Informatii Document
Emitent: SENATUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1014 din 2 noiembrie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
În temeiul dispozițiilor art. 67 și art. 148 alin. (2) și (3) din Constituția României, republicată, precum și ale Protocolului nr. 1 privind rolul parlamentelor naționale în Uniunea Europeană, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană și a Tratatului de instituire a Comunității Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,<!–>în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/340 din 17.09.2020,–>Senatul adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1Senatul României constată că:1.<!–>Prin prezenta comunicare Italia solicită autorizarea de a aplica o măsură specială de derogare de la art. 193 din Directiva TVA în ceea ce privește aplicarea mecanismului de taxare inversă în legătură cu prestările interne de servicii care implică punerea la dispoziție atipică de personal, prin scrisoarea înregistrată la Comisia Europeană la 17 decembrie 2019. Solicitarea se referă așadar la prestările de servicii, realizate prin intermediul unor contracte de achiziție publică, al subcontractării, al încredințării către consorții sau alte societăți afiliate, caracterizate de utilizarea predominantă a forței de muncă la sediile comerciale ale clientului, cu utilizarea bunurilor de capital deținute de client sau care, în orice caz, îi pot fi atribuite acestuia. Solicitarea nu vizează prestările de servicii către administrații publice și cazurile de închiriere de personal prin intermediul Agenzie per il lavoro (agenții certificate de plasare a forței de muncă). Modelul de fraudă implică mai mulți participanți, și anume furnizorii de personal, care sunt societăți cooperative ale producătorilor și lucrătorilor, și clienții – de obicei întreprinderi recunoscute care subcontractează forța de muncă de care au nevoie pentru a-și desfășura activitățile. Între aceste două părți se află consorții, care acționează ca intermediar între furnizori și clienți. … 2.–>Opinia Comisiei Europene este că orice derogare de la sistemul de plată fracționată nu poate fi decât o soluție de ultimă instanță și o măsură de urgență și trebuie să ofere garanții în ceea ce privește necesitatea și caracterul excepțional al derogării acordate. Aceste condiții nu par să fie îndeplinite în cazul de față, din mai multe motive. În plus, Italiei i-au fost deja acordate două măsuri speciale cu caracter general pentru combaterea fraudei în domeniul TVA: mecanismul de plată defalcată, pentru furnizările de bunuri și prestările de servicii către autoritățile publice, către întreprinderi controlate de autoritățile publice și către întreprinderi cotate la bursa de valori care sunt incluse în indicele bursier FTSE MIB, și facturarea electronică generalizată obligatorie. Acordarea unei alte măsuri speciale ar implica o și mai mare lipsă de armonizare între sistemul italian de TVA și sistemul comun de TVA instituit prin Directiva TVA, precum și o complicație în plus pentru întreprinderi, a căror sarcină administrativă ar crește, măsura depășind astfel ceea ce este necesar pentru combaterea unei situații speciale de fraudă. În concluzie, Comisia Europeană se opune cererii prezentate de Italia. … +
Articolul 2Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 21 octombrie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.–>
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,<!–>
ROBERT-MARIUS CAZANCIUC–>București, 21 octombrie 2020.<!–>Nr. 110.–>––<!–>–>