DECIZIA nr. 394 din 13 iunie 2017

Redacția Lex24
Publicat in CC: Decizii, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 2 octombrie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 0
ActulREFERIRE LAOG 27 30/01/2002
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991
ART. 1REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 0
ART. 1RESPINGE NECONSTITUTIONALITATEALEGE 360 06/06/2002 ART. 0
ART. 1REFERIRE LAOG 27 30/01/2002
ART. 2RESPINGE NECONSTITUTIONALITATEAOG 27 30/01/2002
ART. 3REFERIRE LALEGE 81 17/04/2015 ART. 1
ART. 3REFERIRE LALEGE (R) 364 15/09/2004 ART. 7
ART. 3REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002
ART. 3REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 60
ART. 5REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 0
ART. 5REFERIRE LAOG 27 30/01/2002
ART. 6REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 0
ART. 6REFERIRE LAOG 27 30/01/2002
ART. 7REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 0
ART. 7REFERIRE LAOG 27 30/01/2002
ART. 8REFERIRE LAOG 27 30/01/2002
ART. 10REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 30
ART. 11REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 0
ART. 11REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 10
ART. 12REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 0
ART. 12REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 59
ART. 14REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 10
ART. 14REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 29
ART. 14REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 146
ART. 14REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 146
ART. 15REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 0
ART. 15REFERIRE LALEGE 232 23/04/2002
ART. 15REFERIRE LAOG 27 30/01/2002
ART. 16REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 21
ART. 16REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 21
ART. 17REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 55
ART. 18REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 0
ART. 18REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 58
ART. 19REFERIRE LADECIZIE 641 11/11/2014
ART. 19REFERIRE LACONVENTIE 04/11/1950 ART. 6
ART. 20REFERIRE LADECIZIE 537 27/04/2010
ART. 22REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 59
ART. 23REFERIRE LADECIZIE 825 11/10/2012
ART. 23REFERIRE LADECIZIE 87 27/01/2011
ART. 23REFERIRE LAOG 27 30/01/2002
ART. 23REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 126
ART. 23REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 126
ART. 24REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 11
ART. 24REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 29
ART. 24REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 146
ART. 24REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 147
ART. 24REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 146
ART. 24REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 147
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECIZIE 111 08/03/2018
ActulREFERIT DEDECIZIE 714 20/11/2018





Valer Dorneanu<!–> – președinte–>
Marian Enache<!–> – judecător–>
Petre Lăzăroiu<!–> – judecător–>
Mircea Ștefan Minea<!–> – judecător–>
Daniel Marius Morar<!–> – judecător–>
Mona-Maria Pivniceru<!–> – judecător–>
Livia Doina Stanciu<!–> – judecător–>
Simona-Maya Teodoroiu<!–> – judecător–>
Varga Attila<!–> – judecător–>
Bianca Drăghici<!–> – magistrat-asistent–>

având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele:–>6.<!–>Prin Încheierea din 2 martie 2016, pronunțată în Dosarul nr. 7.389/95/2015, Tribunalul Gorj – Secția contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 58^3 alin. (1) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului și ale Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor. Excepția a fost ridicată de Victor Hîrșovescu într-o cauză având ca obiect obligația de a face, respectiv obligarea unei autorități publice la comunicarea unor informații.7.–>În motivarea excepției de neconstituționalitate, autorul acesteia apreciază că dispozițiile art. 58^3 alin. (1) din Legea nr. 360/2002 și cele ale Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 încalcă principiul contradictorialității, susținând, în esență, că aceste norme sunt neconstituționale în măsura în care nu permit petiționarului să studieze dosarul întocmit ca urmare a propriei plângeri, să primească xerocopii, să propună probe, să constate cum se apără polițistul și dacă cercetarea prealabilă disciplinară este completă și legală. De asemenea, autorul excepției pretinde existența unui conflict între dispozițiile art. 58^3 alin. (1) și cele ale art. 58^2 lit. d) din Legea nr. 360/2002.8.<!–>În final, autorul consideră că, în mod greșit, Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor a fost interpretată în sensul că obligă doar la un răspuns în 30 de zile, nu și la dreptul reclamantului de a studia dosarul cauzei.9.–>Tribunalul Gorj – Secția contencios administrativ și fiscal nu își exprimă opinia asupra excepției de neconstituționalitate, mărginindu-se doar la a analiza admisibilitatea acesteia.10.<!–>Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate.11.–>Guvernul apreciază că excepția invocată este inadmisibilă, întrucât, în realitate, autorul acesteia nu formulează o veritabilă critică de neconstituționalitate, ci este nemulțumit de posibila contradicție între prevederile art. 58^3 alin. (1) din Legea nr. 360/2002 și cele ale art. 58^2 alin. (1) lit. d) din aceeași lege. De asemenea, apreciază că, în lipsa indicării concrete a principiilor constituționale pretins a fi încălcate de dispozițiile legale criticate, în cauză sunt incidente prevederile art. 10 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, potrivit cărora sesizarea trebuie motivată.12.<!–>Avocatul Poporului își exprimă punctul de vedere doar cu privire la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 58^3 alin. (1) din Legea nr. 360/2002, în sensul netemeiniciei acesteia. Astfel, apreciază că această normă legală nu este de natură a afecta principiul contradictorialității. Părțile, așa cum sunt menționate prin actul administrativ prin care se declanșează cercetarea prealabilă, sunt: polițistul cercetat, polițistul care va efectua cercetarea și, după caz, un polițist desemnat să ajute la efectuarea acesteia, potrivit art. 59 alin. (5) din Legea nr. 360/2002. De asemenea, cât privește persoana la sesizarea căreia s-a declanșat cercetarea disciplinară, aceasta nu este parte în procedură și, prin urmare, principiul contradictorialității nu îi este aplicabil. Totodată, susține că argumentul autorului excepției potrivit căruia persoana care a sesizat comiterea faptelor are dreptul de a constata dacă cercetarea este completă și legală, nu poate fi reținut, deoarece această sarcină revine persoanei care a dispus-o, după primirea dosarului de cercetare prealabilă și care poate lua una dintre măsurile prevăzute de art. 59^3 din Legea nr. 360/2002.13.–>Președinții celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate.
CURTEA,<!–>–>
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului și Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile părții, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele:1.<!–>Respinge, ca neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate ridicată de Victor Hîrșovescu în Dosarul nr. 7.389/95/2015 al Tribunalului Gorj – Secția contencios administrativ și fiscal și constată că dispozițiile art. 58^3 alin. (1) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului sunt constituționale în raport cu criticile formulate.2.–>Respinge, ca inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, excepție ridicată de același autor în același dosar al aceleiași instanțe.Definitivă și general obligatorie.<!–>Decizia se comunică Tribunalului Gorj – Secția contencios administrativ și fiscal și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.–>Pronunțată în ședința din data de 13 iunie 2017.<!–>
PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE–>
prof. univ. dr. VALER DORNEANU<!–>
Magistrat-asistent,–>
Bianca Drăghici<!–>
–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters