HOTĂRÂRE nr. 460 din 30 iunie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 534 din 7 iulie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEHG 525 27/07/2016
ART. 1MODIFICA PESTRATEGIE 27/07/2016 ANEXA 2
ART. 2MODIFICA PEHG 650 08/09/2016
ART. 2MODIFICA PESTRATEGIE 08/09/2016 ANEXA 4
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 650 08/09/2016
ActulREFERIRE LAHG 525 27/07/2016
ActulREFERIRE LASTRATEGIE 27/07/2016 ANEXA 2
ActulREFERIRE LASTRATEGIE 08/09/2016 ANEXA 4
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 108
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1MODIFICA PEHG 525 27/07/2016
ART. 1REFERIRE LAHG 525 27/07/2016
ART. 1REFERIRE LASTRATEGIE 27/07/2016
ART. 1MODIFICA PESTRATEGIE 27/07/2016 ANEXA 2
ART. 2REFERIRE LAHG 650 08/09/2016
ART. 2MODIFICA PEHG 650 08/09/2016
ART. 2MODIFICA PESTRATEGIE 08/09/2016 ANEXA 4
ART. 2REFERIRE LASTRATEGIE 08/09/2016
ANEXA 1REFERIRE LASTRATEGIE 27/07/2016
ANEXA 1REFERIRE LAHG 832 25/07/2007
ANEXA 1REFERIRE LAHG 341 11/04/2007
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 340 12/07/2004
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ANEXA 2REFERIRE LASTRATEGIE 08/09/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





<!–>În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată,–><!–>Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.–> +
Articolul IAnexa nr. 2 la Strategia privind dezvoltarea funcției publice 2016-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 525/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 700 și 700 bis din 8 septembrie 2016, se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
+
Articolul IIAnexa nr. 4 la Strategia privind formarea profesională pentru administrația publică 2016-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 650/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 777 și 777 bis din 4 octombrie 2016, se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.<!–>–>

PRIM-MINISTRU<!–>
MIHAI TUDOSE–>
<!–>
Contrasemnează:–>
––––––<!–>
Viceprim-ministru,–>
ministrul dezvoltării regionale,<!–>
administrației publice și fondurilor europene,–>
Sevil Shhaideh<!–>
–>
Ministrul delegat<!–>
pentru fonduri europene,–>
Rovana Plumb<!–>
–>
Președintele Agenției Naționale<!–>
a Funcționarilor Publici,–>
Cristian Bitea<!–>
–>
Secretarul general al Guvernului,<!–>
Mihai Busuioc–>
<!–>
Ministrul afacerilor interne,–>
Carmen Daniela Dan<!–>
–>
Ministrul muncii<!–>
și justiției sociale,–>
Lia-Olguța Vasilescu<!–>
–>
Ministrul finanțelor publice,<!–>
Ionuț Mișa–>
<!–>
Ministrul educației naționale,–>
Liviu-Marian Pop<!–>
–>București, 30 iunie 2017.<!–>Nr. 460.–> +
Anexa nr. 1<!–>(Anexa nr. 2 la strategie)–><!–>
Planul de acțiuni propus pentru Strategia privind dezvoltarea funcției publice 2016-2020–><!–>
*Font 7*–>┌────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┬──────────┐<!–>│ Acțiuni │ Rezultate anticipate │ Responsabili │ Termen de finalizare│ Buget │–>│ │ │ │ │ │<!–>├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤–>│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │<!–>├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤–>│Obiectiv specific 1. Cel mai târziu până la sfârșitul anului 2017 va fi implementat un cadru instituțional și de reglementare │ 331.650│<!–>│stabil, cuprinzător și coerent, care va permite implementarea în administrația publică a unor politici publice de resurse │mii lei │–>│umane predictibile și sustenabile și care va limita abordarea discreționară a proceselor decizionale (corespunzător │ │<!–>│obiectivului II.2.1. SCAP Clarificarea rolurilor și mandatelor instituționale în managementul resurselor umane, concomitent cu│ │–>│consolidarea capacității administrative pentru o abordare strategică, unitară și integrată a politicilor de personal). │ │<!–>│Indicatori și ținte propuse: │ │–>│I1.1. Cadru instituțional și de reglementare în vigoare. Țintă: până cel târziu la finalul anului 2017 │ │<!–>│I1.2. Numărul intervențiilor legislative de fond inițiate de Guvern, la nivel de legislație primară (legi și ordonanțe ale │ │–>│Guvernului), asupra cadrului instituțional și de reglementare în domeniul resurselor umane din administrație. Țintă: în │ │<!–>│perioada 2017-2020 nu va mai exista nicio altă intervenție legislativă, cu excepția celor menționate în planul de acțiuni. │ │–>│I1.3. Numărul intervențiilor legislative de fond la nivel de legislație subsecventă/norme de aplicare, asupra cadrului │ │<!–>│instituțional și de reglementare în domeniul resurselor umane din administrație. Țintă: în perioada 2017-2020 vor exista cel │ │–>│mult alte 3 intervenții legislative. │ │<!–>│I1.4. Numărul de avize de modificare a structurii de funcții publice sau de reorganizare a activității în instituții și │ │–>│autorități publice pe parcursul unui an. Țintă: va fi cu cel puțin 50% mai mic decât numărul mediu anual de astfel de avize, │ │<!–>│calculat pentru ultimii 5 ani. │ │–>│I1.5. Sistem electronic național de evidență a ocupării în administrația publică funcțional și populat cu înregistrări. │ │<!–>│Țintă: cel mai târziu până la sfârșitul anului 2017 înregistrările vor acoperi minimum 80% din totalul funcțiilor vizate de │ │–>│inițiativă*1). │ │<!–>│- │ │–>│ *1) Această țintă depinde de îndeplinirea măsurilor privind reorganizarea ANFP și implementarea acțiunilor privind sistemul│ │<!–>│ IT, prevăzute la A1.1. și A 1.6. │ │–>├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤<!–>│A1.1. Clarificarea rolului │Pachet integrat de soluții legislative │CNCISCAP – coordonator, SGG, │Semestrul II 2017 │ │–>│și mandatului ANFP și │pentru modificarea și completarea Legii │MDRAPFE, ANFP, MMJS, MFP, MJ, │ │ │<!–>│consolidarea capacității │nr. 188/1999, republicată, cu modificările │ANI, cel puțin 3 reprezentanți │ │ │–>│sale administrative, astfel │și completările ulterioare, în vederea │relevanți ai mediului academic,│ │ │<!–>│încât să furnizeze un │implementării măsurilor de reformă │cel puțin 3 reprezentanți ai │ │ │–>│management de calitate al │prevăzute în această strategie și în │sindicatelor reprezentative ale│ │ │<!–>│funcției publice în │Strategia privind formarea profesională │funcționarilor publici/ │ │ │–>│concordanță cu nevoile │2016-2020 – finalizat (conform Notei │personalului din administrația │ │ │<!–>│administrației │20/8199/SSC/12.05.2016, aprobată de │publică, structuri asociative │ │ │–>│ │prim-ministru la propunerea MDRAP) │ale autorităților │ │ │<!–>│ │ │administrației publice locale, │ │ │–>│ │ │alte instituții interesate │ │ │<!–>│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │–>│ │Model organizațional, buget și acte │MDRAPFE, ANFP │Semestrul II 2017 │ │<!–>│ │normative pentru extinderea și consolidarea│ │ │ │–>│ │competențelor ANFP – elaborate: │ │ │ │<!–>│ │● Inventariere și analiza necesităților de │ │ │ │–>│ │modificare/ completare a legislației │ │ │ │<!–>│ │curente în materie de atribuții ANFP și │ │ │ │–>│ │elaborare propuneri – realizată │ │ │ │<!–>│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │–>│ │● Pachet operaționalizare instituție (model│MDRAPFE, ANFP │Semestrul II 2017 │ │<!–>│ │organizațional, cadru normativ, buget, plan│ │ │ │–>│ │de măsuri administrative) – finalizat │ │ │ │<!–>│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │–>│ │O componentă a sistemului informatic │ │ │ │<!–>│ │integrat pentru managementul funcției │ │ │ │–>│ │publice, destinată monitorizării în timp │ │ │ │<!–>│ │real a reorganizărilor instituționale, la │ │ │ │–>│ │nivel de sistem și pe instituții – creată │ │ │ │<!–>│ │și implementată: │ │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │<!–>│ │● Documentație tehnică – finalizată │ │Semestrul II 2017 │ │–>│ │ │ │ │ │<!–>│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │–>│ │● Componenta sistemului informatic – în │ │ │ │<!–>│ │fază de testare │ │Semestrul I 2018 │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │<!–>│ │● Componenta sistemului informatic – │ │ │ │–>│ │finalizată │ │Semestrul II 2018 │ │<!–>│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │–>│ │● Raport de evaluare pe parcurs a │ │ │ │<!–>│ │implementării – realizat │ │Semestrul II 2018 │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │<!–>│ │Actualizări de sistem (dacă se dovedește │ │ │ │–>│ │necesar) – realizate │ │Semestrul II 2018 │ │<!–>├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤–>│A1.2. Crearea unei structuri│Proiect de act normativ cuprinzând modul de│CNCISCAP – coordonator, SGG │Semestrul II 2019 │ │<!–>│de guvernanță de tip │organizare și funcționare a Consiliului, │ │ │ │–>│"consiliu", ca o structură │criteriile de desemnare a membrilor săi, │ │ │ │<!–>│independentă cu următoarele │precum și modalitățile concrete de │ │ │ │–>│funcții principale în ceea │relaționare cu autoritățile de reglementare│ │ │ │<!–>│ce privește politicile │relevante – elaborat și adoptat │ │ │ │–>│publice și propunerile │(de Guvern): │ │ │ │<!–>│legislative din domeniul │ │ │ │ │–>│funcției publice și │ │ │ │ │<!–>│resurselor umane din │ │ │ │ │–>│administrația publică: │ │ │ │ │<!–>│a) evaluarea îndeplinirii ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │–>│obiectivelor și țintelor │● Variantă inițială realizată │ │ │ │<!–>│asumate în domeniu și │ │ │ │ │–>│avizarea politicilor publice│ │ │ │ │<!–>│și a propunerilor │ │ │ │ │–>│legislative cu impact │ │ │ │ │<!–>│asupra acestuia; │ │ │ │ │–>│b) avizarea strategiilor ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │<!–>│privind funcția publică și │● Evaluarea impactului reglementărilor │ │ │ │–>│resursele umane din │propuse, cu estimarea necesarului de │ │ │ │<!–>│administrația publică, │resurse pentru primul an de funcționare – │ │ │ │–>│respectiv a strategiilor de │realizată │ │ │ │<!–>│formare a personalului care │ │ │ │ │–>│lucrează în administrația │ │ │ │ │<!–>│publică; │ │ │ │ │–>│c) elaborarea și prezentare ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │<!–>│anuală de rapoarte pe teme │● Pachet operaționalizare instituție (model│ │ │ │–>│legate de principalele │organizațional, cadru normativ, buget, plan│ │ │ │<!–>│evoluții ale domeniului și │de măsuri administrative) – finalizat și │ │ │ │–>│incidența acestora, │aprobat │ │ │ │<!–>│constatată sau estimată, │ │ │ │ │–>│asupra evoluțiilor │ │ │ │ │<!–>│socioeconomice la nivel │ │ │ │ │–>│național; │ │ │ │ │<!–>│d) implementarea unui ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │–>│mecanism de avertizare │Consiliul pentru Funcția Publică – │ │Semestrul I 2020 │ │<!–>│timpurie cu privire la │funcțional: │ │ │ │–>│impactul unor inițiative │● Procedurile administrative de aplicare a │ │ │ │<!–>│legislative sau │actului normativ privind înființarea, │ │ │ │–>│administrative asupra │organizarea și funcționarea Consiliului – │ │ │ │<!–>│dezideratului privind o │inițiate │ │ │ │–>│funcție publică │ │ │ │ │<!–>│profesionistă, neutră din │ │ │ │ │–>│punct de vedere politic și │ │ │ │ │<!–>│care acționează în condiții │ │ │ │ │–>│de stabilitate, │ │ │ │ │<!–>│transparență și │ │ │ │ │–>│predictibilitate. │ │ │ │ │<!–>├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │–>│A1.3.Clarificarea rolurilor/│Redefinirea prerogativei de putere publică,│CNCISCAP – coordonator, SGG, │Semestrul II 2017 │ │<!–>│mandatelor diferitelor │a funcției publice și a rolului diferitelor│MDRAPFE, ANFP, MAI, MAE, alte │ │ │–>│categorii de resurse umane │sale componente – parte integrantă din │instituții relevante │ │ │<!–>│ce lucrează în administrația│Pachetul integrat de soluții legislative │ │ │ │–>│publică și integrarea lor │pentru modificarea și completarea Legii │ │ │ │<!–>│într-un sistem instituțional│nr. 188/1999, republicată, cu modificările │ │ │ │–>│și de management coerent │și completările ulterioare, în vederea │ │ │ │<!–>│ │implementării măsurilor de reformă │ │ │ │–>│ │prevăzute în această strategie și în │ │ │ │<!–>│ │Strategia privind formarea profesională │ │ │ │–>│ │2016-2020 │ │ │ │<!–>│ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │–>│ │Cadru procedural și instituțional pentru │ │Semestrul I 2018 │ │<!–>│ │implementarea dispozițiilor noului Statut │ │ │ │–>│ │al funcționarilor publici – finalizat și │ │ │ │<!–>│ │adoptat de Guvern │ │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │<!–>│ │Proiecte de acte normative pentru │CNCISCAP – coordonator, │ │ │–>│ │armonizarea statutelor speciale și │autoritățile de reglementare │ │ │<!–>│ │actualizarea dispozițiilor privind │direct responsabile, cu │ │ │–>│ │funcțiile publice specifice, conform noului│asistența ANFP (la cerere) │ │ │<!–>│ │Statut al funcționarilor publici – │ │ │ │–>│ │elaborate și supuse aprobării, conform │ │ │ │<!–>│ │regimurilor juridice proprii: │ │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │<!–>│ │● Analize privind necesarul de intervenție │ │Semestrul I 2018 │ │–>│ │legislativă, procedurală și instituțională,│ │ │ │<!–>│ │pentru armonizare cu prevederile noului │ │ │ │–>│ │Statut al funcționarilor publici – │ │ │ │<!–>│ │finalizate și publicate │ │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │<!–>│ │● Proiecte de acte normative pentru │ │ │ │–>│ │actualizarea dispozițiilor din statutele │ │ │ │<!–>│ │speciale/privind funcțiile specifice – │ │ │ │–>│ │finalizate și aprobate │ │Semestrul I 2018 │ │<!–>│ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │–>│ │● Cadru procedural și instituțional pentru │ │ │ │<!–>│ │implementarea noilor dispoziții din │ │ │ │–>│ │statutele speciale/privind funcțiile │ │ │ │<!–>│ │specifice – finalizat și adoptat de Guvern │ │Semestrul II 2018 │ │–>├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │<!–>│A1.4. Managementul strategic│Management al resurselor umane din │CNCISCAP – coordonator, SGG, │Anual, în luna mai │ │–>│al resurselor umane și │administrația publică bazat pe analize │MDRAPFE, ANFP, alte instituții │pentru anul precedent│ │<!–>│consolidarea compartimen- │periodice/date reale/dovezi: │relevante │ │ │–>│telor de resurse umane din │● Raport anual privind managementul │ │ │ │<!–>│ministere │resurselor umane din administrația publică │ │ │ │–>│ │bazat pe date concrete │ │ │ │<!–>│ │● Rapoarte anuale privind managementul │ │ │ │–>│ │funcției publice și al funcționarilor │ │ │ │<!–>│ │publici │ │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │<!–>│ │Instruire pentru personalul din │Autoritățile de reglementare, │Permanent, după │ │–>│ │compartimentele de resurse umane │pentru funcțiile în competența │dezvoltarea │ │<!–>│ │ │proprie, în colaborare cu │programelor specifice│ │–>│ │ │furnizori de formare │de către INA │ │<!–>├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │–>│A1.5. Coordonarea │Suport metodologic din partea ANFP pe │CNCISCAP – coordonator, SGG, │Permanent până în │ │<!–>│metodologică de către ANFP a│parcursul procesului de reglementare sau │MDRAPFE, ANFP, MAI, alte │semestrul II 2020 │ │–>│elaborării și implementării │modificare și completare a unor │instituții relevante │ │ │<!–>│politicilor sectoriale de │reglementări (Legea nr. 188/1999, │ │ │ │–>│recrutare │republicată, cu modificările și │ │ │ │<!–>│ │completările ulterioare, Legea nr. 340/2004│ │ │ │–>│ │republicată, cu modificările și │ │ │ │<!–>│ │completările ulterioare, Hotărârea │ │ │ │–>│ │Guvernului nr. 341/2007, cu modificările și│ │ │ │<!–>│ │completările ulterioare, Hotărârea │ │ │ │–>│ │Guvernului nr. 832/2007, cu modificările │ │ │ │<!–>│ │și completările ulterioare etc.) – oferit │ │ │ │–>├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │<!–>│A1.6. Implementarea unui │Sistem național electronic de evidență a │CNCISCAP – coordonator, SGG, │Semestrul II 2018 │ │–>│suport tehnic adecvat │ocupării pentru personalul încadrat pe │MDRAPFE, ANFP │ │ │<!–>│(sistem IT C) pentru │funcții publice generale, funcții publice │ │ │ │–>│evidența tuturor resurselor │specifice sau care beneficiază de statute │ │ │ │<!–>│umane din administrația │speciale, funcții politice și personal │ │ │ │–>│publică și a managementului │contractual – elaborat și funcțional │ │ │ │<!–>│strategic al funcției ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │–>│publice │Elaborarea unei structuri unitare care va │ │ │ │<!–>│ │ghida popularea sistemului cu informații │ │ │ │–>│ │referitoare la toate categoriile de │ │ │ │<!–>│ │personal vizate │ │Semestrul II 2017 │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │<!–>│ │Sistem electronic național de evidență a │ │ │ │–>│ │ocupării în administrația publică │ │ │ │<!–>│ │funcțional și populat cu înregistrări │ │ │ │–>│ │(Țintă: până la sfârșitul anului 2018 │ │ │ │<!–>│ │sistemul va include 80% din totalul │ │ │ │–>│ │funcțiilor vizate) │ │Semestrul II 2018 │ │<!–>│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │–>│ │Statistici privind personalul din │ │Anual până în 2020 │ │<!–>│ │administrația publică – elaborate; │ │ │ │–>│ │Statistici privind domeniul funcției │ │ │ │<!–>│ │publice – în Rapoarte anuale privind │ │ │ │–>│ │managementul funcției publice – elaborate │ │ │ │<!–>│ │ │ │ │ │–>├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤<!–>│Obiectiv specific 2. Până la sfârșitul anului 2019 va fi implementat un sistem de recrutare, promovare și evaluare │ 29.203│–>│semnificativ îmbunătățit, structurat pe baza unor standarde de calitate cu privire la competențele generale și specifice │mii lei │<!–>│necesare, a experienței relevante și a rezultatelor obținute, care să conducă la creșterea nivelului profesional în │ │–>│concordanță cu nevoile administrației publice, să ofere stabilitate în funcția publică, în special în funcțiile de conducere, │ │<!–>│și perspectiva clară a carierei în funcția publică (corespunzător obiectivului II.2.2 SCAP Creșterea gradului de │ │–>│profesionalizare și a stabilității în funcția publică ca urmare a adaptării procedurilor de recrutare, selecție și evaluare │ │<!–>│la cerințele managementului performanței). │ │–>│Indicatori și ținte: │ │<!–>│I2.1. Cadru instituțional și de reglementare în vigoare; Țintă: până cel târziu în luna martie 2019 │ │–>│I2.2. Număr de concursuri naționale pentru care etapele stabilite a avea loc centralizat vor fi desfășurate prin implicarea │ │<!–>│ANFP; Țintă: până la finalul anului 2020 vor fi organizate și desfășurate cel puțin 3 concursuri de acest tip. │ │–>│I2.3. Rapoartele anuale vor permite monitorizarea succesivă, pentru perioade de 5-10 ani consecutivi, și a unor informații │ │<!–>│precum: │ │–>│- numărul persoanelor din cadrul sistemului care au ocupat funcțiile vacante (defalcat pe fiecare dintre modalitățile posibile│ │<!–>│- promovare, exercitare cu caracter temporar, transfer, detașare etc.) și al persoanelor din afara sistemului (prin recrutare │ │–>│externă); │ │<!–>│- numărul persoanelor cu funcții manageriale care au părăsit funcțiile deținute, defalcat pe fiecare dintre situațiile │ │–>│prevăzute de lege ca motiv pentru suspendarea și încetarea raporturilor de serviciu/de muncă; │ │<!–>│- numărul persoanelor din corpul de rezervă care au fost redistribuite pe funcțiile publice de conducere și funcții publice │ │–>│din categoria înalților funcționari publici devenite vacante sau temporar vacante; │ │<!–>│- ponderea posturilor de funcții publice generale ocupate de funcționari publici cu regim/statut special, pe categorii de │ │–>│instituții publice; │ │<!–>│- ponderea proceselor de recrutare finalizate cu succes în total procese de recrutare organizate; │ │–>│- principalele motive de amânare/suspendare/anulare a concursurilor pentru ocuparea funcțiilor publice; │ │<!–>│- lista instituțiilor care, în urma controalelor, au înregistrat în mod repetat deficiențe sau nereguli la aplicarea legii; │ │–>│- indicatorii specifici din SCAP; Țintă: începând cu anul 2018. │ │<!–>├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤–>│A2.1. Stabilirea unui cadru │Cadrele de competențe/standarde │CNCISCAP – coordonator │Semestrul II 2017 │ │<!–>│de competențe generale și │ocupaționale ca bază unică de ocupare a │ │ │ │–>│specifice pentru ocuparea │funcțiilor – soluție integrată în Pachetul │ │ │ │<!–>│funcțiilor publice (de │integrat de soluții legislative pentru │ │ │ │–>│execuție și de conducere, │modificarea și completarea Legii nr. 188/ │ │ │ │<!–>│inclusiv în cazul înalților │1999, republicată, cu modificările și │ │ │ │–>│funcționari publici – ÎFP) │completările ulterioare, în vederea │ │ │ │<!–>│în acord cu nevoile unui │implementării măsurilor de reformă │ │ │ │–>│management public orientat │prevăzute în această strategie și în │ │ │ │<!–>│spre rezultate și cu │Strategia privind formarea profesională │ │ │ │–>│mandatele și funcțiile │2016-2020 │ │ │ │<!–>│instituțiilor publice. ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │–>│Vor fi stabilite standarde │Contract de asistență tehnică pentru │SGG, MMJS, ANFP │Semestrul I 2018 │ │<!–>│de calitate atât pentru │elaborarea cadrelor de competență/ │ │ │ │–>│profilul de competențe │standardelor ocupaționale pe domeniul │ │ │ │<!–>│generale și specifice │funcției publice – semnat și în │ │ │ │–>│(PCGS), cât și pentru alte │implementare │ │ │ │<!–>│cerințe specifice funcției ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │–>│publice, inclusiv ceea ce │Implementarea contractului de asistență │ │Semestrul II 2019 │ │<!–>│înseamnă experiența │tehnică și elaborarea cadrelor de │ │ │ │–>│relevantă necesară ocupării │competență generale/standardelor │ │ │ │<!–>│unui anumit post │ocupaționale │ │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │<!–>│ │Consolidarea capacității ANFP de acordare a│ │Semestrul II 2019 │ │–>│ │asistenței metodologice autorităților și │ │ │ │<!–>│ │instituțiilor publice, pentru crearea │ │ │ │–>│ │cadrelor de competență specifice/ │ │ │ │<!–>│ │standardelor ocupaționale │ │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │<!–>│ │Metodologie/ghid privind implementarea │SGG, MDRAPFE, ANFP, ANC, MMJS, │Semestrul II 2019 │ │–>│ │cadrelor de competențe/standarde │alte instituții relevante │ │ │<!–>│ │ocupaționale – elaborat(ă) │ │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │<!–>│ │Cadre de competențe/standarde ocupaționale │ │ │ │–>│ │pe domenii specifice – elaborate și │ │ │ │<!–>│ │implementate │ │Semestrul II 2019 │ │–>├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤<!–>│A2.2. Definirea și punerea │Identificarea funcțiilor publice pentru │CNCISCAP – coordonator, SGG, │Semestrul II 2017 │ │–>│în aplicare a unui sistem │care va fi pilotat noul sistem de recrutare│MDRAPFE, ANFP │ │ │<!–>│mixt pilot (concurs național│propus în strategie │ │ │ │–>│combinat cu recrutare │Cadru procedural și instituțional pentru │Autorități și instituții │Semestrul I 2018 │ │<!–>│specifică pe post) │organizarea și desfășurarea proiectului │publice │ │ │–>│transparent de recrutare și │pilot – finalizat și adoptat de Guvern │ │ │ │<!–>│selecție a candidaților la │Sesiuni de instruire pentru personalul │ │Semestrul I 2018 │ │–>│funcțiile publice de │direct implicat, privind procesul de │ │ │ │<!–>│execuție, pe baza unui plan │recrutare – desfășurate │ │ │ │–>│anual de recrutare, ale │Derulare pilot 1 │ │Semestrul I 2019 │ │<!–>│cărui fundamentare și │Derulare pilot 2 │ │Semestrul II 2019 │ │–>│implementare vor fi │Derulare pilot 3 │ │Semestrul I 2020 │ │<!–>│coordonate de ANFP │Analiza sistemului de recrutare derulat │ │Semestrul II 2020 │ │–>│ │ca pilot │ │ │ │<!–>├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤–>│A2.3. Definirea și punerea │Cadru procedural și instituțional pentru │ │Semestrul I 2018 │ │<!–>│în aplicare a unui sistem │organizarea și desfășurarea procedurilor de│ │ │ │–>│transparent de recrutare, │recrutare și selecție a candidaților la │ │ │ │<!–>│selecție și exercitare a │funcțiile manageriale – elaborat și aprobat│ │ │ │–>│funcțiilor manageriale – de │Instruire pentru personalul direct implicat│ │Permanent, începând │ │<!–>│conducere și din categoria │ │ │cu intrarea în │ │–>│înalților funcționari │ │ │vigoare a noilor │ │<!–>│publici │ │ │reguli │ │–>│ │Implementarea noului sistem │ │Semestrul II 2018 │ │<!–>├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤–>│A2.4. Implementarea unui │Cadru procedural și instituțional pentru │ │Semestrul I 2018 │ │<!–>│sistem transparent și │organizarea și desfășurarea procedurilor de│ │ │ │–>│predictibil de gestiune și │gestiune și evoluție în carieră – elaborat │ │ │ │<!–>│evoluție în carieră, care să│și aprobat │ │ │ │–>│includă și elemente de │Implementarea noului sistem, inclusiv cu │ │Semestrul II 2018 – │ │<!–>│mobilitate voluntară pentru │consiliere specializată privind cariera │ │Semestrul II 2020 │ │–>│funcțiile de execuție și de │ │ │ │ │<!–>│mobilitate obligatorie │ │ │ │ │–>│pentru toate funcțiile │ │ │ │ │<!–>│definite sensibile și pentru│ │ │ │ │–>│înalți funcționari publici │ │ │ │ │<!–>├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤–>│A2.5. Analiza continuării │Analiză a programelor de tip YPS, BSGR și a│ │Semestrul I 2017 │ │<!–>│programelor de tipul Young │programului prin care au fost înființați │ │ │ │–>│Professional Scheme (YPS), │consilierii pentru afaceri europene │ │ │ │<!–>│Bursa Specială "Guvernul │realizată │ │ │ │–>│României" (BSGR) și a │Decizie privind derularea unor astfel de │ │Semestrul II 2017 │ │<!–>│programului prin care au │programe luată │ │ │ │–>│fost înființați consilierii │ │ │ │ │<!–>│pentru afaceri europene │ │ │ │ │–>├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │<!–>│A2.6. Implementarea unui │Analiză privind metode alternative de │ │Semestrul I 2018 │ │–>│sistem de management eficace│evaluare și motivare – elaborată │ │ │ │<!–>│al performanței individuale │Cadru procedural și instituțional pentru │ │Semestrul I 2019 │ │–>│și organizaționale, │asigurarea managementului performanței la │ │ │ │<!–>│inclusiv un model coerent și│nivel de sistem – elaborat și aprobat │ │ │ │–>│obiectiv de evaluare a │Asistență metodologică acordată │ │Permanent, începând │ │<!–>│performanțelor │instituțiilor pentru crearea propriilor │ │cu semestrul I 2019 │ │–>│funcționarilor publici, pe │cadre procedurale de management al │ │ │ │<!–>│baza rezultatelor obținute │performanței │ │ │ │–>│de instituția publică │ │ │ │ │<!–>│respectivă │ │ │ │ │–>├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤<!–>│Obiectiv specific 3. Până la sfârșitul anului 2020 va exista un sistem de salarizare și motivare a funcției publice │ 6.600│–>│transparent, coerent, unitar, care să stimuleze performanța individuală, inclusiv pentru funcțiile de conducere, și care să │mii lei │<!–>│reprezinte un factor atractiv pentru intrarea și rămânerea în funcția publică (corelat cu obiectivul II.2.3 din SCAP). │ │–>│Indicatori și ținte: │ │<!–>│I3.1. Raportul dintre nivelul salarial al funcționarilor publici și salariul mediu din sectorul privat pentru complexități │ │–>│similare – pe anumite categorii de funcții dintr-un eșantion reprezentativ │ │<!–>│I3.2. Diferența procentuală între salarii în plată pentru funcții similare (din cadrul aceleiași instituții/aceluiași sector, │ │–>│respectiv din instituții diferite) – pe anumite categorii de funcții dintr-un eșantion reprezentativ; Țintă: până la nivelul │ │<!–>│anului 2020 diferența se va limita la maximum 30%. │ │–>├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤<!–>│A3.1. Identificarea și │Modificări legislative și politici │CNCISCAP – coordonator, SGG, │ │ │–>│implementarea unor forme de │salariale pentru recompensarea performanței│MDRAPFE, ANFP, MMJS │ │ │<!–>│motivare transparentă, │profesionale (de exemplu, salariu compus │ │ │ │–>│echilibrată și coerentă care│dintr-o parte fixă și o parte variabilă │ │ │ │<!–>│să stimuleze și să │acordată pe baza unor criterii clare și a │ │ │ │–>│răsplătească performanța – │unor evaluări periodice ale performanței │ │ │ │<!–>│stabilirea clară a unei │profesionale) – elaborate și adoptate: │ │ │ │–>│relații directe între venit │● Criterii de performanță pentru │ │Semestrul I 2019 │ │<!–>│și performanța individuală │funcționarii publici revizuite astfel încât│ │ │ │–>│și cea organizațională │să includă rezultatul obținut la cursurile/│ │ │ │<!–>│ │programele de formare/perfecționare urmate │ │ │ │–>│ │● Un mecanism de calculare a recompensării │ │Semestrul I 2019 │ │<!–>│ │performanței profesionale pornind de la │ │ │ │–>│ │criteriile de performanță pentru │ │ │ │<!–>│ │funcționarii publici revizuite – elaborat │ │ │ │–>│ │● Modificări legislative necesare pentru │ │Semestrul I 2019 │ │<!–>│ │recompensarea performanței profesionale │ │ │ │–>├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤<!–>│A3.2. Crearea unui sistem │Cadru metodologic privind transparența, │ │ │ │–>│coerent și unitar de │monitorizarea și controlul salarizării, │ │ │ │<!–>│salarizare a funcționarilor │sporurilor și altor drepturi salariale, în │ │ │ │–>│publici – eliminarea │domeniul funcției publice, corelate cu │ │ │ │<!–>│sistemelor specifice unor │revizuirea Legii-cadru nr. 284/2010, cu │ │ │ │–>│sectoare anume │modificările și completările ulterioare – │ │ │ │<!–>│ │elaborat și implementat: │ │ │ │–>│ │● Un raport de analiză la nivel național a │ │Semestrul II 2017 │ │<!–>│ │modului de acordare a salarizării, │ │ │ │–>│ │sporurilor și altor drepturi salariale, în │ │ │ │<!–>│ │domeniul funcției publice, care să │ │ │ │–>│ │evidențieze atât discrepanțele, cât și │ │ │ │<!–>│ │bunele practici din sistem – realizat │ │ │ │–>│ │● Modificări legislative, inclusiv un cadru│ │Semestrul II 2017 │ │<!–>│ │metodologic, necesare, privind transparența│ │ │ │–>│ │monitorizarea și controlul salarizării, │ │ │ │<!–>│ │sporurilor și altor drepturi salariale, în │ │ │ │–>│ │domeniul funcției publice – finalizate și │ │ │ │<!–>│ │aprobate │ │ │ │–>│ │● Un raport de analiză la nivel național a │ │Semestrul I 2020 │ │<!–>│ │modului de acordare a salarizării, │ │ │ │–>│ │sporurilor și altor drepturi salariale, în │ │ │ │<!–>│ │domeniul funcției publice, care să │ │ │ │–>│ │evidențieze schimbările observabile la │ │ │ │<!–>│ │nivel de sistem la un an după aprobarea │ │ │ │–>│ │modificărilor legislative – realizat │ │ │ │<!–>├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤–>│Obiectiv specific 4. Până la finalul anului 2018, sistemul de formare și perfecționare profesională a funcționarilor din │ 173.561│<!–>│administrația publică va fi restructurat astfel încât să fie adaptat cerințelor actuale ale administrației publice │mii lei │–>│(corespunzător obiectivului II.2.4. SCAP Abordarea integrată a dezvoltării de competențe pentru administrația publică). │ │<!–>│Indicatori și ținte: │ │–>│I4.1. Cadru instituțional și de reglementare în vigoare; Țintă: până cel târziu la finalul anului 2017 │ │<!–>│I4.2. Gradul de conformare la cerințele de raportare în domeniul dezvoltării de competențe pentru administrație; Țintă: până │ │–>│în 2020 acesta va atinge, prin creșteri succesive, minimum 80%, informațiile cuprinse vizând cel puțin următoarele aspecte: │ │<!–>│- buget estimat și sume efectiv cheltuite cu formarea angajaților (în valori absolute și/sau în procent din buget, pe baza │ │–>│bugetului aprobat, a eventualelor rectificări pe parcursul unui exercițiu financiar, respectiv a execuției bugetare); │ │<!–>│- procent din sumele efectiv cheltuite constituind finanțări integrale ale participării personalului la instruiri și │ │–>│finanțări în coplată; │ │<!–>│- competențe, domenii de formare și categorii de instruiri finanțate integral din bani publici; │ │–>│- lista instituțiilor care nu s-au conformat obligațiilor de raportare. │ │<!–>│I4.3. Percepția publică referitoare la profesionalismul funcționarilor publici; Țintă: o îmbunătățire a acesteia reflectată │ │–>│în scăderea anuală a cel puțin 3 indici de tip "motivul pentru care administrația nu merge bine", "motivul pentru care │ │<!–>│calitatea serviciilor publice nu corespunde așteptărilor", "motivul pentru care încă există corupție" etc. │ │–>├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤<!–>│A4.1. Consolidarea unui │Reînființarea Institutului Național pentru │CNCISCAP – coordonator, │ │ │–>│sistem instituțional │Administrație și clarificarea │SGG, MDRAPFE, ANFP, ANC, alte │ │ │<!–>│eficient în domeniul │responsabilităților privind formarea: │instituții relevante │ │ │–>│formării și perfecționării │● Act normativ privind reînființarea │ │August 2016 │ │<!–>│profesionale prin │Institutului Național pentru Administrație │ │ │ │–>│reînființarea Institutului │- elaborat și adoptat │ │ │ │<!–>│Național pentru │● Modificări legislative necesare privind │ │Noiembrie 2016 │ │–>│Administrație (INA) și │clarificarea responsabilităților și a │ │ │ │<!–>│instituirea de măsuri │modului de organizare și susținere │ │ │ │–>│destinate creșterii │financiară a procesului de formare în │ │ │ │<!–>│responsabilității și │domeniul funcției publice – finalizate și │ │ │ │–>│responsabilizării în domeniu│aprobate │ │ │ │<!–>│ │● Institutul Național pentru Administrație │ │Semestrul I 2017 │ │–>│ │- structură funcțională │ │ │ │<!–>├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤–>│A4.2. Dezvoltarea de │Proceduri, standarde și criterii pentru │ │ │ │<!–>│proceduri, standarde și │controlul, monitorizarea și evaluarea │ │ │ │–>│criterii pentru controlul, │procesului de formare – elaborate și │ │ │ │<!–>│monitorizarea și evaluarea │aplicate: │ │ │ │–>│procesului de formare – atât│● Un set de criterii și standarde pentru │ │Semestrul II 2018 │ │<!–>│în ceea ce privește │evaluarea calității formării pentru │ │ │ │–>│definirea minimală a │funcționarii publici – elaborat │ │ │ │<!–>│conținutului care să asigure│● Modificări legislative necesare pentru │ │Semestrul I 2019 │ │–>│dobândirea anumitor │introducerea de proceduri, criterii și │ │ │ │<!–>│competențe/calificări, cât │standarde pentru controlul, monitorizarea │ │ │ │–>│și a profilului de │și evaluarea procesului de formare, │ │ │ │<!–>│competențe și experiență a │corelate cu principiile învățării pe tot │ │ │ │–>│formatorului │parcursul vieții și cu prevederile cadrului│ │ │ │<!–>│ │normativ existent la nivel național privind│ │ │ │–>│ │formarea profesională continuă – finalizate│ │ │ │<!–>│ │și aprobate │ │ │ │–>│ │● Un raport de evaluare la nivel național a│ │Semestrul II 2019 │ │<!–>│ │impactului formării pentru funcționarii │ │ │ │–>│ │publici – realizat │ │ │ │<!–>├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤–>│Obiectiv specific 5. Administrația publică va promova valori precum cinste, probitate, onestitate, în special prin creșterea │ 11.043│<!–>│transparenței și printr-o cultură a responsabilității (prin corelare și cu obiectivul OS II.3 din SCAP). │mii lei │–>│Indicatori și ținte: │ │<!–>│Constituind parte integrantă a măsurilor de prevenție în cadrul Strategiei Naționale Anticorupție, pentru evitarea │ │–>│suprapunerilor, indicatorii vor fi cei monitorizați pe respectiva inițiativă. │ │<!–>│Ținte: │ │–>│● Până cel târziu la finalul anului 2020, numărul total al incidentelor de integritate înregistrate și raportate va scădea cu │ │<!–>│cel puțin 30%; │ │–>│● O îmbunătățire constantă a cel puțin 3 indicatori consacrați, recunoscuți ca relevanți în domeniul evaluărilor privind │ │<!–>│corupția în state membre, reflectată în scăderi anuale succesive a diferențelor tip "media UE-România". │ │–>├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤<!–>│A5.1. Susținerea │Publicarea generalizată de informație în │CNCISCAP – coordonator, │Permanent până în │ │–>│responsabilității și │mod automat de către instituțiile publice -│SGG, MDRAPFE, ANFP │semestrul II 2020 │ │<!–>│responsabilizării în funcția│realizată │Alte instituții și autorități │ │ │–>│publică prin publicarea │ │publice │ │ │<!–>│generalizată de informație │ │MJ │ │ │–>│în mod automat (din │ │ │ │ │<!–>│principiu), mai ales în │ │ │ │ │–>│zonele sensibile: │ │ │ │ │<!–>│achizițiile publice, │ │ │ │ │–>│investițiile publice, │ │ │ │ │<!–>│rezultatele detaliate │ │ │ │ │–>│(plăți) ale execuțiilor │ │ │ │ │<!–>│bugetare, evaluările │ │ │ │ │–>│preliminare și analizele │ │ │ │ │<!–>│detaliate ale impactului │ │ │ │ │–>│politicilor publice, │ │ │ │ │<!–>│rapoartele de monitorizare │ │ │ │ │–>│și evaluare ex-post a │ │ │ │ │<!–>│politicilor publice │ │ │ │ │–>├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤<!–>│A5.2. Consolidarea │Analiza nevoilor de reglementare-elaborată │ │3 luni de la │ │–>│statutului și întărirea │Proiect de acte normativ – elaborat și │ │publicarea în MO a │ │<!–>│rolului consilierului de │adoptat │ │proiectului de HG │ │–>│etică, concomitent cu │Standard de pregătire – elaborat și aprobat│ │pentru aprobarea noii│ │<!–>│dezvoltarea capacităților │Materiale de formare specifice – elaborate │ │SNA │ │–>│instituționale de │Programe de formare specifice – organizate │ │Conform termenelor │ │<!–>│implementare a mecanismelor │și implementate │ │prevăzute în SNA până│ │–>│în legătură cu subiectul │Consilieri de etică – selectați, numiți, │ │în semestrul II 2020 │ │<!–>│consilierii pe probleme de │instruiți │ │ │ │–>│etică │ │ │ │ │<!–>├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤–>│A5.3. Actualizarea regulilor│Analize și recomandări – elaborate │ │Semestrul II 2020 │ │<!–>│privind conduita actualizate│Materiale de formare/informare specifice – │ │ │ │–>│pentru toate categoriile de │elaborate │ │ │ │<!–>│funcții din administrație, │Programe de formare/informare specifice – │ │ │ │–>│unificarea ulterioară a │organizate și implementate │ │ │ │<!–>│acestora cu regulile │Proiecte de acte normative – elaborate și │ │ │ │–>│generale privind etica și │adoptate │ │ │ │<!–>│integritatea, în forma lor │Document-cadru conținând reguli privind │ │ │ │–>│reglementată de către │conduita și reguli generale privind etica │ │ │ │<!–>│instituțiile în drept, │și integritatea – elaborat și publicat │ │ │ │–>│într-un singur │ │ │ │ │<!–>│document-cadru, și │ │ │ │ │–>│publicarea informației în │ │ │ │ │<!–>│secțiuni distincte pe │ │ │ │ │–>│portaluri și/sau site-uri │ │ │ │ │<!–>│ale administrației publice │ │ │ │ │–>│centrale și locale │ │ │ │ │<!–>├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤–>│A5.4. Definirea, în baza │Funcții/posturi sensibile – definite clar │ │Semestrul II 2018 │ │<!–>│unor criterii și proceduri │Sistem coerent de evidență și management │ │ │ │–>│clare, a așa-numitelor │centralizat al funcțiilor/posturilor │ │ │ │<!–>│"funcții sensibile" sau, │sensibile – elaborat și aplicat │ │ │ │–>│acolo unde este cazul, a │ │ │ │ │<!–>│așa-numitelor "posturi │ │ │ │ │–>│sensibile" (funcții comune │ │ │ │ │<!–>│în exercitarea cărora doar │ │ │ │ │–>│anumite activități/atribuții│ │ │ │ │<!–>│pot fi considerate drept │ │ │ │ │–>│"sensibile") și stabilirea │ │ │ │ │<!–>│unui sistem coerent de │ │ │ │ │–>│evidență și management │ │ │ │ │<!–>│centralizat al acestora │ │ │ │ │–>├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤<!–>│Total estimat (bugetul estimat depinde și poate varia în funcție de prioritățile guvernamentale și accesarea fondurilor │ 554.310,6│–>│europene) │mii lei │<!–>└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘–><!–>–><!–>
–>
+
Anexa nr. 2<!–>(Anexa nr. 4 la strategie)–><!–>
Planul de acțiuni pentru implementarea Strategiei privind–>
formarea profesională pentru administrația publică 2016-2020<!–>–>
*Font 7*<!–>┌─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┐–>│ Acțiuni │ Rezultate anticipate (outputs) │ Responsabili │ Termen de realizare │<!–>├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┤–>│Obiectiv specific 1: Cel mai târziu până la sfârșitul anului 2018 va fi implementat un cadru instituțional și de reglementare adecvat │<!–>│cerințelor privind caracterul unitar, coerent, transparent, integrat și orientat spre performanță al managementului formării pentru │–>│administrație. │<!–>│Indicatori de rezultat (indicatori de outcome): │–>│I1.1. Cadru instituțional și de reglementare în vigoare; Țintă: până cel târziu la finalul anului 2016 │<!–>│I1.2. Gradul de conformare la cerințele de raportare în domeniul dezvoltării de competențe pentru administrație; Țintă: până în 2020 │–>│acesta va atinge, prin creșteri succesive, minimum 80%, informațiile cuprinse vizând cel puțin următoarele aspecte: │<!–>│- buget estimat și sume efectiv cheltuite cu formarea angajaților (în valori absolute și/sau în procent din buget, pe baza bugetului │–>│aprobat, a eventualelor rectificări pe parcursul unui exercițiu financiar, respectiv a execuției bugetare); │<!–>│- procent din sumele efectiv cheltuite constituind finanțări integrale ale participării personalului la instruiri și finanțări în │–>│coplată; │<!–>│- competențe, domenii de formare și categorii de instruiri finanțate integral din bani publici; │–>│- lista instituțiilor care nu s-au conformat obligațiilor de raportare. │<!–>│I1.3. Sistemul informatic dedicat inventarierii informațiilor relevante despre educația și formarea pentru administrație și populat cu │–>│înregistrări; Țintă: cel mai târziu până la sfârșitul anului 2018 înregistrările vor acoperi minimum 80% din totalul funcțiilor vizate de│<!–>│inițiativă. │–>│ │<!–>├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┤–>│1.1. Clarificarea rolurilor și │Studiu privind piața de formare pentru administrația │MDRAPFE │Semestrul II 2017 │<!–>│mandatelor diferitelor │publică – realizat │SGG │ │–>│instituții/entități responsabile │ │ANFP, MMJS, MEN, ANC, │ │<!–>│în prezent de definirea și ├───────────────────────────────────────────────────────┤ARACIS, INA, ministerele ├─────────────────────┤–>│implementarea politicilor și │Cadrul normativ modificat, din perspectiva clarificării│de linie și alte │Noiembrie 2016 │<!–>│regulilor privind formarea │rolurilor și mandatelor instituțiilor implicate în │autorități de │ │–>│diferitelor categorii de persoane│procesul de formare profesională pentru administrația │reglementare, ANFP, MMJS,│ │<!–>│care-și desfășoară activitatea │publică și a definirii unui sistem instituțional și de │MEN, ANC, ARACIS, INA, │ │–>│în administrația publică și │management coerent cu privire la asigurarea formării │ministerele de linie și │ │<!–>│integrarea lor într-un sistem │pentru administrație │alte autorități de │ │–>│instituțional și de management │ │reglementare │ │<!–>│coerent, dedicat exclusiv ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤–>│dezvoltării de competențe în │Noi proceduri și metodologii adaptate noului cadru │ │Semestrul II 2018 │<!–>│administrația publică │instituțional și de management – elaborate și promovate│ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤<!–>│ │Rapoarte anuale de management al formării în │ │Anual, începând cu │–>│ │administrația publică, care să includă date cu privire │ │2018 │<!–>│ │la ansamblul formărilor organizate pentru administrație│ │ │–>│ │și cu privire la evaluarea impactului formării din │ │ │<!–>│ │perspectiva contribuției sistemului de formare pentru │ │ │–>│ │administrația publică la profesionalizarea resurselor │ │ │<!–>│ │umane din cadrul acesteia și a corelării cu nevoile │ │ │–>│ │instituționale și prioritățile strategice în domeniul │ │ │<!–>│ │formării – elaborate și publicate │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤<!–>│ │Cadrul normativ modificat pentru asigurarea conexiunii │ │Semestrul II 2017 │–>│ │dintre formare și dezvoltarea carierei funcționarilor │ │ │<!–>│ │(modificarea și completarea Statului funcționarului │ │ │–>│ │public) │ │ │<!–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│1.2. Înființarea și │Elaborarea și adoptarea proiectului de act normativ │CNCISCAP, MDRAPFE, ANFP, │August 2016 │<!–>│operaționalizarea Institutului │privind înființarea INA, având la bază orientările │alte instituții │ │–>│Național de Administrație (INA), │strategice stabilite prin prezenta strategie │relevante, │ │<!–>│ca școală de formare aplicată │ │SGG │ │–>│pentru administrație și actor ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤<!–>│implicat activ în implementarea │INA – funcțional pentru a desfășura în condiții optime │ │Semestrul I 2017 │–>│politicilor de formare pentru │programe de formare │ │ │<!–>│administrație │ │ │ │–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│1.3. Definirea unui sistem │Cadru normativ privind instituirea obligației de a │ANFP, MMJS, MEN, ANC, │Semestrul II 2017 │–>│integrat de analiză a nevoilor │întocmi și comunica la fiecare doi ani ANFP planul de │ARACIS, SGG, INA, │ │<!–>│de formare, stabilire a │perfecționare profesională, precum și fondurile │ministerele de linie și │ │–>│priorităților și finanțare a │aferente, prevăzute în bugetul propriu – extinsă la │alte autorități de │ │<!–>│dezvoltării de competențe, precum│toate categoriile de personal și toate instituțiile │reglementare │ │–>│și evaluare periodică (ex-post) ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│a impactului formării, cu │Metodologie pentru elaborarea planurilor de │ANFP, MMJS, MEN, │Semestrul II 2019 │–>│asigurarea transparenței și │perfecționare profesională de către instituții – pe │ministerele de linie și │ │<!–>│participării publice în cadrul │baza cadrelor de competențe, a analizelor de nevoi │alte autorități de │ │–>│fiecăreia dintre etapele │realizate în prealabil (individuale și instituționale),│reglementare │ │<!–>│corespunzătoare formării cererii │a realizării conexiunii cu evaluarea performanțelor │ │ │–>│de servicii de formare │profesionale și pe baza evaluării impactului formărilor│ │ │<!–>│ │anterioare │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│ │Planuri de perfecționare profesională elaborate la 2 │Autorități și instituții │La 2 ani, începând │–>│ │ani de instituțiile publice și centralizate de ANFP │publice – elaborare ANFP │cu 2018 │<!–>│ │ │- centralizare │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│ │Rolul responsabilului de formare – consolidat și având │Beneficiarii de formare │Semestrul II 2018. │–>│ │competențe extinse, dublat de măsuri administrative și │(autorități și instituții│ │<!–>│ │de reglementare suplimentare │publice) │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│ │Analiză a posibilelor soluții viabile privind │MDRAPFE, ANFP, MFP │Semestrul I 2018 │–>│ │finanțarea formării, inclusiv din perspectiva corelării│ │ │<!–>│ │alocării fondurilor cu necesitatea instruirii – │ │ │–>│ │realizată │ │ │<!–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│ │Cadrul normativ pentru finanțarea formării – modificat │MDRAPFE, ANFP, MFP, │Semestrul II 2018 │<!–>│ │ca urmare a rezultatelor analizei │MMJS, MEN │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│ │Soluții și mecanisme viabile privind finanțarea │MDRAPFE, ANFP │Semestrul II 2018 │–>│ │formării și corelarea alocării fondurilor cu │ │ │<!–>│ │necesitatea instruirii – promovate │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│ │Obligativitatea consultării și publicării din oficiu a │MDRAPFE, ANFP, autorități│Începând cu │–>│ │tuturor informațiilor relevante în legătură cu alocarea│și instituții publice │semestrul II 2018 │<!–>│ │de fonduri pentru formare și cheltuirea acestora – │ │ │–>│ │instituită prin modificări ale cadrului normativ/ │ │ │<!–>│ │normelor administrative │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│ │Instrument online de consultare publică/colectare a │ANFP și SGG │Începând cu │–>│ │opiniilor cetățenilor cu privire la ce competențe ar │ │semestrul II 2018 │<!–>│ │trebui dezvoltate cu prioritate la personalul din │ │ │–>│ │administrație pentru ca munca acestuia să răspundă │ │ │<!–>│ │într-o mai mare măsură așteptărilor privind calitatea │ │ │–>│ │serviciilor publice și a actului de guvernare – creat │ │ │<!–>│ │și operaționalizat │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│ │Rolul comisiilor paritare – redefinit, prin modificarea│ANFP │Semestrul II 2018 │–>│ │cadrului normativ în vigoare │ │ │<!–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│1.4. Crearea unui sistem │Sistem informatic realizat și operațional │ANFP, ANC, MEN, │Semestrul II 2018 │<!–>│informatic dedicat inventarierii │Instrumente de control și metodologii/rapoarte cu │furnizorii de formare │ │–>│informațiilor relevante despre │format prestabilit pentru derularea procesului de │ │ │<!–>│educația și formarea pentru │monitorizare – dezvoltate │ │ │–>│administrație, conectat/ │Cadru adecvat de raportare anuală și colectare a │ │ │<!–>│conectabil la mecanismul de │datelor aferente în vederea monitorizării procesului de│ │ │–>│monitorizare a învățării pe tot │formare prin intermediul sistemului informatic │ │ │<!–>│parcursul vieții în România și │(proceduri/ instrumente/ criterii unitare) – elaborat │ │ │–>│care să permită generarea │ │ │ │<!–>│automată, la cererea persoanelor │ │ │ │–>│interesate, a așa-numitului │ │ │ │<!–>│"portofoliu de formare și │ │ │ │–>│dezvoltare profesională" al │ │ │ │<!–>│persoanei care își desfășoară │ │ │ │–>│activitatea profesională în │ │ │ │<!–>│sectorul public │ │ │ │–>├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┤<!–>│Obiectiv specific 2: Până la finalul anului 2020, o corelare a standardizării competențelor cu reformarea sistemelor de recrutare, │–>│promovare și evaluare, un sistem de management al calității în formarea pentru administrație și stimularea participării la diferite forme│<!–>│de învățare pe tot parcursul vieții vor asigura relevanța rezultatelor formării atât pentru comunitate, cât și pentru administrație, │–>│instituții și indivizi. │<!–>│Indicatori de rezultat (indicatori de outcome): │–>│I2.1. Cadru instituțional și de reglementare în vigoare; Țintă: până cel târziu la finalul anului 2019 │<!–>│I2.2. Cel puțin 1.500 de mentori formați, cu competențe testate și validate, membri ai rețelei de mentori gestionate de INA; Țintă: până │–>│cel târziu la finalul anului 2020 │<!–>│I2.3. Cel puțin 1.000 de instituții/autorități sau asocieri de instituții/autorități evaluate ca eligibile pentru a beneficia de │–>│aplicarea mecanismelor cu potențial de stimulare a investițiilor în formare; Țintă: anual, în perioada 2018-2020 │<!–>│I2.4. Clasificarea Ocupațiilor din România, relevantă și pentru domeniul administrației publice; Țintă: până cel târziu la finalul │–>│semestrului I 2019 │<!–>├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┤–>│2.1. Crearea unui cadru formal │Mecanisme destinate constituirii instituțiilor publice │SGG, MDRAPFE, ANFP, MMJS,│Semestrul I. 2018 │<!–>│unic pentru organizarea și │în parteneri ai unităților de învățământ în cadrul │MEN, INA, beneficiarii de│ │–>│desfășurarea de stagii și │cărora se organizează și se desfășoară învățământul │formare (autorități și │ │<!–>│activități de pregătire practică,│dual – dezvoltate │instituții publice), │ │–>│în autorități și instituții │ │furnizorii de formare │ │<!–>│publice, pentru elevi, studenți, │ │(instituțiile de │ │–>│absolvenți și alte categorii │ │învățământ) │ │<!–>│similare de persoane potențial ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│interesate de o carieră în │Contract-cadru pentru parteneriate cu instituțiile de │SGG, MEN, MDRAPFE, INA, │Semestrul II 2018 │<!–>│administrația publică │învățământ superior – elaborat │furnizorii de formare │ │–>│ │ │(instituțiile de │ │<!–>│ │ │învățământ) │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│ │Mecanisme destinate parteneriatelor dintre instituțiile│MDRAPFE, INA │Semestrul II 2018 │–>│ │publice și INA – dezvoltate în vederea asigurării │ │ │<!–>│ │formării inițiale pentru ocuparea diferitelor categorii│ │ │–>│ │de funcții din administrație │ │ │<!–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│ │Rețea de mentori – creată și operaționalizată, cel │INA, beneficiarii de │Începând cu │<!–>│ │puțin 1.500 persoane beneficiari ai formării și │formare (autorități și │semestrul II 2019 │–>│ │evaluării │instituții publice), │ │<!–>│ │Cadru de competențe și standard de pregătire asociat, │furnizorii de formare │ │–>│ │aplicabile mentorilor – elaborat │ │ │<!–>│ │Program de mentorat, în sistem pilot – desfășurat │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│ │Cadru legal – modificat astfel încât experiența │SGG │Semestrul I 2019 │–>│ │profesională dobândită în urma participării la astfel │MDRAPFE, │ │<!–>│ │de activități să fie cuantificată cu titlu de │ANFP │ │–>│ │experiență profesională relevantă (solicitată în cadrul│ │ │<!–>│ │proceselor de recrutare) │ │ │–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│2.2. Crearea unui mecanism de │Analiză privind crearea unui sistem de credite │SGG, MMJS, MEN, MDRAPFE, │Semestrul I 2018 │–>│cuplare a participării la │transferabile specific formării continue a persoanelor │ANFP, alte instituții │ │<!–>│diferite forme de dezvoltare a │care activează în cadrul administrației publice – │relevante │ │–>│competențelor profesionale cu │realizată │ │ │<!–>│dezvoltarea unei cariere în ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│administrație │Sistem de credite transferabile specific formării │SGG, MDRAPFE, ANFP, MMJS,│Semestrul II 2018 │<!–>│ │continue a persoanelor care activează în cadrul │MEN, alte instituții │ │–>│ │administrației publice – creat și implementat │relevante │ │<!–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤–>│ │Obligația de cumulare anuală a unui număr de credite – │ │Semestrul II 2018 │<!–>│ │instituită, prin modificări ale cadrului normativ, în │ │ │–>│ │același timp cu realizarea legăturii acesteia cu │ │ │<!–>│ │evaluarea performanțelor profesionale individuale, │ │ │–>│ │mobilitatea voluntară, mobilitatea obligatorie, │ │ │<!–>│ │exercitarea cu caracter temporar a unor funcții │ │ │–>│ │superioare celei deținute, modificarea fișei postului │ │ │<!–>│ │prin diversificarea activităților sau creșterea │ │ │–>│ │complexității acestora ca urmare a promovării în grad │ │ │<!–>│ │profesional pe funcțiile de execuție │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│ │Sistemul de credite integrat în sistemul informatic │ANFP │Semestrul II 2018 │–>│ │privind formarea │ │ │<!–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│2.3. Extinderea și consolidarea │Măsuri administrative și de reglementare privind │ANFP, MMJS, beneficiarii │Semestrul II 2018 │<!–>│rolului responsabilului de │extinderea rolului responsabilului de formare – │de formare (autorități și│ │–>│formare din cadrul autorităților │adoptate și implementate │instituții publice) │ │<!–>│și instituțiilor publice, ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│concomitent cu generarea │Mecanisme de identificare și selecție a celor mai │ANFP │Semestrul II 2018 │<!–>│capacității persoanelor vizate │potrivite persoane pentru îndeplinirea rolului de │ │ │–>│de a-și exercita noul rol │responsabili de formare – definite │ │ │<!–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│2.4. Integrarea standardelor │Parteneriate cu INA pentru formarea inițială oferită de│CNCISCAP, MDRAPFE, ANFP, │Permanent, începând │<!–>│privind calitatea programelor │mediul academic – încheiate │SGG, ANC, beneficiarii de│cu 2017 │–>│finalizate cu recunoaștere ├───────────────────────────────────────────────────────┤formare (autorități și ├─────────────────────┤<!–>│națională a competențelor │Protocol de colaborare între MDRAPFE și ANC – încheiat │instituții publice) │Semestrul II 2017 │–>│dobândite în sistemul de ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤<!–>│management al calității formării │Reprezentarea MDRAPFE, ANFP, INA în Comitetul Sectorial│ │Permanent, începând │–>│pentru administrație │Administrație și Servicii Publice pentru formarea │ │cu 2017 │<!–>│ │continuă – realizată │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤<!–>│ │Participarea specialiștilor în domeniul administrației │ │Permanent, începând │–>│ │și funcției publice în comisiile de autorizare a căror │ │cu 2017 │<!–>│ │activitate este coordonată de ANC – asigurată │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤<!–>│ │Extinderea aplicării principiilor și sistemelor pentru │ │Permanent, începând │–>│ │asigurarea calității în formarea profesională a │ │cu 2017 │<!–>│ │adulților la programele de formare pentru administrația│ │ │–>│ │publică – realizată (prin cadrul normativ prevăzut la │ │ │<!–>│ │acțiunea 1.1.) │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤<!–>│ │Efectuarea controalelor în comun (cu reprezentanți ANC │ │Permanent, începând │–>│ │și MDRAP) la fața locului a furnizorilor de formare │ │cu 2017 │<!–>│ │pentru verificarea programelor de formare – asigurată │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│ │Rapoarte anuale privind numărul de programe de formare │MDRAPFE, ANC │Permanent, începând │–>│ │pentru administrație autorizate, numărul de controale │ │cu semestrul I 2018 │<!–>│ │efectuate și rezultatele acestora │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│ │Inventarierea funcțiilor din administrație care se │ANFP, MMJS, │Semestrul II 2017 │–>│ │regăsesc încadrate în Clasificarea Ocupațiilor din │ │ │<!–>│ │România – realizată │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│ │Actualizarea Clasificării Ocupațiilor din România ca │ANFP, MMJS, │Semestrul II 2018 │–>│ │urmare a rezultatelor inventarierii corelativ cu │INA │ │<!–>│ │standardele ocupaționale elaborate/modificate – │ │ │–>│ │realizată │ │ │<!–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│2.5. Crearea unor mecanisme de │Analiză privind modalitățile de stimulare a │SGG, ANFP, alte │Semestrul I 2019 │<!–>│stimulare a investițiilor │investițiilor inteligente – realizată │instituții relevante │ │–>│inteligente în formarea și ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│dezvoltarea de competențe, la │Mecanisme de stimulare a investițiilor inteligente în │SGG, ANFP, MFP, alte │Semestrul II 2019 │–>│nivel de sistem, instituții și │formarea și dezvoltarea de competențe – create, pe │instituții relevante │ │<!–>│indivizi │baza rezultatelor analizei │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│ │Mecanisme de stimulare implementate – Cel puțin 1.000 │beneficiarii de formare │Semestrul II 2020 │–>│ │de instituții/autorități sau asocieri de instituții/ │(autorități și instituții│ │<!–>│ │autorități beneficiare ale mecanismelor │publice) FE │ │–>├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┤<!–>│Obiectiv specific 3: Până la finalul anului 2020, sistemul de management al formării pentru administrația publică va asigura: │–>│(1) dezvoltarea unui "portofoliu educațional" pentru fiecare persoană care își desfășoară activitatea în administrație (pe baza căruia va│<!–>│putea dovedi deținerea competențelor generale și specifice corespunzătoare funcției ocupate); (2) instrumente inovative care să sprijine │–>│activitățile de formare (între care o Rețea Națională de Expertiză pentru Administrație și o bibliotecă virtuală); (3) formarea pentru │<!–>│grupurile-țintă strategice și pentru domeniile de interes strategic, luând în considerare prioritățile individuale, locale, │–>│instituționale și naționale. │<!–>│Indicatori de rezultat (indicatori de outcome): │–>│I3.1. "Portofoliu de formare și dezvoltare profesională" cu competențe relevante, pentru fiecare persoană care își desfășoară activitatea│<!–>│în administrația publică; Țintă: începând cu 2019 │–>│I3.2. Cel puțin 5.000 de formatori și persoane-resursă implicate în formarea pentru administrație, membri ai Rețelei Naționale de │<!–>│Expertiză pentru Administrație; Țintă: până cel târziu la finalul anului 2020 │–>│I3.3. Cel puțin 300.000 de persoane formate anual prin sistemul de formare pentru administrația publică; Țintă: 2020 │<!–>│I3.4. Acces public la cel puțin 5.000 de lucrări științifice actuale, pe teme specifice sectorului administrație și servicii publice. │–>│Țintă: 2020 │<!–>├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┤–>│3.1. Introducerea și dezvoltarea │Portofoliu de formare și dezvoltare profesională │ANFP, autorități și │Semestrul I 2019 │<!–>│sistemului privind "portofoliul │disponibil pentru toate persoanele din administrație │instituții publice │ │–>│de formare și dezvoltare │ │ │ │<!–>│profesională" pentru persoanele │ │ │ │–>│din administrație │ │ │ │<!–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│3.2. Organizarea și desfășurarea │Rețeaua Națională de Expertiză pentru Administrație – │INA │Semestrul II 2018 │<!–>│de programe de formare pe │formată și operațională, disponibilă public pe pagina │ │ │–>│domeniile de activitate │web a INA │ │ │<!–>│considerate prioritare pentru │ │ │ │–>│orizontul de timp 2014-2020 │ │ │ │<!–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│ │Cel puțin 5.000 de formatori și persoane-resursă │ │Semestrul II 2020 │<!–>│ │implicate în Rețeaua Națională de Expertiză pentru │ │ │–>│ │Administrație │ │ │<!–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤–>│ │Parteneriate cu școlile sau institutele de formare de │ │Permanent, începând │<!–>│ │drept public din subordinea sau coordonarea fiecărui │ │cu semestrul II 2017 │–>│ │minister de linie, cu universități acreditate și alți │ │ │<!–>│ │furnizori de formare cu prestigiu național și │ │ │–>│ │internațional – încheiate │ │ │<!–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤–>│ │Programe de formare pe domeniile de activitate │ │Permanent, începând │<!–>│ │considerate prioritare pentru orizontul de timp 2014- │ │cu semestrul II 2017 │–>│ │2020 și care îndeplinesc cele 4 criterii detaliate în │ │ │<!–>│ │strategie: aplicabilitate, finalitate demonstrată și │ │ │–>│ │demonstrabilă în ceea ce privește competențele, │ │ │<!–>│ │centrare pe nevoile și capacitatea individului, │ │ │–>│ │sustenabilitate – desfășurate │ │ │<!–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│3.3. Organizarea și desfășurarea │Cel puțin un program de formare specializată pentru │INA, MDRAPFE │Permanent, începând │<!–>│de programe de formare │ocuparea unei funcții publice corespunzătoare │ │cu semestrul II 2017 │–>│specializată pentru înalții │categoriei înalților funcționari publici pe an – │ │ │<!–>│funcționari publici │desfășurat │ │ │–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│3.4 Organizarea și desfășurarea │Cel puțin un program de leadership pe an pentru fiecare│INA │Periodic, începând cu│–>│de programe de leadership pentru │categorie vizată – organizat │ │semestrul II 2017 │<!–>│factorii decizionali – demnitari │ │ │ │–>│și aleși locali – și conducerea │ │ │ │<!–>│executivă a autorităților, │ │ │ │–>│instituțiilor și serviciilor │ │ │ │<!–>│publice │ │ │ │–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│3.5. Organizarea și desfășurarea │Cel puțin un program de formare specializată pe an – │MDRAPFE, ANFP, INA │Periodic, începând cu│–>│de programe de formare │organizat │ │semestrul I 2018 │<!–>│specializată pentru persoanele cu│ │ │ │–>│potențial, din sistem sau din │ │ │ │<!–>│afara sistemului, pe modelele │ │ │ │–>│deja consacrate │ │ │ │<!–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│3.6. Organizarea și desfășurarea │Cel puțin un program de formare pe an pentru │ANFP, INA │Periodic, începând cu│<!–>│de programe de formare pentru │consilierii de etică – organizat │ │semestrul I 2018 │–>│asigurarea integrității în │ │ │Conform SNA și │<!–>│funcția publică, în general, și │Formare pentru asigurarea integrității │Conform SNA și strategie │strategie funcția │–>│pentru consilierii de etică, ca │ │funcția publică │publică │<!–>│programe de formare distincte │ │ │ │–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│3.7. Organizarea și desfășurarea │Cel puțin un program anual pentru potențialii candidați│ANFP, INA, SGG, MJ, │Permanent, începând │–>│de programe de formare și alte │la concursurile pentru ocuparea de funcții publice – │MDRAPFE, beneficiari de │cu semestrul I 2018 │<!–>│categorii de activități de │organizat │formare, alte instituții │ │–>│învățare, prioritate având în │Instruiri specifice orientate spre "acomodarea" │relevante │ │<!–>│perioada imediat următoare: … │persoanelor nou-intrate în sistem – organizate │ │ │–>│ │Cel puțin un program de formare anual pentru staff-ul │ │ │<!–>│ │tehnic al Parlamentului, implicat în fundamentarea │ │ │–>│ │inițiativelor legislative – organizat │ │ │<!–>│ │Formări anuale pentru introducerea, în sistem pilot, │ │ │–>│ │a abordării de politici publice în procesul │ │ │<!–>│ │decizional de la nivelul administrației publice locale │ │ │–>│ │- organizate │ │ │<!–>│ │Cel puțin un program de formare anual pentru membrii │ │ │–>│ │aparatelor tehnice din cadrul structurilor asociative │ │ │<!–>│ │- organizat │ │ │–>│ │Formare anuală pentru etică și integritate, ca parte │ │ │<!–>│ │componentă a implementării strategiilor naționale – │ │ │–>│ │organizată │ │ │<!–>│ │Cel puțin un program de formare anual pentru │ │ │–>│ │responsabilii de resurse umane din instituții │ │ │<!–>│ │Formarea personalului direct responsabil de │ │ │–>│ │implementarea măsurilor ce implică modificări ample, │ │ │<!–>│ │de fond, ale cadrului normativ, instituțional și │ │ │–>│ │procedural actual, pe baza unui plan de formare – │ │ │<!–>│ │organizată │ │ │–>│ │Formarea personalului direct responsabil de │ │ │<!–>│ │activitățile asociate exercitării de către România a │ │ │–>│ │președinției Consiliului Uniunii Europene, pe baza │ │ │<!–>│ │unui plan de formare – organizată │ │ │–>│ │Cel puțin un program de formare a personalului de la │ │ │<!–>│ │cabinetele demnitarilor pe an – organizat │ │ │–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│3.8. Sprijinirea învățării │Atribuții INA privind organizarea, coordonarea și/sau │MDRAPFE, ANFP, SGG, INA, │August 2016 │–>│inteligente prin dezvoltarea de │participarea la activități de cercetare-inovare în │alte instituții relevante│ │<!–>│activități de cercetare și │domeniul administrației publice – incluse în actul │ │ │–>│inovare în domeniul │normativ privind înființarea INA │ │ │<!–>│administrației publice ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤–>│ │Parteneriate de tip public-privat pentru crearea și │ │Începând cu semestrul│<!–>│ │operaționalizarea de centre de competență, │ │I 2018 │–>│ │infrastructură de transfer și incubatoare de inovare │ │ │<!–>│ │pentru administrație și servicii publice – realizate │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤<!–>│ │Analiză cu privire la posibile măsuri pentru stimularea│ │Începând cu semestrul│–>│ │cererii autorităților, instituțiilor și altor categorii│ │I 2020 │<!–>│ │de entități publice pentru inovarea de procese și │ │ │–>│ │produse asociate exercitării atribuțiilor proprii, │ │ │<!–>│ │precum și pentru soluții inovatoare interdisciplinare │ │ │–>│ │- realizată │ │ │<!–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤–>│ │Măsuri pentru stimularea cererii autorităților, │ │Începând cu semestrul│<!–>│ │instituțiilor și altor categorii de entități publice │ │II 2020 │–>│ │pentru inovarea de procese și produse asociate │ │ │<!–>│ │exercitării atribuțiilor proprii, precum și pentru │ │ │–>│ │soluții inovatoare interdisciplinare – implementate │ │ │<!–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤–>│ │Participarea activă a României în cadrul rețelelor, │ │Începând cu 2017 │<!–>│ │parteneriatelor și/sau inițiativelor europene și │ │ │–>│ │internaționale de cercetare, dezvoltare și inovare în/ │ │ │<!–>│ │pentru administrația publică – asigurată; informațiile │ │ │–>│ │privind participarea – publicate pe paginile de │ │ │<!–>│ │internet ale instituțiilor responsabile │ │ │–>│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤<!–>│ │Accesul la literatura științifică internațională, la │ │2017-2020 │–>│ │studii și cercetări aplicate în domeniul administrației│ │ │<!–>│ │publice și subdomeniile conexe, precum și la resurse │ │ │–>│ │pentru valorificarea și susținerea specializării │ │ │<!–>│ │inteligente – asigurat; cel puțin 5.000 de lucrări │ │ │–>│ │științifice actuale, pe teme specifice sectorului │ │ │<!–>│ │administrație și servicii publice disponibile în format│ │ │–>│ │electronic (de exemplu, într-o platformă de tip │ │ │<!–>│ │bibliotecă virtuală) │ │ │–>├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┤<!–>│Obiectiv specific 4: Până la finalul anului 2020, pentru fiecare măsură nou-implementată vor exista acțiuni de informare și │–>│conștientizare, comunicare, branding/rebranding și marketing adaptate publicului-țintă astfel încât mesajul unitar transmis și │<!–>│recepționat să fie acela că "pentru administrația publică, profesionalismul contează". │–>│Indicatori de rezultat (indicatori de outcome): │<!–>│I4.1. Percepția publică referitoare la profesionalismul personalului din administrația publică; Țintă: o îmbunătățire a acesteia │–>│reflectată în scăderea anuală a cel puțin trei indici de tipul "motivul pentru care administrația nu merge bine", "motivul pentru care │<!–>│calitatea serviciilor publice nu corespunde așteptărilor", "motivul pentru care încă există corupție" etc. │–>│I4.2. Pentru programele de formare inițială organizate și desfășurate în aplicarea prezentei strategii, creșterea succesivă a numărului │<!–>│de candidați pe loc astfel încât la finalul perioadei de implementare numărul de candidați pe loc să fie de minimum 10 │–>│I4.3. Rețeaua Națională a Furnizorilor de Formare pentru Administrația Publică – creată, funcțională și cu o strategie multianuală │<!–>│definită pentru următorii 5 ani │–>├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┤<!–>│4.1. Organizarea și desfășurarea │Dezbateri periodice – desfășurate (cu o frecvență cel │MDRAPFE, ANFP,SGG, INA, │Permanent, începând │–>│de dezbateri periodice cu părțile│puțin anuală) │alte instituții și │cu semestrul I 2017 │<!–>│interesate relevante │Rapoarte anuale comparative cu privire la percepția │autorități relevante │ │–>│ │publică referitoare la profesionalismul personalului │ │ │<!–>│ │din administrația publică și măsuri propuse pentru │ │ │–>│ │îmbunătățirea situației │ │ │<!–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│4.2. Organizarea și desfășurarea │Evenimente anuale de informare și formare a │ANFP, SGG, INA │Permanent, începând │<!–>│anuală de evenimente de tipul │personalului direct responsabil cu aplicarea │ │cu semestrul I 2017 │–>│Forumul administrației │reglementărilor – organizate │ │ │<!–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│4.3. Stabilirea unei identități │Identitate vizuală și brand INA – elaborate │MDRAPFE, INA │Semestrul II 2018 │<!–>│vizuale și a unui brand propriu │Plan de promovare a programelor și activității │ │ │–>│pentru nou-înființatul INA și │instituției, la nivel național, european și │ │ │<!–>│promovarea programelor și │internațional – elaborat și implementat │ │ │–>│activității instituției │Plan de promovare pentru programele de formare "de │ │ │<!–>│ │elită" ale INA (de exemplu, programul de formare │ │ │–>│ │inițială pentru înalți funcționari publici) – elaborat │ │ │<!–>│ │și implementat │ │ │–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│4.4. Facilitarea creării unei │Rețea Națională a Furnizorilor de Formare pentru │INA │Semestrul II 2018 │–>│rețele naționale a furnizorilor │Administrația Publică – creată și operațională │ │ │<!–>│de formare pentru administrația ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│publică │Strategia multianuală a rețelei – elaborată și adoptată│Membrii rețelei │Semestrul I 2019 │<!–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤–>│4.5. Introducerea în cadrul │Pilon dedicat promovării și premierii investițiilor │ANFP, SGG, INA, alte │Semestrul I 2018 │<!–>│Competițiilor anuale privind │inteligente în dezvoltarea resurselor umane – inclus în│instituții relevante │ │–>│calitatea și inovarea în │Competiția celor mai bune practici din administrația │ │ │<!–>│administrație, organizate de ANFP│publică din România │ │ │–>│a unui pilon special dedicat │ │ │ │<!–>│promovării și premierii │ │ │ │–>│investițiilor inteligente în │ │ │ │<!–>│dezvoltarea resurselor umane │ │ │ │–>├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤<!–>│4.6. Susținerea cu personal │Participare activă la cel puțin 2 inițiative │CNCISCAP, ANFP, SGG, INA,│Semestrul I 2018 │–>│specializat și participare activă│educaționale pe an – realizată │alte instituții relevante│ │<!–>│a inițiativelor Ministerului │ │ │ │–>│Educației, unităților de │ │ │ │<!–>│învățământ preuniversitar, │ │ │ │–>│instituțiilor de învățământ │ │ │ │<!–>│superior, asociațiilor elevilor │ │ │ │–>│și studenților și altor categorii│ │ │ │<!–>│de entități interesate similare, │ │ │ │–>│care vizează abordarea în cadrul │ │ │ │<!–>│proceselor educaționale pentru │ │ │ │–>│copii și tineri a unor aspecte │ │ │ │<!–>│specifice privind administrația │ │ │ │–>└─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┘<!–>–><!–>–>
<!–>
–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters