GHIDUL SOLICITANTULUI din 27 aprilie 2015

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 05/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FONDURILOR EUROPENE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 299 bis din 30 aprilie 2015
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 881 04/05/2015
ActulACTUALIZEAZA PEGHID 27/04/2015
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
*) Aprobat de Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 860 din 27 aprilie 2015, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 299 din 30 aprilie 2015.
PROGRAMUL OPERAȚIONAL SECTORIAL DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE 2007-2013Numărul de referință al programului (CCI): 2007RO051PO001<!–>CONDIȚII SPECIFICE–>CERERE DE PROPUNERI DE PROIECTE DE TIP STRATEGIC<!–>NR. 188Oportunități integrate de diminuare a părăsirii timpurii a școlii–><!–>AXA PRIORITARĂ 2 "Corelarea învățării pe tot parcursul vieții–>cu piața muncii"<!–>DOMENIUL MAJOR DE INTERVENȚIE 2.2.Prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii–><!–>Aprilie 2015–>

1. INTRODUCERE <!–>2. Cererea de propuneri de proiecte de tip strategic "Oportunități –>integrate de diminuare a părăsirii timpurii a școlii" <!–>2.1 Justificarea lansării prezentei cereri de propuneri de proiecte –>2.2 Condiții specifice Documentul Cadru de Implementare POSDRU 2007-2013 <!–>2.3 Alocarea financiară orientativă –>2.4 Contribuția eligibilă minimă a solicitantului din totalul costurilor <!–>eligibile –>3. Prevederi relevante ale DMI 2.2 "Prevenirea și corectarea părăsirii <!–>timpurii a școlii" –>4. Condiții de eligibilitate <!–>4.1 Grup țintă eligibil –>4.2 Activități eligibile <!–>4.3 Beneficiari eligibili –>4.4 Cheltuieli eligibile <!–>4.5 Indicatori de monitorizare și evaluare –>5. Procesul de evaluare și selecție <!–>6. Greșeli frecvente la redactarea cererii de finanțare: –>6.1 Greșeli care duc automat la respingerea cererii de finanțare <!–>6.2 Greșeli care duc la depunctarea cererii de finanțare –>(în Faza B – Criterii de selecție) <!–>7. Contestații –>8. Procesul de contractare <!–>Anexa 1: Grila de evaluare FAZA A –>Anexa 2: Grila de evaluare FAZA B

+
1. INTRODUCERE<!–>Acest document cuprinde Condițiile Specifice pentru cererea de propuneri de proiecte de tip strategic nr. 188 "Oportunități integrate de diminuare a părăsirii timpurii a școlii".–>Informațiile generale cu privire la:documentele programatice,eligibilitatea proiectelor, solicitanților,eligibilitatea cheltuielilor,completarea și transmiterea unei cereri de finanțare,evaluarea și selecția proiectelor,contractul de finanțare,implementarea proiectelor<!–>sunt prezentate în Ghidul Solicitantului – Condiții generale aferent acestei cereri de propuneri de proiecte.–>Pentru a mări șansele proiectului dumneavoastră de a fi selectat, vă recomandăm ca, înainte de a începe completarea formularului electronic al cererii de finanțare și a anexelor, să vă asigurați că ați citit toate informațiile prezentate în acest ghid și în Ghidul Solicitantului Condiții generale și că ați înțeles toate aspectele legate de specificul prezentei scheme de finanțare nerambursabilă.<!–>De asemenea, vă recomandăm să consultați periodic pagina de internet a AMPOSDRU – www.fonduri-ue.ro pentru a fi la curent cu eventualele modificări aduse Ghidului Solicitantului și cu posibilele comunicări/informații privind prezenta schemă de finanțare nerambursabilă.–>
+
2. Cererea de propuneri de proiecte de tip strategic "Oportunități integrate de diminuare a părăsirii timpurii a școlii"<!–>2.1.–>Justificarea lansării prezentei cereri de propuneri de proiecteÎn cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice vor fi sprijinite operațiuni preventiv/corective – prin dezvoltarea de operațiuni integrate care vor include programe de educație de tip "A doua șansă" și măsuri de prevenire a fenomenului părăsirii timpurii a școlii.<!–>2.2.–>Condiții specifice Documentul Cadru de Implementare POSDRU 2007-2013Proiectele finanțate prin POSDRU pentru această cerere de propuneri de proiecte vor fi implementate la nivel național, regional, multi-regional, punându-se accent pe promovarea proiectelor în parteneriat, inclusiv prin cooperare transnațională. Proiectele multi-regionale sunt proiecte implementate în cel puțin două regiuni de dezvoltare, proiectele regionale sunt proiecte implementate în cel puțin două județe.<!–>Proiectele implementate la nivel național, regional sau multi-regional vor avea o valoare totală eligibilă cuprinsă între:Minim 2.202.500 lei (Echivalentul în lei a 500.000 euro) șiMaximum 8.810.000 lei (Echivalentul în lei a 2.000.000 euro).–>Cererile de finanțare care nu se încadrează în limitele prevăzute mai sus vor fi respinse.<!–>Cursul de schimb utilizat pentru stabilirea acestei valori este de 4,4050 lei/euro, reprezentând cursul Inforeuro aferent lunii aprilie 2015, disponibil pe pagina web:–>http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/index.cfm?Language=en<!–>ATENȚIE:–>Bugetul proiectului dumneavoastră va fi exprimat DOAR în lei. Cererile de finanțare care prezintă buget calculat în euro vor fi respinse.<!–>Structura bugetului cererii de finanțare se regăsește în Ghidul Solicitantului Condiții Generale.–>Durata de implementare a unui proiect va fi cuprinsă între minim 4 luni și maxim 6 luni. Cererile de finanțare a căror durată de implementare este mai mică de 4 luni sau mai mare de 6 luni vor fi respinse.<!–>2.3.–>Alocare financiară orientativăAlocarea financiară orientativă pentru această cerere de propuneri de proiecte este de 120.000.000 euro, din care Fondul Social European (contribuția comunitară la finanțarea acordată) reprezintă 100% pentru beneficiari ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat și ai bugetelor fondurilor speciale și entitățile aflate în subordine sau în coordonare finanțate integral din bugetele acestora și 87,86% pentru celelalte categorii de beneficiari.<!–>2.4.–>Contribuția eligibilă minimă a solicitantului din totalul costurilor eligibile

Tipul beneficiarului <!–> –> <!–> –> <!–>ordonatori de credite ai bugetului de –>stat, bugetului asigurărilor sociale de <!–>stat și ai bugetelor fondurilor speciale –>și entitățile aflate în subordine sau în <!–>coordonare finanțate integral din –>bugetele acestora <!–>– instituții publice finanțate integral –>din venituri proprii sau finanțate <!–>parțial de la bugetul de stat, bugetul –>asigurărilor sociale de stat sau <!–>bugetele fondurilor speciale (inclusiv –>instituții de învățământ superior <!–>acreditate, publice și private); –>– ordonatori de credite ai bugetului <!–>local și beneficiari entități finanțate –>integral din bugetele acestora; <!–>– entități publice locale finanțate integr–>din venituri proprii și/sau finanțate <!–>parțial de la bugetele locale, –>– persoane juridice de drept privat fără s<!–>patrimonial. –>persoane juridice de drept privat cu scop <!–>patrimonial. –> Contribuția eligibilă <!–>minimă a solicitantului –>din totalul costurilor <!–>eligibile (%) –> <!–> –> <!–>15% –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>2% –> <!–>l –> <!–> –>op <!–> –>5% <!–> –> Valoarea maximă a <!–>finanțării publice –>(UE+RO) acordate din <!–>totalul costurilor –>eligibile (%) <!–> –> <!–>85% –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>98% –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>95% <!–> –>

Contribuția solicitantului reprezintă procentul din valoarea totală eligibilă a proiectului propus, care va fi suportat de către dumneavoastră, în calitate de solicitant.<!–>Contribuția proprie a solicitantului trebuie să fie realizată sub formă financiară. În cadrul proiectelor finanțate din POSDRU, contribuția în natură nu este eligibilă.–>Pe parcursul implementării proiectului, cheltuielile considerate neeligibile, dar necesare derulării proiectului, precum și orice cheltuială suplimentară ce va apărea în timpul implementării proiectului vor fi suportate de către dumneavoastră în calitate de beneficiar.<!–>Prezenta cerere de propuneri de proiecte nu reprezintă o schemă de ajutor de stat sau de minimis.–>Pentru a completa corect bugetul proiectului în cererea de finanțare, vă rugăm să aveți în vedere procentul contribuției proprii pe care trebuie să o asigurați, precum și condițiile generale de eligibilitate a cheltuielilor (detaliate în Ghidul Solicitantului Condiții Generale aferent prezentei cereri de propuneri de proiecte).<!–>

TOATE cererile de finanțare nerambursabilă pentru POSDRU se completează și se–>transmit on-line în limba română; în acest scop, accesați pagina de internet <!–>a AMPOSDRU, secțiunea "Cerere de propuneri de proiecte", link "Actionweb" – –>www.fonduri-ue.ro. Cererile de finanțare transmise prin orice alte mijloace <!–>vor fi respinse –> <!–>Sistemul informatic ActionWeb va fi deschis în a 16-a zi de la data –>publicării în Monitorul Oficial a prezentului ghid, ora 10.00 până în a 23-a <!–>zi de la data publicării în Monitorul Oficial, ora 16.00 –> <!–>AMPOSDRU va informa pe site-ul www.fonduri-ue.ro data publicării în Monitorul–>Oficial și data închiderii sistemului informatic. <!–> –>Pentru a facilita procesul de completare și transmitere a cererilor de <!–>finanțare în cadrul prezentei cereri de propuneri de proiecte, între orele –>9.00-16.00, la sediul OIPOSDRU MECȘ de la adresa sus- menționată funcționează<!–>un birou de informare. –> <!–>Întrebările referitoare la prezenta cerere de propuneri de proiecte pot fi –>transmise prin e-mail la adresa: diminuare.2.2@oiposdru.edu.ro

+
3. Prevederi relevante ale DMI 2.2 "Prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii" pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte<!–>Domeniul Major de Intervenție 2.2. urmărește prevenirea și corectarea fenomenului de părăsire timpurie a școlii, prin menținerea/reintegrarea în educație și formare profesională a elevilor cu risc de părăsire timpurie a școlii. Activitățile întreprinse pentru prevenirea și diminuarea fenomenului de părăsire timpurie a școlii sunt în conformitate cu noile linii integrate privind tinerii din cadrul Agendei Lisabona și din cadrul Pactului European privind Tinerii.–>Intervențiile promovate în cadrul acestui DMI vor fi direcționate atât către copii, preșcolari și elevi expuși riscului de părăsire timpurie a școlii, cât și către familiile acestora, și vor viza în special populația romă, persoanele cu dizabilități și persoanele din mediul rural, precum și alte categorii de grupuri vulnerabile. Operațiunile vor urmări să asigure educația de bază pentru toate categoriile de persoane care, din anumite motive, au fost nevoite, sau sunt în prezent supuse riscului de a abandona/părăsi timpuriu școala, inclusiv persoane adulte care au abandonat școala.<!–>În cadrul acestei Cereri de propuneri de proiecte strategice vor fi sprijinite, activitățile și proiectele care urmăresc:–>1.<!–>operațiuni integrate:Remedial/corective – prin dezvoltarea programelor de reintegrare în educație a celor care au părăsit timpuriu școala, educația de "a doua șansă" pentru persoanele care au abandonat școala;Preventive – creșterea accesului la educație preșcolară și școlară, programe de tip "școală după școală", furnizarea serviciilor de orientare și consiliere, predare centrată pe elev, campanii de creștere a nivelului de conștientizare etc.Operațiunile remedial/corective promovate vor viza niveluri educaționale de la învățământul preșcolar până la învățământul secundar (ISCED 0-3).–>Operațiunile vor urmări să asigure educația de bază pentru toate categoriile de persoane care, din anumite motive, au abandonat/părăsit timpuriu școala, inclusiv persoane adulte care au abandonat școala.<!–>Intervențiile promovate vor viza în special populația romă, persoanele cu dizabilități și persoanele din mediul rural, cât și alte categorii de grupuri vulnerabile.–>În acest cadru pot fi finanțate și activități complementare cum ar fi: identificarea cauzelor (factori de natură familială, psihologică, pedagogică etc.) care determină abandonul școlar în vederea personalizării instrumentelor; transferul de expertiză și de bune practici; constituirea de rețele de sprijin etc.<!–>Sunt avute în vedere, totodată, intervențiile care conduc la îmbunătățirea și creșterea flexibilității furnizării educației "de a doua șansă", inclusiv servicii de orientare și consiliere, educație remedială, sprijin financiar și campanii de conștientizare.–>Operațiunile preventive promovate vor viza nivele educaționale de la învățământul preșcolar până la învățământul secundar (ISCED 0-3).<!–>Operațiunile preventive vor avea în vedere:acțiuni care urmăresc dezvoltarea și implementarea de strategii și planuri de acțiune, în special la nivel național sau multi-regional, pentru prevenirea părăsirii timpurii a școlii;identificarea cauzelor (factori de natură familială, psihologică, pedagogică etc.) care determină părăsirea timpurie a școlii în vederea personalizării instrumentelor de prevenire; transferul de expertiză și de bune practici; constituirea de rețele de sprijin, inclusiv a rețelelor de sprijin formate din elevi etc.–>Intervențiile preventive vor fi direcționate, atât către copii, preșcolari și elevi expuși riscului de părăsire timpurie a școlii, cât și către familiile acestora.<!–>Această cerere de propuneri de proiecte susține realizarea obiectivelor operaționale:–>● furnizarea competențelor și abilităților de bază necesare persoanelor care au părăsit timpuriu școala;<!–>● prevenirea fenomenului de părăsire timpurie a școlii, în special pentru populația roma, persoanele cu dizabilități și persoanele din mediul rural, precum și alte categorii de grupuri vulnerabile;–>Proiectele promovate în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte vor contribui la realizarea următoarelor operațiuni orientative:<!–>1.–>Reintegrarea în educație a celor care au părăsit timpuriu școala (inclusiv programe de tip "a doua șansă").2.<!–>Sprijinirea și dezvoltarea de programe pentru menținerea elevilor în educație și prevenirea părăsirii timpurii a școlii;3.–>Promovarea unor servicii integrate și soluții alternative pentru învățământul preșcolar;4.<!–>Implementarea programelor de tip "școală după școală", educație remedială și învățare asistată;5.–>Furnizarea serviciilor integrate de orientare și consiliere pentru persoanele expuse riscului de părăsire timpurie a școlii.
+
4. Condiții de eligibilitate<!–>4.1.–>Grup țintă eligibilGrupul țintă al unui proiect finanțat în cadrul actualei cereri de propuneri de proiecte strategice trebuie să fie alcătuit din:Minim 200 de persoane care au părăsit de timpuriu școala și/sau persoane care nu au absolvit învățământul obligatoriu;<!–>șiMinim 800 persoane pentru componenta preventivă (dintre categoriile de grupuri țintă precizate mai jos la pct.B).–>NOTĂ: Categoriile de grupuri țintă precizate la pct.B, nr. 3 și 4 de mai jos nu vor putea depăși 200 de persoane de implicat în mod direct în activitățile proiectului.<!–>Proiectele care au un grup țintă mai mic decât cele precizate în condițiile de mai sus vor fi respinse!–>Grupul țintă eligibil în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte include numai cetățeni UE cu domiciliul sau reședința legală în România.<!–>În conformitate cu prevederile Documentului Cadru de Implementare a POSDRU 2007-2013, în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte, grupul țintă eligibil cuprinde următoarele categorii:A.–>pentru componenta remedială:<!–>1.–>Persoane care au părăsit de timpuriu școala și care au vârsta de până la 24 ani (la data înregistrării ca grup țintă al proiectului);2.<!–>Persoane anterior aflate în detenție;3.–>Delincvenți juvenili;4.Persoane care nu au absolvit învățământul obligatoriu*1);Notă
*1) Sunt avute în vedere persoanele care nu au absolvit învățământul obligatoriu cu vârsta de peste 25 de ani.
B.pentru componenta preventivă:1.<!–>Preșcolari;2.–>Elevii cu risc de părăsire timpurie a școlii (ISCED 1-3);3.<!–>Părinți/tutori ai elevilor cu risc de părăsire timpurie a școlii;4.–>Părinți/tutori ai preșcolarilor.Pentru categoriile de grupuri țintă Persoane anterior aflate în detenție și Delincvenți juvenili va fi avut în vedere și faptul că aceste persoane trebuie să se încadreze în clarificarea de la punctul 1, adică să se afle în situația de Persoane care nu au absolvit învățământul obligatoriu și au depășit cu cel puțin 4 ani vârsta corespunzătoare clasei neabsolvite sau de Persoane care nu au absolvit învățământul obligatoriu și au absolvit învățământul primar dar nu au finalizat învățământul secundar inferior.<!–>ATENȚIE!–>Partea din programul "A doua șansă pentru învățământul secundar inferior" referitoare la Pregătirea pentru obținerea calificării profesionale de nivel I poate fi finanțată în cadrul proiectelor depuse în cadrul DMI 2.3. "Acces și participare la FPC" și nu în cadrul acestei Cereri de proiecte.<!–>Pentru categoriile de persoane din grupurile țintă eligibile, dovada apartenenței la categoria de grup țintă respectivă se va face astfel:–>1.<!–>Persoane care au părăsit de timpuriu școala – document justificativ din care să reiasă depășirea cu cel puțin 4 ani a vârstei corespunzătoare clasei neabsolvite; document școlar din care să reiasă numărul de clase absolvite deja (ex. foaie matricolă); document de identitate pentru demonstrarea încadrării vârstei de până la 24 ani la momentul începerii cursurilor în cadrul proiectului;2.–>Persoane anterior aflate în detenție – document oficial din care să reiasă faptul că persoana a părăsit sistemul de detenție; document justificativ din care să reiasă depășirea cu cel puțin 4 ani a vârstei corespunzătoare clasei neabsolvite; document școlar din care să reiasă numărul de clase absolvite deja;3.<!–>Delincvenți juvenili – document oficial din care să reiasă faptul că persoana se încadrează în forme și/sau instituții de asistare a delincvenței juvenile; document justificativ din care să reiasă depășirea cu cel puțin 4 ani a vârstei corespunzătoare clasei neabsolvite; document școlar din care să reiasă numărul de clase absolvite deja;4.–>Persoane care nu au absolvit învățământul obligatoriu*2) – document justificativ din care să reiasă depășirea cu cel puțin 4 ani a vârstei corespunzătoare clasei neabsolvite; document școlar (ex: foaie matricolă) din care să reiasă numărul de clase absolvite deja; document de identitate pentru demonstrarea vârstei persoanei (vârsta de peste 24 de ani).Notă
*2) Sunt avute în vedere persoanele care nu au absolvit învățământul obligatoriu cu vârsta de peste 24 de ani.
5.Preșcolari – document justificativ din care să reiasă pentru persoana din grupul țintă faptul că pe durata participării la activitățile proiectului are calitatea de preșcolar;6.<!–>Elevii cu risc de părăsire timpurie a școlii – document justificativ din care să reiasă calitatea de persoană care frecventează unități de învățământ (ISCED 1-3) pe parcursul participării la activitățile proiectului, la care se adaugă documente justificative (școlare, psihologice, sociale, medicale etc.) pentru încadrarea elevului în cel puțin o categorie de factori de risc de părăsire timpurie a școlii;7.–>Părinți/tutori ai elevilor cu risc de părăsire timpurie a școlii – documente justificative din care să reiasă pentru persoana din grupul țintă faptul că pe durata participării la activitățile proiectului are calitatea de părinte/tutore al unui elev cu risc de părăsire timpurie a școlii din grupul țintă (documente de tip: certificatul de naștere al copilului, documentul de identitate al părintelui, documente care atestă calitatea de tutore pentru preșcolarul din grupul țintă etc.);8.<!–>Părinți/tutori ai preșcolarilor – documente justificative din care să reiasă pentru persoana din grupul țintă faptul că pe durata participării la activitățile proiectului are calitatea de părinte/tutore al unui preșcolar din grupul țintă (documente de tip: certificatul de naștere al copilului, documentul de identitate al părintelui, documente care atestă calitatea de tutore pentru preșcolarul din grupul țintă etc.)Vă rugăm să aveți în vedere că, în conformitate cu prevederile Contractului de finanțare, pentru fiecare persoană din grupul țintă inclusă în proiectul propus de dumneavoastră, veți avea obligația completării Formularului de identificare a grupului țintă, care cuprinde date de identificare și de contact, precum și alte informații privind statutul social și ocupațional, etc.–>Pe întreaga durată de implementare a proiectului, în calitate de beneficiar veți transmite OIPOSDRU MECȘ informații privind participanții, în conformitate cu Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1828/2006 cu privire la implementarea Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1083/2006 privind dispozițiile generale cu privire la Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul de Coeziune și al Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului nr. 1080/2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională.<!–>În calitate de beneficiar veți avea obligația de a respecta prevederile Directivei CE/95/46privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, transpusă în legislația națională prin Legea nr. 677/2001, precum și prevederile Directivei 2002/58/CE privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice, transpusă în legislația națională prin Legea nr. 506/2004.–>Astfel, veți informa persoanele din grupul țintă al proiectului despre obligativitatea de a furniza datele lor personale, cu respectarea dispozițiilor legale menționate.<!–>În acest sens, după semnarea contractului de finanțare nerambursabilă cu OIPOSDRU MECȘ, dumneavoastră, în calitate de beneficiar, va trebui să demarați procedurile legale în vederea înregistrării ca operator de date cu caracter personal, în situația în care nu sunteți încă înregistrat ca operator de date cu caracter personal.–>Participanții, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, vor semna o declarație prin care își vor da acordul privind utilizarea datelor personale.<!–>4.2.–>Activități eligibileÎn conformitate cu prevederile Documentului Cadru de Implementare a POSDRU 2007-2013, în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte de strategic sunt eligibile activitățile prezentate mai jos care vor contribui în mod direct la atingerea indicatorilor de program:<!–>1.–>Dezvoltarea și furnizarea activităților de educație remedială (validarea învățării anterioare, detectarea lacunelor în pregătire, ore de recuperare, orientare psihologică și profesională, îndrumare etc.);2.<!–>Dezvoltarea și furnizarea activităților de tipul "școală după școală" (cursuri de alfabetizare și de formare a abilităților numerice etc.);3.–>Furnizarea programelor flexibile de educație de tip "a doua șansă" care urmăresc dobândirea competențelor de bază și dezvoltarea abilităților personale pentru cei care părăsesc timpuriu/abandonează școala, inclusiv pentru populația adultă.Atenție:<!–>Programele de educație de tip a doua șansă se vor desfășura în conformitate cu cadrul legal în vigoare.*3)–>Notă
*3) ORDIN Ministru MEN nr. 5248/31.10.2011 privind aplicarea programului „A doua șansă”, publicat în MO nr. 721 din 13.10.2011.
Activitățile principale sunt activitățile care contribuie în mod direct la atingerea indicatorilor de program.Activități principale:A.<!–>Componenta remedială:–>1.<!–>Dezvoltarea și furnizarea serviciilor de orientare, consiliere și asistență educațională în vederea corectării fenomenului de părăsire timpurie a școlii/abandon școlar;2.–>Dezvoltarea și implementarea metodologiilor și instrumentelor inovatoare ce se adresează celor care părăsesc timpuriu școala;3.<!–>Sprijin pentru dezvoltarea învățării non-formale și informale pentru cei care părăsesc timpuriu/abandonează școala;4.–>Dezvoltarea acțiunilor specifice pentru îmbunătățirea și promovarea abilităților sociale în scopul facilitării integrării sociale a celor care părăsesc timpuriu școala;5.<!–>Dezvoltarea acțiunilor specifice pentru îmbunătățirea și promovarea abilităților speciale în scopul facilitării integrării sociale a populației adulte în educația de tip "a doua șansă";6.–>Elaborarea/actualizarea/revizuirea/testarea/implementarea de instrumente de corectare a fenomenului de părăsire timpurie a școlii, abandon școlar;7.<!–>Reintegrarea tinerilor delincvenți în educație;8.–>Sprijinirea activităților care urmăresc introducerea unei abordări care integrează principiul egalității de șanse și de gen în instrumentele și mecanismele de reintegrare a celor care au părăsit timpuriu școala;9.<!–>Introducerea de sesiuni de formare specifică privind egalitatea de gen, egalitatea de șansă, nediscriminarea și respectul diversității;10.–>Integrarea în cadrul instrumentelor și metodologiilor dezvoltate a principiului dezvoltării durabile, în vederea creșterii conștientizării asupra problemelor de mediu și de prevenire a poluării, managementul schimbării etc.;11.<!–>Dezvoltarea și implementarea sesiunilor de formare TIC, cursuri de limbi străine pentru grupurile țintă.B.–>Componenta preventivă:1.<!–>Organizarea campaniilor de creștere a gradului de conștientizare în vederea prevenirii și reducerii fenomenului de părăsire timpurie a școlii;2.–>Dezvoltarea și furnizarea serviciilor de orientare, consiliere și asistență educațională în vederea prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a școlii (pentru persoanele cu risc de părăsire timpurie a școlii și pentru familiile acestora);3.<!–>Activități de adaptare/dezvoltare a curriculumului din învățământul preșcolar pentru formarea competențelor cheie, inclusiv elaborarea de materiale didactice și de învățare și adaptarea acestora la specificul și nevoile preșcolarilor;4.–>Dezvoltarea și furnizarea activităților de tipul "grădinița de familie";5.<!–>Elaborarea/dezvoltarea/testarea/implementarea metodologiilor și soluțiilor alternative și educaționale în vederea pregătirii pentru debutul școlar;6.–>Diversificarea, dezvoltarea și furnizarea serviciilor de consiliere pentru părinți pentru a înțelege importanța educației și a intervenției timpurii, precum și rolul lor în educația copiilor;7.<!–>Identificarea/detectarea/analiza/remedierea problemelor de sănătate care pot afecta dezvoltarea mentală, socială și viitorul parcurs educațional și profesional al populației școlare, în special în învățământul preșcolar și primar;8.–>Dezvoltarea activităților de tipul "școală de vară/duminică" și de grădiniță, în special pentru persoanele aparținând grupurilor vulnerabile și familiilor acestora;9.<!–>Sprijin pentru dezvoltarea învățării non-formale și informale pentru cei cu risc de părăsire timpurie a școlii;Exemple de activități neeligibile:–>1.<!–>Sub-contractarea/externalizarea tuturor activităților pentru dezvoltarea resurselor umane;2.–>Activități de acordare de finanțări nerambursabile (ex: folosirea fondurilor proiectelor pentru acordarea de finanțări nerambursabile sau împrumuturi altor organizații);3.<!–>Proiecte care se concentrează exclusiv pe achiziția de echipamente sau îmbunătățirea infrastructurii;4.–>Proiecte care promovează activități politice sau ideologice;5.<!–>Activități care au fost deja finanțate sau care se află în procesul de finanțare din bugetul de stat sau din alte surse. În acest sens, solicitanții de finanțare nerambursabilă trebuie să dea o declarație scrisă prin care să confirme faptul că sunt în cunoștință de cauză cu privire la faptul că dubla finanțare a aceluiași proiect nu este permisă.4.3.–>Beneficiari eligibiliÎn cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte de strategic categoriile de solicitanți eligibili sunt:<!–>1.–>Ministerul Educației și Cercetării Științifice (MECȘ);2.<!–>Agenții, structuri subordonate sau aflate în coordonarea MECȘ și alte entități sau organisme publice cu atribuții în domeniul îmbunătățirii accesului la educație și corectarea fenomenului de părăsire timpurie a școlii, incluziunii sociale și îmbunătățirii situației grupurilor vulnerabile în educație;3.–>Inspectorate școlare județene și instituții afiliate/subordonate/coordonate (ex. Centre județene pentru resurse și asistență educațională etc.);4.<!–>ONG-uri (cu activitate relevantă în prevenirea părăsirii timpurii a școlii);5.–>Instituții de cult și asociații religioase (cu activitate relevantă în prevenirea părăsirii timpurii a școlii).OIPOSDRU MECȘ poate declara neeligibile cheltuielile care privesc activități cu caracter transnațional pentru care beneficiarul NU justifică temeinic legătura DIRECTĂ a activităților pentru care s-au efectuat cheltuielile cu obiectivul proiectului.<!–>Partenerii trebuie să fie organizații legal constituite, să desfășoare activități relevante în cadrul proiectului și să demonstreze că au în obiectul de activitate al instituției și activitatea/activitățile din cadrul proiectului pentru care au rol de parteneri.–>În cazul în care depuneți un proiect în parteneriat, pentru evaluarea criteriului de eligibilitate privind capacitatea financiară și operațională vor fi avute în vedere existența resurselor administrative și existența surselor de finanțare stabile pentru parteneriatul dezvoltat (în ansamblu), și nu numai pentru solicitant sau pentru fiecare membru în parte.<!–>Parteneriatul va fi obligat să facă dovada unei capacități operaționale și financiare corespunzătoare. OIPOSDRU MECȘ poate decide motivat respingerea aplicației sau încetarea contractării în situația în care se constată că parteneriatul nu face această dovadă.–>În calitate de solicitant al finanțării, veți avea responsabilitatea finală pentru managementul proiectului, indiferent dacă depuneți o cerere de finanțare fără parteneri sau în parteneriat.<!–>4.4.–>Cheltuieli eligibileCategoriile și subcategoriile de cheltuieli eligibile pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte sunt prevăzute și detaliate în Ordinul nr. 1117/2170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate și a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operațiunilor finanțate prin POSDRU 2007-2013, cu modificările și completările ulterioare.<!–>Lista categoriilor și subcategoriilor de cheltuieli eligibile pentru prezenta cerere de propunere de proiecte:–>1.<!–>Cheltuieli cu personalul implicat în implementarea proiectului1.1.–>Salarii și asimilate acestora;1.2.<!–>Onorarii;1.3.–>Contribuții sociale aferente cheltuielilor salariale și cheltuielilor asimilate acestora (contribuții angajați și angajatori).2.<!–>Cheltuieli cu cazarea, transportul și diurna2.1.–>Transport persoane (personal propriu, participanți, alte persoane);2.2.<!–>Transport materiale și echipamente;2.3.–>Cazare;2.4.<!–>Diurnă (pentru personalul propriu).3.–>Cheltuieli pentru derularea proiectului;3.1.<!–>Servicii de sonorizare;3.2.–>Traducere și interpretare;3.3.<!–>Prelucrare date;3.4–>Întreținere, actualizare și dezvoltare aplicații informatice;3.5<!–>Achiziționare de publicații, cărți, reviste de specialitate relevante pentru operațiune, în format tipărit și/sau electronic;3.6–>Concesiuni, brevete, licențe, mărci comerciale, drepturi și active similar;3.7.<!–>Materiale consumabile3.8.–>Cheltuieli cu hrana pentru participanți (grup țintă) și alți participanți la activitățile proiectului4.<!–>Cheltuieli aferente activităților subcontractate (externalizate)4.1.–>Cheltuieli aferente diverselor achiziții de servicii specializate, pentru care Beneficiarul nu are expertiza necesară, inclusiv managementul proiectului și consultanță juridică;4.2.<!–>Cheltuieli aferente contractelor încheiate cu operatori economici (inclusiv PFA) în vederea furnizării unor servicii:a)–>Organizarea de evenimente;b)<!–>Pachete complete conținând transport, cazarea și/sau hrana participanților/personalului propriu;c)–>Audit financiar extern;d)<!–>Expertiză contabilă;e)–>Editarea și tipărirea de materiale pentru sesiuni de instruire/formare;f)<!–>Editarea și tipărirea de materialele publicitare.5.–>Taxe5.2.<!–>Taxe pentru participarea la programe de formare/educație;6.–>Cheltuieli pentru închirieri și leasing, necesare derulării activităților proiectului;6.1.<!–>Închiriere (locații, bunuri);6.2.–>Rate de leasing7.<!–>Subvenții (ajutoare, premii) și burse:7.1.–>Subvenții (ajutoare, premii) acordate pentru elevi, ucenici și însoțitorii acestora);7.2.<!–>Subvenții (ajutoare, premii) pentru persoane aparținând grupurilor vulnerabile;7.3.–>Subvenții (ajutoare, premii) pentru cursanți pe perioada derulării cursurilor;7.4.<!–>Premii în cadrul unor concursuri;7.5.–>Burse de studii pentru elevi;7.6.<!–>Burse sociale;7.7.–>Burse de merit.8.<!–>Cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de administrație8.1.–>Cheltuieli aferente personalului administrativ și personalului auxiliar;8.2.<!–>Utilități;8.3.–>Servicii de administrare a clădirilor;8.4.<!–>Servicii de întreținere și reparare echipamente și mijloace de transport;8.5.–>Arhivare documente;8.6.<!–>Amortizare active;8.7.–>Cheltuieli financiare și juridice (notariale);8.8.<!–>Multiplicare, cu excepția materialelor de informare și publicitate;8.9.–>Conectare la rețele informatice;8.10.<!–>Cheltuieli aferente procedurilor de achiziție publică;8.11.–>Abonamente la publicații de specialitate;8.12.<!–>Materiale consumabile.9.–>Cheltuieli de informare și publicitate10.<!–>Cheltuieli de tip FEDR10.1.–>Instalații tehnice;10.2.<!–>Mobilier, aparatură, birotică, echipamente de protecție a valorilor umane și materiale.ATENȚIE!–>Conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operațiunilor finanțate prin programe operaționale, cu modificările și completările ulterioare, din care reiese că TVA nedeductibilă este eligibilă, costurile care alcătuiesc bugetul proiectului conțin și TVA aferent acestora.<!–>Decontarea costurilor salariale cu personalul (intern sau extern) implicat în managementul proiectului se va face în limita unui procent de 10% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului.–>Cheltuielile indirecte/cheltuieli generale de administrație se definesc în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 1117/2170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate și a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operațiunilor finanțate prin POSDRU 2007-2013, cu modificările și completările ulterioare.<!–>Valoarea cheltuielilor indirecte/cheltuieli generale de administrație se calculează prin aplicarea unui procent la valoarea totală a costurilor directe, cu excepția cheltuielilor de tip FEDR. Acest procent corespunzător cheltuielilor indirecte/cheltuielilor generale de administrație este de maxim 5% pentru această cerere de propuneri de proiecte strategice.–>4.5.<!–>Indicatori de monitorizare și evaluareIndicatorii proiectului dumneavoastră trebuie să contribuie DIRECT la atingerea indicatorilor definiți în Documentul Cadru de Implementare POSDRU 2007-2013, cu toate modificările ulterioare (care se regăsește pe pagina de internet www.posdru.edu.ro la Secțiunea Documente de programare 2007 – 2013).–>În caz contrar, cererea de finanțare va fi respinsă.<!–>Dintre indicatorii de monitorizare stabiliți prin POSDRU 2007 – 2013 și Documentul Cadru de Implementare POSDRU pentru domeniul major de intervenție 2.2. "Prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii", relevanți pentru actuala cerere de propuneri de proiecte, cererea dumneavoastră de finanțare să conțină valori stabilite pentru indicatorii:Nr. de participanți la programe de tipul educație "de a doua șansă" – valoare minim acceptată – 200 persoane;Ponderea absolvenților de programe de educație de tip "a doua șansă" (%) – valoare minim acceptată – 75%Număr de persoane care au beneficiat de consiliere/orientare – măsuri preventive/corective de părăsire timpurie a școlii valoare minim acceptată – 700 persoane;Număr de persoane care au beneficiat de consiliere/orientare și au continuat studiile – măsuri preventive/corective de părăsire timpurie a școlii – valoare minim acceptată – 600 persoane.–>Specificarea indicatorilor conduce la evaluarea fezabilității obiectivelor și furnizează baza elaborării sistemului de monitorizare și evaluare a proiectului. Vă rugăm să aveți permanent în vedere corelarea indicatorilor stabiliți cu obiectivele, activitățile, grupul țintă și resursele proiectului pe care intenționați să îl implementați!
+
5. Procesul de evaluare și selecție<!–>Procesul de evaluare și selecție a cererilor de finanțare este descris în Ghidul Solicitantului Condiții generale.–>Cererea dumneavoastră de finanțare va fi depunctată dacă activitățile proiectului se rezumă sau sunt în mare parte orientate spre activități fără un impact direct și real la nivelul grupului țintă, având în vedere obiectivele specifice ale acestui DMI în rândul categoriilor eligibile din grupul țintă.<!–>Procesul de evaluare și selecție al cererilor de finanțare se face pe baza criteriilor prezentate în grilele de evaluare.–>
+
6. Greșeli frecvente la redactarea cererii de finanțare:<!–>6.1.–>Greșeli care duc automat la respingerea cererii de finanțare:bugetul detaliat și anexele proiectului nu sunt încărcate în sistemul Action Web odată cu transmiterea cererii de finanțare;neîncadrarea corectă în obiectivele și activitățile eligibile ale DMI 2.2 (se introduc activități eligibile pe alte DMI) sau în categoriile de grupuri țintă eligibile.nerespectarea cerințelor legate de indicatorii de program obligatorii stabiliți pentru prezenta cerere de propunere de proiecte6.2.<!–>Greșeli care duc la depunctarea cererii de finanțare (în Faza B – Criterii de selecție):nedetalierea elementelor de valoare adăugată;neatingerea tuturor aspectelor menționate în grilele de evaluare și în Ghidul Solicitantului – Condiții Generale și Condiții Specificenecorelarea informațiilor trecute de solicitant în diferite secțiuni, de exemplu cele de la activități cu cele de la graficul activităților, sau de la buget cu cele de la detalierea bugetului, sau exista costuri care nu se regăsesc corelate cu activitățile, etc.justificări incomplete/lipsa datelor statistice pentru justificarea problemeidificultatea de a surprinde nevoile reale ale factorilor interesațidificultatea de a identifica și de a descrie corect grupul/grupurile țintă (caracteristici, cuantificări, nevoi specifice)necorelări ale grupurilor țintă între diverse secțiuni ale cererii de finanțaredetalierea incompletă a bugetului, erori de calcul aritmeticîncadrarea eronată în categoria de finanțare proprie (finanțat parțial sau finanțat integral de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale)costuri supraestimate (utilizarea eficientă a fondurilor și un raport optim cost-eficiență)nerespectarea limitelor impuse pentru diverse categorii de cheltuieli:● cheltuielile administrative–>● cheltuielile tip FEDR<!–>● plafoanele maxime de referință pentru stabilirea eligibilității cheltuielilor cu personalulimportanța scăzută acordată sustenabilitățiineînțelegerea și/sau justificarea fără substanță a principiilor și a temelor orizontale:–>● egalitatea de șanse<!–>● dezvoltare durabilă–>● îmbătrânire activă<!–>● inovare/TIC–>● abordare interregionalămențiuni cu caracter generic, fără claritate sau fără o legătură concretă cu scopul aplicațieicopierea integrală sau parțială a prevederilor din DCI, ghiduri sau documente programatice.
+
7. Contestații<!–>Modalitatea de depunere și soluționare a contestațiilor este descrisă în Ghidul Solicitantului – Condiții Generale.–>Pentru cererile de finanțare care sunt respinse, contestațiile cu privire la rezultatele procesului de evaluare vor fi:depuse la registratura AMPOSDRU la adresa: B-dul Ion Mihalache nr. 15-17, sector 1 București sautransmise prin poștă/curier la adresa: B-dul Ion Mihalache nr. 15-17, sector 1 București.<!–>Contestația trebuie să cuprindă aspectele punctuale ale deciziei cu care nu sunteți de acord și argumentele dumneavoastră cu privire la problema contestată.–>Contestațiile care încearcă să acrediteze ideea neprimirii scrisorii de informare de către solicitant sau de către reprezentanții solicitanților și pentru care există confirmarea transmiterii acesteia precum și pentru solicitanții care au transmis contestația în afara termenului prevăzut mai sus, acestea nu vor face obiectul Comitetului de Soluționare a Contestațiilor, iar solicitanții vor fi informați cu privire la aceste aspecte.
+
8. Procesul de contractare<!–>Dacă proiectul depus de dumneavoastră a fost propus spre finanțare de către Comitetul de Evaluare, va fi inițiat procesul de contractare cu organizația dumneavoastră.–>În acest sens va fi transmisă către dumneavoastră, prin e-mail, o scrisoare prin care veți fi informat cu privire la:<!–>(1)–>documentele pe care trebuie să le prezentați privind organizația dumneavoastră;(2)<!–>condițiile de valabilitate a acestora;(3)–>termenul limită de prezentare a documentelor.Documentele minim solicitate privind încheierea contractului de finanțare cu dumneavoastră sunt:Declarație din care să reiasă numărul, tipul și anul emiterii actului de înființare al instituției respective, semnată și ștampilată de către reprezentantul legal al solicitantului.Ordin sau decizie/dispoziție a conducătorului ierarhic superior pentru persoana desemnată să semneze contractul, dacă este cazul.CV-urile echipei de management și ale experților pe termen lung responsabili pentru realizarea unei activități sau unor activități în cadrul proiectului pentru acele activități care nu sunt subcontractate, în limba română, indicând funcția/rolul în proiect, datate și semnate de către titulari;Declarație privind evitarea dublei finanțări;Declarație de angajament;Declarație privind eligibilitatea TVA aferentă cheltuielilor ce vor fi efectuate în cadrul proiectului propus spre finanțare din instrumente structurale<!–>OIPOSDRU MECȘ poate declara neeligibile cheltuielile care privesc activități cu caracter transnațional pentru care beneficiarul NU justifică temeinic legătura directă cu obiectivul proiectului.–>În situația în care clarificările furnizate de solicitant în etapa de contractare sunt incomplete sau vor conduce la concluzia că cererea de finanțare, solicitantul sau partenerii nu erau eligibili sau cererea nu era conformă administrativ, OIPOSDRU MECȘ va înceta contractarea cu solicitantul.<!–>Modalități de comunicare cu solicitanții–>Corespondența dintre OIPOSDRU MECȘ și solicitanți se va realiza prin unul din următoarele mijloace: e-mail, fax, servicii de poștă și curierat, după cum urmează:prin e-mail – la adresa: oiposdru@oiposdru.edu.ro;telefon/fax: 021.3132943.
+
Anexa 1<!–>Grila de evaluare FAZA A–>

Nr. crt.<!–> Criterii –> DA<!–> NU–>
01-CA-1 <!–> –> Bugetul detaliat (format tabelar) – toate foile de calcul – <!–>a fost încărcat în Action Web –> <!–> –> <!–> –>
02-CA-2 <!–> Anexa 1 și Anexa 2 au fost încărcate în Action Web –> <!–> –>
03-EP-1 <!–> –> Proiectul este relevant pentru obiectivele specifice ale <!–>axei prioritare și ale domeniului major de intervenție. –> <!–> –> <!–> –>
04-EP-2 <!–> –> <!–> –> Toate activitățile proiectului sunt în concordanță cu <!–>condițiile specifice ale axei prioritare, ale domeniului –>major de intervenție și ale cererii de propuneri de <!–>proiecte; sunt incluse activitățile obligatorii. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
05-EP-3 <!–> –> <!–> –> Toate categoriile de grup/grupuri țintă ale proiectului sunt<!–>în concordanță cu condițiile specifice ale axei prioritare, –>ale domeniului major de intervenție și ale cererii de <!–>propuneri de proiecte. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
06-EP-4 <!–> –> Valoarea eligibilă a proiectului respectă limitele (minimă <!–>și maximă) prevăzute de cererea de propuneri de proiecte. –> <!–> –> <!–> –>
07-EP-5 <!–> –> <!–> Contribuția solicitantului este cel puțin egală cu limita –>minimă prevăzută în Ghidul Solicitantului – Condiții <!–>Generale și Ghidul solicitantului – Condiții Specifice –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
08-EP-6 <!–> –> <!–> Bugetul alocat salariilor echipei de management, respectiv –>echipei de implementare a proiectului, respectă limita <!–>maximă stabilită conform GS CS –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
09-EP-7 <!–> –> Proiectul respectă prevederile din Ghidul Solicitantului – <!–>Condiții Generale privind informarea și publicitatea –> <!–> –> <!–> –>
10-EP-8 <!–> –> <!–> Perioada de implementare a proiectului respectă limitele –>(minimum 4 luni și maximum 6 luni) prevăzute cererea de <!–>propuneri de proiecte. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
11-EP-9 <!–> –> Proiectul conține valori minime pentru indicatori prevăzute <!–>cererea de propuneri de proiecte. –> <!–> –> <!–> –>
12-EP-10 <!–> –> Proiectul respectă pragurile minime stabilite pentru <!–>grupurile țintă. –> <!–> –> <!–> –>
13-ES-1 <!–> –> <!–> –> Solicitantul aparține cel puțin uneia din categoriile de <!–>beneficiari eligibili în conformitate cu Documentul Cadru de–>Implementare al POSDRU și cu Ghidul Solicitantului – <!–>Condiții Specifice, astfel: –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
13-ES-1.1<!–> Ministerul Educației și Cercetării Științifice (MECȘ) –> <!–> –>
13-ES-1.2<!–> –> <!–> –> <!–> –> Agenții, structuri subordonate sau aflate în coordonarea <!–>MECȘ și alte entități sau organisme publice cu atribuții în –>domeniul îmbunătățirii accesului la educație și corectarea <!–>fenomenului de părăsire timpurie a școlii, incluziunii –>sociale și îmbunătățirii situației grupurilor vulnerabile în<!–>educație; –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
13-ES-1.3<!–> –> <!–> Inspectorate școlare județene și instituții afiliate/ –>subordonate/coordonate (ex. Centre județene pentru resurse <!–>și asistență educațională etc.); –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
13-ES-1.4<!–> –> ONG (cu activitate relevantă în prevenirea părăsirii <!–>timpurii a școlii) –> <!–> –> <!–> –>
13-ES-1.5<!–> –> Instituții de cult și asociații religioase (cu activitate <!–>relevantă în prevenirea părăsirii timpurii a școlii). –> <!–> –> <!–> –>
14-EPT-1 <!–> –> <!–> Fiecare din parteneri aparține uneia din categoriile de –>beneficiari/parteneri eligibili în conformitate cu Ghidul <!–>Solicitantului – Condiții Specifice –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
15-EPT-2 <!–> –> Parteneriatul demonstrează capacitate operațională, prin <!–>existența resurselor administrative (conform algoritmului) –> <!–> –> <!–> –>
16-EPT-3 <!–> –> Parteneriatul demonstrează capacitate financiară (conform <!–>algoritmului) –> <!–> –> <!–> –>
17-EPT-4 <!–> –> <!–> –> Fiecare dintre parteneri este implicat în cel puțin două din<!–>următoarele aspecte: implementarea proiectului, furnizare de–>expertiză, resurse umane și materiale, finanțarea <!–>proiectului. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>

<!–>–> +
Anexa 2<!–>Grila de evaluare FAZA B–>

–>

Nr. <!–> –> <!–> Criterii de selecție –> <!–> –> Punctajul <!–>total maxim –>100 de puncte<!–> Punctajul–>acordat <!–> –>
1. <!–> –> <!–> –> RELEVANȚĂ (prin obiectivele sale proiectul contribuie la realizarea <!–>obiectivelor POSDRU și DCI, politicilor și strategiilor regionale –>sau locale și la soluționarea nevoilor specifice ale grupului țintă)<!–> –> Maxim – <!–>30 de puncte –>Minim – <!–>21 de puncte –> <!–> –> <!–> –>
1.1. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> Relevanța proiectului pentru politicile și strategiile naționale/regionale/sectoriale din –>domeniul prevenirii/corectării părăsirii timpurii a școlii, POSDRU, axa prioritară și <!–>domeniul major de intervenție: –>
a. Proiectul descrie concret și argumentat contribuția acestuia față<!–>de politicile și strategiile naționale/regionale/sectoriale, din –>domeniul prevenirii/corectării părăsirii timpurii a școlii, POSDRU <!–> 3 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
b. Proiectul descrie general și nu argumentează elementele prin care–>acesta este relevant față de politicile și strategiile naționale/ <!–>regionale/sectoriale, din domeniul prevenirii/corectării –> 0 <!–> –> <!–>
1.2. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> Cuantificarea grupului țintă inclus în proiect: –>
a. Grupul țintă este cuantificat corect și coerent în toate <!–>secțiunile cererii de finanțare –> 4 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
b. Grupul țintă este cuantificat parțial și inexact în toate <!–>secțiunile cererii de finanțare –> 2 <!–> –>
c. Grupul țintă nu este cuantificat corect în toate secțiunile <!–>cererii de finanțare –> 0 <!–> –>
1.3. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> Descrierea grupului țintă <!–>
a. Grupul țintă este descris concret și corelat în toate secțiunile –>cererii de finanțare. <!–> 4 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
b. Grupul țintă este descris concret, dar necorelat în toate –>secțiunile cererii de finanțare. <!–> 2 –> <!–>
c. Grupul țintă nu este descris concret în secțiunile cererii de –>finanțare. <!–> 0 –> <!–>
1.4. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> Modalitățile de identificare, recrutare, implicare și menținere a grupului țintă incluse în <!–>proiect –>
a. Modalitățile de identificare, recrutare, implicare și menținere <!–>în proiect a persoanelor aparținând grupului țintă sunt descrise –>concret și personalizat. <!–> 5 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
b. Modalitățile de identificare, recrutare, implicare și menținere <!–>în proiect a persoanelor aparținând grupului țintă sunt descrise –>parțial <!–> 2 –> <!–> –>
c. Modalitățile de identificare, recrutare, implicare și menținere <!–>în proiect a persoanelor aparținând grupului țintă nu sunt descrise.–> 0 <!–> –>
1.5. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> Identificarea nevoilor grupului țintă <!–>
a. Nevoile grupului țintă sunt identificate concret prin furnizarea –>de date cantitative și/sau calitative, studii sau analize statistice<!–> 3 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
b. Nevoile grupului țintă sunt doar descrise, nefiind identificate –>în urma unor date cantitative și/sau calitative, studii sau analize <!–>statistice. –> 1 <!–> –> <!–>
c. Nevoile grupului țintă nu sunt descrise. –> 0 <!–>
1.6. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> Relevanța proiectului față de nevoile grupului țintă și necesitatea implementării <!–>proiectului –>
a. Activitățile propuse în proiect răspund concret nevoilor <!–>identificate și contribuie la satisfacerea acestora. –> 5 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
b. Activitățile propuse în proiect răspund doar parțial nevoilor <!–>identificate și contribuie la satisfacerea acestora. –> 2 <!–> –>
c. Activitățile propuse în proiect nu răspund nevoilor identificate <!–>și nu contribuie la satisfacerea acestora. –> 0 <!–> –>
1.7. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> Dimensiunea grupului țintă al proiectului <!–>
a) Proiectul își propune să implice în activități între 201-300 –>persoane care au părăsit de timpuriu școala și/sau persoane care <!–>nu au absolvit învățământul obligatoriu și între 801-900 –> 1 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
b) Proiectul își propune să implice în activități peste 301 –>persoane care au părăsit de timpuriu școala și/sau persoane care <!–>nu au absolvit învățământul obligatoriu și peste 901 persoane –>pentru componenta preventivă <!–> 2 –> <!–> –> <!–>
1.8. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> Demonstrarea clară a valorii adăugate a proiectului: –>
a. Proiectul descrie concret ceea ce aduce în plus față de situația <!–>deja existentă. –> 4 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
b. Proiectul doar enumeră, fără a descrie modalitatea prin care <!–>proiectul aduce ceva în plus față de situația deja existentă. –> 2 <!–> –>
c. Proiectul nu descrie ceea ce aduce în plus față de situația <!–>deja existentă. –> 0 <!–> –>
<!–> –> <!–> –> <!–> Punctaj total criteriu "RELEVANȚĂ" –> <!–> –> <!–> –> Maximum – <!–>30 de puncte –> <!–> –> <!–> –> <!–>
Minimum – –>21 de puncte <!–>
2. –> <!–> –> <!–> METODOLOGIE (proiectul este structurat coerent și este în măsură să –>furnizeze beneficii reale și sustenabile grupului țintă; proiectul <!–>are o structură logică și este prezentat clar și coerent și va –>determina o îmbunătățire sustenabilă a situației grupului țintă). <!–> Punctaj maxim–>– 25 puncte <!–>Punctaj minim–>– 18 puncte <!–> –> <!–> –> <!–>
2.1. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> Obiectivele proiectului: –>
Obiectivele proiectului sunt clare, realiste și pot fi atinse în <!–>perspectiva realizării proiectului. –> <!–>2 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
Obiectivele proiectului pot fi parțial atinse în perspectiva <!–>realizării proiectului. –> <!–>1 –>
Obiectivele proiectului nu sunt realiste în perspectiva realizării <!–>proiectului. –> <!–>0 –>
2.2. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> Indicatorii proiectului <!–>
a. Indicatorii proiectului sunt măsurabili, verificabili și –>corelați cu activitățile proiectului. <!–> –>4 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
b. Indicatorii proiectului sunt măsurabili, verificabili dar nu sunt–>corelați cu activitățile proiectului <!–> –>2 <!–>
c. Indicatorii proiectului nu sunt măsurabili, verificabili și nu –>sunt corelați cu activitățile proiectului <!–> 0 –> <!–>
2.3. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> Rezultatele proiectului <!–>
a. Rezultatele proiectului sunt cuantificate/măsurabile, corelate –>cu activitățile și descriu îmbunătățiri/beneficii reale care <!–>determină în mod direct realizarea obiectivelor proiectului. –> <!–> –>2 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
b. Rezultatele proiectului sunt cuantificate/măsurabile, dar nu <!–>sunt corelate cu activitățile și nu descriu îmbunătățiri/beneficii –>reale care determină în mod direct realizarea obiectivelor <!–>proiectului. –> <!–> –> <!–>1 –>
c. Rezultatele proiectului nu sunt cuantificate/măsurabile, nu <!–>sunt corelate cu activitățile și nu descriu îmbunătățiri/beneficii –>reale care determină în mod direct realizarea obiectivelor <!–>proiectului. –> <!–> –> <!–>0 –>
2.4. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> Planificarea eficientă a activităților proiectului: <!–>
a. Activitățile proiectului sunt descrise clar, sintetic, –>cronologic și sunt corelate în cadrul calendarului de realizare, <!–>cu atribuțiile membrilor echipei de proiect, cu rezultatele –>proiectului, indicatorii de realizare și țintele stabilite. <!–> –> <!–> –>2 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
b. Activitățile proiectului sunt descrise clar, sintetic, –>cronologic și parțial corelate în cadrul calendarului de <!–>realizare, cu rezultatele proiectului și indicatorii de –>realizare, precum și cu atribuțiile membrilor echipei de <!–>proiect. –> <!–> –> <!–> –>1 <!–>
c. Activitățile proiectului nu sunt descrise clar, sintetic, –>cronologic și nu sunt corelate nici în cadrul calendarului de <!–>realizare și nici cu atribuțiile membrilor echipei de proiect și –>sunt slab corelate cu rezultatele proiectului și indicatorii de <!–>realizare, iar țintele stabilite nu sunt fezabile. –> <!–> –> <!–> –>0 <!–>
2.5. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> Calificările și experiența necesară a fiecărui membru din cadrul echipei de implementare <!–>
a. Sunt descrise concret calificările, competențele profesionale, –>experiența necesară, precum și atribuțiile și responsabilitățile <!–>fiecărui membru din echipa de implementare. –> <!–> –>2 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
b. Sunt descrise parțial calificările, competențele profesionale, <!–>experiența necesară, precum și atribuțiile și responsabilitățile –>fiecărui membru din echipa de implementare. <!–> –> <!–>1 –>
c. Nu sunt descrise calificările, competențele profesionale, <!–>experiența necesară precum și atribuțiile și responsabilitățile –>fiecărui membru din echipa de implementare. <!–> –> <!–>0 –>
2.6. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> Evitarea bugetării posturilor pentru care atribuțiile/responsabilitățile aferente acestora <!–>se suprapun –>
Nu există atribuții/responsabilități, care se suprapun cu <!–>atribuțiile/responsabilitățile altor posturi bugetate în același –>proiect <!–> –> <!–>2 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
Există parțial atribuții/responsabilități/posturi, care se suprapun –>cu atribuțiile/responsabilitățile altor posturi bugetate în același <!–>proiect –> <!–> –>1 <!–>
Majoritatea atribuțiilor/responsabilităților/posturilor, se suprapun–>cu atribuțiile/responsabilitățile altor posturi bugetate în același <!–>proiect –> <!–> –>2 <!–>
2.7. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> Resurse alocate și achiziții de bunuri, servicii și lucrări necesare pentru implementarea <!–>proiectului –>
a. Sunt specificate concret bunurile, serviciile/lucrările, <!–>dotările și echipamentele existente și care urmează a fi –>închiriate sau achiziționate pentru implementarea proiectului în <!–>raport cu activitățile proiectului, care contribuie la –>obținerea rezultatelor propuse. <!–> –> <!–> –> <!–>2 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
b. Sunt specificate concret bunurile, serviciile/lucrările, <!–>dotările și echipamentele existente și care urmează a fi –>închiriate sau achiziționate, dar nu sunt corelate cu <!–>activitățile proiectului, care contribuie la obținerea –>rezultatelor propuse. <!–> –> <!–> –> <!–>1 –>
c. Nu sunt specificate toate bunurile, serviciile/lucrările, <!–>dotările și echipamentele existente și cele care urmează a fi –>închiriate sau achiziționate pentru implementarea proiectului <!–>propus. –> <!–> –> <!–>0 –>
2.8. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> Metodologia de implementare a proiectului –>
a. Proiectul prezintă clar modul de implementare a activităților <!–>propuse, precum și o metodologie concretă pentru monitorizarea, –>coordonarea și organizarea managerială și financiară a <!–>proiectului, printr-o alocare eficientă a resurselor. –> <!–> –> <!–>5 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
b. Proiectul prezintă clar modul de implementare a activităților –>propuse, dar nu prezintă o metodologie concretă pentru <!–>monitorizarea, coordonarea și organizarea managerială și –>financiară a proiectului, printr-o alocare eficientă a <!–>resurselor. –> <!–> –> <!–> –>3 <!–>
c. Proiectul nu prezintă clar modul de implementare a –>activităților propuse și nu prezintă o metodologie concretă <!–>pentru monitorizarea, coordonarea și organizarea managerială și –>financiară a proiectului, printr-o alocare eficientă a <!–>resurselor. –> <!–> –> <!–> –>1 <!–>
d. Proiectul nu prezintă modul de implementare a activităților –>propuse și nu prezintă o metodologie pentru monitorizarea, <!–>coordonarea și organizarea managerială și financiară a –>proiectului, printr-o alocare eficientă a resurselor. <!–> –> <!–> –>0 <!–>
2.9. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> Egalitate de șanse –>
Proiectul prezintă concret modul în care principiul privind <!–>egalitatea de șanse este integrat în elaborarea și –>implementarea proiectului: <!–> –> <!–>2 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
a1. în realizarea activităților –>
b1. în managementul proiectului <!–>
c1. prezentarea altor componente care contribuie la asigurarea –>egalității de șanse și a egalității de gen <!–>
Proiectul prezintă în mod ambiguu modul în care principiul –>privind egalitatea de șanse este integrat în elaborarea și <!–>implementarea proiectului: –> <!–> –>1 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
a1. în realizarea activităților <!–>
b1. în managementul proiectului –>
c1. prezentarea altor componente care contribuie la <!–>asigurarea egalității de șanse și a egalității de gen –>
Proiectul nu prezintă modul în care principiul privind egalitatea <!–>de șanse este integrat în elaborarea și implementarea –>proiectului: <!–> –> <!–>0 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
a1. în realizarea activităților –>
b1. în managementul proiectului <!–>
c1. prezentarea altor componente care contribuie la asigurarea –>egalității de șanse și a egalității de gen <!–>
2.10. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> Contribuția proiectului la alte teme și obiective orizontale –>
Proiectul prezintă concret contribuția acestuia la cel puțin 2 <!–>dintre obiectivele orizontale: –> <!–>2 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
a1. dezvoltare durabilă <!–>
b1. inovare și TIC –>
c1. îmbătrânire activă <!–>
d1. abordare interregională –>
Proiectul prezintă concret contribuția acestuia la cel puțin <!–>unul dintre obiectivele orizontale: –> <!–>1 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
a1. dezvoltare durabilă <!–>
b1. inovare și TIC –>
c1. îmbătrânire activă <!–>
d1. abordare interregională –>
Proiectul nu prezintă contribuția acestuia la cel puțin unul <!–>dintre obiectivele orizontale: –> <!–>0 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
a1. dezvoltare durabilă <!–>
b1. inovare și TIC –>
c1. îmbătrânire activă <!–>
d1. abordare interregională –>
<!–> –> <!–> –> <!–> Punctaj total criteriu "METODOLOGIE" –> <!–> –> <!–> –> Maxim – <!–>25 de puncte –> <!–> –> <!–> –> <!–>
Minim – –>18 puncte <!–>
3. –> <!–> –> <!–> SUSTENABILITATE (prezentarea clară a modului de continuare a –>proiectului sau a efectelor proiectului după încetarea sursei de <!–>finanțare; prezentarea măsurilor actuale sau care vor fi luate –>pentru a se asigura faptul că <!–> Punctaj maxim–>15 puncte <!–> –> <!–> –> <!–>
Punctaj minim–>
3.1. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> Transferabilitate –>
a. Proiectul descrie concret modul în care este asigurată o posibilă<!–>transferare a activităților/rezultatelor proiectului către alt –>grup țintă, alte sectoare, multiplicare. <!–> –> <!–>3 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
b. Proiectul descrie ambiguu modul în care este asigurată o posibilă–>transferare a activităților/rezultatelor proiectului către alt <!–>grup țintă, alte sectoare, multiplicare. –> <!–> –>2 <!–>
c. Proiectul nu descrie concret modul în care este asigurată o –>posibilă transferare a activităților/rezultatelor proiectului către <!–>alt grup țintă, alte sectoare, multiplicare. –> <!–> –>0 <!–>
3.2. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> Abordare integrată <!–>
a. Proiectul descrie concret modul în care rezultatele și/sau –>experiența acumulată în cadrul proiectului pot fi integrate în <!–>politicile și strategiile organizației solicitantului și/sau ale –>partenerilor, politici și strategii locale, regionale ori naționale <!–>și/sau la nivel legislativ. –> <!–> –> <!–> –>3 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
b. Proiectul descrie ambiguu modul în care rezultatele și/sau <!–>experiența acumulată în cadrul proiectului pot fi integrate în –>politicile și strategiile organizației solicitantului și/sau ale <!–>partenerilor, politici și strategii locale, regionale ori naționale –>și/sau la nivel legislativ. <!–> –> <!–> –> <!–>2 –>
c. Proiectul nu descrie modul în care rezultatele și/sau experiența <!–>acumulată în cadrul proiectului pot fi integrate în politicile și –>strategiile organizației solicitantului și/sau ale partenerilor, <!–>politici și strategii locale, regionale sau naționale și/sau la –>nivel legislativ. <!–> –> <!–> –> <!–>0 –>
3.3. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> Sustenabilitate financiară –>
a. Proiectul descrie concret sursele ulterioare de finanțare <!–>(fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea –>proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanțării <!–>nerambursabile. –> <!–> –> <!–>4 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
b. Proiectul descrie ambiguu sursele ulterioare de finanțare –>(fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea <!–>proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanțării –>nerambursabile. <!–> –> <!–> –>2 <!–>
c. Proiectul nu descrie sursele ulterioare de finanțare (fonduri –>proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea proiectului sau <!–>a rezultatelor sale după finalizarea finanțării nerambursabile. –> <!–> –>0 <!–>
3.4. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> Sustenabilitate instituțională –>
a. Proiectul descrie concret modalitățile de funcționare a <!–>structurilor/programelor create/dezvoltate prin proiect după –>finalizarea finanțării nerambursabile. <!–> –> <!–>5 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
b. Proiectul descrie ambiguu modalitățile de funcționare a <!–>structurilor/programelor create/dezvoltate prin proiect după –>finalizarea finanțării nerambursabile. <!–> –> <!–>3 –>
c. Proiectul doar menționează modalitățile de funcționare a <!–>structurilor/programelor create/dezvoltate prin proiect după –>finalizarea finanțării nerambursabile fără o susținere clară a <!–>acestora –> <!–> –> <!–>2 –>
d. Proiectul nu descrie modalitățile de funcționare a structurilor/ <!–>programelor create/dezvoltate prin proiect după finalizare –>finanțării nerambursabile <!–> –>0 <!–> –>
<!–> –> <!–> –> <!–> Punctaj total criteriu "SUSTENABILITATE" –> <!–> –> <!–> –> Maxim – <!–>15 puncte –> <!–> –> <!–> –> <!–>
Minim – –>10 puncte <!–>
4. –> <!–> –> <!–> –> COST-EFICIENȚĂ (proiectul prezintă clar rezultatele așteptate în <!–>raport cu resursele utilizate, bugetul proiectului este bine –>gestionat, cu respectarea principiilor managementului riguros) <!–> –> <!–> Maxim – –>30 puncte <!–> –> <!–> –> <!–> –>
Minimum – <!–>21 de puncte –>
4.1. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> Completitudinea bugetului <!–>
a. Toate calculele din bugetul detaliat sunt corecte și sunt –>reflectate în alocarea pe activități. <!–> –>3 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
b. Nu toate calculele din bugetul detaliat sunt corecte, dar sunt –>reflectate în alocarea pe activități. <!–> –>1 <!–>
c. Calculele din bugetul detaliat sunt parțial corecte și sunt –>parțial reflectate în alocarea pe activități. <!–> –>0 <!–>
4.2. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> Detalierea bugetului –>
a. Bugetul detaliat este structurat pe unități și costuri unitare <!–>pentru toate categoriile de cheltuieli incluse. –> <!–>5 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
b. Bugetul detaliat este parțial structurat pe unități și costuri <!–>unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse, dar permite o –>evaluare a modalității de estimare a costurilor de către aplicant. <!–> –> <!–>3 –>
c. Bugetul detaliat este parțial structurat pe unități și costuri <!–>unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse, dar nu permite o –>evaluare a modalității de estimare a costurilor de către aplicant. <!–> –> <!–>1 –>
d. Bugetul detaliat nu este structurat pe unități și costuri <!–>unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse și nu permite o –>evaluare a modalității de estimare a costurilor. <!–> –> <!–>0 –>
4.3. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> Fundamentarea economico-financiară a costurilor –>
a. Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susținute concret <!–>de o justificare corectă privind numărul de unități (cantitatea, –>după caz) și costul unitar, pentru fiecare tip de cheltuială. <!–> –> <!–>8 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
b. Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susținute concret –>de o justificare corectă privind numărul de unități (cantitatea, <!–>după caz) și costul unitar, doar pentru anumite tipuri de –>cheltuieli. <!–> –> <!–> –>5 <!–>
c. Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susținute parțial –>de o justificare corectă privind numărul de unități (cantitatea, <!–>după caz) și costul unitar și doar pentru anumite tipuri de –>cheltuieli. <!–> –> <!–> –>3 <!–>
d. Valorile cuprinse în bugetul proiectului nu sunt susținute de o –>justificare corectă privind numărul de unități (cantitatea, după <!–>caz) și costul unitar. –> <!–> –>0 <!–>
4.4. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> Modalitatea de estimare a costurilor –>
a. Toate costurile sunt realiste, sunt în conformitate cu prețurile <!–>pieței și sunt corelate cu complexitatea și natura activității/ –>achiziției, în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 66/2011<!–> –> <!–>8 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
b. Toate costurile sunt realiste, sunt în conformitate cu prețurile <!–>pieței, dar nu sunt corelate cu complexitatea și natura –>activității/achiziției în conformitate cu prevederile <!–>O.U.G. nr. 66/2011–> <!–> –> <!–>5 –>
c. Nu toate costurile sunt realiste și în conformitate cu prețurile <!–>pieței și nu sunt corelate cu complexitatea și natura activității/ –>achiziției în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 66/2011<!–> –> <!–>3 –>
d. Costurile nu sunt realiste și în conformitate cu prețurile <!–>pieței și nu sunt corelate cu complexitatea și natura activității/ –>achiziției în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 66/2011<!–> –> <!–>0 –>
4.5 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> Utilizarea eficientă a fondurilor <!–>
a. Este justificată și fundamentată concret și corect valoarea –>totală a proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile <!–>utilizate la finanțare sunt corelate cu activitățile și indicatorii –>propuși. <!–> –> <!–> –>6 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
b. Este insuficient justificată și fundamentată valoarea totală a –>proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile utilizate <!–>la finanțare sunt corelate cu activitățile și indicatorii propuși. –> <!–> –>3 <!–>
c. Nu este justificată și fundamentată valoarea totală a –>proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile utilizate <!–>la finanțare sunt corelate cu activitățile și indicatorii propuși. –> <!–> –>0 <!–>
–> <!–> –> <!–> –> Punctaj total criteriu "COST-EFICIENȚĂ" <!–> –> <!–> –> <!–> Maxim – –>30 puncte <!–> –> <!–> –> <!–> –>
Minim – <!–>21 puncte –>
<!–> –> <!–> –> <!–> SCOR TOTAL PROIECT –> <!–> –> <!–> –> Maxim – <!–>100 puncte –> <!–> –> <!–> –> <!–>
Minim – –>70 puncte <!–>
–> Comentarii evaluator <!–> –> <!–>

<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters