HOTĂRÂRE nr. 466 din 17 mai 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 443 din 22 mai 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 42
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 108
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 191 19/10/1998
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 92 24/07/1996 ART. 11
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 92 24/07/1996 ANEXA 1
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 92 24/07/1996 ANEXA 2
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 92 24/07/1996
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare,<!–>Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.–> +
Articolul 1Se aprobă Nota de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Dezvoltarea sistemelor de securitate pentru protecția spectrului guvernamental“ din cadrul componentei 7 „Transformare digitală“ din Planul național de redresare și reziliență, prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
+
Articolul 2Se aprobă Nota de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Creșterea rezilienței și a securității cibernetice a serviciilor de infrastructură ale furnizorilor de servicii de internet pentru autoritățile publice din România“ din cadrul componentei 7 „Transformare digitală“ din Planul național de redresare și reziliență, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
+
Articolul 3Finanțarea proiectului de investiții prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul național de redresare și reziliență, și de la bugetul de stat, prin bugetele Serviciului de Telecomunicații Speciale și Serviciului de Protecție și Pază, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
+
Articolul 4Finanțarea proiectului de investiții prevăzut la art. 2 se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul național de redresare și reziliență, și de la bugetul de stat, prin bugetul Serviciului de Telecomunicații Speciale, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
+
Articolul 5Serviciul de Telecomunicații Speciale răspunde pentru modul de utilizare a sumelor prevăzute în anexa nr. 1 și anexa nr. 2, iar Serviciul de Protecție și Pază răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute în anexa nr. 1, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.<!–>

PRIM-MINISTRU–>
NICOLAE-IONEL CIUCĂ<!–>
Contrasemnează:–>
p. Ministrul investițiilor și proiectelor europene,<!–>
Adrian Răulea,–>
secretar de stat <!–>
p. Ministrul cercetării, inovării și digitalizării,–>
Constantin Saragea,<!–>
secretar general–>
Directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale,<!–>
Ionel-Sorin Bălan –>
Directorul Serviciului de Protecție și Pază,<!–>
Lucian-Silvan Pahonțu–>
Ministrul finanțelor,<!–>
Adrian Câciu–>
București, 17 mai 2023.<!–>Nr. 466.–> +
Anexa nr. 1<!–>
NOTĂ DE FUNDAMENTARE–>
privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente <!–>
proiectului de investiții „Dezvoltarea sistemelor de securitate pentru protecția –>
spectrului guvernamental“ din cadrul componentei 7 „Transformare digitală“ <!–>
din Planul național de redresare și reziliență–><!–>
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) este organul central de specialitate, cu personalitate juridică, ce organizează, conduce, desfășoară, controlează și coordonează activitățile în domeniul telecomunicațiilor speciale pentru autoritățile publice din România și pentru alți utilizatori prevăzuți în anexa nr. 1 la Legea nr. 92/1996 privind organizarea și funcționarea Serviciului de Telecomunicații Speciale, cu modificările și completările ulterioare.–>Potrivit art. 11 lit. d) din actul normativ menționat anterior, STS execută controlul tehnic al rețelelor de telecomunicații din administrarea sa și asigură confidențialitatea telecomunicațiilor speciale, iar conform anexei nr. 2 la același act normativ, STS administrează rețeaua de monitorizare a spectrului de frecvențe pentru asigurarea protecției rețelelor de radiocomunicații speciale, precum și a celor din administrarea celorlalte instituții din domeniul apărării, siguranței naționale și ordinii publice.<!–>În contextul actual, pentru asigurarea nevoilor crescânde de comunicații de bandă largă (trafic de voce, date, video) pentru toate instituțiile și autoritățile publice, este necesară adoptarea de măsuri reformatoare care să conducă la asigurarea de comunicații de bandă largă în regim de mobilitate pentru toate aceste instituții și autorități, inclusiv prin asigurarea unor comunicații sigure, prioritare, de înaltă disponibilitate (fiabile).–>Ținând cont de necesitatea asigurării continuității comunicațiilor destinate autorităților publice centrale și locale din România și având în vedere evoluția mediului de securitate generată de evoluția tehnologică, ce impactează în mod considerabil asigurarea continuității bunei guvernări, STS trebuie să mențină un grad ridicat de disponibilitate, reziliență și securitate a serviciilor de comunicații și tehnologia informației în vederea furnizării și digitalizării continue a statului român.<!–>STS asigură, prin intermediul sistemelor informatice și rețelelor de comunicații, accesul cetățenilor la serviciile publice de tip e-guvernare puse la dispoziție de autoritățile publice din România. Aceste aspecte sunt necesar a fi corelate cu modernizarea mecanismelor de securitate a comunicațiilor și asigurarea unei disponibilități ridicate a serviciilor furnizate.–>Actualul sistem de monitorizare și goniometrie administrat de STS prezintă o avansată uzură fizică și morală, nemaiavând capacitatea de a face față cerințelor tehnologiei actuale, și nici nu mai există posibilitatea de a fi modernizat, sistemul fiind în integralitatea lui End-of-Life și End-of-Support.<!–>Serviciul de Protecție și Pază (SPP) este organul de stat cu atribuții în domeniul siguranței naționale, specializat în asigurarea protecției demnitarilor români, a demnitarilor străini pe timpul șederii lor în România, a familiilor acestora, în limitele competențelor legale, precum și în asigurarea pazei sediilor de lucru și a reședințelor acestora, potrivit hotărârilor Consiliului Suprem de Apărare a Țării.–>În conformitate cu prevederile Legii nr. 191/1998 privind organizarea și funcționarea Serviciului de Protecție și Pază, cu modificările și completările ulterioare, pentru îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin, SPP colaborează cu Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul Român de Informații, Serviciul de Informații Externe, Serviciul de Telecomunicații Speciale, cu celelalte ministere și organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale. Instituțiile menționate sunt obligate să acorde SPP, în limita competențelor legale, sprijinul necesar îndeplinirii atribuțiilor prevăzute de lege.<!–>Totodată, potrivit dispozițiilor aceluiași act normativ, pentru îndeplinirea atribuțiilor legale și exercitarea actului de conducere a tuturor forțelor participante, la nivelul SPP sunt necesare asigurarea schimburilor de date și cooperarea cu entități din țară și străinătate, aspect ce conduce la necesitatea implementării unui sistem de comunicații sigure, cu un grad ridicat de disponibilitate (fiabilitate).–>SPP acționează pe baza unui concept integrat de securitate, în scopul prevenirii, identificării timpurii și contracarării potențialelor amenințări la viața, integritatea fizică, libertatea de acțiune și sănătatea persoanelor a căror protecție o asigură, precum și pentru realizarea pazei și apărării sediilor de lucru și reședințelor acestora. Într-o societate marcată de expansiunea rapidă a tehnologiilor digitale, ținând cont de situația geopolitică și de materializarea unor elemente specifice războiului asimetric, de contextul pandemiei de COVID-19, este esențială tranziția către implementarea unor sisteme tehnice moderne, bazate pe tehnologii de perspectivă, în toate zonele funcționale ale instituției, acestea având un impact major asupra desfășurării misiunilor specifice. Misiunile SPP sunt caracterizate de un înalt grad de dinamism, se desfășoară în diverse locații din țară și din străinătate, necesitând totodată un concept integrat de asigurare a măsurilor de protecție. Astfel, pe lângă măsurile clasice și binecunoscute de protecție fizică a persoanelor și bunurilor, conceptul integrat cuprinde și măsuri de protecție a comunicațiilor, protecție medicală și CBRNe, transport, securitate cibernetică, securitatea traseelor de deplasare, măsuri de analiză a informațiilor, intervenție etc.<!–>În vederea îndeplinirii atribuțiilor sale legale vizând protecția fizică a demnitarilor, a sediilor de lucru și reședințelor acestora, este necesară utilizarea unor sisteme de protecție a comunicațiilor unitare și adaptate la noile tehnologii. Acestea vor trebui să funcționeze atât în benzile de frecvențe radio în care STS asigură protecția comunicațiilor, cât și în benzile de frecvențe radio în care SPP are atribuții legale să asigure acest tip de servicii.–>Pentru aceste benzi de frecvențe radio, SPP va asigura, ulterior implementării prezentului proiect, atât identificarea, monitorizarea și neutralizarea amenințărilor de tip UAV, cât și identificarea și blocarea amenințărilor din spectrul de frecvențe wireless (IED) în care funcționează acest tip de echipamente.<!–>În vederea asigurării unui răspuns prompt și eficient la criza generată de COVID-19, STS a sprijinit autoritățile publice din România prin asigurarea infrastructurii IT C necesare pentru asigurarea consolidării răspunsului la această criză și a bunei desfășurări a activităților de conducere.–>De asemenea, SPP participă alături de STS la asigurarea disponibilității și securității comunicațiilor necesare activităților de conducere de la nivelul autorităților publice.<!–>Proiectul de investiții „Dezvoltarea sistemelor de securitate pentru protecția spectrului guvernamental“ contribuie în mod esențial la securizarea comunicațiilor wireless de la nivelul instituțiilor și autorităților publice centrale și locale, prin asigurarea securității infrastructurii pe suport radio și a celorlalte infrastructuri ale STS, precum și la securizarea comunicațiilor destinate demnitarilor și obiectivelor cărora SPP le asigură protecția fizică.–>Astfel, prin implementarea investiției se va susține transformarea digitală a serviciilor publice în servicii de calitate, sigure și rapide, în interesul cetățenilor, cu scopul de a crește satisfacția beneficiarilor de servicii publice și de a eficientiza resursele utilizate în procesele derulate de stat.<!–>Totodată, având în vedere că în acest moment nu există această infrastructură de asigurare a securității comunicațiilor de bandă largă la nivelul autorităților statului, destinată protejării soluțiilor de comunicații radio de bandă largă care să permită asigurarea disponibilității spectrului de radiofrecvențe, utilizat pentru transferul de date, transmiterea în timp real a imaginilor sau accesarea bazelor de date/utilizarea de servicii de date mobile de mare viteză, în scopul facilitării interacțiunii autorităților statului cu cetățeanul, este necesară realizarea unor sisteme de securitate pentru protecția comunicațiilor, pentru protejarea comunicațiilor radio, în vederea furnizării de servicii moderne de comunicații de bandă largă, inclusiv de tip MissionCritical în standard 3GPP, cum ar fi: Push-To-Video, Push-To-Data, Push-To-Talk.–>Implementarea investiției reprezintă o reformare foarte importantă a sistemelor de protecție a comunicațiilor radio destinate autorităților publice, prin introducerea, cu titlu de noutate, a soluțiilor tehnologice noi, prin intermediul cărora se va putea proteja transmiterea de imagini statice și dinamice și volume ridicate de date, aspecte ce nu sunt posibile în acest moment. Practic, forțele de intervenție vor beneficia de facilități tehnice suplimentare ce vor avea un impact major privind modalitatea de interacționare a autorităților publice cu cetățeanul.<!–>Un alt avantaj important al asigurării protecției rețelelor este reprezentat de implementarea soluțiilor de securitate în conformitate cu standardele comerciale 3GPP, cu aplicarea facilităților specifice de tip MissionCritical.–>De asemenea, merită menționat faptul că, în contextul în care la nivel european și internațional există o permanentă preocupare pentru implementarea de servicii de comunicații critice de bandă largă destinate autorităților publice ale statului, este necesară asigurarea de soluții de securizare corespunzătoare.<!–>Obiectivul general al investiției îl constituie creșterea nivelului de protecție și a gradului de disponibilitate al serviciilor de comunicații furnizate autorităților publice care oferă servicii digitale cetățenilor.–>Acest obiectiv va fi îndeplinit prin următoarele obiective specifice:1.<!–>implementarea unor mecanisme de prevenție a vulnerabilităților wireless în sistemele de comunicații;2.–>dezvoltarea unor soluții de detecție a vulnerabilităților wireless în sistemele de comunicații;3.<!–>crearea unui sistem unitar de management al vulnerabilităților wireless în sistemele de comunicații.Prin implementarea investiției se vor obține următoarele beneficii:implementarea de metode, tehnici și procedee de control și gestionare a riscurilor și amenințărilor la adresa securității rețelelor de comunicații;creșterea rezilienței infrastructurilor de comunicații wireless prin realizarea protecției spectrului de radiofrecvențe în concordanță cu noile tehnologii 5G, IoT, care stau la baza implementării de proiecte de tip Smart City și Smart Village;automatizarea proceselor de colectare, interpretare și decizie, aferente activităților de goniometrie și monitorizare a spectrului de radiofrecvențe;implementarea de măsuri active în vederea creșterii disponibilității serviciilor wireless, prin identificarea factorilor perturbatori și a interferențelor prejudiciabile ale spectrului de radiofrecvențe;eficientizarea intervenției pentru neutralizarea factorilor perturbatori și a interferențelor prejudiciabile ale spectrului de radiofrecvențe;creșterea capacității de analiză și prelucrare a datelor colectate pentru îmbunătățirea disponibilității serviciilor wireless;îmbunătățirea indicatorilor de conectivitate și acces la serviciile publice digitale;creșterea capacității de protecție fizică a demnitarilor și obiectivelor prin identificarea, monitorizarea și neutralizarea amenințărilor de tip UAV și prin identificarea și blocarea amenințărilor din spectrul de frecvențe wireless (IED) în care funcționează acest tip de echipamente.–>Caracteristicile principale ale proiectului de investițiiTitulari:Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS)Serviciul de Protecție și Pază (SPP)<!–>Beneficiari:Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS)Serviciul de Protecție și Pază (SPP)–>Amplasamente investiție STS:amplasament principal: Splaiul Independenței nr. 323A, sectorul 6, București;amplasamente secundare: sediile locale ale instituției situate în municipiile reședință de județ și alte puncte de prezență ale infrastructurii de comunicații administrate de STS.<!–>Amplasamente investiție SPP:amplasament principal: Bd. Geniului nr. 42B, sectorul 6, București;amplasamente secundare: obiective permanente și temporare din responsabilitatea SPP.–><!–>

-mii lei–>
Valoarea totală a investiției <!–>(în prețuri valabile în luna august 2022, 1 euro = 4,9342 lei)–> STS<!–> SPP–> Total<!–>
155.587–> 70.650<!–> 226.237–>
Eșalonarea cheltuielilor de investiții<!–>
– anul I–> 50.000<!–> 10.000–> 60.000<!–>
– anul II–> 40.000<!–> 55.000–> 95.000<!–>
– anul III–> 35.000<!–> 5.650–> 40.650<!–>
– anul IV–> 30.587<!–> 30.587–>

<!–>–>Indicatori prestabiliți:

Nr. crt. Denumire indicator Valoare de referință Anul de referință*) Valoare-țintă
1. Amplasament de recepție operațional la nivel național 0 2022 65

<!–>*) Anul semnării contractului de finanțare.–><!–>Durata de execuție a proiectului de investiții: 42 de luni–>Finanțarea investițieiFinanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul național de redresare și reziliență, și de la bugetul de stat, prin bugetele Serviciului de Telecomunicații Speciale și Serviciului de Protecție și Pază, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.<!–>–><!–>–> +
Anexa nr. 2<!–>
NOTĂ DE FUNDAMENTARE–>
privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente <!–>
proiectului de investiții „Creșterea rezilienței și a securității cibernetice a serviciilor –>
de infrastructură ale furnizorilor de servicii de internet pentru autoritățile publice <!–>
din România“ din cadrul componentei 7 „Transformare digitală“ din Planul național de redresare și reziliență–><!–>
Raportul de țară 2020 a arătat că birocrația și capacitatea insuficientă de a furniza servicii de calitate, inclusiv servicii digitale, au un impact negativ asupra cetățenilor și a întreprinderilor. Potrivit DESI2021, România se clasează pe ultimul loc în rândul statelor membre în ceea ce privește utilizarea serviciilor publice digitale.–>Fragmentarea accentuată a competențelor și a resurselor continuă să se reflecte negativ asupra furnizării serviciilor publice, dar, în pofida acestui lucru, există o marjă considerabilă de îmbunătățire a acestora.<!–>Interoperabilitatea dintre serviciile administrației publice centrale este, în general, scăzută, întrucât fiecare instituție publică de la nivel central nu dispune sau și-a dezvoltat propriile servicii publice digitale.–>Sistemele digitale implementate la nivelul administrației publice centrale sunt, în cele mai multe cazuri, învechite și disfuncționale. Sistemele informatice ale instituțiilor publice sunt adesea găzduite în camere tehnice ale instituțiilor proprietare, utilizarea resurselor fiind ineficientă, iar comunicația între sisteme în vederea interoperabilității fie este inexistentă, fie este una neperformantă și greu de securizat.<!–>În contextul generat de pandemia de COVID-19 au fost accentuate și mai mult deficiențele serviciilor publice din educație, sănătate și justiție, respectiv rigiditatea acestora și lipsa de adaptare la cerințele actuale în materie de digitalizare a serviciilor oferite.–>Ineficiența sau lipsa serviciilor de tip e-guvernare a pus la încercare instituțiile statului în perioada pandemiei de COVID-19, demonstrând că este nevoie de mai multă coerență pentru a asigura funcționarea optimă a aparatului administrativ în situații de criză prin măsuri de transformare digitală care să asigure permanența serviciilor și care să garanteze siguranța cetățenilor și a mediului de afaceri.<!–>Planul național de redresare și reziliență (PNRR) propune o viziune strategică: transformarea digitală a serviciilor publice în servicii de calitate, sigure și rapide, în interesul cetățenilor și al mediului de afaceri, cu scopul de a crește satisfacția beneficiarilor de servicii publice și de a eficientiza resursele utilizate în procesele derulate de stat.–>Potrivit atribuțiilor stabilite prin Legea nr. 92/1996 privind organizarea și funcționarea Serviciului de Telecomunicații Speciale, cu modificările și completările ulterioare, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) administrează rețele, infrastructuri, sisteme, servicii și aplicații în diferite tehnologii informatice și de comunicații, cu soluții de securitate asociate, și oferă servicii de încredere calificate.<!–>STS administrează o infrastructură integrată multiservicii, la nivel național, în scopul furnizării de servicii de telecomunicații speciale și tehnologia informației, cu grad ridicat de reziliență, pentru autoritățile publice din România. STS este responsabil și garantează parametrii tehnici de performanță, în vederea asigurării funcționării, continuității și securității serviciilor TIC.–>În cadrul infrastructurilor și rețelelor permanente, temporare și mobile sunt furnizate servicii integrate de comunicații și tehnologia informației de tip voce-date-video și de securitate asociate acestora.<!–>Totodată, STS operează o infrastructură internet de tip ISP (Internet Service Provider) pentru nevoile autorităților publice din România, respectiv Parlamentul României, Administrația Prezidențială, Guvernul României, autoritatea judecătorească, administrația publică centrală și locală și/sau unitățile aflate în subordine, Curtea de Conturi, Curtea Constituțională, organele de conducere din cadrul organismelor guvernamentale.–>STS asigură facilități securizate de găzduire și distribuție de servicii de tip DNS, web, acces internet, precum și găzduire și suport pentru aplicații de e-guvernare, găzduire și hosting site-uri web, găzduire conturi de e-mail. Facilitățile de găzduire și distribuție de servicii de tip ISP sunt amplasate în centrul de date din București.<!–>Serviciile de tip ISP sunt gestionate pe platforme tehnice fizice și/sau virtuale, în arhitecturi redundante, resursele tehnice alocate fiind gestionate de către personalul propriu calificat. Distribuția serviciilor se realizează în mod rezilient și pentru toate serviciile furnizate se asigură măsuri proactive și reactive de securitate cibernetică prin structurile de tip CERT sau SOC ale STS.–>Având în vedere faptul că aplicațiile actuale de e-guvernare devin din ce în ce mai complexe, necesitând mai multe resurse de procesare și prelucrare, precum și accesul simultan al mai multor utilizatori la aplicațiile de e-guvernare, este necesară modernizarea infrastructurii de servicii de tip ISP care să aibă impact pozitiv asupra dezvoltării capacității digitale a statului român în vederea asigurării unui acces facil, sigur și rapid pentru cetățeni și mediul de afaceri la servicii de tip e-guvernare.<!–>Orice reformă de digitalizare a serviciilor publice digitale la nivel central implică existența unei infrastructuri moderne de tip ISP.–>Astfel, STS asigură, prin intermediul sistemelor informatice și al rețelelor de comunicații pe care le administrează, accesul cetățenilor la serviciile publice de tip e-guvernare puse la dispoziție de autoritățile publice din România.<!–>Având în vedere evoluția tehnologică, sunt necesare creșterea numărului de puncte de acces la servicii de tip ISP, creșterea capacității de prelucrare, transfer, stocare a datelor, corelat cu modernizarea mecanismelor de securitate și asigurarea unei disponibilități ridicate a serviciilor furnizate.–>Pe de altă parte, dată fiind creșterea numărului de solicitări de servicii de tip ISP ca urmare a pandemiei de COVID-19, precum și necesitatea de digitalizare a autorităților publice din România pentru care STS asigură servicii de tip ISP, sunt necesare extinderea, modernizarea și securizarea infrastructurii existente prin creșterea capacității serviciilor de procesare, stocare, prelucrare și monitorizare, mărirea capacității de distribuție prin asigurarea unor legături de comunicații de mare capacitate, introducerea unor mecanisme noi de securitate bazate pe noi tehnologii, precum creșterea capacității de protecție cibernetică prin implementarea unor capabilități superioare de protecție împotriva amenințărilor provenite din spațiul cibernetic.<!–>Obiectivul general al investiției constă în creșterea rezilienței și securității cibernetice a infrastructurii de servicii de tip ISP asigurate pentru autoritățile publice din România, prin îmbunătățirea accesului și creșterea capacității de furnizare a unor servicii publice digitale eficiente, implementarea capacităților digitale și asigurarea rezilienței cibernetice.–>Obiectivul general al investiției va fi îndeplinit prin următoarele obiective specifice:1.<!–>modernizarea și extinderea rețelei de acces internet de tip gigabit pentru administrația publică și pentru serviciile publice asigurate;2.–>modernizarea capabilităților de securitate cibernetică pentru serviciile asigurate de către STS;3.<!–>securizarea serviciilor de tip ISP (DNS, web, e-mail, hosting) furnizate autorităților publice;4.–>creșterea calității serviciilor oferite de administrația publică prin asigurarea unor servicii de calitate, disponibilitate și securitate ridicată.<!–>Modernizarea și securizarea serviciilor ISP ale STS, prin creșterea capacităților de furnizare de servicii de tip internet și servicii asociate internetului, va contribui la diversificarea și funcționarea continuă a serviciilor publice digitale puse la dispoziția cetățenilor de către autoritățile publice din România.–>Caracteristicile principale ale proiectului de investițiiTitular: Serviciul de Telecomunicații Speciale<!–>Beneficiar: Serviciul de Telecomunicații Speciale–>Amplasamente:site principal: Splaiul Independenței nr. 323A, sectorul 6, București;site-uri secundare: sediile locale ale instituției situate în municipiile reședință de județ.<!–>

Valoarea totală a investiției –>(în prețuri valabile în luna august 2022, <!–>1 euro = 4,9342 lei)–> mii lei 107.981
Eșalonarea cheltuielilor de investiții
– anul I mii lei 68.386
– anul II mii lei 39.531
– anul III mii lei 64

<!–>Indicator prestabilit

Nr. crt. Denumire indicator Valoare de referință Anul de referință*) Valoare-țintă
1 Huburi care vor permite accesul la serviciile de tip ISP pentru instituțiile și entitățile de interes public de la nivel central și local 0 2022 41

–>*) Anul semnării contractului de finanțare.<!–>–><!–>Durata de execuție a proiectului de investiții: 28 de luni–>Finanțarea investițieiFinanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul național de redresare și reziliență, și de la bugetul de stat, prin bugetul Serviciului de Telecomunicații Speciale, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.<!–>–><!–>–>––<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters