HOTĂRÂRE nr. 43 din 12 iunie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: SENATUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 533 din 22 iunie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 13 07/02/2008
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 13/12/2007
ActulREFERIRE LATRATAT 13/12/2007
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul dispozițiilor art. 67 și art. 148 alin. (2) și (3) din Constituția României, republicată, precum și ale Protocolului nr. 1 privind rolul parlamentelor naționale în Uniunea Europeană, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană și a Tratatului de instituire a Comunității Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,<!–>în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/180 din 29.05.2020,–>Senatul adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1Senatul României:1.<!–>constată:a)–>că acest proces de reflecție și rapoartele de țară au fost publicate înainte de criza declanșată de COVID-19, așadar relevanța acestora este în prezent diferită;b)<!–>necesitatea ajustării abordării în contextul determinat de epidemia COVID-19;2.–>susține solidaritatea europeană care trebuie să se manifeste prin elaborarea unui program comun de relansare și prin emiterea unor obligațiuni care să mutualizeze costurile semnificative ale acestui proces; este evident, în acest caz, că nu mai pot fi invocate comportamente populiste sau riscante ale guvernelor (moral hazard) și că, așa cum Comisia a analizat corect, suntem în fața unei crize duble, atât de cerere, cât și de ofertă, a cărei durată este greu de anticipat;3.<!–>subliniază faptul că actuala criză se adaugă celei preconizate de analiști, ca urmare a incapacității sau a lipsei de voință politică în rezolvarea distribuției profund inegale a rezultatelor economiei, la nivel global și european. Astfel, dacă nu se adoptă măsuri adecvate în timp util, concentrarea averilor va crește, cererea globală, europeană și națională va scădea. Drept urmare, măsurile postcriză propuse de Comisie trebuie să aibă drept țintă directă cele mai afectate categorii – cetățenii, întreprinderile mici și mijlocii, bunurile și serviciile publice;4.–>atrage atenția că această epidemie care afectează toate statele membre confirmă insuficiența resurselor bugetului european; soluțiile adoptate, deși bine-venite, se bazează pe o mutare a fondurilor de la un obiectiv la altul, înaintea atingerii obiectivelor inițiale;5.<!–>exprimă îngrijorarea în legătură cu accentuarea decalajelor dintre statele membre debitoare și cele creditoare prin utilizarea cu precădere a instrumentelor financiare. Se reamintesc rezultatele controversate ale politicii monetare a Băncii Centrale Europene de relansare a economiei europene, care a dus la creșterea prețurilor terenurilor, imobiliarelor și la o deconectare totală a cursurilor bursiere de economia reală, fenomene generate de cantitatea imensă de bani ieftini și de achizițiile de obligațiuni ale băncii centrale;6.–>reamintește propriile observații ale anilor precedenți: a)<!–>multe dintre recomandările făcute în cadrul Semestrului European au efecte opuse, neexistând o viziune unitară a documentului; analizele și recomandările elaborate în cadrul directoratelor economice ale Comisiei Europene și cele care provin, presupunem, de la directoratele cu specific social se contrazic;b)–>se folosesc indicatori inadecvați (de exemplu, creșterea procentuală ridicată a salariilor în România are altă semnificație dacă se ține cont de mărimea lor absolută extrem de scăzută);c)<!–>reformele structurale trebuie direcționate spre ameliorarea alocării resurselor, reforma politicii fiscale privind ambele aspecte, structura și nivelul pentru o redistribuire mai eficientă; se subliniază nevoia unor măsuri ferme de combatere a optimizării fiscale, cu accent special pe impozitarea digitală;d)–>încurajarea investițiilor pentru furnizarea de bunuri și servicii publice; acesta este motivul principal al legitimității existenței instituțiilor publice, inclusiv a instituțiilor europene;e)<!–>funcționarea pieței unice și completarea uniunii monetare și a piețelor de capital nu reprezintă soluția tuturor problemelor cu care se confruntă Uniunea, așa cum se subînțelege sau este susținut explicit în unele documente elaborate de Comisia Europeană.–>
+
Articolul 2Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în prezenta hotărâre se transmite instituțiilor europene.<!–>
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 12 iunie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. –>
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,<!–>
ROBERT-MARIUS CAZANCIUC –>
București, 12 iunie 2020.<!–>Nr. 43.–>–-<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters