HOTĂRÂRE nr. 109 din 18 februarie 2009 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 24/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 520 24/07/2013
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEHG 109 18/02/2009
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 13
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 4ARE LEGATURA CUHG 665 04/07/2012
ART. 4ARE LEGATURA CUHG 968 26/08/2009 ART. 1
ART. 4REFERIRE LALEGE 86 10/04/2006
ART. 4REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003
ART. 4REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003
ART. 5ARE LEGATURA CUHG 665 04/07/2012
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 89 13/03/2013 ART. 3
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 854 14/08/2012 ART. 2
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 564 01/06/2011 ART. 1
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 968 26/08/2009 ART. 1
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 968 26/08/2009 ART. 2
ART. 7ARE LEGATURA CUHG 564 01/06/2011 ART. 1
ART. 7ARE LEGATURA CUHG 968 26/08/2009 ART. 1
ART. 8ARE LEGATURA CUHG 854 14/08/2012 ART. 2
ART. 8ARE LEGATURA CUHG 564 01/06/2011 ART. 1
ART. 8ARE LEGATURA CUHG 968 26/08/2009 ART. 1
ART. 10ARE LEGATURA CUHG 89 13/03/2013 ART. 3
ART. 10ARE LEGATURA CUHG 564 01/06/2011 ART. 1
ART. 10ARE LEGATURA CUHG 968 26/08/2009 ART. 1
ART. 11ARE LEGATURA CUHG 89 13/03/2013 ART. 3
ART. 11ARE LEGATURA CUHG 564 01/06/2011 ART. 1
ART. 11ARE LEGATURA CUHG 968 26/08/2009 ART. 1
ART. 13ARE LEGATURA CUHG 89 13/03/2013 ART. 3
ART. 13ARE LEGATURA CUHG 564 01/06/2011 ART. 1
ART. 13ARE LEGATURA CUHG 968 26/08/2009 ART. 1
ART. 13REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 18ARE LEGATURA CUHG 854 14/08/2012 ART. 2
ART. 18ARE LEGATURA CUHG 665 04/07/2012
ART. 18REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 227
ART. 18REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003
ART. 18REFERIRE LALEGE (R) 53 24/01/2003
ART. 18REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003
ART. 18REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 227
ART. 18REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003
ART. 18REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 20REFERIRE LAHG 495 23/05/2007
ART. 25ARE LEGATURA CUHG 1210 04/10/2007 ART. 2
ART. 25ARE LEGATURA CUHG 1171 26/09/2007 ART. 2
ART. 25ARE LEGATURA CUHG 1171 26/09/2007 ANEXA 3
ART. 25ARE LEGATURA CUHG 1171 26/09/2007 ANEXA 4
ART. 25ARE LEGATURA CUHG 495 23/05/2007
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 854 14/08/2012 ANEXA 3
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 665 04/07/2012
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 665 04/07/2012 ANEXA 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 564 01/06/2011 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 564 01/06/2011 ART. 2
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 564 01/06/2011 ANEXA 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 968 26/08/2009 ART. 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 854 14/08/2012 ANEXA 4
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 564 01/06/2011 ART. 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 564 01/06/2011 ART. 2
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 564 01/06/2011 ANEXA 2
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 968 26/08/2009 ART. 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 968 26/08/2009 ANEXA 1
ANEXA 3ARE LEGATURA CUHG 854 14/08/2012 ART. 2
ANEXA 3ARE LEGATURA CUHG 665 04/07/2012
ANEXA 3ARE LEGATURA CUHG 564 01/06/2011 ART. 1
ANEXA 3ARE LEGATURA CUHG 968 26/08/2009 ART. 1
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 247 29/04/2002
ANEXA 3REFERIRE LAOG 80 30/08/2001
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECIZIE 86 10/12/2018
ActulABROGAT DEHG 520 24/07/2013
ActulREFERIT DELEGE 212 27/06/2013
ActulREFERIT DEACORD 08/05/2013
ActulREFERIT DEHG 520 24/07/2013
ART. 4REFERIT DEDECIZIE 86 10/12/2018
ART. 4REFERIT DEORDIN 504 26/04/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 342 29/03/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 378 01/04/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 339 28/03/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 450 19/04/2013
ART. 12REFERIT DEDECIZIE 195 25/04/2013
ART. 12REFERIT DEDECIZIE 197 25/04/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 476 22/04/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 504 26/04/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 467 22/04/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 393 05/04/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 608 29/05/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 618 30/05/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 641 04/06/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 607 29/05/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 606 29/05/2013
ART. 12REFERIT DEDECIZIE 234 12/06/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 622 31/05/2013
ART. 12REFERIT DEDECIZIE 246 17/06/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 878 09/07/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 877 09/07/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 938 19/07/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 1021 29/07/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 1024 29/07/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 1023 29/07/2013
ART. 12REFERIT DEORDIN 1022 29/07/2013

privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală(actualizată până la data de 19 martie 2013*)



––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 19 martie 2013 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: HOTĂRÂREA nr. 968 din 26 august 2009; HOTĂRÂREA nr. 564 din 1 iunie 2011; HOTĂRÂREA nr. 665 din 4 iulie 2012; HOTĂRÂREA nr. 854 din 14 august 2012; HOTĂRÂREA nr. 89 din 13 martie 2013.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilorÎn temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Capitolul IOrganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală +
Secţiunea 1Dispoziţii generale şi principalele obiective şi atribuţii +
Articolul 1Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Finanţelor Publice, finanţată din bugetul de stat şi din venituri proprii.
+
Articolul 2În subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală funcţionează Garda Financiară, Autoritatea Naţională a Vămilor, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, ca instituţii publice cu personalitate juridică.
+
Articolul 3Sediul principal al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală este în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală îşi desfăşoară activitatea şi în alte sedii deţinute potrivit legii.
+
Articolul 4(1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are următoarele obiective generale:a) realizarea veniturilor bugetului general consolidat din impozite, taxe, contribuţii sociale şi din orice alte sume datorate bugetului de stat, prin îmbunătăţirea continuă a nivelului conformării voluntare a contribuabililor;b) aplicarea unitară a prevederilor legislaţiei fiscale;c) prestarea de servicii de informare şi asistenţă către contribuabili, în scopul înţelegerii şi aplicării corecte a legislaţiei fiscale;d) creşterea constantă a eficienţei colectării veniturilor bugetare;e) formarea de resurse umane competente şi motivate;f) garantarea încrederii contribuabilului în integritatea şi imparţialitatea administraţiei fiscale;g) prevenirea şi combaterea evaziunii şi fraudei fiscale;h) apărarea intereselor fiscale şi financiare ale Uniunii Europene.(2) În realizarea obiectivelor generale prevăzute la alin. (1), Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are, în principal, următoarele atribuţii:1. elaborează şi aplică procedurile privind plata voluntară şi stabilirea mijloacelor de plată, împreună cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;2. elaborează şi aplică, prin organele abilitate, proceduri privind alte modalităţi de stingere a obligaţiilor bugetare pentru care este competentă;3. participă la estimarea veniturilor bugetare pe care le administrează şi face propuneri privind nivelul veniturilor ce pot fi colectate de la contribuabili, pe baza datelor proprii, a indicatorilor macroeconomici, a politicii fiscale şi a legislaţiei în vigoare privind impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi alte venituri bugetare;4. furnizează Ministerului Finanţelor Publice informaţiile necesare fundamentării estimării veniturilor ce pot fi colectate de la contribuabili;5. repartizează la nivel teritorial programul de încasări ale veniturilor bugetului general consolidat;6. analizează permanent modul de realizare a veniturilor bugetare pentru care este competentă;7. furnizează structurilor specializate ale Ministerului Finanţelor Publice informaţiile necesare fundamentării calculului contribuţiei României la bugetul Uniunii Europene;8. asigură aplicarea unitară, corectă şi nediscriminatorie a prevederilor legislaţiei privind impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi celelalte venituri bugetare, colectarea veniturilor bugetare, exercitarea prerogativelor stabilite prin lege, prin aplicarea unui tratament echitabil tuturor contribuabililor, utilizarea tehnologiilor noi în susţinerea managementului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi îmbunătăţirea relaţiei cu contribuabilii;9. participă la elaborarea proiectelor de norme metodologice, a modificărilor şi completărilor aduse Codului fiscal şi Codului de procedură fiscală, precum şi a altor legi, care conţin prevederi referitoare la impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului general consolidat, administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;10. avizează proiecte de acte normative care conţin prevederi referitoare la administrarea veniturilor bugetare, proceduri de administrare a impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi a celorlalte venituri bugetare pentru care este competentă;11. participă, împreună cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, la elaborarea proiectelor de acte normative privind stabilirea veniturilor bugetare;12. aplică, prin Autoritatea Naţională a Vămilor, în domeniul vamal măsurile specifice rezultate din programele guvernamentale şi din reglementările vamale, precum şi alte dispoziţii aplicabile mărfurilor aflate sub supraveghere vamală sau supuse controlului vamal;13. aplică, prin Autoritatea Naţională a Vămilor, prevederile Legii nr. 86/2006 privind Codul vamal al României şi ale altor acte normative referitoare la acesta;14. aplică, prin Autoritatea Naţională a Vămilor, prevederile legale prin care se transpun directivele Comisiei Europene privind originea preferenţială şi nepreferenţială a mărfurilor şi elaborează metodologii pentru aplicarea regulilor de origine preferenţială cuprinse în protocoalele de reguli de origine la acordurile încheiate de Uniunea Europeană;15. asigură aplicarea prevederilor cu caracter vamal şi fiscal din acordurile, convenţiile şi tratatele internaţionale la care România este parte;16. urmăreşte, prin Autoritatea Naţională a Vămilor, aplicarea corectă a regulilor de interpretare a Nomenclaturii sistemului armonizat şi de evaluare în vamă a mărfurilor, precum şi a prevederilor actelor normative referitoare la taxele vamale, taxa pe valoarea adăugată, accize şi alte drepturi vamale;17. elaborează şi pune la dispoziţie personalului său materiale informative referitoare la aplicarea legislaţiei specifice fiecărui domeniu propriu de activitate;18. elaborează, cu avizul direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, conţinutul şi modelele formularelor şi imprimatelor tipizate, utilizate pentru administrarea veniturilor, precum şi instrucţiunile de completare a acestora;19. asigură, potrivit legii, tipărirea formularelor şi imprimatelor tipizate, care sunt utilizate în domeniul său de activitate;20. coordonează şi îndrumă metodologic, prin structurile de specialitate din cadrul aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care au corespondent în cadrul tuturor unităţilor subordonate şi al structurilor subordonate acestora, activitatea de management al resurselor umane, financiare şi materiale, al celor specifice tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor şi consultanţa juridică;21. elaborează procedura şi emite actele administrative fiscale referitoare la soluţia fiscală individuală anticipată, acordul de preţ în avans şi preţurile de transfer în cazul tranzacţiilor efectuate între persoane afiliate;22. controlează şi monitorizează aplicarea unitară şi respectarea reglementărilor legale în domeniul său de activitate, inclusiv la nivelul instituţiilor care îşi desfăşoară activitatea în subordinea sa;23. stabileşte competenţa teritorială pentru administrarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi altor sume datorate bugetului general consolidat;24. urmăreşte acquis-ul comunitar în legătură cu administrarea fiscală şi elaborează propunerile de modificare a cadrului normativ naţional şi metodologic naţional, conform evoluţiei acestuia;25. urmăreşte încurajarea conformării voluntare a contribuabililor prin dezvoltarea serviciilor oferite acestora, menite să le faciliteze îndeplinirea obligaţiilor fiscale;26. emite proceduri privind activitatea de asistenţă şi informare a contribuabililor şi asigură implementarea unitară a acestora la nivelul tuturor unităţilor fiscale teritoriale;27. îndrumă contribuabilii în aplicarea legislaţiei fiscale şi a prevederilor convenţiilor de evitare a dublei impuneri prin intermediul unităţilor fiscale teritoriale;28. asigură informarea contribuabililor privind drepturile şi obligaţiile fiscale prin elaborarea de materiale informative;29. elaborează cadrul legal, aplică şi monitorizează administrarea fiscală a contribuabililor;30. aplică legislaţia în domeniul resurselor umane – recrutare, angajare, avansare, promovare, mobilitate, sancţionare şi încetare a raporturilor de muncă/serviciu, respectiv salarizare a personalului din autoritatea sa;31. elaborează şi derulează programe de perfecţionare profesională a personalului din cadrul agenţiei la nivel central şi la nivelul unităţilor subordonate prin Şcoala de Finanţe Publice şi Vamă şi alte organisme specializate în acest domeniu, cu consultarea Şcolii de Finanţe Publice şi Vamă;32. asigură prin sistemul de management al performanţei şi dezvoltare profesională formarea unui corp al funcţionarilor publici profesionist, onest, stabil şi eficient, în scopul creării unei organizaţii moderne, flexibile, funcţionale şi eficiente, în condiţiile legii, din cadrul agenţiei, la nivel central şi la nivelul unităţilor subordonate;33. soluţionează contestaţiile împotriva actelor administrative fiscale, în condiţiile legii;34. exercită exclusiv, nemijlocit şi neîngrădit inspecţia fiscală, în condiţiile stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;35. exercită controlul operativ şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricăror acte şi fapte din domeniul economic, financiar şi vamal, care au ca efect evaziunea fiscală;36. exercită, prin Autoritatea Naţională a Vămilor, activitatea de inspecţie vamală, activitatea de control vamal ulterior şi orice altă formă de control specific în legătură cu aplicarea şi respectarea reglementărilor în vigoare în domeniul vamal;37. reprezintă statul în faţa instanţelor şi a organelor de urmărire penală, ca subiect de drepturi şi obligaţii privind raporturile juridice fiscale şi alte activităţi ale agenţiei, direct sau prin direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, Garda Financiară şi unităţile sale teritoriale şi/sau Autoritatea Naţională a Vămilor şi unităţile sale subordonate, în baza mandatelor transmise; renunţarea la calea de atac, în litigiile care au legătură cu raporturile juridice fiscale, se va face conform procedurii stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;–––––Pct. 37 al alin. (2) al art. 4 a fost modificat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 968 din 26 august 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 617 din 14 septembrie 2009.38. exercită inspecţia fiscală în vederea identificării şi combaterii fraudei fiscale la toate categoriile de contribuabili, indiferent de mărimea şi forma de organizare;–––––Pct. 38 al alin. (2) al art. 4 a fost modificat de pct. 1 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 665 din 4 iulie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 481 din 13 iulie 2012.39. asigură extinderea şi diversificarea schimbului de informaţii cu alte instituţii din ţară şi din alte state;40. deţine, administrează, analizează şi evaluează informaţiile fiscale şi acţionează pentru obţinerea de informaţii noi, relevante pentru administraţia fiscală, din diverse surse, în vederea identificării atât a unor potenţiale riscuri fiscale, cât şi a contribuabililor care prezintă risc ridicat din punctul de vedere al administrării fiscale;41. asigură cooperarea administrativă şi efectuarea schimbului de informaţii fiscale dintre administraţia fiscală română şi administraţiile fiscale ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene şi ale statelor cu care România are încheiate convenţii de evitare a dublei impuneri, cu privire la impozitele directe şi indirecte, în colaborare cu Ministerul Finanţelor Publice, după caz;42. acţionează pentru anticiparea căilor, metodelor şi mijloacelor utilizate de contribuabili în scopul sustragerii de la plata sumelor datorate bugetelor administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi pentru prevenirea, descoperirea şi combaterea evaziunii fiscale;43. verifică bazele de impunere, legalitatea şi conformitatea declaraţiilor fiscale, corectitudinea şi exactitatea îndeplinirii obligaţiilor de către contribuabili, precum şi modul în care aceştia respectă prevederile legislaţiei fiscale şi contabile, stabileşte diferenţe privind obligaţiile de plată, precum şi accesoriile aferente acestora;44. stabileşte competenţa de exercitare, condiţiile şi modalităţile de suspendare a inspecţiei fiscale, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;45. asigură asistenţa pentru recuperarea în România de la persoane fizice şi persoane juridice a creanţelor bugetare stabilite prin titlu de creanţe într-un alt stat membru al Uniunii Europene, precum şi recuperarea de către alt stat membru al Uniunii Europene de la persoane fizice şi persoane juridice a creanţelor bugetare stabilite în România, potrivit atribuţiilor stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;46. elaborează proiecte de acte normative care conţin prevederi referitoare la administrarea veniturilor bugetare, proceduri de administrare a impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi a celorlalte venituri bugetare pentru care este competentă, în aplicarea legislaţiei în vigoare.47. asigură integritatea în exercitarea demnităţilor şi funcţiilor publice la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin promovarea măsurilor de prevenire şi combatere a corupţiei.–––––Pct. 47 al alin. (2) al art. 4 a fost introdus de pct. 2 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 665 din 4 iulie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 481 din 13 iulie 2012.(3) În exercitarea atribuţiilor sale, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală dezvoltă următoarele funcţii privind:1. Gestiunea veniturilor bugetare:a) administrează fiscal depunerea de către plătitori a declaraţiilor de impunere la impozite, taxe, contribuţii sociale şi alte venituri bugetare, potrivit legii, precum şi evidenţa plăţilor efectuate;b) iniţiază şi desfăşoară acţiuni legale în cazul neconformării contribuabililor în îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de plată;c) elaborează şi aplică procedurile de impunere pentru persoanele juridice şi persoanele fizice, conform dispoziţiilor legale;d) elaborează şi aplică procedurile referitoare la producţia şi circulaţia produselor accizabile în regim suspensiv;e) elaborează şi aplică procedurile privind evidenţa contribuabililor, gestiunea dosarului fiscal şi a cazierului fiscal;f) elaborează şi aplică metodologii de gestiune a arieratelor bugetare şi monitorizează recuperarea acestora;g) introduce şi promovează metode moderne de înregistrare fiscală, declarare şi plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor, bazate pe utilizarea mijloacelor de comunicare electronice;h) organizează activitatea de monitorizare a recuperării creanţelor bugetare prin aplicarea măsurilor prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;i) acordă, la cererea temeinic justificată a contribuabililor, înlesniri la plata obligaţiilor fiscale restante, în condiţiile legii;j) organizează activitatea privind publicarea pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală -, în condiţiile legii, a contribuabililor care înregistrează obligaţii bugetare restante;k) organizează activitatea de înscriere în Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare a creanţelor fiscale ale contribuabililor pentru care s-au emis titluri executorii;l) organizează activitatea de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, precum şi a bunurilor sechestrate în cadrul procedurii de executare silită, potrivit legii;m) aplică împreună cu unităţile sale subordonate legislaţia în domeniul ajutorului de stat;n) stabileşte impozitele, taxele, contribuţiile şi alte sume datorate bugetului general consolidat, care se plătesc în contul unic, şi metodologia de distribuire şi stingere a acestora;o) stabileşte procedura privind cesiunea creanţelor fiscale sau stingerea acestora prin alte modalităţi prevăzute de lege, numeşte comisiile respective şi stabileşte atribuţiile acestora;p) desemnează, în condiţiile legii, administratorul judiciar/lichidatorul şi verifică activitatea acestuia, în situaţia în care Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sau unităţile sale subordonate deţin cel puţin 50% din valoarea totală a creanţelor debitorilor împotriva cărora s-a deschis procedura insolvenţei.2. Elaborarea strategiilor:a) propune şi elaborează strategii de dezvoltare pe termen mediu şi lung, precum şi soluţii de reformă în domeniul administrării veniturilor bugetare pentru care este competentă potrivit legii;b) realizează un dialog constructiv cu partenerii sociali, în spiritul respectului reciproc şi în conformitate cu principiile şi standardele europene, în vederea asigurării eficienţei activităţii, stabilităţii şi solidarităţii sociale;c) urmăreşte realizarea unui management eficient şi coerent al administrării fiscale, având ca scop menţinerea unei administrări fiscale unitare, stabile şi armonizate;d) elaborează şi implementează strategia de dezvoltare informatică a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a unităţilor sale subordonate, în colaborare cu direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;e) elaborează, implementează, menţine şi dezvoltă sistemul informatic în domeniul său de activitate;f) elaborează strategia de comunicare, coordonează şi monitorizează sistemul de comunicare internă şi externă şi cadrul comunicaţional, în scopul asigurării principiului unităţii de imagine a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a unităţilor sale subordonate.3. Cooperare internaţională:a) asigură aplicarea prevederilor cu caracter fiscal din convenţiile şi tratatele internaţionale la care România este parte, din domeniul de activitate;b) încheie şi derulează convenţii şi proiecte de colaborare cu organisme şi instituţii internaţionale în domeniul său de activitate;c) iniţiază măsuri pentru dezvoltarea cooperării internaţionale în domeniul său de activitate;d) colaborează cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, urmărind aplicarea acquis-ului comunitar în legătură cu administrarea fiscală;e) asigură desfăşurarea în bune condiţii a activităţii de cooperare internaţională şi participă la reuniunile cu organismele şi instituţiile internaţionale, în domeniul său de activitate;f) iniţiază şi participă la negocierile pentru elaborarea unor convenţii bilaterale în materie de recuperare a creanţelor bugetare;g) are reprezentanţi permanenţi la Misiunea României pe lângă Uniunea Europeană sau în cadrul altor organisme internaţionale, care asigură legătură operativă pe probleme vamale – fiscale.4. Activitate internă:a) exercită funcţia de audit public intern în condiţiile legii;b) efectuează inspecţii privind respectarea legalităţii, atât la nivelul aparatului propriu, cât şi la nivelul unităţilor subordonate, în domeniul său de activitate, în scopul constatării unor eventuale abateri de la legalitate şi al luării de măsuri pentru repararea prejudiciului produs, după caz;c) exercită controlul financiar de gestiune şi controlul financiar preventiv propriu, în scopul constituirii şi utilizării legale şi eficiente a fondurilor publice;d) elaborează, fundamentează şi avizează, după caz, proiectul bugetului de cheltuieli al agenţiei, pentru aparatul propriu, Autoritatea Naţională a Vămilor, Garda Financiară şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi programul de investiţii şi achiziţii publice, pe care le transmite Ministerului Finanţelor Publice în vederea cuprinderii în bugetul centralizat al acestuia;e) deschide creditele necesare pentru cheltuielile fiecărui ordonator terţiar de credite în cadrul fiecărui exerciţiu bugetar.–––––Pct. 4 al alin. (3) al art. 4 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 968 din 26 august 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 617 din 14 septembrie 2009.–––––Pct. 5 al alin. (3) al art. 4 a fost abrogat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 968 din 26 august 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 617 din 14 septembrie 2009.(4) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală îndeplineşte orice alte atribuţii şi are toate competenţele cu privire la activitatea de administrare a veniturilor bugetare, cu excepţia cazurilor în care legea prevede altfel.(5) În exercitarea atribuţiilor sale, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală colaborează cu ministerele şi autorităţile administraţiei publice centrale, autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane juridice şi fizice şi cu alte entităţi.
+
Articolul 5(1) În îndeplinirea atribuţiilor sale, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală este autorizată:a) să exercite nemijlocit şi neîngrădit inspecţia fiscală şi controlul operativ şi inopinat, conform dispoziţiilor legale în vigoare;–––––Lit. a) a alin. (1) al art. 5 a fost modificată de pct. 3 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 665 din 4 iulie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 481 din 13 iulie 2012.b) să exercite, prin Autoritatea Naţională a Vămilor, controlul vamal, conform dispoziţiilor legale în vigoare;c) să stabilească în sarcina operatorilor economici, ca urmare a controlului, măsuri de conformare pentru respectarea legii;d) să aplice sancţiuni potrivit prevederilor legale;e) să urmărească şi să ia măsuri de recuperare a ajutorului de stat ilegal sau utilizat abuziv, prin organele abilitate, conform competenţelor;f) să aplice, prin organele abilitate, modalităţile de executare silită şi măsurile asigurătorii, în condiţiile legii, pentru a căror realizare este competentă potrivit legii;g) să încheie protocoale de schimb de informaţii şi colaborare cu ministerele, instituţiile publice şi cu alte organizaţii;h) să soluţioneze plângerile prealabile, contestaţiile şi petiţiile şi să pună la dispoziţie solicitanţilor informaţiile publice, în condiţiile legii;i) să stabilească orice alte măsuri în condiţiile prevăzute de lege.(2) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are dreptul să solicite de la celelalte autorităţi ale administraţiei publice, instituţii publice şi operatori economici, de la instituţii de credit şi de la alte persoane, în condiţiile legii, datele şi informaţiile necesare în vederea realizării atribuţiilor, cu păstrarea confidenţialităţii acestora.
+
Secţiunea a 2-aOrganizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală +
Articolul 6(1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are structura organizatorică, formată din direcţii generale, direcţii şi alte structuri, prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, inclusiv în directa subordine a preşedintelui, se pot organiza, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, servicii, birouri, compartimente şi colective temporare şi se pot stabili numărul posturilor pe fiecare structură, numărul posturilor de conducere şi numărul posturilor de execuţie, în condiţiile legii.(2) Personalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală este compus din preşedinte, vicepreşedinţi, funcţionari publici şi personal contractual.(3) Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti este de 24.598, inclusiv preşedintele, vicepreşedinţii şi posturile aferente cabinetelor demnitarilor.––––Alin. (3) al art. 6 a fost modificat de pct. 1 al art. III din HOTĂRÂREA nr. 89 din 13 martie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 19 martie 2013.(3^1) Repartizarea numărului maxim de posturi pe aparatul propriu şi pe direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti se face prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat conform alin. (3).–––––Alin. (3^1) al art. 6 a fost introdus de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 968 din 26 august 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 617 din 14 septembrie 2009.(4) Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor nu este inclus în numărul maxim de posturi prevăzut la alin. (3) pentru aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
+
Articolul 7(1) În subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se organizează şi funcţionează Autoritatea Naţională a Vămilor, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie publică cu personalitate juridică.(2) Structura organizatorică a Autorităţii Naţionale a Vămilor include:a) aparatul central al Autorităţii Naţionale a Vămilor;b) unităţile subordonate Autorităţii Naţionale a Vămilor, respectiv direcţiile regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, direcţiile judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale, birourile vamale de frontieră şi de interior şi punctele vamale.(3) Organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale a Vămilor se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.(4) Numărul maxim de posturi pentru Autoritatea Naţională a Vămilor şi pentru unităţile subordonate acesteia este de 3.159, inclusiv postul de demnitar. Repartizarea numărului maxim de posturi pe aparatul central şi pe unităţile subordonate Autorităţii Naţionale a Vămilor se face prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor.–––––Alin. (4) al art. 7 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 564 din 1 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 9 iunie 2011.(5) Structura organizatorică a direcţiilor, inclusiv serviciile, birourile şi alte compartimente funcţionale, organizate în directa subordine a vicepreşedintelui, şi numărul posturilor din cadrul aparatului central al Autorităţii Naţionale a Vămilor, precum şi structura organizatorică a direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, a direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale şi a Direcţiei pentru Accize şi Operaţiuni Vamale a Municipiului Bucureşti, a birourilor vamale de frontieră şi de interior şi a punctelor vamale, unităţi subordonate Autorităţii Naţionale a Vămilor, şi numărul posturilor se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare.–––––Alin. (5) al art. 7 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 564 din 1 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 9 iunie 2011.(6) Statul de funcţii pentru aparatul central al Autorităţii Naţionale a Vămilor, precum şi statele de funcţii pentru direcţiile regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, pentru direcţiile judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale, pentru birourile vamale de frontieră şi de interior se aprobă de către preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor.–––––Alin. (6) al art. 7 a fost modificat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 968 din 26 august 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 617 din 14 septembrie 2009.(7) Atribuţiile şi sarcinile structurilor funcţionale din aparatul central, precum şi din unităţile subordonate Autorităţii Naţionale a Vămilor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor.(8) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate redistribui prin ordin, între aparatul central, direcţiile regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, direcţiile judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale, birourile vamale şi punctele vamale, posturile repartizate, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor, cu încadrarea în numărul de posturi aprobat pentru aceste unităţi conform alin. (4).(9) Directorii şi directorii adjuncţi din aparatul central al Autorităţii Naţionale a Vămilor se numesc în funcţie, cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 188/1999privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor.–––––Alin. (9) al art. 7 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 564 din 1 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 9 iunie 2011.(10) Directorii executivi şi directorii executivi adjuncţi ai direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, directorii executivi şi directorii executivi adjuncţi ai direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale şi ai Direcţiei pentru Accize şi Operaţiuni Vamale a Municipiului Bucureşti se numesc în funcţie, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor.–––––Alin. (10) al art. 7 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 564 din 1 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 9 iunie 2011.(10^1) Şefii birourilor vamale sunt numiţi prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor, cu avizul conform al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în condiţiile legii.–––––Alin. (10^1) al art. 7 a fost introdus de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 564 din 1 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 9 iunie 2011.(11) Persoanele cu funcţii de conducere din aparatul central, precum şi cele din structura teritorială a Autorităţii Naţionale a Vămilor, altele decât cele prevăzute la alin. (9), (10) şi (10^1), se numesc în funcţie de către vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor, în condiţiile legii.–––––Alin. (11) al art. 7 a fost modificat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 564 din 1 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 9 iunie 2011.
+
Articolul 8(1) În subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se organizează şi funcţionează Garda Financiară, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie publică, de control, cu personalitate juridică.(2) Structura organizatorică a Gărzii Financiare include:a) Comisariatul General;b) secţiile judeţene ale Gărzii Financiare şi secţia municipiului Bucureşti.(3) Organizarea şi funcţionarea Gărzii Financiare, structura organizatorică a acesteia, numărul de posturi, normele generale şi speciale de dotare, însemnele distinctive şi modelele de uniformă se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.(4) În cadrul structurii organizatorice a Comisariatului General al Gărzii Financiare se pot constitui servicii, birouri şi compartimente, iar la nivelul secţiilor judeţene şi Secţiei Municipiului Bucureşti se pot constitui divizii, servicii, birouri şi compartimente, iar numărul posturilor se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea comisarului general, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare.–––––Alin. (4) al art. 8 a fost modificat de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 564 din 1 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 9 iunie 2011.(5) Numărul maxim de posturi pentru Garda Financiară este de 1.147. Repartizarea numărului de posturi pe Comisariatul General, secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti ale Gărzii Financiare se face prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea comisarului general.–––––Alin. (5) al art. 8 a fost modificat de pct. 2 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 854 din 14 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 596 din 21 august 2012.(6) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Gărzii Financiare stabileşte competenţele şi atribuţiile personalului care ocupă funcţii publice, precum şi ale personalului contractual şi se aprobă în condiţiile legii, cu avizul conform al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.(7) Persoanele cu funcţii de conducere din cadrul Comisariatului General, cu excepţia şefilor de serviciu şi birou care sunt numiţi, potrivit legii, prin decizie a comisarului general, se numesc în funcţie prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în condiţiile legii, la propunerea comisarului general.–––––Alin. (7) al art. 8 a fost modificat de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 564 din 1 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 9 iunie 2011.(8) Comisarii şefi de secţie, comisarii şefi de secţie adjuncţi ai secţiilor judeţene şi Secţiei Municipiului Bucureşti se numesc în funcţie prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în condiţiile legii, la propunerea comisarului general.–––––Alin. (8) al art. 8 a fost modificat de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 564 din 1 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 9 iunie 2011.(8^1) Personalul cu funcţii de conducere din cadrul secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, altul decât cel prevăzut la alin. (8), se numeşte în funcţie de către comisarul general, în condiţiile legii.–––––Alin. (8^1) al art. 8 a fost introdus de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 564 din 1 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 9 iunie 2011.(9) Statul de funcţii pentru Comisariatul General al Gărzii Financiare, precum şi statele de funcţii pentru secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea comisarului general.(10) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate redistribui prin ordin, între Comisariatul General şi secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti, la propunerea comisarului general, posturile repartizate, cu încadrarea în numărul de posturi aprobat pentru Garda Financiară conform alin. (5).
+
Articolul 9Agenţia Naţională de Administrare Fiscală înscrie, prin direcţiile de specialitate din aparatul propriu şi prin structurile din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, cu atribuţii de administrare a veniturilor bugetare, creanţele bugetare administrate de aceasta, la registrele de publicitate mobiliară şi imobiliară, în condiţiile legii.
+
Articolul 10(1) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile personalului din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se stabilesc, în conformitate cu structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 1, prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.(2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, pe baza propunerilor vicepreşedinţilor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi ale conducerii direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, cu avizul conform al secretarului de stat coordonator sau al secretarului general, după caz.(3) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, al direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti se stabilesc prin fişa postului, pe baza regulamentelor de organizare şi funcţionare prevăzute la alin. (1) şi (2), fişă care se semnează de salariat şi se aprobă în condiţiile legii.(4) Directorii generali, directorii generali adjuncţi, directorii şi directorii adjuncţi, şefii de servicii şi şefii de birouri, personalul de execuţie din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se numesc în funcţie, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.(5) Directorii executivi ai direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti se numesc în funcţie de către preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în condiţiile legii, cu avizul consultativ al ministrului finanţelor publice.––––Alin. (5) al art. 10 a fost modificat de pct. 2 al art. III din HOTĂRÂREA nr. 89 din 13 martie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 19 martie 2013.(6) Directorii executivi adjuncţi din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, cu excepţia persoanelor cu funcţii publice de conducere specifice de trezorier-şef din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi de trezorier-şef adjunct din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, şefii de administraţie şi şefii de administraţie adjuncţi ai administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii, precum şi şefii de administraţie şi şefii de administraţie adjuncţi, cu excepţia şefilor de administraţie adjuncţi – trezorerie şi contabilitate publică -, din cadrul administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti se numesc în funcţie, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.–––––Alin. (6) al art. 10 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 564 din 1 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 9 iunie 2011.(7) Şefii de administraţie ai administraţiilor finanţelor publice orăşeneşti şi comunale se numesc în funcţie prin decizie a directorului executiv, cu avizul de specialitate al Direcţiei generale de organizare şi resurse umane din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.–––––Alin. (7) al art. 10 a fost introdus de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 564 din 1 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 9 iunie 2011.
+
Articolul 11(1) Unităţile aflate în subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sunt prevăzute în anexa nr. 2.–––––Alin. (2) al art. 11 a fost abrogat de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 564 din 1 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 9 iunie 2011.(3) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate redistribui, prin ordin, între direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti posturile repartizate conform alin. (2), cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru aceste unităţi teritoriale conform pct. 3 din anexa nr. 2.(4) Structura organizatorică a direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, administraţiilor finanţelor publice municipale, orăşeneşti şi comunale, precum şi a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi a administraţiilor finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Structurile organizatorice teritoriale aferente activităţii de trezorerie şi contabilitate publică, ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate, verificare a achiziţiilor publice, inspecţie economico-financiară se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu avizul consultativ al Ministerului Finanţelor Publice.––––Alin. (4) al art. 11 a fost modificat de pct. 3 al art. III din HOTĂRÂREA nr. 89 din 13 martie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 19 martie 2013.(5) Statul de funcţii pentru aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se aprobă de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.(6) Statele de funcţii pentru direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti se aprobă de către preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
+
Secţiunea a 3-aConducerea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală +
Articolul 12(1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală este condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.(2) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală răspunde în faţa ministrului finanţelor publice pentru întreaga sa activitate.(3) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite ordine, în condiţiile legii, precum şi alte dispoziţii necesare îndeplinirii atribuţiilor funcţiei.(4) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală are calitatea de ordonator secundar de credite şi poate delega această calitate, în condiţiile legii. Prin actul de delegare se precizează limitele şi condiţiile delegării.(5) Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor şi comisarul general al Gărzii Financiare sunt ordonatori terţiari de credite şi pot delega această calitate în condiţiile legii. Prin actul de delegare se precizează limitele şi condiţiile delegării.(6) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală este ajutat în activitatea sa de 3 vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat, dintre care unul conduce Autoritatea Naţională a Vămilor, numiţi prin decizie a primului-ministru.(7) Răspunderile şi atribuţiile vicepreşedinţilor se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.(8) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală reprezintă Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în relaţia cu terţii.(9) Prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală unele atribuţii pot fi delegate, în condiţiile legii. Prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se vor preciza limitele şi condiţiile delegării.(10) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, stabilite prin alte acte normative, precum şi alte atribuţii stabilite prin ordin al ministrului finanţelor publice.(11) În cazul în care preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, din motive întemeiate, nu îşi poate exercita atribuţiile prevăzute în actele normative în vigoare, îl deleagă prin ordin pe unul dintre cei 3 vicepreşedinţi să exercite aceste atribuţii, cu informarea ministrului finanţelor publice.(12) În cazul în care unul dintre vicepreşedinţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu excepţia vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor, din motive întemeiate, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acestea vor fi delegate către celălalt vicepreşedinte prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
+
Articolul 13(1) Mobilitatea funcţionarilor publici din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al unităţilor sale subordonate, inclusiv din cadrul Gărzii Financiare şi al Autorităţii Naţionale a Vămilor, se realizează în condiţiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul aceleiaşi categorii, prin modificarea raporturilor de serviciu, astfel:a) pentru eficientizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a unităţilor sale subordonate;b) în interes public;c) în interesul funcţionarului public, pentru dezvoltarea carierei în funcţia publică.(2) Mobilitatea funcţionarilor publici din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al unităţilor sale subordonate se realizează cu respectarea prevederilor Legii nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(3) Mobilitatea pentru eficientizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a unităţilor sale subordonate se dispune:a) prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, pentru toate funcţiile publice din cadrul aparatului propriu şi al unităţilor subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, inclusiv din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor şi Gărzii Financiare;b) prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor, pentru funcţiile publice pentru care are competenţa de numire în funcţie;c) prin decizie a comisarului general, pentru funcţiile publice pentru care are competenţa de numire în funcţie;d) prin decizie a directorului executiv, pentru funcţiile publice pentru care are competenţa de numire în funcţie. Prin excepţie, pentru personalul din cadrul structurilor de trezorerie şi contabilitate publică, ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate, verificare a achiziţiilor publice, inspecţie economico-financiară din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, mobilitatea pentru eficientizarea activităţii se dispune cu avizul consultativ al Ministerului Finanţelor Publice.––––-Lit. d) a alin. (3) al art. 13 a fost modificată de pct. 4 al art. III din HOTĂRÂREA nr. 89 din 13 martie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 19 martie 2013.
+
Articolul 14(1) Secretarul general al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală este înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii. Acesta asigură stabilitatea funcţionării Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale între structurile acesteia.(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare.(3) Secretarul general al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate îndeplini şi alte atribuţii prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală ori încredinţate de preşedinte.
+
Articolul 15Personalului din cadrul cabinetelor preşedintelui şi vicepreşedinţilor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nu i se aplică prevederile Legii nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
+
Capitolul IIDispoziţii finale +
Articolul 16(1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are în dotare un parc auto, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, iar pentru activităţi specifice numărul de mijloace de transport şi consumul de carburanţi sunt prevăzute în anexa nr. 3.(2) Mijloacele de transport din parcul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pot fi utilizate atât de persoanele care au acest drept prin lege, cât şi de către persoanele care desfăşoară activităţi specifice în cadrul agenţiei.(3) Persoanele care desfăşoară activităţi specifice pot folosi mijloacele de transport din parcul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în baza permisului de conducere pe care îl posedă, cu aprobarea prealabilă a ordonatorului secundar sau terţiar de credite.
+
Articolul 17Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are o siglă ale cărei caracteristici se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
+
Articolul 18(1) Personalul din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care are calitatea de funcţionar public, beneficiază de toate drepturile şi are obligaţiile prevăzute de Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.–––––Alin. (1) al art. 18 a fost modificat de pct. 3 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 854 din 14 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 596 din 21 august 2012.(2) Personalul din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care are calitatea de personal contractual, beneficiază de toate drepturile şi are obligaţiile prevăzute în Legea nr. 53/2003– Codul muncii, republicată.–––––Alin. (2) al art. 18 a fost modificat de pct. 4 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 665 din 4 iulie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 481 din 13 iulie 2012.(3) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate aproba, în cazuri temeinic justificate, redistribuirea unor fonduri de stimulare între unităţile subordonate, precum şi între agenţie şi acestea.(4) Salarizarea personalului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se face potrivit reglementărilor în vigoare referitoare la acordarea drepturilor de natură salarială pentru funcţionarii publici şi pentru personalul contractual.(5) Salarizarea personalului din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se face similar cu salarizarea personalului propriu al Ministerului Finanţelor Publice.
+
Articolul 19(1) În exercitarea atribuţiilor, personalul Gărzii Financiare, al Autorităţii Naţionale a Vămilor şi al structurilor cu atribuţii de control operativ şi inopinat din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală – aparat propriu şi unităţi subordonate – efectuează în mod permanent control operativ şi inopinat sub forma controlului curent sau tematic, după caz.(2) Programul de lucru al personalului prevăzut la alin. (1) se stabileşte, în condiţiile legii, de conducătorul structurii respective, cu avizul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală coordonator sau al comisarului general, după caz.
+
Articolul 20(1) Actele normative emise în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, continuă să îşi producă efectele în măsura în care nu contravin prevederilor prezentei hotărâri.(2) Trimiterile făcute prin alte acte normative la Hotărârea Guvernului nr. 495/2007, cu modificările şi completările ulterioare, se consideră a fi făcute la prezenta hotărâre.
+
Articolul 21Încadrarea în numărul de posturi şi în noua structură organizatorică se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
+
Articolul 22Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
+
Articolul 23Activitatea de administrare fiscală a contribuabililor mijlocii organizată la nivelul administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene va fi preluată la nivelul aparatului propriu al direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene pentru judeţele care vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
+
Articolul 24Formularele şi imprimatele cu regim special emise sub antetul Ministerului Economiei şi Finanţelor – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pot fi utilizate în continuare până la epuizarea stocurilor existente, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2009.
+
Articolul 25Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 382 din 6 iunie 2007, cu modificările şi completările ulterioare.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:───────────────Ministrul finanţelor publice,Gheorghe PogeaMinistrul muncii,familiei şi protecţiei sociale,Marian SârbuBucureşti, 18 februarie 2009.Nr. 109.
+
Anexa 1STRUCTURA ORGANIZATORICĂa Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală*Font 8* ┌─────────────────────────────────┐ │ MINISTRUL FINANŢELOR PUBLICE │ └───────────────────┬─────────────┘ ┌──────────┐ | │ CABINET │ ┌────────────────────┐–––––-┘ │PREŞEDINTE├─────────┤ PREŞEDINTE ├────────────────────────────────────────────────────┐ └──────────┘ │ │ │ └────────┬───────────┘ │ │ │ ┌───────────────────────┐ │ ┌────────────────────────────┐ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ DE │ ├──┤DIRECŢIA VERIFICĂRI FISCALE │ │ │ INTEGRITATE ├───────┤ │ │ │ └───────────────────────┘ │ └────────────────────────────┘ │ ┌───────────────────────┐ │ ┌────────────────────────────┐ │ │ CORPUL DE CONTROL*) │ ├──┤ DIRECŢIA GENERALĂ DE │ │ │ ├───────┤ │ INFORMAŢII FISCALE │ │ └───────────────────────┘ │ └────────────────────────────┘ │ ┌───────────────────────┐ │ ┌────────────────────────────┐ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ DE ├───────┤ │ DIRECŢIA GENERALĂ JURIDICĂ │ │ │ AUDIT PUBLIC INTERN │ ├──┤ │ │ └───────────────────────┘ │ └────────────────────────────┘ │ │ ┌────────────────────────────┐ │ ┌───────────────────────┐ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ DE │ │ │INFORMAŢII CLASIFICATE ├───────├──┤ SOLUŢIONARE A │ │ │ **) │ │ │ CONTESTAŢIILOR │ │ └───────────────────────┘ │ └────────────────────────────┘ │ │ ┌────────────────────────────┐ │ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ DE │ │ ├──┤ STRATEGIE, REFORMĂ ŞI │ │ │ │ COOPERARE INTERNAŢIONALĂ │ │ │ └────────────────────────────┘ │ │┌––––––––┬–––––––┬––––––┤ ┌──────────────────────────────┬──┼|─────────────────────┬─|───────────────────┬─|─────────┐ │ ┌───┴────┐ ┌────┴──┴┴───┐ ┌───┴─┴──┐ ┌───┴─┴──┐ ┌───┴───┐ │ │VICEPRE-│ │ VICEPRE- │ │VICEPRE-│ │SECRETAR│ │COMISAR│ │ │ŞEDINŢE ├–––––––┤ ŞEDINŢE ├––––-┤ŞEDINŢE ├––––┤GENERAL ├–┤GENERAL│ │ └───┬┬───┘ └─┬────┬─┬───┘ └─┬──┬─┬─┘ └──────┬─┘ └───┬───┘ │ ││ │ │ | | │ │ │ │ │ ││ ┌───────┐ ┌──────┴┐ │ | ┌─────────────┐ | │ │ ┌───────┐ │ ┌─────┴────┐ │ ││ │CABINET│ │CABINET│ │ └–┤ DIRECŢIA ├–┘ │ │ │CABINET│ │ │ GARDA │ │ │└───┤VICEPRE│ │VICEPRE│ │ │ GENERALĂ DE │ │ └───┤VICEPRE│ │ │FINANCIARĂ│ │ │ │ŞEDINŢE│ │ŞEDINŢE│ │ │ADMINISTRARE │ │ │ŞEDINŢE│ │ │***), │ │ │ └───────┘ └───────┘ │ │ A MARILOR │ │ └───────┘ │ │COMISARIAT│ │ ┌───┴───────┐ │ │CONTRIBUABILI│ │ ┌─────────────────┐ │ │ GENERAL │ │ │AUTORITATEA│ │ └─────────────┘ │ │ DIRECŢIA DE │ │ └────┬─────┘ │ │NAŢIONALĂ A├–┐ │ ┌─────────────────┐ │ │ COMUNICARE, ├──┤ | │ │VĂMILOR***)│ | ┌──────────┐ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │ RELAŢII PUBLICE │ │ | │ └───────────┘ | │DIRECŢIA │ │ │ DE TEHNOLOGIA │ │ │ ŞI MASS-MEDIA │ │ | │ | │GENERALĂ │ │ │ INFORMAŢIEI │ │ └─────────────────┘ │ | │ | │COORDONARE├─┘ └─────────────────┘ │ ┌─────────────────┐ │ ┌─────┴──────┐ │ | │INSPECŢIE │ ┌─────────────────┐ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │ SECŢII │ │ ┌––┴–-┐ │ FISCALĂ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │DE ORGANIZARE ŞI ├──┤ │JUDEŢENE ŞI │ │ | DIRECŢII | └─────────┬┘ │PROCEDURI PENTRU ├───┤ │RESURSE UMANE │ │ │ SECŢIA │ │ |REGIONALE | ┌─────────┐ │ │ ADMINISTRAREA │ │ └─────────────────┘ │ │MUNICIPIULUI│ │ | PENTRU | │DIRECŢIA │ │ │ VENITURILOR │ │ │ │ BUCUREŞTI │ │ |ACCIZE ŞI | │PREŢURI │ │ └─────────────────┘ │ │ └────────────┘ │ |OPERAŢIUNI| │ DE │ │ ┌─────────────────┐ │ │ │ | VAMALE | │TRANSFER-├─┤ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │ │ ┌-┴–––-┴┐│ANALIZĂ │ │ │DE REGLEMENTARE A├───┤ │ │ ┌┴––––┐|│DE RISC │ │ │COLECTĂRII CREAN-│ │ ┌─────────────────┐ │ │ ┌┴––––┐||└─────────┘ │ │ŢELOR BUGETARE │ │ │DIRECŢIA GENERALĂ├──┘ │ | Direcţii |||┌─────────┐ │ └─────────────────┘ │ │ ECONOMICĂ │ │ | judeţene |||│UNITATEA │ │ ┌─────────────────┐ │ └───────────────┬─┘ ┌┘ | pt. accize ||┘│ DE │ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ ┌────────────┐ │ ┌––––┴┐ |şi operaţiuni|┘ │INVESTI- ├─┤ │DE PLANIFICARE ŞI│ │ │DIRECŢIA DE │ │ ┌┴––––┐| | vamale, | │ GAŢII │ │ │MONITORIZARE A ├───┤ │BUGET ŞI ├─┤ ├––––┐|| |birouri vama-| │FISCALE*)│ │ │REALIZĂRII CREAN-│ │ │CONTABILI- │ │ | Direcţiile ||| |le, puncte | └─────────┘ │ │ŢELOR BUGETARE │ │ │TATE INTERNĂ│ │ |generale ale||| | vamale | ┌─────────┐ │ └─────────────────┘ │ └────────────┘ │ |finanţelor ||| └––––-┘ │DIRECŢIA │ │ │ ┌────────────┐ │ |publice jude||┘ │PROCEDURI│ │ ┌──────────────────┐ │ │DIRECŢIA DE │ │ |ţene şi a || │ÎNDRUMARE│ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │INVESTIŢII, │ │ |municipiului|| │METODOLO-│ │ │ DE METODOLOGII │ │ │ACHIZIŢII ├─┘ |Bucureşti şi|┘ │GICĂ ŞI ├─┘ │FISCALE, ÎNDRUMARE├───┘ │PUBLICE ŞI │ |unităţile | │MONITORI-│ │ ŞI ASISTENŢĂ A │ │ SERVICII │ |subordonate | │ZARE │ │ CONTRIBUABILILOR │ │ INTERNE │ |acestora | │PENTRU │ └──────────────────┘ └────────────┘ └––––┘ │INSPECŢIA│ │FISCALĂ │ └─────────┘___________*) Funcţionează la nivel de direcţie**) Funcţionează la nivel de serviciu***) Se organizează şi funcţionează pe bază de Hotărăre a Guvernului–––––Anexa 1 a fost înlocuită cu anexa 3 din HOTĂRÂREA nr. 854 din 14 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 596 din 21 august 2012, conform pct. 4 al art. II din acelaşi act normativ.
+
Anexa 2NUMĂRUL MAXIM DE POSTURIaferent aparatului propriu şi unităţiloraflate în subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Numărul maxim de posturi ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi 24.748*) direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, în subordinea cărora funcţionează administraţiile finanţelor publice municipale, administraţiile finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii, administraţiile finanţelor publice orăşeneşti şi administraţiile finanţelor publice comunale Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, în subordinea căreia funcţionează Administraţia finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii şi administraţiile finanţelor publice ale sectoa- relor municipiului Bucureşti 2. Garda Financiară 1.147 3. Autoritatea Naţională a Vămilor, inclusiv vicepreşedintele Agenţiei 3.159 Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor şi cabinetul acestuia ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────__________*) În numărul maxim de posturi sunt incluşi preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, 2 vicepreşedinţi ai Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi posturile aferente cabinetelor demnitarilor. Repartizarea numărului maxim de posturi pe aparatul propriu şi pe direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti se face prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.–––––Anexa 2 a fost înlocuită cu anexa 4 din HOTĂRÂREA nr. 854 din 14 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 596 din 21 august 2012, conform pct. 4 al art. II din acelaşi act normativ.
+
Anexa 3MIJLOACELE DE TRANSPORT ŞI CONSUMUL DE CARBURANŢIpentru activităţi specifice Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală┌───┬─────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────┬────────────┐│Nr.│ │ Tipul mijlocului │ Numărul maxim │ Consumul ││crt│ Unitatea │ de transport │ aprobat (bucăţi) │ maxim de ││ │ │ │ │ carburant ││ │ │ │ │ pentru un ││ │ │ │ │autovehicul ││ │ │ │ │(litri/lună)│├───┼─────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │├───┼─────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤│1. │Aparatul propriu*) │- autoturism │ 4 │ 300 ││ │1.1.parc auto demnitari │ │ │ ││ │şi asimilaţi │ │ │ ││ │1.2.parc comun ANAF │- autoturism │ 7 │ 300 ││ │ │- autoturism**) │ 30 │ 500 ││ │ │- autovehicul │ │ ││ │ │ pentru transport│ │ ││ │ │ de marfă şi de │ │ ││ │ │ persoane***) │ 1 │ 450 │├───┼─────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤│2. │Direcţiile generale │- autoturism │- câte 10 pentru fiecare│ 500 ││ │ale finanţelor publice │ │ DGFP judeţeană, DGFP a│ ││ │judeţene Direcţia Generală a │ │ Municipiului Bucureşti│ ││ │Finanţelor Publice a │ │ ****) │ ││ │Municipiului Bucureşti │ │ │ ││ │ │- autoturism │- câte 5 pentru fiecare │ ││ │ │ │ GFP │ 450 ││ │ │ │ │ ││ │ │- autoturism │- câte unul pentru │ ││ │ │ │ fiecare DGFP judeţeană│ ││ │ │ │ şi două pentru DGFP a │ ││ │ │ │ Municipiului Bucureşti│ 450 ││ │ │ │ │ ││ │ │- autovehicul │- câte unul pentru │ ││ │ │ pentru transport│ fiecare DGFP judeţeană│ ││ │ │ de valori la │ şi două pentru DGFP a │ ││ │ │ trezorerie │ Municipiului Bucureşti│ 600 ││ │ │ │ │ ││ │ │- autovehicul │- câte două pentru │ ││ │ │ pentru transport│ fiecare DGFP Arad, │ ││ │ │ de marfă │ Bihor, Constanţa, │ ││ │ │ │ Timiş, respectiv a │ ││ │ │ │ Municipiului Bucureşti│ ││ │ │ │ şi câte unul pentru │ ││ │ │ │ celelalte DGFP │ 450 │├───┼─────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤│3. │Administraţiile finanţelor │- autoturism │- câte două pentru │ ││ │publice municipale şi │ │ fiecare unitate │ 300 ││ │orăşeneşti din municipiile şi│ │ │ ││ │oraşele cu peste 50.000 de │ │ │ ││ │locuitori şi din sectoarele │ │ │ ││ │municipiului Bucureşti │ │ │ ││ │ │- autoturism │- câte unul pentru │ ││ │ │ │ fiecare administraţie │ ││ │ │ │ a finanţelor publice │ ││ │ │ │ de sector │ 450 ││ │ │ │ │ ││ │ │- autovehicul │- câte unul pentru │ ││ │ │ pentru transport│ fiecare unitate care │ ││ │ │ de valori la │ are în structură │ ││ │ │ trezorerie │ activitate de │ ││ │ │ │ trezorerie │ 600 ││ │ │ │ │ ││ │ │- autovehicul │- câte unul pentru │ ││ │ │ pentru transport│ fiecare unitate │ 400 ││ │ │ de marfă │ │ │├───┼─────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤│4. │Administraţiile finanţelor │- autoturism │- câte două pentru │ ││ │publice pentru contribuabili │ │ fiecare unitate │ 400 ││ │mijlocii │ │ │ │├───┼─────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤│5. │Administraţiile finanţelor │- autoturism │- câte unul pentru │ ││ │publice municipale şi │ │ fiecare unitate care │ ││ │orăşeneşti din municipii şi │ │ are în structură │ ││ │oraşe, altele decât cele │ │ activitate de │ ││ │prevăzute la pct. 3 │ │ trezorerie │ 450 ││ │ │ │ │ ││ │ │- autovehicul │- câte unul pentru │ ││ │ │ pentru transport│ fiecare unitate care │ ││ │ │ de valori la │ are în structură │ ││ │ │ trezorerie │ activitate de │ ││ │ │ │ trezorerie │ 600 │├───┼─────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤│6. │Garda Financiară şi │ │ │ ││ │Autoritatea Naţională a │ │ │ ││ │Vămilor*****) │ │ │ │└───┴─────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────┴────────────┘___________*) Exclusiv numărul autoturismelor reglementat prin Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare (8 autoturisme).––––**) Cele 30 de autoturisme sunt destinate activităţii Direcţiei generale coordonare inspecţie fiscală, Direcţiei generale de integritate şi Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili – activitatea de inspecţie fiscală şi vor fi conduse de persoanele nominalizate prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.––––Nota de subsol **) din anexa 3 a fost modificată de pct. 5 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 854 din 14 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 596 din 21 august 2012.***) Pentru celelalte activităţi de la nivelul centralei Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.****) Autoturismele sunt destinate activităţii de inspecţie fiscală la nivelul fiecărei direcţii generale şi vor fi conduse de inspectorii nominalizaţi prin decizie a directorului executiv.––––-Nota de subsol ****) din anexa 3 a fost modificată de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 564 din 1 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 9 iunie 2011.*****) Se stabilesc prin hotărârile Guvernului privind organizarea şi funcţionarea acestor instituţii.NOTĂ:Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Tulcea are în dotare o şalupă pentru control şi activitate curentă.Autoturismele din parcul auto al aparatului propriu pot fi conduse şi de demnitari şi de alte categorii de salariaţi cu funcţii de răspundere, persoane care au acest drept, potrivit legii, nominalizaţi prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.DGFP – Direcţia generală a finanţelor publice.__________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters