Informatii Document
Emitent: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 696 din 2 august 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Nu exista acte referite de acest act | |
Acte care fac referire la acest act: | |
de acreditare a formatorilor
I. Absolvirea programului de formare de formatori organizat de Centrul Naţional de Formare şi Cercetare în AdicţiiII. Demonstrarea de aptitudini de formare tehnice, intelectuale, de comunicare şi de relaţionare în cadrul organizării/susţinerii unei sesiuni de formareA. Aptitudini de formare tehnice*):_________Notă …
*) Pentru reacreditare sunt valabile prevederile lit. A-C.1. îndeplinirea standardelor de performanţă în domeniul pentru care solicită acreditarea;2. interpretarea datelor în vederea identificării şi analizei necesităţilor educaţionale în domeniul pentru care solicită acreditarea;3. formularea obiectivelor educaţionale în domeniul pentru care solicită acreditarea;4. selectarea şi utilizarea adecvată a tehnologiei de formare (metodele şi tehnicile de formare), a mijloacelor audiovizuale şi a materialelor auxiliare, corespunzător obiectivelor formării;5. proiectarea şi planificarea sesiunilor de formare, utilizarea adecvată a timpului în susţinerea activităţilor de formare;6. aplicarea metodelor de evaluare/autoevaluare, corespunzător obiectivelor formulate, şi alcătuirea diferitelor tipuri de formulare de evaluare, corespunzător procesului formării, programului şi formatorilor;7. redactarea raportului de activităţi având următoarele componente: narativă, evaluativă şi financiară.B. Aptitudini de formare intelectuale:1. analiză şi sinteză, conceptualizare şi concretizare a modelelor dezirabile de performanţă;2. selectarea şi adaptarea conţinutului formării la nivelul de înţelegere a participanţilor;3. procesarea activităţilor formării şi sumarizarea.C. Aptitudini de comunicare şi de relaţionare:1. aplicarea principiilor educaţiei adultului;2. aplicarea eficientă a principiilor comunicării verbale şi nonverbale în procesul de formare, abilităţi de motivare, de reflectare, de feed-back;3. iniţierea şi menţinerea dinamicii de grup în vederea formării echipei/grupului, aplicarea principiilor de rezolvare a problemelor, inclusiv de management al conflictului, negociere;4. empatie, flexibilitate, receptivitate şi respect pentru participanţi;5. dorinţa şi capacitatea de autoformare continuă.–-