HOTĂRÂRE nr. 435 din 8 aprilie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 260 din 21 aprilie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 150 23/02/2010
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 30ABROGA PEORDIN 858 14/09/2007
ART. 30ABROGA PEHG 573 13/06/2007
ART. 30ABROGA PEREGULAMENT 14/09/2007
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 90 26/03/2001 ART. 12
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 3REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006
ART. 3REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002
ART. 30ABROGA PEORDIN 858 14/09/2007
ART. 30ABROGA PEHG 573 13/06/2007
ART. 30ABROGA PEREGULAMENT 14/09/2007
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 150 23/02/2010

pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 12 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1(1) Se înfiinţează Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, denumit în continuare Consiliu interministerial, organism consultativ al Guvernului, fără personalitate juridică, care funcţionează pe lângă Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei.(2) Componenţa Consiliului interministerial este prevăzută în anexa nr. 1.
+
Articolul 2Scopul înfiinţării Consiliului interministerial îl constituie analizarea şi avizarea documentaţiilor tehnico-economice aferente proiectelor de investiţii publice, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului.
+
Articolul 3Consiliul interministerial are ca atribuţii analizarea şi avizarea:a) studiilor de fezabilitate/documentaţiilor de avizare pentru lucrări de intervenţie, promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publică centrală, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare;b) studiilor de fezabilitate pentru lucrări publice/documentaţii de avizare pentru lucrări de intervenţie, promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publică locală, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.
+
Capitolul IIOrganizarea şi funcţionarea Consiliului interministerial +
Articolul 4(1) Consiliul interministerial îşi desfăşoară activitatea în plen.(2) Şedinţele se convoacă lunar sau ori de câte ori este nevoie.(3) Convocarea la şedinţele Consiliului interministerial se face prin grija secretariatului.(4) Pregătirea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului interministerial se asigură de către secretariatul acestuia.
+
Articolul 5(1) La şedinţele Consiliului interministerial participă membri de drept şi/sau supleanţii acestora, reprezentanţi ai ordonatorului principal de credite bugetare care supune spre avizare documentaţia tehnico-economică, ai beneficiarului şi ai proiectantului.(2) În funcţie de complexitatea lucrărilor, la şedinţele Consiliului interministerial pot fi invitaţi, fără drept de vot, şi reprezentanţi ai unor instituţii de specialitate.(3) Membrii şi supleanţii acestora, precum şi reprezentanţii instituţiilor invitate sunt numiţi prin ordin/decizie a conducătorului instituţiei pe care o reprezintă.
+
Articolul 6(1) Şedinţele sunt regulamentar constituite când participă două treimi din numărul membrilor Consiliului interministerial.(2) Şedinţele sunt conduse de către preşedintele Consiliului interministerial, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedintele reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei.(3) Deciziile luate în cadrul şedinţelor Consiliului interministerial trebuie să întrunească votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi.(4) În cazul în care un membru din Consiliul interministerial sau supleantul acestuia lipsesc, înlocuitorul trebuie să aibă mandat incluzând şi dreptul de vot.(5) Membrii Consiliului interministerial răspund în solidar pentru activitatea desfăşurată în cadrul şedinţelor acestuia.
+
Articolul 7În vederea consemnării cu exactitate a dezbaterilor şedinţelor Consiliului interministerial, precum şi în scopul redactării cu operativitate a proceselor-verbale ale şedinţelor de avizare, Secretariatul Consiliului interministerial are obligaţia înregistrării pe suport magnetic a dezbaterilor din cadrul acestora.
+
Articolul 8Reprezentanţii ordonatorului principal de credite bugetare care supune spre avizare documentaţia tehnico-economică, prevăzuţi la art. 5 alin. (1), participă:a) în calitate de membri cu drept de vot, în cazul în care reprezintă un ordonator principal de credite bugetare care nu are membru în Consiliul interministerial;b) în calitate de invitaţi fără drept de vot, în cazul în care ordonatorul principal de credite bugetare are membru în Consiliul interministerial.
+
Articolul 9În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Consiliul interministerial colaborează cu ministerele şi instituţiile de specialitate guvernamentale, neguvernamentale şi cu autorităţile administraţiei publice locale.
+
Capitolul IIISecretariatul Consiliului interministerial +
Articolul 10(1) Secretariatul Consiliului interministerial funcţionează în cadrul direcţiei de specialitate din Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei.(2) Pentru fiecare obiectiv de investiţii, secretariatul asigură cu personal propriu analiza documentaţiilor tehnico-economice înaintate spre avizare.(3) În scopul analizării documentaţiilor tehnico-economice, conducerea direcţiei de specialitate din Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei desemnează, din cadrul Secretariatului Consiliului interministerial, un responsabil de lucrare care răspunde de întocmirea raportului sintetic de analiză înaintat membrilor Consiliului interministerial în mapa şedinţei de avizare.
+
Articolul 11(1) Atribuţiile Secretariatului Consiliului interministerial, în vederea aplicării legislaţiei în domeniu, sunt următoarele:a) înregistrează documentaţiile tehnico-economice, propuse spre analiză şi avizare;b) verifică documentaţiile tehnico-economice din punctul de vedere al conformităţii cu avizele şi acordurile prealabile, precum şi cu tema de proiectare/caietul de sarcini;c) restituie solicitantului întreaga documentaţie tehnico-economică, în situaţia depunerii unei documentaţii tehnico-economice incomplete;d) elaborează ordinea de zi a şedinţei pe care o prezintă spre aprobare preşedintelui Consiliului interministerial/ vicepreşedintelui desemnat de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei;e) întocmeşte invitaţia de participare la şedinţa de avizare;f) predă fiecărui membru al Consiliului interministerial mapa cu documentele şedinţei, cu 5 zile lucrătoare înainte de data stabilită;g) elaborează rapoartele sintetice de analiză, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;h) asigură întocmirea proceselor-verbale la fiecare şedinţă de avizare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, ce urmează a se semna de către toţi membrii prezenţi;i) întocmeşte avizul Consiliului interministerial în baza procesului-verbal al şedinţei, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, şi îl prezintă spre semnare preşedintelui;j) păstrează evidenţa documentaţiilor tehnico-economice înaintate spre analiză şi avizare, precum şi evidenţa avizelor emise;k) gestionează banca de date şi arhiva Consiliului interministerial;l) restituie ordonatorului principal de credite întreaga documentaţie tehnico-economică depusă, mai puţin nota de prezentare întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, în situaţia respingerii acesteia în şedinţa Consiliului interministerial;m) transmite ordonatorului principal de credite avizul favorabil.(2) În funcţie de complexitatea documentaţiei tehnico-economice, termenul de analiză şi întocmire a raportului sintetic de analiză de către Secretariatul Consiliului interministerial este între 5 şi 20 de zile lucrătoare.
+
Articolul 12(1) Mapa prevăzută la art. 11 alin. (1) lit. f) conţine:a) invitaţia de participare la şedinţa de avizare;b) ordinea de zi a şedinţei;c) notele de prezentare elaborate de proiectanţi şi însuşite de ordonatorii principali de credite, al căror model este prevăzut în anexa nr. 2;d) rapoartele sintetice de analiză, conform anexei nr. 3;e) modelul-cadru al fişei individuale de evaluare care urmează a fi completată de către fiecare membru al Consiliului interministerial.(2) Modelul-cadru al fişei individuale de evaluare este prevăzut în anexa nr. 6.
+
Capitolul IVProcedura de avizare +
Articolul 13(1) În vederea obţinerii avizului Consiliului interministerial, ordonatorul principal de credite transmite documentaţia tehnico-economică Secretariatului Consiliului interministerial spre analiză şi avizare.(2) Documentaţia tehnico-economică prevăzută la alin. (1) cuprinde:a) studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţie;b) tema de proiectare/caietul de sarcini;c) avizele şi acordurile preliminare obţinute conform prevederilor legale;d) nota de prezentare;e) orice alte documente relevante.(3) Membrii Consiliului interministerial pot, la cerere, să consulte documentaţiile tehnico-economice complete prevăzute la alin. (2), înaintate spre analiză şi avizare, la sediul Secretariatului Consiliului interministerial.
+
Articolul 14(1) Documentaţiile tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii înscrise pe ordinea de zi a şedinţei de avizare sunt prezentate de către persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1).(2) În cadrul şedinţei de avizare, persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) răspund observaţiilor şi propunerilor făcute de membrii Consiliului interministerial, care sunt consemnate de aceştia în fişele de evaluare individuale.
+
Articolul 15(1) Conducătorul şedinţei de avizare formulează concluziile, observaţiile şi propunerile rezultate în urma discuţiilor şi le supune aprobării membrilor Consiliului interministerial.(2) Toate concluziile, observaţiile şi propunerile sunt consemnate în procesul-verbal al şedinţei de avizare.(3) Procesul-verbal este semnat de toţi membrii prezenţi sau de supleanţii/înlocuitorii acestora cu drept de vot.
+
Articolul 16Aprobarea sau respingerea documentaţiei se face prin votul majorităţii simple a membrilor prezenţi.
+
Articolul 17Pentru operarea modificărilor şi completărilor solicitate în cadrul şedinţei de avizare, termenul de soluţionare de către ordonatorul principal de credite este între 5 şi 15 zile lucrătoare, în funcţie de complexitatea modificărilor şi completărilor.
+
Articolul 18Pentru obiectivele de investiţii aprobate în cadrul şedinţei de avizare, avizul Consiliului interministerial se întocmeşte în termen de cel mult 5 zile de la data şedinţei de avizare.
+
Articolul 19În situaţia respingerii documentaţiei tehnico-economice în şedinţa de avizare a Consiliului interministerial, prin grija Secretariatului Consiliului interministerial, aceasta va fi înapoiată ordonatorului principal de credite, mai puţin nota de prezentare.
+
Articolul 20În cazul documentaţiilor neavizate înapoiate ordonatorului principal de credite, nota de prezentare, raportul sintetic de analiză şi procesul-verbal al şedinţei de avizare se păstrează în arhiva Secretariatului Consiliului interministerial.
+
Articolul 21În cazul fiecărei lucrări avizate se deschide dosar cu:a) nota de prezentare a lucrării;b) raportul sintetic de analiză;c) avizul Consiliului interministerial;d) nota de prezentare refăcută conform observaţiilor şi recomandărilor din şedinţa de avizare.
+
Articolul 22În cazul fiecărei şedinţe de avizare se deschide dosar cu:a) ordinea de zi a şedinţei;b) copii ale invitaţiilor trimise;c) procesul-verbal al şedinţei de avizare;d) dosarele obiectivelor de investiţii cuprinse pe ordinea de zi.
+
Capitolul VConţinutul avizului Consiliului interministerial +
Articolul 23(1) Avizul Consiliului interministerial certifică necesitatea şi oportunitatea investiţiei, compatibilitatea documentaţiei cu avizele şi acordurile prealabile, potrivit legii, precum şi cu tema de proiectare/caietul de sarcini.(2) Avizul emis de Consiliul interministerial conţine, în anexă, caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii.
+
Articolul 24Avizul se semnează de preşedintele Consiliului interministerial sau de către vicepreşedintele reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, în două exemplare originale.
+
Articolul 25Avizele se numerotează şi se înregistrează într-un registru special care se păstrează de către Secretariatul Consiliului interministerial împreună cu un exemplar original al avizelor eliberate.
+
Capitolul VIObligaţiile ordonatorilor de credite şi ale operatorilor economici +
Articolul 26Ordonatorii de credite bugetare şi operatorii economici prezintă documentaţiile prevăzute la art. 13 alin. (2) însoţite de avizul ordonatorului principal de credite, de avizele şi de acordurile prealabile stabilite potrivit legii.
+
Articolul 27(1) Se interzice ordonatorilor de credite bugetare şi operatorilor economici să treacă la întocmirea fazelor ulterioare de proiectare aferente obiectivelor de investiţii din categoria celor prevăzute la art. 3 fără avizul Consiliului interministerial.(2) După obţinerea avizului Consiliului interministerial, indicatorii tehnico-economici din competenţa de aprobare a Guvernului se aprobă prin hotărâre a Guvernului, cu avizul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei.(3) Se exceptează de la prevederile alin. (1) obiectivele de investiţii din Programul pregătirii operative a teritoriului pentru apărare, stabilite de Ministerul Apărării Naţionale.
+
Articolul 28În vederea monitorizării lucrărilor publice care au fost supuse avizării Consiliului interministerial, ordonatorii principali de credite sunt obligaţi să transmită Secretariatului Consiliului interministerial, la finele fiecărui trimestru, date privind stadiul implementării proiectelor promovate, până la data semnării contractului de execuţie.
+
Articolul 29Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
+
Articolul 30La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă:a) Hotărârea Guvernului nr. 573/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 415 din 21 iunie 2007, cu modificările ulterioare;b) Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor nr. 858/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de pregătire şi desfăşurare a avizării lucrărilor publice de interes naţional şi a locuinţelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 744 din 1 noiembrie 2007.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:–––––Ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei,Vasile BlagaViceprim-ministru,ministrul administraţiei şi internelor,Dan NicaSecretarul general al Guvernului,Daniela Nicoleta AndreescuMinistrul finanţelor publice,Gheorghe PogeaBucureşti, 8 aprilie 2009.Nr. 435.
+
Anexa 1COMPONENŢAConsiliului Interministerial de AvizareLucrări Publice de Interes Naţional şi LocuinţeMinistrul dezvoltării regionale şi locuinţei – preşedinteReprezentantul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei – vicepreşedinteReprezentantul Ministerului Finanţelor Publice – vicepreşedinteReprezentantul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii – vicepreşedinteReprezentantul Ministerului Administraţiei şi Internelor – vicepreşedinteReprezentantul Ministerului Economiei – membruReprezentantul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale – membruReprezentantul Ministerului Mediului – membruReprezentantul Ministerului Apărării Naţionale – membruReprezentantul Ministerului Sănătăţii – membruReprezentantul Ministerului Turismului – membruReprezentantul Secretariatului General al Guvernului – membruReprezentantul ordonatorului principal de credite bugetare, care supune spre avizare studii de fezabilitate
+
Anexa 2NOTĂ DE PREZENTARE 1. Date generale: Obiectiv de investiţii …………………………………………… Ordonator principal de credite ……………………………………. Beneficiar ……………………………………………………… Proiectant ……………………………………………………… Proiect nr. …………../faza Amplasamentul obiectivului: ………………………………………. 2. Indicatorii tehnico-economici: 2.1. Valoarea totală a investiţiei …………………………., din care C + M …………………. 2.2. Cost specific ………………….. 2.3. Capacităţi ……………………………… 2.4. Durata de realizare a investiţiei …………………………….. 3. Necesitatea şi oportunitatea investiţiei: – justificarea necesităţii realizării obiectivului de investiţii cu încadrarea în programe, proiecte, strategii, aliniere la cerinţele europene etc.; – locuri de muncă nou-create; – justificarea oportunităţii investiţiei: includerea în acorduri de finanţare, în programe prioritare etc.; 4. Conţinutul documentaţiei: 4.1. Descrierea investiţiei: – prezentarea investiţiei; – date tehnice privind amplasamentul şi terenul pe care se amplasează proiectul de investiţii/în cazul documentaţiilor de avizare pentru lucrări de intervenţii: situaţia existentă şi concluziile raportului de expertiză tehnică/audit energetic; – caracteristicile principale ale construcţiilor din cadrul obiectivului de investiţii/în cazul documentaţiilor de avizare pentru lucrări de intervenţii: descrierea lucrărilor; – situaţia existentă a utilităţilor şi analiza de consum; – concluziile evaluării impactului de mediu. 4.2. Costurile estimative: – valoarea totală cu detalierea pe structura devizului general; – indicatori de eficienţă tehnico-economică. 4.3. Avize şi acorduri: – lista avizelor şi acordurilor obţinute, conform prevederilor legale. 5. Surse de finanţare: – valoarea totală a investiţiei …………………….., – din/de la ……………… Proiectant, Beneficiar, ………………….. …………………….. (instituţie, funcţie, nume) (instituţie, funcţie, nume)_____________ Valoarea investiţiei se va prezenta actualizată. – Se vor anexa la Nota de prezentare: devizul general, anexa indicatori. – Se vor anexa avizele şi acordurile în copii lizibile, inclusiv copii după cererile făcute pentru obţinerea acestora.
+
Anexa 3 MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI LOCUINŢEI DIRECŢIA GENERALĂ LUCRĂRI PUBLICE Secretariatul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe De acord Director general, …………………. RAPORT SINTETIC DE ANALIZĂ 1. Date generale: 1.1. Obiectivul de investiţii: ……………………………………. 1.2. Ordonator principal de credite: ………………………………. 1.3. Beneficiar: ………………………………………………… 1.4. Proiectant: ………………………………………………… 1.5. Proiect/Faza de proiectare: ………………………………….. 1.6. Amplasament: ……………………………………………….. 2. Necesitatea şi oportunitatea investiţiei: 3. Studiul de fezabilitate/Documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţie: 3.1. Soluţii tehnice propuse prin studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţie: 3.2. Principalele caracteristici tehnice: 3.3. Indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii: – valoarea totală a investiţiei (cu TVA) …………………………., din care C + M ………………………. – finanţarea investiţiei – durata de realizare a investiţiei: – alţi indicatori economici, după caz: 4. Avize şi acorduri: 5. Concluzii şi propuneri: Întocmit Responsabil lucrare, ………………….
+
Anexa 4

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI
PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE
Avizat
Preşedinte/Vicepreşedinte,
……………………………
(conducătorul şedinţei de avizare)
PROCES – VERBAL Nr. …………..
al şedinţei de avizare din …………
1. Concluzii şi propuneri ale şedinţei de avizare
Nr.
crt.
Denumirea obiectivului

Concluzii

1.

…………….

AVIZAT/NEAVIZAT
fără observaţii/cu observaţii/cu
recomandări/cu observaţii şi recomandări/
cu modificări/cu completări/cu modificări
şi completări
2.
2. Participanţi la şedinţa de avizare
2.1. Membri:
1.
2.
:
11.
12.
2.2. Invitaţi: …………………………………………………..
1.
2.
:
:
11.
12.
Anexă la Procesul-verbal nr. …………
3. Rezumatul sintetic al lucrărilor şedinţei de avizare din data de ……
………………………………………………………………….
………………………………………………………………….

+
Anexa 5 CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE AVIZ Nr. ……….. din …………… Temeiul legal …………………………………………………… CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE AVIZEAZĂ FAVORABIL Denumirea obiectivului de investiţii ………………………………. Faza …………………………………………………………… Ordonator principal de credite ……………………………………. Observaţii la documentaţia avizată ………………………………… PREŞEDINTELE CONSILIULUI INTERMINISTERIAL, MINISTRU Anexă la Avizul nr. ………… Caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii Denumirea ………………………………………………………. Ordonatorul principal de credite ………………………………….. Beneficiar ……………………………………………………… Amplasament …………………………………………………….. INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI Valoarea totală a investiţiei …………………………………..*), din care C + M ………………………………………………….. Capacităţi (indicatori tehnici): Durata de realizare a investiţiei …………………………………. SECRETARIATUL CONSILIULUI INTERMINISTERIAL Director general, …………………__________ *) Valoarea este confidenţială şi se va actualiza potrivit evoluţiei ulterioare a preţurilor.
+
Anexa 6 CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE Şedinţa din data de ………………. FIŞĂ INDIVIDUALĂ DE EVALUARE Date generale Obiectiv de investiţii: …………………………………………… ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. Observaţii privind: 1. Necesitatea şi oportunitatea investiţiei şi încadrarea în programe/ strategii: ………………………………………………………… ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. 2. Soluţia tehnică aleasă şi respectarea normelor şi normativelor în vigoare: ………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. 3. Evaluarea lucrărilor şi devizul general şi finanţarea lucrărilor: ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. 4. Avize şi acorduri: …………………………………………….. ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. Ministerul Membru Semnătura ………….. ………. …………–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters