HOTĂRÂRE nr. 166 din 25 martie 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 130 din 30 martie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 511 21/08/1998
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOG 8 27/01/1998 ART. 9
ANEXA 1REFERIRE LAOG 8 27/01/1998
ANEXA 1REFERIRE LAOG 8 27/01/1998 ART. 3
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 1169 12/06/1997
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 2487 29/11/1996
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 72 12/07/1996 ART. 29
ANEXA 1REFERIRE LAOG 11 23/01/1996
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 87 18/10/1994
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 3 27/07/1992
ANEXA 3REFERIRE LAOG 8 27/01/1998 ART. 3
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 511 21/08/1998

pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului



În temeiul art. 9 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului,Guvernul României hotărăşte: +
Articolul UNICSe aprobă Normele metodologice privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUVICTOR CIORBEAContrasemnează:–––––Ministrul turismului,Akos BirtalanMinistrul finanţelor,Daniel Daianu
+
AnexăNORME METODOLOGICEprivind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului +
Capitolul 1Definiţii +
Articolul 1În sensul prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, se definesc următorii termeni:a) Agenţi economici deţinători de capacităţi de cazare reprezintă persoanele fizice şi juridice care au în proprietate sau administrează structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare clasificate, indiferent de forma de proprietate.Agenţi economici deţinători de capacităţi de cazare pot fi: societăţi comerciale, regii autonome, societăţi naţionale, organizaţii sindicale, unităţi cooperatiste, alte instituţii centrale şi locale.Prin structura de primire turistica clasificata se înţelege: hotel, motel, vila, pensiune turistica, pensiune agroturistica, cabana, camping, sat de vacanta, ponton plutitor, nave fluviale şi maritime, care dispun de spaţii de cazare, şi este clasificata conform legislaţiei în vigoare.b) Venit încasat de agenţii economici deţinători de capacităţi de cazare pentru servicii turistice, inclusiv cele de alimentaţie publică, reprezintă sumele încasate de prestator pentru serviciile turistice oferite în pachet pe bază de bilet.c) Venit propriu încasat sub forma de comision de agenţia de turism reprezintă diferenţa dintre preţul/tariful total, inclusiv taxa pe valoarea adăugată, plătit de clienţi agentiilor de turism, şi preţul, inclusiv taxa pe valoarea adăugată, facturat de prestatorii serviciilor turistice, din care se exclude taxa pe valoarea adăugată aferentă comisionului, prin aplicarea cotei de taxa pe valoarea adăugată recalculata.d) Pachetul reprezintă o combinaţie prestabilita, formată din cazare şi servicii de alimentaţie publică pentru turişti, la care se pot adauga şi alte servicii turistice elementare, oferite la un tarif global pe bază de bilet, de către agenţia de turism.Sunt considerate servicii elementare următoarele:– transport pentru turişti;– alte servicii turistice: agrement, ghizi, translatori, închirierea de autoturisme, de spaţii pentru congrese, centre de presa şi afaceri, recepţii şi banchete, club etc.e) Biletul reprezintă documentul emis de agenţia de turism din ţara sau din străinătate, prin intermediul căruia este vândut turistului pachetul de servicii turistice.Biletul va cuprinde obligatoriu următoarele elemente:– datele de identificare a emitentului, inclusiv numărul de autorizare şi codul fiscal;– denumirea prestatorului de servicii;– beneficiarul serviciilor;– componentele pachetului de servicii, nominalizarea serviciilor turistice elementare.Biletele pot fi:– de odihnă;– de tratament;– de odihnă şi tratament.f) Programul reprezintă:– Programul anual de marketing şi promovare;– Programul anual de dezvoltare a produselor turistice.Acestea sunt un ansamblu de acţiuni şi obiective cuprinse în strategia de dezvoltare a turismului, care se derulează pe perioada unui an calendaristic.g) Proiectul reprezintă:– o componenta, una sau mai multe acţiuni, a Programului anual de marketing şi promovare sau a Programului anual de dezvoltare a produselor turistice;– o propunere de proiecte acceptate de Ministerul Turismului, în cazul în care sunt iniţiate de solicitantul finanţării.
+
Capitolul 2Bugetul Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului +
Articolul 2Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se constituie şi se gestionează de către Ministerul Turismului, în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998 şi potrivit bugetului aprobat ca anexa la bugetul de stat.Acest fond se constituie din sursele prevăzute la art. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998.
+
Articolul 3Ministerul Turismului, pe baza Programului anual de dezvoltare a produselor turistice şi a Programului anual de marketing şi promovare aprobate de Guvern, elaborează bugetul Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, la termenele şi în condiţiile stabilite prin norme de către Ministerul Finanţelor.
+
Articolul 4În structura bugetului se cuprind:– veniturile stabilite de reglementările în vigoare, care reprezintă surse de constituire a Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului;– cheltuielile ce se înscriu pe subdiviziunile clasificaţiei Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului şi se fundamentează pe elementele prevăzute în programele menţionate mai sus.
+
Articolul 5La elaborarea programelor anuale se au în vedere obiectivele stabilite de Ministerul Turismului prin Strategia de dezvoltare a turismului pe termen mediu şi lung, cat şi priorităţile identificate cu ministerele interesate şi autorităţile locale, urmărindu-se:– creşterea calităţii serviciilor turistice;– crearea de noi locuri de muncă în turism;– creşterea veniturilor valutare din turism;– crearea sau reabilitarea de programe turistice reprezentative pentru România;– sprijinirea dezvoltării locale şi regionale;– stimularea parteneriatului în domeniu;– creşterea eficientei utilizării resurselor.
+
Articolul 6Programul anual de marketing şi promovare se elaborează de către Oficiul de Promovare a Turismului, în colaborare cu asociaţiile profesionale din turism şi cu autorităţile locale, şi se avizează de către Ministerul Turismului.Programul anual de dezvoltare a produselor turistice se elaborează de către Ministerul Turismului, în colaborare cu asociaţiile profesionale din turism, cu autorităţile locale, şi se aproba prin hotărâre a Guvernului, împreună cu Programul anual de marketing şi promovare.Propunerile consiliilor locale, ale agenţilor economici, ale asociaţiilor şi/sau fundaţiilor al căror scop îl constituie promovarea şi/sau dezvoltarea turismului, ale persoanelor fizice se vor transmite Ministerului Turismului până la data de 31 martie a anului anterior celui pentru care se elaborează proiectului legii bugetului de stat.
+
Articolul 7După aprobarea prin lege a bugetului Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, Ministerul Turismului procedează la repartizarea cheltuielilor pe baza bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pentru:a) cheltuielile care se efectuează la nivelul Ministerului Turismului conform Programului anual de dezvoltare a produselor turistice;b) Oficiul de Promovare a Turismului;c) Oficiul de Autorizare şi Control în Turism.Cheltuielile se stabilesc în funcţie de Programul anual de dezvoltare a produselor turistice şi de Programul anual de marketing şi promovare şi privesc acţiunile şi destinatiile menţionate la art. 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998.
+
Articolul 8Bugetele se întocmesc pe structura bugetului Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, aprobat prin lege, şi se aproba, cu repartizare pe trimestre, de către ordonatorul principal de credite.Execuţia începe o dată cu aprobarea şi primirea bugetelor de venituri şi cheltuieli.În cazul în care bugetul Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului nu a fost aprobat până la încheierea exerciţiului bugetar, se aplică aceeaşi procedura ca şi la bugetul de stat, respectiv cheltuielile se efectuează potrivit bugetului din anul precedent.
+
Capitolul 3Execuţia bugetului Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului +
Articolul 9Pe baza bugetului aprobat prin lege, Ministerul Turismului constituie şi gestionează Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998.
+
Articolul 10Execuţia bugetului Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se derulează prin contul 64.93.001.22 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului", deschis la Sucursala municipiului Bucureşti a Băncii Comerciale Române – S.A., pe seama:a) Ministerului Turismului, în care se evidenţiază veniturile pentru constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, precum şi plăţile dispuse de ordonatorul principal de credite;b) Oficiului de Promovare a Turismului şi Oficiului de Autorizare şi Control în Turism, în care se înregistrează sumele alocate de Ministerul Turismului pentru finanţarea cheltuielilor şi plăţilor dispuse de ordonatorii terţiari de credite.
+
Articolul 11Agenţii economici prevăzuţi la art. 3 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998 au obligaţia sa calculeze şi sa vireze la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului contribuţia pentru turism în cota de 3% asupra veniturilor încasate din sursele definite la art. 1 lit. b) şi c) din prezentele norme metodologice, chiar dacă aceştia sunt scutiţi de plată taxei pe valoarea adăugată, conform art. 6 lit. A k) 9 din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992, republicată, cu modificările ulterioare.Contribuţia pentru turism de 3% se calculează prin aplicarea cotei recalculate asupra:– veniturilor încasate de către agenţii economici deţinători de capacitate de cazare pentru servicii turistice, inclusiv cele de alimentaţie publică;– veniturilor proprii încasate sub forma de comision de către agenţia de turism, realizate din activitatea turistica.Recalcularea rezultă din:(venit încasat – T.V.A.) X 3/103.Se exceptează de la plata contribuţiei pentru turism de 3%, agenţii economici care prestează serviciile turistice pe bază de bilete de tratament, care cuprind, cumulat, cazare, masa şi tratament, eliberate de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi de agenţiile de turism, pe bază de recomandări medicale de specialitate.Se exceptează de la plata contribuţiei pentru turism de 3% şi agenţii economici care prestează servicii turistice în pensiuni turistice şi pensiuni agroturistice din mediul rural, în cazul în care nu sunt plătitori de taxa pe valoarea adăugată.
+
Articolul 12Sumele datorate de către agenţii economici se virează la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, astfel:– lunar, până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care au fost stabilite, pentru contribuţia de 3% aferentă veniturilor încasate conform art. 3 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998;– lunar, în ultima zi lucrătoare, pentru veniturile încasate conform art. 3 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998;– trimestrial, până la data de 25 a lunii următoare încheierii trimestrului, pentru veniturile datorate conform art. 3 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998.Agenţii economici virează sumele datorate, la termenele prevăzute la alin. 1, cu ordin de plată tip "trezoreria statului", în contul Ministerului Turismului cod 64.93.001.22 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului", deschis la Sucursala municipiului Bucureşti a Băncii Comerciale Române – S.A.În ordinul de plată agenţii economici vor menţiona expres: "Reprezintă contribuţia pentru turism de 3% aferentă lunii ……… 199……. pentru veniturile încasate, în suma de ……… mii lei".Plătitorii prevăzuţi la art. 3 lit. b) şi c) din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998 vor menţiona expres în ordinul de plată „Reprezintă veniturile încasate în perioada ………… 199……, în suma de ………. mii lei”.În cazul neachitarii la termen a sumelor datorate conform art. 3 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998, agenţii economici nu beneficiază de cota redusă de taxa pe valoarea adăugată şi vor vira la bugetul de stat diferenţa de taxa datorată prin aplicarea cotei normale de taxa pe valoarea adăugată, precum şi o sumă egala cu aceasta, conform Legii nr. 87/1994.Pentru diferenţa de taxa pe valoarea adăugată ca urmare a aplicării cotei normale de taxa pe valoarea adăugată se vor calcula majorări de întârziere conform legislaţiei fiscale.
+
Articolul 13În baza prevederilor art. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998, plătitori ai Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, care pot beneficia de practicarea cotei reduse de taxa pe valoarea adăugată în condiţiile stabilite de ordonanţa, sunt: agenţii economici deţinători de capacităţi de cazare şi agenţiile de turism, indiferent de forma de proprietate, care sunt înregistraţi ca plătitori de taxa pe valoarea adăugată.Unităţile de alimentaţie publică pot beneficia de cota redusă de taxa pe valoarea adăugată, dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:– dispun de spaţii de cazare clasificate;– cel puţin 50% din veniturile realizate sunt aferente serviciilor de cazare.
+
Articolul 14Baza de impozitare pentru calculul taxei pe valoarea adăugată este:a) în cazul agenţilor economici deţinători de capacităţi de cazare, venitul încasat pentru servicii turistice, inclusiv cele de alimentaţie publică oferite în pachet pe bază de bilet, din care nu se exclude contribuţia pentru turism de 3%;b) pentru agenţiile de turism, venitul propriu încasat sub forma de comision, din care nu se exclude contribuţia pentru turism de 3% .Justificarea practicării cotei reduse de taxa pe valoarea adăugată se efectuează cu următoarele documente:– bilet emis de agenţiile de turism;– documentul care atesta achitarea contribuţiei pentru turism de 3%;– extrasul de cont în care se reflecta virarea sumei reprezentând contribuţia pentru turism.
+
Articolul 15Cheltuielile aprobate prin bugetele de venituri şi cheltuieli reprezintă limita maxima care nu poate fi depăşită.Modificările în cursul execuţiei bugetare ale prevederilor de cheltuieli în bugetul Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se efectuează în condiţiile art. 29 alin. (4) din Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice.Pentru cheltuielile angajate şi efectuate din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, ministrul turismului îndeplineşte atribuţiile ordonatorului principal de credite, iar conducătorul Oficiului de Promovare a Turismului şi al Oficiului de Autorizare şi Control în Turism, pe cele ale ordonatorilor terţiari de credite, prevăzute de Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice.
+
Articolul 16Cheltuielile din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se efectuează pe subdiviziunile clasificaţiei acestui fond, pe baza documentelor justificative întocmite pentru acţiunile şi destinatiile prevăzute la art. 7 şi 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998, aprobate de către ordonatorul de credite şi vizate pentru controlul financiar preventiv.
+
Articolul 17În vederea efectuării cheltuielilor aprobate prin buget, Oficiul de Promovare a Turismului şi Oficiul de Autorizare şi Control în Turism prezintă Ministerului Turismului cereri fundamentate de alocare de sume din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, din care să rezulte: cheltuielile aprobate în buget, necesarul de cheltuieli pentru luna respectiva, categoriile principalelor cheltuieli care urmează a fi efectuate, disponibilul din cont etc., conform modelului din anexa nr. 1.După analiza, verificare şi aprobare de către ordonatorul principal de credite, suma se virează în limita creditelor aprobate prin buget şi a disponibilului aflat în Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, din contul de disponibil al Ministerului Turismului în contul de disponibil al oficiului respectiv.
+
Articolul 18Cheltuielile pentru acţiunile şi proiectele cuprinse în programele anuale şi cele pentru investiţii se angajează pe bază de licitaţii, potrivit reglementărilor în vigoare pentru achiziţii publice de bunuri şi servicii.Finanţarea investiţiilor din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se efectuează potrivit normelor metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 2.487/1996, modificat şi completat prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.169/1997.
+
Articolul 19Din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se poate solicita finanţare pentru realizarea de proiecte de către:a) persoanele juridice române, indiferent de forma de proprietate şi de organizare, care au în obiectul lor de activitate şi turism, ori al căror scop îl constituie promovarea şi/sau dezvoltarea turismului;b) persoanele fizice, cetăţeni români, autorizate în turism, conform legii, inclusiv asociaţiile familiale.Nu pot fi finanţate proiecte propuse de persoane fizice şi persoane juridice române, autorizate conform legii, care se afla într-una dintre următoarele situaţii:a) sunt declarate, conform legii, în incapacitate de plată;b) au plăţile/conturile blocate conform unei hotărâri judecătoreşti definitive;c) nu au achitat la termen contribuţia pentru turism de 3% la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, în cazul în care o datorau;d) au restante de cel puţin 90 de zile la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele locale şi la fondurile speciale.De asemenea, nu pot fi finanţate proiecte propuse de persoane fizice care:a) se fac vinovate de declaraţii false cu privire la situaţia lor economică;b) au încălcat cu buna ştiinţa prevederile unui alt contract finanţat din fondurile publice;c) au fost condamnate pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasă, înşelăciune, delapidare, dare sau luare de mită, mărturie mincinoasă, fals, uz de fals, deturnare de fonduri.Persoanele fizice sau persoanele juridice care solicită finanţarea din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului au obligaţia de a da o declaraţie pe propria răspundere, conform modelului din anexa nr. 2.
+
Articolul 20Criteriile specifice de selecţionare a proiectelor şi condiţiilor generale pe baza cărora se aloca sume din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului vor fi stabilite prin caietele de sarcini de persoana juridică achizitoare.
+
Articolul 21Ministerul Turismului poate aloca din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului sume pentru cofinantarea proiectelor, în limita a 50% din valoarea acestora şi a plafoanelor aprobate prin programele anuale.În cazuri temeinic justificate, pentru activităţi de promovare, cota de finanţare poate fi marita cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
+
Articolul 22Creditele pentru investiţii în turism se acordă castigatorului licitaţiei, printr-o banca comercială cu care Ministerul Turismului a încheiat convenţia, în care sunt cuprinse modalităţile şi răspunderile privind derularea creditelor respective.
+
Articolul 23Operaţiunile de încasări şi plati privind execuţia bugetului Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se înregistrează în contabilitatea Ministerului Turismului şi a agenţilor economici, conform anexei nr. 3.
+
Capitolul 4Controlul constituirii şi utilizării Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului +
Articolul 24Controlul constituirii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se realizează de către Oficiul de Autorizare şi Control în Turism şi de alte persoane de specialitate, împuternicite de ministrul turismului, în baza unei delegaţii emise special în acest scop.
+
Articolul 25În cadrul acţiunii de control se vor verifica, în principal, următoarele aspecte:a) determinarea corecta a bazei de calcul şi a valorii contribuţiei pentru turism de 3% din sumele încasate;b) virarea integrală şi în termen, la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, a sumei datorate;c) reflectarea corecta în contabilitate a sumelor datorate şi virate la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului.Pentru neplata în termen a contribuţiei pentru turism de 3%, datorată de agenţii economici, se aplică prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare.
+
Articolul 26Controlul utilizării Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se face de către instituţiile abilitate, conform legislaţiei în vigoare.
+
Articolul 27Monitorizarea proiectelor finanţate din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se face de către comisii numite prin ordin al ministrului turismului, urmărindu-se realizarea contractelor încheiate.În aceste comisii vor fi atrasi reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale din turism şi alţi experţi din domeniu.
+
Articolul 28Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
+
Anexa 1––-la normele metodologice–––––––– MINISTERUL TURISMULUI O.P.T. – O.A.C.T.

Aprobat Ministrul turismului
CERERE JUSTIFICATIVĂ privind sumele necesare din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului
Nr. crt. Explicaţii Suma
1. Buget alocat pe an
2. Buget repartizat, cumulat până la finele lunii pentru care se face solicitarea
3. Sumele cumulate de la începutul anului, alocate până la finele lunii precedente în care se face solicitarea
4. Cheltuieli – total
5. Disponibil în cont la finele lunii precedente
6. Sumele necesare (2-3)
7. Sumele de alocat
Datele se confirmă pe răspunderea noastră.
Director, Contabil-şef,

+
Anexa 2––-la normele metodologice–––––––– DECLARAŢIE

Subsemnatul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , (numele şi adresa) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . în calitate de reprezentant al . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (denumirea şi sediul) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., având funcţia de . . . . . . . . . . . . . . . . ., declar pe propria răspundere că nu mă aflu/persoana juridică pe care o reprezint nu se află/în nici una dintre următoarele situaţii:

a) în incapacitate de plată; b) cu plăţile/conturile blocate conform unei hotărâri judecătoreşti definitive; c) vinovat de declaraţii false cu privire la situaţia economică; d) nu am (a) încălcat cu buna ştiinţa prevederile unui alt contract finanţat din fonduri publice; e) cu contribuţia de 3% la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului neachitata la termen; f) cu restante de cel puţin 90 de zile către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele locale şi fondurile speciale; g) condamnat pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasă, înşelăciune, delapidare, dare sau luare de mită, mărturie mincinoasă, fals, uz de fals, deturnare de fonduri. Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, declar că am verificat datele din prezenta declaraţie şi, în conformitate cu informaţiile furnizate, o declar completa şi corecta.

Data ……………… Semnătura …………………

+
Anexa 3––-la normele metodologice––––––––CONTABILITATEAFondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului(1) La nivelul Ministerului Turismului, care gestionează, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 8/1998, Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului:a) Conturi contabile utilizate– 144 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului";– 220 "Debitori" (analitic "Debitori din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului");– 213 "Alte decontări";– 344 "Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului";– 444 "Cheltuieli din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului".b) Înregistrări contabile– încasarea sumelor virate conform art. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998 de la agenţii economici, de la Oficiul de Autorizare şi Control în Turism şi de la Oficiul de Promovare a Turismului144=344– virarea sumelor către persoanele juridice nominalizate la art. 19 din prezentele norme metodologice220=144– către Oficiul de Autorizare şi Control în Turism şi Oficiul de Promovare a Turismului, în baza cererii, conform anexei nr. 1213=144Lunar, la prezentarea decontărilor justificative, conform anexei nr. 3a), de către persoanele juridice nominalizate la art. 19 din prezentele norme metodologice444=220– la sfârşitul anului, preluarea contului de cheltuieli de la Oficiul de Promovare a Turismului şi de la Oficiul de Autorizare şi Control în Turism444=213– la sfârşitul anului, închiderea contului de cheltuieli:344=444Acordarea de credite pe termen mediu pentru proiectele de investiţii în turism.La Ministerul Turismului:Înregistrări contabile– constituirea depozitului la Banca Comercială Română – S.A. pe bază de convenţie, în vederea acordării creditelor pentru proiectele de investiţii în turism.144/analitic depozit pentru credite=144.cont(64.93)– încasarea dobânzii aferente depozitului constituit la Banca Comercială Română – S.A.144/analitic distinct=344.(2) La nivelul Oficiului de Autorizare şi Control în Turism şi al Oficiului de Promovare a Turismului:a) Conturi contabile utilizate– 144 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului";– 213 "Alte decontări";– 444 "Cheltuieli din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului".b) Înregistrări contabile– încasarea venituri proprii;144.01=231/Ministerul Turismului– virarea veniturilor proprii Ministerului Turismului, potrivit legii;231/Ministerul Turismului=144.01– încasarea sumelor virate de Ministerul Turismului în baza "Cererii justificative", prezentată şi aprobată de ministrul turismului, în calitate de ordonator principal de credite, până la data de 30 sau 31 a lunii, privind sumele necesare144.02=213– cheltuielile efectuate potrivit bugetului aprobat444=144 etc.– la sfârşitul anului, închiderea contului de cheltuieli:213=444Lunar, până la data de 25, pe baza datelor rezultate din balantele de verificare contabile, Oficiul de Autorizare şi Control în Turism şi Oficiul de Promovare a Turismului vor depune la Ministerul Turismului "Contul de execuţie privind Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului" [anexa nr. 3b)].(3) Agenţii economici care datorează sume în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 8/1998 înregistrează lunar sumele destinate Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului în debitul contului „Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate” – analitic distinct, prin creditarea contului „Fonduri speciale – taxe şi vărsăminte asimilate” – analitic: „Sume datorate Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului”635/analitic distinct=447
+
Anexa 3a)–––la normele metodologice–––––––– PERSOANE JURIDICE DECONT JUSTIFICATIVprivind sumele primite din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului pentru luna …… anul 199…..

Explicaţii Luna pentru care se justifică sumele Cumulat de la începutul anului
I. Venituri din sumele primite din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului
II. Cheltuieli pentru rambursări de credite interne, plăţi de dobânzi şi comisioane, din care:
rambursări de credite interne
plăţi de dobânzi şi comisioane
Datele se confirmă pe răspunderea noastră.
Director general, Director economic,

+
Anexa 3b)–––la normele metodologice––––––––

MINISTERUL TURISMULUI
O.P.T. – O.A.C.T.
DECONT JUSTIFICATIV
privind sumele primite din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului pentru luna ………….. anul ………
Explicaţii Luna pentru care se justifică sumele Cumulat de la începutul anului
A. Venituri din sumele primite din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului
B. Cheltuieli – total
B1. Cheltuieli curente
B2. Cheltuieli de personal
B1.3. Cheltuieli materiale
B2. Cheltuieli de capital
Datele se confirmă pe răspunderea noastră.
Director, Contabil-şef,

–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters