GHID din 4 mai 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL CULTURII SI IDENTITATII NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 388 din 7 mai 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 2604 01/08/2018
ActulACTUALIZEAZA PEGHID 04/05/2018
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
*) Aprobat prin ORDINUL nr. 2.319 din 4 mai 2018, publicat în Monitorul Oficial nr. 388 din 7 mai 2018.
+
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1Ghidul constituie un suport informativ complex, având rolul de a furniza solicitantului finanțării informații esențiale privind procedura de selecție a manifestărilor, acțiunilor și proiectelor de aniversare a Centenarului României (1918-2018) și a Primului Război Mondial, organizarea și funcționarea comisiilor, precum și procedura de soluționare a contestațiilor.
+
Articolul 2(1)<!–>Finanțările nerambursabile pentru manifestările, acțiunile și proiectele de aniversare a Centenarului României (1918-2018) și a Primului Război Mondial se acordă din bugetul Ministerului Culturii și Identității Naționale, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 5/2017 privind stabilirea unor măsuri organizatorice la nivelul administrației publice centrale cu privire la Centenarul României, aprobată prin Legea nr. 57/2018, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Ordonanței Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătățirea sistemului de finanțare a programelor, proiectelor și acțiunilor culturale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 245/2001, cu modificările și completările ulterioare.(2)–>Manifestările, acțiunile și proiectele se derulează în limita creditelor de angajament și creditelor bugetare prevăzute cu această destinație prin bugetul anual al Ministerului Culturii și Identității Naționale.
+
Articolul 3(1)<!–>Acordarea finanțării nerambursabile se realizează pe bază de selecție de propuneri de manifestări, acțiuni și proiecte de aniversare a Centenarului României (1918-2018) și a Primului Război Mondial.(2)–>Finanțarea se adresează entităților persoane juridice de drept privat fără scop patrimonial.(3)<!–>Solicitantul poate depune mai multe propuneri de proiecte în cadrul unei sesiuni de selecție, iar în situația în care, în urma analizei, se stabilește că sunt eligibile două sau mai multe dintre acestea, se va selecta proiectul care îndeplinește cel mai mare punctaj. În cazul punctajului egal, delimitarea se va face conform dispozițiilor art. 14 alin. (5).(4)–>Perioada de desfășurare a sesiunii de selecție este prevăzută în anunțul public privind organizarea sesiunii de selecție, care se postează pe website-ul Ministerului Culturii și Identității Naționale, www.cultura.ro(5)Ministerul Culturii și Identității Naționale poate organiza una sau mai multe sesiuni de înscriere în vederea selectării manifestărilor, acțiunilor și proiectelor de aniversare a Centenarului României (1918-2018) și a Primului Război Mondial.
+
Articolul 4Principiile care vor sta la baza finanțării manifestărilor, acțiunilor și proiectelor de aniversare a Centenarului României (1918-2018) și a Primului Război Mondial sunt:a)<!–>orientarea manifestărilor, acțiunilor și proiectelor este în acord cu tematica Centenarului României (1918-2018) și a Primului Război Mondial;b)–>manifestările/acțiunile/proiectele să se înscrie tematic în Documentul conceptual privind aniversarea Centenarului Marii Uniri, prezentat în ședința Comitetului interministerial pentru Centenar, din data de 6 martie 2018, publicat pe website-ul Ministerului Culturii și Identității Naționale, www.cultura.ro;c)<!–>condiții egale de acces pentru toți solicitanții;d)–>selecția și evaluarea manifestărilor/acțiunilor/proiectelor se face de către o comisie desemnată conform art. 18;e)<!–>transparență și control privind modul în care se alocă veniturile și se efectuează cheltuielile;f)–>stimularea competiției și recunoașterea valorii.
+
Articolul 5(1)<!–>Anunțul public privind organizarea sesiunii de selecție este comunicat pe site-ul Ministerului Culturii și Identității Naționale cu cel puțin 30 de zile calendaristice înainte de data-limită pentru depunerea propunerilor de manifestări, acțiuni și proiecte. (2)–>Anunțul public va cuprinde informații cu privire la:a)<!–>locul și modalitățile de depunere de către solicitanți a dosarului de participare;b)–>termenul-limită pentru depunerea dosarelor de participare;c)<!–>conținutul dosarului de participare;d)–>suma totală disponibilă pentru finanțarea manifestărilor/acțiunilor/proiectelor, precum și suma minimă și maximă aferentă unui proiect, care poate fi solicitată;e)termenul maxim de finalizare al proiectelor.
+
Articolul 6(1)<!–>Pentru a putea participa la selecție, solicitantul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții: a)–>este persoană juridică de drept privat fără scop patrimonial, înființată în conformitate cu prevederile legale;b)<!–>nu are datorii la bugetul de stat sau la bugetul local;c)–>nu se află în stare de dizolvare;d)<!–>a respectat obligațiile asumate prin contractele de finanțare nerambursabilă anterioare încheiate cu Ministerul Culturii și Identității Naționale.(2)–>Nu pot participa la sesiunea de selecție persoanele care au participat la organizarea acesteia, angajați ai instituției organizatoare, membrii comisiilor de selecție și contestații sau membrii familiilor acestora până la gradul al II-lea inclusiv.
+
Articolul 7(1)<!–>Ca urmare a anunțului public privind organizarea sesiunii de selecție, solicitanții interesați depun dosarele de participare la Registratura generală a Ministerului Culturii și Identității Naționale, Bd. Unirii nr. 22, sectorul 3, București, cu mențiunea „Pentru Departamentul Identitate Națională – «Manifestări/Acțiuni/Proiecte de aniversare a Centenarului României (1918-2018) și a Primului Război Mondial».“(2)–>Dosarele pot fi transmise în plic închis și prin poștă, cu confirmare de primire, legat, paginat și opisat, conținând documentele prevăzute la art. 8, cu condiția să fie înregistrate la Ministerul Culturii și Identității Naționale până la data-limită stabilită în anunțul public. (3)Dosarele transmise sau înregistrate ulterior datei-limită prevăzute în anunțul public nu vor participa la selecție.
+
Articolul 8Propunerile de manifestări/acțiuni/proiecte de aniversare a Centenarului României (1918-2018) și a Primului Război Mondial sunt prezentate de solicitanți sub forma unui dosar, care trebuie să conțină următoarele documente:a)<!–>cererea de finanțare nerambursabilă tipizată, completată și semnată de către reprezentantul legal al solicitantului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la ghid; cererea de finanțare nerambursabilă se completează prin descărcarea formularului tipizat, de la adresa www.cultura.ro; b)–>actul de înființare, în copie certificată „conform cu originalul“ (lege/hotărâre a Guvernului/hotărâre judecătorească, actul constitutiv și statutul etc., după caz);c)<!–>certificatul de înscriere în Registrul asociațiilor și fundațiilor, unde este cazul, în conformitate cu legislația în vigoare, în copie certificată „conform cu originalul“; în situația în care solicitantul nu se supune înscrierii în niciun registru, se va depune actul normativ prin care a fost înființat;d)–>certificatul de atestare fiscală emis de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanțelor Publice, precum și certificatul fiscal emis de administrațiile locale, aflate în termen de valabilitate, în original;e)<!–>certificatul de înregistrare fiscală, în copie certificată „conform cu originalul“;f)–>adeverință/extras din Registrul asociațiilor și fundațiilor, eliberat(ă) de către instanța competentă/Ministerul Justiției, care atestă că acesta nu se află în procedură de dizolvare, nu mai vechi de 30 de zile de la data emiterii, sau alte acte doveditoare ale dobândirii personalității juridice, în copii certificate „conform cu originalul“ și semnate pe fiecare pagină;g)<!–>dovada existenței altor surse atrase/proprii, după caz;h)–>CV-urile membrilor echipei.
+
Articolul 9(1)<!–>Din finanțarea acordată se pot acoperi următoarele categorii de cheltuieli:a)–>cheltuielile de realizare a manifestării/acțiunii/proiectului, precum costuri de producție, închirieri de spații și aparatură, onorarii, prestări servicii și premii;b)<!–>cheltuieli ocazionate de cazarea și transportul intern și internațional ale participanților/invitaților;c)–>alte cheltuieli specifice, precum tipărituri, acțiuni promoționale și de publicitate;d)<!–>diurnă pentru participanți, în aceleași condiții precum cele stabilite pentru salariații instituțiilor publice, acordată în situația în care nu se asigură cheltuielile de masă.(2)–>Finanțările acordate nu pot fi folosite pentru acoperirea unor debite ale beneficiarilor.(3)Finanțările nu pot fi utilizate pentru activități generatoare de profit.
+
Articolul 10(1)<!–>Finanțarea se realizează prin bugetul Ministerului Culturii și Identității Naționale, în limita creditelor de angajament și creditelor bugetare prevăzute cu această destinație.(2)–>Finanțarea se acordă beneficiarilor în baza unui contract de finanțare nerambursabilă încheiat cu Ministerul Culturii și Identității Naționale, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la ghid. (3)În cazul în care s-a aprobat o finanțare nerambursabilă în cuantum mai mic decât cel cerut, solicitanții vor depune un nou buget detaliat, în original, în limita sumei aprobate.
+
Capitolul IICriterii și modalitatea de acordare a finanțărilor nerambursabile +
Articolul 11Vor fi supuse evaluării numai propunerile care conțin toate documentele prevăzute la art. 8 și respectă termenele și condițiile de participare stabilite prin anunțul public al selecției. Nu vor fi selecționate și evaluate propunerile de manifestări/acțiuni/proiecte aflate în una dintre situațiile:a)<!–>documentația prezentată este incompletă și nu respectă prevederile art. 7 și 8;b)–>solicitanții se află în procedură de dizolvare;c)<!–>solicitanții au prezentat declarații inexacte.–>
+
Articolul 12Etapele sesiunii de finanțare sunt următoarele:a)<!–>publicarea pe pagina de internet a Ministerului Culturii și Identității Naționale a ghidului de finanțare, a anunțului de deschidere a sesiunii de finanțare și a sumei alocate;b)–>depunerea dosarelor de finanțare;c)<!–>analiza conformității administrative și a eligibilității solicitantului, conform anexei nr. 5 la ghid, și selectarea manifestărilor/acțiunilor/proiectelor, conform grilei de evaluare prevăzută în anexa nr. 3 la ghid;d)–>comunicarea rezultatelor selectării manifestărilor/ acțiunilor/proiectelor respinse și admise prin afișarea pe pagina de internet a Ministerului Culturii și Identității Naționale;e)<!–>soluționarea contestațiilor;f)–>stabilirea listei manifestărilor/acțiunilor/proiectelor admise;g)<!–>postarea pe site-ul Ministerului Culturii și Identității Naționale a listei prevăzute la lit. f);h)–>semnarea contractelor și implementarea proiectului.
+
Articolul 13(1)<!–>Solicitantul poate depune dosarul de finanțare începând cu prima zi de deschidere a sesiunii de depunere.(2)–>Plicul conținând dosarele trebuie să conțină următoarele informații: a)<!–>denumirea completă și adresa solicitantului;b)–>titlul proiectului;c)<!–>sesiunea de depunere;d)–>mențiunea „Pentru Departamentul Identitate Națională -«Manifestări/Acțiuni/Proiecte de aniversare a Centenarului României (1918-2018) și a Primului Război Mondial»“.(3)<!–>La data recepționării plicului, acesta primește de la registratura Ministerului Culturii și Identității Naționale un număr unic de înregistrare, în ordinea sosirii.(4)–>Lipsa unui document, depunerea acestuia sub o altă formă sau ieșirea sa din perioada de valabilitate, precum și neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate, la momentul depunerii dosarului de finanțare, determină respingerea acestuia.
+
Articolul 14(1)<!–>După închiderea sesiunii de depunere, Comisia de selecție procedează la:a)–>analiza conformității administrative a documentelor conținute în dosarul de finanțare și a eligibilității solicitantului/ proiectului;b)<!–>selectarea manifestărilor/acțiunilor/proiectelor pe baza documentelor care însoțesc cererea de finanțare.(2)–>Manifestările/Acțiunile/Proiectele selectate spre finanțare vor fi dispuse într-o listă, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut, cu indicarea valorii totale a acestora, precum și, dacă este cazul, motivele diminuării sumei solicitate.(3)<!–>Manifestările/Acțiunile/Proiectele neselectate vor fi dispuse într-o listă, cu indicarea motivului neselectării.(4)–>Punctajul minim pentru ca o propunere să fie declarată câștigătoare este de 50 de puncte.(5)<!–>În cazul punctajului egal, delimitarea se va face ținând cont de:a)–>dimensiunea grupului-țintă;b)<!–>numărul manifestărilor/acțiunilor/proiectelor desfășurate în ultimii 3 ani;c)–>diversitatea activităților eligibile propuse prin proiect.(6)<!–>Listele prevăzute la alin. (2) și (3) se publică pe pagina de internet a Ministerului Culturii și Identității Naționale.(7)–>Solicitanții au dreptul să formuleze contestații asupra modului de respectare a procedurii privind organizarea și desfășurarea selecției și să le depună la sediul autorității finanțatoare în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data aducerii la cunoștința acestora a rezultatului selecției.(8)<!–>Comisia de soluționare a contestațiilor analizează motivele contestației și întocmește o listă cu manifestările/ acțiunile/proiectele selectate în ordinea descrescătoare a punctajului obținut, cu indicarea valorii totale a acestora, precum și, dacă este cazul, motivele diminuării sumei solicitate, și o listă cu manifestările/acțiunile/proiectele neselectate.(9)–>Comisia de soluționare a contestațiilor soluționează contestația în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestațiilor.(10)<!–>Lista cu manifestările/acțiunile/proiectele selectate spre finanțare, elaborată în conformitate cu dispozițiile art. 5 lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 5/2017 privind stabilirea unor măsuri organizatorice la nivelul administrației publice centrale cu privire la Centenarul României, aprobată prin Legea nr. 57/2018, cu modificările și completările ulterioare, se înaintează spre a fi stabilite de Comitetul interministerial pentru Centenar.(11)–>În vederea încheierii contractului de finanțare se vor transmite solicitanților admiși notificări cu privire la aprobarea finanțării, prin poștă/fax cu confirmare de primire, care vor cuprinde:a)<!–>denumirea proiectului și suma aferentă aprobată în vederea finanțării;b)–>documentele care trebuie prezentate de către solicitant în vederea perfectării contractului pentru finanțare nerambursabilă;c)<!–>defalcarea sumei aprobate pe categorii de cheltuieli, informații ce vor fi utilizate la întocmirea anexelor la contractul de finanțare.(12)–>Se consideră renunțare la finanțarea aprobată neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului pentru finanțare nerambursabilă în termen de maximum 5 de zile de la data convocării prevăzute în notificarea cu privire la aprobarea finanțării.(13)Finanțarea se utilizează numai după data intrării în vigoare a contractului pentru finanțare nerambursabilă și numai în termenul de valabilitate al acestuia.
+
Articolul 15(1)<!–>Finanțările nerambursabile se acordă pe bază de contracte încheiate între Ministerul Culturii și Identității Naționale și beneficiari.(2)–>Finanțările nerambursabile se acordă în maximum 3 tranșe, prin virament bancar, din bugetul Ministerului Culturii și Identității Naționale în contul beneficiarului, pe bază de facturi și cereri de tragere formulate de acesta pentru fiecare tranșă.(3)<!–>Cuantumul și eșalonarea tranșelor se stabilesc în baza unui grafic de finanțare, în funcție de etapele de realizare, raportate la costurile organizatorice și/sau durata și evoluția în timp a activităților cuprinse în proiect, și se prevăd în contractul de finanțare.(4)–>Prima tranșă de finanțare se acordă sub formă de avans în termen de maximum 20 zile calendaristice de la data prezentării de către beneficiari a unei facturi și a cererii de tragere și nu poate fi mai mare de 10% din totalul finanțării. (5)<!–>A doua tranșă de finanțare se acordă sub formă de avans de la data prezentării de către beneficiar a unei facturi și a cererii de tragere, dar numai după justificarea primei tranșe acordate sub formă de avans și transmiterea raportului financiar.(6)–>Ultima tranșă nu poate fi mai mică de 15% din totalul finanțării și se acordă pe bază de documente justificative, dar numai după justificarea tranșei a 2-a acordate sub formă de avans și transmiterea raportului financiar.(7)În termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data finalizării manifestărilor/acțiunilor/proiectelor, astfel cum aceasta a fost stabilită prin contractul de finanțare, beneficiarul este obligat să depună la sediul autorității finanțatoare factura, cererea de tragere, aferentă ultimei tranșe, precum și documentele justificative aferente tranșei a 2-a și documentele justificative aferente ultimei tranșe, raportul financiar și de activitate și raportul narativ. În situația în care manifestările/ acțiunile/proiectele se finalizează în luna decembrie, beneficiarul este obligat să depună factura, cererea de tragere și documentele justificative aferente tranșei a 2-a și documentele justificative aferente ultimei tranșe nu mai târziu de data de 10 decembrie.
+
Capitolul IIIOrganizarea și funcționarea comisiilor de selecție și contestații +
Articolul 16(1)<!–>Pentru efectuarea selecției propunerilor manifestărilor, acțiunilor și proiectelor de aniversare a Centenarului României (1918-2018) și a Primului Război Mondial ce urmează să primească finanțare se constituie Comisia de selecție, denumită în continuare Comisia, reprezentând organismul de specialitate, fără personalitate juridică, care funcționează sub autoritatea Ministerului Culturii și Identității Naționale. (2)–>Comisia are rolul de a analiza, de a evalua și de a selecta manifestările/acțiunile/proiectele care urmează să primească finanțare nerambursabilă.
+
Articolul 17Comisia are următoarele atribuții principale:a)<!–>analizează și evaluează propunerile depuse, în conformitate cu Grila de evaluare, prevăzută în anexa nr. 3 la ghid;b)–>selectează propunerile ce urmează să primească finanțare;c)<!–>întocmește lista cu manifestările/acțiunile/proiectele selectate spre finanțare, precum și lista cu manifestările/acțiunile/proiectele neselectate, în ordinea punctajului obținut.–>
+
Articolul 18(1)<!–>Comisia este alcătuită din 11 persoane, reprezentanți ai Ministerului Culturii și Identității Naționale și ai instituțiilor subordonate acestuia, specialiști cu o experiență de minimum 3 ani de practică în domeniul pentru care se organizează sesiunea de finanțare. (2)–>Membrii Comisiei și supleanții acestora sunt numiți prin ordin al ministrului culturii și identității naționale.(3)Componența nominală a comisiei va fi adusă la cunoștința publică numai după încheierea sesiunii de selecție.
+
Articolul 19Președintele Comisiei are următoarele atribuții:a)<!–>stabilește data, ordinea de zi și locul de desfășurare a ședințelor;b)–>conduce ședințele Comisiei;c)<!–>certifică și semnează documentele rezultate din activitatea Comisiei.–>
+
Articolul 20Sub sancțiunea prevederilor legale referitoare la falsul în declarații, președintele și membrii Comisiei sunt obligați să dea o declarație de imparțialitate, conform modelului din anexa nr. 4 la ghid.
+
Articolul 21La sfârșitul perioadei de evaluare, președintele Comisiei are obligația să predea Departamentului Identitate Națională din cadrul Ministerului Culturii și Identității Naționale grilele de evaluare cu punctajul acordat, semnate de fiecare evaluator în parte, lista cu manifestările/acțiunile/proiectele selectate spre finanțare, precum și lista cu manifestările/ acțiunile/proiectele neselectate, în ordinea punctajului obținut, ca rezultat preliminar al sesiunii respective.
+
Articolul 22(1)<!–>Atribuțiile de natură administrativă ale Comisiei sunt asigurate de Departamentul Identitate Națională.(2)–>Departamentul Identitate Națională are următoarele atribuții:a)<!–>asigură întocmirea listei privind dosarele depuse;b)–>întocmește și trimite convocatorul către membrii Comisiei;c)<!–>asigură condițiile necesare organizării și desfășurării ședințelor Comisiei;d)–>participă la ședințele Comisiei și întocmește procesele-verbale de ședință, asigurând semnarea acestora de către toți membrii Comisiei;e)<!–>întocmește notele de prezență pe baza cărora se efectuează plățile către membrii Comisiei;f)–>ține evidența declarațiilor de imparțialitate ale membrilor Comisiei, asigură confidențialitatea și securitatea documentelor, precum și confidențialitatea privind procesul de analiză și evaluare din cadrul ședințelor;g)întocmește anunțurile publice însoțite de rezultatele preliminare/finale ale evaluării și asigură condițiile necesare publicării pe site-ul Ministerului Culturii și Identității Naționale ale acestora.
+
Articolul 23Pe parcursul desfășurării procesului de evaluare, președintele, membrii și secretarul Comisiei sau, după caz, membrii supleanți au obligația de a păstra confidențialitatea asupra oricăror informații prezentate de către ofertanți, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-și proteja proprietatea intelectuală sau secretele comerciale, cu excepția informațiilor de interes public.
+
Articolul 24În cazul în care președintele ori unul din membri constată că se află în situație de incompatibilitate, acesta are obligația de a semnala acest aspect Departamentului Identitate Națională, în vederea înlocuirii acestuia din cadrul comisiei.
+
Articolul 25(1)<!–>Membrii Comisiei sunt convocați individual, prin grija Departamentului Identitate Națională.(2)–>Data, ordinea de zi și locul de desfășurare, stabilite de președintele Comisiei, sunt comunicate de către secretarului Comisiei cu cel puțin două zile calendaristice înainte de desfășurarea ședințelor.
+
Articolul 26(1)<!–>Ședința este legal constituită în prezența tuturor membrilor Comisiei. (2)–>Propunerile de manifestări/acțiuni/proiecte se selectează în ordinea punctajului obținut până la epuizarea sumei alocate sesiunii. După selecția și evaluarea propunerilor declarate eligibile, într-o primă fază se publică rezultatele preliminare, respectiv lista cu manifestările/acțiunile/proiectele selectate spre finanțare, precum și lista cu manifestările/acțiunile/proiectele neselectate, în ordinea punctajului obținut, indicându-se solicitantul, denumirea proiectului și punctajul obținut.
+
Articolul 27(1)În vederea soluționării contestațiilor depuse de solicitanți, la nivelul Ministerului Culturii și Identității Naționale se înființează o comisie de soluționare a contestațiilor, alcătuită din 5 persoane, reprezentanți ai Ministerului Culturii și Identității Naționale și/sau ai instituțiilor subordonate acestuia, specialiști cu o experiență de minimum 3 ani de practică în domeniul pentru care se organizează sesiunea de finanțare.(la 03-08-2018,
Alineatul (1) din Articolul 27 , Capitolul III a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 2.604 din 1 august 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 678 din 03 august 2018
)
(2)Prevederile art. 18 alin. (2) și (3)art. 26 alin. (1) sunt aplicabile în mod corespunzător Comisiei de soluționare a contestațiilor.(la 03-08-2018,
Alineatul (2) din Articolul 27 , Capitolul III a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 2.604 din 1 august 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 678 din 03 august 2018
)
(3)În componența Comisiei de soluționare a contestațiilor nu pot fi numiți membri care au făcut parte din comisia de selecție.(4)În cazul în care contestatarul este nemulțumit de răspunsul primit, acesta se poate adresa instanței de contencios administrativ, în condițiile legii.
+
Articolul 28Autoritatea finanțatoare este Ministerul Culturii și Identității Naționale, iar elementele de identitate vizuală prevăzute în Ghidul de identitate vizuală al Centenarului României (1918-2018) și al Primului Război Mondial, aprobat prin Ordinul ministrului culturii și identității naționale nr. 2.232/2018, vor fi prezente pe toate materialele de promovare și comunicare ale manifestărilor/acțiunilor/ proiectelor, pe copertele CD-urilor, cărților și altor bunuri similare rezultate în urma acestui proiect cultural, împreună cu textul „Manifestare/Acțiune/Proiect finanțat(ă) de Ministerul Culturii și Identității Naționaleˮ.
+
Articolul 29Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ghid.
+
Anexa nr. 1<!–>la ghid–>MINISTERUL CULTURII ȘI IDENTITĂȚII NAȚIONALE<!–>

Nr. ………………………………………………………….–>(Se completează de către M.C.I.N., la înregistrare.)<!–>

–>
CERERE DE FINANȚARE NERAMBURSABILĂ<!–>
pentru manifestări, acțiuni și proiecte de aniversare a Centenarului României (1918-2018)–>
și a Primului Război Mondial<!–>–>
I.<!–>Date generale1.–>Titlul/denumirea:2.<!–>Perioada de desfășurare:3.–>Locul de desfășurare:4.<!–>Datele de identificare ale solicitantului:

Denumirea solicitantului:–> <!–>
Director/președinte (nume, funcție):–> <!–>
Director economic/Contabil (nume, funcție):–> <!–>
Date de identificare: (CUI + R/)–> <!–>
Cod fiscal:–> <!–>
Cod(uri) CAEN:–> <!–>
Cont IBAN nr.:–> <!–>
Sucursala băncii:–> <!–>
Sediu social:–> <!–>
Adresă de corespondență:–> <!–>
Telefon:–> <!–>
Fax:–> <!–>
E-mail:–> <!–>
Adresă web:–> <!–>
Responsabilul de proiect (nume, funcție):–> <!–>
Telefon:–> <!–>
Fax:–> <!–>
E-mail:–> <!–>

–>

5.<!–>Domeniile de referință pentru care se depune cererea:

1 Cultură scrisă (poezie, proză, dramaturgie) –>
2 Artele spectacolului <!–>
3 Patrimoniu imaterial –>
4 Arte plastice <!–>
5 Arte vizuale –>

<!–>Domeniul principal de referință (unul din cele bifate mai sus): ……………..–>6.<!–>Complexitatea cererii culturale:

Manifestare –>
Acțiune <!–>
Proiect –>

<!–>7.–>Costul total

Sursele de finanțare<!–> Suma (lei)–> Procentul din total<!–>
TOTAL (1 + 2 + 3)–> 100%<!–>
1. Costul suportat de solicitant–>
2. Suma solicitată de la M.C.I.N.<!–>
3. Costul suportat de alți finanțatori–>

<!–>Semnătură–>L.Ș.<!–>………………………–>II.<!–>Prezentarea solicitantului1.–>Scurtă descriere a activităților solicitantului (maximum 20 de rânduri)Vă rugăm prezentați un scurt istoric al organizației dumneavoastră și a activităților din ultimii trei ani.<!–>

–>2.<!–>Scurtă descriere a domeniului în care operează solicitantul (maximum 20 de rânduri)

–>

<!–>3.–>Scurtă descriere a echipei solicitantului (maximum 20 de rânduri)Cine sunt membrii-cheie în organizația dumneavoastră? Membrii care vor fi implicați în derularea proiectului au mai realizat proiecte privind manifestări/acțiuni/proiecte culturale? Vă rugăm să anexați CVurile acestora la cererea de finanțare.<!–>

–>

<!–>4.–>Experiența în activități similare

Nr. crt.<!–> Descriere–>
1.<!–> Denumire/titlu–>
Scop și obiective<!–>
Grup(uri)-țintă–>
Rezultate<!–>
Costuri–>
2.<!–> Denumire/titlu–>
Scop și obiective<!–>
Grup(uri)-țintă–>
Rezultate<!–>
Costuri–>
3.<!–> …–>

<!–>5.–>Solicitantul a mai primit finanțare de la Ministerul Culturii și Identității Naționale în perioada 2014-2018?

Nr. crt.<!–> Nume proiect–> Anul<!–> Suma contractată (lei)–> Suma decontată (lei)<!–>
1.–>
2.<!–>
3.–>

<!–>III.–>Descrierea manifestării/acțiunii/proiectului1.<!–>Scurtă prezentare a manifestării/acțiunii/proiectului

–>

<!–>2.–>Motivația și oportunitatea realizării manifestării/acțiunii/proiectului

<!–>

–>

3.<!–>Scopul manifestării/acțiunii/proiectului

–>

<!–>4.–>Obiectivele urmărite de manifestare/acțiune/proiect.

<!–>

–>

5.<!–>Grupurile-țintă

–>

<!–>6.–>Relevanța manifestării/acțiunii/proiectului pentru grupurile-țintă

<!–>

–>

7.<!–>Planul de comunicare și PR (dacă este cazul)În cazul în care cererea implică acțiuni de comunicare sau promovare vă rugăm să descrieți planul de comunicare.–>

<!–>

–>

8.<!–>Calendarul evenimentelor

Nr. crt.–> Etapele manifestării/acțiunii/proiectului<!–> Descrierea activităților–> Perioada<!–>
1.–> Etapa pregătitoare<!–>
2.–> Etapa de desfășurare (perioada precizată pe prima pagină!)<!–>
3.–> Etapa de evaluare și raportare<!–>

–>

IV.<!–>Partenerul/partenerii solicitantului care participă la proiect

Date de identificare–> Partener 1<!–> Partener 2–> Partener „n“<!–>
Denumire legală–>
Statut juridic<!–>
Adresă oficială–>
Persoană de contact<!–>
Telefon, fax–>
Adresă de e-mail<!–>
Website–>
Rolul și implicarea în activitățile cuprinse în manifestare/acțiune/ proiect<!–>

–>

V.<!–>Bugetul1.–>Venituri

Sursa de finanțare<!–> Suma solicitată^1 (lei)–> Suma aprobată (lei)<!–> Suma contractată^2 (lei)–> %^3<!–>
(1)–> (2)<!–> (3)–> (4)<!–> (5)–>
Total<!–>

–>^1 Cereri depuse.<!–>^2 Contract semnat sau în curs de semnare la data depunerii prezentei cereri.–>^3 Procentul pe care îl reprezintă suma solicitată din cheltuielile totale necesare pentru realizarea proiectului.<!–>2.–>Deviz estimativ de cheltuieli

Tipul cheltuielilor^1<!–> Suma totală (lei) –> Contribuția solicitantului (lei) <!–> Contribuția altor finanțatori (lei) –> Suma solicitată de la Ministerul Culturii și Identității Naționale (lei) <!–>
1 = 2 + 3 + 4–> 2<!–> 3–> 4<!–>
TOTAL GENERAL (a + b + c + d + e + f + g + h + i)–>
a) costuri de producție<!–>
b) închirieri de spații și aparatură–>
c) onorarii (drept de autor și drepturi conexe în temeiul Legii nr. 8/1996, cu modificările și completările ulterioare)<!–>
d) prestări servicii (colaboratorii, alte servicii)–>
e) premii<!–>
f) cheltuieli ocazionate de cazarea și transportul intern și internațional ale participanților/invitaților–>
g) diurna pentru participanți<!–>
h) tipărituri–>
i) acțiuni promoționale și de publicitate<!–>

–>^1 Capitolele de cheltuieli eligibile.<!–>
Nume, prenume–>
Semnătură<!–>
L.Ș. –>
………………………..<!–>–>
NOTĂ:Vă rugăm să completați în formă tehnoredactată, cu caractere de 12 pct., și să vă încadrați, pe cât posibil, în spațiul alocat pentru fiecare rubrică.<!–>–>

3.<!–>Grafic de finanțare nerambursabilă pe activitățiGrafic de finanțare nerambursabilă pe activități–>Denumirea solicitantului: Denumirea manifestării/acțiunii/proiectului: <!–>

Data depunerii cererii de tragere–> Etapele manifestării/ acțiunii/proiectului<!–> Activități specifice pe categorii de cheltuieli eligibile din deviz–> Suma de plată (conform contractului de finanțare nerambursabilă)<!–>
Tranșa 1*–>
Etapa de pregătire a manifestării/acțiunii/proiectului<!–>
Subtotal 1–>
Tranșa 2<!–>
Etapa de pregătire a manifestării/acțiunii/proiectului–>
Subtotal n….<!–>
Ultima tranșă**–>
Etapa finală a manifestării/acțiunii/proiectului<!–>
Subtotal x–>
Total general <!–>(Subtotal 1+Subtotal n+Subtotal x)–>

<!–>Manager general/Director general/Președinte etc.–>* Maximum 10% din valoarea finanțată.<!–>** Minimum 15% din valoarea finanțată.–>VI.<!–>Declarații
Declarație pe propria răspundere–><!–>
Subsemnatul –>Date de identificare:CNP ……………………………. CI seria …… nr. …………, eliberată de ……………. la data de ……………<!–>Adresa: …………………………………………………………………………….……………………………………–>Localitatea: ……………………………………. județul: ………………………….….<!–>Contacte: tel. ………………….. fax …………………. mobil ………………….–>e-mail: ………………………………… website …………………..…………………,<!–>–>în calitate de reprezentant legal al organizației:<!–>Numele organizației: ………………………………………–>Funcția: …………<!–>Titlul propunerii: ………………………………………–>Cod de identificare:<!–>declar pe propria răspundere că (bifați cu pixul căsuțele respective!):I.–>Solicitantul nu se află în niciuna dintre următoarele situații:[] Solicitantul nu se află în incapacitate de plată.<!–>[] Solicitantul nu are plățile sau conturile blocate conform unei hotărâri judecătorești definitive.–>[] Solicitantul nu a încălcat cu bună știință prevederile unui alt contract finanțat din fonduri publice.<!–>[] Solicitantul nu este vinovat de declarații false cu privire la situația economică.–>[] Solicitantul nu are datorii către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor sociale de sănătate, bugetele locale sau fondurile speciale.<!–>[] Solicitantul nu este condamnat pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasă, înșelăciune, delapidare, dare sau luare de mită, mărturie mincinoasă, fals, uz de fals, deturnare de fonduri.–>[] Solicitantul nu se află în stare de dizolvare.<!–>[] Solicitantul a respectat obligațiile asumate prin contractele de finanțare nerambursabile anterioare.–>[] Activitatea desfășurată în cadrul proiectului cultural nu este generatoare de profit.<!–>II.–>Voi asigura contribuția de ………. din valoarea totală a proiectului propus spre finanțare și voi face dovada disponibilității contribuției proprii (dacă este cazul)III.<!–>Toate informațiile cuprinse în Cererea de finanțare sunt reale, corecte și complete.IV.–>Reprezintă conflict de interese orice situație care îl împiedică pe solicitant în orice moment să acționeze în conformitate cu obiectivele autorității finanțatoare, precum și situația în care executarea obiectivă și imparțială a funcțiilor oricărei persoane implicate în implementarea manifestării/acțiunii/proiectului poate fi compromisă din motive familiale, politice, economice sau orice alte interese comune cu o altă persoană. Subsemnatul, ca persoană fizică sau ca persoană cu drept de reprezentare a organizației solicitante în ceea ce privește implementarea proiectului, mă oblig să iau toate măsurile preventive necesare pentru a evita orice conflict de interese, așa cum este acesta definit mai sus, și, de asemenea, mă oblig să informez autoritatea finanțatoare despre orice situație ce generează sau ar putea genera un asemenea conflict.Cunoscând pedeapsa prevăzută de art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, pentru infracțiunea de fals în declarații, am verificat datele din prezenta declarație, care este completă și corectă.<!–>–>

Numele și semnătura reprezentantului legal al organizației:<!–>
Ștampila organizației solicitante:–>
Data:<!–>

–><!–>–>

+
Anexa nr. 2<!–>la ghid–>
CONTRACT DE FINANȚARE<!–>
Nr. ………… din ……………. 2018–><!–>
În conformitate cu prevederile art. 5 lit. a) și art. 8 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 5/2017 privind stabilirea unor măsuri organizatorice la nivelul administrației publice centrale cu privire la Centenarul României, aprobată prin Legea nr. 57/2018, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătățirea sistemului de finanțare a programelor, proiectelor și acțiunilor culturale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 245/2001, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 5 alin. (1) pct. 3, precum și ale art. 11 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Identității Naționale, cu modificările și completările ulterioare, –>între<!–>Ministerul Culturii și Identității Naționale, cu sediul în București, Bd. Unirii nr. 22, sectorul 3, cod poștal 030833, cod fiscal 4192812, contul nr. ……………………………….., deschis la Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București, reprezentat prin …………………………., ministrul culturii și identității naționale, și ………………………….., director, Direcția economică, denumit în continuare finanțator,–>și<!–>……………………………………………, cu sediul social în …………………………………….., str. …………………………………….. nr. ……, cod poștal ……………., cod fiscal …………………………., având contul IBAN …………………………….., deschis la ………………………, reprezentat prin …………………………………, manager general/director general/director/președinte/etc., și …………………….., director economic/contabil-șef, denumit în continuare beneficiar,–>a intervenit următorul contract: +
Capitolul IObiectul contractului +
Articolul 1(1)<!–>Finanțarea nerambursabilă acordată de Ministerul Culturii și identității Naționale a manifestărilor/ acțiunilor/proiectelor de aniversare a Centenarului României (1918-2018) și a Primului Război Mondial ………………………….., organizate de către beneficiar ………………………, în perioada …………………., în termenii și condițiile stabilite în cererea de finanțare și/sau în bugetul modificat, părți integrante ale prezentului contract.(2)–>În toate cazurile, finanțarea se raportează doar la valoarea cheltuielilor eligibile.(3)Beneficiarul acceptă finanțarea și se angajează să desfășoare manifestarea/acțiunea/proiectul pe propria răspundere.
+
Capitolul IIDurata contractului +
Articolul 2(1)<!–>Contractul intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părți și este valabil până la ……………… .(2)–>Durata de realizare a manifestării/acțiunii/proiectului este de ……….. (luni) de la data intrării în vigoare a prezentului contract.(3)Suma neutilizată la finalul execuției manifestării/ acțiunii/proiectului se consideră anulată și finanțarea se diminuează în mod corespunzător.
+
Capitolul IIIValoarea contractului +
Articolul 3Valoarea contractului este de ……………. lei, conform devizului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul contract.
+
Articolul 4Suma reprezentând finanțarea nerambursabilă va fi virată din contul finanțatorului cu nr. ………………………………….., deschis la Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (D.T.C.P.M.B.) în contul beneficiarului cu nr. ……………………………….., deschis la …………………………, potrivit legii.
+
Capitolul IVModalități de plată. Decontări +
Articolul 5Suma prevăzută la art. 3 se acordă în maximum 3 tranșe, prin virament bancar, pe bază de facturi și cerere de tragere, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul contract, și a documentelor justificative, conform legilor în vigoare, pentru fiecare tranșă.
+
Articolul 6Cuantumul și eșalonarea tranșelor se vor face în baza graficului de finanțare prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul contract, în funcție de etapele de realizare, raportate la costurile organizatorice și/sau durata și evoluția în timp a activităților cuprinse în cererea de finanțare.
+
Articolul 7Prima tranșă de finanțare se acordă sub formă de avans în termen de maximum 20 zile calendaristice de la data prezentării de către beneficiar a unei facturi și a cererii de tragere și nu poate fi mai mare de 10% din totalul finanțării. A doua tranșă de finanțare se acordă sub formă de avans de la data prezentării de către beneficiar a unei facturi și a cererii de tragere, dar numai după justificarea primei tranșe acordate sub formă de avans și transmiterea raportului financiar. Ultima tranșă nu poate fi mai mică de 15% din totalul finanțării și se acordă pe bază de documente justificative, dar numai după justificarea tranșei a 2-a acordate sub formă de avans și transmiterea raportului financiar.
+
Articolul 8Valorile fiecărei categorii de cheltuieli cuprinse în deviz sunt estimative, conform anexei nr. 1 la prezentul contract, în consecință se pot deconta sume în plus/în minus cu maximum 20% față de cele prevăzute pentru fiecare categorie, cu condiția ca totalul cheltuielilor să se încadreze în valoarea contractului, cu respectarea prevederilor legale.
+
Articolul 9Vor fi acceptate spre plată numai cheltuielile efectuate de către beneficiar în perioada executării contractului, conform Ghidului privind plata sumelor alocate, prezentat în anexa nr. 4 la prezentul contract.
+
Articolul 10Pentru fiecare cheltuială efectuată, conform contractului, se vor prezenta documente justificative întocmite potrivit legislației în vigoare. Documentele justificative vor fi depuse în copie xerox lizibilă, cu mențiunea „conform cu originalul“, semnate de către beneficiar, pe fiecare pagină.
+
Articolul 11În termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data finalizării manifestărilor/acțiunilor/proiectelor, astfel cum aceasta a fost stabilită prin contractul de finanțare, beneficiarul este obligat să depună la sediul autorității finanțatoare factura, cererea de tragere, aferentă ultimei tranșe, precum și documentele justificative aferente tranșei a 2-a și documentele justificative aferente ultimei tranșe, raportul financiar și de activitate și raportul narativ. În situația în care manifestările/acțiunile/proiectele se finalizează în luna decembrie, beneficiarul este obligat să depună factura, cererea de tragere și documentele justificative aferente tranșei a 2-a și documentele justificative aferente ultimei tranșe nu mai târziu de data de 10 decembrie.
+
Articolul 12Documentele justificative, raportul financiar și de activitate și raportul narativ se vor transmite prin poștă sau se vor depune la sediul Ministerului Culturii și Identității Naționale. Pe plic se va menționa „Pentru Departamentul Identitate Națională“.
+
Capitolul VDrepturile și obligațiile părților +
Articolul 13Drepturile și obligațiile finanțatorului sunt următoarele:a)<!–>are dreptul să modifice cuantumul finanțării alocate sau să rezilieze prezentul contract dacă beneficiarul comunică date, informații sau înscrisuri false ori eronate, precum și în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a obligațiilor contractuale asumate de către beneficiar;b)–>are dreptul de a recupera de la beneficiar fondurile folosite de acesta pentru acoperirea altor cheltuieli decât cele eligibile, la care se vor adăuga penalități de întârziere de 0,2% pe zi aplicate la sumele respective de la data acordării până la data recuperării lor, la care se adaugă dobânda legală calculată în condițiile legii;c)<!–>în cazul în care beneficiarul nu transmite documentele justificative în termenul prevăzut la art. 11, contractul se consideră reziliat de drept și finanțarea nu se mai acordă.d)–>în absența dovezii la momentul decontului a contribuției beneficiarului de ……..% din valoarea totală a manifestării/acțiunii/proiectului(e), dacă este cazul, contractul se consideră reziliat de drept și finanțarea nu se mai acordă. În acest caz se vor aplica penalități de întârziere și dobânda legală astfel cum sunt prevăzute la lit. b) – dacă este cazul.
+
Articolul 14Drepturile și obligațiile beneficiarului sunt următoarele:a)<!–>să contracteze și să efectueze plata tuturor cheltuielilor aferente realizării obiectului contractului, cu respectarea prevederilor legale în materie;b)–>să asigure îndeplinirea oricărei alte activități legate de buna desfășurare a manifestării/acțiunii/proiectului;c)<!–>să prezinte finanțatorului documente justificative însoțite de rapoarte de activitate;d)–>să utilizeze finanțarea numai în scopul realizării manifestării/acțiunii/proiectului care face obiectul prezentului contract și să nu utilizeze finanțarea nerambursabilă pentru activități generatoare de profit;e)<!–>să întocmească exact și corect toate documentele justificative privind utilizarea finanțării;f)–>să transmită completările solicitate de finanțator, privind documentele prezentate spre plată, în termen de 5 zile lucrătoare de la data solicitării, în caz contrar plata se va efectua în limita sumelor aferente documentelor corect întocmite, prezentate inițial la decont; g)<!–>să specifice mențiunea „Manifestare/Acțiune/Proiect finanțat(ă) de Ministerul Culturii și Identității Naționale“ împreună cu sigla instituției și elementele de identitate vizuală prevăzute în Ghidul de identitate vizuală a Centenarului României (1918-2018) și al Primului Război Mondial, aprobat prin Ordinul ministrului culturii și identității naționale nr. 2.232/2018, pe toate tipăriturile, afișe, cataloage, alte materiale publicitare, pe copertele CD-urilor, cărților și altor bunuri similare rezultate în urma acestei/acestui manifestări/acțiuni/ proiect;h)–>să accepte controlul și verificările finanțatorului și al altor autorități cu atribuții în domeniul controlului financiar-fiscal, în legătură cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie finanțarea primită;i)<!–>să facă dovada la momentul decontului a contribuției de …….. % din valoarea totală a manifestării/acțiunii/proiectului finanțate prin documente justificative și documente de plată, dacă este cazul;j)–>să asigure înregistrarea în evidența contabilă a tuturor documentelor privind operațiunile aferente prezentului contract, precum și arhivarea acestora, conform reglementărilor contabile în vigoare;k)<!–>să notifice finanțatorul și să prezinte documentele corespunzătoare în termen de 7 zile de la apariția unor modificări cu privire la actele constitutive și/sau la informațiile furnizate cu ocazia prezentării cererii de finanțare sau pe parcursul derulării prezentului contract sau în cazul în care va fi supus unei proceduri de dizolvare sau lichidare;l)–>se obligă ca toate cheltuielile ce urmează a fi decontate de Ministerul Culturii și Identității Naționale în temeiul prezentului contract să nu mai fi fost sau să nu urmeze a fi decontate la orice alte instituții publice/organizații neguvernamentale.
+
Capitolul VIModificarea, rezilierea și încetarea contractului +
Articolul 15Modificarea contractului(1)<!–>Prezentul contract poate fi modificat numai în cazuri temeinic justificate, cu acordul ambelor părți, consemnat în scris prin act adițional.(2)–>Beneficiarul are obligația de a informa de îndată finanțatorul – cel mai târziu în termen de 48 de ore de la producere – cu privire la orice eveniment sau împrejurare de natură a cauza o modificare a manifestării/acțiunii/proiectului. Informarea va conține și descrierea condițiilor și a circumstanțelor în care manifestarea/acțiunea/proiectul se va desfășura sau a oricăror altor aspecte privind executarea prezentului contract.(3)<!–>Dacă cererea de modificare a contractului vine din partea beneficiarului, acesta trebuie să o adreseze finanțatorului cu cel puțin 15 (cincisprezece) zile înaintea momentului la care dorește ca această modificare să intre în vigoare.(4)–>Schimbarea adresei și modificarea contului bancar pot face obiectul unei simple notificări, cu toate că acest lucru nu va afecta opțiunea finanțatorului de a se opune alegerii făcute de beneficiar în privința contului bancar.(5)Suma maximă a finanțării nerambursabile menționată la art. 3 din contract nu poate fi majorată.
+
Articolul 16Rezilierea contractului(1)<!–>Prezentul contract poate fi reziliat de plin drept, fără a fi necesară intervenția instanței de judecată, în termen de 5 zile calendaristice de la data primirii notificării prin care părții în culpă i s-a adus la cunoștință că nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale, cu excepția situațiilor prevăzute la art. 13 lit. c) și lit. d), ipoteză în care contractul se consideră reziliat de plin drept, fără a mai fi necesară emiterea unei notificări.(2)–>Notificarea va putea fi comunicată în termen de 5 zile calendaristice de la data constatării neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a uneia sau a mai multor obligații contractuale.(3)<!–>Nerespectarea de către beneficiar a obligațiilor asumate prin acest contract atrage obligarea acestuia la restituirea parțială sau integrală a sumelor primite, la care se adaugă dobânda legală calculată la suma acordată.(4)–>Beneficiarul rămâne direct răspunzător pentru toate consecințele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa sau la inițiativa sa.
+
Articolul 17Încetarea contractuluiPrezentul contract încetează să producă efecte:a)<!–>la împlinirea termenului pentru care a fost încheiat;b)–>la data rezilierii acestuia;c)<!–>la data prezentării de către beneficiar a documentelor justificative în condițiile prevăzute de art. 11, art. 13 lit. c) și d) din prezentul contract;d)–>prin acordul părților;e)<!–>în alte situații prevăzute de legislația în materie.–>
+
Capitolul VIIForța majoră +
Articolul 18Forța majoră exonerează de răspundere părțile, în cazul neexecutării parțiale sau totale a obligațiilor asumate prin prezentul contract. Prin forță majoră se înțelege un eveniment independent de voința părților, imprevizibil și insurmontabil, apărut după încheierea contractului și care împiedică părțile să execute total sau parțial obligațiile asumate. Prevederile forței majore se aplică și cazului fortuit.
+
Articolul 19Partea care invocă forța majoră are obligația să o aducă la cunoștința celeilalte părți, în scris, în maximum 5 zile calendaristice de la apariție, iar dovada forței majore se va comunica în maximum 15 zile calendaristice de la producerea evenimentului. Dacă nu se procedează la anunțare în condițiile și termenele prevăzute, partea care invocă forța majoră va suporta toate daunele provocate celeilalte părți prin lipsa notificării.
+
Articolul 20Data de referință este ștampila poștei de expediere. Dovada va fi certificată de partea căreia i se opune cazul de forță majoră.
+
Capitolul VIIIClauze speciale +
Articolul 21Prevederile prezentului contract se completează cu dispozițiile legale în materie, aflate în vigoare.
+
Articolul 22Beneficiarul va prezenta raportul narativ care trebuie să cuprindă informații cu privire la gradul de realizare a obiectivelor propuse, precum și la gradul de mediatizare a manifestării/acțiunii/proiectului și reflectarea în presă a activităților derulate în cadrul manifestării/acțiunii/proiectului ce reprezintă obiectul prezentului contract.
+
Articolul 23(1)<!–>Beneficiarul își asumă integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terților din culpa sa pe parcursul derulării proiectului, finanțatorul fiind degrevat integral de orice responsabilitate.(2)–>Beneficiarul își asumă integral răspunderea pentru respectarea prevederilor legale cu privire la protecția muncii personalului însărcinat cu implementarea proiectului.(3)<!–>În nicio circumstanță și din niciun motiv finanțatorul nu poate fi tras la răspundere și obligat la plata de daune-interese pe durata desfășurării proiectului și, ca urmare, finanțatorul nu va accepta nicio cerere de despăgubire sau plăți suplimentare.(4)–>În cazul în care realizarea proiectului generează costuri suplimentare, aceste costuri vor fi acoperite pe cheltuiala beneficiarului.(5)<!–>Contractul în integralitatea sa, precum și toate drepturile și obligațiile decurgând din acesta nu pot face obiectul cesiunii; în caz de imposibilitate, neimputabilă beneficiarului, de a executa prevederile contractuale, activitatea poate fi preluată de succesorii săi în drepturi, cu aprobarea prealabilă a finanțatorului.(6)–>Beneficiarul va adopta o conduită adecvată, prin care va evita conflictul de interese și va informa imediat finanțatorul despre orice situație care dă naștere sau este posibil să dea naștere unui astfel de conflict.(7)<!–>Drepturile de proprietate intelectuală rezultate în urma implementării proiectului, precum și alte documente legate de proiect vor rămâne în patrimoniul beneficiarului, care, la solicitarea finanțatorului, va acorda acestuia dreptul de a utiliza gratuit și după cum consideră necesar informația cuprinsă în rapoartele proiectului, precum și rezultatele obținute, oricare ar fi forma acestora.(8)–>Beneficiarul are obligația de a despăgubi din surse proprii finanțatorul pentru toate cheltuielile efectuate împotriva oricăror reclamații și acțiuni în justiție ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete de invenție, mărci înregistrate, desene sau modele industriale, drepturi de autor) legate de activitățile necesare implementării proiectului și daune-interese, costuri, taxe și alte cheltuieli de orice natură, aferente violării dreptului de proprietate intelectuală.(9)<!–>Beneficiarul este de acord ca finanțatorul să publice date privind rezultatele implementării proiectului.(10)–>Neexercitarea de către finanțator a oricărui drept prevăzut în prezentul contract nu constituie o renunțare la acesta, iar finanțatorul va putea uza de acel drept oricând, până la stingerea tuturor obligațiilor beneficiarului față de aceasta.(11)În cazul în care, referitor la prezentul contract, apar modificări ale legislației aplicabile, părțile au obligația să depună toate diligențele, conform noilor reglementări, astfel încât să nu se abată de la obligațiile stabilite în cuprinsul acestuia.
+
Capitolul IXLitigii +
Articolul 24(1)<!–>Orice litigii apărute în legătură cu interpretarea sau executarea contractului se vor soluționa pe cale amiabilă, prin tratative directe.(2)–>Dacă după 15 zile de la începerea negocierilor părțile nu reușesc să rezolve în mod amiabil o divergență contractuală, oricare din părți se poate adresa, pentru competentă soluționare, instanțelor judecătorești competente naționale.
+
Capitolul XTransparență +
Articolul 25Contractul de finanțare, inclusiv anexele sale, precum și informațiile și documentele vizând executarea acestora constituie informații de interes public în condițiile prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, cu respectarea excepțiilor prevăzute de aceasta și a celor stabilite prin prezentul contract.
+
Articolul 26Următoarele elemente, așa cum rezultă acestea din contractul de finanțare și anexele acestuia, inclusiv, dacă e cazul, din actele adiționale prin care se aduc modificări contractului sau anexelor sale, nu pot avea caracter confidențial: a)<!–>denumirea proiectului, denumirea completă a beneficiarului și, dacă aceștia există, a partenerilor, data de începere și cea de finalizare ale proiectului, date de contact – minimum o adresă de e-mail și număr de telefon – funcționale pentru echipa proiectului; locul de implementare a proiectului – localitate, județ, regiune și, dacă proiectul include activități care se adresează publicului, adresa exactă și datele de contact pentru spațiile dedicate acestor activități în cadrul proiectului;b)–>valoarea totală a finanțării acordate, exprimată atât ca sumă concretă, cât și ca procent din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului, precum și valoarea plăților efectuate;c)<!–>dimensiunea și caracteristicile grupului-țintă și, după caz, beneficiarii finali ai proiectului;d)–>informații privind resursele umane din cadrul proiectului: date personale, denumirea postului, timpul de lucru; e)<!–>rezultatele estimate și cele realizate ale proiectului, atât cele corespunzătoare obiectivelor, cât și cele corespunzătoare activităților, cu referire la indicatorii stabiliți;f)–>denumirea furnizorilor de produse, prestatorilor de servicii și executanților de lucrări contractați în cadrul proiectului, precum și obiectul contractului, valoarea acestuia și plățile efectuate;g)<!–>elemente de sustenabilitate a rezultatelor proiectului.–>
+
Capitolul XIConfidențialitate +
Articolul 27În cazul în care există documente, secțiuni, sau informații din proiect a căror publicare ar aduce atingere principiului concurenței loiale, respectiv proprietății intelectuale ori altor dispoziții legale aplicabile, părțile vor menționa aceste informații cu caracter confidențial într-o anexă, alături de motivele pentru care este necesară confidențialitatea.
+
Articolul 28Autoritatea contractantă, beneficiarul și, după caz, partenerii sunt exonerați de răspunderea pentru dezvăluirea de documente sau informații stabilite de părți ca fiind confidențiale dacă:a)<!–>informația a fost dezvăluită după ce a fost obținut acordul scris al celeilalte părți contractante pentru asemenea dezvăluire saub)–>partea a fost obligată în mod legal să dezvăluie informația.
+
Capitolul XIIProtecția datelor cu caracter personal +
Articolul 29Datele cu caracter personal, așa cum sunt acestea definite în Legea nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare, colectate în cadrul proiectului sunt folosite în scopul îndeplinirii obiectivelor proiectului, în scop statistic, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
+
Articolul 30Datele cu caracter personal ale grupului-țintă și, după caz, ale beneficiarilor finali ai proiectului nu pot fi prelucrate și publicate, pentru informarea publicului, decât cu informarea prealabilă a acestora asupra scopului prelucrării sau publicării și obținerea consimțământului acestora, în condițiile legii.
+
Capitolul XIIIPublicarea datelor +
Articolul 31Beneficiarul este de acord ca documentele și informațiile menționate la cap. X art. 26 referitor la transparență să fie publicate de către autoritatea contractantă.
+
Capitolul XIVClauze finale +
Articolul 32Prezentul contract intră în vigoare la data semnării sale.
+
Articolul 33Responsabilii cu urmărirea derulării prezentului contract, prin intermediul cărora cele două părți vor ține legătura permanent, sunt:din partea finanțatorului: …………….Număr de telefon: ……………………. <!–>din partea beneficiarului: ………………….Număr de telefon: …………………….–>
+
Articolul 34Prezentul contract s-a încheiat astăzi, în 2 exemplare cu valoare de original, câte unul pentru fiecare parte contractantă.<!–>Ministerul Culturii și Identității Naționale–>

Ministrul culturii și identității naționale, <!–>
…………………………………..–>
Secretar de stat,<!–>
……………../…………..–>
Secretar general,<!–>
……………../…………..–>
Director Direcția economică,<!–>
………………………….–>
Direcția de specialitate <!–>
(inițiatoare a Notei de fundamentare)–>
…………………………………<!–>
Serviciul juridic, contencios–>
……………………………………..<!–>
Beneficiar,–>
………………………..<!–>
Manager general/Director general/Președinte etc.–>
………………………../…………………..<!–>
Director economic/Contabil-șef etc.–>
……………………………….. <!–>–>
+
Anexa nr. 1<!–>la Contractul de finanțare nr. ……………../…………–>
DEVIZ ESTIMATIV<!–>
Programul de finanțare nerambursabilă a manifestărilor, acțiunilor și proiectelor de aniversare–>
a Centenarului României (1918-2018) și a Primului Război Mondial<!–>–>
Denumirea beneficiarului: <!–>Denumirea proiectului: –>Perioada de desfășurare: <!–>Locul de desfășurare: –>Capitolele de cheltuieli eligibile:lei<!–>

a) costuri de producție–>
b) închirieri de spații și aparatură<!–>
c) onorarii (drept de autor și drepturi conexe)–>
d) prestări servicii (colaboratorii, alte servicii)<!–>
e) premii–>
f) cheltuieli ocazionate de cazare și transportul intern și internațional ale participanților/invitaților<!–>
g) diurna pentru participanți–>
h) tipărituri<!–>
i) acțiuni promoționale și de publicitate–>
TOTAL (a …. i) (lei):<!–>

–><!–>
Ministerul Culturii și Identității Naționale–>


Director Direcția economică,<!–>
………………………………..–>
Director D.I.N.,<!–>
……………………………….–>
Beneficiar,<!–>
………………………………–>
Președinte,<!–>
……………………………….–>
Contabil/Director economic,<!–>
………………………………–><!–>–> +
Anexa nr. 2<!–>la Contractul de finanțare nr. ……………../…………–>
GRAFIC de finanțare nerambursabilă pe activități<!–>–>
Denumirea solicitantului: Denumirea manifestării/acțiunii/proiectului: ………………………………………………..<!–>

Data depunerii cererii de tragere–> Etapele manifestării/ acțiunii/proiectului<!–> Activități specifice pe categorii de cheltuieli eligibile din deviz–> Suma de plată (cf. contractului de finanțare nerambursabilă)<!–>
Tranșa 1*–>
Etapa de pregătire a manifestării/acțiunii/proiectului<!–>
Subtotal 1–>
Tranșa 2<!–>
Etapa de pregătire a manifestării/acțiunii/proiectului–>
Subtotal n<!–>
Ultima tranșă**–>
Etapa finală a manifestării/acțiunii/proiectului<!–>
Subtotal x–>
Total general <!–>(subtotal 1 + subtotal n + subtotal x)–>

<!–>* Maximum 10% din valoarea finanțată.–>** Minimum 15% din valoarea finanțată.<!–>
Ministerul Culturii și Identității Naționale –>
Director, Direcția economică,<!–>
…………………………………..–>
Direcția de specialitate (inițiatoare a Notei de fundamentare)<!–>
Beneficiar,–>
Manager general/Director general/Președinte, <!–>
……………………………………………………………………..–><!–>
–> +
Anexa nr. 3<!–>la Contractul de finanțare nr. ……………../…………–>
CERERE DE TRAGERE<!–>–>
……………………………….., cu sediul social în …………………………….., str. ………………………….. nr. …., cod poștal …………., cod fiscal …………….., având contul IBAN ………………………. deschis la ………………., reprezentat prin …………………………….., manager general/director general/director/președinte/etc., și ………………………………., director economic/contabil-șef, în calitate de beneficiar,<!–>în baza contractului pentru finanțare nerambursabilă nr. …………………… din …………………….. vă rugăm să alocați în baza prezentei cereri de tragere suma de ………………………… lei, din finanțarea nerambursabilă în valoare de …………………. lei, reprezentând tranșa nr. …. .–>Aceasta sumă va fi utilizată pentru plata cheltuielilor eligibile aferente activităților desfășurate în perioada ………………. .<!–>Documentele justificative, prevăzute în anexa nr. 4 la contractul de finanțare, sunt anexate la prezenta în copii certificate pentru conformitate cu originalul.–>Situația finanțării la data prezentei cereri de tragere:

Suma totală aprobată conform contractului de finanțare<!–> Suma acordată până la data prezentei cereri de tragere–> Suma solicitată prin prezenta cerere de tragere<!–> Suma aprobată prin prezenta cerere de tragere–> Suma totală trasă din finanțare, inclusiv suma aprobată prin prezenta cerere de tragere<!–> Suma rămasă de tras din finanțarea aprobată (col. 1-5)–>
(1)<!–> (2)–> (3)<!–> (4)–> (5)<!–> (6)–>

<!–>–>Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declarații, declar că am verificat datele din prezenta cerere și, în conformitate cu informațiile furnizate, o declar corectă și completă.<!–>NOTĂ:Coloanele nr. 1, 2 și 3 se completează de către beneficiar, iar coloanele nr. 4, 5 și 6 de către personalul Ministerului Culturii și Identității Naționale, după aprobare.–><!–>
Beneficiar,–>
………………………..<!–>
Manager general/Director general/Președinte etc.,–>
………………………..<!–>–>
<!–>–> +
Anexa nr. 4 <!–>la Contractul de finanțare nr. ……………../…………–>GHID privind plata sumelor alocate <!–>1.–>Condiții necesare efectuării plăților Plata sumelor reprezentând finanțare nerambursabilă se efectuează prin virament bancar, din bugetul Ministerului Culturii și Identității Naționale (MCIN), în contul bancar al beneficiarului, în baza facturilor și a cererilor de tragere, în original, și a documentelor justificative depuse de beneficiar.<!–>2.–>Justificarea cheltuielilor efectuatePentru a fi acceptate drept cheltuieli eligibile, documentele prezentate în dosarul de decont trebuie să facă dovada legăturii directe dintre cheltuielile efectuate și activitățile desfășurate în cadrul proiectului.<!–>Toate cheltuielile vor fi efectuate în perioada cuprinsă între data semnării contractului de finanțare nerambursabilă și în timpul manifestării/acțiunii/proiectului și în scopul exclusiv al acestuia. –>Acceptarea cheltuielilor este condiționată în mod obligatoriu de îndeplinirea următoarelor criterii:Documentele justificative (facturi, chitanțe, avize etc.) primite de la furnizorii de servicii/produse/lucrări trebuie să fie emise pe numele beneficiarului finanțării;Documentele justificative trebuie să fie înscrise cu toate informațiile necesare din punctul de vedere al formei, respectiv seria și numărul documentului, data emiterii și cea a scadenței, emitentul documentului cu toate datele de identificare, codul de identificare fiscală, conturile bancare și banca unde sunt deschise acestea, și să fie semnate;Angajamentele legale și documentele justificative trebuie să aibă înscrisă denumirea exactă și detaliată a produselor sau serviciilor achiziționate în vederea implementării activităților proiectului;Documentele justificative trebuie sa fie însoțite de dovada plății, respectiv ordin de plată vizat de bancă/ordin de plată electronic evidențiat în extrasul de cont, extrasul de cont emis de bancă în care sa fie evidențiate plățile aferente proiectului, chitanță, bon fiscal, alte documente legale care să justifice plata;Documentele justificative emise de furnizorii bunurilor și serviciilor din afara granițelor României, pe numele beneficiarului, vor fi prezentate în dosarul de decont împreună cu dovada plații lor, însoțite de traducerea în limba română și semnate;Achiziția produselor, serviciilor și lucrărilor necesare implementării proiectelor de către beneficiari se realizează cu respectarea prevederilor Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare. Nerespectarea legislației referitoare la achizițiile publice va determina stabilirea ca neeligibilă a respectivei cheltuieli.Achiziționarea de produse sau servicii se poate efectua direct în cazul în care valoarea estimată, fără TVA, este mai mică de 132.519 lei, respectiv lucrări, în cazul în care valoarea estimată a achiziției, fără TVA, este mai mică de 441.730 lei, în conformitate cu prevederile Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare.În cazul achiziționării directe, beneficiarul finanțării are obligația să facă dovada prospectării pieței pentru produsele/serviciul/lucrarea achiziționată, să anexeze un raport (tabel) de prezentare comparativă a ofertelor primite de la operatorii economici.Dovada selecției de oferte și a atribuirii achiziției se face prin anexarea, în spatele documentelor justificative, a cererii de ofertă transmise la furnizori/prestatori (cu detalierea produselor/serviciilor solicitate, ofertele primite de la furnizori/prestatori, tabelul comparativ al ofertelor sau proces- verbal de selecție/atribuire, asumat de către reprezentantul legal al beneficiarului sau un responsabil/comisie numit(ă) de către acesta.<!–>3.–>Prezentarea dosarelor de plată de către beneficiarii finanțărilor nerambursabileBeneficiarii vor depune documentele justificative la termenele convenite în contractele de finanțare, îndosariate în ordinea stabilită în devizul anexat la contractul de finanțare. În aceeași ordine vor fi înscrise și în raportul financiar.<!–>Dosarele de decont vor conține, în mod obligatoriu, elementele de identificare ale manifestării/acțiunii/proiectului, respectiv denumirea beneficiarului, denumirea (titlul) proiectului, numărul contractului de finanțare.–>Dosarele de decont vor conține un OPIS al documentelor depuse, semnat de către beneficiar. În conținutul său va fi obligatorie păstrarea ordinii în care sunt așezate documentele în dosar.<!–>Documentele justificative din cadrul dosarului de decont vor fi prezentate în copie lizibilă cu mențiunea „conform cu originalul“ și semnate de către beneficiar pe fiecare pagină.–>Cererea de tragere întocmită de beneficiarul finanțării, în original, necesară pentru plată, va fi inclusă în dosarul de decont.<!–>4.–>Modul de ordonare și aranjare a documentelor în dosarul de decontDocumentele vor avea următoarea ordine:1.<!–>Cererea de tragere, în original, întocmită de beneficiarul finanțării nerambursabile către MCIN în vederea decontării, semnată de către reprezentantul legal al beneficiarului finanțării;2.–>OPIS-ul documentelor justificative anexate;3.<!–>Documentele justificative, separate pe categorii de cheltuieli eligibile.5.–>Lista documentelor justificative ce vor fi anexate in dosarul de decont <!–>Aceste documente justificative ale cheltuielilor de implementare reprezintă cerințe obligatorii pentru stabilirea eligibilității cheltuielilor, în vederea decontării acestora.–>

Tip cheltuială<!–> Document justificativ–> Documentul care atestă efectuarea plății<!–>
Costuri de producție –> • dovada procedurii de achiziție; <!–>• contract sau comandă, dacă este cazul; –>• factură, cu detalierea bunurilor achiziționate, UM, cantitate, preț; <!–>• avizul de expediție, pentru bunurile livrate, atașat la factura aferentă; –>• N.I.R. (nota internă de recepție); <!–>• bonul de consum pentru materialele achiziționate și consumate; –>• raportul de producție sau de activitate periodică, dacă din bunurile consumate a rezultat un alt bun; <!–>• dovada plății–> – ordin de plată; <!–>– chitanță, bon fiscal, dispoziția de plată (în cazul plăților în numerar); –>– extras de cont din care să rezulte viramentele/registrul de casă<!–>
Închirieri de spații și aparatură –> Închiriere săli, spații pentru derularea unor spectacole, închiriere aparatură pentru sonorizare; iluminare; video-proiecție: <!–>• cereri de oferte; –>• oferte; <!–>• document justificativ de prospecție a pieței sau proces-verbal de selecție a ofertelor, după caz; –>• contract de închiriere cu deținătorul spațiilor/echipamentelor; • proces-verbal de predare-primire a bunurilor închiriate; <!–>• factura emisă de deținătorul spațiilor/echipamentelor; –>• dovada plății<!–> – ordin de plată; –>– chitanță, dispoziția de plată (în cazul plăților în numerar); <!–>– extras de cont din care să rezulte viramentele/registrul de casă–>
Onorarii (drepturi de autor/conexe)<!–> • contractul de drept autor/drepturi conexe cu respectarea prevederilor legale, încheiat în baza Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturi conexe, cu modificările și completările ulterioare, în care se menționează clar obiectul contractului, valoarea contractului, modalitatea de plată, perioada de valabilitate a contractului și termenele de predare; –>• statul de plată a onorariilor, cu înscrierea în clar a sumelor reținute la sursă (semnat de titularul dreptului de autor/drepturi conexe – în cazul plăților în numerar), semnat de beneficiarul finanțării nerambursabile; <!–>• dovada achitării sumelor reținute la sursă, potrivit legislației în vigoare; –>• raport vizat de beneficiar/proces-verbal de recepție a lucrării, în care se specifică îndeplinirea obiectului contractului; <!–>• dovada plății către beneficiarul de contract–> – ordin de plată – pentru onorarii, contribuții și impozite; <!–>– dispoziția de plată (în cazul plăților în numerar) și registrul de casă; –>– extras de cont din care să rezulte viramentele; <!–>– stat de plată care să conțină semnătura titularului dreptului de autor, pentru confirmarea primirii banilor–>
Diurnă <!–>– la nivelul prevăzut de legislația în vigoare aplicabilă pentru salariații instituțiilor publice–> • tabel nominal cu datele de identitate ale beneficiarilor de diurnă, cu precizarea sumelor primite, perioada și semnăturile beneficiarilor diurnei; <!–>• copia actului de identitate; –>• dovada plății<!–> – ordin de plată/dispoziția de plată (în cazul plăților în numerar); –>– extras de cont/registrul de casă<!–>
Prestări servicii (colaboratori, alte servicii) –> Colaboratori: <!–>• contractele de prestări servicii încheiate, în baza Codului civil, cu respectarea prevederilor legale, pe perioada derulării proiectului finanțat de Ministerul Culturii și Identității Naționale, în care se vor menționa obligatoriu obiectul și valoarea contractului, tipul activității, perioada de valabilitate a contractului și termenele de finalizare; –>• statul de plată, cu înscrierea în clar a sumelor reținute la sursă (semnat de colaborator – în cazul plăților în numerar), semnat de beneficiarul finanțării; <!–>• dovada achitării sumelor reținute la sursă, potrivit legislației în vigoare; –>• dovada plății către beneficiarul de contract; <!–>• copia actului de identitate a colaboratorului; –>• raport/proces-verbal de recepție a serviciului, vizat de beneficiar, în care se specifică îndeplinirea obiectului contractului. <!–>Alte servicii: –>• cereri de ofertă; <!–>• oferte; –>• document justificativ de prospecție a pieței sau proces-verbal de selecție a ofertelor, după caz; <!–>• contract de prestări servicii sau comandă; –>• factură, cu detalierea serviciilor prestate; <!–>• proces-verbal de recepție a serviciilor (acolo unde este cazul); –>• alte documente, după caz (aviz de expediție, notă de intrare-recepție, bon de consum etc.); <!–>• dovada plății–> – ordin de plată – pentru remunerații, sumele reținute la sursă (contribuții și impozite); <!–>– dispoziția de plată și registrul de casă (în cazul plăților în numerar); –>– stat de plată care să conțină semnătura prestatorului, pentru confirmarea primirii banilor; <!–>– extras de cont din care să rezulte viramentele; –>– ordin de plată – pentru valoarea achitată și extras de cont; <!–>– chitanță/bon fiscal, dispoziția de plată; –>– registrul de casă – pentru plățile în numerar<!–>
Premii–> • regulament de premiere; <!–>• proces-verbal de jurizare; –>• stat de plată cu înscrierea în clar a sumelor reținute la sursă (semnat de titularul dreptului de autor/drepturi conexe – în cazul plăților în numerar), semnat de beneficiar; <!–>• copia actului de identitate a titularilor premiilor; –>• dovada achitării sumelor nete și a sumelor reținute la sursă, potrivit legislației în vigoare<!–> – ordin de plată – pentru onorarii, contribuții și impozite; –>– dispoziția de plată și registrul de casă (în cazul plăților în numerar); <!–>– extras de cont din care să rezulte viramentele–>
Cazare<!–> • cereri de ofertă; –>• oferte; <!–>• document justificativ de prospecție a pieței sau proces-verbal de selecție a ofertelor, după caz; –>• contract de prestări servicii; <!–>• factură emisă de prestatorul de servicii; –>• diagrama locurilor de cazare pe perioadele vizate, numărul persoanelor cazate, durata cazării, confirmată de prestatorul serviciilor hoteliere și de către beneficiarul finanțării nerambursabile; <!–>• dovada plății–> – ordin de plată – pentru onorarii, contribuții și impozite; <!–>– dispoziția de plată și registrul de casă (în cazul plăților în numerar); –>– extras de cont din care să rezulte viramentele<!–>
Transport intern și internațional –> Transportul rutier cu autoturism/microbuz sau alte autovehicule destinate transportului de persoane (auto personal/vehicule închiriate/servicii prestate de către firme de transport) – se decontează consumul legal, potrivit certificatului de înmatriculare al vehiculului (consum legal exprimat în litri/ 100 km x preț/1 litru de benzină x nr. de km. parcurși); <!–>• certificatul de înmatriculare al vehiculului sau declarație pe propria răspundere privind consumul autoturismului/ microbuzului; –> – ordin de plată; <!–>– chitanță, dispoziția de plată, biletul/tichetul de călătorie, bonul fiscal, BCF (în cazul plăților în numerar); –>– extras de cont din care să rezulte viramentele/registrul de casă (pentru plăți în numerar)<!–>
–> • contract de închiriere a autovehiculelor/de prestări servicii, după caz; <!–>• dovada aplicării procedurii de achiziție, în condițiile Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare (închirieri auto/prestări servicii de către firme de transport); –>• factură, care trebuie să conțină toate informațiile despre rută și numărul de persoane transportate; <!–>• foaie de parcurs, după caz, completată potrivit legii; –>• tabel centralizator întocmit, semnat de beneficiar, cuprinzând numele și prenumele persoanelor care au călătorit, ruta, data, km parcurși (pentru transport cu microbuz, autocar etc); <!–>• ordin de deplasare (delegație), după caz; –>• bonul fiscal de combustibil, ștampilat, datat cu cel mult 24 de ore înainte de efectuarea deplasării sau datat în timpul programului; <!–>• dovada plății; –>Pentru transport feroviar: <!–>• ordin de deplasare (delegație), după caz; –>• tichetele/biletele de călătorie; <!–>• tabel centralizator întocmit, semnat și ștampilat de beneficiar, cuprinzând numele și prenumele persoanelor care au călătorit, ruta, seria și numărul biletului, data, prețul biletului; –>Pentru transport aerian: <!–>• oferte; –>• cereri ofertă; <!–>• document justificativ de prospecție a pieței sau proces verbal de selecție a ofertelor, după caz; –>• tichetele/biletele de călătorie; <!–>• ordin de deplasare (delegație), după caz; –>• talonul de îmbarcare; <!–>• contract de prestări servicii; –>• factură, cu descrierea explicită a cheltuielii efectuate; <!–>• dovada plății–> <!–>
Tipărituri –>Acțiuni promoționale și de publicitate<!–> Afișe, pliante, programe, broșuri, bannere, mesh-uri, roll-up, publicitate în presa scrisă: –>• cereri de ofertă; <!–>• oferte; –>• document justificativ de prospecție a pieței sau proces-verbal de selecție a ofertelor, după caz; <!–>• contract de prestări servicii sau comandă; –>• aviz de însoțire a mărfii și/sau proces-verbal de predare-primire; <!–>• factură, cu detalierea serviciilor prestate; –>• note intrare recepție (N.I.R); <!–>• bon consum, pentru materiale achiziționate și consumate; –>• 1 exemplar din fiecare material tipărit; <!–>• print screen prezentări online; –>• declarație pe propria răspundere conform căreia tipăriturile sau distribuit cu titlu gratuit; <!–>• în cazul contractelor de promovare prin spoturi publicitare (radio, tv, online) se vor preciza timpii de difuzare/intervalul orar pe zile și se va prezenta dovada acestora de la televiziunea/ postul radio care le-a difuzat; –>• declarație unde au fost amplasate bannerele și fotografii; <!–>• toate materialele vor fi achiziționate și consumate în timpul proiectului și în scopul exclusiv al acestuia; –>• dovada plății<!–> – ordin de plată; –>– chitanța, bon fiscal, dispoziția de plată (în cazul plăților în numerar); <!–>– extras de cont din care să rezulte viramentele/registrul de casă–>

<!–>–><!–>–> +
Anexa nr. 3 <!–>la ghid–>Solicitant: …………………………<!–>Nr. de înregistrare la Ministerul Culturii și Identității Naționale a dosarului de finanțare: ………………………..–>
Grilă de evaluare <!–>–>

Nr. crt.<!–> Criterii de punctaj–> Condiții<!–> Punctaj–> Punctaj acordat<!–> Observații –>
1.<!–> Proiectul are anvergură–> regională<!–> 5 p–>
națională<!–> 10 p–>
internațională<!–> 15 p–>
2.<!–> Solicitantul are parteneri –> regionali<!–> 5 p–>
naționali<!–> 10 p–>
internaționali<!–> 15 p–>
3.<!–> Dimensiunea grupului-țintă–> <500 persoane<!–> 5 p–>
≥ 500 persoane și <1.000 persoane<!–> 10 p–>
> 1.000 persoane<!–> 15 p–>
4.<!–> Experiența organizației neguvernamentale în proiecte privind manifestări/acțiuni/proiecte culturale–> 1-2 proiecte<!–> 3 p–>
3-5 proiecte<!–> 5 p–>
mai mult de 5 proiecte<!–> 10 p–>
5.<!–> Experiența echipei de realizare a proiectului în realizarea altor proiecte (numărul total de proiecte în care au fost implicați membrii echipei de realizare a proiectului)–> 1-2 proiecte<!–> 5 p–>
3-5 proiecte<!–> 10 p–>
mai mult de 5 proiecte<!–> 15 p–>
6.<!–> Diversitatea activităților eligibile propuse prin proiect–> 1-2 activități eligibile<!–> 3 p–>
3-5 activități eligibile<!–> 5 p–>
mai mult de 5 activități eligibile<!–> 10 p–>
7.<!–> Diversitatea grupului-țintă –> 1-2 categorii eligibile<!–> 3 p–>
3 sau mai multe categorii eligibile<!–> 5 p–>
8.<!–> Contribuția proprie se acordă–> 1-2,99%<!–> 1 p–>
3-4,99%<!–> 2 p–>
5-6,99%<!–> 4 p–>
7-9,99%<!–> 7 p–>
10-11,99%<!–> 10 p–>
12-14%<!–> 12 p–>
15%<!–> 15 p–>
PUNCTAJ OBȚINUT<!–>

–><!–>–>

+
Anexa nr. 4 <!–>la ghid –>
DECLARAȚIE DE IMPARȚIALITATE<!–>–>
Subsemnatul/Subsemnata, ……………………………………, domiciliat(ă) în ………………………………………., posesor al BI/CI seria ……. nr. ……………., eliberat(ă) de ………….. la data de ………………….., în calitate de președinte/membru titular/membru supleant al Comisiei de selecție/Comisiei de soluționare a contestațiilor, cunoscând prevederile legale referitoare la falsul în declarații, declar că:• nu sunt soț, rudă sau afin până la gradul al doilea inclusiv, cu niciunul dintre solicitanți;<!–>• nu am avut în ultimii 2 ani și nu am în perioada de derulare a selecției raporturi contractuale încheiate cu niciunul dintre solicitanți;–>• nu fac parte din consiliul de administrație sau din orice alt organ de conducere sau de administrare al vreunuia dintre solicitanți;<!–>• nu am niciun interes patrimonial sau nepatrimonial care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor ce îmi revin în calitate de membru, în legătură cu ofertele culturale depuse în cadrul sesiunii de selecție.–><!–>În cazul în care, pe durata activității Comisiei, voi constata că mă aflu în vreuna din situațiile de incompatibilitate enumerate, voi declara imediat acest lucru președintelui Comisiei de selecție/Comisiei de soluționare a contestațiilor sau secretarului și mă voi retrage din Comisie.–>Declar că am verificat datele din prezenta declarație, pe care o declar completă și corectă.<!–>
Semnătura,–>
Data,<!–>–>
<!–>
–>
+
Anexa nr. 5 <!–>la ghid–>
Grila pentru analiza conformității administrative și a eligibilității solicitantului<!–>–>
Solicitant: …………………………<!–>Nr. de înregistrare la Ministerul Culturii și Identității Naționale a dosarului de finanțare: ………………………..–>

Conformitate administrativă și criterii de eligibilitate<!–> Îndeplinirea criteriului de eligibilitate–>
Da<!–> Nu–> Observații<!–>
Solicitantul I. Conformitate–>
1.<!–> Dosarul de finanțare a fost depus în cadrul sesiunii de înscriere organizată de Ministerul Culturii și Identității Naționale, în condițiile prevăzute prin Ghidul de finanțare –>
2.<!–> Dosarul de finanțare al solicitantului cuprinde:–>
2.1<!–> cererea de finanțare, conform formularului prevăzut în anexa nr. 1 la ghid, în original, semnată și ștampilată de către reprezentantul legal–>
2.2<!–> actul de înființare, în copie certificată „conform cu originalul“ (lege/hotărâre a Guvernului/hotărâre judecătorească, actul constitutiv și statutul etc., după caz)–>
2.3<!–> certificatul de înscriere în Registrul asociațiilor și fundațiilor, unde este cazul, în conformitate cu legislația în vigoare, în copie certificată „conform cu originalul“; în situația în care solicitantul nu se supune înscrierii în niciun registru, se va depune actul normativ prin care a fost înființat;–>
2.4<!–> certificatul de atestare fiscală emis de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanțelor Publice, precum și certificatul fiscal emis de administrațiile locale, aflate în termen de valabilitate, în original–>
2.5<!–> certificatul de înregistrare fiscală, în copie certificată „conform cu originalul“;–>
2.6<!–> adeverință/extras din Registrul asociațiilor și fundațiilor, eliberat de către instanța competentă/Ministerul Justiției, care atestă că acesta nu se află în procedură de dizolvare, nu mai vechi de 30 de zile de la data emiterii, sau alte acte doveditoare ale dobândirii personalității juridice, în copii certificate „conform cu originalul“ și semnate pe fiecare pagină–>
2.7<!–> dovada existenței altor surse atrase/proprii, după caz–>
2.8<!–> CV-urile membrilor echipei–>
II. Eligibilitate<!–> Îndeplinirea criteriului de eligibilitate–>
Da<!–> Nu–> Observații<!–>
3.–> Orientarea manifestărilor, acțiunilor și proiectelor este în acord cu tematica Centenarului României (1918-2018) și a Primului Război Mondial.<!–>
4.–> Este persoană juridică de drept privat fără scop patrimonial, înființată în conformitate cu prevederile legale.<!–>
5.–> Nu are datorii la bugetul de stat sau la bugetul local.<!–>
6.–> Nu se află in stare de dizolvare.<!–>
Rezultatul evaluării:–> Selectat<!–> Respins–>

<!–>NOTE:1.–>Lipsa unui document, depunerea acestuia sub o altă formă, precum și neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate atrag respingerea dosarului de finanțare.2.<!–>La rubrica „Îndeplinirea criteriului de eligibilitate“ se bifează, după caz, cu „Da“ sau „Nu“ îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv și se înscriu comentariile de rigoare.–><!–>–>–-<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters