Informatii Document
Emitent: PRIM-MINISTRUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 433 din 10 mai 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
Având în vedere Nota comună a Cancelariei Prim-Ministrului nr. 847 din 6 februarie 2024 și a Centrului Euro-Atlantic pentru Reziliență nr. A/88 din 2 februarie 2024, înaintată prin Adresa Cancelariei Prim-Ministrului nr. 848 din 24 aprilie 2024, înregistrată la Secretariatul General al Guvernului cu nr. 20/4.471/MA din 25 aprilie 2024, prim-ministrul emite prezenta decizie. +
Articolul 1(1)Comitetul este condus de șeful Cancelariei Prim-Ministrului, în calitate de președinte, sau, în lipsa acestuia, de către consilierul de stat cu atribuții în domeniu, precum și de către doi vicepreședinți, respectiv secretarul general al Guvernului și șeful Departamentului pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne. (3)Secretariatul tehnic al Comitetului este asigurat de Cancelaria Prim-Ministrului și Centrul Euro-Atlantic pentru Reziliență. +
Articolul 2La reuniunile Comitetului pot participa:a)cu statut de invitați, reprezentanți din partea celorlalte autorități sau instituții publice, precum și din partea unor organizații internaționale cu atribuții și competențe în domeniu, care pot oferi date sau informații relevante pentru buna desfășurare a lucrărilor; … c)invitați ai membrilor Comitetului, în funcție de problematica analizată. … +
Articolul 3(1)Activitatea desfășurată în cadrul Comitetului este neremunerată. +
Articolul 4În vederea îndeplinirii scopului prevăzut la art. 3, Comitetul îndeplinește următoarele atribuții principale:a)propune o procedură de autoevaluare instituțională, parte a unui proces de monitorizare a construcției rezilienței instituționale, societale și a sistemului de guvernanță; … c)promovează, în calitate de platformă de cooperare interinstituțională, ghidurile de bune practici, elaborate de către instituțiile componente, în scopul prezentării experiențelor pozitive identificate la nivel național, precum și la nivel european; … e) +
Articolul 5În vederea implementării conceptului de complementaritate a eforturilor și evitare a dublării consumului de resurse, Comitetul cooperează cu Secretariatul General al Guvernului, responsabil de implementarea cerinței privind asigurarea continuității guvernării și a serviciilor guvernamentale esențiale. +
Articolul 6(1)Ședințele Comitetului sunt conduse de către președinte. (3)Procesele-verbale ale ședințelor Comitetului sunt semnate de către membrii acestuia și diseminate de secretariatul tehnic către membrii Comitetului. +
Articolul 7În termen de 30 de zile de la emiterea prezentei decizii, Comitetul aprobă regulamentul propriu de organizare și funcționare, în cuprinsul căruia sunt stabilite condițiile pentru cvorum și modalitatea de luare a deciziilor, precum și alte aspecte organizatorice necesare funcționării acestuia. +
Articolul 8Președintele raportează prim-ministrului, anual și ori de câte ori i se solicită, evoluția măsurilor și stadiul implementării acestora în domeniul consolidării rezilienței instituționale.
ION-MARCEL CIOLACU
Secretarul general al Guvernului,București, 10 mai 2024. +
ANEXĂ
Comitetului interministerial Rezilient pentru asigurarea continuității guvernării pe dimensiunea rezilienței instituționale1.Secretarul general al Guvernului, vicepreședinte … 3.Centrul Euro-Atlantic pentru Reziliență … 5. … 6.Ministerul Finanțelor … 8.Ministerul Energiei^2^2 Reprezentanți cu rol de conducere și decizie din cadrul structurilor cu atribuții în domeniul politicilor energetice.Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului … 11.Ministerul Transporturilor și Infrastructurii … 13.Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației … 15.Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării … 17.Ministerul Educației … 19.Institutul Național de Statistică … 21.Directoratul Național de Securitate Cibernetică … 23.