GHIDUL SOLICITANTULUI din 10 august 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 649 din 24 septembrie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ActulREFERIRE LAHG 197 09/02/2006
ActulREFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
ActulREFERIRE LAORDIN 383 06/06/2005
ActulREFERIRE LALEGE 350 02/12/2005
ActulREFERIRE LALEGE 350 02/12/2005 ART. 12
ActulREFERIRE LACODUL PENAL (R) 16/04/1997 ART. 292
CAP. 1REFERIRE LAHG 197 09/02/2006
CAP. 1REFERIRE LAHG 197 09/02/2006 ANEXA 9
CAP. 1REFERIRE LAORDIN 1018 16/08/2004
CAP. 1REFERIRE LAORDIN 385 12/07/2004
CAP. 1REFERIRE LAORDIN 383 22/06/2004
CAP. 1REFERIRE LAORDIN 304 21/07/2004
CAP. 1REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 21/07/2004
CAP. 1REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 12/07/2004
CAP. 1REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 16/08/2004
CAP. 1REFERIRE LALEGE 217 22/05/2003
CAP. 2REFERIRE LAHG 197 09/02/2006
CAP. 2REFERIRE LAHG 197 09/02/2006 ANEXA 9
CAP. 2REFERIRE LALEGE 350 02/12/2005
CAP. 2REFERIRE LALEGE 350 02/12/2005 ART. 12
CAP. 2REFERIRE LALEGE 350 02/12/2005 ART. 21
CAP. 3REFERIRE LAHG 197 09/02/2006
CAP. 3REFERIRE LAHG 197 09/02/2006 ANEXA 9
CAP. 3REFERIRE LAORDIN 1917 12/12/2005
CAP. 3REFERIRE LAANEXA 12/12/2005
CAP. 3REFERIRE LAORDIN 1018 16/08/2004
CAP. 3REFERIRE LAORDIN 385 12/07/2004
CAP. 3REFERIRE LAORDIN 304 21/07/2004
CAP. 3REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 21/07/2004
CAP. 3REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 12/07/2004
CAP. 3REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 16/08/2004
CAP. 3REFERIRE LALEGE 217 22/05/2003
CAP. 4REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
CAP. 4REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 205
CAP. 4REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 206
CAP. 5REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
CAP. 5REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
CAP. 11REFERIRE LALEGE 350 02/12/2005 ART. 12
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 709 10/08/2007
ActulCONTINUT DEORDIN 709 10/08/2007

pentru selectarea şi finanţarea proiectelor din cadrul programului de interes naţional în domeniul asistenţei sociale a persoanelor victime ale violenţei în familie "Dezvoltarea serviciilor de recuperare şi reintegrare socială destinate agresorilor familiali"



+
Capitolul IContext general1.1. Dezvoltarea serviciilor sociale în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei în familiePentru politica socială din România violenţa în familie reprezintă un domeniu nou, faţă de care abia în ultimii ani s-a declanşat un proces de construcţie legislativă şi instituţională.Prevenirea şi combaterea fenomenului violenţei în familie se realizează atât prin asistarea victimelor violenţei în familie, cât şi a agresorilor familiali. În acest sens, se va dezvolta un sistem de centre de asistenţă destinate agresorilor familiali, care să ofere (într-un judeţ sau sector al municipiului Bucureşti) un set de servicii sociale prin care să se asigure reintegrarea socială a acestora.1.2. Obiectivele programului de interes naţional "Dezvoltarea serviciilor de recuperare şi reintegrare socială destinate agresorilor familiali", prevăzut în anexa nr. 9 la Hotărârea Guvernului nr. 197/2006 privind aprobarea programelor de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor persoanelor cu handicap, precum şi în domeniul asistenţei sociale a persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost şi persoanelor victime ale violenţei în familie şi a finanţării acestor programe, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare program, sunt:– înfiinţarea în anii 2006-2008 a cel puţin 10 unităţi de recuperare şi reintegrare socială şi susţinerea financiară a acestora.Programul a fost elaborat în scopul responsabilizării agresorilor familiali asupra consecinţelor comportamentului violent în familie, informării şi educării acestora prin mijloacele specifice asupra responsabilităţilor şi riscurilor pe care le comportă actele de violenţă în familie, precum şi pentru instituirea de măsuri de protecţie specială a membrilor familiei în raport cu agresorul familial.1.3. Indicatorii programului1.3.1. Indicatorii de eficienţă ai programului sunt:a) reducerea cu 50% a repetabilităţii cazurilor de violenţă în familie;b) reducerea cu 50% a numărului de cazuri de violenţă în familie soldate cu vătămare corporală şi vătămare corporală gravă.1.3.2. Indicatorii de rezultat ai programului sunt:– tratarea a cel puţin 1.000 de cazuri de violenţă în familie în unităţile înfiinţate în cadrul prezentului program.1.4. Sumele alocate pentru programul de interes naţional Bugetul total al acestui program este de 685 mii lei, din care 40 mii lei pentru anul 2006, 335 mii de lei pentru anul 2007 şi 310 mii lei pentru anul 2008, conform Hotărârii Guvernului nr. 197/2006, cu modificările şi completările ulterioare.Fondurile necesare pentru finanţarea programului se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul alocat Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei, care reprezintă autoritatea finanţatoare, respectiv autoritatea contractantă.Finanţarea programului se realizează în baza proiectelor elaborate de furnizorii de servicii sociale, publici sau privaţi ori în parteneriat, în urma unui proces de evaluare şi selecţie.Furnizorii de servicii sociale selectaţi, care reprezintă contractanţii, vor încheia contracte de finanţare cu autoritatea contractantă.1.5. Beneficiarii programului – grupuri-ţintă:Grupul-ţintă este reprezentat de agresorii familiali.În sensul "Manualului de psihologie socială" (Adrian Neculau), agresorul este persoana care adoptă o conduită agresivă cu intenţia de a răni fizic, psihologic şi/sau sexual o altă persoană.Conform Legii pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie nr. 217/2003, cu modificările şi completările ulterioare, violenţa în familie reprezintă orice acţiune fizică sau verbală săvârşită cu intenţie de către un membru de familie împotriva altui membru al aceleiaşi familii, care provoacă o suferinţă fizică, psihică, sexuală sau un prejudiciu material.1.6. Organizarea unităţii pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie:Unitatea pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie de tipul centru de asistenţă destinat agresorilor este organizată în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei nr. 383/2004 privind aprobarea standardelor de calitate pentru serviciile sociale din domeniul protecţiei victimelor violenţei în familie şi ale Ordinului ministrului administraţiei şi internelor, al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei şi al ministrului sănătăţii nr. 304/385/1.018/2004 privind aprobarea Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a unităţilor pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie, în vederea acordării următoarelor tipuri de servicii:a) consiliere în vederea asigurării şi facilitării accesului agresorilor familiali la tratamente psihologice, psihiatrice, de dezalcoolizare sau de dezintoxicare;b) servicii de consiliere şi mediere a conflictului pentru părţile implicate, în vederea depăşirii situaţiilor de risc;c) consiliere juridică;d) servicii de informare şi orientare în vederea integrării sociale şi ocupaţionale;e) realizarea de campanii de informare şi educare a comunităţilor locale şi distribuirea de materiale de promovare.
+
Capitolul IICerinţele minime de calificare2.1. Proiectele pentru înfiinţarea centrelor de asistenţă destinate agresorilor familiali pot fi depuse de către următoarele categorii de furnizori de servicii sociale, denumiţi în continuare solicitanţi:a) publici: serviciul public de asistenţă socială la nivel judeţean şi local; alte servicii publice specializate la nivel judeţean sau local; instituţiile publice care au constituit compartimente de asistenţă socială;b) privaţi, fără scop patrimonial: asociaţii, fundaţii (constituite conform legii) sau culte religioase (recunoscute conform legii).2.2. Furnizorii prevăzuţi la pct. 2.1. pot depune proiecte şi în parteneriat public – public sau public – privat, iar solicitantul este stabilit de părţi.2.3. Criteriile de eligibilitate pentru solicitanţi:a) sunt acreditaţi ca furnizori de servicii sociale şi acreditaţi/în curs de acreditare pe serviciul specializat pentru care solicită finanţarea;b) dispun de resursele materiale şi umane necesare derulării proiectelor pe care le propun;c) au drept de proprietate sau de administrare pe termen de cel puţin 5 ani (de la data semnării contractului de finanţare nerambursabilă) asupra spaţiilor în care va funcţiona centrul;d) au sediul/filiala/punctul de lucru în judeţul sau în sectorul municipiului Bucureşti în care va fi derulat proiectul, în cazul în care solicitanţii/partenerii sunt furnizori de servicii sociale privaţi, astfel cum sunt menţionaţi la pct. 2.1 lit. b);e) asigură o contribuţie de minimum 10% din valoarea totală a finanţării;f) menţin obiectul de activitate al centrului şi asigură funcţionarea acestuia cel puţin 3 ani după semnarea contractului de finanţare; ulterior acestei perioade menţin în următorii 2 ani obiectul de activitate al centrului în sfera serviciilor sociale;g) prezintă declaraţia de imparţialitate în nume propriu, privind obligaţia solicitantului de a lua toate măsurile necesare pentru evitarea conflictului de interese;h) prezintă declaraţia pe propria răspundere privind încadrarea în prevederile art. 12 din Legea nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, conform modelului prevăzut la formularul nr. 5.2.4. Nu sunt eligibili solicitanţii care se află în următoarele situaţii:a) sunt beneficiari ai programului de interes naţional prevăzut în anexa nr. 9 la Hotărârea Guvernului nr. 197/2006, cu modificările ulterioare;b) nu îndeplinesc criteriile de eligibilitate prevăzute la pct. 2.3;c) nu şi-au îndeplinit obligaţiile de plată exigibile impozitelor şi taxelor către stat, inclusiv a celor locale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurări sociale de stat (pensii, sănătate, şomaj) conform art. 21 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 350/2005;d) furnizează informaţii false cu privire la datele solicitate în vederea selectării şi finanţării proiectelor, conform art. 21 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 350/2005;e) au comis o gravă greşeală în materie profesională sau nu şi-au îndeplinit obligaţiile asumate printr-un alt contract de finanţare nerambursabilă, în conformitate cu art. 21 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 350/2005;f) fac obiectul unei proceduri de dizolvare sau de lichidare ori se află deja în stare de dizolvare sau de lichidare, conform art. 21 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 350/2005;g) solicită reparaţiile curente ale unui spaţiu pentru care există înregistrată o cerere de revendicare sau se află în litigiu.2.5. Dosarul de solicitare a finanţării înaintat de solicitant trebuie să conţină următoarele documente:În original:a) cererea de solicitare a finanţării, conform modelului prevăzut în formularul nr. 1;b) propunerea de proiect, conform modelului prevăzut în formularul nr. 2;c) bugetul proiectului, conform modelului prevăzut în formularul nr. 3;d) planificarea activităţilor, conform modelului prevăzut în formularul nr. 4; cererea de solicitare, propunerea de proiect, bugetul proiectului şi planificarea activităţilor vor fi semnate şi ştampilate;e) hotărârea consiliului judeţean/local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti, respectiv hotărârea organului de conducere deliberativ al furnizorului de servicii sociale privat privind înfiinţarea centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali, care trebuie să cuprindă date concrete privind:– înfiinţarea centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali;– organizarea centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali;– asigurarea contribuţiei de minimum 10% din valoarea totală a finanţării, care poate fi în bani şi/sau în natură; se menţionează în ce constă contribuţia în natură şi se ataşează un document care atestă valoarea acestuia (valoare de inventar, adeverinţă, evaluare etc.);– asumarea costurilor de funcţionare a centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali pentru o perioadă de 3 ani, după semnarea contractului de finanţare de la bugetul de stat şi a menţinerii obiectului de activitate al centrului în sfera serviciilor sociale următorii 2 ani;f) certificat de atestare fiscală, iar în cazuri speciale şi alte documente doveditoare;g) declaraţia de imparţialitate, după caz şi a partenerului de proiect, conform modelului prevăzut în formularul nr. 6;h) declaraţia pe propria răspundere a proprietarului spaţiului/imobilului, din care să reiasă faptul că nu există înregistrată o cerere de revendicare pentru imobilul care face obiectul proiectului, faptul că imobilul nu se află în litigiu, precum şi asumarea obligaţiei de a anunţa în termen de 10 zile orice modificare a situaţiei juridice a spaţiului;i) declaraţia pe propria răspundere privind încadrarea în prevederile art. 12 din Legea nr. 350/2005, conform modelului prevăzut la formularul nr. 5;În copie:j) certificatul de acreditare al solicitantului ca furnizor de servicii sociale şi certificatul partenerului, după caz, precum şi acreditarea/informarea privind stadiul acreditării pe serviciul specializat, prin adresa de la Direcţia de muncă şi protecţie socială;k) ultima situaţie financiară înregistrată la administraţia financiară pe a cărei rază de competenţă îşi are sediul solicitantul, precum şi ultima balanţă de verificare;l) situaţia juridică a sediului în care va funcţiona centrul de asistenţă destinat agresorilor familiali (contract de vânzare-cumpărare, contract de concesiune, de închiriere, hotărâre a consiliului judeţean/local, însoţită de contractul de parteneriat/închiriere/dare în folosinţă şi alte documente doveditoare, inclusiv acordul proprietarului de a efectua lucrări de reparaţii curente ale imobilului, în cazul în care actul de dare în administrare nu prevede expres acest lucru), cu toate anexele şi procesele-verbale de predare-primire incluse, unde este cazul;m) acorduri de parteneriat, de exemplu cu Serviciul de Probaţiune, Poliţie, clinici de psihiatrie, în vederea acordării serviciilor de dezalcoolizare/dezintoxicare, conform modelului prevăzut în formularul nr. 7.Se recomandă ca aceste documente să fie însoţite de un opis la începutul fiecărui dosar, iar documentele în copie, având menţiunea "conform cu originalul", să fie semnate şi ştampilate.2.6. Dosarul de solicitare a finanţării se depune la registratura Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei până la termenul limită prevăzut în anunţul de participare, în pachet închis, în 3 exemplare conţinând: un original şi două copii, iar documentele prevăzute pct. 2.5. lit. a)-d) se depun şi în format electronic.Pe plic se fac următoarele menţiuni:– Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei (referinţa anunţului publicitar);– Numele solicitantului;– Denumirea programului de interes naţional;– A NU SE DESCHIDE ÎNAINTE DE DATA ……. (termenul limită de depunere a documentaţiei, prevăzut în anunţul de participare).În dosarul de solicitare a finanţării, documentele se prezintă în ordinea prevăzută la pct. 2.5.2.7. Solicitările privind clarificările asupra unor aspecte legate de procedurile cuprinse în prezentul ghid pot fi transmise sub formă de întrebări, prin fax sau e-mail, la următoarea adresă, indicându-se clar că este vorba despre formularul programului de interes naţional "Dezvoltarea serviciilor de recuperare şi reintegrare socială destinate agresorilor familiali" în baza anexei nr. 9 la Hotărârea Guvernului nr. 197/2006, cu modificările ulterioare: fax 021/314.82.45; e-mail: directia.programe@anpf.ro.Întrebările şi răspunsurile vor fi afişate pe site-ul: http://www.anpf.ro.2.8. În vederea clarificării situaţiei prezentate în dosarul de solicitare a finanţării, Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei, prin comisia de evaluare, are dreptul de a solicita orice alte informaţii şi documente (exemplu: extras de carte funciară).
+
Capitolul IIITermenii de referinţă3.1. Programul de interes naţional conform Hotărârii Guvernului nr. 197/2006, cu modificările ulterioare, se derulează pe perioada 2006-2008 şi se va finaliza nu mai târziu de 31 decembrie 2008.Suma maximă solicitată pentru înfiinţarea unei unităţi de prevenire şi combatere a violenţei în familie, respectiv centru de asistenţă destinat agresorilor familiali, nu poate depăşi 56 mii lei.În sensul Legii nr. 217/2003, cu modificările şi completările ulterioare, prin unitate de prevenire şi combatere a violenţei în familie, în cadrul prezentului program, se înţelege un centru de asistenţă destinat agresorilor familiali. Prin centrul de asistenţă destinat agresorilor familiali, în cadrul prezentului program, se înţelege o structură organizatorică formată dintr-o locaţie unică sau din mai multe locaţii, cu condiţia ca acestea să aibă o administraţie unică, în sensul organizării şi funcţionării acestora ca un singur centru.În cadrul programului de interes naţional prevăzut în anexa nr. 9 la Hotărârea Guvernului nr. 197/2006, cu modificările ulterioare, în perioada 2007-2008, în urma unei noi selecţii, poate primi finanţare numai câte un proiect depus de organizaţii nonguvernamentale şi/sau instituţii publice locale din fiecare sector al municipiului Bucureşti sau judeţ pentru înfiinţarea a cel puţin 8 centre de asistenţă destinate agresorilor familiali şi susţinerea financiară a acestora prin cofinanţarea proiectelor depuse.Finanţarea acordată de la bugetul de stat, prin bugetul alocat Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei cu această destinaţie, trebuie însoţită de o contribuţie (în bani şi/sau în natură) din partea solicitantului de minimum 10% din costul total al finanţării.3.2. Eligibilitatea proiectelorSunt eligibile proiectele care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:a) obiectivele propunerii de proiect se încadrează în obiectivele programului, menţionate la pct. 1.2, iar centrele propuse pentru înfiinţare sunt organizate conform prevederilor pct. 3.1;b) activităţile propuse se încadrează în tipurile de servicii prevăzute la pct. 1.6;c) perioada de derulare a proiectului nu depăşeşte durata maximă permisă prevăzută la pct. 3.1;d) valoarea finanţării solicitate se încadrează în suma maximă permisă prevăzută la pct. 3.1;e) cheltuielile propuse pentru finanţare se încadrează în categoria cheltuielilor eligibile conform prevederilor pct. 3.3.3.3. Condiţii şi cheltuieli eligibile3.3.1. CondiţiiPentru a fi considerate eligibile, în contextul proiectului, cheltuielile trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:a) să fie necesare pentru realizarea proiectului;b) să fie prevăzute în bugetul proiectului;c) să se încadreze în costul maxim prevăzut la pct. 3.1 pentru înfiinţarea unui centru de asistenţă destinat agresorilor;d) să fie în conformitate cu principiul unui management financiar solid, respectiv prin utilizarea eficientă a banilor care să ducă la un raport optim cost/beneficiu şi să corespundă nivelului preţurilor practicate pe piaţă la momentul respectiv;e) să fie corespunzătoare perioadei de derulare a proiectului, după semnarea contractului;f) să se realizeze în fapt şi să fie înregistrate în contabilitatea solicitantului sau, după caz, a partenerilor acestuia;g) să fie identificabile, verificabile şi să fie dovedite prin documente originale.3.3.2. Cheltuieli eligibileSub rezerva condiţiilor menţionate anterior şi având în vedere prevederile Ordinului ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei, al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului sănătăţii nr. 304/385/1.018/2004, cheltuielile eligibile pentru finanţare în cadrul acestui program sunt după cum urmează:a) cheltuieli cu servicii sociale, cum ar fi: prestări de servicii de consiliere psihologică, juridică, informare, asigurarea şi facilitarea accesului la tratamente psihologice, psihiatrice, de dezalcoolizare sau dezintoxicare, după caz, orientare ocupaţională şi mediere a conflictului pentru părţile implicate în vederea depăşirii situaţiilor de risc etc.;b) cheltuieli pentru întreţinere şi gospodărie, cum ar fi: încălzire, electricitate, apă-canal, salubritate, materiale igienico-sanitare;c) 1. cheltuieli cu obiecte de inventar de mică valoare sau scurtă durată, cum ar fi: mic mobilier;2. cheltuieli cu întreţinerea şi reparaţiile echipamentelor;3. cheltuieli cu reparaţii curente, care pot fi definite drept "cheltuielile ulterioare efectuate cu un activ fix corporal după achiziţionarea, finalizarea acestuia sau primirea cu titlu gratuit care au drept scop menţinerea parametrilor funcţionali stabiliţi iniţial şi se înregistrează în conturile de cheltuieli atunci când sunt efectuate" (Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cap. III „Prevederi referitoare la elemente de bilanţ”, lit. A „Active”, pct. 1.2.4.3 „Cheltuieli ulterioare”). Sunt considerate reparaţii curente, de exemplu: reparaţii la instalaţia electrică, instalaţia de apă curentă, instalaţia de încălzire – alimentare cu gaz sau energie termică, reparaţii/înlocuiri ale articolelor de tâmplărie mecanică, lucrări de igienizare – reacoperit interioare cu vopsea, var sau echivalente, fără modificarea proiectului iniţial;d) materiale de promovare;e) cheltuieli neprevăzute de maximum 5% din finanţarea acordată, care pot fi utilizate potrivit prevederilor pct. 3.3.3.4. Cheltuieli neeligibile:a) cheltuieli pentru asigurarea racordării exterioare la utilităţile necesare obiectivului;b) cheltuieli cu organizarea de şantier, taxe, dirigenţia de şantier;c) cheltuieli cu aplicarea procedurilor de achiziţie;d) cheltuieli cu manopera, cu excepţia celor incluse în reparaţia şi întreţinerea echipamentelor;e) cheltuieli cu personalul;f) plata chiriei pentru sediul centrului;g) cheltuieli cu poştă, telecomunicaţii (telefon fix, mobil), radio, TV, internet etc.;h) cheltuieli cu formarea personalului centrului;i) diverse forme de asigurare;j) achiziţionare de mijloace de transport auto;k) estimări privind posibile pierderi sau datorii viitoare;l) dobânzi datorate.3.5. Activităţi neeligibile:a) sponsorizări individuale pentru participarea la workshopuri, seminarii, conferinţe, congrese;b) burse de studii sau cursuri de instruire individuală;c) dubla finanţare pentru aceleaşi tipuri de activităţi, prin programe derulate de Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei.
+
Capitolul IVProcedura de evaluare şi selecţionare a proiectelor4.1. Criteriul aplicat pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilă este oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico-economic.Evaluarea se realizează pe baza grilei de evaluare, iar selectarea proiectelor se realizează în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut prin aplicarea grilei de evaluare prevăzute în formularul nr. 11.Pot fi finanţate proiectele care au obţinut un punctaj de minim 60 de puncte.4.2. Evaluarea şi selecţionarea proiectelor se realizează pe baza următoarelor criterii:a) consistenţa tehnică – calitatea proiectului din punct de vedere tehnic:– corespondenţa dintre problemele identificate şi obiectivele şi activităţile proiectului;– justificarea înfiinţării centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali, pe baza evaluării nevoilor comunităţii pe al cărei teritoriu trăiesc persoanele beneficiare;– încadrarea obiectivelor proiectului în priorităţile strategiei naţionale în domeniu;– eficacitatea proiectului – coerenţa conceperii planului general al proiectului, claritatea planului de acţiune, indicatori de rezultat şi eficienţă;b) soliditate economică şi financiară – eficienţa proiectului (raportul cost-beneficiu):– realismul şi echilibrul costurilor prevăzute în bugetul proiectului;– bugetul este întocmit corect şi conţine toate informaţiile solicitate în formular;c) rezultatele aşteptate:– corespondenţa dintre indicatorii de rezultat evidenţiaţi în proiect şi indicatorii programului de interes naţional;– utilizarea de către furnizor a unei metodologii pentru monitorizarea activităţilor şi evaluarea calităţii serviciilor;d) capacitatea de realizare a proiectului/de management al proiectului:– structura şi profesionalismul echipei de implementare a proiectului;– preocuparea furnizorului de servicii pentru calitatea serviciilor acordate;e) participarea beneficiarilor:– utilizarea unei modalităţi de consultare a beneficiarilor cu privire la aspecte legate direct de serviciile pe care le primesc;– implicarea beneficiarilor şi a membrilor comunităţii în desfăşurarea activităţilor centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali şi a altor activităţi pentru soluţionarea situaţiei acestora;f) implicarea partenerului/partenerilor în implementarea proiectului:– existenţa unor acorduri/contracte de parteneriat pentru implementarea proiectului, prin care sunt asumate responsabilităţi concrete de către furnizorii de servicii sociale parteneri;g) sustenabilitatea proiectului:– existenţa resurselor concrete de menţinere a proiectului printr-un plan bugetar sau printr-o convenţie pentru primii 2 ani de la încetarea finanţării nerambursabile de la bugetul de stat;– contribuţia entităţilor locale depăşeşte procentul minim de 10% din valoarea finanţării;– realismul/susţinerea cu documente de angajare (hotărâre a consiliului local, respectiv a organului de conducere al furnizorului privat de servicii sociale) a planului de continuare a proiectului;h) unicitatea proiectului:– este singurul proiect pentru înfiinţarea unui centru de asistenţă destinat agresorilor familiali din unităţile administrativteritoriale (judeţe sau sectoare ale municipiului Bucureşti).4.3. Evaluarea proiectelor se realizează în două etape:a) evaluarea de birou:– verificarea conformităţii administrative;– verificarea eligibilităţii proiectelor conform prevederilor pct. 3.2;– selectarea în vederea evaluării de teren;b) evaluarea de teren (se va trimite o copie a documentaţiei de proiect către direcţia de muncă şi protecţie socială, exemplarul având menţiunea "Confidenţial").4.3.1. Evaluarea de birou se realizează pe baza criteriilor de evaluare prevăzute la pct. 4.2 de către o comisie de evaluare, denumită în continuare Comisie, a cărei componenţă este aprobată prin decizie a preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei.4.3.2. Evaluarea de teren se realizează, la solicitarea Comisiei, de către reprezentanţii compartimentului cu atribuţii privind combaterea violenţei în familie din cadrul direcţiei de muncă şi protecţie socială, denumit în continuare Compartimentul din cadrul direcţiei teritoriale, în a cărei rază teritorială îşi au sediul furnizorii de servicii sociale solicitanţi, şi/sau reprezentanţi ai autorităţii contractante, în baza unei decizii. Evaluarea are drept scop verificarea veridicităţii informaţiilor conţinute în dosarul de solicitare a finanţării, precum şi obţinerea de informaţii suplimentare despre anumite aspecte care nu sunt suficient descrise în proiect.4.4. Decizia de respingere a cererii de finanţare a proiectului are la bază următoarele motive:1. documentaţia de proiect este primită după termenul limită de depunere (data şi ora);2. cererea de solicitare a finanţării, precum şi propunerea de proiect prevăzută în formularul nr. 2 nu conţin toate datele solicitate şi nu sunt însoţite de toate documentele în forma prevăzută la pct. 2.5;3. solicitantul sau unul ori mai mulţi parteneri nu sunt eligibili;4. proiectul propus nu este eligibil (de exemplu, nu se încadrează în obiectivele programului, propunerea depăşeşte durata maximă permisă, valoarea finanţării solicitate este mai mare decât suma maximă permisă etc.);5. proiectul a obţinut un punctaj mai mic decât proiectele selectate pentru finanţare.4.5. În baza criteriilor prevăzute la pct. 4.2 şi ţinând seama de propunerea din raportul de evaluare de teren, Comisia selecţionează proiectele care urmează să primească finanţare.4.6. Lista proiectelor selecţionate pentru a fi finanţate, precum şi cuantumul sumelor acordate se aprobă prin decizie a preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei.4.7. Rezultatul evaluării propunerilor de proiecte se comunică în scris solicitanţilor, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare, conform art. 206 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, de la data emiterii deciziei prevăzute la pct. 4.6, iar în cazul respingerii se precizează motivele.4.8. Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei are dreptul de a încheia contractul de finanţare nerambursabilă numai după împlinirea termenului de 7 zile de la data transmiterii comunicării prevăzute la pct. 4.7, conform art. 205 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare. Contractul de finanţare nerambursabilă, denumit în continuare contract, este încheiat între Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei, în calitate de autoritate contractantă, şi furnizorul de servicii sociale solicitant selectat, în calitate de contractor.4.8.1. Modelul contractului este prezentat în formularul nr. 8.4.8.2. Contractul se încheie în două exemplare originale şi se semnează de preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei sau de persoana delegată/autorizată şi de persoana autorizată din partea contractorului. Un exemplar va fi păstrat de către contractor, iar cel de-al doilea exemplar de Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei.4.8.3. Contractul se încheie cu precizarea sumei în lei, pentru valoarea aprobată prin decizie a preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei, rezultată din propunerea Comisiei.
+
Capitolul VAchiziţiiÎn cadrul proiectelor selectate pentru a primi finanţare, achiziţiile materialelor pentru reparaţii, precum şi cele de echipamente şi mobilier pentru dotarea centrelor de asistenţă destinate agresorilor familiali se realizează de către contractor, cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
+
Capitolul VIAcordarea finanţării6.1. Finanţarea proiectelor se realizează de către autoritatea contractantă cu care contractorii au încheiat contractul de finanţare nerambursabilă şi conform prevederilor acestuia.6.2. Contribuţia de minimum 10% din valoarea totală a finanţării a contractorului beneficiar al finanţării este reprezentată de contribuţii în natură (teren, clădiri, materiale etc.) şi/sau contribuţii în bani având ca destinaţie activităţile necesare pentru realizarea şi funcţionarea proiectului.6.3. Responsabilitatea monitorizării derulării proiectelor conform prevederilor legii şi ale contractului de finanţare revine Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei, realizată şi prin intermediul Compartimentului din cadrul direcţiei teritoriale.6.4. Modificarea contractului6.4.1. Orice modificare a contractului, precum şi orice modificare a proiectului aprobat şi care face parte integrantă din contract sunt permise numai cu acceptul ambelor părţi, prin încheierea unui act adiţional la contract.6.4.2. Modificările referitoare la adresă, cont bancar etc., care nu conduc la schimbarea condiţiilor contractuale în ceea ce priveşte valoarea, destinaţia sumelor, termenele de realizare, activităţile şi alte aspecte legate de realizarea proiectului etc. sunt doar notificate Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei.6.5. Finanţarea proiectuluiAgenţia Naţională pentru Protecţia Familiei, în calitate de autoritate contractantă, va încheia şi va semna contractul cu solicitanţii beneficiari ai finanţării, conform legislaţiei în vigoare şi prevederilor prezentului ghid al solicitantului.Virarea sumelor prevăzute în contractul de finanţare se realizează în tranşe, la solicitarea contractorului, pe măsura derulării proiectului.Activitatea de finanţare se derulează în următoarele etape:– Întocmirea documentaţiei de solicitare a finanţării de către contractor, care constă în următoarele documente:– solicitarea de plată, conform modelului prezentat în formularul nr. 9;– raport financiar privind plăţile efectuate, la care sunt anexate următoarele documente: dacă este cazul, documentele justificative: facturi fiscale contrasemnate de solicitantul beneficiar al finanţării; facturi fiscale pentru celelalte tipuri de cheltuieli eligibile ale proiectului, precum şi alte documente justificative.– Decontarea cheltuielilor se realizează numai în condiţiile în care documentele justificative sunt complete şi sunt întocmite corect.– Documentaţia prezentată cuprinde acte doveditoare pentru cheltuielile efectuate în perioada anterioară datei de depunere a acestora.– Înaintarea documentaţiei justificative către Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei se face până la sfârşitul lunii în curs.Pentru asigurarea ritmicităţii finanţării, Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei va primi fundamentarea necesarului de credite bugetare, prin trimiterea unei note estimative pentru decontarea cheltuielilor eligibile din luna următoare, până la data de 10 a lunii în curs.– Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei va întocmi documentaţia privind deschiderea de credite, pe care o înaintează Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse.– În urma depunerii documentaţiei la Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei, contractorul va primi sumele cuvenite în contul comunicat în acest scop.– Contractorul are obligaţia ţinerii unor evidenţe contabile separate pentru proiectul finanţat, în conformitate cu legislaţia în vigoare.6.6. Suspendarea şi rezilierea contractului de finanţare nerambursabilă6.6.1. Suspendarea contractului de finanţare nerambursabilăNerespectarea prevederilor contractului, altele decât cele legate de utilizarea fondurilor, şi prezentarea documentelor justificative false sau neconforme cu realitatea conduc la suspendarea finanţării proiectului până la remedierea situaţiei respective de către contractor.Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei transmite contractorului notificarea cu privire la suspendarea finanţării, iar acesta este obligat să remedieze situaţia respectivă în termen de 15 zile de la primirea notificării.În condiţiile în care în termenul menţionat contractorul nu remediază situaţia, Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei va desfiinţa unilateral contractul, fără a mai fi necesară intervenţia instanţei judecătoreşti.În acest caz, contractorul va fi direct răspunzător şi obligat la plata eventualelor daune, conform legislaţiei în vigoare.6.6.2. Rezilierea contractului de finanţare nerambursabilăRezilierea contractului de finanţare nerambursabilă se realizează în următoarele condiţii:a) utilizarea fondurilor în alte scopuri decât cele convenite;b) prezentarea de documente justificative false ori neconforme cu realitatea;c) orice altă situaţie de încălcare a contractului sau a condiţiilor generale prevăzute în contract ori în anexele sale, în condiţiile în care acesta a fost suspendat şi nu a fost remediată situaţia care a condus la luarea acestei măsuri.În condiţiile prevăzute la lit. a)-c), contractul se constituie cu titlu executoriu, fără a mai fi necesară intervenţia instanţei judecătoreşti.În condiţiile menţionate mai sus, contractorul este obligat să returneze autorităţii contractante, în termen de 30 de zile de la primirea notificării de la Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei, sumele primite până la momentul notificării.
+
Capitolul VIIRaportare7.1. Contractorul înaintează rapoarte tehnice şi financiare privind stadiul derulării proiectului către Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei.7.2. Rapoartele tehnice şi financiare prevăzute la pct. 7.1 reprezintă:(i) raport tehnic (trimestrial, cel mai târziu în termen de 7 zile de la începutul trimestrului următor asupra căruia se face raportarea, realizat pe baza indicatorilor stabiliţi în propunerea de proiect – formularul nr. 2 – pentru evaluarea stadiului de realizare a obiectivelor proiectului);(îi) raport financiar privind stadiul implementării proiectului (lunar, cu ocazia solicitării decontării cheltuielilor, cel mai târziu în termen de 7 zile de la începutul lunii următoare celei asupra căreia se face raportarea);(iii) raport lunar cu privire la activitatea de prevenire şi monitorizare a fenomenului violenţei în familie (care să cuprindă în special date despre agresorii familiali aflaţi în evidenţă), urmând a fi trimis compartimentului cu atribuţii privind combaterea violenţei în familie din cadrul direcţiei de muncă şi protecţie socială din raza teritorială în care contractorul îşi desfăşoară activitatea;(iv) raport final care trebuie transmis în 15 zile de la data finalizării proiectului.7.3. Autoritatea contractantă poate solicita rapoartele tehnice şi financiare prevăzute la pct. 7.1 ori de câte ori este nevoie.7.4. Până la data de 20 ianuarie a anului următor, Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei întocmeşte raportul privind derularea contractelor în anul anterior.
+
Capitolul VIIIControl8.1. Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei, atât direct, cât şi prin intermediul Compartimentului din cadrul direcţiei teritoriale, controlează modul de implementare a proiectului de către contractor.8.2. Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei îşi rezervă dreptul de a controla în orice etapă derularea proiectului.8.3. Derularea activităţii prin contractele finanţate în cadrul programului se supune controlului financiar al Curţii de Conturi, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
+
Capitolul IXFinalizarea proiectelor9.1. Proiectele sunt considerate finalizate dacă sumele primite au fost justificate cu acte doveditoare, dacă Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei a primit raportul Compartimentului din cadrul direcţiei teritoriale privind verificarea finală în teren şi raportul final al contractorului, prevăzut la pct. 7.2 (iv), şi dacă s-au îndeplinit formalităţile de finalizare a proiectului, care constau în încheierea procesuluiverbal de finalizare între Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei şi contractor.9.2. Procesul-verbal de finalizare prevăzut la pct. 9.1 cuprinde detalii privind realizarea obiectivelor proiectului, modul de utilizare a sumelor, modul de funcţionare în continuare a centrului, precum şi alte aspecte considerate necesare.9.3. Cu 15 zile înaintea declarării finalizării proiectului şi a semnării procesului-verbal, Compartimentul din cadrul direcţiei teritoriale va efectua verificarea finală a acestuia la faţa locului.
+
Capitolul XDispoziţii generale10.1. În raport cu autoritatea contractantă, contractorul are obligaţia să manifeste bună-credinţă, loialitate, imparţialitate şi discreţia cuvenită şi să respecte regulile şi codul de comportament al profesiunii sale.10.2. Contractorul asigură secretul profesional pe durata contractului, precum şi după încetarea acestuia. Contractorul are obligaţia de a nu comunică, în nicio situaţie, altor persoane sau entităţi informaţii confidenţiale aparţinând autorităţii contractante sau obţinute de el în baza relaţiilor contractuale cu aceasta, cu excepţia celor pentru care are consimţământul scris al autorităţii contractante, obţinut în prealabil.
+
Capitolul XIDocumentaţia formular-tip11.1. Pentru facilitarea elaborării documentaţiei necesare pentru solicitarea finanţării se vor utiliza şi completa următoarele formulare-tip, după cum urmează:1. cererea de solicitare a finanţării – formularul nr.1;2. propunerea de proiect – formularul nr. 2;3. bugetul proiectului pentru cheltuielile eligibile – formularul nr. 3;4. planificarea activităţilor – formularul nr. 4;5. declaraţia pe propria răspundere privind încadrarea în prevederile art. 12 din Legea nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general – formularul nr. 5;6. declaraţia de imparţialitate – formularul nr. 6;7. acordul de parteneriat – formularul nr. 7;8. contractul de finanţare – formularul nr. 8;9. solicitarea de plată – formularul nr. 9;10. modelul de raport tehnic trimestrial privind acordarea serviciilor de asistenţă socială în cadrul centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali şi utilizarea finanţării – formularul nr. 10.11.2. Evaluarea proiectelor în vederea selecţiei are la bază grila de evaluare prevăzută în formularul nr.11. +
Formularul nr. 1 – CERERE DE SOLICITARE A FINANŢĂRII1. Date despre solicitant:– Furnizor de servicii sociale (denumire):– cu sediul în …/(localitatea, str., sector/judeţ, tel./fax)…– document înfiinţare:– Hotărârea consiliului judeţean/local nr. ../……………………….;– Certificat de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor: ……;– alt document care dovedeşte înfiinţarea …………………………..;– codul fiscal nr. ……, emis de ……… din data de ………………;– nr. contului bancar ….., deschis la Trezoreria/Banca ………, cu sediul în ………….;2. Proiectul (centrul de asistenţă destinat agresorilor familiali):– titlu ………………………………………………….;– durata de derulare ………………………………………;– costul proiectului pe surse de finanţare:– fonduri solicitate de la bugetul de stat prin bugetul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei (cuantumul finanţării solicitate)………….lei;– contribuţia solicitantului beneficiar al finanţării (de minimum 10% din valoarea finanţării solicitate) ……………….. lei;– alte finanţări (după caz) ………………….;– total cost proiect: …(finanţarea solicitată + contribuţia solicitantului).Subsemnatul/Subsemnata …….., posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate seria ….. nr. …….., eliberat/eliberată la data de …….. de către ……., împuternicit/împuternicită de furnizorul de servicii sociale ……. prin Hotărârea nr. …./…….., cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere următoarele:– datele, informaţiile şi documentele prezentate corespund realităţii;– furnizorul de servicii sociale solicitant nu are sume neachitate la scadenţă către persoane fizice sau juridice ori bunuri urmărite în vederea executării silite;– furnizorul de servicii sociale nu a comis o gravă greşeală în materie profesională sau nu şi-a îndeplinit obligaţiile asumate printr-un alt contract de finanţare;mă angajez ca suma de ………. să o utilizez în scopul realizării proiectului, conform datelor prezentate în propunerea de proiect.Persoana împuternicită ……………………Semnătura şi ştampilaData ……………..
+
Formularul nr. 2 – PROPUNERE DE PROIECTprivind centrul de asistenţă destinat agresorilor familiali1. Denumirea şi adresa furnizorului de servicii sociale solicitant ………2. Proiectul (centrul de asistenţă destinat agresorilor familiali)– titlu ………………………………………………………….;– durata de derulare ………………………………………………;– suma solicitată de la autoritatea finanţatoare …. lei.3. Sediul/sediile*1) centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali …/(localitatea, str., nr., sector/judeţ)……., tel. …………..4. Justificarea înfiinţării centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali (rezumaţi în maximum 4 pagini):– descrieţi succint problemele sociale existente la nivelul unităţii administrativ-teritoriale (judeţ sau sector al municipiului Bucureşti), inclusiv date cantitative şi calitative;– motivaţi necesitatea şi oportunitatea înfiinţării centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali;– precizaţi existenţa altor servicii sociale destinate acestei categorii de populaţie, după caz;– prezentaţi date cantitative şi calitative cu privire la agresorii familiali (număr, evidenţe, surse, estimări), în condiţiile în care dispuneţi de astfel de evaluări;– precizaţi care sunt beneficiile centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali, ale serviciilor prevăzute a fi acordate de către acesta asupra grupului-ţintă.5. Serviciile sociale acordate …../(enumerare)……………………6. Date despre persoanele beneficiare:6.1. Capacitatea centrului de asistenţă destinat agresorilor ………..6.2. Numărul de persoane beneficiare (numărul de potenţiali beneficiari ai centrului care va fi înfiinţat) ………………………..7. Proiectul centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali:7.1. Descrierea proiectuluiÎn maximum două pagini descrieţi obiectivele proiectului, activităţile din proiect şi planificarea acestora, organizarea şi administrarea centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali, accesarea serviciilor (informare, admitere, evaluare, planificarea serviciilor, încheierea contractului, după caz etc.), acordarea serviciilor de consiliere etc.7.2. Parteneri în proiect şi natura parteneriatului …./(prezentaţi în copie acordurile de parteneriat)……….7.3. Acordarea serviciilor sociale:7.3.1. Instrumente de lucru utilizate …/(anchete sociale, planificare de caz, fişe de evaluare, metodologii aplicate etc.)….7.3.2. Proceduri de evaluare a serviciilor sociale (acestea vor fi în conformitate cu Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei nr. 383/2005 pentru aprobarea standardelor generale de calitate privind serviciile sociale şi a modalităţii de evaluare a îndeplinirii acestora de către furnizori şi cu Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei nr. 383/2004 privind aprobarea standardelor de calitate pentru serviciile sociale din domeniul protecţiei victimelor violenţei în familie)……………………7.3.3. Date tehnice*2) referitoare la centrul de asistenţă destinat agresorilor familiali:–-*1) În cazul în care centrul de asistenţă destinat agresorilor familiali are mai multe locaţii.*2) Cu respectarea normelor de autorizare sanitară.Condiţii în funcţie de tipul de servicii sociale acordate:– numărul de camere pentru personalul de specialitate implicat în acordarea serviciilor sociale planificate (consiliere psihologică, juridică, socială, mediere familială) ….;– alte condiţii în funcţie de tipul de servicii sociale acordate ……… .7.3.4. Procedura de informare a populaţiei privind funcţiile centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali şi serviciile acordate de acesta8. Resurse umane:Numărul total de personal: …………………, din care:– Numărul de personal calificat în domeniul serviciilor sociale şi încadrarea acestora (asistent social, psiholog, jurist):– ……………………;– ……………………;– ……………………;– Numărul de personal administrativ şi încadrarea acestuia (contabil, persoană de curăţenie etc.):– ………………………….;– ………………………….;– Personalul voluntar ………. .9. Patrimoniul centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali (valoarea):– construcţii ……………………………….;– terenuri ………………………………….;– alte mijloace fixe …………………………;– mijloace de transport …………………….. .10. Rezultate preconizate în urma acordării finanţării (prezentaţi în maximum 20 de rânduri rezultatele proiectului; de exemplu: asigurarea accesului la serviciile sociale destinate agresorilor familiali).11. Indicatori:– Indicatori de rezultat (număr de agresori familiali care beneficiază de servicii sociale în centrul de asistenţă destinat agresorilor familiali/persoane care au primit consiliere)– Indicatori de eficienţă (cost mediu/beneficiar/lună/fiecare tip de serviciu oferit – conform serviciilor prevăzute la pct. 1.6 din prezentul ghid)– Planul de finanţare a cheltuielilor de funcţionare a centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali după încheierea finanţării de la bugetul de stat (modul şi sursele de finanţare pe capitole de cheltuieli)Date privind coordonatorul centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali:Numele ……. prenumele ……….., profesia …………………………Funcţia în serviciul public de asistenţă socială/serviciul public specializat/instituţie publică cu compartiment de asistenţă socială/asociaţie/fundaţie/cult religios …………………..
+
Formularul nr. 3 – Bugetul proiectului pentru cheltuielile eligibileDenumirea centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali …., cu sediul în ………….

Finanţare de la bugetul de stat, prin bugetul alocat Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei Contribuţie locală TOTAL
Linie bugetară*) Unitate Cost unitar Cost total Unitate Cost unitar Cost total
1. Cheltuieli cu servicii sociale, cum ar fi: prestări de servicii de consiliere psihologică, juridică, informare, asigurarea şi facilitarea accesului la tratamente psihologice, psihiatrice, de dezalcoolizare sau dezintoxicare, după caz, orientare ocupaţională şi mediere a conflictului pentru părţile implicate în vederea depăşirii situaţiilor de risc:
2. Cheltuieli pentru întreţinere şi gospodărie, cum ar fi: încălzire, electricitate, apă-canal, salubritate, materiale igienico-sanitare
3. Cheltuieli cu obiecte de inventar, întreţinerea şi reparaţiile echipamentelor şi cu reparaţii curente:
3.1. cheltuieli cu obiecte de inventar de mică valoare sau scurtă durată, cum ar fi: mic mobilier
3.2. cheltuieli cu întreţinerea şi reparaţiile echipamentelor
3.3. cheltuieli cu reparaţii curente
4. Cheltuieli cu materiale de promovare
5. Cheltuieli neprevăzute, de maximum 5% din finanţarea acordată, care pot fi utilizate potrivit prevederilor pct.
3.3 din prezentul ghid al solicitantului
TOTAL:

–-Notă *) Recomandam ca în vederea monitorizării fiecare categorie de cheltuieli să fie detaliată. +
Formularul nr. 4 – PLANIFICAREA ACTIVITĂŢILOR

Activitatea nr. Anul I – 2007 Anul II – 2008
Lunile 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Activitatea nr. 1
Activitatea nr. 2
Activitatea nr. 3

Activităţile se detaliază pe etape, faze de lucrări etc.Legendă:Se va considera luna 1 ca fiind prima lună de desfăşurare a proiectului, urmând ca activităţile să se deruleze în funcţie de numărul de luni stabilite prin proiectul aprobat de comisia de evaluare, dacă în contract nu se prevede altfel. +
Formularul nr. 5 – DECLARAŢIEprivind încadrarea în prevederile art. 12 din Legea nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes generalPentru aceeaşi activitate nonprofit un solicitant nu poate contracta decât o singură finanţare nerambursabilă de la aceeaşi autoritate finanţatoare în decursul unui an fiscal (calendaristic), în urma aplicării procedurii selecţiei publice de proiecte.În cazul în care solicitantul contractează, în cursul aceluiaşi an fiscal (calendaristic), mai mult de o finanţare nerambursabilă de la aceeaşi autoritate finanţatoare, nivelul finanţării nu poate depăşi o treime din totalul fondurilor publice alocate programelor aprobate anual în bugetul autorităţii finanţatoare respective.Subsemnatul, ca persoană fizică autorizată sau ca persoană cu drept de reprezentare a serviciului public de asistenţă socială/serviciului public specializat/instituţiei publice cu compartiment de asistenţă socială/asociaţiei/fundaţiei/cultului religios solicitante în ceea ce priveşte participarea la selecţia publică de proiecte, declar pe propria răspundere că serviciul public de asistenţă socială/serviciul public specializat/instituţia publică cu compartiment de asistenţă socială/asociaţia/fundaţia/cultul religios cunoaşte şi se încadrează în prevederile mai sus menţionate.Numele: …………………………………Funcţia: ………………………………..Semnătura şi ştampila: ……………………
+
Formularul nr. 6 – DECLARAŢIE DE IMPARŢIALITATE*–-Notă *) Se completează la data semnării contractului de finanţare nerambursabilă.Reprezintă conflict de interese orice situaţie care îl împiedică pe beneficiar în orice moment să acţioneze în conformitate cu obiectivele autorităţii finanţatoare, precum şi situaţia în care executarea obiectivă şi imparţială a funcţiilor oricărei persoane implicate în implementarea proiectului poate fi compromisă din motive familiale, politice, economice sau orice alte interese comune cu o altă persoană.Subsemnatul, ca persoană fizică sau ca persoană cu drept de reprezentare a organizaţiei solicitante în ceea ce priveşte implementarea proiectului, mă oblig să iau toate măsurile preventive necesare pentru a evita orice conflict de interese, aşa cum este acesta definit mai sus, şi, de asemenea, mă oblig să informez autoritatea finanţatoare despre orice situaţie ce generează sau ar putea genera un asemenea conflict.Numele: ……………………………..Funcţia: …………………………….Semnătura: ……………………Ştampila:
+
Formularul nr. 7 – ACORD DE PARTENERIAT*3–-*3) Trebuie dat de către solicitant şi de către fiecare partener.ParteneriatUn parteneriat este o relaţie esenţială între două sau mai multe organizaţii, ce presupune împărţirea responsabilităţilor în derularea proiectului finanţat de autoritatea contractantă. Pentru a înlesni o derulare uşoară a proiectului, autoritatea contractantă solicită tuturor partenerilor (inclusiv solicitantului principal care semnează contractul) să recunoască acest lucru, consimţind la principiile de bună practică a parteneriatului, stipulate mai jos:Principiile de bună practică a parteneriatului1. Toţi partenerii trebuie să citească formularul de cerere şi să înţeleagă care va fi rolul lor în cadrul proiectului.2. Solicitantul beneficiar al finanţării trebuie să se consulte permanent cu partenerii săi şi să-i informeze în totalitate asupra evoluţiei proiectului.3. Toţi partenerii trebuie să primească copiile rapoartelor – tehnice şi financiare -, elaborate de solicitantul beneficiar al finanţării şi înaintate către autoritatea contractantă.4. Modificările esenţiale propuse în cadrul proiectului (de exemplu, activităţi finanţate din alte surse decât finanţarea atribuită în cadrul programului de interes naţional, parteneri etc.) trebuie să fie aprobate de parteneri, anterior înaintării acestora către autoritatea contractantă. În cazul în care aceste modificări nu au putut fi aprobate de către toţi partenerii, solicitantul beneficiar al finanţării trebuie să informeze autoritatea contractantă cu privire la acest lucru, atunci când înaintează spre aprobare propunerea de modificare.Această secţiune trebuie completată pentru fiecare partener. Puteţi reproduce acest tabel, conform necesităţilor, pentru a prezenta mai mulţi parteneri.

Partener 1 Partener 2
Denumire legală completă
Statut juridic
Adresa oficială
Reprezentant
Telefon:
Fax:
Adresa de e-mail
Numărul de angajaţi (perma-
nenţi şi temporari)
Istoria cooperării cu solici-
tantul
Rolul şi implicarea în pregă-
tirea proiectului propus
Rolul şi implicarea în punerea
în aplicare a proiectului
propus
Contribuţia/implicarea parte-
nerului la funcţionarea cen-
trului de asistenţă destinat
agresorilor familiali, după
încheierea finanţării de la
bugetul de stat

Declaraţie de parteneriatAm citit şi am consimţit asupra conţinutului proiectului înaintat autorităţii contractante. Ne angajăm să acţionăm în conformitate cu principiile de bună practică a parteneriatului.

Nume:
Organizaţie:
Funcţie:
Semnătura:
Data şi locul:

+
Formularul nr. 8 – CONTRACT DE FINANŢARECONTRACT DE FINANŢARENr. …… din …..I. PĂRŢILE CONTRACTULUIAgenţia Naţională pentru Protecţia Familiei, în calitate de autoritate contractantă ……………, cu sediul în ….. şi cont cu numărul …., deschis la Trezoreria …….., reprezentată prin preşedinte, pe de o parte, şi…/(numele întreg al furnizorului de servicii sociale, beneficiar al finanţării)*1)….., în calitate de contractor, cu sediul în …/(adresa)…. şi cont nr. ……, deschis la……., reprezentat prin …/(numele, prenumele şi calitatea)……., de cealaltă parte,au convenit următoarele:–-*1) Serviciul public de asistenţă socială, în cazul în care acesta are personalitate juridică, sau autoritatea publică locală prin serviciul public de asistenţă socială, în cazul în care acesta nu are personalitate juridică. +
Articolul 1Obiectul contractului1.1. Obiectul contractului îl reprezintă finanţarea nerambursabilă acordată contractorului de la bugetul de stat, prin bugetul alocat autorităţii contractante pentru punerea în aplicare a proiectului intitulat …./(titlul proiectului)…, denumit în continuare proiectul. Valoarea contractului de finanţare a proiectului este în suma de …. lei.1.2. Contractorului îi va fi acordată finanţarea în termenii şi condiţiile stabilite în acest contract şi anexele lui, pe care contractorul declară că le cunoaşte şi le acceptă.1.3. Contractorul acceptă finanţarea şi se angajează să utilizeze suma primită, exclusiv pentru derularea proiectului aprobat de comisia de evaluare a proiectelor, prevăzut în anexa nr.1 la prezentul contract şi conform bugetului proiectului prevăzut în anexa nr.2 la prezentul contract.1.4. Contractorul se angajează să contribuie cu minimum 10% din valoarea totală a finanţării, respectiv cu suma de …._ lei în bani şi/sau natură, după cum urmează:în bani ………… lei;în natură ………. lei.1.5. Costul proiectului este ferm şi este prezentat pe categorii de cheltuieli şi, respectiv, pe surse de finanţare în bugetul proiectului (anexa nr. 2).
+
Articolul 2Plata2.1. Autoritatea contractantă va asigura contractorului decontarea cheltuielilor efectuate la solicitarea acestuia şi în baza documentelor justificative prezentate.2.2. Plăţile se vor efectua în tranşe, în funcţie de derularea proiectului de către autoritatea contractantă, în contul special deschis de contractor.2.3. Solicitarea de plată însoţită de documentaţia justificativă se înaintează autorităţii contractante până la sfârşitul lunii în curs, sumele încadrându-se în limitele fundamentării necesarului de credite bugetare. Documentaţia prezentată (cea care însoţeşte solicitarea de plată) cuprinde acte doveditoare pentru cheltuielile efectuate în perioada anterioară datei de depunere a acestora. Nota estimativă pentru cheltuielile eligibile din luna următoare trebuie trimisă de contractant până la data de 10 a lunii precedente.2.4. Decontarea cheltuielilor se realizează în urma primirii documentaţiei justificative conform pct. 2.3, numai în condiţiile în care documentele justificative sunt complete şi întocmite corect.2.5. Autoritatea contractantă va efectua plăţile în limita disponibilităţilor bugetare alocate cu această destinaţie.2.6. În eventualitatea nerespectării termenelor de depunere a solicitării de plată şi a documentelor justificative, prevăzute la pct. 2.3, pentru eventualele întârzieri în efectuarea plăţilor autoritatea contractantă va fi exonerată de orice răspundere.2.7. Stadiul de realizare a activităţilor proiectului şi rezultatele ce decurg din acestea vor fi examinate lunar în teren prin intermediul compartimentului cu atribuţii privind combaterea violenţei în familie din cadrul direcţiei teritoriale de muncă şi protecţie socială şi vor fi comunicate operativ autorităţii contractante.2.8. În cazul în care examinarea, prevăzută la punctul 2.7 evidenţiază nerealizarea activităţilor planificate sau alte deficienţe, autoritatea contractantă va sista efectuarea plăţilor până la remedierea situaţiei.
+
Articolul 3Durata de execuţie3.1. Durata de execuţie a proiectului este de …. luni, începe cu data semnării contractului şi se încheie în conformitate cu planificarea prevăzută în anexa nr. 3 la prezentul contract.
+
Articolul 4Obligaţiile contractorului4.1. Contractorul va realiza toate activităţile conform propunerii de proiect (anexa nr. 1) şi planificării activităţilor (anexa nr. 3).4.2. Contractorul are obligaţia de a permite reprezentanţilor autorităţii contractante, precum şi celor ai compartimentului cu atribuţii privind combaterea violenţei în familie din cadrul direcţiei teritoriale de muncă şi protecţie socială, efectuarea controlului necondiţionat al stadiului de realizare a proiectului, în toate etapele de derulare, inclusiv accesul la orice fel de documente, precum şi la alte informaţii în contextul proiectului.4.3. Contractorul are obligaţia de a transmite compartimentului cu atribuţii privind combaterea violenţei în familie din cadrul direcţiei teritoriale de muncă şi protecţie socială rapoarte lunare cu privire la activitatea de prevenire şi monitorizare a fenomenului violenţei în familie.4.4. Contractorul trebuie să utilizeze procedurile de achiziţie a bunurilor, lucrărilor şi serviciilor în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a altor dispoziţii legale în vigoare.
+
Articolul 5Modificarea contractului5.1. Orice modificare a prezentului contract se face în scris, cu acordul părţilor, prin încheierea unui act adiţional.5.2. Ca o excepţie de la pct. 5.1, modificările referitoare la adresă, cont bancar etc., care nu conduc la schimbarea condiţiilor contractuale în ceea ce priveşte valoarea, destinaţia sumelor, termenele de realizare, activităţile şi alte aspecte majore legate de realizarea proiectului sunt doar notificate autorităţii contractante, fără a mai fi necesară încheierea unui act adiţional.
+
Articolul 6Suspendarea şi rezilierea contractului6.1. Suspendarea contractuluia) În cazul în care, pe parcursul executării contractului, contractorul nu respectă prevederile prezentului contract, altele decât cele pentru care se pot aplica motivele de reziliere, autoritatea contractantă suspendă finanţarea proiectului până la remedierea situaţiei notificate.b) Dacă în termen de 15 zile de la primirea notificării transmise de autoritatea contractantă privind suspendarea finanţării contractorul nu remediază situaţia, autoritatea contractantă va rezilia contractul, contractorul fiind direct răspunzător şi obligat la plata eventualelor daune, conform legislaţiei în vigoare.6.2. Rezilierea contractului: nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului.a) În cazul în care, pe parcursul executării contractului, contractorul utilizează fondurile acordate de autoritatea contractantă în alte scopuri decât cele prevăzute de prezentul contract, prezintă documente justificative false sau neconforme cu realitatea ori în condiţiile în care contractul a fost suspendat şi nu a fost remediată situaţia care a condus la luarea acestei măsuri, contractul se reziliază.b) În cazurile menţionate la lit. a), autoritatea contractantă notifică situaţia constatată contractorului care este obligat ca, în termen de 30 de zile de la primirea notificării, să returneze autorităţii contractante toate fondurile primite până la momentul rezilierii.6.3. Autoritatea contractantă îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral contractul de finanţare în condiţiile prevăzute la pct. 6.1 şi 6.2.
+
Articolul 7Rezolvarea litigiilor7.1. Orice diferende apărute între părţi cu privire la valabilitatea sau rezultând din interpretarea, execuţia ori rezilierea prezentului contract vor fi rezolvate de părţi pe cale amiabilă.7.2. Dacă în termenul de 15 zile diferendele nu pot fi stinse, conform prevederilor pct. 7.1, ele vor fi rezolvate de instanţele judecătoreşti teritoriale competente de pe raza judeţului sau a sectorului municipiului Bucureşti unde s-a produs diferendul.
+
Articolul 8Raportări8.1. Contractorul se angajează să transmită Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei următoarele rapoarte:– raport tehnic (trimestrial, cel mai târziu în termen de 7 zile de la începutul lunii următoare celei asupra căreia se face raportarea);– raport financiar (lunar, cu ocazia solicitării decontării cheltuielilor, cel mai târziu în termen de 7 zile de la începutul lunii următoare celei asupra căreia se face raportarea) privind stadiul implementării proiectului;– raport final (tehnic şi financiar) care trebuie transmis în 15 zile de la data finalizării proiectului.8.2. Rapoartele se fac pe baza indicatorilor stabiliţi în propunerea de proiect (anexa nr.1 la prezentul contract) şi în concordanţă cu bugetul proiectului şi planificarea activităţilor (anexele nr. 2-3 la prezentul contract) pentru evaluarea stadiului de realizare a obiectivelor proiectului (indicatori de rezultat, indicatori de eficienţă).8.3. Contractorul se angajează să transmită direct compartimentului cu atribuţii privind combaterea violenţei în familie din cadrul direcţiei teritoriale de muncă şi protecţie socială rapoarte lunare cu privire la activitatea de prevenire şi monitorizare a fenomenului violenţei în familie.
+
Articolul 9Control9.1. Autoritatea contractantă, atât direct, cât şi prin intermediul compartimentului cu atribuţii privind combaterea violenţei în familie din cadrul direcţiei teritoriale de muncă şi protecţie socială, controlează modul de implementare a proiectului de către contractor.9.2. Autoritatea contractantă îşi rezervă dreptul de a controla în orice etapă derularea proiectului.9.3. Curtea de Conturi exercită controlul financiar asupra activităţii derulate prin prezentul proiect.
+
Articolul 10Asigurări10.1. Autoritatea contractantă nu este responsabilă pentru niciun fel de daune-interese, compensaţii plătibile prin lege în privinţa sau ca urmare a unui accident ori prejudiciu produs de contractor.
+
Articolul 11Cesiunea11.1. Contractorul are obligaţia de a nu cesiona total sau parţial obligaţiile asumate prin contract, fără să obţină, în prealabil, acordul scris al autorităţii contractante.11.2. Cesiunea nu va exonera contractorul de responsabilităţile privind obligaţiile asumate prin contract.
+
Articolul 12Dispoziţii finale12.1. Orice comunicare între părţi referitoare la îndeplinirea prezentului contract se transmite în scris. Orice document scris este înregistrat în momentul transmiterii şi în momentul primirii.Comunicările dintre părţi se pot face şi prin alte mijloace de comunicare, cu condiţia confirmării scrise a primirii comunicării.12.2. Contractorul garantează că, la data închiderii finanţării, centrul de asistenţă destinat agresorilor familiali va corespunde propunerii de proiect.12.3. Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul contract şi constituie împreună un singur act juridic, obligatoriu şi legal valabil pentru ambele părţi.12.4. Prezentul contract a fost încheiat la data de ……………, în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte, având aceeaşi valoare juridică. Pentru furnizorul de Pentru Agenţia Naţională servicii sociale pentru Protecţia Familiei (Contractor) (autoritate contractantă) …/ (numele şi funcţia persoanei/ …/(numele persoanei/persoanelor persoanelor autorizată/ oficiale autorizată/autorizate autorizate să semneze)… să semneze)… Semnătura Semnătura Data Data
+
Formularul nr. 9 – SOLICITARE DE PLATĂModelData de plată ………………..În atenţiaAgenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei ……..Numărul de referinţă pentru contractul de finanţare: ………..Titlul contractului de finanţare: …………………………Numele şi adresa contractorului, cod fiscal/cod unic de înregistrare (solicitantului beneficiar al finanţării): …………………….Solicitarea de plată numărul: …………………………….Perioada acoperită de solicitarea de plată: ………………..Domnule/Doamnă,Subsemnatul/a, …(numele şi prenumele)…, solicit decontarea cheltuielilor efectuate în perioada menţionată mai sus.Suma cerută este de: ….. lei şi a fost utilizată conform documentelor justificative şi planificării activităţilor.Sunt anexate la prezenta solicitare următoarele documente:………………………………………………………………………………Plata se efectuează în contul cu numărul: ………………..Numele şi prenumele ………………..Funcţia, poziţia, titlul ……………Semnătura …………………………
+
Formularul nr. 10 – RAPORT TEHNIC TRIMESTRIALModelprivind acordarea serviciilor de asistenţă socială în cadrul centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali şi utilizarea finanţăriiîn perioada ……… anul …………….Instituţia publică/Asociaţia/Fundaţia/Cultul religios ……….În baza Contractului nr. ……., încheiat la data ……. între Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei ….. şi Contractorul (serviciul public de asistenţă socială/alt serviciu public specializat/instituţia publice care a constituit un compartiment de asistenţă socială/asociaţia/fundaţia/cultul religios) ……, cu sediul în …….., a primit finanţare în sumă de ……. lei, acordată în luna ….., şi a fost utilizată după cum urmează:I. Raport de activitate1. Descrierea pe scurt a derulării serviciilor de asistenţă socială destinate prevenirii şi combaterii violenţei în familie până la data întocmirii raportului (beneficiarii, servicii de asistenţă socială acordate, resurse umane, eventualele modificări în desfăşurarea activităţilor, colaborarea cu alţi parteneri etc.; descrierea nu va depăşi o pagină):– activităţi planificate şi realizate;– activităţi planificate şi nerealizate;– activităţi neplanificate şi realizate;– rezultate obţinute.2. Numărul total de persoane beneficiare ale centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali şi informaţii privind sexul, vârsta, nivelul de educaţie şi numărul de şedinţe la care au participat în centru, în luna care constituie perioada raportării:……………………………………………………………..3. Costul mediu/beneficiar/lună la tipurile de servicii oferite în centrul de asistenţă destinat agresorilor familiali (estimativ în perioada anterioară deschiderii centrului către beneficiari şi efectiv după demararea asistenţei propriu-zise în cadrul acestuia):……………………………………………………………..II. Raport financiar– valoarea finanţării de la bugetul de stat/lună ………………….;Cheltuieli efectuate (mii lei):

Cheltuieli

Cheltuieli
totale

Cheltuieli fi-
nanţate în ba-
za Hotărârii
Guvernului
nr. 197/2006,
cu modificări-
le ulterioare,
şi a Legii
nr. 350/2005
Cheltuieli
din contri-
buţia ins-
tituţiei
publice/
asociaţiei/
fundaţiei/
cultului
religios
1. Cheltuieli cu salariile de înca-
drare a personalului centrului de
asistenţă destinat agresorilor fami-
liali, care participă efectiv la
acordarea serviciilor sociale
2. Cheltuieli cu servicii sociale cum
ar fi:
– prestări servicii de consiliere psi-
hologică, juridică, informare
– asigurarea şi facilitarea accesului
la tratamente psihologice, psihiatri-
ce, de dezalcoolizare sau dezintoxi-
care, după caz
– orientare ocupaţională
– mediere a conflictului pentru
părţile implicate, în vederea depăşi-
rii situaţiilor de risc etc.
3.*)Cheltuieli cu salariile de înca-
drare a personalului administrativ
4.*)Cheltuieli cu formarea personalu-
lui în domeniul prevenirii şi
combaterii violenţei în familie
5. Cheltuieli pentru întreţinere şi
gospodărire, cum ar fi: încălzire,
apă-canal, salubritate, materiale
igienico-sanitare
6.*)Cheltuieli cu iluminatul
7.*)Cheltuieli cu poştă, telecomuni-
caţii (telefon fix, mobil), radio, TV,
internet etc.
8. Cheltuieli cu obiecte de inventar
de mică valoare sau scurtă durată;
cheltuieli cu întreţinerea şi repara-
ţiile echipamentelor
9. Cheltuieli cu reparaţiile curente
10. Cheltuieli cu promovarea centrului
şi sensibilizarea opiniei publice
privind problematica violenţei în
familie
11. Cheltuieli neprevăzute (precizaţi
de ce natură)
TOTAL:

–-Notă *) Completarea acestor rubrici este opţională.Reprezentantul serviciului public Responsabilul financiar alde asistenţă socială/al altui centrului destinat agresorilorserviciu public specializat/ familialiinstituţiei publice care a …/(numele şi prenumele)…constituit un compartimentde asistenţă socială/asociaţiei/fundaţiei/cultului religios,…/(numele şi prenumele)… Semnătura şi ştampila…………………….Semnătura şi ştampila……………………. +
Formularul nr. 11 – GRILA DE EVALUARE

Criterii Punctaj maxim Punctaj acordat de evaluatori Punctaj obţinut
1 2 3 4 5
1. Consistenţa tehnică – calitatea proiectului din punct de vedere tehnic: 20
Corespondenţa dintre problemele identificate, pe de o parte, şi obiectivele şi activităţile proiectului, pe de altă parte 5
Justificarea înfiinţării centrului pe baza evaluării nevoilor comunităţii pe teritoriul căreia trăiesc persoanele beneficiare 5
Încadrarea activităţilor proiectului în obiectivele prioritare ale strategiei naţionale în domeniu 5
Eficacitatea proiectului – coerenţa conceperii planului general al proiectului, claritatea planului de acţiune, indicatori de rezultat şi eficienţă 5
2. Soliditate economică şi financiară – eficienţa proiectului: 20
Realismul şi echilibrul costurilor prevăzute în bugetul proiectului 15
Bugetul este întocmit corect şi conţine toate informaţiile solicitate în formular 5
3. Rezultatele aşteptate: 10
Corespondenţa dintre indicatorii de rezultat evidenţiaţi în proiect cu indicatorii prevăzuţi în programul de interes naţional 5
Utilizarea de către furnizor a unei metodologii pentru monitorizarea activităţilor şi evaluarea calităţii serviciilor 5
4. Capacitatea de realizare a proiectului/management al proiectului: 15
Structura şi profesionalismul echipei de implementare a proiectului 10
Preocuparea furnizorului de servicii sociale pentru calitatea serviciilor acordate 5
5. Participarea beneficiarilor: 6
Utilizarea unei modalităţi de consultare a beneficiarilor cu privire la aspecte legate direct de serviciile pe care le primesc 3
Implicarea beneficiarilor şi a altor membri ai comunităţii în desfăşurarea activităţilor centrului de asistenţă destinat agresorilor familiali şi a altor activităţi pentru soluţionarea situaţiei acestora 3
6. Sustenabilitatea proiectului: 14
Existenţa resurselor concrete de menţinere a proiectului printr-un plan bugetar sau prin convenţii pentru primii 2 ani de la încetarea finanţării de la bugetul de stat 8
Contribuţia entităţilor locale depăşeşte procentul minim de 10% prevăzut 4
Realismul/susţinerea cu documente de angajare (hotărâre a consiliului judeţean/local, respectiv a organului de conducere deliberativ a furnizorului privat de servicii sociale) a planului de menţinere a proiectului 2
7. Implicarea partenerului/partenerilor în implementarea proiectului: 5
Existenţa unor contracte/acorduri de parteneriat pentru implementarea proiectului prin care sunt asumate responsabilităţi concrete de către furnizorii de servicii sociale parteneri 5
8. Unicitatea proiectului: 10
Este singurul proiect pentru înfiinţarea unui centru de asistenţă destinat agresorilor familiali din unităţile administrativ teritoriale (judeţ sau sector al municipiului Bucureşti) 10
Semnătura evaluatorului
Punctaj total: 100

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters