Prin art. I pct. 7 din Legea nr. 202/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative în materie electorală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 849 din 16 septembrie 2020, au fost modificate prevederile art. 15 alin. (5) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare, având în prezent următorul cuprins:(5)<!–>În cel mult două zile de la data expirării termenului prevăzut la alin. (2), partidele politice, organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale, alianțele politice, alianțele electorale, precum și Grupul parlamentar al minorităților naționale din Camera Deputaților în numele organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale membre ale acestuia care participă la alegeri comunică biroului electoral de circumscripție, respectiv oficiului electoral, în cazul municipiului București, lista reprezentanților lor în birourile electorale ale secțiilor de votare, sub forma unui tabel care cuprinde următoarele: numărul secției de votare, numele, prenumele, codul numeric personal, domiciliul sau reședința și modalitatea de contact, respectiv numărul de telefon, de fax sau adresa de e-mail.–>Astfel, din art. 15 alin. (5) din Legea nr. 208/2015, cu modificările și completările ulterioare, a fost eliminată ultima teză, care anterior Legii nr. 202/2020 avea următoarea formulare: „un partid politic, o alianță politică, o alianță electorală sau o organizație a cetățenilor aparținând minorităților naționale care participă la alegeri nu poate avea, într-un birou electoral al unei secții de votare, mai mult de 3 reprezentanți“.<!–>Această modificare legislativă elimină argumentul de text potrivit căruia o formațiune politică ar fi putut avea 2 sau 3 reprezentanți într-un birou electoral al secției de votare.–>Deși art. 30 din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, cu modificările și completările ulterioare, precum și art. 4 din Legea nr. 135/2020 privind stabilirea datei alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2020, precum și a unor măsuri pentru buna organizare și desfășurare a acestora constituie norme speciale pentru alegerile locale din anul 2020, acestea se completează în mod corespunzător cu normele generale din Legea nr. 208/2015, cu modificările și completările ulterioare, privind componența birourilor electorale. În acest sens a fost adoptată și Hotărârea Biroului Electoral Central nr. 47/2020 privind interpretarea unitară a prevederilor art. 26 alin. (1)-(4) și (18) din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali.<!–>Potrivit prevederilor art. 15 alin. (6) din Legea nr. 208/2015, cu modificările și completările ulterioare, „Desemnarea reprezentanților partidelor politice, alianțelor politice, alianțelor electorale și ai organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale cu care se face completarea birourilor electorale ale secțiilor de votare se face de președintele biroului electoral de circumscripție,.., cu respectarea ordinii de completare prevăzute la art. 13 alin. (7) și (8)“.–>Art. 13 alin. (8) din Legea nr. 208/2015, cu modificările și completările ulterioare, face trimitere la alin. (6) din aceeași lege, care în urma modificării aduse prin Legea nr. 202/2020 are următoarea formulare: „… partidele politice, organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale, alianțele politice și alianțele electorale care participă la alegeri, altele decât cele prevăzute la alin. (5), trebuie să comunice, în scris, birourilor electorale de circumscripție numele și prenumele reprezentanților lor care vor face parte din acestea.“<!–>De asemenea, potrivit art. 13 alin. (14) din Legea nr. 208/2015, cu modificările și completările ulterioare, „Partidele politice, alianțele politice, alianțele electorale și organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale pot desemna câte un singur reprezentant în Biroul Electoral Central, într-un birou electoral de circumscripție sau într-un oficiu electoral“.–>În condițiile eliminării prevederilor tezei finale a art. 15 alin. (5) din Legea nr. 208/2015, cu modificările și completările ulterioare, trebuie admis că, din moment ce art. 15 alin. (6) din aceeași lege trimite expres la ordinea și regulile de completare de la birourile electorale de circumscripție, prevederile art. 13 alin. (14) din Legea nr. 208/2015, cu modificările și completările ulterioare, devin aplicabile și pentru birourile electorale ale secțiilor de votare.<!–>Acest argument este întărit și de exprimarea din art. 30 alin. (5) fraza a II-a din Legea nr. 115/2015, cu modificările și completările ulterioare: „…, partidele politice, alianțele politice și alianțele electorale sau organizații ale minorităților naționale care participă la alegeri care au depus liste de candidați ori propuneri de candidați pentru funcția de primar în circumscripția respectivă sunt obligate să comunice președintelui biroului electoral de circumscripție comunală, orășenească, municipală ori de sector, prin organizațiile locale, numele și prenumele reprezentantului lor.“–>Eliminarea ultimei fraze a art. 15 alin. (5) din Legea nr. 208/2015, cu modificările și completările ulterioare, nu poate fi interpretată în sensul că ar permite unei formațiuni politice să aibă mai mult de 3 reprezentanți într-un birou electoral al secției de votare, pentru următoarele considerente:– prin parcurgerea celor patru etape de completare prevăzute de art. 4 din Legea nr. 135/2020, o formațiune politică nu poate avea 4 reprezentanți, deoarece în etapa a patra birourile electorale ale secțiilor de votare se completează cu reprezentanții celorlalte formațiuni politice decât cele din primele trei etape; … – nu se poate ajunge la reluarea etapelor de completare, întrucât nu există o prevedere legală în acest sens, dimpotrivă, potrivit art. 1 din Hotărârea Biroului Electoral Central nr. 77 din 4 septembrie 2020*), birourile electorale ale secțiilor de votare pot funcționa valabil cu numărul de membri rezultați din aplicarea prevederilor art. 4 din Legea nr. 135/2020, dar nu mai puțin de 5 membri, fără a fi necesară completarea până la numărul maxim de 9, respectiv 11 membri.*) Hotărârea Biroului Electoral Central nr. 77/2020 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–> … –>în temeiul art. 39 alin. (1) lit. c) și alin. (5) din Legea nr. 115/2015, cu modificările și completările ulterioare,<!–>Biroul Electoral Central h o t ă r ă ș t e:–> +
Articolul 1În interpretarea unitară a prevederilor art. 30 alin. (5) din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali și ale art. 4 din Legea nr. 135/2020 privind stabilirea datei alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2020, precum și a unor măsuri pentru buna organizare și desfășurare a acestora, un partid politic, o alianță politică, o alianță electorală sau o organizație a cetățenilor aparținând minorităților naționale care participă la alegeri nu poate avea, într-un birou electoral al unei secții de votare, mai mult de un reprezentant. +
Articolul 2Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>
Președintele Biroului Electoral Central,–>
George Bogdan Florescu<!–>București, 21 septembrie 2020.–>Nr. 111.<!–>–>