HOTĂRÂRE nr. 29 din 31 ianuarie 2025

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/02/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 104 din 4 februarie 2025
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 25ABROGA PEHOTARARE 23 05/01/2022
ART. 25ABROGA PEHOTARARE 22 05/01/2022
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 153 23/12/2024 ART. 1
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 153 23/12/2024 ART. 10
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 4REFERIRE LALEGE 178 09/06/2022
ART. 4REFERIRE LALEGE 230 30/09/2021
ART. 4REFERIRE LAORD DE URGENTA 124 13/12/2021 ART. 6
ART. 4REFERIRE LAORD DE URGENTA 155 03/09/2020
ART. 4REFERIRE LALEGE 146 01/04/2002
ART. 14REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 56
ART. 17REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 61
ART. 19REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002
ART. 23REFERIRE LALEGE 247 29/04/2002
ART. 23REFERIRE LAOG 80 30/08/2001 ART. 5
ART. 25ABROGA PEHOTARARE 23 05/01/2022
ART. 25ABROGA PEHOTARARE 22 05/01/2022
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECIZIE 76 17/02/2025
ActulREFERIT DEDECIZIE 77 17/02/2025
ActulREFERIT DEDECIZIE 80 17/02/2025
ActulREFERIT DEDECIZIE 81 17/02/2025





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, precum și al art. 1-4 și 10 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 153/2024 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale,<!–>Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.–> +
Capitolul IOrganizarea, funcționarea și resursele Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale +
Secţiunea 1Dispoziții generale, rol, funcții, principii, domenii și atribuții +
Articolul 1(1)<!–>Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale se organizează și funcționează ca organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.(2)–>Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale realizează politicile naționale, corelate cu cele la nivel european și internațional, potrivit competenței în domeniile sale de activitate, îndeplinind rolul de autoritate de stat și funcțiile de strategie, reglementare, coordonare, control și monitorizare, sinteză și avizare.
+
Articolul 2Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale are sediul în municipiul București, str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1.
+
Articolul 3Activitatea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale se bazează pe respectarea principiilor generale aplicabile administrației publice, a principiilor consacrate în legislația internațională la care România este parte, precum și a principiilor specifice prevăzute în legislația sectorială din domeniile sale de activitate.
+
Articolul 4(1)<!–>Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale exercită competență în următoarele domenii de activitate: piața muncii, asigurările sociale de stat, sistemul public de pensii, salarizarea personalului plătit din fonduri publice, șomajul și ocuparea forței de muncă, formarea profesională a adulților, dialogul social, asistența socială, protecția și promovarea drepturilor copilului, adopția, protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilități, familia, tineretul, demografia și dezvoltarea umană.(2)–>Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale are următoarele atribuții principale:a)<!–>asigură implementarea programului de guvernare și a prevederilor legale în domeniile sale de activitate;b)–>elaborează, actualizează, coordonează, controlează și monitorizează aplicarea politicilor, programelor, strategiilor și planurilor din domeniile sale de activitate;c)<!–>asigură realizarea de studii, rapoarte, cercetări, statistici, prognoze, colectează și analizează date pentru fundamentarea documentelor programatice și măsurilor de intervenție din domeniile sale de activitate;d)–>asigură colectarea și furnizarea datelor necesare îndeplinirii obligațiilor de raportare asumate de România la nivel european și internațional, în domeniile sale de activitate;e)<!–>emite acte de reglementare, formulează puncte de vedere și de interpretare a normelor legale și acordă îndrumare metodologică și procedurală, în domeniile sale de activitate; f)–>asigură, prin aparatul propriu și prin entitățile aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa, înființarea, acreditarea, licențierea, autorizarea, avizarea, controlul și inspecția activităților, serviciilor și organismelor asupra cărora își exercită competența, potrivit domeniilor sale de activitate; g)<!–>asigură, prin aparatul propriu și prin entitățile aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa, controlul respectării legii în domeniile sale de activitate, constată contravențiile pentru nerespectarea acesteia, aplică sancțiunile și, după caz, sesizează organele de urmărire penală, potrivit prevederilor legale în vigoare;h)–>organizează și coordonează acțiuni de sistematizare, îmbunătățire, aplicare unitară, transpunere și respectare a legislației din domeniile sale de activitate;i)<!–>gestionează registrele publice date prin lege în competența sa;j)–>primește și rezolvă sau, după caz, transmite spre soluționare celor în drept, potrivit competențelor, sesizările persoanelor fizice și juridice, în conformitate cu prevederile legale; k)<!–>controlează activitatea entităților aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa;l)–>elaborează proiecte de acte normative în domeniile sale de activitate;m)<!–>asigură consultarea partenerilor sociali și a structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale asupra proiectelor de acte normative inițiate, potrivit domeniilor sale de activitate;n)–>asigură transparența decizională, informarea și consultarea publicului, pune la dispoziție informații generale și specifice, precum și documente de interes public, în domeniile sale de activitate;o)<!–>avizează proiecte de acte normative elaborate/promovate de alte ministere și alte autorități publice care privesc sfera sa de competență, potrivit domeniilor sale de activitate;p)–>organizează campanii de informare și conștientizare a opiniei publice în ceea ce privește promovarea și implementarea politicilor, programelor, strategiilor și planurilor, precum și a legislației din domeniile sale de activitate, în vederea facilitării cunoașterii, înțelegerii și respectării acestora;q)<!–>colaborează cu organizații sindicale și patronale, precum și cu organizații neguvernamentale din domeniile sale de activitate și asigură dialogul permanent cu acestea, cu mass-media și cu societatea civilă, în scopul informării reciproce și îmbunătățirii cadrului legal existent;r)–>ține evidența fundațiilor județene pentru tineret și a municipiului București, elaborează și supune Guvernului spre aprobare Regulamentul de punere în aplicare a Legii nr. 146/2002 privind regimul juridic al fundațiilor județene pentru tineret și a municipiului București, participă la evaluarea, supravegherea și controlul activității fundațiilor județene pentru tineret și a municipiului București prin direcțiile județene pentru familie și tineret, respectiv Direcția pentru Familie și Tineret a Municipiului București, în condițiile legii;s)<!–>propune acordarea statutului de utilitate publică asociațiilor, fundațiilor și federațiilor din domeniile sale de activitate, precum și aprobarea prealabilă în vederea recunoașterii prin hotărâre judecătorească a persoanelor juridice străine de drept privat, fără scop lucrativ, în condițiile prevăzute de lege;ș)–>participă la schimburi de informații, expertiză și experiență cu organisme naționale și internaționale din domeniile sale de activitate;t)<!–>elaborează, implementează și monitorizează din punct de vedere tehnic proiecte finanțate din fonduri europene sau din alte surse, programe de colaborare internațională, precum și proiecte de colaborare bilaterală pentru domeniile sale de activitate;ț)–>colaborează instituțional cu Administrația Prezidențială, Guvernul, Senatul, Camera Deputaților, Curtea de Conturi a României, Consiliul Economic și Social, Consiliul Legislativ, Avocatul Poporului, Consiliul Concurenței, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Consiliul de Monitorizare a Implementării Convenției ONU privind Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, cu alte autorități administrative autonome și organisme publice, cu autoritățile administrației publice locale și structurile asociative ale acestora, cu mass-media și societatea civilă în problematici specifice domeniilor sale de activitate;u)<!–>colaborează instituțional cu structurile Uniunii Europene, cu Organizația Națiunilor Unite, Organizația Internațională a Muncii, Consiliul Europei, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, Banca Mondială și cu alte organisme internaționale interesate, elaborează și fundamentează documentele ce reflectă poziția României, în consultare cu Ministerul Afacerilor Externe, în domeniile sale de activitate;v)–>îndeplinește atribuțiile ce îi revin și participă, potrivit legislației în vigoare, la sistemul național de gestionare a afacerilor europene;w)<!–>încheie documente de cooperare internațională cu autorități având competențe echivalente din state membre ale Uniunii Europene sau state terțe, respectiv organizații internaționale, inițiază demersurile necesare negocierii, încheierii, ratificării, respectiv aprobării tratatelor la nivel de stat sau de guvern în domeniile de competență, în condițiile legii.(3)–>Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale are următoarele atribuții specifice:a)<!–>elaborează politicile publice în domeniul social și al ocupării forței de muncă care pot fi finanțate din fondurile europene; b)–>elaborează/modifică/asigură conformitatea conținutului tehnic al componentelor și reformelor/investițiilor Planului național de redresare și reziliență, denumit în continuare PNRR, în raport cu documentele de lucru ale Comisiei Europene și prevederile regulamentelor europene; c)<!–>asigură gestionarea și implementarea componentelor și reformelor/investițiilor aferente PNRR, respectiv a proiectelor/programelor de investiții, apelurilor de proiecte și reformelor aferente domeniilor de activitate ale Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale; d)–>asigură colaborarea între structurile din cadrul aparatului propriu al ministerului, instituțiile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea ministerului, implicate în procesele de elaborare, negociere și implementare a componentelor și reformelor/investițiilor aferente PNRR, și Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene; e)<!–>asigură coordonarea instituțiilor aflate în subordinea/sub autoritatea/care funcționează în coordonarea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, în vederea elaborării documentațiilor tehnice/documentațiilor tehnico-economice/documentației de achiziții publice/propunerilor de modificări legislative/propunerilor de reglementare, necesare implementării componentelor și reformelor/investițiilor din cadrul PNRR, respectiv a proiectelor de investiții/apelurilor de proiecte/reformelor; f)–>încheie acorduri de finanțare pentru implementarea reformelor, respectiv a componentelor aferente cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene pentru implementarea componentelor și reformelor/investițiilor PNRR, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările și completările ulterioare; g)<!–>asigură raportarea către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a stadiului reformelor/investițiilor și a altor informații necesare, în conformitate cu legislația relevantă europeană și națională aferentă Mecanismului de redresare și reziliență, pentru raportarea progresului înregistrat în implementarea reformelor/investițiilor pentru care Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale a fost desemnat coordonator; h)–>îndeplinește rolul de coordonator de reforme și investiții aferente PNRR, în domeniile de competență, potrivit art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările și completările ulterioare;i)<!–>asigură îndeplinirea condițiilor favorizante tematice 4.1. Cadru de politică strategic pentru politicile active din domeniul pieței muncii și 4.4. Cadru de politică strategic național pentru incluziune socială și reducerea sărăciei, precum și monitorizarea acestora pe toată durata perioadei de programare financiară, în acord cu angajamentele asumate prin Acordul de parteneriat 2021-2027 și programele aferente Politicii de coeziune; j)–>contribuie la îndeplinirea tuturor criteriilor aferente condiției favorizante 4.6. Cadru de politică strategic pentru asistență medicală și îngrijire pe termen lung, precum și la monitorizarea acestora pe toată durata perioadei de programare financiară, în acord cu angajamentele asumate prin Acordul de parteneriat 2021-2027 și programele aferente Politicii de coeziune; k)contribuie la îndeplinirea unui criteriu aferent condiției favorizante 4.3. Un cadru de politică strategic pentru sistemul de educație și formare, la toate nivelurile, și anume criteriul 6. Măsuri care să vizeze adulții cu un nivel scăzut de calificare și competențe și persoanele provenind din medii socioeconomice defavorizate, precum și parcursuri de perfecționare profesională, precum și la monitorizarea acestuia pe toată durata perioadei de programare financiară, în acord cu angajamentele asumate prin Acordul de parteneriat 2021-2027 și programele aferente Politicii de coeziune.
+
Articolul 5Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, prin aparatul propriu și entitățile aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa, monitorizează aplicarea unitară a dispozițiilor legale în domeniile sale de activitate, la persoanele juridice din sectorul public și privat, precum și la persoanele fizice, în conformitate cu atribuțiile conferite de lege. Acestea au obligația, în condițiile legii, de a pune la dispoziție documentele, datele și informațiile necesare pentru realizarea atribuțiilor sale.
+
Secţiunea a 2-aOrganizarea ministerului +
Articolul 6(1)<!–>Structura organizatorică a Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale este redată prin organigrama prevăzută în anexa nr. 1.(2)–>Aparatul propriu al Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale are un număr maxim de 635 de posturi finanțate de la bugetul de stat, inclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor acestora.(3)<!–>În cadrul structurii organizatorice a Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale se organizează și funcționează, în subordinea ministrului și a secretarilor de stat, cabinetele demnitarilor.(4)–>În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale, se pot organiza direcții, servicii și alte compartimente ori unități/grupuri de lucru specifice și se poate stabili numărul posturilor aferente, cu încadrarea în prevederile bugetare.(5)Atribuțiile și responsabilitățile detaliate corespunzătoare domeniilor de activitate, structura organizatorică detaliată potrivit alin. (4), repartizarea numărului de posturi pe activitățile prevăzute în aceasta și statul de funcții al aparatului propriu al ministerului se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale.
+
Articolul 7(1)<!–>În cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale sunt numiți, respectiv încadrați funcționari publici cu funcții generale sau specifice, funcționari publici cu statut special și personal în regim contractual, salarizați în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum și cu celelalte norme juridice în vigoare.(2)–>Ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale emite, în condițiile legii, acte administrative privind încadrarea, numirea, modificarea sau încetarea raporturilor de muncă ori a raporturilor de serviciu ale personalului.
+
Articolul 8(1)<!–>În cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale se pot organiza și pot funcționa, în condițiile legii, unități de management al proiectelor, denumite în continuare UMP, și unități de implementare a proiectelor, denumite în continuare UIP, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul și implementarea proiectelor finanțate din împrumuturi externe rambursabile sau din fonduri externe nerambursabile.(2)–>Numărul de posturi și regulamentul de organizare și funcționare ale unităților prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale.(3)<!–>Ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale numește personalul unităților prevăzute la alin. (1), în condițiile legii, și stabilește competențele conducătorilor UMP și UIP.(4)–>Finanțarea cheltuielilor de personal se face din bugetele proiectelor, prevăzute cu această destinație, precum și din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, în condițiile legii.
+
Articolul 9Pentru realizarea obiectivelor și atribuțiilor sale generale și specifice, Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale poate colabora cu specialiști și experți, prin încheierea de contracte individuale de muncă pe perioadă determinată și/sau cu timp parțial sau, după caz, prin încheierea de contracte de prestări servicii, cu încadrarea în prevederile bugetare, în condițiile legii.
+
Articolul 10(1)<!–>În cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale funcționează Corpul atașaților pentru muncă și afaceri sociale, care asigură reprezentarea ministerului în cadrul misiunilor diplomatice ale României în străinătate.(2)–>Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, ca autoritate trimițătoare, desemnează, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale, dintre specialiștii din aparatul propriu sau ai entităților aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa ori subordonate acestora, reprezentanți cu atribuții specifice, denumiți în continuare atașați pentru muncă și afaceri sociale, în cadrul misiunilor diplomatice ale României în străinătate.(3)<!–>Personalul desemnat potrivit alin. (2) are următoarele atribuții:a)–>susținerea și protejarea intereselor lucrătorilor români în străinătate;b)<!–>informarea și conștientizarea asupra mobilității lucrătorilor în cadrul Uniunii Europene și plasării forței de muncă;c)–>informarea și conștientizarea lucrătorilor asupra riscurilor muncii ilegale;d)<!–>derularea de activități specifice referitoare la coordonarea sistemului de securitate socială;e)–>alte activități specifice și conexe stabilite de conducerea ministerului.(4)<!–>Personalul prevăzut la alin. (2) este supus autorității șefului misiunii diplomatice în care își desfășoară activitatea și acționează sub îndrumarea acestuia pentru îndeplinirea atribuțiilor aferente domeniilor specifice de activitate stabilite de autoritatea trimițătoare.(5)–>Personalul prevăzut la alin. (2) își desfășoară activitatea pe o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea prelungirii acestei perioade cu până la 12 luni.(6)<!–>Prin excepție de la prevederile alin. (5), activitatea atașaților pentru muncă și afaceri sociale din cadrul misiunilor diplomatice ale României care încetează în perioada în care este instituită starea de urgență sau de alertă pe teritoriul României se poate prelungi pe perioada stării de urgență sau de alertă, după caz, precum și pentru o perioadă de cel mult 60 de zile de la încetarea acesteia, prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale.(7)–>Membrilor corpului atașaților pentru muncă și afaceri sociale le sunt aplicabile dispozițiile legale în vigoare privind personalul trimis în misiune permanentă în străinătate. Pentru intervalul cuprins între plecarea în misiune și până la întoarcerea din misiune în țară, aceștia își păstrează, fără să exercite, raporturile de serviciu sau contractuale, după caz, în condițiile legislației românești în vigoare. (8)Cheltuielile aferente funcționării Corpului atașaților pentru muncă și afaceri sociale se asigură din bugetul aprobat Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale.
+
Articolul 11(1)<!–>Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale are în subordine, în coordonare sau sub autoritatea sa entitățile prevăzute în anexa nr. 2.(2)–>Structura organizatorică, repartizarea numărului maxim de posturi, statele de funcții și regulamentele de organizare și funcționare-cadru pentru entitățile care funcționează în subordinea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, prevăzute în anexa nr. 2 pct. I, se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale, la propunerea conducătorilor acestora, cu excepția cazurilor când acestea sunt altfel reglementate prin acte proprii de organizare și funcționare. (3)Conducătorii entităților prevăzute în anexa nr. 2 sunt numiți și eliberați din funcție prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale, respectiv prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale, în condițiile legii.
+
Articolul 12Pentru sprijinirea realizării activităților ministerului sau pentru elaborarea/derularea unor programe ori proiecte specifice, ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale, prin ordin, poate numi consilieri onorifici și poate constitui, pe perioade determinate, consilii consultative sau grupuri de lucru formate din specialiști și experți.
+
Articolul 13Pentru coordonarea, monitorizarea, inspecția sau controlul unor activități specifice mai multor entități dintre cele prevăzute în anexa nr. 2, ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale poate aproba prin ordin măsuri specifice vizând alocarea unor resurse umane, financiare, patrimoniale și informaționale.
+
Secţiunea a 3-aConducerea ministerului +
Articolul 14(1)<!–>Conducerea ministerului se asigură de către ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale.(2)–>Ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale reprezintă ministerul în justiție, în raporturile cu ministerele, cu alte autorități publice și organizații interne și internaționale, precum și cu persoane fizice și juridice române și străine.(3)<!–>În exercitarea atribuțiilor sale, ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale emite ordine și instrucțiuni.(4)–>Ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale este ordonator principal de credite și îndeplinește atribuțiile principale prevăzute la art. 56 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
+
Articolul 15(1)<!–>Ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat, 1 subsecretar de stat, de secretarul general și de 2 secretari generali adjuncți.(2)–>Ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale poate delega și stabili atribuții, în condițiile legii, secretarilor de stat, subsecretarului de stat, secretarului general, secretarilor generali adjuncți și, după caz, altor persoane din aparatul propriu al ministerului și/sau entităților aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea acestuia.
+
Articolul 16(1)<!–>Pe lângă ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale funcționează, ca organ consultativ, Colegiul ministerului.(2)–>Componența și regulamentul de funcționare ale Colegiului ministerului se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale.
+
Articolul 17(1)<!–>Secretarul general al Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale îndeplinește atribuțiile și responsabilitățile prevăzute la art. 61 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, precum și pe cele delegate sau stabilite prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale.(2)–>Secretarii generali adjuncți ai Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale îndeplinesc atribuțiile stabilite de ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale, conform prevederilor art. 61 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, precum și pe cele delegate prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale.(3)Conducătorii entităților aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea ministerului exercită atribuțiile prevăzute de lege, precum și pe cele delegate prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale.
+
Secţiunea a 4-aResurse financiare și patrimoniale ale ministerului +
Articolul 18(1)<!–>Activitatea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale este finanțată de la bugetul de stat.(2)–>Activitățile entităților prevăzute în anexa nr. 2 sunt finanțate, după caz, de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru șomaj, precum și din venituri proprii. (3)<!–>Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale și entitățile cuprinse în anexa nr. 2 pot beneficia de donații, legate și sponsorizări, în condițiile legii.(4)–>Ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale este ordonator principal de credite pentru Consiliul Național al Organizațiilor de Pensionari și al Persoanelor Vârstnice, în condițiile legii.(5)Ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale poate delega atribuțiile prevăzute de dispozițiile legale în vigoare pentru ordonatorul principal de credite al bugetului asigurărilor sociale de stat președintelui Casei Naționale de Pensii Publice și pentru ordonatorul principal de credite al bugetului asigurărilor pentru șomaj președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, în condițiile legii.
+
Articolul 19În condițiile Legii nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, poate aproba înființarea, pe lângă acesta ori pe lângă entitățile prevăzute în anexa nr. 2, de activități finanțate integral din venituri proprii.
+
Articolul 20(1)<!–>Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale exercită dreptul de proprietate publică/ privată a statului, în condițiile legii, asupra imobilelor aflate în administrarea sa.(2)–>Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale poate propune darea în administrare, concesionarea sau închirierea bunurilor imobile proprietate publică a statului, pe care le administrează în condițiile legii, precum și darea în administrare, concesionarea, închirierea, darea în folosință gratuită ori vânzarea, în condițiile legii, pentru bunurile imobile aparținând domeniului privat al statului pe care le administrează.(3)<!–>Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale poate propune trecerea unor bunuri proprietate publică/privată a statului către minister ori către alți titulari de drept public care administrează domeniul public sau privat al statului sau al unităților administrativ-teritoriale, după caz.(4)–>Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale întocmește și modifică, potrivit prevederilor legale în vigoare, inventarul bunurilor din domeniul public și privat al statului atât pentru bunurile aflate în administrarea sa, cât și pentru bunurile aflate în administrarea entităților din subordine, coordonare sau sub autoritate, inițiind, în condițiile legii, hotărâri ale Guvernului.
+
Articolul 21(1)<!–>Pentru realizarea obiectivelor de investiții, în cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale funcționează Comisia tehnico-economică. (2)–>Componența și regulamentul de funcționare ale Comisiei tehnico-economice prevăzute la alin. (1) se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale.
+
Articolul 22(1)<!–>Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale poate închiria sau utiliza spații pentru necesități proprii, în condițiile legii, cu încadrarea în prevederile bugetare.(2)–>Autoritățile administrației publice centrale și locale pot sprijini, prin asigurarea temporară a spațiilor corespunzătoare, desfășurarea activității Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale și a entităților aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestuia.
+
Articolul 23Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale utilizează pentru activități specifice, potrivit art. 5 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările și completările ulterioare, un număr de 12 autoturisme.
+
Capitolul IIDispoziții tranzitorii și finale +
Articolul 24Încadrarea în numărul maxim de posturi și în noua structură organizatorică se face în termenele și cu procedura aplicabilă fiecărei categorii de personal, prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale, în termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
+
Articolul 25Hotărârea Guvernului nr. 22/2022 privind organizarea și funcționarea Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 6 ianuarie 2022, cu modificările și completările ulterioare, precum și Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 19 din 6 ianuarie 2022, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă.
+
Articolul 26Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.<!–>

PRIM-MINISTRU–>
ION-MARCEL CIOLACU<!–>
Contrasemnează:–>
Viceprim-ministru,<!–>
Marian Neacșu–>
Viceprim-ministru, ministrul finanțelor,<!–>
Tánczos Barna–>
p. Ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale,<!–>
Cristian-Vasile Bitea,–>
secretar general<!–>
București, 31 ianuarie 2025.–>Nr. 29. +
Anexa nr. 1*1)<!–>*1) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.–>
ORGANIGRAMA <!–>
Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale–><!–>
–>
+
Anexa nr. 2<!–>
ENTITĂȚI–>
care funcționează în subordinea, în coordonarea sau sub<!–>
autoritatea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale–><!–>
I.–>Entități care funcționează în subordinea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale:1.<!–>Inspecția Muncii;2.–>Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială;3.<!–>Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități;4.–>Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție; 5.<!–>direcțiile județene pentru familie și tineret, respectiv Direcția pentru Familie și Tineret a Municipiului București; 6.–>casele de cultură studențești; 7.<!–>Complexul Cultural Sportiv Studențesc „Tei“ din București.II.–>Entități care funcționează în coordonarea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale:1.<!–>Institutul Național de Cercetare Științifică în Domeniul Muncii și Protecției Sociale – I.N.C.S.M.P.S.III.–>Entități care funcționează sub autoritatea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale:1.<!–>Casa Națională de Pensii Publice;2.–>Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă;3.<!–>Societatea „Biroul de Turism pentru Tineret (B.T.T.)“ – S.A. București.–>
<!–>
–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters