GHID din 25 martie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA ELECTORALA PERMANENTA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 258 din 26 martie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 25/03/2024
ART. 1REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015
ART. 1REFERIRE LALEGE 393 28/09/2004
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 215 23/04/2001
ART. 3REFERIRE LAHG 10 13/01/2016
ART. 3REFERIRE LANORMĂ 13/01/2016 ANEXA 15
ART. 3REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006
ART. 5REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006
ART. 6REFERIRE LANORMĂ 13/01/2016
ART. 6REFERIRE LANORMĂ 13/01/2016 ANEXA 14
ART. 6REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006
ART. 10REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006
ART. 10REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
ART. 12REFERIRE LANORMĂ 13/01/2016 ANEXA 21
ART. 14REFERIRE LANORMĂ 13/01/2016 ANEXA 3
ART. 17REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006
ART. 20REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015 ART. 68
ART. 20REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015 ART. 69
ART. 20REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015 ART. 70
ART. 20REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015 ART. 71
ART. 21REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006
ART. 22REFERIRE LANORMĂ 13/01/2016 ANEXA 17
ART. 22REFERIRE LANORMĂ 13/01/2016 ANEXA 18
ART. 22REFERIRE LANORMĂ 13/01/2016 ANEXA 19
ART. 22REFERIRE LANORMĂ 13/01/2016 ANEXA 20
ART. 24REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006 ART. 48
ART. 25REFERIRE LANORMĂ 13/01/2016 ANEXA 23
ART. 25REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006
ART. 25REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ART. 26REFERIRE LANORMĂ 13/01/2016 ANEXA 24
ART. 26REFERIRE LANORMĂ 13/01/2016 ANEXA 25
ART. 26REFERIRE LANORMĂ 13/01/2016 ANEXA 26
ART. 26REFERIRE LANORMĂ 13/01/2016 ANEXA 27
ART. 33REFERIRE LAORD DE URGENTA 38 30/03/2020 ART. 5
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHOTARARE 8 25/03/2024
ActulCONTINUT DEHOTARARE 8 25/03/2024
ActulREFERIT DEHOTARARE 8 25/03/2024





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 8 din 25 martie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 258 din 26 martie 2024.
+
Capitolul IMandatarii financiari +
Articolul 1(1)<!–>În intervalul dintre momentul aducerii la cunoștința publică a datei alegerilor și până la data începerii campaniei electorale, respectiv data de 10 mai 2024, partidele politice, alianțele politice și organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale care participă la alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2024 au obligația de a desemna mandatari financiari coordonatori, respectiv mandatari financiari pentru fiecare județ, pentru municipiul București și pentru fiecare sector al municipiului București unde participă la alegeri.(2)–>Partidul politic, alianța politică sau organizația cetățenilor aparținând minorităților naționale care participă la alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2024 doar într-un județ, într-un sector al municipiului București sau numai în municipiul București desemnează un singur mandatar financiar, care va avea calitatea de mandatar financiar coordonator.(3)<!–>Candidatul independent va desemna un singur mandatar financiar; acesta va avea calitatea de mandatar financiar coordonator.(4)–>Partidele politice, alianțele politice și organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale se pot asocia între ele în condițiile Legii nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, cu modificările și completările ulterioare, constituind o alianță electorală la nivelul circumscripției în care participă la alegeri.(5)<!–>Fiecare entitate care face parte dintr-o alianță electorală care participă la alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2024 desemnează un mandatar financiar coordonator.(6)–>Entitățile membre ale unei alianțe electorale pot desemna un mandatar financiar coordonator al alianței electorale. Mandatarul financiar coordonator al alianței electorale poate fi unul dintre mandatarii financiari desemnați la nivelul județului, municipiului București sau al sectorului municipiului București în care competitorii electorali participă la alegeri.(7)În sensul prezentului ghid, prin competitor electoral se înțelege partidul politic, alianța politică, alianța electorală și organizația legal constituită a cetățenilor aparținând unei minorități naționale reprezentate în Consiliul Minorităților Naționale care participă la alegeri, precum și candidatul independent.
+
Articolul 2(1)<!–>Poate fi desemnată ca mandatar financiar numai persoana fizică care are calitatea de expert contabil sau contabil autorizat, respectiv numai persoana juridică care oferă servicii specializate de contabilitate.(2)–>Prin excepție de la prevederile alin. (1), în cazul în care mandatarul financiar nu are calitatea de expert contabil sau contabil autorizat, competitorul electoral are obligația de a încheia un contract de asistență de specialitate cu persoane fizice autorizate sau persoane juridice, specializate în oferirea de servicii de contabilitate.(3)<!–>La alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2024, mai multe partide nu pot folosi serviciile aceluiași mandatar, cu excepția situației în care partidele fac parte din aceeași alianță politică sau electorală.(4)–>Candidații nu pot fi mandatari financiari.(5)Atribuțiile mandatarilor financiari pot fi realizate în baza unui contract cu titlu gratuit sau cu titlu oneros, după caz.
+
Articolul 3(1)<!–>În vederea înregistrării mandatarilor financiari, competitorii electorali sau persoanele desemnate de către aceștia depun la Autoritatea Electorală Permanentă următoarele documente:a)–>cerere de înregistrare a mandatarului financiar, în trei exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 15 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016, cu modificările ulterioare, denumite în continuare Normele metodologice;b)<!–>copie a actului de identitate, în cazul persoanelor fizice, sau extras din registrul comerțului, în cazul persoanelor juridice;c)–>copii ale documentelor care atestă calitatea de expert contabil sau contabil autorizat a persoanelor fizice, vizate pentru anul 2024;d)<!–>copii ale atestatelor pentru persoanele juridice specializate în oferirea de servicii de contabilitate;e)–>în cazul prevăzut la art. (2) alin. (2), copii ale contractelor de asistență de specialitate încheiate cu persoane fizice autorizate sau persoane juridice specializate în oferirea de servicii de contabilitate pentru mandatarii financiari care nu au calitatea de expert contabil sau contabil autorizat;f)<!–>copie a contractului încheiat între partidul politic, organizația cetățenilor aparținând minorităților naționale sau candidatul independent și mandatarul financiar.(2)–>În situația în care documentele prevăzute la alin. (1) sunt depuse de către o altă persoană decât competitorii electorali sau reprezentanții legali ai acestora, la cererea de înregistrare a mandatarului financiar se va anexa și o împuternicire pentru depunerea documentelor, însoțită de copia actului de identitate al împuternicitului.(3)<!–>Copiile de pe documentele prevăzute la alin. (1) vor fi prezentate împreună cu documentele originale și vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către depunător.(4)–>Orice modificare a datelor de contact furnizate prin cererea de înregistrare a mandatarului financiar va fi comunicată de îndată Autorității Electorale Permanente.
+
Articolul 4(1)<!–>Mandatarii financiari înregistrați la Autoritatea Electorală Permanentă pot fi înlocuiți oricând de către competitorii electorali care i-au desemnat, cu aplicarea corespunzătoare a dispozițiilor art. 3.(2)–>La data înregistrării la Autoritatea Electorală Permanentă, mandatarul financiar coordonator primește un cod unic de identificare al partidului politic, al alianței politice, al organizației cetățenilor aparținând minorităților naționale sau al candidatului independent, care va fi imprimat pe toate materialele de propagandă electorală care vor fi produse și utilizate în campania electorală la alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2024 aparținând competitorului electoral pe care îl reprezintă.(3)<!–>Codurile unice de identificare primite de către mandatarii financiari coordonatori vor fi aduse la cunoștința publică de către Autoritatea Electorală Permanentă prin publicare pe pagina de internet www.finantarepartide.ro.(4)–>Mandatarii financiari răspund solidar cu partidul politic, alianța politică, organizația cetățenilor aparținând minorităților naționale sau candidatul independent care i-a desemnat de legalitatea operațiunilor financiare aferente campaniei electorale, precum și de respectarea tuturor celorlalte dispoziții ale Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la finanțarea campaniei electorale.
+
Articolul 5(1)<!–>Mandatarul financiar coordonator are următoarele atribuții principale:a)–>asigură evidența operațiunilor financiare derulate prin conturile bancare destinate finanțării campaniei electorale;b)<!–>supervizează activitatea celorlalți mandatari financiari ai partidului politic, alianței politice, alianței electorale sau organizației cetățenilor aparținând minorităților naționale și centralizează evidențele acestora, după caz;c)–>notifică la Autoritatea Electorală Permanentă, înainte de efectuarea oricăror operațiuni, toate conturile bancare utilizate în campania electorală, în condițiile legii; notificarea va cuprinde cel puțin codul IBAN al contului bancar și banca unde acesta a fost deschis;d)<!–>avizează angajarea cheltuielilor electorale la nivel central;e)–>efectuează plăți din conturile bancare deschise pentru campania electorală la nivel central, pe baza împuternicirii scrise a competitorului electoral;f)<!–>centralizează și transmite Autorității Electorale Permanente informațiile comunicate de mandatarii financiari desemnați la nivel județean, la nivelul municipiului București și la nivelul sectoarelor municipiului București privind contribuțiile electorale încasate, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data încasării în contul bancar notificat;g)–>centralizează și transmite Autorității Electorale Permanente informațiile comunicate de mandatarii financiari desemnați la nivel județean, la nivelul municipiului București și la nivelul sectoarelor municipiului București privind cheltuielile electorale angajate, în cel mult 3 zile lucrătoare de la data angajării cheltuielilor electorale;h)<!–>întocmește și depune la Autoritatea Electorală Permanentă raportul detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale;i)–>centralizează și transmite Autorității Electorale Permanente toate celelalte documente și rapoarte prevăzute de Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și de Normele metodologice, în scris și în format electronic deschis;j)<!–>reprezintă competitorul electoral în relația cu Autoritatea Electorală Permanentă.(2)–>Candidaților declarați aleși nu li se pot valida mandatele dacă raportul detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale ale competitorului electoral nu a fost depus de către mandatarul financiar coordonator, în condițiile legii.
+
Articolul 6Mandatarul financiar desemnat la nivel județean, la nivelul municipiului București sau la nivelul sectoarelor municipiului București are următoarele obligații principale:a)<!–>asigură evidența operațiunilor financiare efectuate pentru campania electorală la nivelul la care a fost desemnat;b)–>la primirea contribuției electorale, verifică și înregistrează contribuitorul în formularul al cărui model este prevăzut în anexa nr. 14 la Normele metodologice;c)<!–>avizează angajarea cheltuielilor electorale la nivelul la care a fost desemnat;d)–>efectuează operațiunile de plăți din contul bancar deschis pentru campania electorală la nivelul său de competență pe baza împuternicirii scrise a competitorului electoral;e)<!–>transmite mandatarului financiar coordonator datele și informațiile necesare întocmirii raportului detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale și a celorlalte raportări obligatorii prevăzute de Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și de Normele metodologice.–>
+
Capitolul IIDeschiderea conturilor bancare pentru campania electorală +
Articolul 7(1)<!–>La alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2024, partidele politice, alianțele politice și organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale deschid conturi bancare ce vor fi folosite pentru campania electorală, până cel târziu la data de 10 mai 2024, după cum urmează:a)–>un cont bancar la nivel central;b)<!–>câte un cont bancar la nivelul fiecărui județ și sector al municipiului București, precum și la nivelul municipiului București.(2)–>În cazul alianțelor electorale, partidele politice, alianțele politice sau organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale care fac parte din alianța electorală vor deschide fiecare câte un cont bancar.(3)<!–>Partidele politice care obțin venituri din subvenții de la bugetul de stat acordate în condițiile Legii nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, vor putea deschide la nivel central un cont bancar distinct, destinat sumelor de bani pentru finanțarea campaniei electorale transferate din contul de subvenții de la bugetul de stat, precum și câte un cont bancar distinct cu aceeași destinație la nivel județean, la nivelul sectoarelor municipiului București și la nivelul municipiului București, până cel târziu la data de 10 mai 2024.(4)–>Candidatul independent deschide un singur cont bancar pentru campania electorală, până cel târziu la data de 10 mai 2024.(5)<!–>Conturile bancare pentru campania electorală se deschid numai prin mandatarii financiari înregistrați de către Autoritatea Electorală Permanentă.(6)–>Toate operațiunile de încasări și plăți privind campania electorală se efectuează numai prin conturile bancare deschise pentru campania electorală, notificate în prealabil Autorității Electorale Permanente.(7)<!–>Conturile bancare deschise pentru campania electorală sunt destinate exclusiv încasării contribuțiilor electorale, respectiv efectuării plății cheltuielilor electorale, încasării sumelor rambursate de către Autoritatea Electorală Permanentă și restituirii contribuțiilor candidaților, după caz, derularea altor tipuri de tranzacții fiind interzisă. Prin conturile bancare de subvenții se vor efectua numai transferuri având ca sursă de finanțare subvențiile primite de la bugetul de stat și se vor efectua plăți ale cheltuielilor electorale realizate distinct din această sursă.(8)–>Mandatarii financiari pot realiza operațiuni financiare aferente campaniei electorale numai pe baza împuternicirii scrise a organelor de conducere ale partidelor politice, alianțelor politice, organizaților cetățenilor aparținând minorităților naționale, respectiv a candidatului independent. Se poate acorda o singură împuternicire pentru toate operațiunile.(9)Conturile bancare pentru campania electorală prevăzute la alin. (1) rămân deschise până la data restituirii către candidați a sumelor de bani rambursate de către Autoritatea Electorală Permanentă și/sau a sumelor de bani rămase necheltuite, conform legii.
+
Articolul 8(1)<!–>Din contul bancar deschis la nivel central se pot transfera sume în conturile bancare deschise la nivel teritorial, cu respectarea limitelor maxime ale contribuțiilor ce pot fi depuse la nivelul respectiv, și se pot face plăți ale cheltuielilor electorale la nivel central.(2)–>Alimentarea conturilor bancare pentru campania electorală deschise la nivel județean, la nivelul municipiului București și la nivelul sectoarelor municipiului București se poate face numai din:a)<!–>contribuții electorale ale candidaților;b)–>transferuri din contul bancar de campanie deschis la nivel central.(3)<!–>Din conturile bancare pentru campania electorală deschise la nivel județean, la nivelul municipiului București și la nivelul sectoarelor municipiului București se pot face plăți numai pentru cheltuielile electorale efectuate la nivelul respectiv.(4)–>Alimentarea contului bancar deschis pentru campania electorală desfășurată de către un candidat independent se poate face numai din contribuții ale respectivului candidat.
+
Capitolul IIIContribuțiile pentru campania electorală +
Articolul 9(1)<!–>Limitele maxime ale contribuțiilor pentru campania electorală care pot fi depuse la nivel de județ, de sector al municipiului București și de municipiul București sunt determinate în funcție de candidaturile depuse și de valoarea salariului de bază minim brut pe țară și sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ghid.(2)–>Cumulat, contribuțiile electorale depuse la nivel de județ, de sector al municipiului București și de municipiul București de un partid politic, alianță politică, organizație a cetățenilor aparținând minorităților naționale și contribuțiile depuse de candidații propuși de către acestea nu pot depăși limitele maxime prevăzute la alin. (1).(3)Contribuțiile pentru campania electorală pot fi depuse în conturile bancare notificate Autorității Electorale Permanente numai până la data încheierii campaniei electorale, respectiv până la data de 8 iunie 2024, ora 7.00.
+
Articolul 10(1)<!–>Este interzisă finanțarea în orice mod a campaniei electorale de către o autoritate publică, instituție publică, regie autonomă, companie națională, societate reglementată de Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ori instituție de credit, la care sunt acționari majoritari statul sau unități administrativ-teritoriale, ori de către societăți reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care desfășoară activități finanțate din fonduri publice. Interdicția se aplică și în cazul societăților reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care, cu 12 luni înainte de începerea campaniei electorale, au desfășurat activități finanțate din fonduri publice, conform legii.(2)–>Finanțarea în orice mod a campaniei electorale de către sindicate, culte religioase, asociații ori fundații de naționalitate română sau de altă naționalitate decât cea română este interzisă conform legii.(3)<!–>Este interzisă, conform legii, finanțarea campaniei electorale, în mod direct sau indirect, din partea unor persoane fizice care nu au cetățenia română sau a unor persoane juridice de altă naționalitate decât cea română, cu excepția persoanelor fizice cetățeni ai statelor membre ale Uniunii Europene care au domiciliul în România și dețin calitatea de membru al partidului politic la a cărui campanie electorală contribuie financiar.(4)–>Este interzisă, conform legii, primirea de donații pentru campania electorală de către candidați din partea unor persoane juridice sau a unor persoane fizice care nu au cetățenia română, cu excepția celor primite din partea cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene care au domiciliul în România și dețin calitatea de membru al partidului politic la a cărui campanie electorală contribuie financiar.(5)<!–>Nu se pot primi donații care au alt obiect decât sume de bani și nu pot fi acceptate servicii prestate cu titlu gratuit pentru finanțarea campaniei electorale, conform legii.(6)–>Împrumuturile și donațiile primite pentru campania electorală de către candidații aceluiași partid politic, aceleiași alianțe politice sau organizații a cetățenilor aparținând minorităților naționale de la o persoană nu pot depăși plafoanele stabilite de Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru împrumuturile și donațiile destinate activității partidelor politice.
+
Secţiunea 1Contribuțiile partidelor politice, alianțelor politice și ale organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale pentru campania electorală +
Articolul 11(1)<!–>Partidele politice, alianțele politice sau organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale pot contribui cu sume de bani la campania electorală proprie până la concurența limitelor totale prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ghid, determinate în funcție de candidaturile depuse și de valoarea salariului de bază minim brut pe țară.(2)–>Suplimentar față de contribuțiile electorale prevăzute la alin. (1), partidul politic, alianța politică sau organizația cetățenilor aparținând minorităților naționale poate transfera în contul bancar deschis la nivel central până la 50 de salarii de bază minime brute pe țară, echivalentul sumei de 165.000 lei, pentru fiecare listă de candidați la consiliul județean și la Consiliul General al Municipiului București.[Exemplu: În cazul în care partidul politic, alianța politică sau organizația cetățenilor aparținând minorităților naționale depune liste de candidați pentru consiliul județean doar în 5 județe, poate transfera în contul central de campanie suma de 825.000 lei, respectiv 5 județe x 50 de salarii de bază minime brute pe țară x 3.300 lei.]<!–>(3)–>În cazul în care partidul politic, alianța politică sau organizația cetățenilor aparținând minorităților naționale participă la alegeri într-o alianță, limitele maxime ale contribuțiilor electorale care pot fi transferate în contul/conturile deschis(e) pentru campania electorală sunt proporționale cu numărul candidaților propuși de fiecare entitate membră a alianței.(4)<!–>Contribuțiile partidelor politice, alianțelor politice și ale organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale pot proveni numai din transferuri ale fondurilor obținute din sursele de finanțare a activității unui partid politic, respectiv:a)–>cotizații ale membrilor de partid;b)<!–>donații, legate și alte liberalități;c)–>venituri provenite din activități proprii, conform legii;d)<!–>subvenții de la bugetul de stat, primite potrivit Legii nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;e)–>împrumuturi în bani de la persoane fizice și juridice.(5)<!–>În termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data depunerii sau virării unei contribuții electorale în contul bancar pentru campania electorală deschis la nivel central, partidul politic, alianța politică sau organizația cetățenilor aparținând minorităților naționale are obligația de a preda mandatarului financiar coordonator o declarație cu indicarea sursei contribuției.(6)–>Declarația privind proveniența contribuției trebuie să precizeze tipul sursei de venit, respectiv: transfer provenit din cotizații, donații, venituri provenite din activități proprii, subvenții de la bugetul de stat, împrumuturi în bani de la persoane fizice și/sau persoane juridice.(7)<!–>Partidul politic, alianța politică sau organizația cetățenilor aparținând minorităților naționale poate transfera, din contul bancar central pentru campania electorală, prin intermediul mandatarului financiar coordonator, sume de bani în conturile bancare de campanie deschise la nivel județean, la nivelul municipiului București și la nivelul sectoarelor municipiului București, cu respectarea limitelor maxime ale contribuțiilor ce pot fi depuse la nivelul respectiv.(8)–>Ordinele de plată privind transferurile prevăzute la alin. (2) și (7) vor cuprinde în mod obligatoriu mențiuni cu privire la faptul că sumele reprezintă contribuții pentru campania electorală.(9)Transferurile în și din contul central deschis pentru campania electorală sunt declarate Autorității Electorale Permanente de către mandatarul financiar coordonator, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data încasării în contul bancar notificat, prin transmiterea centralizatorului în format electronic al cărui model se regăsește în anexa nr. 2 la prezentul ghid.
+
Secţiunea a 2-aContribuțiile candidaților +
Articolul 12(1)<!–>Contribuțiile candidaților pentru campania electorală pot proveni exclusiv din următoarele surse:a)–>venituri proprii ale acestora;b)<!–>donații primite de la persoane fizice;c)–>împrumuturi de la persoane fizice sau contractate cu instituții de credit.(2)<!–>Limitele maxime ale contribuțiilor ce pot fi depuse sau virate de către candidați sau de către mandatarii financiari desemnați la nivel județean, la nivelul municipiului București și la nivelul sectoarelor municipiului București în conturile bancare pentru campania electorală deschise la nivel județean, la nivelul municipiului București și la nivelul sectoarelor municipiului București sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ghid.(3)–>Contribuțiile pentru campania electorală se depun sau se virează în conturile bancare deschise pentru campania electorală numai de către candidați sau de către mandatarii financiari, la împuternicirea acestora, până cel mai târziu la data încheierii campaniei electorale.(4)<!–>În cazul listelor de candidați pentru consilii, contribuțiile pot fi depuse de către orice candidat din lista formațiunii politice.(5)–>Ordinele de plată aferente contribuțiilor candidaților pentru campania electorală trebuie să cuprindă în mod obligatoriu mențiunea „contribuție pentru campania electorală L“, datele de identificare a candidaților (numele, prenumele, codul numeric personal) pentru care se depun contribuțiile pentru campania electorală, funcția pentru care candidează și circumscripția electorală.(6)<!–>În cel mult 3 zile lucrătoare de la data depunerii sau virării unei sume de bani în contul bancar notificat pentru campania electorală, candidatul are obligația de a preda mandatarului financiar o declarație cu indicarea provenienței contribuției, conform modelului prevăzut în anexa nr. 21 la Normele metodologice.(7)–>Contribuțiile candidaților pentru campania electorală sunt declarate Autorității Electorale Permanente de către mandatarul financiar coordonator, pe baza informațiilor transmise de mandatarii financiari desemnați la nivel teritorial, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data încasării în contul bancar notificat, prin transmiterea centralizatorului în format electronic al cărui model se regăsește în anexa nr. 3 la prezentul ghid.
+
Articolul 13Donațiile primite de către candidați pentru a fi utilizate drept contribuții pentru campania electorală trebuie să îndeplinească următoarele condiții:a)<!–>să fie primite doar de la persoane fizice;b)–>donația primită de la o persoană fizică nu poate depăși valoarea a 200 de salarii de bază minime brute pe țară, respectiv suma de 660.000 lei;c)<!–>donațiile cu o valoare mai mare de 10 salarii de bază minime brute pe țară, respectiv suma de 33.000 lei, pot fi primite de candidați numai prin conturile bancare proprii;d)–>donațiile primite de către candidați care au o valoare mai mare de 25.000 lei se încheie prin înscris autentic.
+
Articolul 14(1)<!–>În cazul în care candidatul primește mai multe donații de la aceeași persoană fizică, iar valoarea totală a acestora depășește 10 salarii minime brute pe țară, suma de bani care depășește cuantumul a 10 salarii minime brute pe țară va fi încasată doar prin intermediul conturilor bancare.(2)–>La acceptarea donațiilor, indiferent de modul și forma în care au fost făcute, candidatul trebuie să verifice și să înregistreze, în mod corespunzător, identitatea donatorilor și proveniența sumelor care fac obiectul donației, utilizând formularul prevăzut în anexa nr. 3 la Normele metodologice.
+
Articolul 15(1)<!–>Donațiile primite de candidați pentru a fi utilizate drept contribuții pentru campania electorală trebuie să fie însoțite de documente justificative.(2)–>Sunt documente justificative ale donațiilor primite de către candidați orice înscrisuri sub semnătură privată care consemnează valoarea sumelor de bani care fac obiectul acestora, precum și identitatea părților, însoțite de copiile actelor de identitate ale donatorilor.(3)<!–>În cazul donațiilor efectuate prin intermediul unui cont bancar sau prin intermediul sistemelor de plăți online se pot utiliza ca documente justificative înscrisuri de orice tip, inclusiv electronice, care fac dovada ofertei donației și a acceptării acesteia, însoțite de copii ale ordinelor de plată/foilor de vărsământ, de extrase bancare ale conturilor donatarilor, precum și de copiile actelor de identitate ale donatorilor.(4)–>Documentele justificative ale donațiilor primite de către candidați conform alin. (1) și care sunt încheiate prin înscrisuri autentice sunt contractele de donație.
+
Articolul 16Împrumuturile primite de către candidați drept contribuții pentru campania electorală pot fi doar în bani, contractate cu persoane fizice și/sau instituții de credit și trebuie să îndeplinească următoarele condiții:a)<!–>să fie contractate numai prin acte autentice notariale, însoțite de documente de predare-primire, în contract prevăzându-se modul și termenul de restituire a acestora; împrumuturile încheiate cu instituții de credit sunt exceptate de la obligativitatea încheierii prin acte autentice notariale;b)–>să fie efectuate și restituite doar prin virament bancar.
+
Capitolul IVCheltuielile electorale +
Articolul 17(1)<!–>Eficiența și oportunitatea cheltuielilor pentru campania electorală se hotărăsc de către partidele politice și candidații independenți, cu respectarea prevederilor Legii nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(2)–>Cheltuielile aferente campaniei electorale trebuie să respecte următoarele condiții:a)<!–>să provină numai din contribuții ale candidaților sau ale formațiunilor politice;b)–>să fie angajate numai cu viza prealabilă a mandatarului financiar;c)<!–>să se încadreze în limitele prevăzute de Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;d)–>să fie efectuate numai pentru promovarea candidaților și a programelor electorale proprii.(3)<!–>Cheltuielile electorale pot fi efectuate numai prin intermediul conturilor bancare deschise pentru campania electorală la nivel central, la nivel județean, la nivelul municipiului București și la nivelul sectoarelor municipiului București.(4)–>Cheltuielile efectuate nu pot fi mai mari decât contribuțiile electorale depuse.(5)<!–>Cheltuielile care pot fi efectuate în campania electorală din contul bancar deschis la nivel central nu pot fi mai mari decât contribuțiile depuse în condițiile art. 11 alin. (2).(6)–>Cheltuielile care pot fi efectuate în campania electorală din conturile bancare deschise la nivelul județelor, la nivelul sectoarelor municipiului București și la nivelul municipiului București nu pot fi mai mari decât contribuțiile depuse în limitele prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ghid.
+
Articolul 18(1)<!–>În campania electorală, competitorii electorali pot utiliza contribuțiile pentru campania electorală numai pentru destinațiile de cheltuieli și în limitele prevăzute în anexa nr. 4 la prezentul ghid.(2)–>Limitele prevăzute în anexa nr. 4 la prezentul ghid se determină luând în considerare valoarea maximă a cheltuielilor electorale la care are dreptul competitorul electoral în fiecare județ, în fiecare sector al municipiului București și în municipiul București, respectiv la nivel central, după caz. [Exemplul nr. 1: Se ia în considerare un partid politic care a propus candidaturi într-un județ pentru primarul municipiului reședință de județ, două candidaturi pentru primari de municipii, trei candidaturi pentru primari de orașe, 15 candidaturi pentru primari de comune, o listă de candidați pentru consiliul județean, o listă de candidați pentru consiliul local al municipiului reședință de județ, două liste de candidați pentru consiliul local de municipiu, două liste de candidați pentru consiliul local de oraș și 10 liste de candidați pentru consiliul local de comună. Valoarea maximă a contribuțiilor care pot fi depuse în conturile de campanie, conform candidaturilor/listelor de candidați depuse, este de 1.062.600 lei. Suma efectivă a contribuțiilor depuse în contul de campanie este de 600.000 lei. Limitele de cheltuieli pentru fiecare tip de cheltuială se vor raporta însă la valoarea de 1.062.600 lei. Astfel, pentru fiecare tip de cheltuială electorală suma maximă care poate fi cheltuită este: 425.040 lei pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală la radio, televiziune și în presa scrisă (1.062.600 x 40%), 318.780 lei pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală online (1.062.600 x 30%), 318.780 lei pentru cercetări sociologice (1.062.600 x 30%), 212.520 lei pentru afișe electorale (1.062.600 x 20%), 531.300 lei pentru broșuri, pliante și alte materiale de propagandă electorală tipărite (1.062.600 x 50%) și 318.780 lei pentru serviciile de telefonie și internet, cheltuielile de transport și cazare ale candidaților, cheltuielile de hrană, cazare și transport ale voluntarilor și ale membrilor partidului politic, cheltuielile pentru închirierea de spații și echipamente, cheltuielile pentru vestimentația voluntarilor și a membrilor partidului politic inscripționată cu denumirea sau numele competitorului electoral, cheltuielile de protocol destinate organizării de reuniuni electorale, cheltuielile pentru asistență juridică și alte tipuri de consultanță, precum și pentru plata serviciilor mandatarilor financiari (1.062.600 x 30%). Valoarea totală a cheltuielilor efectuate va trebui să fie însă de maximum 600.000 lei. Exemplul nr. 2: Valoarea maximă a contribuțiilor pe care un candidat independent la funcția de primar al municipiului o poate vira în contul bancar deschis pentru campania electorală este de 33.000 lei. Suma efectiv depusă în cont este de 20.000 lei. Limitele de cheltuieli se vor raporta la valoarea de 33.000 lei. Astfel, pentru fiecare tip de cheltuială electorală suma maximă care poate fi cheltuită este: 13.200 lei pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală la radio, televiziune și în presa scrisă (33.000 x 40%), 9.900 lei pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală online (33.000 x 30%), 9.900 lei pentru cercetări sociologice (33.000 x 30%), 6.600 lei pentru afișe electorale (33.000 x 20%), 16.500 lei pentru broșuri, pliante și alte materiale de propagandă electorală tipărite (33.000 x 50%) și 9.900 lei pentru serviciile de telefonie și internet, cheltuielile de transport și cazare ale candidaților, cheltuielile de hrană, cazare și transport ale voluntarilor și ale membrilor partidului politic, cheltuielile pentru închirierea de spații și echipamente, cheltuielile pentru vestimentația voluntarilor și a membrilor partidului politic inscripționată cu denumirea sau numele competitorului electoral, cheltuielile de protocol destinate organizării de reuniuni electorale, cheltuielile pentru asistență juridică și alte tipuri de consultanță, precum și pentru plata serviciilor mandatarilor financiari (33.000 x 30%). Valoarea totală a cheltuielilor efectuate va trebui să fie însă de maximum 20.000 lei.](3)Cheltuielile privind realizarea materialelor de propagandă electorală sunt suportate exclusiv de către competitorii electorali.
+
Articolul 19(1)<!–>Cheltuielile electorale pot fi efectuate numai prin virament bancar din contul bancar deschis pentru campania electorală, notificat în prealabil Autorității Electorale Permanente.(2)–>Facturile vor fi întocmite separat pentru fiecare tip de cheltuială electorală în parte, cu indicarea exactă a destinației cheltuielii, respectiv a tipului de produs/serviciu furnizat.(3)<!–>Ordinele de plată vor cuprinde în mod obligatoriu mențiuni privind numărul facturii și tipul de material de propagandă electorală sau serviciu aferent campaniei electorale.(4)–>În cel mult 3 zile lucrătoare de la data angajării cheltuielii de către competitorul electoral, mandatarul financiar coordonator aduce la cunoștința Autorității Electorale Permanente valoarea și destinația acesteia, conform centralizatorului al cărui model se regăsește în anexa nr. 5 la prezentul ghid.
+
Capitolul VMaterialele de propagandă electorală +
Articolul 20(1)<!–>Este considerat material de propagandă electorală orice material scris, audio sau video care îndeplinește următoarele condiții:a)–>se referă în mod direct la un candidat sau partid politic care participă la alegeri, clar identificat;b)<!–>este utilizat în perioada 10 mai 2024-8 iunie 2024, ora 7.00;c)–>are obiectiv electoral și se adresează publicului larg;d)<!–>depășește limitele activității jurnalistice de informare a publicului.(2)–>În campania electorală, partidele politice care participă la alegeri, precum și candidații independenți pot utiliza numai următoarele tipuri de materiale de propagandă electorală:a)<!–>afișe electorale cu dimensiuni de cel mult 500 mm o latură și 350 mm cealaltă latură; afișele electorale prin care se convoacă o reuniune electorală vor avea 400 mm o latură și 250 mm cealaltă latură;b)–>materiale de propagandă electorală audio sau video difuzate de mass-media audiovizuală în condițiile art. 68-71 din Legea nr. 115/2015, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale deciziei Consiliului Național al Audiovizualului privind regulile de desfășurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerile autorităților administrației publice locale din anul 2024;c)<!–>publicitate în presa scrisă;d)–>materiale de propagandă electorală online;e)<!–>broșuri, pliante și alte materiale tipărite din aceeași categorie.(3)–>Prin materiale tipărite din aceeași categorie cu broșurile și pliantele se înțelege materialele tipărite pe suport hârtie, precum calendare, fluturași și altele asemenea.(4)<!–>Următoarele tipuri de acțiuni și materiale de propagandă electorală nu pot fi finanțate în campania electorală:a)–>utilizarea vehiculelor inscripționate sau colantate cu sloganuri de campanie, imagini ale candidaților, precum și orice alte referiri la competitorii electorali;b)<!–>utilizarea vehiculelor care difuzează materiale audio, în mers sau staționar;c)–>spectacole, serbări, focuri de artificii etc.;d)<!–>bannere, mesh-uri, corturi publicitare, pavilioane publicitare, panouri publicitare mobile, steaguri publicitare, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcționale, structuri de publicitate autoportante, mijloace de publicitate, panouri publicitare, proiecte publicitare speciale, publicitate luminoasă.(5)–>Partidele politice, alianțele politice, organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale și candidații independenți au obligația de a imprima, în mod vizibil, pe toate materialele de propagandă electorală tipărite prevăzute la alin. (2) lit. a), c) și e), următoarele date:a)<!–>numele candidatului independent, denumirea partidului politic, a alianței politice, a organizației cetățenilor aparținând minorităților naționale și a alianței electorale din care acesta face parte, după caz, care le-a comandat;b)–>denumirea operatorului economic care le-a realizat;c)<!–>codul unic de identificare atribuit de Autoritatea Electorală Permanentă la desemnarea mandatarului financiar coordonator;d)–>tirajul, pentru materialele prevăzute la alin. (2) lit. a) și e).(6)<!–>Înainte de difuzarea materialelor de propagandă electorală audio sau video, mass-media audiovizuală are obligația să comunice datele prevăzute la alin. (5) lit. a)-c).(7)–>Materialele de propagandă electorală online vor fi imprimate cel puțin cu codul atribuit potrivit dispozițiilor art. 4 alin. (2).(8)<!–>Pe materialele de propagandă electorală ale alianței electorale se va imprima codul unic de identificare al partidului politic, alianței politice sau organizației cetățenilor aparținând minorităților naționale care face cheltuiala.(9)–>În acord cu Recomandarea (UE) 2023/2.829 a Comisiei Europene din 12 decembrie 2023 referitoare la procese electorale incluzive și reziliente în Uniune și la consolidarea caracterului european și a desfășurării eficiente a alegerilor pentru Parlamentul European, competitorii electorali pot lua măsuri suplimentare pentru transparentizarea informațiilor referitoare la:a)<!–>utilizarea publicității politice, inclusiv cu privire la sumele cheltuite pentru publicitatea politică și la sursele de finanțare utilizate;b)–>măsurile întreprinse pentru a se asigura că publicitatea politică proprie poate fi identificată în mod clar ca atare;c)identitatea partidului politic care finanțează publicitatea politică, precum și informații pertinente cu privire la vizarea unui public-țintă prin publicitatea respectivă și la sistemele de inteligență artificială utilizate pentru pregătirea conținutului sau diseminarea publicității.
+
Articolul 21(1)<!–>Producerea și difuzarea de materiale de propagandă electorală în alte condiții decât cele prevăzute de Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și de prezentul ghid sunt interzise.(2)–>Partidele politice, alianțele politice, organizațiile cetățenilor aparținând unei minorități naționale, precum și candidații independenți nu pot produce materiale de propagandă electorală în regie proprie.(3)În campania electorală, competitorilor electorali le este interzisă efectuarea de cheltuieli în legătură cu oferirea, darea sau distribuirea către alegători, în mod direct sau indirect, a măștilor, a dezinfectanților, a odorizantelor auto, a pixurilor, a cănilor, a ceasurilor, a tricourilor, a jachetelor, a gecilor, a impermeabilelor, a pelerinelor, a vestelor, a șepcilor, a căciulilor, a fularelor, a sacoșelor, a pungilor, a umbrelelor, a găleților, a brichetelor, a chibriturilor, a produselor alimentare, a produselor alcoolice, a țigărilor și a altor produse din tutun, a calendarelor bisericești și a altor asemenea produse, precum și a oricăror alte bunuri oferite cu scopul determinării alegătorului să voteze sau să nu voteze o anumită listă de candidați ori un anumit candidat.
+
Capitolul VIRaportări ulterioare campaniei electorale +
Articolul 22(1)<!–>În termen de 15 zile de la data desfășurării alegerilor, respectiv până la data de 25 iunie 2024, mandatarul financiar coordonator este obligat să depună la Autoritatea Electorală Permanentă, în scris și în format electronic, următoarele documente:a)–>raportul detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale, conform modelului prevăzut în anexa nr. 17 la Normele metodologice, care se întocmește, se semnează și se datează de către mandatarul financiar coordonator;b)<!–>declarația privind cuantumul total al datoriilor înregistrate în urma campaniei electorale, conform modelului prevăzut în anexa nr. 18 la Normele metodologice; declarația privind cuantumul total al datoriilor înregistrate în urma campaniei electorale se întocmește, se semnează și se datează de către reprezentantul legal al partidului politic, al alianței politice, al organizației cetățenilor aparținând unei minorități naționale, de către persoana împuternicită conform statutului acestuia sau de către candidatul independent;c)–>declarația privind numărul de materiale de propagandă electorală produse și utilizate, defalcat pe categorii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 19 la Normele metodologice; declarația se întocmește, se semnează și se datează de către reprezentantul legal al partidului politic, al alianței politice, al organizației cetățenilor aparținând unei minorități naționale, de către persoana împuternicită conform statutului acestuia sau de către candidatul independent;d)<!–>declarația privind respectarea plafoanelor maxime pentru cheltuielile electorale, conform modelului prevăzut în anexa nr. 20 la Normele metodologice; declarația privind respectarea plafoanelor maxime ale cheltuielilor electorale se întocmește, se semnează și se datează de către reprezentantul legal al partidului politic, al alianței politice, al organizației cetățenilor aparținând unei minorități naționale, de către persoana împuternicită conform statutului acestuia sau de către candidatul independent;e)–>lista furnizorilor serviciilor și/sau bunurilor utilizate în campania electorală;f)<!–>declarațiile candidaților privind proveniența contribuțiilor electorale, conform modelului prevăzut în anexa nr. 21 la Normele metodologice;g)–>formularele de înregistrare a contribuitorilor, al căror model este prevăzut în anexa nr. 14 la Normele metodologice; se anexează documentele justificative privind sursa de proveniență a contribuției electorale, excepție făcând cea provenită din venituri proprii;h)<!–>împuternicirile scrise privind depunerea sau virarea contribuțiilor electorale ale candidatului;i)–>declarația reprezentantului legal al partidului politic, al alianței politice, al organizației cetățenilor aparținând unei minorități naționale ori a persoanei împuternicite conform statutului acestuia, cu privire la neefectuarea cheltuielilor electorale din venituri destinate activității curente;j)<!–>declarațiile cu indicarea sursei contribuțiilor transferate de partidul politic în contul bancar pentru campania electorală deschis la nivel central.(2)–>Documentele prevăzute la alin. (1) lit. f)-h) vor putea fi depuse și de către mandatarii financiari desemnați la nivel teritorial, în aceleași condiții.(3)<!–>În cazul alianțelor electorale, raportul detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale va fi întocmit, semnat și datat de către mandatarul financiar coordonator al respectivei alianțe, pe baza declarațiilor și rapoartelor detaliate ale veniturilor și cheltuielilor electorale întocmite de mandatarii financiari desemnați de fiecare entitate membră.(4)–>În termen de 30 de zile de la data încheierii campaniei electorale, respectiv până la data de 9 iulie 2024, competitorii electorali au obligația de a transmite Autorității Electorale Permanente o declarație cuprinzând informații privind descrierea materialelor de propagandă electorală online, producția, perioada și spațiul de difuzare a acestora, sub sancțiunea prevăzută de lege.
+
Capitolul VIIRambursarea cheltuielilor electorale +
Articolul 23(1)<!–>Partidele politice, alianțele politice și organizațiile cetățenilor aparținând unei minorități naționale care obțin, individual sau într-o alianță, cel puțin 3% din totalul voturilor valabil exprimate, rezultat prin însumarea voturilor exprimate pentru toate consiliile locale și de sector al municipiului București, consiliile județene, Consiliul General al Municipiului București, precum și toate candidaturile de primar, respectiv primar general al municipiului București, au dreptul, în condițiile legii, de a obține rambursarea cheltuielilor electorale efectuate atât la nivel local, cât și central.(2)–>Partidele politice, alianțele politice și organizațiile cetățenilor aparținând unei minorități naționale care nu obțin numărul de voturi prevăzut la alin. (1), însă obțin, individual sau într-o alianță, cel puțin 3% din totalul voturilor valabil exprimate la nivelul circumscripției electorale județene, rezultat prin însumarea voturilor valabil exprimate pentru toate consiliile locale și pentru toate candidaturile de primar din județ, precum și pentru consiliul județean, au dreptul, în condițiile legii, de a obține rambursarea cheltuielilor electorale efectuate în circumscripția electorală județeană respectivă.(3)<!–>Partidele politice, alianțele politice și organizațiile cetățenilor aparținând unei minorități naționale care nu obțin numărul de voturi prevăzut la alin. (1), însă obțin, individual sau într-o alianță, cel puțin 3% din totalul voturilor valabil exprimate la nivelul circumscripției electorale de sector, rezultat prin însumarea voturilor exprimate pentru consiliul local al sectorului și pentru primarul sectorului, au dreptul, în condițiile legii, de a obține rambursarea cheltuielilor electorale efectuate în circumscripția electorală de sector.(4)–>Partidele politice, alianțele politice și organizațiile cetățenilor aparținând unei minorități naționale care nu obțin numărul de voturi prevăzut la alin. (1), însă obțin, individual sau într-o alianță, cel puțin 3% din totalul voturilor valabil exprimate la nivelul circumscripției electorale a municipiului București, rezultat prin însumarea voturilor exprimate pentru Consiliul General al Municipiului București și pentru primarul general al municipiului București, au dreptul, în condițiile legii, de a obține rambursarea cheltuielilor electorale efectuate în circumscripția electorală a municipiului București.(5)<!–>Sumele cheltuite suplimentar, la nivel central, de către partidul politic, alianța politică și organizația cetățenilor aparținând unei minorități naționale se rambursează numai în cazul în care acestea au obținut minimum 3% din voturile valabil exprimate la nivel național.(6)–>Cheltuielile efectuate într-o circumscripție electorală de către un candidat independent se rambursează numai dacă acesta a obținut cel puțin 3% din totalul voturilor valabil exprimate pentru funcția la care a candidat.
+
Articolul 24(1)<!–>Rambursarea cheltuielilor electorale efectuate se realizează în termen de 90 de zile de la data alegerilor.(2)–>Dacă pentru verificarea legalității încasărilor și a plăților efectuate în campania electorală sunt necesare declarații și documente suplimentare, termenul prevăzut la alin. (1) se prelungește cu 15 zile.(3)<!–>Personalul cu atribuții de control din cadrul Autorității Electorale Permanente validează cheltuielile electorale efectuate în limita plafoanelor prevăzute de lege și a prevederilor art. 48 alin. (11)-(13) și art. 48^1 din Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(4)–>Curtea de Conturi poate controla legalitatea validării sumelor în vederea rambursării către competitorii electorali în termen de 30 de zile de la data finalizării controlului finanțării campaniei electorale de către Autoritatea Electorală Permanentă.(5)În cazul efectuării de către Curtea de Conturi a controlului prevăzut la alin. (4), termenele pentru rambursarea cheltuielilor electorale se prelungesc cu 30 de zile.
+
Articolul 25(1)<!–>Până la data de 10 iulie 2024, mandatarul financiar coordonator al fiecărui partid politic, al fiecărei alianțe politice, organizații a cetățenilor aparținând unei minorități naționale și al fiecărui candidat independent care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 23 depune la Autoritatea Electorală Permanentă cererea de rambursare a cheltuielilor electorale aferente alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2024, conform modelului prevăzut în anexa nr. 23 la Normele metodologice, însoțită de documentele justificative prevăzute la art. 31.(2)–>Cererea de rambursare a cheltuielilor electorale se întocmește și se depune în scris, pe suport hârtie, precum și pe suport electronic, în format editabil.(3)<!–>În cererea de rambursare vor fi incluse numai cheltuielile efectuate sau angajate până la data încheierii campaniei electorale și plătite până cel mai târziu la data depunerii cererii.(4)–>Cererea de rambursare depusă după data de 10 iulie 2024 nu este luată în considerare.(5)<!–>În baza deciziei Autorității Electorale Permanente privind rambursarea cheltuielilor electorale, sumele de bani cuvenite sunt virate în conturile bancare indicate în cererea de rambursare.(6)–>Lipsa rapoartelor, declarațiilor și a documentelor justificative, precum și încălcarea prevederilor legale privind finanțarea campaniei electorale atrag nerambursarea totală sau parțială, după caz, a sumelor aferente cheltuielilor electorale.(7)<!–>În cazul neîndeplinirii condițiilor de rambursare de către competitorul electoral care a depus cerere de rambursare, Autoritatea Electorală Permanentă adoptă o decizie de nerambursare a cheltuielilor electorale, care poate fi contestată la instanța judecătorească de contencios administrativ competentă, conform Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.(8)–>Nu se rambursează:a)<!–>sumele de bani aferente cheltuielilor care depășesc limitele maxime ale contribuțiilor electorale depuse;b)–>sumele de bani aferente cheltuielilor finanțate din alte surse decât cele prevăzute de Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;c)<!–>sumele de bani utilizate în campania electorală cu încălcarea destinațiilor și limitelor maxime prevăzute de Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;d)–>sumele de bani aferente cheltuielilor electorale care au fost finanțate din subvenții primite de la bugetul de stat.
+
Articolul 26(1)<!–>Rambursarea cheltuielilor electorale se realizează în baza extraselor de cont bancar, a ordinelor de plată, a facturilor fiscale sau bonurilor fiscale, precum și a următoarelor documente:a)–>pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală la radio și televiziune: procesele-verbale de recepție a materialelor de propagandă electorală audiovizuale produse și declarația privind datele și orele difuzării materialelor de propagandă electorală la postul de radio/televiziune, conform modelului prevăzut în anexa nr. 24 la Normele metodologice, precum și câte un exemplar, pe suport electronic, al fiecărui material de propagandă electorală difuzat;b)<!–>pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală în presa scrisă: declarația privind data apariției publicației și tirajul, conform modelului prevăzut în anexa nr. 25 la Normele metodologice și câte un exemplar al fiecărei publicații;c)–>pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală online: declarația privind postarea pe internet a materialului de propagandă electorală, conform modelului prevăzut în anexa nr. 26 la Normele metodologice, și câte un exemplar, pe suport electronic, al fiecărui material de propagandă electorală online;d)<!–>pentru cercetări sociologice: o copie scrisă a rezultatelor cercetării sociologice;e)–>pentru producția și difuzarea afișelor electorale: procesele-verbale de recepție a afișelor electorale, lista de distribuție a afișelor electorale cuprinzând numărul de afișe electorale din fiecare localitate și câte un exemplar al fiecărui tip de afiș electoral;f)<!–>pentru producția și difuzarea broșurilor, pliantelor și a altor materiale de propagandă electorală tipărite: procesele-verbale de recepție a broșurilor, pliantelor și a altor materiale de propagandă electorală tipărite, lista de distribuție a broșurilor, pliantelor și a altor materiale de propagandă electorală tipărite și câte un exemplar al fiecărui tip de broșură, pliant și material tipărit de propagandă electorală;g)–>pentru închirierea de spații și echipamente: fotografii ale spațiilor și ale echipamentelor închiriate;h)<!–>pentru organizarea de evenimente cu tematică politică, economică, culturală sau socială: declarația reprezentantului legal al formațiunii politice privind numărul de participanți, conform modelului prevăzut în anexa nr. 27 la Normele metodologice;i)–>pentru vestimentația voluntarilor și a membrilor partidului politic, inscripționată cu denumirea sau numele competitorului electoral: procesul-verbal de recepție;j)<!–>pentru asistență juridică și alte tipuri de consultanță: contractele încheiate.(2)–>Extrasele de cont bancar vor conține mențiuni privind factura plătită.(3)Facturile, bonurile fiscale și ordinele de plată vor fi întocmite cu respectarea condițiilor prevăzute la art. 19 alin. (2) și (3).
+
Articolul 27(1)<!–>Documentele justificative vor fi depuse în original și copie. Copiile exemplarelor originale ale documentelor justificative sunt certificate pentru conformitate cu originalul de către reprezentanții Autorității Electorale Permanente.(2)–>Exemplarele originale ale documentelor justificative se restituie mandatarilor financiari după finalizarea controlului veniturilor și cheltuielilor electorale.(3)<!–>Competitorii electorali care nu depun toate documentele justificative pot asigura completarea acestora până cel mai târziu la data expirării termenului de 30 de zile de la data alegerilor, respectiv până la data de 10 iulie 2024.(4)–>Depunerea documentelor și restituirea exemplarelor originale ale acestora se realizează conform programării stabilite de către reprezentanții Autorității Electorale Permanente împreună cu mandatarii financiari.
+
Articolul 28Partidele politice, prin intermediul mandatarilor financiari coordonatori, au obligația de a restitui candidaților, în termen de 30 de zile de la data rambursării de către Autoritatea Electorală Permanentă, sumele rambursate și/sau sumele necheltuite, conform contribuțiilor pe care aceștia le-au depus.
+
Capitolul VIIIDispoziții finale +
Articolul 29Prevederile prezentului ghid referitoare la partidele politice se aplică în mod corespunzător alianțelor politice și organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale.
+
Articolul 30Prevederile prezentului ghid se aplică în mod corespunzător candidaților independenți.
+
Articolul 31Competitorii electorali care nu îndeplinesc condițiile pentru rambursarea cheltuielilor electorale depun la Autoritatea Electorală Permanentă toate raportările și documentele justificative prevăzute de prezentul ghid.
+
Articolul 32Cererile, documentele și raportările prevăzute de prezentul ghid se depun la Autoritatea Electorală Permanentă după cum urmează:a)<!–>documentele necesare înregistrării mandatarilor financiari coordonatori desemnați de partidele politice și de candidații independenți care au sediul sau domiciliul, după caz, în municipiul București sau județul Ilfov se depun la Autoritatea Electorală Permanentă – sediul central;b)–>documentele necesare înregistrării mandatarilor financiari coordonatori desemnați de partidele politice și de candidații independenți, alții decât cei prevăzuți la lit. a), se depun la structura teritorială a Autorității Electorale Permanente din județul în care au sediul sau domiciliul, după caz;c)<!–>documentele necesare înregistrării mandatarilor financiari teritoriali ai partidelor politice se depun la structura teritorială a Autorității Electorale Permanente din județul la nivelul căruia sunt desemnați; în cazul mandatarilor financiari teritoriali desemnați de partidele politice la nivelul județului Ilfov, municipiului București și al sectorului municipiului București, documentele necesare înregistrării mandatarilor financiari se depun la Autoritatea Electorală Permanentă – sediul central;d)–>cererea de rambursare și raportările partidelor politice și ale candidaților independenți care au sediul sau domiciliul, după caz, în municipiul București sau în județul Ilfov se depun la Autoritatea Electorală Permanentă – sediul central;e)<!–>cererea de rambursare și raportările partidelor politice și ale candidaților independenți, alții decât cei prevăzuți la lit. d), se depun la direcția județeană a Autorității Electorale Permanente din județul în care au sediul sau domiciliul, după caz;f)–>documentele justificative ale cheltuielilor efectuate la nivel central, la nivelul județului Ilfov, municipiului București și al sectorului municipiului București de partidele politice cu sediul în municipiul București sau în județul Ilfov se depun la Autoritatea Electorală Permanentă – sediul central; documentele justificative ale cheltuielilor efectuate de candidații independenți cu domiciliul în municipiul București sau în județul Ilfov se depun la Autoritatea Electorală Permanentă – sediul central;g)<!–>documentele justificative ale cheltuielilor efectuate la nivel de județ de partidele politice și candidații independenți, alții decât cei prevăzuți la lit. f), se depun la direcția județeană a Autorității Electorale Permanente din județul respectiv;h)–>formularele de înregistrare a contribuitorilor la campania electorală, declarațiile privind proveniența contribuțiilor electorale și formularele de înregistrare a donatorilor vor putea fi depuse de mandatarii financiari care le-au întocmit sau le-au primit, după caz, în condițiile prezentului ghid.
+
Articolul 33(1)<!–>Cererile, raportările și documentele justificative prevăzute de prezentul ghid care sunt transmise Autorității Electorale Permanente prin intermediul poștei electronice vor purta semnătură electronică avansată, în condițiile art. 5 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităților și instituțiilor publice, sau semnătură electronică calificată, după caz.(2)–>Adresele structurilor Autorității Electorale Permanente și adresele de e-mail unde vor putea fi depuse documentele prevăzute la alin. (1) sunt prevăzute în anexa nr. 6 la prezentul ghid.
+
Articolul 34Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ghid.
+
Anexa nr. 1<!–>la ghid–>
Limitele maxime ale contribuțiilor electorale care pot fi depuse sau virate<!–>–>

Nr. <!–>crt.–> Limită maximă Nr. salarii Salariul minim – lei – Total – lei –
1. Pentru fiecare listă de candidați la consiliul local al comunei 1 3.300 3.300
2. Pentru fiecare listă de candidați la consiliul local al orașului 3 3.300 9.900
3. Pentru fiecare listă de candidați la consiliul local al municipiului 5 3.300 16.500
4. Pentru fiecare listă de candidați la consiliul local al municipiului reședință de județ 30 3.300 99.000
5. Pentru fiecare listă de candidați la consiliul de sector al municipiului București 50 3.300 165.000
6. Pentru fiecare listă de candidați la Consiliul General al Municipiului București 500 3.300 1.650.000
7. Pentru fiecare listă de candidați la consiliul județean 100 3.300 330.000
8. Pentru fiecare candidat la funcția de primar al comunei 5 3.300 16.500
9. Pentru fiecare candidat la funcția de primar al orașului 7 3.300 23.100
10. Pentru fiecare candidat la funcția de primar al municipiului 10 3.300 33.000
11. Pentru fiecare candidat la funcția de primar al municipiului reședință de județ 50 3.300 165.000
12. Pentru fiecare candidat la funcția de primar de sector al municipiului București 100 3.300 330.000
13. Pentru fiecare candidat la funcția de primar al municipiului București 200 3.300 660.000
14. Pentru fiecare candidat la funcția de președinte al consiliului județean 200 3.300 660.000

<!–>–> +
Anexa nr. 2<!–>la ghid–>
Centralizator declarare contribuții partide politice,<!–>
alianțe politice și organizații ale cetățenilor aparținând minorităților naționale–><!–>

Nr. –>crt.<!–> Tip competitor^1 Competitor electoral^2 Partid politic/ Alianță politică/Organizație a cetățenilor aparținând minorităților naționale^3 Sumă transfer în contul central de campanie Transfer provenit din^4 Dată virare în contul central de campanie electorală Sumă transfer către contul de campanie electorală deschis la nivelul județului/sectorului municipiului București/ municipiului București Județul/Sectorul municipiului București/ Municipiul București^5 Dată transfer în contul de campanie electorală deschis la nivelul județului/sectorului municipiului București/ municipiului București
1 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>

^1 Se înscrie mențiunea „partid politic“, „alianță politică“, „alianță electorală“, „organizație a cetățenilor aparținând minorităților naționale“ sau „candidat independent“, după caz.<!–>^2 Se înscrie numele sau denumirea competitorului electoral.–>^3 Se înscrie denumirea entității membre a unei alianțe electorale.<!–>^4 Se înscrie mențiunea „cotizații“, „donații“, „venituri provenite din activități proprii“, „subvenții de la bugetul de stat“ sau „împrumuturi în bani de la persoane fizice și/sau persoane juridice“, după caz.–>^5 Se înscrie denumirea județului/sectorului municipiului București/municipiul București în care se transferă fonduri de la nivel central.<!–>–> +
Anexa nr. 3<!–>la ghid–>
Centralizator declarare contribuții ale candidaților<!–>–>

Nr. <!–>crt.–> Tip competitor^1 Competitor electoral^2 Partid politic/Alianță politică/Organizație a cetățenilor aparținând minorităților naționale^3 Nume și prenume candidat Municipiul București, sectorul sau județul în care candidează Funcția pentru care candidează Suma Proveniența contribuției electorale^4 Dată virare în contul de campanie electorală
1 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>

^1 Se înscrie mențiunea „partid politic“, „alianță politică“, „alianță electorală“, „organizație a cetățenilor aparținând minorităților naționale“ sau „candidat independent“, după caz.–>^2 Se înscrie numele sau denumirea competitorului electoral.<!–>^3 Se înscrie denumirea entității membre a unei alianțe electorale.–>^4 Se înscrie mențiunea „venituri proprii“, „donații persoane fizice“ sau „împrumuturi contractate de la persoane fizice și/sau instituții de credit“, după caz.<!–>–>

+
Anexa nr. 4<!–>la ghid–>
Destinațiile contribuțiilor pentru campania electorală<!–>–>

Tipurile de cheltuieli permise pentru campania electorală Procent maxim admisibil
Cheltuieli pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală la radio, televiziune și în presa scrisă 40%
Cheltuieli pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală online 30%
Cheltuieli pentru cercetări sociologice 30%
Cheltuieli pentru afișe electorale 20%
Cheltuieli pentru broșuri, pliante și alte materiale de propagandă electorală tipărite 50%
Cheltuieli aferente serviciilor de telefonie și internet, cheltuieli de transport și cazare ale candidaților, cheltuieli de hrană, cazare și transport ale voluntarilor și ale membrilor partidului politic, cheltuieli pentru închirierea de spații și echipamente, cheltuieli pentru vestimentația voluntarilor și a membrilor partidului politic inscripționată cu denumirea sau numele competitorului electoral, cheltuieli de protocol destinate organizării de reuniuni electorale, cheltuieli pentru asistență juridică și alte tipuri de consultanță, precum și pentru plata serviciilor mandatarilor financiari 30%
Cheltuieli pentru comisioane bancare Nedeterminat

<!–>–> +
Anexa nr. 5<!–>la ghid–>
Centralizator declarare cheltuieli electorale<!–>–>

Nr. <!–>crt.–> Tip <!–>competitor^1–> Competitor electoral^2 Partid politic/Alianță politică/ Organizație a cetățenilor aparținând minorităților naționale^3 Municipiul București, sectorul sau județul Tip <!–>finanțare^4–> Furnizor Nr. <!–>factură–> Dată <!–>factură–> Valoare <!–>factură –> Tipul cheltuielii electorale^5
1 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>

^1 Se înscrie mențiunea „partid politic“, „alianță politică“, „alianță electorală“, „organizație a cetățenilor aparținând minorităților naționale“ sau „candidat independent“, după caz.<!–>^2 Se înscrie numele sau denumirea competitorului electoral.–>^3 Se înscrie denumirea entității membre a unei alianțe electorale.<!–>^4 Se înscrie mențiunea „finanțare publică“ sau „finanțare privată“, după caz.–>^5 Se înscrie unul din tipurile de cheltuieli electorale permise, astfel cum sunt prezentate în anexa nr. 4 la ghid.<!–>–> +
Anexa nr. 6<!–>la ghid–>
Date de contact ale Autorității Electorale Permanente<!–>
(sediul central și structurile teritoriale)–><!–>

Nr. crt.–> Structură (sediul central/direcție)<!–> Adresă sediu–> Adresă de e-mail<!–>
1.–> Sediul central<!–> Str. Stavropoleos nr. 6, sectorul 3, București–> contact@finantarepartide.ro<!–>
2.–> Direcția județeană Alba<!–> Str. Decebal nr. 22, municipiul Alba Iulia, județul Alba–> dj.alba@roaep.ro<!–>
3.–> Direcția județeană Arad<!–> Str. Unirii nr. 10, et. 1, ap. 13, municipiul Arad, județul Arad–> dj.arad@roaep.ro<!–>
4.–> Direcția județeană Argeș<!–> Str. Doaga nr. 11, corp A, parter, cam. 1-4 (în sediul Universității din Pitești), municipiul Pitești, județul Argeș–> dj.arges@roaep.ro<!–>
5.–> Direcția județeană Bacău<!–> Str. Troiței nr. 1, comuna Letea Veche, județul Bacău–> dj.bacau@roaep.ro<!–>
6.–> Direcția județeană Bihor<!–> Str. Calea Armatei Române nr. 1A, parter, municipiul Oradea, județul Bihor–> dj.bihor@roaep.ro<!–>
7.–> Direcția județeană Bistrița-Năsăud<!–> Str. Gării nr. 4, et. II, camerele 22, 23 și 24, municipiul Bistrița, județul Bistrița-Năsăud–> dj.bistritanasaud@roaep.ro<!–>
8.–> Direcția județeană Botoșani<!–> Str. Poștei nr. 9, cam. 627 A, municipiul Botoșani, județul Botoșani–> dj.botosani.@roaep.ro<!–>
9. –> Direcția județeană Brăila<!–> Piața Independenței nr. 1, parter II, cam. 37 (în sediul Palatului Administrativ), municipiul Brăila, județul Brăila–> dj.braila@roaep.ro<!–>
10.–> Direcția județeană Brașov<!–> Bulevardul Mihail Kogălniceanu nr. 23, bl. C7, cam. 401, municipiul Brașov, județul Brașov–> dj.brasov@roaep.ro<!–>
11.–> Direcția Municipiului București<!–> Str. Eugeniu Carada nr. 1, et. 3, sectorul 3, municipiul București–> dm.bucuresti@roaep.ro<!–>
12.–> Direcția județeană Buzău<!–> Bulevardul Nicolae Bălcescu nr. 48, corp D, et. 2, cam. 57 (în sediul Consiliului Județean), municipiul Buzău, județul Buzău–> dj.buzau@roaep.ro<!–>
13.–> Direcția județeană Călărași<!–> Str. Sloboziei nr. 9-11 (în sediul Prefecturii), municipiul Călărași, județul Călărași–> dj.calarasi@roaep.ro<!–>
14.–> Direcția județeană Caraș-Severin<!–> Piața 1 Decembrie 1918 nr. 7, municipiul Reșița, județul Caraș-Severin–> dj.carasseverin@roaep.ro<!–>
15.–> Direcția județeană Cluj<!–> Bulevardul 21 Decembrie 1989 nr. 58, municipiul Cluj-Napoca, județul Cluj–> dj.cluj@roaep.ro<!–>
16.–> Direcția județeană Constanța<!–> Bulevardul Tomis nr. 51, parter, camera 14, camera 17 (în sediul Consiliului Județean), municipiul Constanța, județul Constanța–> dj.constanta@roaep.ro<!–>
17.–> Direcția județeană Covasna<!–> Str. 1 Decembrie 1918 nr. 13, parter, municipiul Sfântu Gheorghe, județul Covasna (clădirea Camerei de Conturi)–> dj.covasna@roaep.ro<!–>
18.–> Direcția județeană Dâmbovița<!–> Bulevardul Independenței nr. 17 bis, et. 2, municipiul Târgoviște, județul Dâmbovița–> dj.dambovita@roaep.ro<!–>
19.–> Direcția județeană Dolj<!–> Str. Ion Maiorescu nr. 4, et. 2, extensie birou 1-2 (în incinta Clădirii Proiect), municipiul Craiova, județul Dolj–> dj.dolj@roaep.ro<!–>
20.–> Direcția județeană Galați<!–> Bulevardul Marea Unire nr. 109, et. 3 (în sediul Camerei de Conturi), municipiul Galați, județul Galați–> dj.galati@roaep.ro<!–>
21.–> Direcția județeană Giurgiu<!–> Bulevardul București nr. 10, et. 1, cam. 112 (în sediul Palatului Administrativ), municipiul Giurgiu, județul Giurgiu–> dj.giurgiu@roaep.ro<!–>
22.–> Direcția județeană Gorj<!–> Str. Victoriei nr. 2-4, et. 1, cam.135, municipiul Târgu Jiu, județul Gorj–> dj.gorj@roaep.ro<!–>
23.–> Direcția județeană Harghita<!–> Str. Korosi Csoma Sándor nr. 2, et. 1, cam. 3 (în sediul UJ CNSLR), municipiul Miercurea-Ciuc, județul Harghita–> dj.harghita@roaep.ro<!–>
24.–> Direcția județeană Hunedoara<!–> Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 10, et. 1 (în sediul Casei Căsătoriilor), municipiul Deva, județul Hunedoara–> dj.hunedoara@roaep.ro<!–>
25.–> Direcția județeană Ialomița<!–> Str. Piața Revoluției nr. 1, parter, cam. 11 (în incinta Instituției Prefectului), municipiul Slobozia, județul Ialomița–> dj.ialomita@roaep.ro<!–>
26.–> Direcția județeană Iași<!–> Str. Anastasie Panu nr. 60, et. 2, cam. 46 (în sediul Palatului Administrativ), municipiul Iași, județul Iași–> dj.iasi@roaep.ro<!–>
27.–> Direcția județeană Ilfov<!–> Str. Eugeniu Carada nr. 1, et. 2, cam. 16, 21, sectorul 3, municipiul București–> dj.ilfov@roaep.ro<!–>
28.–> Direcția județeană Maramureș<!–> Str. Gheorghe Șincai nr. 46, et. 1, cam. 103, municipiul Baia Mare, județul Maramureș–> dj.maramures@roaep.ro<!–>
29.–> Direcția județeană Mehedinți<!–> Str. Traian nr. 89 (în sediul Palatului Administrativ), municipiul Drobeta-Turnu Severin, județul Mehedinți–> dj.mehedinti@roaep.ro<!–>
30.–> Direcția județeană Mureș<!–> Str. Primăriei nr. 2, et. 2, cam. 1, municipiul Târgu Mureș, județul Mureș–> dj.mures@roaep.ro<!–>
31.–> Direcția județeană Neamț<!–> Str. Cuejdi nr. 1B, et. 3, Mall Forum Center, municipiul Piatra-Neamț, județul Neamț–> dj.neamt@roaep.ro<!–>
32.–> Direcția județeană Olt<!–> Bulevardul Alexandru Ioan Cuza nr. 12A, et. 5 (în sediul Palatului Administrativ), municipiul Slatina, județul Olt–> dj.olt@roaep.ro<!–>
33.–> Direcția județeană Prahova<!–> Bulevardul Republicii nr. 2-4, et. 6, cam. 625 (în sediul Consiliului Județean), municipiul Ploiești, județul Prahova–> dj.prahova@roaep.ro<!–>
34.–> Direcția județeană Sălaj<!–> Piața 1 Decembrie 1918 nr. 12, etaj II, camera 261/263, municipiul Zalău, județul Sălaj–> dj.salaj@roaep.ro<!–>
35.–> Direcția județeană Satu Mare<!–> Piața 25 Octombrie nr. 1, et. IV (în sediul Palatului Administrativ), municipiul Satu Mare, județul Satu Mare–> dj.satumare@roaep.ro<!–>
36.–> Direcția județeană Sibiu<!–> Str. Zaharia Boiu nr. 2, et. 2, cam. 17 (în sediul ATCOM), municipiul Sibiu, județul Sibiu–> dj.sibiu@roaep.ro<!–>
37.–> Direcția județeană Suceava<!–> Str. Petru Rareș nr. 5 (în sediul Camerei de Conturi), municipiul Suceava, județul Suceava–> dj.suceava@roaep.ro<!–>
38.–> Direcția județeană Teleorman<!–> Str. Dunării nr. 178, demisol, cam. 28 (în sediul Consiliului Județean), municipiul Alexandria, județul Teleorman–> dj.teleorman@roaep.ro<!–>
39.–> Direcția județeană Timiș<!–> Bulevardul Revoluției din 1989 nr. 15A, municipiul Timișoara, județul Timiș–> dj.timis@roaep.ro<!–>
40.–> Direcția județeană Tulcea<!–> Str. Păcii nr. 20, parter, camerele 14-15 (în incinta sediului vechi al Consiliului Județean Tulcea), municipiul Tulcea, județul Tulcea–> dj.tulcea@roaep.ro<!–>
41.–> Direcția județeană Vaslui<!–> Str. Decebal nr. 16, et. 2, cam. 7, municipiul Vaslui, județul Vaslui–> dj.vaslui@roaep.ro<!–>
42.–> Direcția județeană Vâlcea<!–> Str. Drumul Câmpului nr. 15A, municipiul Râmnicu Vâlcea, județul Vâlcea–> dj.valcea@roaep.ro<!–>
43.–> Direcția județeană Vrancea<!–> Str. Mihail Kogălniceanu nr. 1 (în sediul Camerei de Conturi), municipiul Focșani, județul Vrancea–> dj.vrancea@roaep.ro<!–>

–><!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters