DECIZIA nr. 162 din 4 aprilie 2023

Redacția Lex24
Publicat in CC: Decizii, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 632 din 11 iulie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 114 28/12/2018 ART. 30
ActulRESPINGE NECONSTITUTIONALITATEAORD DE URGENTA 114 28/12/2018 ART. 30
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991
ART. 3REFERIRE LALEGE 24 09/01/2019
ART. 3REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 3REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 73
ART. 5REFERIRE LALEGE 24 09/01/2019 ART. 1
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 114 28/12/2018
ART. 5REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 7REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 30
ART. 9REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 1
ART. 9REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 2
ART. 9REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 3
ART. 9REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 10
ART. 9REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 29
ART. 9REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 146
ART. 11REFERIRE LAORD DE URGENTA 114 28/12/2018
ART. 12REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 1
ART. 12REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 73
ART. 14REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 62
ART. 15REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 62
ART. 17REFERIRE LAORD DE URGENTA 114 28/12/2018
ART. 17REFERIRE LADECIZIE 818 07/12/2017
ART. 17REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 69
ART. 17REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 147
ART. 19REFERIRE LALEGE 24 09/01/2019
ART. 19REFERIRE LALEGE 24 09/01/2019 ART. 1
ART. 19REFERIRE LALEGE 24 09/01/2019 ART. 2
ART. 19REFERIRE LALEGE 24 09/01/2019 ART. 3
ART. 19REFERIRE LALEGE 24 09/01/2019 ART. 4
ART. 19REFERIRE LALEGE 24 09/01/2019 ART. 5
ART. 19REFERIRE LAORD DE URGENTA 114 28/12/2018
ART. 19REFERIRE LADECIZIE 818 07/12/2017
ART. 19REFERIRE LAHG 611 04/06/2008
ART. 19REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 20REFERIRE LALEGE 24 09/01/2019 ART. 1
ART. 20REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 62
ART. 21REFERIRE LALEGE 24 09/01/2019 ART. 1
ART. 21REFERIRE LAHG 611 04/06/2008 ART. 108
ART. 21REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 62
ART. 22REFERIRE LAORD DE URGENTA 114 28/12/2018
ART. 22REFERIRE LAORD DE URGENTA 114 28/12/2018 ART. 30
ART. 22REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 62
ART. 22REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 15
ART. 23REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 597
ART. 23REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ANEXA 6
ART. 23REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 23REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 20
ART. 23REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 60
ART. 23REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 62
ART. 23REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ANEXA 2
ART. 23REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 1
ART. 24REFERIRE LADECIZIE 135 20/03/2018
ART. 24REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 24REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 115
ART. 25REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 1
ART. 25REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 11
ART. 25REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 29
ART. 25REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 146
ART. 25REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 147
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Marian Enache<!–> – președinte–>
Mihaela Ciochină<!–> – judecător–>
Cristian Deliorga<!–> – judecător–>
Dimitrie-Bogdan Licu<!–> – judecător–>
Laura-Iuliana Scântei<!–> – judecător–>
Gheorghe Stan<!–> – judecător–>
Livia Doina Stanciu<!–> – judecător–>
Elena-Simina Tănăsescu<!–> – judecător–>
Varga Attila<!–> – judecător–>
Claudia-Margareta Krupenschi<!–> – magistrat-asistent-șef–>

<!–>Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Loredana Brezeanu.–>1.<!–>Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 30 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene, excepție ridicată de Ramona Diana Marinchi în Dosarul nr. 1.038/30/2019 al Tribunalului Timiș – Secția de contencios administrativ și fiscal și care constituie obiectul Dosarului Curții Constituționale nr. 2.600D/2019.2.–>La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de înștiințare a fost legal îndeplinită.3.<!–>Cauza fiind în stare de judecată, președintele Curții acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere, ca neîntemeiată, a excepției de neconstituționalitate. Cu privire la criticile de neconstituționalitate extrinsecă, arată că Guvernul are, potrivit prevederilor Constituției, și atribuții de legiferare pe calea ordonanței simple sau a ordonanței de urgență, astfel că nu se poate susține pretinsa încălcare a art. 73 din Legea fundamentală. Sub aspectul criticilor de neconstituționalitate intrinsecă, arată că nu există paralelism legislativ între ordonanța de urgență examinată și Legea nr. 24/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, precum și pentru stabilirea unor măsuri privind evaluarea funcționarilor publici pentru anul 2018, fiecare dintre aceste acte normative referindu-se la perioade diferite de evaluare profesională a funcționarilor publici.
CURTEA,–><!–>
având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele:–>4.<!–>Prin Încheierea din 13 septembrie 2019, pronunțată în Dosarul nr. 1.038/30/2019, Tribunalul Timiș – Secția de contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 30 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene. Excepția de neconstituționalitate a fost ridicată de Ramona Diana Marinchi într-o cauză având ca obiect anularea unui act administrativ, respectiv a unui raport de evaluare a performanțelor profesionale individuale, întocmit, în temeiul textului de lege criticat, în data de 22 februarie 2019.5.–>În motivarea excepției de neconstituționalitate se subliniază neconcordanța dintre soluția legislativă cuprinsă în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018, potrivit căreia evaluarea anuală a performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici pentru anul 2018 se realizează până la data de 31 martie 2019, și cea potrivit căreia aceeași evaluare se realizează în perioada cuprinsă între 1 și 31 ianuarie din anul următor perioadei evaluate, prevăzută de art. 62^6 alin. (1) din Legea nr. 24/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, precum și pentru stabilirea unor măsuri privind evaluarea funcționarilor publici pentru anul 2018. Se arată că o lege organică – așa cum este Legea nr. 188/1999 – este superioară unei ordonanțe de urgență, iar actul normativ ulterior, respectiv Legea nr. 24/2019, nu a abrogat expres textul legal criticat, ceea ce a generat paralelism legislativ.6.<!–>Tribunalul Timiș – Secția de contencios administrativ și fiscal apreciază că dispozițiile legale criticate nu sunt neconstituționale, întrucât o ordonanță de urgență poate modifica o lege organică, pe de o parte, și, pe de altă parte, acestea stabilesc, cu titlu de excepție, o perioadă mai lungă pentru evaluarea profesională aferentă anului 2018, în considerarea circuitului legislativ parlamentar. Prin urmare, nu există o contradicție între acte normative de același nivel sau de niveluri diferite.7.–>Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate.8.<!–>Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere.
CURTEA,–><!–>
examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului și dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele:–>9.<!–>Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate.10.–>Obiectul excepției de neconstituționalitate îl reprezintă dispozițiile art. 30 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.116 din 29 decembrie 2018, care au următoarea redactare: „Evaluarea anuală a performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici pentru anul 2018 se realizează până la data de 31 martie 2019.“11.<!–>Întrucât sunt formulate și critici de neconstituționalitate extrinsecă referitoare la interdicția reglementării în domeniul legilor organice prin ordonanță de urgență a Guvernului, Curtea reține ca obiect al excepției de neconstituționalitate și Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018, în integralitatea sa.12.–>Prevederile constituționale considerate încălcate, deși nu sunt menționate în mod expres, ci doar se deduc în mod rezonabil din motivarea formulată de autoarea acesteia, sunt cele cuprinse în art. 1 alin. (5) referitoare la principiul legalității și standardele de calitate a legii și ale art. 73 referitoare la categoriile de legi.13.<!–>Analizând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține că dispozițiile art. 30 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018 sunt cuprinse în capitolul II – Măsuri fiscal-bugetare și prorogarea unor termene și stabilesc perioada în care se realizează evaluarea anuală a performanțelor individuale ale funcționarilor publici pentru anul 2018, aceasta având loc, conform textului legal criticat, „până la data de 31 martie 2019“.14.–>Autoarea excepției de neconstituționalitate, având calitatea de secretar al unei unități administrativ-teritoriale (funcționar public de conducere), a contestat pe calea contenciosului administrativ raportul de evaluare a performanțelor individuale ale funcționarului public întocmit de către primarul respectivei comune la data de 22 februarie 2019 în conformitate cu art. 30 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018, pe motiv că acesta este nul, fiind realizat în afara termenului de 31 ianuarie 2019, prevăzut de art. 62^6 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici.15.<!–>Curtea reține, în acest context, că Legea nr. 24/2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 36 din 14 ianuarie 2019, are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, precum și stabilirea unor măsuri privind evaluarea funcționarilor publici pentru anul 2018. Prin art. I pct. 6 din Legea nr. 24/2019 a fost introdusă o nouă secțiune în cuprinsul Legii nr. 188/1999, respectiv Secțiunea a 3^1-a – Evaluarea performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici, iar la art. 62^6 alin. (1) din aceasta se arată că „(1) Evaluarea anuală a performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici se realizează pentru un an calendaristic, în perioada cuprinsă între 1 și 31 ianuarie din anul următor perioadei evaluate, pentru toți funcționarii publici care au desfășurat efectiv activitate minimum 6 luni în anul calendaristic pentru care se realizează evaluarea.“16.–>Cu privire la criticile de neconstituționalitate referitoare la un pretins paralelism legislativ între cele două texte legale mai sus indicate, Curtea observă că acestea se fundamentează pe un raționament greșit, criticile formulate urmând să fie respinse ca neîntemeiate.17.<!–>Potrivit preambulului Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 114/2018, unul dintre motivele adoptării acestui act normativ în regim de urgență îl constituie pronunțarea de către Curtea Constituțională a Deciziei nr. 818 din 7 decembrie 2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 311 din 10 aprilie 2018, prin care dispozițiile art. 69 alin. (5) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici au fost declarate neconstituționale, pe motiv că legiuitorul nu a reglementat, la nivelul legii organice, criteriile și procedura de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici, ci a delegat Guvernul să adopte în acest sens o hotărâre. Ținând cont de stadiul procesului legislativ al proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, precum și pentru stabilirea unor măsuri privind evaluarea funcționarilor publici pentru anul 2018 (depus la Parlament din luna octombrie 2018 și devenit, după publicare, Legea nr. 24/2019) și pentru a nu afecta drepturile la carieră ale funcționarilor publici a căror activitate, în lipsa instrumentelor procedurale necesare, nu putea fi evaluată, Guvernul a intervenit și a adoptat soluția legislativă cuprinsă la art. 30 din ordonanța de urgență criticată. Fiind adoptată la 28 decembrie 2018 și intrând în vigoare de la 29 decembrie 2018, această ordonanță de urgență a reglementat o măsură legislativă cu caracter temporar, care să vizeze evaluarea funcționarilor publici pentru anul 2018, având în vedere că, prin efectul Deciziei nr. 818 din 7 decembrie 2017, începând cu a 45-a zi de la publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României din 10 aprilie 2018, dispozițiile art. 69 alin. (5) din Legea nr. 188/1999, fiind declarate neconstituționale, își încetaseră efectele juridice, conform art. 147 alin. (1) din Constituție.18.–>În aceste circumstanțe speciale, art. 30 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018 a stabilit ca dată-limită pentru evaluarea anuală a funcționarilor publici, corespunzătoare anului 2018, data de 31 martie 2019, acest text cuprinzând, așadar, o normă cu caracter special ce vizează o soluție legislativă tranzitorie, cu aplicabilitate limitată în timp, circumstanțiată strict la evaluarea pentru anul 2018.19.<!–>La scurt timp după adoptarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 114/2018, Parlamentul a adoptat în procedură de urgență viitoarea Lege nr. 24/2019 (publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 36 din 14 ianuarie 2019), lege organică prin care, la art. I, se modifică și se completează Legea nr. 188/1999 privind statutul funcționarilor publici, la art. II sunt prevăzute norme tranzitorii, la art. III și IV se stabilesc anumite obligații de reglementare în sensul executării legii de către anumite instituții și autorități publice, iar la art. V se abrogă expres anumite texte din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 530 din 14 iulie 2008, actul normativ ce a reprezentat sediul materiei în problematica evaluării funcționarilor publici până la producerea efectelor juridice ale Deciziei Curții Constituționale nr. 818 din 7 decembrie 2017.20.–>Dispozițiile art. I pct. 6 din Legea nr. 24/2019 introduc în corpul Legii nr. 188/1999 o nouă secțiune cuprinzând articolele 62^1-62^13, secțiune dedicată evaluării performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici, iar art. 62^6 alin. (1) stabilește că evaluarea anuală a performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici se realizează pentru un an calendaristic, în perioada cuprinsă între 1 și 31 ianuarie din anul următor perioadei evaluate, pentru toți funcționarii publici care au desfășurat efectiv activitate minimum 6 luni în anul calendaristic pentru care se realizează evaluarea.21.<!–>Or, spre deosebire de caracterul special al normelor juridice cuprinse în conținutul normativ al art. 30 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018 și cu aplicabilitate limitată în timp, exclusiv pentru anul 2018 ca perioadă evaluată, din simpla lecturare a art. 62^6 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 (astfel cum a fost introdus prin art. I pct. 6 din Legea nr. 24/2019) rezultă caracterul său de normă generală, cu aplicabilitate nelimitată în timp. De altfel, Curtea observă că acest din urmă text normativ cuprinde aceeași soluție legislativă conținută anterior de art. 108 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, actul normativ ce reglementa în trecut inclusiv evaluarea performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici.22.–>În condițiile în care, ulterior și imediat intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 114/2018, s-au demarat procedurile de evaluare profesională a funcționarilor publici în conformitate cu prevederile art. 30 din aceasta, având ca termen-limită de finalizare data de 31 martie 2019, legiuitorul nici nu putea ca, prin Legea nr. 24/2019, în vigoare din data de 16 ianuarie 2019, să abroge în mod expres dispozițiile art. 30 din ordonanța de urgență criticată, așa cum consideră autoarea excepției că se impunea pentru evitarea pretinsului paralelism legislativ, fără a crea insecuritate juridică în privința procedurilor aflate deja în curs la momentul intrării în vigoare a legii generale. Mai mult, având în vedere data intrării în vigoare a Legii nr. 24/2019, respectiv 16 ianuarie 2019, ar însemna, conform interpretării autoarei excepției, că această lege ar fi contrară art. 15 alin. (2) din Constituție, întrucât ar retroactiva (parțial) cu privire la perioada cuprinsă între 1 și 31 ianuarie, în care art. 62^6 alin. (1) stabilește că trebuie să aibă loc evaluarea, sau cu privire la termenul de cel târziu 15 ianuarie, prevăzut de art. 62^3 alin. (4), până la care primarul sau președintele consiliului județean trebuie să primească propunerea consiliului local sau consiliului județean, după caz, privind întocmirea raportului de evaluare, prevăzută la alin. (3) al aceluiași articol, sub sancțiunea neluării ei în seamă la realizarea evaluării.23.<!–>În concluzie, Curtea reține că dispozițiile art. 30 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018 reprezintă norma specială, cu aplicabilitate limitată în timp raportată exclusiv la anul 2018 ca perioadă de evaluare a funcționarilor publici, evaluarea urmând a fi finalizată până la data de 31 martie 2019, în timp ce dispozițiile Legii nr. 188/1999, astfel cum au fost modificate și completate prin Legea nr. 24/2019, în speță art. 62^6 alin. (1) din aceasta, reprezintă normele cu caracter general în materia evaluării profesionale a funcționarilor publici, aplicabile începând cu anul 2019 ca perioadă de activitate profesională evaluată. Cele două acte normative nu se suprapun sub aspectul activității lor în timp, ci sunt succesive, fără a se fi creat, așadar, pericolul unui paralelism legislativ, interzis de art. 1 alin. (5) din Constituție referitor la calitatea legii. O dovadă în plus în acest sens sunt prevederile cuprinse în art. 597 alin. (2) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, prin care se abrogă în mod expres Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, cu excepția prevederilor art. 20, 20^1-20^10, ale art. 60 alin. (3), ale art. 60^1-60^4, 62^1-62^13 și ale anexei nr. 2 care se aplică pentru realizarea evaluării performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici pentru activitatea desfășurată în anul 2019, urmând ca, începând cu anul 2020, să se aplice prevederile cuprinse în anexa nr. 6 la această ordonanță de urgență.24.–>Cât privește criticile de neconstituționalitate extrinsecă, referitoare la interdicția Guvernului ca, prin ordonanța de urgență criticată, să modifice legi organice, în speță Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, Curtea constată că și acestea sunt neîntemeiate. Interdicția Guvernului de a adopta acte normative în domenii care constituie obiectul legilor organice este stabilită la art. 115 alin. (1) din Constituție, însă acest text se referă la ordonanțele simple ale Guvernului, și nu la cele de urgență, cu privire la acestea din urmă fiind permisă reglementarea în domeniul rezervat prin Constituție legilor organice, atât timp cât sunt îndeplinite condițiile obligatorii cuprinse la art. 115 alin. (4)-(6) din Legea fundamentală (a se vedea, în acest sens, Decizia nr. 135 din 20 martie 2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 479 din 11 iunie 2018, paragraful 18).25.<!–>Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, cu unanimitate de voturi,
CURTEA CONSTITUȚIONALĂ–>
În numele legii<!–>
DECIDE:–><!–>
Respinge, ca neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate ridicată de Ramona Diana Marinchi în Dosarul nr. 1.038/30/2019 al Tribunalului Timiș – Secția de contencios administrativ și fiscal și constată că dispozițiile art. 30 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene, precum și ordonanța de urgență, în integralitate, sunt constituționale în raport cu criticile formulate.–>Definitivă și general obligatorie.<!–>Decizia se comunică Tribunalului Timiș – Secția de contencios administrativ și fiscal și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.–>Pronunțată în ședința din data de 4 aprilie 2023.<!–>
PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE–>
MARIAN ENACHE<!–>
Magistrat-asistent-șef,–>
Claudia-Margareta Krupenschi<!–>
–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters