Informatii Document
Emitent: SENATUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1101 din 27 decembrie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
În temeiul dispozițiilor art. 67 și art. 148 alin. (2) și (3) din Constituția României, republicată, precum și ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarității și proporționalității, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană și a Tratatului de instituire a Comunității Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008, +
Articolul 1Senatul României:<!–>1.–>formulează următoarele:Prezenta propunere de decizie respectă principiile subsidiarității și proporționalității, întrucât obiectivele sale nu pot fi realizate la nivel național, iar măsurile propuse și forma deciziei sunt adecvate.<!–>Temei juridicObiectivul prezentei propuneri este de a asigura buna funcționare a pieței interne. Prin urmare, art. 114 din TFUE este temeiul juridic adecvat. De asemenea, acesta este temeiul juridic al Directivei 2000/84/CE.–>Principiile subsidiarității și proporționalității<!–>Subsidiaritate (în cazul competențelor neexclusive)–>Dovezile arată că este important să existe norme ale Uniunii în acest domeniu pentru a se asigura buna funcționare a pieței interne.<!–>Deoarece măsurile actuale referitoare la ora de vară sunt puse tot mai mult sub semnul întrebării, singura opțiune disponibilă pentru asigurarea în continuare a unei abordări armonizate este renunțarea în mod coordonat la schimbarea orei de două ori pe an, în conformitate cu prezenta propunere.–>Prin urmare, pentru a se asigura în continuare o abordare armonizată, Comisia propune renunțarea la schimbarea sezonieră a orei în Uniune, lăsând totodată fiecare stat membru în parte să își decidă ora standard și, în special, să decidă dacă își va schimba permanent ora standard (cu o oră înainte) pentru a coincide cu actuala sa „oră de vară“ sau dacă va aplica permanent ora standard care corespunde actualei sale „ore de iarnă“.<!–>–>ProporționalitatePropunerea Comisiei respectă principiul proporționalității, deoarece nu depășește ceea ce este necesar pentru îndeplinirea obiectivului de a continua să garanteze buna funcționare a pieței interne în ceea ce privește măsurile referitoare la ora de vară. În acest scop, propunerea Comisiei prevede măsuri armonizate în Uniune referitoare la oră, dând statelor membre dreptul de a decide dacă să aplice „ora de vară“ sau „ora de iarnă“.<!–>Propunerea nu afectează dreptul statelor membre de a decide ora sau orele standard de aplicat pe teritoriile aflate sub jurisdicția lor;–> … 2.–>menționează că:– majoritatea statelor membre nu sunt de acord cu conținutul documentului și nu se anticipează un acord până în 2021; … – impactul acestei directive poate genera pierderi economiei naționale, poate afecta starea de sănătate a populației, procesul de învățământ etc.; … – spre exemplu, studiile făcute de Guvernul Italian arată că fixarea orei de iarnă, ca etalon, aduce economiei Italiei o economie cuantificată la 300 milioane euro, anual; … – în ceea ce privește România, nu există studii de impact la nivelul ministerelor responsabile cu transporturile, sănătatea, învățământul, care să definească interesul nostru ca stat membru, raportat la conținutul acestei directive. … … +
Articolul 2Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 19 decembrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.–>
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,<!–>
IULIAN-CLAUDIU MANDA–>București, 19 decembrie 2018.<!–>Nr. 187.–>––<!–>–>