În temeiul art. 615 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, art. 11 alin. (3) și art. 31 alin. (3) din Legea farmaciei nr. 266/2008, republicată, cu modificările și completările ulterioare, art. 3 alin. (5) lit. i), art. 23 și art. 42 alin. (2) din Normele privind înființarea, organizarea și funcționarea unităților farmaceutice, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 444/2019, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 3 din Regulile de bună practică farmaceutică, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 75/2010, <!–>Consiliul național al Colegiului Farmaciștilor din România d e c i d e:–> +
Articolul 1Controlul privind respectarea regulilor de bună practică farmaceutică, precum și eliberarea Certificatului de reguli de bună practică farmaceutică se fac în fiecare an calendaristic de către colegiul teritorial al farmaciștilor în raza căruia funcționează unitatea farmaceutică. +
Articolul 2În sensul prezentei decizii, prin unitatea farmaceutică obligată să respecte regulile de bună practică farmaceutică se înțelege: a)<!–>farmacia comunitară; … b)–>oficina comunitară rurală sau sezonieră; … c)<!–>farmacia cu circuit închis care funcționează în cadrul unei unități medicale; … d)–>oficina cu circuit închis; … e)<!–>drogheria. … –> +
Articolul 3(1)<!–>Certificatul de reguli de bună practică farmaceutică se emite de către colegiile teritoriale, corespunzător fiecărui tip de unitate farmaceutică, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta decizie. (2)–>Certificatul privind îndeplinirea regulilor de bună practică este valabil doar însoțit de anexa cu valabilitatea conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta decizie și, dacă este cazul, anexa cu mențiuni conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta decizie.(3)<!–>În cazul pierderii, furtului, distrugerii complete sau deteriorării parțiale a Certificatului de reguli de bună practică farmaceutică se va emite un duplicat. Duplicatul va conține obligatoriu datele înscrise în documentul original și se completează conform modelelor prevăzute în anexa nr. 4 la prezenta decizie. (4)–>Certificatele de reguli de bună practică farmaceutică emise anterior datei prezentei decizii se vor preschimba cu modelele noi prevăzute în anexa nr. 1 pe tot parcursul anului 2022.(5)Certificatele existente la data intrării în vigoare a prezentei decizii vor fi valabile până cel târziu la expirarea valabilității mențiunii înscrise. +
Articolul 4(1)Fiecare certificat de reguli de bună practică farmaceutică emis se va identifica prin serie, număr și data emiterii. Seria va fi formată din grupul de litere CF, urmat de cratimă și acronimul colegiului teritorial emitent al certificatului, iar numerotarea va începe cu numărul 1 și va continua în ordinea emiterii certificatelor.(la 02-05-2022,
Alineatul (1), Articolul 4 a fost modificat de Punctul 1., Articolul I din DECIZIA nr. 1 din 28 martie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 424 din 2 mai 2022
)
(2)Pentru oficinele comunitare rurale, sezoniere sau cu circuit închis, numerotarea se va face după formatul descris la alin. (1), cu seria și numărul certificatului farmaciei de care aparține, urmat de cratimă și un număr începând cu numărul 1.(3)<!–>Certificatul de reguli de bună practică farmaceutică și duplicatul se vor tipări după modelul editabil, în format A4, pe hârtie cartonată, și vor fi semnate olograf de președintele colegiului teritorial. Un exemplar original va fi arhivat la sediul colegiului.(4)–>Anexele prevăzute la art. 3 alin. (2) se vor completa și numerota în ordinea emiterii, indiferent de tipul anexei, începând cu numărul 1. Acestea vor fi emise după modelul editabil, în format A4, vor fi semnate de președintele colegiului teritorial și transmise unității farmaceutice electronic sau pe suport hârtie. Un exemplar va fi arhivat la sediul colegiului. +
Articolul 5(1)<!–>Valabilitatea Certificatului de reguli de bună practică farmaceutică este înscrisă în anexa cu valabilitatea și este de 1 an.(2)–>Metodologia de emitere a Certificatului de reguli de bună practică farmaceutică și a anexelor este următoarea:a)<!–>în procesul de evaluare anuală este necesară inspecția care se face anterior expirării valabilității acesteia și se emite anexa cu valabilitatea; … b)–>la înființarea unităților farmaceutice, în vederea emiterii Certificatului de reguli de bună practică farmaceutică și a anexei cu valabilitate, este necesară inspecția de evaluare;(la 01-01-2024,
Litera b), Alineatul (2), Articolul 5 a fost modificată de Punctul 1., Articolul I din DECIZIA nr. 4 din 15 septembrie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 988 din 31 octombrie 2023
)
… c)pentru mutarea sediului lucrativ al punctului de lucru și pentru orice modificare ulterioară a condițiilor inițiale de autorizare referitoare la spațiu este necesară inspecția în vederea emiterii anexei cu mențiunea înscrisă în autorizația de funcționare a unității farmaceutice, păstrându-se valabilitatea evaluării periodice; … d)la schimbarea deținătorului de autorizație de funcționare – conducător de unitate farmaceutică, schimbarea adresei sediului social sau a punctului de lucru prin reorganizare administrativă, modificarea numelui farmacistului-șef, schimbarea denumirii punctului de lucru, precum și pentru alte modificări care nu necesită inspecție de evaluare, se emite anexă cu mențiuni la Certificatul de reguli de bună practică farmaceutică, în baza mențiunii înscrise de Ministerul Sănătății pe anexa la autorizația de funcționare. În toate aceste situații, nu este necesară inspecția de evaluare;(la 17-06-2025,
Litera d) , Alineatul (2) , Articolul 5 a fost modificată de Punctul 1. , Articolul I din DECIZIA nr. 1 din 10 aprilie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 17 iunie 2025
)
… e)la schimbarea deținătorului de autorizație de funcționare – persoană juridică, în cazul în care există modificări ale condițiilor care au stat la baza eliberării ultimei anexe cu valabilitate/mențiuni, este necesară inspecția de evaluare a situației existente;(la 17-06-2025,
Litera e) , Alineatul (2) , Articolul 5 a fost modificată de Punctul 1. , Articolul I din DECIZIA nr. 1 din 10 aprilie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 17 iunie 2025
)
… f)la schimbarea deținătorului de autorizație de funcționare – persoană juridică, în cazul în care nu există modificări ale condițiilor care au stat la baza eliberării ultimei anexe cu valabilitate/mențiuni, farmacistul-șef va depune la colegiul teritorial al farmaciștilor, respectiv al municipiului București o declarație pe propria răspundere în acest sens. În această situație, nu este necesară inspecția de evaluare;(la 17-06-2025,
Alineatul (2) , Articolul 5 a fost completat de Punctul 2. , Articolul I din DECIZIA nr. 1 din 10 aprilie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 17 iunie 2025
)
… g)în situațiile prevăzute la lit. e) și f), după emiterea unei noi autorizații de funcționare de către Ministerul Sănătății, conform prevederilor Legii farmaciei nr. 266/2008, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului sănătății nr. 444/2019 pentru aprobarea Normelor privind înființarea, organizarea și funcționarea unităților farmaceutice, cu modificările și completările ulterioare, se va elibera un nou certificat de reguli de bună practică farmaceutică, însoțit de anexa cu valabilitate. Certificatul de reguli de bună practică farmaceutică inițial se anulează, iar noul certificat va avea același număr cu cel anulat și se va data cu ziua emiterii;(la 17-06-2025,
Alineatul (2) , Articolul 5 a fost completat de Punctul 2. , Articolul I din DECIZIA nr. 1 din 10 aprilie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 17 iunie 2025
)
… h)la solicitarea eliberării Certificatului de reguli de bună practică farmaceutică, a anexelor cu valabilitate și a anexelor cu mențiuni, unitatea farmaceutică va depune în format letric sau electronic documentele care au stat la baza eliberării autorizației de funcționare și a anexelor acesteia; pentru orice alte modificări neînscrise de Ministerul Sănătății pe anexe cu mențiuni la autorizația de funcționare, dar pentru care se emit documente la Oficiul Național al Registrului Comerțului, acestea vor fi depuse/transmise colegiului teritorial al farmaciștilor, respectiv al municipiului București în vederea înscrierii în anexa cu mențiuni la Certificatul de reguli de bună practică farmaceutică.(la 17-06-2025,
Alineatul (2) , Articolul 5 a fost completat de Punctul 2. , Articolul I din DECIZIA nr. 1 din 10 aprilie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 17 iunie 2025
)
… (3)Conducătorul unității farmaceutice este obligat să solicite colegiului teritorial al farmaciștilor, respectiv al municipiului București, în raza căruia este autorizată funcționarea unității farmaceutice, efectuarea inspecției în vederea obținerii Certificatului de reguli de bună practică farmaceutică, a anexei cu valabilitate sau înscrierii de mențiuni pe anexa la certificatul existent, în acord cu autorizația de funcționare, astfel:a)<!–>în termen de maximum 15 zile calendaristice de la primirea autorizației de funcționare sau a modificării acesteia, pentru farmacii comunitare sau cu circuit închis, farmacistul-șef va solicita efectuarea inspecției; … b)–>în termen de maximum 15 zile calendaristice de la primirea anexei cu mențiuni la autorizația de funcționare de către Ministerul Sănătății, farmacistul-șef al farmaciei coordonatoare, pentru oficine comunitare rurale, sezoniere sau cu circuit închis, este obligat să solicite colegiului teritorial pe raza căruia funcționează oficina sau colegiului teritorial pe raza căruia funcționează farmacia coordonatoare inspecția în vederea emiterii anexei cu mențiuni la Certificatul de reguli de bună practică farmaceutică al farmaciei coordonatoare, precum și a anexei cu valabilitate a respectivei oficine; … c)în termen de 30 de zile de la primirea autorizației de funcționare sau a modificării acesteia, farmacistul-șef/asistentul medical de farmacie șef al drogheriei este obligat să solicite colegiului teritorial al farmaciștilor, respectiv al municipiului București inspecția în vederea obținerii Certificatului de reguli de bună practică farmaceutică, a anexei cu valabilitate sau a anexei cu mențiuni la certificatul existent, conform art. 24 alin. (12) din Legea nr. 266/2008, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru drogherii. … (la 17-06-2025,
Alineatul (3) , Articolul 5 a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din DECIZIA nr. 1 din 10 aprilie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 17 iunie 2025
)
(4)Cu 15 zile înaintea expirării valabilității evaluării, farmacistul-șef sau, după caz, asistentul medical de farmacie șef va solicita colegiului teritorial efectuarea inspecției în vederea eliberării anexei cu valabilitate anuală.(la 17-06-2025,
Alineatul (4) , Articolul 5 a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din DECIZIA nr. 1 din 10 aprilie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 17 iunie 2025
)
(5)Controlul, evaluarea și emiterea Certificatului de reguli de bună practică farmaceutică sau înscrierea de mențiuni pe anexa la certificatul existent se fac în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la solicitare, pentru situațiile prevăzute la alin. (2) lit. a), b), c) și e).(la 17-06-2025,
Alineatul (5) , Articolul 5 a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din DECIZIA nr. 1 din 10 aprilie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 17 iunie 2025
)
(6)Eliberarea Certificatului de reguli de bună practică farmaceutică, a anexelor cu valabilitate și a anexelor cu mențiuni pentru situațiile prevăzute la alin. (2) lit. d) și f) se va face în maximum 5 zile lucrătoare de la data transmiterii modificărilor înscrise pe autorizația de funcționare către colegiul teritorial.(la 17-06-2025,
Alineatul (6) , Articolul 5 a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din DECIZIA nr. 1 din 10 aprilie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 17 iunie 2025
)
(7)Colegiile teritoriale, respectiv al municipiului București, în care se autorizează funcționarea unității farmaceutice, vor fi notificate de către deținătorii autorizațiilor de funcționare despre orice modificare a datelor înscrise în autorizația de funcționare, în termen de 30 de zile calendaristice de la respectiva modificare.(la 17-06-2025,
Alineatul (7) , Articolul 5 a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din DECIZIA nr. 1 din 10 aprilie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 17 iunie 2025
)
+
Articolul 6Controlul privind respectarea Regulilor de bună practică farmaceutică se face la cerere, anterior depășirii valabilității evaluării anuale, sau în situațiile prevăzute la art. 5 alin. (2) lit. b), c) și e), care necesită o evaluare distinctă. Unitățile farmaceutice vor fi notificate referitor la componența comisiei de evaluare. Solicitarea efectuării inspecției, precum și a eliberării documentelor prevăzute în această decizie se va face printr-o cerere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la prezenta decizie.(la 17-06-2025,
Articolul 6 a fost modificat de Punctul 4. , Articolul I din DECIZIA nr. 1 din 10 aprilie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 17 iunie 2025
)
+
Articolul 7(1)Controlul privind respectarea regulilor de bună practică farmaceutică se face de către o comisie de evaluare formată din doi reprezentanți desemnați de biroul colegiului teritorial, prin decizie semnată de președinte. Farmaciștii care fac parte din comisia de evaluare sunt membri ai colegiului teritorial în raza căruia funcționează unitatea farmaceutică evaluată și care își exercită profesia în una dintre formele prevăzute de art. 568 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Supravegherea respectării regulilor de bună practică farmaceutică se poate face la cerere sau ori de câte ori este nevoie pe parcursul anului în curs.(la 01-01-2024,
Alineatul (1), Articolul 7 a fost modificat de Punctul 2., Articolul I din DECIZIA nr. 4 din 15 septembrie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 988 din 31 octombrie 2023
)
(1^1)Evaluarea oficinelor comunitare rurale sau sezoniere se face de către farmaciști desemnați de biroul colegiului pe raza căruia funcționează farmacia coordonatoare sau, în situații acceptate în baza unui protocol între colegiile teritoriale, de către farmaciști desemnați de biroul colegiului pe raza căruia funcționează unitatea farmaceutică evaluată. Anexa cu valabilitate va fi emisă de colegiul pe raza căruia funcționează farmacia coordonatoare. Eventualele neremedieri ale deficiențelor constatate vor fi transmise de către colegiul teritorial pe raza căruia funcționează farmacia coordonatoare Colegiului Farmaciștilor din România, care, la rândul său, va sesiza Ministerul Sănătății.(la 01-01-2024,
Articolul 7 a fost completat de Punctul 3., Articolul I din DECIZIA nr. 4 din 15 septembrie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 988 din 31 octombrie 2023
)
(2)Nu pot face parte din comisiile de evaluare și verificare a îndeplinirii Regulilor de bună practică farmaceutică farmaciștii desemnați care:a)<!–>sunt, direct sau indirect, titularii farmaciei supuse evaluării; … b)–>sunt sau au fost angajați ai titularului farmaciei în ultimii 3 ani; … c)<!–>sunt rude sau afini până la gradul al treilea inclusiv cu titularul farmaciei sau cu farmacistul-șef, respectiv cu asistentul medical de farmacie șef. … (3)–>Dacă există suspiciuni cu privire la obiectivitatea sau imparțialitatea farmaciștilor desemnați în comisia de evaluare, la cererea motivată a farmacistului-șef sau, după caz, a asistentului medical de farmacie șef, evaluatorii desemnați pot fi schimbați înainte de evaluare. +
Articolul 8Taxele de evaluare și de emitere a documentelor pentru activitățile aferente Regulilor de bună practică farmaceutică, precum și cheltuielile efectuate cu activitatea de control și evaluare privind Regulile de bună practică farmaceutică vor fi stabilite prin decizie a consiliului colegiului teritorial.(la 17-06-2025,
Articolul 8 a fost modificat de Punctul 5. , Articolul I din DECIZIA nr. 1 din 10 aprilie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 17 iunie 2025
)
+
Articolul 9(1)<!–>Controlul și evaluarea respectării regulilor de bună practică farmaceutică se fac pe baza unei grile aferente fiecărui tip de unitate farmaceutică, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 6, care face parte integrantă din prezenta decizie. (2)–>Rezultatul controlului efectuat se consemnează în grila de evaluare specifică și în procesul-verbal de evaluare, documente care vor fi completate de către membrii comisiei de evaluare și semnate de către aceștia și de farmacistul-șef sau, după caz, de farmacist ori de asistentul medical de farmacie șef al unității evaluate.(la 17-06-2025,
Alineatul (2) , Articolul 9 a fost modificat de Punctul 6. , Articolul I din DECIZIA nr. 1 din 10 aprilie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 17 iunie 2025
)
(3)În cazul în care există deficiențe, grila și procesul-verbal vor fi însoțite de formularul „Recomandări de remediere“, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 7, completate și semnate în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte. (4)<!–>În situația în care farmacistul-șef, farmacistul sau asistentul medical de farmacie șef refuză sau nu poate semna grila de evaluare se va menționa acest lucru în procesul-verbal prevăzut la alin. (2).(5)–>Un exemplar al documentelor rezultate în urma inspecției de evaluare se depune de către comisie la sediul colegiului teritorial, iar al doilea exemplar va rămâne la unitatea farmaceutică evaluată.(6)Procesul-verbal de evaluare și grila de evaluare se arhivează și se păstrează minimum 3 ani. +
Articolul 10(1)<!–>Unitățile farmaceutice care contestă punctajul sau recomandările de remediere ori care doresc sau consideră că pot acumula un punctaj mai mare decât cel acordat de comisia de evaluare pot face o cerere de reevaluare. (2)–>Abrogat.(la 01-01-2024,
Alineatul (2), Articolul 10 a fost abrogat de Punctul 4., Articolul I din DECIZIA nr. 4 din 15 septembrie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 988 din 31 octombrie 2023
)
(3)În cazul în care unitatea farmaceutică are deficiențe și recomandări de remediere cu termene de îndeplinit, comisia de evaluare a colegiului teritorial va efectua o nouă evaluare la termenele stabilite pentru remedierea deficiențelor. Dacă la această evaluare se constată neremedierea deficiențelor, colegiul teritorial va informa în maximum 5 zile lucrătoare Colegiul Farmaciștilor din România, care, la rândul său, va sesiza Ministerul Sănătății.(la 01-01-2024,
Alineatul (3), Articolul 10 a fost modificat de Punctul 5., Articolul I din DECIZIA nr. 4 din 15 septembrie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 988 din 31 octombrie 2023
)
+
Articolul 11Conform prevederilor legale, fișa de atribuții a farmacistului, farmacistului-șef și a farmacistului responsabil va fi avizată de către colegiul teritorial la angajare sau numirea în funcție. Fișele de atribuții ale farmacistului, farmacistului-șef și farmacistului responsabil, completate conform anexei nr. 8 la prezenta decizie, vor fi semnate de către președintele colegiului teritorial și vor fi asumate prin semnătură și de către angajator.(la 01-01-2024,
Articolul 11 a fost modificat de Punctul 6., Articolul I din DECIZIA nr. 4 din 15 septembrie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 988 din 31 octombrie 2023
)
+
Articolul 12Farmacistul-șef va transmite colegiului teritorial, în termen de 5 zile lucrătoare, orice modificare în structura de personal referitoare la angajarea sau încetarea contractului de muncă al farmaciștilor, numirea sau eliberarea din funcția de farmacist-șef sau farmacist responsabil. +
Articolul 13În cursul lunii ianuarie a fiecărui an, colegiile teritoriale vor transmite către Colegiul Farmaciștilor din România un raport al rezultatelor evaluării Regulilor de bună practică farmaceutică efectuate în cursul anului calendaristic anterior. +
Articolul 13^1(1)<!–>Colegiile teritoriale ale farmaciștilor, respectiv al municipiului București au obligația de a transmite trimestrial Colegiului Farmaciștilor din România, în prima săptămână a fiecărui trimestru al anului, în format electronic, situația unităților farmaceutice inspectate și certificatele de reguli de bună practică farmaceutică, anexele cu valabilitate și anexele cu mențiuni eliberate în trimestrul anterior.(2)–>Obligația urmăririi și efectuării raportării trimestriale către Colegiul Farmaciștilor din România revine președintelui colegiului teritorial. Necomunicarea raportării trimestriale sau ori de câte ori aceasta este solicitată de către președintele Colegiului Farmaciștilor din România sau comunicarea eronată a datelor constituie o încălcare a dispozițiilor art. 595 lit. b) și k) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și se sancționează conform prevederilor legii.(3)Situația unităților farmaceutice inspectate de către colegiul teritorial al farmaciștilor, respectiv al municipiului București, cărora li s-a emis Certificat de reguli de bună practică farmaceutică sau pentru care s-a efectuat înscrierea de mențiuni pe anexa la certificatul existent, se transmite Ministerului Sănătății de către Colegiul Farmaciștilor din România, trimestrial, până la data de 20 inclusiv a lunii următoare celei în care se încheie perioada trimestrială, prin intermediul poștei electronice.(la 17-06-2025,
Actul a fost completat de Punctul 7. , Articolul I din DECIZIA nr. 1 din 10 aprilie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 17 iunie 2025
)
+
Articolul 14(1)<!–>Cu ocazia verificării remedierii deficiențelor, a unor sesizări și reclamații, precum și a verificării respectării exercitării profesiei de farmacist și a Regulilor de bună practică farmaceutică, ori de câte ori este nevoie, farmaciștii desemnați de colegiul teritorial pe raza căruia funcționează unitatea farmaceutică vor întocmi următoarele documente:a)–>proces-verbal de constatare a remedierii deficiențelor – anexa nr. 9; … b)<!–>proces-verbal de verificare a sesizărilor/reclamațiilor – anexa nr. 10; … c)–>proces-verbal de supraveghere a exercitării profesiei de farmacist și respectării Regulilor de bună practică farmaceutică – anexa nr. 11. … (2)În cazul oficinelor comunitare rurale/sezoniere, documentele prevăzute la alin. (1) vor fi întocmite de farmaciști desemnați de colegiul unde funcționează farmacia coordonatoare sau de colegiul unde funcționează unitatea farmaceutică, prin protocol încheiat între cele două colegii teritoriale.(la 01-01-2024,
Articolul 14 a fost modificat de Punctul 7., Articolul I din DECIZIA nr. 4 din 15 septembrie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 988 din 31 octombrie 2023
)
+
Articolul 15Anexele nr. 1-11 fac parte integrantă din prezenta decizie.(la 01-01-2024,
Articolul 15 a fost modificat de Punctul 8., Articolul I din DECIZIA nr. 4 din 15 septembrie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 988 din 31 octombrie 2023
)
+
Articolul 16Prezenta decizie intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2022. +
Articolul 17La data intrării în vigoare a prezentei decizii se abrogă Decizia nr. 1/2011 privind aprobarea procedurilor de evaluare a farmaciilor cu privire la respectarea Regulilor de bună practică farmaceutică, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 170 din 10 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare. +
Articolul 18Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>
Președintele Colegiului Farmaciștilor din România,–>
Dumitru Lupuliasa<!–>București, 23 noiembrie 2021.–>Nr. 5. +
Anexe nr. 1-8<!–>ANEXEprivind procedura de control și evaluarea unităților farmaceutice cu privire la Regulile–>de bună practică farmaceutică<!–>–><!–>–>