astfel încât le-ar fi încălcate drepturile, libertățile fundamentale și demnitatea umană.
+
Articolul 5Structura și componența familiei debitorului se stabilesc prin includerea în aceasta a persoanelor cărora debitorul le asigură ori le datorează, în condițiile legii, întreținere în mod curent și a persoanelor care conviețuiesc cu debitorul sau care contribuie la prestarea întreținerii, conform art. 2 alin. (2) lit. e) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 151/2015 privind procedura insolvenței persoanelor fizice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 419/2017.
+
Articolul 6(1)<!–>Valoarea coșului minim lunar de consum diferențiată pentru debitorul care trăiește în mediul urban și membrii familiei sale în procedura de insolvență pe bază de plan de rambursare a datoriilor sau procedura simplificată de insolvență este:a)–>999 lei pentru fiecare adult;b)<!–>735 lei pentru fiecare copil cu vârsta de peste 14 ani;c)–>525 lei pentru fiecare copil cu vârsta de până la 14 ani.(2)<!–>Valoarea coșului minim lunar de consum diferențiată pentru debitorul care trăiește în mediul rural și membrii familiei sale în procedura de insolvență pe bază de plan de rambursare a datoriilor sau procedura simplificată de insolvență este:a)–>807 lei pentru fiecare adult;b)<!–>593 lei pentru fiecare copil cu vârsta de peste 14 ani;c)–>425 lei pentru fiecare copil cu vârsta de până la 14 ani.(3)<!–>În vederea estimării valorii totale a coșului minim lunar de consum pentru debitor și familia sa se vor analiza structura și componența acesteia conform art. 5 și se vor utiliza corespunzător pentru fiecare membru al familiei valorile menționate la alin. (1) și (2).(4)–>În situația în care debitorul aflat în procedura de insolvență pe bază de plan de rambursare a datoriilor sau procedura simplificată de insolvență nu are familie, acesta va beneficia de valoarea coșului minim lunar de consum corespunzătoare fiecărui adult în funcție de mediul urban sau rural în care trăiește.
+
Articolul 7(1)<!–>Ținând cont de prevederile art. 51 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 151/2015 privind procedura insolvenței persoanelor fizice, cu modificările ulterioare, valoarea coșului minim lunar de consum pentru debitorul aflat în procedura judiciară de insolvență prin lichidare de active este egală, indiferent dacă trăiește în mediul urban sau rural, cu valoarea salariului minim brut pe economie, așa cum este prevăzut de legislația în vigoare pentru orice persoană angajată conform prevederilor Codului muncii în funcție de vechime sau nivelul studiilor realizate.(2)–>Pentru fiecare membru al familiei debitorului aflat în procedura judiciară de insolvență prin lichidare de active se vor adăuga valorii coșului minim lunar de consum prevăzut pentru acesta valorile corespunzătoare menționate la art. 6 alin. (1) și (2).
+
Articolul 8Pentru stabilirea cheltuielilor pentru asigurarea unui nivel de trai rezonabil se va ține cont de particularitățile de ordin financiar ale situației debitorului și familiei sale în funcție de mediul urban sau rural și locul unde trăiesc. În acest sens, valorii coșului minim lunar de consum i se vor adăuga sumele necesare asigurării:a)<!–>nevoilor locative, precum plata utilităților și serviciilor care depășesc cuantumul financiar prevăzut pentru acestea în coșul minim lunar de consum ca urmare a prețurilor existente în zona unde debitorul și familia sa trăiesc;b)–>necesităților alimentare atunci când acestea depășesc cuantumul financiar prevăzut în coșul minim lunar de consum ca urmare a prețurilor existente în zona unde debitorul și familia sa trăiesc sau a unor situații de sănătate ce impun un regim nutrițional special;c)<!–>necesităților de transport atunci când debitorul și membrii familiei sale sunt nevoiți să se deplaseze către locurile de muncă, școală sau alte instituții de învățământ și orice alte locații pentru realizarea unor activități aducătoare de venituri sau pentru respectarea unor tratamente medicale ca urmare a condițiilor de viață existente și angajamentelor asumate, care impun depășirea cuantumului financiar prevăzut pentru acestea în coșul minim lunar de consum;d)–>altor nevoi curente ale debitorului și familiei sale care depășesc cuantumul financiar prevăzut pentru acestea în coșul minim lunar de consum ca urmare a unor situații neprevăzute sau necesități imperioase precum: reparația, achiziționarea sau înlocuirea articolelor de îmbrăcăminte, obiectelor de uz personal sau casnic, inclusiv a mobilierului, obiectelor necesare îngrijirii bolnavilor sau persoanelor care suferă de un handicap, bunurilor care servesc la exercitarea ocupației sau profesiei debitorului, inventarului agricol, inclusiv a animalelor de muncă, furajelor pentru aceste animale și semințelor pentru cultura pământului, dacă debitorul se ocupă cu agricultura, în măsura necesară continuării lucrărilor în agricultură;e)<!–>susținerii cursurilor de învățământ obligatoriu și începerii sau continuării studiilor postliceale, universitare sau postuniversitare pentru debitor și persoanele cărora acesta le asigură ori le datorează, în condițiile legii, întreținere în mod curent, care depășesc cuantumul financiar prevăzut pentru acestea în coșul minim lunar de consum;f)–>plății cheltuielilor profesionale absolut necesare exercitării ocupației sau profesiei debitorului;g)<!–>plății cheltuielilor de școlarizare, instruire, specializare absolut necesare exercitării ocupației sau profesiei debitorului;h)–>plății primelor de asigurare obligatorie;i)<!–>îndeplinirii obligațiilor legale sau convenționale de întreținere, ultimele neputând depăși un prag de 5 salarii medii pe an;j)–>îndeplinirii obligațiilor rezultate din atragerea răspunderii penale și contravenționale.
+
Articolul 9(1)<!–>În estimarea cheltuielilor necesare asigurării unui nivel de trai rezonabil se va ține cont de veniturile din muncă ale debitorului și/sau posibilitatea ocupării unui loc de muncă mai bine remunerat în funcție de zona unde acesta și familia sa trăiesc raportat la structura pieței forței de muncă (anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentele criterii generale).(2)–>În cazul în care debitorul nu are un loc de muncă sau nu desfășoară o activitate aducătoare de venit și întreprinde demersurile necesare rezonabile pentru găsirea unui loc de muncă, inclusiv prin participarea la cursuri în scopul inițierii și desfășurării unei activități aducătoare de venit sau al angajării, cheltuielile indispensabile susținerii cursurilor și absolvirii lor vor fi adăugate valorii coșului minim lunar de consum, dacă acestea acoperă prin instruirea și calificarea oferită necesitățile debitorului și răspund la cerințele pieței forței de muncă din zona unde debitorul și familia sa trăiesc.
+
Articolul 10(1)<!–>Pentru stabilirea cheltuielilor pentru asigurarea unui nivel de trai rezonabil se va ține cont de existența oricăror situații speciale de sănătate, integritate fizică sau dizabilități, în cazul debitorului și al membrilor familiei sale.(2)–>Sumele necesare asigurării plății cheltuielilor pentru realizarea tratamentelor medicale în vederea depășirii acestor situații sau a evitării punerii în pericol a vieții debitorului și membrilor familiei sale ori a menținerii unui trai decent și suportabil pentru persoanele care suferă de dizabilități nu pot fi reduse sau eșalonate. Acestea se adaugă la valoarea coșului minim lunar de consum în cuantumul necesar îndeplinirii tratamentului prescris de medic sau achiziționării, reparării sau înlocuirii obiectelor indispensabile unor persoane cu dizabilități în funcție de prețurile existente pe piața serviciilor și produselor medicale.(3)În cazul în care pe parcursul desfășurării procedurii de insolvență, în mod neprevăzut, debitorul sau membrii familiei sale se îmbolnăvesc sau ajung în situația să sufere anumite afecțiuni grave se vor aplica prevederile alin. (2).
+
Articolul 11Pentru stabilirea cheltuielilor pentru asigurarea unui nivel de trai rezonabil se va ține cont de cheltuielile minime legate de funcționarea și întreținerea unui vehicul, dacă acesta este în mod indispensabil necesar debitorului și familiei sale inclusiv pentru deplasarea de la/către locul de muncă, precum: plata combustibilului, impozitului, rovinietei (dacă este cazul), inspecției tehnice periodice, reparațiilor. Sumele necesare asigurării plății acestor cheltuieli se vor adăuga valorii coșului minim lunar de consum.
+
Articolul 12Pentru stabilirea cheltuielilor pentru asigurarea unui nivel de trai rezonabil se va ține cont de cheltuielile necesare creșterii, îngrijirii și educării copilului aflat în întreținerea debitorului sau căruia debitorul îi prestează întreținere, prin raportare la diferitele stadii de dezvoltare ale acestuia. În acest sens se vor adăuga valorii coșului minim lunar de consum sumele necesare acoperirii:a)<!–>necesităților alimentare care depășesc cuantumul financiar prevăzut pentru acestea în coșul minim lunar de consum, în funcție de vârsta copilului, starea de sănătate a acestuia, integritatea fizică, dizabilități sau afecțiunile de care suferă raportate inclusiv la tratamentele și dietele prescrise de medic;b)–>necesităților de transport care depășesc cuantumul financiar prevăzut pentru acestea în coșul minim lunar de consum, în funcție de vârsta copilului, locația unității de învățământ, mijloacele de transport existente în zona unde copilul trăiește și învață, starea de sănătate a acestuia, integritatea fizică, dizabilități sau afecțiunile de care suferă raportate inclusiv la recomandările și tratamentele medicale pe care trebuie să le urmeze;c)<!–>cheltuielilor pentru susținerea cursurilor de învățământ obligatoriu, postliceal, universitar sau postuniversitar, inclusiv cele necesare asigurării unor dotări minimale pentru facilitarea accesului la informații și documente în format electronic și studiului acestora, care depășesc cuantumul financiar prevăzut pentru acestea în coșul minim lunar de consum;d)–>cheltuielilor pentru asigurarea unui spațiu locativ corespunzător dezvoltării normale fizice și psihice a copilului și facilitării studiului la orice vârstă a acestuia, care depășesc cuantumul financiar prevăzut pentru acestea în coșul minim lunar de consum ca urmare a situației familiale a debitorului și prețurilor existente în zona unde copilul trăiește și învață.
+
Articolul 13(1)<!–>Exigențe minimale ale unei locuințe convenabile sunt cele prevăzute de Legea locuinței nr. 114/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare (anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentele criterii generale).(2)–>Debitorul și membrii familiei sale au dreptul să beneficieze pe parcursul desfășurării procedurii de insolvență de o locuință convenabilă conform prevederilor Legii locuinței nr. 114/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare. În acest sens, dacă imobilul în care debitorul și familia sa locuiesc este valorificat, se va lua în considerare cuantumul chiriei necesare pentru ocuparea unei locuințe convenabile. Acest cuantum se va adăuga la valoarea coșului minim lunar de consum.(3)<!–>Dacă debitorul, împreună cu familia sa, locuiește într-un imobil care excedează exigențelor minimale ale unei locuințe convenabile raportat la numărul locatarilor, acesta poate opta pentru valorificarea imobilului și mutarea într-o altă locuință.(4)–>Debitorul și familia sa pot opta, în vederea acoperirii unui cuantum cât mai mare din datorii, să valorifice imobilul în care locuiesc și să se mute într-o locuință care nu întrunește exigențele minimale stabilite de prevederile Legii locuinței nr. 114/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Debitorul și familia sa nu pot opta pentru o astfel de soluție, în vederea acoperirii unui cuantum cât mai mare din datorii, dacă persoanele cărora le prestează întreținere sunt private de spațiul necesar unei dezvoltări normale fizice și psihice și facilitării studiului pentru absolvirea cursurilor de învățământ obligatoriu, postliceal, universitar sau postuniversitar.(5)Sumele necesare pentru plata cheltuielilor cu serviciile și utilitățile aferente unei locuințe convenabile nu pot fi eșalonate sau reduse și se vor adăuga valorii coșului minim lunar de consum pentru partea de cuantum care depășește suma prevăzută pentru această categorie de cheltuieli.
+
Articolul 14Comisiile de insolvență la nivel teritorial, administratorii procedurii și lichidatorii pentru procedura insolvenței persoanelor fizice stabilesc cheltuielile debitorului pentru asigurarea unui nivel de trai rezonabil conform prezentelor criterii generale.
+
Anexa nr. 1<!–>la criteriile generale–>
STRUCTURA CHELTUIELILOR<!–>–>
Tabelul 1. Structura cheltuielilor din cadrul coșului minim lunar de consum pentru familiile din mediul urban, actualizată de către Comisia de Insolvență la Nivel Central cu sprijinul Institutului Național de Statistică prin raportare la valoarea indicelui prețurilor de consum pentru luna iunie 2022 față de luna ianuarie 2019

– % și medii lunare/gospodărie în lei -<!–>
Structura cheltuielilor totale de consum pentru:–> Familia de 2 adulți activi și 2 copii în întreținere din mediul urban <!–> Familia din mediul urban (INS)–>
Structura cheltuielilor de consum<!–> CMLC–> INS<!–>
1. Produse alimentare și băuturi nealcoolice–> 41,1% – 1.339,04 lei<!–> 41,4%–>
2. Îmbrăcăminte, încălțăminte<!–> 5,4% – 175,93 lei–> 7,6%<!–>
3. Locuință, apă, electricitate, gaze și alți combustibili, abonament radio, TV, internet, telefonie–> 15,6% – 508,25 lei<!–> 16,7%–>
4. Mobilier, dotarea locuinței<!–> 2,0% – 65,16 lei–> 4,8%<!–>
5. Sănătate–> 8,4% – 273,67 lei<!–> 3,3%–>
6. Transport<!–> 6,0% – 195,48 lei–> 7,5%<!–>
7. Poștă și telecomunicații–> 0,8% – 26,06 lei<!–> 5,6%–>
8. Educație, recreere și cultură<!–> 10,0% – 325,80 lei–> 5,3%<!–>
9. Diverse produse și servicii–> 2,0% – 65,16 lei<!–> 5,6%–>
10. Asigurări pentru persoane, casă și mașină<!–> 3,7% – 120,54 lei–> -<!–>
11. Hoteluri, cafenele, restaurante–> -<!–> 2,2%–>
12. Fond de siguranță și economii<!–> 5,0% – 162,90 lei–> -<!–>
Valoarea coșului minim lunar de consum–> 100,0% – 3.258 lei<!–> 100,0%–>
Sumele alocate pentru fiecare membru al familiei: <!–>– Adult – soț –>– Adult – soție <!–>– Copil cu vârsta de peste 14 ani–>– Copil cu vârsta sub 14 ani<!–> 999 lei –>999 lei <!–>735 lei –>525 lei<!–>
– Alt adult aflat în componența familiei–> 999 lei<!–>

Legendă: CMLC = coșul minim lunar de consum; INS = Institutul Național de Statistică.–><!–>Tabelul 2. Structura cheltuielilor din cadrul coșului minim lunar de consum pentru familiile din mediul rural, actualizată de către Comisia de Insolvență la Nivel Central cu sprijinul Institutului Național de Statistică prin raportare la valoarea Indicelui prețurilor de consum pentru luna iunie 2022 față de luna ianuarie 2019

– % și medii lunare/gospodărie în lei –>
Structura cheltuielilor totale de consum pentru:<!–> Familia de 2 adulți activi și 2 copii în întreținere din mediul rural–> Familia din mediul rural (INS)<!–>
Structura cheltuielilor de consum–> CMLC, incluzând autoconsumul<!–> INS–>
1. Produse alimentare și băuturi nealcoolice<!–> 38,0% – 1.000,16 lei–> 57,0%<!–>
2. Îmbrăcăminte, încălțăminte–> 9,9% – 260,57 lei<!–> 5,8%–>
3. Locuință, apă, electricitate, gaze și alți combustibili, abonament radio, TV, internet, telefonie<!–> 12,4% – 326,37 lei–> 14,5%<!–>
4. Mobilier, dotarea locuinței–> 2,0% – 52,64 lei<!–> 4,2%–>
5. Sănătate<!–> 8,0% – 210,56 lei–> 2,4%<!–>
6. Transport–> 7,4% – 194,76 lei<!–> 4,8%–>
7. Poștă și telecomunicații<!–> 3,3% – 86,86 lei–> 4,4%<!–>
8. Educație, recreere și cultură–> 8,0% – 210,56 lei<!–> 3,0%–>
9. Diverse produse și servicii<!–> 3,0% – 78,96 lei–> 2,6%<!–>
10. Asigurări persoane, casă și mașină–> 3,0% – 78,96 lei<!–> –>
11. Hoteluri, cafenele, restaurante<!–> –> 1,3%<!–>
12. Fond de siguranță și economii–> 5,0% – 131,6 lei<!–> –>
Valoarea coșului minim lunar de consum<!–> 100,0% – 2.632 lei–> 100,0%<!–>
Sumele alocate pentru fiecare membru al familiei: –>– Adult – soț <!–>– Adult – soție –>– Copil cu vârsta de peste 14 ani <!–>– Copil cu vârsta sub 14 ani–> 807 lei <!–>807 lei –>593 lei <!–>425 lei–>
– Alt adult aflat în componența familiei<!–> 807 lei–>

Legendă: CMLC = coșul minim lunar de consum; INS = Institutul Național de Statistică.<!–>Comisia de Insolvență la Nivel Central a stabilit valorile cheltuielilor din cadrul coșului minim lunar de consum pentru familiile din mediul urban și rural ținând cont de rata inflației și de salariul minim pe economie stabilit prin Hotărârea Guvernului nr. 1.071/2021 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată.–><!–>–> +
Anexa nr. 2<!–>la criteriile generale–>
STRUCTURA<!–>
pieței forței de muncă–><!–>
Sursa: Institutul Național de Statistică–>Populația ocupată civilă pe activități ale economiei naționale la nivel de secțiune CAEN Rev. 2, sexe, macroregiuni, regiuni de dezvoltare și județe, anul 2020<!–>Tabelul I

Macroregiuni, regiuni de dezvoltare și județe–> Agricultură, silvicultură și pescuit (mii de persoane)<!–> Industrie (mii de persoane)–> Industria extractivă (mii de persoane)<!–> Industria prelucrătoare (mii de persoane)–>
TOTAL<!–> 1.681,2–> 1.886,6<!–> 48,2–> 1.646,6<!–>
MACROREGIUNEA UNU–> 422,7<!–> 610,7–> 11,8<!–> 554,6–>
Regiunea Nord-Vest<!–> 252,8–> 302,9<!–> 4,6–> 276,1<!–>
Bihor–> 59,8<!–> 71,2–> 1,8<!–> 63,8–>
Bistrița-Năsăud<!–> 30,1–> 33,2<!–> 0,3–> 30,8<!–>
Cluj–> 50,1<!–> 79–> 1,4<!–> 70,9–>
Maramureș<!–> 50–> 57,3<!–> 0,6–> 53,5<!–>
Satu Mare–> 37,2<!–> 35,4–> 0,2<!–> 32,7–>
Sălaj<!–> 25,6–> 26,8<!–> 0,3–> 24,4<!–>
Regiunea Centru–> 169,9<!–> 307,8–> 7,2<!–> 278,5–>
Alba<!–> 33,5–> 53,1<!–> 1,3–> 48,7<!–>
Brașov–> 22,4<!–> 71,3–> 0,6<!–> 65,1–>
Covasna<!–> 17,2–> 23,6<!–> 0,2–> 21,5<!–>
Harghita–> 29,5<!–> 34,5–> 0,5<!–> 31,2–>
Mureș<!–> 47,5–> 59,1<!–> 2,3–> 51,8<!–>
Sibiu–> 19,8<!–> 66,2–> 2,3<!–> 60,2–>
MACROREGIUNEA DOI<!–> 566,3–> 409,1<!–> 8,1–> 352,5<!–>
Regiunea Nord-Est–> 336,1<!–> 215,7–> 3,8<!–> 189,7–>
Bacău<!–> 45,2–> 43,5<!–> 1,4–> 38,3<!–>
Botoșani–> 52,3<!–> 24,2–> 0,1<!–> 21,7–>
Iași<!–> 63,1–> 48,1<!–> 0,2–> 41,3<!–>
Neamț–> 56,4<!–> 35,4–> 0,7<!–> 32–>
Suceava<!–> 71,8–> 42,2<!–> 1,3–> 36,8<!–>
Vaslui–> 47,3<!–> 22,3–> 0,1<!–> 19,6–>
Regiunea Sud-Est<!–> 230,2–> 193,4<!–> 4,3–> 162,8<!–>
Brăila–> 27,1<!–> 26,8–> 0,3<!–> 23,7–>
Buzău<!–> 51,1–> 37,4<!–> 0,7–> 32,8<!–>
Constanța–> 45,5<!–> 50,2–> 1,9<!–> 38,5–>
Galați<!–> 41,3–> 33,1<!–> 0,5–> 28<!–>
Tulcea–> 21,4<!–> 17,8–> 0,7<!–> 14,5–>
Vrancea<!–> 43,8–> 28,1<!–> 0,2–> 25,3<!–>
MACROREGIUNEA TREI–> 321<!–> 467,1–> 11,3<!–> 397,7–>
Regiunea Sud-Muntenia<!–> 294,3–> 273,1<!–> 8,4–> 239,7<!–>
Argeș–> 47,4<!–> 78,6–> 1,2<!–> 72,2–>
Călărași<!–> 34,5–> 15,2<!–> 0,1–> 12,8<!–>
Dâmbovița–> 47,5<!–> 52,2–> 1,1<!–> 48–>
Giurgiu<!–> 31,7–> 9<!–> 0,6–> 6,4<!–>
Ialomița–> 31,9<!–> 15,3–> 0,2<!–> 12,6–>
Prahova<!–> 43,3–> 81,2<!–> 4,1–> 70<!–>
Teleorman–> 58<!–> 21,6–> 1,1<!–> 17,7–>
Regiunea București-Ilfov<!–> 26,7–> 194<!–> 2,9–> 158<!–>
Ilfov–> 24<!–> 50,9–> 0,2<!–> 44,4–>
Municipiul București<!–> 2,7–> 143,1<!–> 2,7–> 113,6<!–>
MACROREGIUNEA PATRU–> 371,2<!–> 399,7–> 17<!–> 341,8–>
Regiunea Sud-Vest Oltenia<!–> 228,5–> 164,5<!–> 11,7–> 130,7<!–>
Dolj–> 73,6<!–> 46–> 0,9<!–> 38,5–>
Gorj<!–> 27,8–> 30,5<!–> 8,4–> 15,5<!–>
Mehedinți–> 33,1<!–> 17,5–> 0,5<!–> 14,2–>
Olt<!–> 54,9–> 33,7<!–> 0,5–> 31,1<!–>
Vâlcea–> 39,1<!–> 36,8–> 1,4<!–> 31,4–>
Regiunea Vest<!–> 142,7–> 235,2<!–> 5,3–> 211,1<!–>
Arad–> 33,7<!–> 66–> 0,6<!–> 62–>
Caraș-Severin<!–> 29,2–> 22,2<!–> 0,2–> 19,7<!–>
Hunedoara–> 29,3<!–> 47,3–> 3,6<!–> 37,2–>
Timiș<!–> 50,5–> 99,7<!–> 0,9–> 92,2<!–>

–>Tabelul II

Macroregiuni, regiuni de dezvoltare și județe<!–> Producția și furnizarea de energie electrică și termică, gaze, apă caldă și aer condiționat (mii de persoane)–> Distribuția apei, salubritate, gestionarea deșeurilor, activități de decontaminare (mii de persoane)<!–> Construcții (mii de persoane)–> Comerț cu ridicata și cu amănuntul, repararea autovehiculelor și motocicletelor (mii de persoane)<!–>
TOTAL–> 54,1<!–> 137,7–> 750,2<!–> 1.258,6–>
MACROREGIUNEA UNU<!–> 11,3–> 33<!–> 177,2–> 321,1<!–>
Regiunea Nord-Vest–> 5,4<!–> 16,8–> 95,9<!–> 165,7–>
Bihor<!–> 1,5–> 4,1<!–> 17–> 36,7<!–>
Bistrița-Năsăud–> 0,4<!–> 1,7–> 13,1<!–> 16,7–>
Cluj<!–> 2,2–> 4,5<!–> 33,5–> 56,6<!–>
Maramureș–> 0,6<!–> 2,6–> 12,8<!–> 23,9–>
Satu Mare<!–> 0,4–> 2,1<!–> 13,2–> 18,5<!–>
Sălaj–> 0,3<!–> 1,8–> 6,3<!–> 13,3–>
Regiunea Centru<!–> 5,9–> 16,2<!–> 81,3–> 155,4<!–>
Alba–> 0,9<!–> 2,2–> 10<!–> 22,6–>
Brașov<!–> 1,4–> 4,2<!–> 28,2–> 40,6<!–>
Covasna–> 0,2<!–> 1,7–> 4,4<!–> 12,7–>
Harghita<!–> 0,6–> 2,2<!–> 8,9–> 19,3<!–>
Mureș–> 1,9<!–> 3,1–> 15,6<!–> 34,7–>
Sibiu<!–> 0,9–> 2,8<!–> 14,2–> 25,5<!–>
MACROREGIUNEA DOI–> 11,7<!–> 36,8–> 188,4<!–> 295,1–>
Regiunea Nord-Est<!–> 5,2–> 17<!–> 94,6–> 155,6<!–>
Bacău–> 1,2<!–> 2,6–> 30,2<!–> 29,6–>
Botoșani<!–> 0,5–> 1,9<!–> 7,4–> 16,1<!–>
Iași–> 1,4<!–> 5,2–> 28,8<!–> 37,4–>
Neamț<!–> 0,9–> 1,8<!–> 10–> 27,7<!–>
Suceava–> 0,8<!–> 3,3–> 12,3<!–> 31,3–>
Vaslui<!–> 0,4–> 2,2<!–> 5,9–> 13,5<!–>
Regiunea Sud-Est–> 6,5<!–> 19,8–> 93,8<!–> 139,5–>
Brăila<!–> 0,5–> 2,3<!–> 14,6–> 16,2<!–>
Buzău–> 0,8<!–> 3,1–> 7,8<!–> 22,6–>
Constanța<!–> 3,3–> 6,5<!–> 37,2–> 48,8<!–>
Galați–> 0,9<!–> 3,7–> 17,6<!–> 25,3–>
Tulcea<!–> 0,4–> 2,2<!–> 6–> 10,4<!–>
Vrancea–> 0,6<!–> 2–> 10,6<!–> 16,2–>
MACROREGIUNEA TREI<!–> 16,5–> 41,6<!–> 260,6–> 412,1<!–>
Regiunea Sud-Muntenia–> 5,1<!–> 19,9–> 83,7<!–> 144,6–>
Argeș<!–> 1,4–> 3,8<!–> 21,5–> 28,9<!–>
Călărași–> 0,2<!–> 2,1–> 5,5<!–> 9,6–>
Dâmbovița<!–> 0,6–> 2,5<!–> 7,2–> 28,7<!–>
Giurgiu–> 0,3<!–> 1,7–> 8,4<!–> 7,5–>
Ialomița<!–> 0,2–> 2,3<!–> 7–> 11,9<!–>
Prahova–> 2,1<!–> 5–> 29,6<!–> 42,2–>
Teleorman<!–> 0,3–> 2,5<!–> 4,5–> 15,8<!–>
Regiunea București-Ilfov–> 11,4<!–> 21,7–> 176,9<!–> 267,5–>
Ilfov<!–> 0,4–> 5,9<!–> 13,6–> 45,5<!–>
Municipiul București–> 11<!–> 15,8–> 163,3<!–> 222–>
MACROREGIUNEA PATRU<!–> 14,6–> 26,3<!–> 124–> 230,3<!–>
Regiunea Sud-Vest Oltenia–> 9,4<!–> 12,7–> 70,9<!–> 103,7–>
Dolj<!–> 2,5–> 4,1<!–> 18,7–> 36<!–>
Gorj–> 3,9<!–> 2,7–> 17,5<!–> 16,6–>
Mehedinți<!–> 1–> 1,8<!–> 10,2–> 10,8<!–>
Olt–> 0,4<!–> 1,7–> 10,4<!–> 15,6–>
Vâlcea<!–> 1,6–> 2,4<!–> 14,1–> 24,7<!–>
Regiunea Vest–> 5,2<!–> 13,6–> 53,1<!–> 126,6–>
Arad<!–> 0,9–> 2,5<!–> 14,3–> 31,5<!–>
Caraș-Severin–> 0,4<!–> 1,9–> 7,5<!–> 12,3–>
Hunedoara<!–> 2,1–> 4,4<!–> 13,7–> 30,1<!–>
Timiș–> 1,8<!–> 4,8–> 17,6<!–> 52,7–>

<!–>Tabelul III

Macroregiuni, regiuni de dezvoltare și județe–> Transport și depozitare (mii de persoane)<!–> Hoteluri și restaurante (mii de persoane)–> Informații și comunicații (mii de persoane)<!–> Intermedieri financiare și asigurări (mii de persoane)–>
TOTAL<!–> 493,9–> 206<!–> 225,9–> 100,1<!–>
MACROREGIUNEA UNU–> 137,5<!–> 60,9–> 50,3<!–> 19,4–>
Regiunea Nord-Vest<!–> 73,7–> 28,7<!–> 31,9–> 12,3<!–>
Bihor–> 17,8<!–> 6,9–> 2,5<!–> 1,8–>
Bistrița-Năsăud<!–> 8,1–> 3,4<!–> 0,3–> 0,7<!–>
Cluj–> 23,6<!–> 9,5–> 25,3<!–> 6,8–>
Maramureș<!–> 10,6–> 4<!–> 1,5–> 1,7<!–>
Satu Mare–> 7,1<!–> 2,8–> 1,5<!–> 0,9–>
Sălaj<!–> 6,5–> 2,1<!–> 0,8–> 0,4<!–>
Regiunea Centru–> 63,8<!–> 32,2–> 18,4<!–> 7,1–>
Alba<!–> 10,9–> 4,2<!–> 0,7–> 0,8<!–>
Brașov–> 15,1<!–> 10,2–> 7,7<!–> 1,9–>
Covasna<!–> 4,3–> 2,7<!–> 0,7–> 0,5<!–>
Harghita–> 6,5<!–> 3,8–> 1,9<!–> 0,7–>
Mureș<!–> 13,6–> 5,8<!–> 3,2–> 1,3<!–>
Sibiu–> 13,4<!–> 5,5–> 4,2<!–> 1,9–>
MACROREGIUNEA DOI<!–> 114,2–> 49,5<!–> 31,1–> 13,9<!–>
Regiunea Nord-Est–> 53,8<!–> 23,5–> 21,4<!–> 7,3–>
Bacău<!–> 8,3–> 3,2<!–> 1,9–> 1,4<!–>
Botoșani–> 5,9<!–> 2,4–> 0,5<!–> 0,7–>
Iași<!–> 13,2–> 6,8<!–> 15,3–> 2,4<!–>
Neamț–> 8,6<!–> 4,3–> 1,2<!–> 1–>
Suceava<!–> 11,7–> 5,4<!–> 1,7–> 1,2<!–>
Vaslui–> 6,1<!–> 1,4–> 0,8<!–> 0,6–>
Regiunea Sud-Est<!–> 60,4–> 26<!–> 9,7–> 6,6<!–>
Brăila–> 5<!–> 2,9–> 0,7<!–> 0,8–>
Buzău<!–> 8,1–> 2,9<!–> 0,6–> 0,9<!–>
Constanța–> 27,1<!–> 11–> 3,5<!–> 2,6–>
Galați<!–> 9,3–> 4,3<!–> 3,1–> 1,3<!–>
Tulcea–> 4,2<!–> 2,4–> 0,8<!–> 0,4–>
Vrancea<!–> 6,7–> 2,5<!–> 1–> 0,6<!–>
MACROREGIUNEA TREI–> 154,1<!–> 60,2–> 115,7<!–> 55–>
Regiunea Sud-Muntenia<!–> 68,7–> 20<!–> 8,5–> 6,8<!–>
Argeș–> 14,4<!–> 4,8–> 2,8<!–> 1,7–>
Călărași<!–> 4,3–> 1,3<!–> 0,4–> 1<!–>
Dâmbovița–> 14,7<!–> 3,7–> 0,8<!–> 0,7–>
Giurgiu<!–> 6–> 0,7<!–> 0,3–> 0,4<!–>
Ialomița–> 4,3<!–> 1,7–> 0,5<!–> 0,4–>
Prahova<!–> 19,2–> 6,5<!–> 3,3–> 2<!–>
Teleorman–> 5,8<!–> 1,3–> 0,4<!–> 0,6–>
Regiunea București-Ilfov<!–> 85,4–> 40,2<!–> 107,2–> 48,2<!–>
Ilfov–> 20<!–> 4,9–> 5,1<!–> 2–>
Municipiul București<!–> 65,4–> 35,3<!–> 102,1–> 46,2<!–>
MACROREGIUNEA PATRU–> 88,1<!–> 35,4–> 28,8<!–> 11,8–>
Regiunea Sud-Vest Oltenia<!–> 37,7–> 16,4<!–> 7–> 5,5<!–>
Dolj–> 11,4<!–> 5,1–> 3,8<!–> 1,9–>
Gorj<!–> 6,4–> 3,1<!–> 0,7–> 0,9<!–>
Mehedinți–> 4,7<!–> 2–> 0,2<!–> 0,4–>
Olt<!–> 6,7–> 1,7<!–> 0,9–> 0,9<!–>
Vâlcea–> 8,5<!–> 4,5–> 1,4<!–> 1,4–>
Regiunea Vest<!–> 50,4–> 19<!–> 21,8–> 6,3<!–>
Arad–> 14,5<!–> 4,2–> 1,5<!–> 1,9–>
Caraș-Severin<!–> 6,8–> 2,8<!–> 0,4–> 1<!–>
Hunedoara–> 8,3<!–> 4,1–> 1,2<!–> 1,1–>
Timiș<!–> 20,8–> 7,9<!–> 18,7–> 2,3<!–>

–>Tabelul IV

Macroregiuni, regiuni de dezvoltare și județe<!–> Tranzacții imobiliare (mii de persoane)–> Activități profesionale, științifice și tehnice (mii de persoane)<!–> Activități de servicii administrative și activități de servicii suport (mii de persoane)–> Administrație publică și apărare, asigurări sociale din sistemul public (mii de persoane)<!–>
TOTAL–> 34,3<!–> 212,5–> 333,8<!–> 207,7–>
MACROREGIUNEA UNU<!–> 7,9–> 41,3<!–> 130,9–> 44,5<!–>
Regiunea Nord-Vest–> 3,3<!–> 20,6–> 31,5<!–> 22,4–>
Bihor<!–> 0,7–> 3,4<!–> 6,4–> 4,6<!–>
Bistrița-Năsăud–> 0,1<!–> 1,5–> 1,7<!–> 2,7–>
Cluj<!–> 1,5–> 10<!–> 16,1–> 6,2<!–>
Maramureș–> 0,4<!–> 2,4–> 3,4<!–> 3,6–>
Satu Mare<!–> 0,5–> 1,8<!–> 2,2–> 3<!–>
Sălaj–> 0,1<!–> 1,5–> 1,7<!–> 2,3–>
Regiunea Centru<!–> 4,6–> 20,7<!–> 33,5–> 22,1<!–>
Alba–> 0,6<!–> 2,8–> 2,2<!–> 4–>
Brașov<!–> 1,6–> 6,7<!–> 13,5–> 5,4<!–>
Covasna–> 0,2<!–> 1,4–> 1,5<!–> 1,9–>
Harghita<!–> 0,2–> 2,5<!–> 2,3–> 2,9<!–>
Mureș–> 1,4<!–> 3,3–> 6,7<!–> 4,4–>
Sibiu<!–> 0,6–> 4<!–> 7,3–> 3,5<!–>
MACROREGIUNEA DOI–> 6,8<!–> 32,6–> 129,1<!–> 51,3–>
Regiunea Nord-Est<!–> 3,4–> 16,7<!–> 24–> 27<!–>
Bacău–> 0,6<!–> 2,6–> 4,5<!–> 4,7–>
Botoșani<!–> 0,2–> 1,6<!–> 1,4–> 3,2<!–>
Iași–> 1,2<!–> 6,5–> 10,2<!–> 6,1–>
Neamț<!–> 0,6–> 1,9<!–> 3,1–> 4<!–>
Suceava–> 0,5<!–> 3–> 3,6<!–> 5,5–>
Vaslui<!–> 0,3–> 1,1<!–> 1,2–> 3,5<!–>
Regiunea Sud-Est–> 3,4<!–> 15,9–> 29,1<!–> 24,3–>
Brăila<!–> 0,4–> 2,3<!–> 3–> 3,1<!–>
Buzău–> 0,2<!–> 2,5–> 3,3<!–> 3,8–>
Constanța<!–> 1,6–> 5<!–> 11,2–> 7,1<!–>
Galați–> 0,7<!–> 3–> 8<!–> 4,4–>
Tulcea<!–> 0,2–> 1,4<!–> 1,5–> 2,7<!–>
Vrancea–> 0,3<!–> 1,7–> 2,1<!–> 3,2–>
MACROREGIUNEA TREI<!–> 14,1–> 111,6<!–> 127,5–> 74<!–>
Regiunea Sud-Muntenia–> 3,8<!–> 19,7–> 34,8<!–> 26,2–>
Argeș<!–> 0,8–> 5,9<!–> 6,9–> 4,6<!–>
Călărași–> 0,2<!–> 1–> 1,8<!–> 2,8–>
Dâmbovița<!–> 0,4–> 2,2<!–> 6,3–> 4,3<!–>
Giurgiu–> 0,2<!–> 0,8–> 2,2<!–> 2,6–>
Ialomița<!–> 0,1–> 1,1<!–> 2,8–> 2,6<!–>
Prahova–> 1,7<!–> 6,9–> 10,5<!–> 6–>
Teleorman<!–> 0,4–> 1,8<!–> 4,3–> 3,3<!–>
Regiunea București-Ilfov–> 10,3<!–> 91,9–> 133,7<!–> 47,8–>
Ilfov<!–> 2,1–> 8,4<!–> 15,4–> 3,2<!–>
Municipiul București–> 8,2<!–> 83,5–> 118,3<!–> 44,6–>
MACROREGIUNEA PATRU<!–> 5,5–> 27<!–> 127,2–> 37,9<!–>
Regiunea Sud-Vest Oltenia–> 2,3<!–> 11,6–> 21,4<!–> 20,4–>
Dolj<!–> 1–> 4,2<!–> 8,8–> 5,7<!–>
Gorj–> 0,3<!–> 2,7–> 5,4<!–> 3,6–>
Mehedinți<!–> 0,1–> 1,1<!–> 1,4–> 3,2<!–>
Olt–> 0,1<!–> 1,7–> 3<!–> 4,1–>
Vâlcea<!–> 0,8–> 1,9<!–> 2,8–> 3,8<!–>
Regiunea Vest–> 3,2<!–> 15,4–> 25,8<!–> 17,5–>
Arad<!–> 0,7–> 3,7<!–> 7,1–> 4,1<!–>
Caraș-Severin–> 0,3<!–> 1,1–> 2,3<!–> 3,1–>
Hunedoara<!–> 0,3–> 2,4<!–> 3,8–> 4,1<!–>
Timiș–> 1,9<!–> 8,2–> 12,6<!–> 6,2–>

<!–>Tabelul V

Macroregiuni, regiuni de dezvoltare și județe–> Învățământ <!–>(mii de persoane)–> Sănătate <!–>și asistență socială (mii de persoane)–> Activități <!–>de spectacole, culturale –>și recreative <!–>(mii de persoane)–> Alte activități <!–>de servicii –>(mii de persoane)<!–>
TOTAL–> 376,2<!–> 455,1–> 79<!–> 139,7–>
MACROREGIUNEA UNU<!–> 105–> 120<!–> 18,1–> 34,2<!–>
Regiunea Nord-Vest–> 55,2<!–> 62,9–> 9,4<!–> 18,2–>
Bihor<!–> 11,8–> 12,8<!–> 2–> 3,6<!–>
Bistrița-Năsăud–> 5<!–> 5,9–> 0,9<!–> 1,7–>
Cluj<!–> 19,3–> 21,4<!–> 4–> 5,9<!–>
Maramureș–> 9<!–> 10,1–> 1,1<!–> 3,4–>
Satu Mare<!–> 5,9–> 7,7<!–> 1–> 1,9<!–>
Sălaj–> 4,2<!–> 5–> 0,4<!–> 1,7–>
Regiunea Centru<!–> 49,8–> 57,1<!–> 8,7–> 16<!–>
Alba–> 6,4<!–> 8,1–> 0,8<!–> 2,1–>
Brașov<!–> 11,3–> 13<!–> 2,2–> 3,7<!–>
Covasna–> 4,2<!–> 4–> 0,8<!–> 0,8–>
Harghita<!–> 7,6–> 6,8<!–> 0,7–> 1,7<!–>
Mureș–> 11,6<!–> 14,9–> 2<!–> 3,9–>
Sibiu<!–> 8,7–> 10,3<!–> 2,2–> 3,8<!–>
MACROREGIUNEA DOI–> 104,4<!–> 119,2–> 13,9<!–> 35,6–>
Regiunea Nord-Est<!–> 63,7–> 69,8<!–> 7,2–> 16,9<!–>
Bacău–> 11,8<!–> 11,4–> 1,2<!–> 3,4–>
Botoșani<!–> 6,8–> 7,2<!–> 0,8–> 2<!–>
Iași–> 18,8<!–> 23,4–> 2,5<!–> 4,9–>
Neamț<!–> 7,6–> 8,5<!–> 0,9–> 1,1<!–>
Suceava–> 11,9<!–> 10,4–> 1,2<!–> 4,4–>
Vaslui<!–> 6,8–> 8,9<!–> 0,6–> 1,1<!–>
Regiunea Sud-Est–> 40,7<!–> 49,4–> 6,7<!–> 18,7–>
Brăila<!–> 5,2–> 5,6<!–> 0,9–> 2<!–>
Buzău–> 6,2<!–> 7,3–> 0,6<!–> 2,4–>
Constanța<!–> 11,1–> 16<!–> 2,6–> 6,3<!–>
Galați–> 9,5<!–> 9,8–> 1,6<!–> 3,5–>
Tulcea<!–> 3,4–> 4,5<!–> 0,4–> 2,7<!–>
Vrancea–> 5,3<!–> 6,2–> 0,6<!–> 1,8–>
MACROREGIUNEA TREI<!–> 97,5–> 126,9<!–> 36,6–> 46<!–>
Regiunea Sud-Muntenia–> 43,2<!–> 52,5–> 7,5<!–> 12,7–>
Argeș<!–> 9,7–> 11,9<!–> 2,5–> 3,6<!–>
Călărași–> 3,7<!–> 4–> 0,6<!–> 0,5–>
Dâmbovița<!–> 8,1–> 7,8<!–> 0,9–> 1,8<!–>
Giurgiu–> 3,1<!–> 4,4–> 0,5<!–> 0,9–>
Ialomița<!–> 3,4–> 3,7<!–> 0,4–> 1,5<!–>
Prahova–> 10,3<!–> 14,5–> 2,2<!–> 3,4–>
Teleorman<!–> 4,9–> 6,2<!–> 0,4–> 1<!–>
Regiunea București-Ilfov–> 54,3<!–> 74,4–> 29,1<!–> 33,3–>
Ilfov<!–> 4,5–> 6,1<!–> 2,1–> 1,7<!–>
Municipiul București–> 49,8<!–> 68,3–> 27<!–> 31,6–>
MACROREGIUNEA PATRU<!–> 69,3–> 89<!–> 10,4–> 23,9<!–>
Regiunea Sud-Vest Oltenia–> 34,4<!–> 42,9–> 4,7<!–> 8,2–>
Dolj<!–> 11,9–> 15,3<!–> 1,8–> 2,9<!–>
Gorj–> 5,8<!–> 7,4–> 0,8<!–> 0,8–>
Mehedinți<!–> 4,3–> 4,5<!–> 0,5–> 0,5<!–>
Olt–> 6,5<!–> 7,9–> 0,9<!–> 1,9–>
Vâlcea<!–> 5,9–> 7,8<!–> 0,7–> 2,1<!–>
Regiunea Vest–> 34,9<!–> 46,1–> 5,7<!–> 15,7–>
Arad<!–> 7,4–> 8,9<!–> 1,6–> 4<!–>
Caraș-Severin–> 4,5<!–> 6,4–> 0,5<!–> 1,9–>
Hunedoara<!–> 7,2–> 9,5<!–> 0,8–> 2,1<!–>
Timiș–> 15,8<!–> 21,3–> 2,8<!–> 7,7–>

<!–>–> +
Anexa nr. 3<!–>la criteriile generale–>
EXIGENȚE MINIMALE<!–>
pentru locuințe conform prevederilor Legii locuinței nr. 114/1996–><!–>
A.–>Cerințe minimale:Acces liber individual la spațiul locuibil, fără tulburarea posesiei și a folosinței exclusive a spațiului deținut de către o altă persoană sau familieSpațiu pentru odihnăSpațiu pentru prepararea hraneiGrup sanitarAcces la energia electrică și apa potabilă, evacuarea controlată a apelor uzate și a reziduurilor menajereSuprafața construită desfășurată este suma suprafețelor secțiunilor orizontale ale tuturor nivelurilor locuinței, delimitate de conturul exterior al pereților exteriori, inclusiv al pereților balcoanelor și al logiilor.B.<!–>Suprafețe minimale:

Persoane/–>familie<!–> Camere/–>locuință<!–> Cameră –>de zi<!–> Dormitoare–> Loc <!–>de luat masa–> Bucătărie<!–> Încăperi sanitare–> Spații <!–>de depozitare–> Suprafața utilă<!–> Suprafața construită–>
nr.<!–> nr.–> mp<!–> mp–> mp<!–> mp–> mp<!–> mp–> mp<!–> mp–>
1<!–> 1–> 18,00<!–> –> 2,50<!–> 5,00–> 4,50<!–> 2,00–> 37,00<!–> 58,00–>
2<!–> 2–> 18,00<!–> 12,00–> 3,00<!–> 5,00–> 4,50<!–> 2,00–> 52,00<!–> 81,00–>
3<!–> 3–> 18,00<!–> 22,00–> 3,00<!–> 5,50–> 6,50<!–> 2,50–> 66,00<!–> 102,00–>
4<!–> 3–> 19,00<!–> 24,00–> 3,50<!–> 5,50–> 6,50<!–> 3,50–> 74,00<!–> 115,00–>
5<!–> 4–> 20,00<!–> 34,00–> 3,50<!–> 6,00–> 7,50<!–> 4,00–> 87,00<!–> 135,00–>
6<!–> 4–> 21,00<!–> 36,00–> 4,50<!–> 6,00–> 7,50<!–> 4,50–> 93,00<!–> 144,00–>
7<!–> 5–> 22,00<!–> 46,00–> 5,00<!–> 6,50–> 9,00<!–> 5,00–> 107,00<!–> 166,00–>
8<!–> 5–> 22,00<!–> 48,00–> 6,00<!–> 6,50–> 9,00<!–> 5,50–> 110,00<!–> 171,00–>

NOTE:Suprafața camerei de zi de la locuința cu o cameră include spațiul pentru dormit.Locul de luat masa poate fi înglobat în bucătărie sau în camera de zi.Înălțimea liberă minimă a camerelor de locuit va fi de 2,55 m, cu excepția mansardelor, supantelor și nișelor, la care se va asigura un volum minim de 15 m^3 de persoană.Suprafața locuibilă este suprafața desfășurată a încăperilor de locuit. Ea cuprinde suprafața dormitoarelor și a camerei de zi.Suprafața utilă este suprafața desfășurată, mai puțin suprafața aferentă pereților.Suprafața utilă a locuinței este suma tuturor suprafețelor utile ale încăperilor. Ea cuprinde: cameră de zi, dormitoare, băi, WC, duș, bucătărie, spații de depozitare și de circulație din interiorul locuinței. Nu se cuprind: suprafața logiilor și a balcoanelor, pragurile golurilor de uși, ale trecerilor cu deschideri până la 1,00 m, nișele de radiatoare, precum și suprafețele ocupate de sobe și cazane de baie (câte 0,50 mp pentru fiecare sobă și cazan de baie), în cazul în care încălzirea se face cu sobe. În cazul locuințelor duplex, rampa, mai puțin palierele, nu se cuprinde în suprafața utilă a locuinței.Suprafața construită pe locuință, prevăzută în tabelul B, este suma suprafețelor utile ale încăperilor, logiilor, balcoanelor, precum și a cotei-părți din suprafețele părților comune ale clădirilor (spălătorii, uscătorii, casa scării, inclusiv anexele pentru colectarea, depozitarea și evacuarea deșeurilor menajere, casa liftului etc.), la care se adaugă suprafața aferentă pereților interiori și exteriori ai locuinței; în cazul încălzirii cu combustibil solid, se adaugă suprafața aferentă sobelor și cazanelor de baie. Nu sunt cuprinse suprafețele aferente boxelor de la subsol și ale garajelor care pot fi prevăzute distinct.Suprafața încăperii sanitare principale din locuință va permite accesul la cada de baie al persoanelor utilizatoare de fotoliu rulant.Încăperea sanitară se include în locuință, în cazul în care pot fi asigurate alimentarea cu apă și canalizarea.Lățimea minimă de circulație a coridoarelor și a vestibulului din interiorul locuinței va fi de 120 cm.În funcție de amplasamentul construcției, suprafețele construite pot avea abateri în limitele de ±10%.<!–>C.–>Încăperi sanitareNumăr de camere/locuință

<!–> 1–> 2<!–> 3–> 4<!–> 5–>
Baie<!–> 1–> 1<!–> 1–> 1<!–> 2–>
Duș<!–> –> -<!–> –> 1<!–> –>
WC<!–> –> -<!–> 1–> -<!–> –>

<!–>D.–>Dotarea minimă a încăperilor sanitare

<!–> –> Baie<!–> Duș–> WC<!–>
Cadă de baie–> <!–> 1–> -<!–> –>
Vas WC<!–> –> 1<!–> 1–> 1<!–>
Lavoar–> mare<!–> 1–> -<!–> –>
mic<!–> –> 1<!–> 1–>
Cuvă pentru duș<!–> –> -<!–> 1–> -<!–>
Etajeră–> mare<!–> 1–> -<!–> –>
mică<!–> –> 1<!–> 1–>
Oglindă<!–> mare–> 1<!–> –> -<!–>
mică–> -<!–> 1–> 1<!–>
Portprosop–> <!–> 1–> 1<!–> 1–>
Portsăpun<!–> –> 1<!–> 1–> 1<!–>
Porthârtie–> <!–> 1–> 1<!–> 1–>
Cuier<!–> –> 1<!–> 1–> -<!–>
Sifon pardoseală–> <!–> 1–> 1<!–> –>

NOTE:În baie se va prevedea spațiul pentru mașina de spălat rufe.Încăperile sanitare vor fi ventilate direct sau prin coș de ventilație.<!–>E.–>Dotarea minimă a bucătăriei

Nr. de camere/locuință 1-2 3 4 5
Spălător cu cuvă și picurător 1 1 1 1

NOTĂ:În bucătărie se vor prevedea: coș de ventilație, spațiu pentru frigider și pentru masa de lucru.<!–>F.–>Dotarea minimă cu instalații electrice

<!–> Dormitor–> Cameră de zi<!–> Bucătărie–> Baie<!–> Duș–> WC<!–>
Loc de lampă–> 1<!–> 1–> -<!–> –> -<!–> –>
Aplică<!–> –> -<!–> 1–> 1<!–> 1–> 1<!–>
Comutator–> 1<!–> 1–> -<!–> –> -<!–> –>
Întrerupător<!–> –> -<!–> 1–> 1<!–> 1–> 1<!–>
Priză–> 2<!–> 3–> 1<!–> –> -<!–> –>
Priză cu contact de protecție<!–> –> -<!–> 1–> 1<!–> –> -<!–>

NOTE:Se vor prevedea întrerupătoare și aplice pentru fiecare spațiu de depozitare și spațiu de circulație.Priza cu contact de protecție. instalată pentru baie, se montează în exteriorul încăperii.Fiecare locuință va fi prevăzută cu instalație de sonerie.În clădiri cu mai multe locuințe se vor prevedea instalații și prize pentru antena colectivă și telefon.Pentru locuințele situate în mediul rural, dotările minime privind încăperile sanitare și bucătăria se vor putea realiza pe parcursul existenței construcției, în corelare cu racordarea locuinței la rețelele de utilitate publică sau la sistemul propriu de alimentare cu apă și evacuare controlată a apelor uzate.–>

G.<!–>Spații și instalații de folosință comună pentru clădiri cu mai multe locuințeInstalații de prevenire și stingere a incendiilor, precum și ascensor conform normelor în vigoareSpații pentru biciclete, cărucioare și pentru uscarea rufelorSpații destinate colectării, depozitării și evacuării deșeurilor menajereSpații pentru depozitarea combustibililor solizi sau lichizi, în situațiile în care nu se pot/poate asigura încălzirea centrală și/sau gaze la bucătărieRampă de acces și lift pentru persoanele utilizatoare de fotoliu rulant–><!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters