HOTĂRÂRE nr. 13 din 13 martie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: SENATUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 238 din 23 martie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 13 07/02/2008
ActulREFERIRE LATRATAT 13/12/2007
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 13/12/2007
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul dispozițiilor art. 67 și ale art. 148 alin. (2) și (3) din Constituția României, republicată, precum și Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarității și proporționalității, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană și a Tratatului de instituire a Comunității Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,<!–>în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/42 din 23.02.2023,–>Senatul adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1Senatul României constată că propunerea modificată de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea rețelei transeuropene de transport, de modificare a Regulamentului (UE) 2021/1.153 și a Regulamentului (UE) nr. 913/2010 și de abrogare a Regulamentului (UE) 1.315/2013 – COM (2022) 384 final – respectă principiile subsidiarității și proporționalității.
+
Articolul 2Senatul României salută revizuirea Regulamentului TEN-T, prin stabilirea unor noi orientări care păstrează rațiunea actualei rețele TEN-T, cu accent principal pe stabilitatea și continuarea rețelei, pe eliminarea decalajelor, eliminarea blocajelor și eliminarea blocajelor tehnice dintre rețelele de transport ale statelor membre UE.
+
Articolul 3Senatul României propune:a)<!–>ca noul regulament european să menționeze explicit utilizarea ecartamentului de 1.435 mm pe noile căi ferate TEN-T ce vor traversa Republica Moldova. Apreciem că un astfel de demers va sprijini considerabil evoluția Republicii Moldova și va constitui și un pas concret în dezvoltarea strategiei de cooperare a Uniunii cu statele terțe, precum și în consolidarea Politicii europene de vecinătate;b)–>introducerea portului Sulina în cadrul rețelei TENT-T globale de căi navigabile interioare, luând în considerare localizarea portului Sulina, ce servește ca singurul port de acces al județului Tulcea;c)<!–>introducerea municipiului Suceava în lista nodurilor urbane în cadrul rețelei TENT-T, având în vedere că a înregistrat în anul 2022 peste 100.000 de locuitori (121.786 populație după domiciliu conform INSSE), îndeplinește criteriul de a avea peste 100.000 locuitori. În schimb nu îndeplinește al doilea criteriu, municipiul Suceava este municipiu reședință de județ, dar nu este cea mai importanta localitate la nivelul NUTS2 Regiunea Nord-Est (aici fiind încadrat municipiul Iași);d)–>asocierea porturilor Midia și Mangalia cu portul Constanța în cadrul rețelei TEN-T globale (Comprehensive), Zona Midia a Portului Constanța este situată la o distanță de 18 km în linie dreaptă de Portul Constanța și se întinde pe o suprafață de 834 ha, din care 234 ha teren și 600 ha apă.
+
Articolul 4Senatul României solicită Comisiei Europene angajamentul ferm că implementarea Regulamentului european propus nu va dăuna Deltei Dunării. În contextul în care Ucraina a solicitat recent adăugarea canalelor Chilia și Bâstroe la rețeaua TEN-T, identificarea de rute alternative pentru transportul produselor ucrainene, în special al cerealelor, este necesară în contextul crizei economice și geopolitice pe care o traversăm cu toții, însă orice plan de construcție a canalului Bâstroe ar putea afecta iremediabil mediul înconjurător, distrugând Delta Dunării și prejudiciind, implicit, interesele României.
+
Articolul 5Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite către instituțiile europene.<!–>
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 13 martie 2023, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.–>
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,<!–>
ALINA-ȘTEFANIA GORGHIU–>
București, 13 martie 2023.<!–>Nr. 13.–>––<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters