GHID ESMA din 7 octombrie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 853 din 22 octombrie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulPUS IN APLICARENORMA 23 07/10/2019
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LANORMA 23 07/10/2019
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DENORMA 23 07/10/2019
ActulPUS IN APLICARENORMA 23 07/10/2019
ActulREFERIT DENORMA 23 07/10/2019





Notă
Conținut de NORMA nr. 23 din 7 octombrie 2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 853 din 22 octombrie 2019.
I.Domeniu de aplicareCui i se aplică? 1.<!–>Prezentul ghid se aplică autorităților competente și firmelor de investiții, astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (1) pct. 1 din MiFID II.–>Ce se aplică?2.<!–>Ca urmare a aplicării MiFID II și a art. 7 din Regulamentul 2017/565, prezentul ghid modifică ghidul ESMA referitor la secțiunea C pct. 6 și secțiunea C pct. 7 (ESMA/2015/1341) care a fost elaborat pentru a clarifica pct. 6 și 7 ale secțiunii C din anexa 1 la MiFID, astfel cum a fost completată prin articolul 38 din Regulamentul 1.287/2006/CE.–>Când se aplică?3.<!–>Prezentul ghid începe să se aplice la două luni după data publicării pe site-ul ESMA în toate limbile oficiale ale UE.–>II.Referințe legislative și abrevieri +
Referințe legislative<!–>

Regulamentul ESMA–> Regulamentul (UE) nr. 1.095/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorității europene de supraveghere (Autoritatea europeană pentru valori mobiliare și piețe), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE și de abrogare a Deciziei 2009/77/CE a Comisiei^1<!–>^1 Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 331 din 15.12.2010, p. 84.–>
MiFID II<!–> Directiva 2014/65/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 15 mai 2014 privind piețele instrumentelor financiare și de modificare a Directivei 2002/92/CE și a Directivei 2011/61/UE^2–>^2 Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 173 din 12.6.2014, p. 349.<!–>
MiFID–> Directiva 2004/39/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 21 aprilie 2004 privind piețele instrumentelor financiare, de modificare a Directivelor 85/611/CEE și 93/6/CEE ale Consiliului și a Directivei 2000/12/CE a Parlamentului European și a Consiliului și de abrogare a Directivei 93/22/CEE a Consiliului^3<!–>^3 Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 145 din 30.4.2004, p. 1-44.–>
Regulamentul (UE) 2017/565<!–> Regulamentul delegat (UE) 2017/565 al Comisiei din 25 aprilie 2016 de completare a Directivei 2014/65/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește cerințele organizatorice și condițiile de funcționare aplicabile firmelor de investiții și termenii definiți în sensul directive menționate^4–>^4 Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 173 din 12.6.2014, p. 349.<!–>
Regulamentul (CE) nr. 1.287/2006–> Regulamentul (CE) nr. 1.287/2006 al Comisiei din 10 august 2006 de punere în aplicare a Directivei 2004/39/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind obligațiile întreprinderilor de investiții de păstrare a evidenței și înregistrărilor, raportarea tranzacțiilor, transparența pieței, admiterea de instrumente financiare în tranzacții și definiția termenilor în sensul directivei în cauză^5<!–>^5 Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 145 din 30.4.2004, p. 1.–>

+
Abrevieri<!–>

ESMA Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe
UE Uniunea Europeană

–>III.<!–>Obiect1.–>Prezentul ghid (denumit în continuare „ghidul“) are ca scop modificarea ghidului referitor la secțiunea C pct. 6 și secțiunea C pct. 7 (denumit în continuare „ghidul modificat“), adoptat de ESMA în octombrie 2015 pentru a asigura o aplicare comună, uniformă și consecventă a art. 4 alin. (1) pct. 17, coroborat cu secțiunea C pct. 6 și secțiunea C pct. 7 din anexa 1 la MiFID, astfel cum a fost completată prin art. 38 din Regulamentul (CE) nr. 1.287/2006.2.<!–>Ghidul se publică în urma intrării în vigoare și aplicării MiFID II și a Regulamentului (UE) 2017/565 de completare, care au abrogat și au înlocuit MiFID și Regulamentul (CE) nr. 1.287/2006 de punere în aplicare. Ghidul actualizează ghidul modificat în vederea adaptării sale la noul cadru de reglementare al MiFID II, fără modificări de fond.Prin urmare, ESMA a considerat că organizarea unei consultări publice deschise și realizarea unei analize a costurilor și beneficiilor aferente nu sunt proporționale în conformitate cu art. 16 alin. (2) din Regulamentul ESMA.–>3.<!–>Ghidul modificat și ghidul se publică la inițiativa ESMA în temeiul art. 16 din Regulamentul ESMA. Ghidul clarifică art. 4 alin. (1) pct. 2 din MiFID II, coroborat cu secțiunea C pct. 6 și secțiunea C pct. 7 din anexa 1 la MiFID II și cu art. 7 din Regulamentul 2017/565.IV.–>Obligații de conformare și raportare +
Statutul ghidului<!–>1.–>În conformitate cu art. 16 alin. (3) din Regulamentul ESMA, autoritățile competente și participanții la piețele financiare trebuie să depună toate eforturile pentru a respecta ghidul.2.Autoritățile competente cărora li se aplică prezentul ghid trebuie să se conformeze prin includerea lui în cadrele lor juridice și/sau de supraveghere naționale, după caz, inclusiv în cazul în care ghiduri specifice vizează, în principal, participanții la piețele financiare. În acest caz, autoritățile competente trebuie să asigure, prin activități de supraveghere, respectarea ghidului de către participanții la piețele financiare.
+
Cerințe de raportare <!–>3.–>În termen de două luni de la data publicării ghidului pe site-ul ESMA în toate limbile oficiale ale UE, autoritățile competente cărora li se aplică acest ghid trebuie să informeze ESMA dacă (i) respectă, (ii) nu respectă, dar intenționează să respecte sau dacă (iii) nu respectă și nu intenționează să respecte ghidul.4.<!–>În caz de neconformitate, autoritățile competente trebuie, de asemenea, să informeze ESMA în termen de două luni de la data publicării ghidului pe site-ul ESMA în toate limbile oficiale ale UE cu privire la motivele de neconformare cu ghidul.5.–>Pe site-ul ESMA este disponibil un model de notificare. Modelul se completează și se transmite la ESMA.6.<!–>Participanții la piața financiară nu sunt obligați să raporteze dacă respectă ghidul sau nu.
V.–>Ghid pentru aplicarea secțiunii C pct. 6 și pct. 7 din anexa 1 la MiFID IIV.I.Ghidul modificat +
Aplicarea secțiunii C pct. 6 din anexa 1 la MiFID II<!–>1.–>ESMA consideră că definiția de la secțiunea C pct. 6 din anexa 1 la MiFID II se aplică după cum urmează:a)<!–>secțiunea C pct. 6 are o arie largă de aplicare, cuprinzând toate contractele derivate referitoare la mărfuri, inclusiv contractele forward, dar excluzând produsele energetice angro tranzacționate pe un OTF care trebuie decontate prin livrare fizică, cu condiția ca:(i)–>acestea să poată sau să trebuiască să fie decontate prin livrare fizică; și(ii)<!–>să fie tranzacționate pe o piață reglementată, pe un MTF și/sau pe un OTF;b)–>„Decontarea prin livrare fizică“ integrează o serie amplă de metode de livrare și cuprinde:(i)<!–>livrarea fizică a mărfurilor relevante;(ii)–>livrarea unui document care conferă drepturi de proprietate pentru mărfurile relevante sau cantitatea relevantă de mărfuri în cauză (cum ar fi un conosament sau o recipisă de antrepozit); sau(iii)o altă metodă de determinare a transferului de drepturi de proprietate pentru cantitatea relevantă de mărfuri fără livrarea fizică a acestora (inclusiv înștiințarea, programarea sau desemnarea unui operator de rețea electrică), care acordă beneficiarului dreptul la cantitatea relevantă de mărfuri.
+
Aplicarea secțiunii C pct. 7 din anexa 1 la MiFID II<!–>2.–>ESMA consideră că definiția de la secțiunea C pct. 7 din anexa 1 la MiFID II se aplică după cum urmează:a)<!–>secțiunea C pct. 7 reprezintă o categorie distinctă de secțiunea C pct. 6 și cuprinde contractele derivate referitoare la mărfuri care pot fi decontate prin livrare fizică, care nu sunt tranzacționate pe o piață reglementată, pe un MTF sau un OTF, cu condiția ca respectivul contract derivat referitor la mărfuri:(i)–>să nu fie un contract spot, astfel cum este definit la art. 7 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2017/565;(ii)<!–>să nu aibă scopurile comerciale descrise la art. 7 alin. (4) din Regulamentul (UE) 2017/565; și(iii)–>să îndeplinească unul din cele trei criterii de la art. 7 alin. (1) lit. (a) și, de asemenea, criteriile separate de la art. 7 alin. (1) lit. (b) din Regulamentul (UE) 2017/565;b)<!–>„Decontarea prin livrare fizică“ integrează o serie amplă de metode de livrare și cuprinde:(i)–>livrarea fizică a mărfurilor relevante;(ii)<!–>livrarea unui document care conferă drepturi de proprietate pentru mărfurile relevante sau cantitatea relevantă de mărfuri în cauză (cum ar fi un conosament sau o recipisă de antrepozit); sau(iii)–>o altă metodă de determinare a transferului de drepturi de proprietate pentru cantitatea relevantă de mărfuri fără livrarea fizică a acestora (inclusiv înștiințarea, programarea sau desemnarea unui operator de rețea electrică), care acordă beneficiarului dreptul la cantitatea relevantă de mărfuri.3.<!–>Instrumentele derivate referitoare la mărfuri decontate prin livrare fizică, care nu se încadrează în definiția de la secțiunea C pct. 6, mai exact nu sunt tranzacționate pe o piață reglementată, pe un MTF sau un OTF, se pot încadra în definiția de la secțiunea C pct. 7, iar definițiile de la secțiunea C pct. 6 și secțiunea C pct. 7 reprezintă două categorii distincte, deoarece secțiunea C pct. 7 se aplică la instrumentele derivate referitoare la mărfuri „care pot fi decontate prin livrare fizică și care nu au fost menționate în alt mod în secțiunea C punctul 6“.4.–>Celelalte caracteristici ale instrumentelor derivate referitoare la mărfuri care se încadrează în secțiunea C pct. 7 – „neavând scopuri comerciale, care prezintă caracteristicile altor instrumente financiare derivate“ – sunt stabilite în detaliu la art. 7 din Regulamentul (UE) 2017/565.5.<!–>ESMA precizează că condițiile prevăzute la art. 7 din Regulamentul (UE) 2017/565 vor fi aplicate cumulativ.
–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters