HOTĂRÂRE nr. 1.347 din 5 noiembrie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 751 din 6 noiembrie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHG 1362 12/11/2007
ActulACTUALIZEAZA PEHG 1347 05/11/2007
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată,<!–>Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.–> +
Articolul 1Se aprobă Planul de măsuri privind sprijinirea cetățenilor români aflați în Italia, ca urmare a situației create prin adoptarea de către statul italian a noilor reglementări ce vizează îndepărtarea de pe teritoriu, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
+
Articolul 2Semestrial, Guvernul va revizui conținutul Planului de măsuri prevăzut în anexă, pe baza evaluărilor realizate și a propunerilor formulate de autoritățile responsabile cu punerea în aplicare a acestuia.<!–>
PRIM-MINISTRU–>
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU<!–>
Contrasemnează:–>
Ministrul internelor și reformei administrative,<!–>
Cristian David–>
Ministrul afacerilor externe,<!–>
Adrian Mihai Cioroianu–>
Ministrul muncii, familiei și egalității de șanse,<!–>
Paul Păcuraru–>
Ministrul justiției,<!–>
Tudor-Alexandru Chiuariu–>
Ministrul economiei și finanțelor,<!–>
Varujan Vosganian–>
București, 5 noiembrie 2007.<!–>Nr. 1.347.–>
+
ANEXA<!–>
PLAN DE MĂSURI–>
privind sprijinirea cetățenilor români aflați în Italia, ca urmare a situației create prin adoptarea de către statul italian<!–>
a noilor reglementări ce vizează îndepărtarea de pe teritoriu–><!–>
Având în vedere problematica creată recent, în contextul aplicării de către Italia, începând de la data de 1 noiembrie 2007, a decretelor de îndepărtare din teritoriul național a cetățenilor străini, potrivit prevederilor Decretului-lege nr. 181 din 1 noiembrie 2007 conținând "Dispoziții urgente în materie de îndepărtare de pe teritoriul național din motive de siguranță publică", care vine în completarea Decretului-lege nr. 30 din 6 februarie 2007 privind "Transpunerea în legislația națională a Directivei 2004/38/CE privind dreptul cetățenilor UE și a membrilor lor de familie de a circula și rezida liber pe teritoriul statelor membre", Guvernul României aprobă următorul plan de măsuri:

I. Cooperare polițienească, judiciară și asistență consulară –>
1. Cooperare polițienească <!–>
Nr.–>crt.<!–> Obiectiv –> Măsuri <!–>concrete –> Structură <!–>responsabilă –> Termene <!–> Surse –>financiare <!–>
1.–> Intensificarea cooperării <!–>polițienești operative –> a) extinderea rețelei de atașați de afaceri interne a<!–>stfel: 1 la Roma, 1 la Milano și 1 la Torino; –>b) extinderea rețelei de ofițeri în misiune operativă; <!–>MIRA va trimite suplimentar 30 de polițiști pentru –>a lucra cu partenerii italieni <!–>c) convenirea cu autoritățile italiene ca atașații –>de afaceri interne să fie informați cu cel puțin <!–>24 de ore înainte cu privire la aplicarea decretelor –>de îndepărtare, cu înaintarea tabelului nominal cu <!–>cetățenii în cauză, necesar verificării identității –>reale a acestora; <!–>d) obținerea de la autoritățile italiene competente –>a unei copii a documentației aferente expulzării/ <!–>"dosarului de îndepărtare" (decretele de –>îndepărtare, ordinul chestorului, decretul de <!–>validare de către judecătorul de pace a –>expulzării, proces-verbal de luare la cunoștință <!–>de către expulzat); –>e) convenirea cu autoritățile italiene ca trimiterea <!–>în România a cetățenilor români expulzați să –>se realizeze pe cale aeriană, cu destinația doar <!–>București, eventual pe Aeroportul Băneasa; –>f) asigurarea prezenței polițiștilor români în <!–>zonele în care forțele de ordine italiene –>desfășoară activități în vederea prevenirii și <!–>reprimării infracțiunilor, cu precădere în taberele –>create de către autoritățile italiene, îndeosebi <!–>în cele care sunt vizate a fi desființate; –>g) convenirea cu poliția de stat italiană a <!–>distribuției teritoriale a ofițerilor români de poliție –>trimiși în misiune temporară, având în vedere că, <!–>până în prezent, decizia în acest sens era luată –>unilateral de către partea italiană, precum și <!–>asigurarea executării unor activități cu durată –>mică de timp în cât mai multe zone/orașe, pentru <!–>a se putea acoperi o cât mai mare arie geografică –>de interes, pentru a se evita menținerea acestora <!–>pe o durată de trei luni într-o singură localitate; –>h) asigurarea unor mijloace proprii de <!–>comunicare (telefon/cartelă) și auto, necesare –>pentru deplasarea în teritoriul italian a ofițerilor <!–>români de poliție trimiși în misiune temporară, –>numărul autoturismelor urmând a fi stabilit <!–>în funcție de numărul ofițerilor vizați.–> MIRA <!–>MIRA –>MIRA <!–>MIRA –>MIRA <!–>MIRA –>MIRA <!–>MIRA –> La fiecare <!–>misiune operativă–>temporară în <!–>Italia–><!–>–>La fiecare <!–>misiune operativă–>temporară în <!–>Italia–><!–>–>La fiecare <!–>misiune operativă–>temporară în <!–>Italia–> 200.000 euro <!–>400.000 euro –>
2.<!–> Aplicarea unor măsuri –>de către structurile <!–>competente din –>subordine din momentul <!–>în care cetățenii români –>expulzați ajung pe <!–>teritoriul României, –>respectiv inițierea <!–>demersurilor pe baza –>cărora, ulterior, să fie <!–>luată de către –>autoritățile judecătorești <!–>o decizie vizând –>interzicerea deplasării <!–>acestora în Italia pe o –>perioadă determinată <!–> a) constituirea de echipe mixte de preluare cu –>mandat determinat pentru verificare documente,<!–>interviu/audiere persoane expulzate și –>completare documentare de caz, care să acționeze <!–>de la sosirea în țară a cetățenilor români expulzați, –>pornind de la elementele "dosarului de î<!–>ndepărtare" pe care autoritățile italiene îl –>transmit împreună cu cetățenii expulzați; <!–>b) asigurarea transmiterii "dosarului de–>îndepărtare" către structurile MIRA competente, <!–>potrivit documentelor pe baza cărora s-a –>efectuat deplasarea în străinătate a cetățenilor <!–>români expulzați (pașaport – DGP și carte de –>identitate – INEP); <!–>c) informarea MMFES și ANPDC cu privire la –>sosirea cetățenilor români expulzați pentru a <!–>iniția măsuri necesare în funcție de situația –>socială a acestora în țara de destinație <!–>(persoane/familii aflate în dificultate/cu copii); –>d) înaintarea de către DGP sau, după caz, INEP <!–>către instanță a "dosarului de îndepărtare". –>Demersul trebuie efectuat în directă corelare cu <!–>prevederile art. 38 lit. b) al Legii nr. 248/2005 –>privind regimul liberei circulații a cetățenilor români <!–>în străinătate; –>e) crearea la nivelul IGPR a unui grup <!–>interdisciplinar de lucru, care pe baza informațiilor –>actualizate permanent de către structurile MIRA <!–>implicate (IGPF și INEP) să asigure –>monitorizarea intensificată pe două componente: <!–>evidența și analiza generală a evoluției situației –>expulzărilor, precum și a situației operative din <!–>zonele de origine a cetățenilor români expulzați; –>f) accelerarea soluționării procesului de <!–>soluționare a cererilor de asistență pe relația –>cu Italia. <!–> MIRA –>MIRA <!–>MIRA –>MIRA <!–>MIRA –>MIRA <!–> Acționează de –>fiecare dată când <!–>sosesc în țară –>cetățenii români <!–>expulzați–><!–>–>În regim de <!–>urgență, după –>sosirea cetățenilor <!–>–>În regim de <!–>urgență, după –>sosirea cetățenilor <!–>–><!–>În regim de –>urgență, după <!–>sosirea cetățenilor –><!–>–>În regim de <!–>urgență –><!–>–>Permanent <!–> –>
2. Cooperare judiciară <!–>
1.–> Asigurarea aplicării <!–>unitare a legislației –>naționale privind <!–>regimul liberei circulații –>a cetățenilor români <!–>în străinătate –> Modificarea prin OUG a Legii nr. 248/2005 <!–>privind regimul liberei circulații a cetățenilor români –>în străinătate, în sensul stabilirii competenței <!–>unice de soluționare a cererilor privind –>exercitarea dreptului de liberă circulație pentru <!–>Tribunalul București, în scopul stabilirii unei –>practici unitare în materie <!–> MIRA –> 5 noiembrie <!–> Nu implică –>cheltuieli <!–>suplimentare –>
2.<!–> Consolidarea cooperării –>judiciare cu statele <!–>membre ale Uniunii –>Europene în care se <!–>află un număr –>semnificativ de cetățeni <!–>români –> a. Adoptarea cadrului normativ pentru detașarea <!–>de urgență a unor magistrați de legătură în –>statele membre: <!–>* Ordonanță de urgență privind unele măsuri –>pentru consolidarea cooperării judiciare cu <!–>statele membre ale Uniunii Europene; –>* Hotărâre de guvern în vederea asigurării <!–>posturilor necesare punerii în aplicare a –>ordonanței; <!–>b. Încheierea unui acord bilateral cu Italia pentru –>detașarea reciprocă a unor magistrați de legătură; <!–>c. Detașarea magistraților de legătură în unele –>state membre. <!–> MJ –>MJ <!–>MJ –>CSM <!–>MEF –> 5 noiembrie <!–>15 noiembrie –>1 decembrie <!–> Nu implică –>cheltuieli <!–>suplimentare –><!–>Nu implică –>cheltuieli <!–>suplimentare –>MEF va <!–>asigura MJ –>resursele <!–>financiare –>necesare <!–>acoperirii –>drepturilor <!–>salariale și –>altor drepturi <!–>bănești –>aferente <!–>
3.–> Acordarea de asistență <!–>juridică cetățenilor –>români vizați de <!–>măsurile de îndepărtare–> Contractarea unor firme de avocatură <!–>specializate în vederea asigurării asistenței –>juridice necesare cetățenilor români aflați <!–>în Italia–> MAE<!–>MEF–>MJ<!–> 8 noiembrie–> MEF va <!–>asigura MAE –>resursele <!–>financiare necesare –>acoperirii <!–>serviciilor –>contractate<!–>
4.–> Punerea în aplicare <!–>a acordului –>bilateral privind <!–>transferarea persoanelor –>condamnate cărora <!–>li s-a aplicat măsura –>expulzării sau aceea a <!–>conducerii la frontieră–> Definitivarea detaliilor tehnice pentru <!–>transferul unui număr de persoane –>convenit cu partea italiană<!–> MJ–>ANP<!–> 1 decembrie–> MEF va <!–>asigura MJ –>și ANP <!–>resursele –>financiare necesare <!–>efectuării –>transferului<!–>
3. Asistență consulară –>
1.<!–> Promovarea unor –>măsuri concrete pentru <!–>a răspunde situației nou- –>create prin adoptarea <!–>de către statul italian –>a noilor reglementări <!–>ce vizează îndepărtarea –>de pe teritoriul național <!–>a cetățenilor pe motiv –>de siguranță publică <!–> a. implicarea consulilor onorifici în acțiunile de –>informare și asistare a cetățenilor români aflați <!–>în situațiile respective; în Italia sunt numiți de –>România și își desfășoară activitatea consuli <!–>onorifici; –>b. solicitarea Ambasadei României la Roma <!–>către MAE italian ca în conformitate cu –>prevederile menționate să fie notificate <!–>Ambasadei sau Consulatelor României în Italia –>toate cazurile în care autoritățile italiene au decis <!–>îndepărtarea cetățenilor români. Astfel notificarea –>adoptării măsurii prevăzute la art. 20 alin 7 bis <!–>al Decretului-lege italian nr. 30 din februarie 2007, –>cu modificările și completările aduse prin <!–>Decretul-lege nr. 181/ 2007, să se adreseze și –>misiunii diplomatice a României, nu numai <!–>interesatului; –>c. organizarea unei campanii de informare a <!–>cetățenilor români aflați în Italia cu privire la –>intrarea în vigoare a Decretului-lege și a <!–>drepturilor lor. –> MAE – <!–>DGAC –> <!–> –>
2.<!–> Asigurarea pentru –>cetățenii români aflați <!–>în situațiile menționate –>la pct. 1 de asistență <!–>consulară efectivă și –>promptă <!–> a. suplimentarea numărului personalului încadrat –>la secția consulară a Ambasadei României la <!–>Roma, la Consulatele generale de la Milano și –>Torino cu câte 7 posturi (4 diplomați, dintre care <!–>unul cu atribuții privind comunitățile românești și –>3 funcționari consulari); <!–>b. urgentarea demersurilor pentru înființarea a –>trei consulate generale pe teritoriul Italiei (Trieste, <!–>Bologna, Cosenza), cu câte 11 posturi fiecare –>(5 diplomatice, dintre care unul cu atribuții privind <!–>comunitățile românești, 2 funcționari consulari, –>4 tehnico-administrativ). <!–> –> <!–> –>
<!–> –>
<!–> II. Matrice de măsuri sociale –>
Nr.<!–>crt.–> Obiectiv <!–> Măsuri concrete –> Structură <!–>responsabilă –> Termene <!–> Surse –>financiare <!–>
1.–> Îmbunătățirea colaborării <!–>cu autoritățile italiene –>în domeniul pregătirii <!–>forței de muncă și –>incluziunii sociale a <!–>românilor aflați în Italia –> Program pe termen scurt de colaborare cu <!–>autoritățile italiene –>a. Constituirea unui grup de lucru coordonat la <!–>nivel de secretar de stat MMFES, format din –>reprezentanți ai MMFES, MIRA, AMPOSDRU,<!–>ANOFM, Agenția Națională pentru Romi din –>România, care să promoveze elaborarea de <!–>proiecte în domeniul pregătirii forței de muncă –>și incluziunii sociale, al economiei sociale și de <!–>promovare a inițiativelor transnaționale pe piața –>inclusivă a muncii; <!–>b. Invitarea ministrului Ferrero și a secretarului –>de stat Cristina de Luca din Ministerul Solidarității <!–>Sociale din Italia în vederea încheierii unui –>protocol de cooperare; <!–>c. Încheierea unui protocol de colaborare între –>Ministerul Muncii, Familie și Egalității de Șanse <!–>din România și Ministerul Solidarității Sociale –>din Italia privind modalitățile de stimulare a unei <!–>mai bune integrări sociale a cetățenilor români –>în Italia și de întoarcere în România, prin: <!–>– Schimb de idei de proiecte și identificarea –>anumitor bune practici din România și Italia care <!–>pot fi multiplicate; –>– Promovarea cooperării între regiuni și <!–>promotori cu același tip de probleme în vederea –>stimulării unui posibil schimb de cunoștințe și <!–>experiență pentru accelerarea procesului de –>incluziune socială în România; <!–>– Promovarea constituirii de parteneriate între –>autoritățile locale din România și autoritățile locale <!–>din Italia în vederea repatrierii voluntare a –>lucrătorilor migranți împreună cu oferirea unor <!–>posibilități în țara de origine; –>– Identificarea unor posibili parteneri (AJOFM, <!–>ONG-uri, autorități publice locale) care să –>implementeze proiecte în domeniul FSE (formare <!–>inițială, formare profesională și recalificare, în –>special pentru populația romă, renovare/ <!–>reabilitare case, construcții de case) din România –>și Italia prin accesarea fondurilor disponibile <!–>pentru proiecte transnaționale. –> MMFES, <!–>MIRA, –>AMPOSDRU, <!–>ANOFM, –>Agenția <!–>Națională –>pentru <!–>Romi –> 10.11. 2007 <!–>10.11. 2007 –> <!–>
2.–> Protejarea drepturilor <!–>cetățenilor români –>angajați legal în Italia <!–> a. Campanie de informare a lucrătorilor români –>în Italia despre posibilitățile actuale din România, <!–>în special în domeniul ocupării, nivelului –>de salarizare din diverse domenii; <!–>b. Aprobarea strategiei pentru menținerea forței –>de muncă în România și stimularea reîntoarcerii <!–>cetățenilor români în România; –>c. Campanie de mediatizare a posibilităților de <!–>utilizare a fondurilor FSE pentru a promova –>măsuri de pregătire a forței de muncă și <!–>incluziune socială, în special pentru populația –>romă; <!–>d. Utilizarea celor 8 parteneriate regionale pentru –>ocupare și incluziune socială și a celor 32 de <!–>parteneriate locale de ocupare și incluziune –>socială în sprijinul promovării politicilor regionale <!–>de ocupare, elaborarea PRAO fiind rezultatul –>unui larg proces de consultare a tuturor factorilor <!–>implicați în combaterea șomajului și a excluziunii –>sociale. În acest context, parteneriatele pentru <!–>ocupare și incluziune socială s-au implicat în –>mod activ la elaborarea celor 8 PRAO, iar pe <!–>baza priorităților stabilite în cadrul acestor –>documente elaborează propuneri de proiecte <!–>care urmează a fi finanțate din fondurile –>structurale; <!–>e) Mărirea numărului de atașați pentru muncă –>și măsuri sociale în țările cu comunități mari <!–>de cetățeni români. –> MMFES, <!–>MAE, –>atașat <!–>social, –>BOR, <!–>ONG –>Guvernul <!–>României –>MMFES <!–>MMFES, –>MIRA <!–>MMFES, –>MAE <!–> Decembrie 2007 –><!–>Decembrie 2007 –><!–>Ianuarie 2008 –><!–>Ianuarie 2008 –><!–>Ianuarie 2008 –> <!–>
3.–> Măsuri pentru <!–>integrarea persoanelor –>repatriate voluntar <!–> a) Încheierea unui protocol între MMFES și –>MIRA în scopul asigurării schimbului de <!–>informații privind persoanele repatriate voluntar –>(identificare, domiciliu); <!–>b) Ministerul Muncii, Familiei și Egalității de –>Șanse împreună cu autoritățile locale vor elabora <!–>măsuri de stimulare a operatorilor economici care –>angajează persoanele repatriate voluntar, care <!–>au absolvit cursuri de formare profesională (în –>special prin atragerea în aceste tipuri de <!–>programe a societăților cu capital străin –>din România); <!–>c) Modificarea Legii nr. 76/2002 prin includerea –>acestor categorii de persoane printre beneficiarii <!–>ANOFM măsurilor de stimulare a ocupării prin –>subvenționarea angajatorilor; <!–>d) Medierea, informarea și consilierea –>profesională a persoanelor repatriate voluntar. <!–> MMFES, –>MIRA <!–>–><!–>MMFES, –>consilii <!–>județene/ –>locale <!–>–>MMFES <!–>–>ANOFM <!–> Imediat –><!–>Decembrie 2007 –> Bugetul <!–>ANOFM–><!–>Bugetul –>ANOFM <!–>
4.–> Măsuri pentru <!–>integrarea persoanelor –>îndepărtate <!–> a) Încheierea unui protocol între MMFES și –>MIRA în scopul asigurării schimbului de <!–>informații privind persoanele îndepărtate; –>b) Încheierea unui protocol de cooperare între <!–>ANOFM prin AJOFM, DGASPC și DMPS în –>vederea realizării de planuri individualizate de <!–>integrare socioprofesională, acordare de servicii –>și prestații sociale persoanelor repatriate voluntar <!–>și celor expulzate; –>c) Preluarea persoanelor de către DGASPC, <!–>trimiterea la domiciliu a acestora sau cazarea –>temporară în centre care oferă servicii <!–>rezidențiale, oferirea transportului în localitatea –>de origine; <!–>d) Asigurarea mesei pentru persoanele care sunt –>cazate temporar în centre care oferă servicii <!–>rezidențiale –>e) Înregistrarea în baza de date a AJOFM ca <!–>persoane aflate în căutarea unui loc de muncă –>f) Acordarea de servicii sociale prin DGASPC <!–>sau servicii publice de asistență socială: –>– asistență psihologică în situație de criză; <!–>– asistență juridică; –>– asistență socială <!–>g) Acordarea de prestații sociale: alocații sociale –>h) Medierea, informarea și consilierea <!–>profesională a persoanelor îndepărtate –>i) Includerea în programe de formare profesională, <!–>conform legii, și promovarea celorlalte tipuri –>de măsuri <!–>j) Persoanelor repatriate voluntar, cetățeni –>români, li se pot acorda locuințe sociale, cu <!–>prioritate, de către consiliile locale din localitatea –>de domiciliu <!–>k) Accesarea de fonduri europene de către –>autorități locale pentru proiecte de incluziune <!–>socială –> MMFES, <!–>MIRA –>ANOFM, <!–>DGASPC, –>MMFES <!–>MMFES, –>DGASPC <!–>MMFES, –>DGASPC <!–>ANOFM –>DGASPC <!–>DMPS –>ANOFM <!–>ANOFM –>MMFES, <!–>MIRA –>MMFES, <!–>consilii –>județene/ <!–>locale –> Imediat <!–>–>Imediat <!–>–>La cerere <!–>–>La cerere <!–>–>La cerere <!–>–>La cerere <!–>–>La cerere <!–>–>La cerere <!–>–>Decembrie 2007 <!–>–>7 decembrie 2008 <!–> Bugetul local –><!–>Bugetul local –><!–>Buget –>asigurări <!–>șomaj –><!–>Bugetul local –><!–>Bugetul local –><!–>Buget –>asigurări <!–>șomaj –><!–>Buget local –><!–>Fonduri –>europene <!–>
III. Comunicare publică extinsă –>
Nr.<!–>crt.–> Obiectiv <!–> Măsuri concrete –> Structură <!–>responsabilă –> Termene <!–> Surse –>financiare <!–>
1.–> Integrarea cetățenilor <!–>români în societatea –>italiană <!–> a) Vizita domnului Mihai Gheorghiu, –>secretar de stat pentru românii de pretutindeni, <!–>în Italia în perioada 17-22 noiembrie 2007. –>Programul vizitei va cuprinde: <!–>– întâlniri cu reprezentanți ai MAE italian; –>– întâlniri cu membrii comunității românești din <!–>Italia (în special zona Lazio); –>– participare la Congresul primarilor italieni de la <!–>Salsomaggiore (19-20 nov). –>b) Parteneriate cu autoritățile locale și centrale <!–>italiene (în special pentru integrarea cetățenilor –>români aflați într-o situație socioprofesională <!–>precară). Stabilirea, într-o primă fază, a unui –>parteneriat cu Primăria Genovei (la propunerea <!–>primăriei, colaborarea constă în finanțare egală –>a unui proiect social de integrare). După modelul <!–>parteneriatului cu Genova, propunem și încheierea –>unor parteneriate cu primăriile Romei, Milano, <!–>Torino. –>c) Parteneriate cu ONG-uri italiene cu experiență <!–>în domeniul integrării imigranților și cu asociații –>românești pentru apărarea drepturilor minorităților <!–>– Implicarea BOR, a Organizației Sant Egidio –>din Italia și a Ligii Românilor din Italia, eventual <!–>a unor asociații active românești locale. –>– Dezvoltarea, cu sprijinul camerelor de comerț <!–>și al firmelor românești din Italia și al celor italiene –>din România, a unor campanii de CSR <!–>(Corporate Social Responsability), vizând –>integrarea socială a emigrației românești și <!–>promovarea imaginii României. –>d) Întărirea capacității administrative a instituțiilor <!–>românești cu atribuții în relația cu comunitățile –>românești din Italia (asigurarea resurselor umane <!–>adecvate atât în centrala MAE, cât și în misiunile –>diplomatice și consulare), <!–>– Sporirea numărului de diplomați pentru –>gestionarea problematicii complexe a comunității <!–>din Italia; –>– Suplimentarea personalului diplomatic al <!–>Ambasadei și al consulatelor cu persoane –>specializate în diplomație culturală. <!–> DRRP, –>Ambasadă <!–>Roma –>MAE, <!–>MMFES –>Ambasadă <!–>Roma, –>consulate, <!–>asociații –>românești, <!–>BOR, –>camere de <!–>comerț, –>firme <!–>MAE/ –>DRRP <!–> În regim de –>urgență <!–>–>În regim de <!–>urgență –> MAE – <!–>Guvernul –>României <!–>
2.–> Campanie de imagine <!–>publică a comunității –>românești din Italia <!–> a) Implicarea mediului politic, academic, cultural, –>societății civile și mediului de afaceri românesc <!–>din Italia și italian din România pentru –>transmiterea unui mesaj realist despre societatea <!–>românească. Implicarea comunității italiene din –>România în transmiterea unui mesaj realist <!–>opiniei publice din Italia privind societatea –>românească. <!–>– Contactarea deputatului minorității italiene din –>România și a unor importanți oameni de afaceri <!–>români din Italia pentru transmiterea unui mesaj –>de susținere a comunității românești; <!–>– Întâlnire a grupurilor parlamentare de prietenie –>din Parlamentele României și Italiei; <!–>– Întâlniri ale europarlamentarilor români și –>italieni la Bruxelles; <!–>– Vizite ale europarlamentarilor italieni în România; –>– Dezvoltarea unor parteneriate între Camera <!–>de Comerț a României și Camera de Comerț –>Italiană, în baza susținerii și a disponibilității deja <!–>exprimate de către aceasta din urmă. –>b) Promovarea oportunităților de afaceri dintre <!–>cele două țări. Forum de afaceri italo-române: –>– Organizarea unui forum de afaceri italo-român, <!–>cu participarea reprezentanților celor două –>guverne și a celor mai importante personalități <!–>din lumea afacerilor din cele două țări; –>– Organizarea de evenimente economice de <!–>promovare a oportunităților de afaceri și de –>investiții în România, în marile orașe italiene. <!–>c) Organizarea în România de conferințe ale unor –>foști miniștri de externe, ambasadori din statele <!–>membre UE, pe teme de actualitate. –>d) Valorizarea personalităților italiene ce au avut <!–>sau au legătură directă cu România (oameni de –>film, teatru, artă, diplomați, oameni politici, <!–>oameni de afaceri, cupluri mixte cu poziție socială –>sau politică de excepție). <!–>e) Valorizarea personalităților românești din Italia –>și a aportului lor la dezvoltarea societății italiene. <!–>– Susținerea proiectului Asociației Românilor din –>Italia – Milano de editare a unui volum privind <!–>personalitățile românești din Italia și contribuția –>lor la dezvoltarea societății italiene; <!–>– Sprijinirea afirmării unor artiști din comunitatea –>românească; <!–>– Identificarea personalităților artistice și culturale; –>– Organizare de expoziții, conferințe, lansări de <!–>carte. –>f) Punerea în valoare a elementelor de cultură și <!–>civilizație românească și a tradițiilor specifice, ca –>parte a diversității culturale europene, prin <!–>susținerea financiară a manifestărilor cultural–>artistice organizate de diferite instituții sau asociații <!–>românești sau italiene. –>– Organizarea de concerte simfonice pentru <!–>publicul larg, cu participarea unor filarmonici –>de stat din țară, în marile orașe. <!–>– Sprijinirea reprezentării piesei dramaturgului –>român Matei Vișniec "Cum să explici istoria <!–>comunismului pacienților bolnavi mintal" în –>interpretarea unor actori italieni consacrați. <!–>Reprezentarea ar urma să aibă loc în cel puțin –>20 de localități italiene. <!–>– Organizarea unor conferințe (mese rotunde) –>în marile centre universitare și institute de studii <!–>geopolitice. –>– În anul 2008, anul dialogului intercultural, <!–>organizarea de seminarii și dezbateri academice –>pe această temă. <!–>– Zilele filmului românesc în Italia. –>– Organizarea unei săptămâni a României la <!–>Roma sau Milano (participarea Muzeului –>Țăranului Român, promovare turistică, concerte <!–>de muzică simfonică, ușoară și folclorică, momente –>de coregrafie și balet, dansuri populare etc.). <!–>– În aceeași săptămână se pot organiza și alte –>evenimente (expoziții, reprezentații teatrale, un <!–>concert la Președinția Republicii Italiene, –>conferințe la Institutul pentru Organizații <!–>Internaționale, prezentări de oportunități de afaceri). –>– Publicarea unor cărți de povești pentru copii <!–>în ediții bilingve –>– Sărbătorirea Zilei Naționale a României la <!–>Teatrul Malibran-La Fenice – Veneția; concert –>Felicia Filip și orchestra filarmonică din Brașov <!–>– Participare la sărbătorirea revelionului în Piața –>San Marco din Veneția <!–>– Participare la Carnavalul de la Veneția – –>România, invitat special <!–>g) Implicarea mass-media italiană în reflectarea –>unei imagini realiste asupra societății românești <!–>actuale. –>– Publicarea unor articole în marile cotidiene <!–>sau reviste, despre România/politică europeană, –>economie, cultură; <!–>– Publicarea unei reviste săptămânale sau –>bilunare, în ediție bilingvă, despre România <!–>și Italia: cultură, istorie, literatură, economie, –>finanțe, sport. <!–>– Realizarea unui parteneriat cu TVR –>Internațional <!–>– Organizarea, periodic, de vizite ale –>reprezentanților mass-media italiene în România. <!–>h) Implicarea tuturor instituțiilor, organizațiilor, –>reprezentanților mass-media pentru transmiterea <!–>unui mesaj de evitare a xenofobiei și discriminării –>rasiale, riscuri majore ale acestei crize. <!–>i) Identificarea și cooptarea partenerilor –>în vederea evitării unei eventuale "vânători <!–>de vrăjitoare" ce ar putea decurge din actualul –>"Pact de siguranță publică" și care ar putea avea <!–>ca victime și cetățeni români onești, neimplicați –>în acte de infracțiune. <!–>j) Promovarea poveștilor de succes ale –>personalităților românești care își desfășoară <!–>activitatea în Italia. –>– Identificarea principalelor personalități <!–>din domeniul cultural, academic, economic –>și sportiv. <!–>– Realizarea de interviuri pentru presa scrisă –>și realizarea unor emisiuni pentru radio <!–>și televiziune cu personalitățile de origine –>română; <!–>k) Promovarea turistică a României în Italia –>– Realizarea de evenimente lunare <!–>de promovare turistică a României, în spații –>publice din marile orașe ale Italiei. <!–> misiunea –>diplomatică <!–>și misiunile –>consulare/ <!–>MAE –>MAE <!–>MAE –>Ambasada, <!–>consulatele, –>DRCES, <!–>ICR, MCC –>MECT <!–> În regim de –>urgență <!–>–>Permanent <!–>–>Permanent <!–>–>Permanent <!–>–>În regim de <!–>urgență –><!–>În regim de –>urgență <!–>–>În regim de <!–>urgență –><!–>1 decembrie 2007 –><!–>31 decembrie 2007 –><!–>26 ianuarie–>6 februarie 2008 <!–> MAE – –>Guvernul <!–>României –>
3.<!–> Armonizarea relațiilor –>dintre comunitatea <!–>românească –>și societatea italiană <!–> a) Dinamizarea unor parteneriate între –>asociațiile românești și ONG-uri italiene <!–>caritabile sau cu experiență în domeniul –>integrării imigranților și asociații caritabile <!–>care activează pe teritoriul Italiei, prin –>intermediul ambasadelor de la Roma <!–>și Vatican, al reprezentanților BOR în Italia –>și al unor filiale/rețele neguvernamentale <!–>cu reprezentare în România și Italia –>(de exemplu: Salvați Copiii – România și Italia, <!–>Sant Egidio, Fundația pentru Dezvoltarea –>Societății Civile): <!–>– o delegație a organizației Salvați Copiii – –>România, în colaborare cu MAE și cu ANPDC, <!–>va efectua o misiune de evaluare în vederea –>stabilirii unui set concret de măsuri pentru <!–>aplicarea acordului privind repatrierea minorilor –>neasistați (12-22 noiembrie). <!–>b) Propunerea de implicare a BOR și a asociațiilor –>românești din Italia în proiecte sociale de sprijinire <!–>a cetățenilor români aflați în situație precară –>și în promovarea elitelor profesionale românești <!–>(consilii parohiale etc.); se va proceda –>la intensificarea relațiilor cu reprezentanții <!–>bisericii catolice, în special cu Sfântul Scaun –>(pe 6 decembrie va avea loc o manifestare <!–>culturală dedicată, la Vatican, prelaților catolici –>care au sprijinit colaborarea cu BOR din Italia). <!–>c) Extinderea numărului de școli parohiale –>prin care tânăra generație să fie îndrumată <!–>către valori spirituale tradiționale românești. –>d) Propunerea intensificării rolului preoților <!–>parohi de consiliere în probleme familiale, –>spirituale etc. <!–>e) Energizarea relației mediului asociativ –>românesc din Italia cu rețeaua consulilor <!–>onorifici din această țară. –>f) Sprijinirea activității lectoratelor de limbă <!–>română din Italia și asocierea acestora –>în cadrul unei campanii de promovare <!–>a imaginii culturii române în Italia; vor fi –>dinamizate relațiile cu mediul academic italian <!–>printr-un program de conferințe susținute –>de reprezentanți de seamă ai culturii române <!–>și organizarea unor manifestări cu impact –>în mediile academice și culturale. <!–>g) Trimiterea de materiale de promovare –>a României prin intermediul ambasadelor <!–>României la Vatican și la Roma. –>h) Îmbunătățirea cooperării la nivelul <!–>administrației locale pe trei paliere distincte: –>administrativ, economic și cultural-academic: <!–>– crearea unui forum al administrației –>locale de cooperare italo-român; <!–>– sprijinirea realizării de vizite reciproce –>ale reprezentanților administrației locale. <!–> Ambasadele –>Roma și <!–>Vatican, –>consulatele <!–> Permanent –> MAE – <!–>Guvernul –>României <!–>
4.–> Dinamizarea mediului <!–>asociativ românesc –>din Italia în direcția unei <!–>implicări mai intense în –>procesul de integrare <!–>a emigranților în –>societatea italiană <!–> a) Flexibilizarea modalităților de finanțare –>a proiectelor inițiate de asociații românești. <!–>b) Asigurarea resurselor umane adecvate, atât –>în centrala MAE, cât și în misiunile diplomatice <!–>și consulare, pentru relația cu comunitatea –>română din Italia și pentru raporturile cu mediul <!–>asociativ românesc. –>c) Sprijinirea derulării unor proiecte sociale <!–>propuse de mediul asociativ românesc. –>d) Dezvoltarea capacității administrative <!–>a asociațiilor românești prin susținerea financiară –>a unor sedii adecvate, a resurselor umane <!–>necesare, a logisticii. Prin intermediul Fundației –>pentru Dezvoltarea Societății Civile se va pune <!–>accent pe creșterea capacității manageriale –>și a abilităților de lucru în rețea ale asociațiilor <!–>românești din Italia, precum și pe creșterea –>numărului de membri și mărirea impactului <!–>acțiunilor derulate de mediul asociativ românesc. –>e) Sprijinirea proiectelor culturale și educaționale <!–>inițiate de asociațiile românești. –>f) Încurajarea federalizării asociațiilor românești <!–>prin susținerea financiară a unor proiecte –>comune în cadrul mediului asociativ românesc <!–>din Italia și prin asigurarea unui spațiu comun –>(Casa Românească, de exemplu) la care <!–>să aibă acces toate asociațiile care fac parte –>din federație. <!–>g) Prin intermediul Fundației pentru Dezvoltarea –>Societății Civile se vor oferi traininguri pentru <!–>creșterea abilităților de relaționare și lobby –>în favoarea unor campanii de imagine <!–>a comunității românești din Italia. –> DRRP <!–>Ambasada, –>consulatele <!–>DRRP –>Ambasada, <!–>consulatele –>Ambasada, <!–>consulatele –> Permanent <!–>–>În regim de <!–>urgență –><!–>Permanent –><!–>Permanent –><!–>Permanent –><!–>În regim de –>urgență <!–> MAE – –>Guvernul <!–>României –>

+
Anexă<!–>la planul de măsuri–>ACRONIME<!–>DGAC – Direcția Generală Afaceri Consulare–>AMPOSDRU – Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial "Dezvoltarea Resurselor Umane"<!–>ANOFM – Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă–>BOR – Biserica Ortodoxă Română<!–>DGASPC – Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului–>DMPS – Direcția de Muncă și Protecție Socială<!–>DRRP – Departamentul pentru Relațiile cu Românii de Pretutindeni–>ICR – Institutul Cultural Român<!–>DRCES – Direcția Relații Culturale, Educaționale și Științifice–><!–>–>
(la 14-11-2007,
Anexa a fost modificată de Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.362 din 12 noiembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 772 din 14 noiembrie 2007
)
<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters