privind înfiinţarea Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta**)(actualizată până la data de 14 octombrie 2004*)
–––-*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 331 din 2 septembrie 1998. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ până la data de 14 octombrie 2004, cu modificările şi completările aduse de: RECTIFICAREA nr. 517 din 24 august 1998; HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003; LEGEA nr. 342 din 12 iulie 2004.**) Titlul hotărârii a fost modificat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:***) Conform pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, în tot cuprinsul hotărârii, denumirea Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime Constanta” – S.A. se înlocuieşte cu denumirea Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa.****) Conform alin. (1) al art. 1 din LEGEA nr. 342 din 12 iulie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 642 din 16 iulie 2004, Regia Autonomă „Administraţia Zonei Libere Constanţa Sud şi a Zonei Libere Basarabi” trece la Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” S.A. Constanţa, înfiinţată prin Hotărârea Guvernului nr. 517/1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 331 din 2 septembrie 1998, cu modificările şi completările ulterioare, şi se reorganizează ca subunitate fără personalitate juridică a acesteia, în completarea celor existente.Art. 8 din acelaşi act normativ prevede:"Art. 8(1) Operaţiunile de predare-preluare a bunurilor se efectuează pe bază de protocol încheiat între Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Constanţa Sud şi a Zonei Libere Basarabi" şi Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime" – S.A. Constanţa, în termen de 90 de zile de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. … (2) Prevederile Hotărârii Guvernului nr. 517/1998 privind înfiinţarea şi funcţionarea Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 331 din 2 septembrie 1998, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică în mod corespunzător.” … În temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobată şi modificată prin Legea nr. 207/1997, cu modificările ulterioare, şi ale Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată,în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 42/1997 privind navigaţia civilă,Guvernul României hotărăşte: +
Articolul 1(1) Se înfiinţează Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta prin reorganizarea Regiei Autonome «Administraţia Portului Constanta», care se desfiinţează. … (2) Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta este societate comercială pe acţiuni, cu capital integral de stat, persoana juridică română, cu sediul în municipiul Constanta, incinta Portului Constanta, Gara maritima, judeţul Constanta. … (3) Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta funcţionează sub autoritatea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, desfăşoară activităţi de interes public naţional, se organizează şi funcţionează conform legislaţiei în vigoare şi statutului prevăzut în anexa nr. 1. … (4) Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta are în structura sa 4 subunitati cu statut de filiala, şi anume: … – Filiala de comunicaţii port Constanta;– Filiala energetica port Constanta;– Filiala de servicii port Constanta;– Filiala nave tehnice port Constanta.(5) Actele constitutive ale filialelor se adoptă prin hotărâri ale Adunării generale extraordinare a acţionarilor Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta, în condiţiile legii. Adunarea generală extraordinară a acţionarilor poate aproba desfiinţarea oricăreia dintre filialele prevăzute la alin. (4) şi poate aproba înfiinţarea şi a altor filiale sau înfiinţarea de agenţii, reprezentante, sucursale şi alte sedii secundare, subunitati fără personalitate juridică, cu respectarea prevederilor legale. … ––––Art. 1 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003. +
Articolul 1^1(1) Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta îndeplineşte funcţia de autoritate portuara în porturile Constanta, Midia, Mangalia şi Tomis, denumite în continuare porturi maritime. … (2) În scopul îndeplinirii acestei funcţii şi în calitatea sa de administraţie portuara, Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta are următoarele atribuţii şi obligaţii: … a) de a aplica politicile portuare elaborate de Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, denumit în continuare minister; … b) de a coordona activităţile care se desfăşoară în porturile maritime; … c) de a implementa programele de dezvoltare a infrastructurilor porturilor maritime; … d) de a asigura functionalitatea şi administrarea porturilor maritime; … e) de a urmări sau de a asigura furnizarea permanenta a serviciilor de siguranţă în porturile maritime; … f) de a asigura întreţinerea, repararea şi menţinerea caracteristicilor tehnice minime ale infrastructurilor portuare care i-au fost concesionate; … g) de a asigura semnalizarea costiera şi plutitoare pentru navigaţie în porturile maritime, în mare larga şi pe căile navigabile de acces pe mare către acestea; … h) de a asigura dragajul de întreţinere pentru menţinerea adancimilor minime în porturi şi pe căile navigabile de acces pe mare către acestea; … i) de a asigura baraje antipoluante la operarea mărfurilor petroliere şi a derivatelor acestora în terminalele petroliere din porturile maritime; … j) de a asigura preluarea reziduurilor şi a apelor uzate de la nave, preluarea gunoiului şi a resturilor menajere de la nave; … k) de a pune la dispoziţie utilizatorilor, în mod nediscriminatoriu, infrastructura portuara care i s-a concesionat, în conformitate cu reglementările în vigoare; … l) de a stabili ordinea de intrare a navelor în porturile maritime; … m) de a aloca danele din porturile maritime la care navele urmează sa opereze şi de a elibera permisul de acostare la aceste dane; … n) de a urmări şi de a lua măsurile necesare pentru ca traficul de mărfuri în porturile maritime, precum şi modul de depozitare a acestora sa nu afecteze securitatea infrastructurii portuare şi operarea navelor; … o) de a exercita activităţi de control asupra operaţiunilor de încărcare sau descărcare a navelor şi de a interzice sau opri executarea acestora, dacă se constată că: … 1. navele au gaura de apa la corp;2. continuarea încărcării sau descărcării navei periclitează securitatea infrastructurilor şi a instalaţiilor portuare;3. pescajul navei depăşeşte pescajul maxim admis în dana de operare sau în orice alte cazuri în care se constată că este periclitata securitatea infrastructurii portuare;4. exista pericol de poluare;p) de a acorda avize în vederea autorizării agenţilor economici care urmează sa desfăşoare activităţi de transport naval în perimetrul porturilor maritime; … q) de a aproba desfăşurarea de activităţi în porturile maritime, altele decât cele supuse autorizării de către minister, eliberând permisele de lucru; … r) de a tine evidenta muncitorilor portuari care efectuează activităţi de încărcare/descărcare a navelor, de depozitare, stivuire, pachetizare, paletizare a mărfurilor, de curăţare a navelor şi altele asemenea. … (3) Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta întocmeşte planurile de dezvoltare a porturilor maritime, în concordanta cu politica şi cu programele de dezvoltare elaborate de minister, precum şi Regulamentul de exploatare a porturilor maritime, pe care le supune spre aprobare ministerului. … (4) Prin delegare de competenţa, Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta poate duce la îndeplinire şi unele obligaţii ce revin statului din acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte, cum ar fi căutarea şi salvarea vietilor omeneşti pe mare şi intervenţia pe mare în caz de poluare. … (5) Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta exploatează bunurile proprietate publică a statului, care îi sunt concesionate, prevăzute la art. 2 alin. (5), pe baza unor contracte de asociere sau de închiriere. … (6) Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta poate reprezenta ministerul, pe bază de contract, în raporturile acestuia cu concesionarii serviciilor de siguranţă şi cu concesionarii de terenuri şi alte elemente de infrastructura portuara. … (7) Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta supraveghează încărcarea/descărcarea sau orice alte operaţiuni, precum şi transportul/tranzitarea substanţelor sau mărfurilor periculoase efectuate în porturile maritime şi solicita oricărei nave, indiferent de pavilionul pe care îl arboreaza, care urmează sa încarce sau sa descarce mărfuri periculoase în porturile maritime, sa o informeze în mod corespunzător înainte de intrarea în port sau înainte de începerea operaţiunilor de încărcare. … (8) Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta centralizează şi publică anual datele comunicate de agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea în porturile maritime privind volumul de marfa operat în porturile maritime, portul de încărcare sau descărcare a mărfurilor, numărul de nave operate şi normele de operare în porturile maritime. … (9) Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta are obligaţia de a face publice tarifele percepute pentru punerea la dispoziţie utilizatorilor a infrastructurii de transport naval şi pentru prestarea de servicii, precum şi facilităţile care se acordă privind plata acestor tarife. … ––––Art. 1^1 a fost introdus de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003. +
Articolul 2(1) Capitalul social iniţial al Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" – S.A. Constanta este de 243.437.828.683 lei şi se constituie prin preluarea activului patrimonial al Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta", evidenţiat în bilanţul contabil al acesteia, încheiat la data de 31 decembrie 1997 şi actualizat conform legilor în vigoare. Capitalul social iniţial este reprezentat prin 2.434.378 acţiuni nominative, fiecare având o valoare nominală de 100.000 lei. … –––––Alin. (1) al art. 2 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii „Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime Constanta” – S.A. cu denumirea Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanta.(2) Bunurile aparţinând domeniului privat al statului aflate în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta", trec în proprietatea Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" – S.A. Constanţa la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, iar contravaloarea acestora este inclusă în capitalul social iniţial. … –––––Alin. (2) al art. 2 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii „Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime Constanta” – S.A. cu denumirea Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanta.(3) Capitalul social iniţial este în întregime subscris de statul român, în calitate de acţionar unic, şi este vărsat integral la data constituirii companiei. … (4) După intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, adunarea generală a acţionarilor va decide asupra modificării capitalului social al companiei, conform legilor în vigoare. … (5) În capitalul social al Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta nu sunt cuprinse bunuri aparţinând proprietăţii publice a statului, de natura celor prevăzute la art. 135 alin. (4) din Constituţie. Bunurile proprietate publică a statului, prevăzute în anexa nr. 2, se concesioneaza Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta de către minister, în condiţiile legii, pentru o perioadă de 49 de ani. … ––––Alin. (5) al art. 2 a fost modificat de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.––––Alin. (6) al art. 2 a fost abrogat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.––––Alin. (7) al art. 2 a fost abrogat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003. +
Articolul 2^1(1) Unele elemente de infrastructura de transport naval din porturile maritime, formate din bunuri, prevăzute în anexa nr. 2, care au fost concesionate prin încredinţare directa Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta, vor putea fi preluate de minister înainte de termenul prevăzut în contract, cu respectarea legislaţiei în vigoare. Bunurile astfel preluate vor putea fi concesionate în condiţiile legii. … (2) În cazul în care elementele infrastructurii de transport naval prevăzute la alin. (1) se concesioneaza de către minister altor persoane juridice, Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta reprezintă concedentul, în condiţiile legii. … (3) Reprezentarea concedentului de către Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta în raporturile cu concesionarii se face pe bază de contract, în condiţiile legii. … (4) În calitatea sa de reprezentant al concedentului în raporturile cu concesionarii, Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta are următoarele obligaţii: … a) verifica respectarea de către concesionari a prevederilor contractului de concesiune, cum ar fi: modul de derulare a lucrărilor de investiţii prevăzute în contractul de concesiune şi calitatea acestor lucrări, întreţinerea şi repararea de către concesionari a bunurilor concesionate, execuţia altor lucrări care pot afecta functionalitatea şi/sau siguranţa acestor bunuri; … b) avizează documentele de plată a redeventei. … ––––Art. 2^1 a fost introdus de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003. +
Articolul 3(1) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, acţiunile Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" – S.A. Constanta sunt deţinute în totalitate de statul român, care îşi exercită drepturile şi obligaţiile decurgând din calitatea de acţionar unic prin Ministerul Transporturilor. … –––––Alin. (1) al art. 3 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii „Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime Constanta” – S.A. cu denumirea Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanta.(2) Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" – S.A. Constanta poate fi privatizata în condiţiile legii, statul păstrând pachetul de acţiuni care să îi asigure o poziţie majoritara. … –––––Alin. (2) al art. 3 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii „Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime Constanta” – S.A. cu denumirea Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanta.––––Art. 4 a fost abrogat de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003. +
Articolul 5(1) Veniturile proprii ale Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta se realizează prin desfăşurarea următoarelor activităţi, în conformitate cu legislaţia în vigoare: … a) exploatarea prin punerea la dispoziţie utilizatorilor, în mod nediscriminatoriu, pe baza unor contracte de asociere sau de închiriere, a bunurilor proprietate publică a statului concesionate companiei; … b) prestarea de activităţi auxiliare activităţilor de transport naval, cum sunt: refurnizarea de apa, energie electrica şi termica, servicii pentru nave de agrement şi turism, salvarea şi ranfluarea navelor; … c) asigurarea serviciilor de siguranţă în porturi, concesionate temporar prin încredinţare directa către companie, în cazul în care într-un port maritim nu exista persoane juridice autorizate să efectueze serviciile de siguranţă pentru care s-a instituit obligativitatea sau în cazul imposibilităţii derulării contractelor de concesiune încheiate de către minister cu agenţi economici; … d) furnizarea serviciilor de siguranţă în porturile maritime pentru care nu s-a instituit obligativitatea; … e) reprezentarea ministerului în raporturile acestuia cu concesionarii serviciilor de siguranţă şi/sau cu concesionarii unor terenuri şi/sau ai altor elemente care constituie infrastructura de transport naval, care se afla în perimetrul porturilor maritime, în cazul desemnării de către minister a companiei ca reprezentant al său şi al încheierii unui contract de reprezentare în condiţiile legii; … f) supravegherea operaţiunilor de transport şi operare a mărfurilor periculoase în porturile maritime româneşti; … g) preluarea reziduurilor şi a apelor uzate de la nave; … h) preluarea gunoiului şi a resturilor menajere de la nave; … i) supravegherea operaţiunilor de încărcare/descărcare a navelor; … j) ţinerea evidentei muncitorilor portuari şi eliberarea carnetelor de lucru în port; … k) exploatarea bunurilor proprietate a Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta; … l) prestarea altor activităţi prevăzute în statut şi în actele normative în vigoare. … (2) Pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute la alin. (1) lit. a)-d) şi lit. f)-j) Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta stabileşte tarife, potrivit prevederilor legale. … (3) Pentru efectuarea activităţilor ce îi revin în calitatea de reprezentant al ministerului în raporturile acestuia cu concesionarii, prevăzută la alin. (1) lit. e), Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta are dreptul la plata unei sume în cuantum de 25% din redeventa încasată. … (4) Pentru desfăşurarea de către Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta a activităţilor având ca scop ducerea la îndeplinire a obligaţiilor ce revin statului din acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte, Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta primeşte fonduri alocate de la bugetul de stat în conformitate cu legislaţia în vigoare, prin bugetul ministerului, pe bază de decont de cheltuieli, întocmit pentru fiecare activitate. … (5) Veniturile rezultate din exploatarea bunurilor proprietate publică a statului, concesionate Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta, constituie venituri proprii ale acesteia, în conformitate cu legislaţia în vigoare. … (6) Veniturile Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta se realizează în lei şi în valută, potrivit reglementărilor în vigoare. … ––––Art. 5 a fost modificat de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003. +
Articolul 5^1(1) Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta realizează direct sau prin intermediul unor agenţi economici, sub controlul sau, următoarele activităţi: întreţinerea şi repararea infrastructurilor de transport naval, semnalizarea terestra şi plutitoare pentru navigaţie, dragajul de întreţinere pentru asigurarea adancimilor în porturile maritime. … (2) Cheltuielile pentru întreţinerea, repararea şi exploatarea bunurilor proprietate publică a statului, concesionate Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta, se asigura din veniturile proprii ale companiei. În situaţii deosebite, pentru întreţinerea şi repararea bunurilor proprietate publică a statului, Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta poate primi subvenţii de la bugetul de stat. Lucrările de întreţinere şi reparaţii pentru care se acordă subvenţii de la bugetul de stat şi fondurile necesare pentru efectuarea acestora se aproba prin hotărâre a Guvernului, conform reglementărilor în vigoare. … (3) Desfăşurarea, la solicitarea unor instituţii publice, a activităţilor având ca scop ducerea la îndeplinire a obligaţiilor ce revin statului din acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte se efectuează pe bază de contracte încheiate între Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta şi respectivele instituţii publice, prin care se vor stabili obligaţiile care revin companiei şi sursele de finanţare pentru realizarea acestora, cu respectarea legislaţiei în vigoare. … (4) Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta îşi acoperă cheltuielile din venituri proprii, realizate din prestări de servicii pe bază de tarife şi din lucrări, potrivit prevederilor art. 5 şi în conformitate cu obiectul sau de activitate prevăzut în statut. … ––––Art. 5^1 a fost introdus de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.––––Art. 6 a fost abrogat de pct. 11 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.––––Art. 7 a fost abrogat de pct. 11 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003. +
Articolul 8Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" – S.A. Constanta poate încheia, în condiţiile legii, acorduri sau convenţii cu organisme interne sau internaţionale şi poate participa la colaborări şi cooperări pe plan naţional sau internaţional, în domeniul sau de activitate.–––––Art. 8 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii „Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime Constanta” – S.A. cu denumirea Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanta. +
Articolul 9(1) Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" – S.A. Constanta este condusă de adunarea generală a acţionarilor. … (2) Adunarea generală a acţionarilor are atribuţii şi competente stabilite prin statut. … (3) Împuterniciţii mandataţi sa reprezinte interesele capitalului de stat în adunarea generală a acţionarilor sunt numiţi prin ordin al ministrului transporturilor. … (4) Până la privatizarea Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" – S.A. Constanta, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de Ministerul Transporturilor prin ministrul transporturilor sau prin împuterniciţi mandataţi de acesta. … –––––Art. 9 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii „Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime Constanta” – S.A. cu denumirea Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanta. +
Articolul 10(1) Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" – S.A. Constanta este administrată de un consiliu de administraţie, ales de adunarea generală a acţionarilor. … (2) În perioada în care statul este acţionar unic, consiliul de administraţie şi preşedintele acestuia sunt numiţi prin ordin al ministrului transporturilor. … (3) Atribuţiile consiliului de administraţie şi ale preşedintelui acestuia sunt cele prevăzute în statut. … (4) Preşedintele consiliului de administraţie este şi directorul general al Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" – S.A. Constanta. … –––––Art. 10 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii „Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime Constanta” – S.A. cu denumirea Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanta. +
Articolul 11(1) Cheltuielile de capital ale Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" – S.A. Constanta, aferente patrimoniului propriu, se asigura din surse proprii, credite interne sau externe şi alte surse de finanţare, potrivit legii. … –––––Alin. (1) al art. 11 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii „Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime Constanta” – S.A. cu denumirea Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanta.(2) Finanţarea programelor de investiţii portuare, aprobate de Guvern până la data înfiinţării Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta pentru crearea de noi bunuri proprietate publică a statului, se asigura de la bugetul de stat prin minister. Finanţarea programelor de investiţii portuare, aprobate de Guvern până la data înfiinţării companiei pentru bunuri de natura proprietăţii private a statului, se asigura din surse proprii, bunurile astfel realizate constituind proprietate a Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta. … ––––Alin. (2) al art. 11 a fost modificat de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.(3) Crearea de noi bunuri proprietate publică a statului, dezvoltarea şi modernizarea celor existente în scopul extinderii şi modernizării activităţii se asigura integral de la bugetul de stat prin bugetul ministerului. Obiectivele de investiţii respective se aproba prin hotărâre a Guvernului sau de către minister, potrivit legilor în vigoare. … ––––Alin. (3) al art. 11 a fost modificat de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.(4) Bunurile proprietate publică a statului, rezultate în urma finalizarii programelor de investiţii aprobate de Guvern până la data înfiinţării Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" – S.A. Constanta, precum şi alte bunuri de natura proprietăţii publice a statului, nou-create sau rezultate în urma dezvoltării şi modernizării celor existente, se concesioneaza companiei conform prevederilor prezentei hotărâri. … –––––Alin. (4) al art. 11 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii „Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime Constanta” – S.A. cu denumirea Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanta.(5) Obligaţiile de plată ale Regiei Autonome «Administraţia Portului Constanta», nescadente până la data înfiinţării Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta, conform condiţiilor şi perioadelor prevăzute în contractele aflate în derulare pentru realizarea programelor de investiţii, aparţinând domeniului privat al statului, care trec în proprietatea Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta conform art. 2 alin. (2), se vor asigura din surse proprii şi, în completare, de la bugetul de stat prin bugetul ministerului. La punerea în funcţiune a bunurilor capitalul social al companiei se majorează cu sumele alocate de la bugetul de stat, în condiţiile legii. … ––––Alin. (5) al art. 11 a fost modificat de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.(6) Obligaţiile de plată ale Regiei Autonome «Administraţia Portului Constanta», nescadente până la data înfiinţării Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta, pentru crearea de bunuri publice, pentru modernizarea sau dezvoltarea bunurilor publice existente, inclusiv sumele aferente din împrumuturi, împreună cu dobânzile şi comisioanele, se vor asigura de la bugetul de stat prin bugetul ministerului, conform condiţiilor şi perioadelor prevăzute în contractele aflate în derulare. Aceste bunuri se concesioneaza direct Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» – S.A. Constanta conform prevederilor alin. (5) al art. 2. … ––––Alin. (6) al art. 11 a fost modificat de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.––––Art. 12 a fost abrogat de pct. 13 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.––––Art. 13 a fost abrogat de pct. 13 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003. +
Articolul 14(1) Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" – S.A. Constanta preia toate drepturile şi obligaţiile Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta". … Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" – S.A. Constanta se substituie Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta" în toate litigiile în curs în care aceasta a avut calitatea de parte.–––––Alin. (1) al art. 14 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii „Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime Constanta” – S.A. cu denumirea Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanta.(2) Contractele de concesiune încheiate de Regia Autonomă «Administraţia Portului Constanta» pentru terenuri aflate în perimetrul porturilor maritime rămân valabile până la împlinirea termenelor prevăzute în acestea, potrivit legii. … ––––Alin. (2) al art. 14 a fost introdus de pct. 14 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003. +
Articolul 15Personalul salariat al Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta", preluat de către Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" – S.A. Constanta, este considerat transferat.–––––Art. 15 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii „Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime Constanta” – S.A. cu denumirea Compania Naţionala „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanta. +
Articolul 16Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. +
Articolul 17Prezenta hotărâre intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I. +
Articolul 18Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abroga:– pct. 1 din anexa nr. 1 şi anexa nr. 2 a) la Hotărârea Guvernului nr. 19/1991 privind înfiinţarea unor administraţii cu statut de regie autonomă şi societăţi comerciale pe acţiuni din domeniul transporturilor navale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 17 ianuarie 1991;– Hotărârea Guvernului nr. 755/1991 privind activitatea de pilotaj în porturi, rade şi canale navigabile, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 68 din 16 aprilie 1992.PRIM-MINISTRURADU VASILEContrasemnează:–––––Ministrul transporturilor,Traian BăsescuMinistrul finanţelor,Daniel DaianuMinistrul reformei,preşedintele Consiliuluipentru Reforma,Ioan Muresan +
Anexa 1STATUT 24/08/1998 +
Anexa 2BUNURI PROPRIETATE PUBLICA A STATULUIaflate în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta" – mii lei –––––––––––––––––––––––––––– Date tehnice Valoarea –––––- –––––––––––– Nr. Denumirea Lungi- Supra- de inventar amortizată rămasă crt. mea faţa – m – – mp –––––––––––––––––––––––––––– 0 1 2 3 4 5 6––––––––––––––––––––––––––– PORTUL CONSTANTA Cheiuri 1. Chei la cap de dig de larg Constanta 95 385.159 1.753 383.406 2. Chei la pinteni dreapta 60 299.750 1.188 298.562 3. Dana de acostare nr. 2 – 104,75 m 104,7 130.828 390 130.438 4. Post de acostare gabare Constanta Sud 173,5 3.155.773 7.971 3.147.802 5. Chei la bazin nave militare 400 4.641.020 16.978 4.624.042 6. Chei la bazin nave tehnice 327 2.331.314 7.386 2.323.928 7. Chei la dana pen- tru nave de pasa- geri 164 1.776.483 6.748 1.769.735 8. Chei mol dig far vechi (continuare dana de pasageri Ro-Ro Constanta) 823 11.106.226 33.276 11.072.950 9. Chei la danele 0-5, chei de racordare Ro-Ro 691,1 8.092.798 16.804 8.075.994 10. Chei la danele 6-7 189,75 2.306.755 4.790 2.301.965 11. Chei de racor- dare la dana 7 (dana 8) 98,65 869.388 1.803 867.585 12. Chei la cap est şi prelungire danele 9-10 166,16 1.436.105 2.977 1.433.128 13. Chei la bazin şalupe (lângă gara maritima) 80 19.466 0 19.466 14. Chei la danele 11-12 279,5 269.416 5.330 264.086 15. Chei la danele 13-16 490 655.896 12.989 642.907 16. Chei la danele 17-19 329 275.263 5.451 269.812 17. Chei la danele 20-22 346 197.443 3.890 193.553 18. Chei la danele 23-24 282 288.477 5.713 282.764 19. Chei la mol 1, danele 30-33 şi danele 42-43 500 11.066.937 38.787 11.028.150 20. Chei la mol 2, danele 30, 37-39- 40-43p 1.004 6.656.713 21.684 6.635.029 21. Post de acostare petrolier 2 la dana 31 (chei) 315 2.978.144 11.536 2.966.608 22. Chei la danele 33-34-35 576 5.949.745 20.619 5.929.126 23. Construcţie acos- tare mol 2, cheiuri la danele 35-36 410 447.016 1.399 445.617 24. Chei la danele 43p-46 784 8.104.721 30.784 8.073.937 25. Chei la danele 47-50 878 8.198.728 29.994 8.168.734 26. Chei şi bazin pentru şalupe (cap mol III) 70 254.078 895 253.183 27. Chei la danele 51 şi 52 464,52 4.230.183 16.674 4.213.509 28. Chei la dana 53, colt cu dana 52 27 302.892 1.150 301.742 29. Chei la dana 53 225,9 2.111.203 8.950 2.102.253 30. Chei la danele 54-55-60 690,3 5.190.074 15.597 5.174.477 31. Chei la danele 56-57-59 686 6.616.838 27.054 6.589.784 32. Chei la dana 58 180 1.709.547 6.990 1.702.557 33. Chei parţial la danele 59-60 56,4 542.233 2.137 540.096 34. Chei la dana 61 260 3.553.453 47.046 3.506.407 35. Chei la dana 62 240 2.357.651 32.688 2.324.963 36. Chei vertical la dana 63, 220 m 220 2.177.856 32.055 2.145.801 37. Chei la danele 64-65 447 2.739.859 12.472 2.727.387 38. Chei la danele 66-68 597 5.137.577 22.572 5.115.005 39. Chei la cap de sud – dana 69 188,75 4.356.567 19.141 4.337.426 40. Chei la dana 70 254 2.951.649 12.068 2.939.581 41. Chei la danele 71-72 382 4.789.796 18.879 4.770.917 42. Chei la dana 73 317 5.977.605 21.091 5.956.514 43. Chei+bazin la danele 74-77 725 47.275 13.826.370 47.088 13.779.282 44. Chei la dana 78 276 5.463.864 12.005 5.451.589 45. Chei duc d'Albi. Zona de acces la dana 79p 129 3.623.416 7.989 3.615.427 46. Post provizoriu punct acostare pe- trolier 1500 la dana 79p (chei) 122,5 9.624.255 28.923 9.595.332 47. Chei fundat la -19 m. Zona de acces la canal 350 m; danele 79p-80p 350 9.379.146 20.678 9.358.468 48. Chei fundat la -19 m; dane de mi- nereu Constanta 260 m; danele 80p-81 408 14.907.819 40.413 14.867.406 49. Chei fundat la -16,50 m; dane minereu Constanta; dana 82 283,5 12.191.653 31.902 12.159.751 50. Chei fundat la -14,5 m pentru nave mineralier 501,5 8.892.902 55.144 8.837.758 51. Chei fundat la -14,5; post de transbordare minereu 355,5 10.035.845 27.739 10.008.106 52. Chei de legătura între platforma 0 şi estacada 31; danele 89-90 570,3 2.081.587 0 2.081.587 53. Chei infrastruc- tura traversare canal dana 90-91 222 1.387.789 0 1.387.789 54. Puncte de acostare barje (chei-18m, pile indepen- dente) 905,25 2.021.015 0 2.021.015 55. Chei fluvial tronson a+b. Zona de acces pe canal la dana 94-96 726,04 9.561.239 24.639 9.536.600 56. Chei la dana 97- 103 (tronson C1, C2, D1, D2 şi racord sud) 1.561,9 8.417.360 22.062 8.395.298 57. Chei la bazin Port lucru, latu- rile de nord şi vest 454,6 3.614.825 7.590 3.607.235 58. Chei sector agre- gate. Zona de acces la canal Port lucru (latu- ra vest bazin) 194,25 2.033.138 5.150 2.027.988 59. Chei Port lucru, laturile de sud şi est 1.100 7.265.874 21.744 7.244.130 60. Chei adiacent mol I S (danele 105- 107) 490,71 1.556.533 0 1.556.533 61. Chei fundat la -7,2 m, dane mi- nereu port 260 m; danele 108-110p 260 4.090.889 8.594 4.082.295 62. Chei fundat la -9 m. Zona de acces la canal 61 m; dana 110p 61 955.812 2.009 953.803 63. Chei fundat la -11,5 m. Zona de acces la canal 122 m; dana 111p 122 1.919.570 4.032 1.915.538 64. Chei fundat la -14,5 m. Zona de acces la canal 622 m; danele 111p-114 622 9.786.677 20.559 9.766.118 65. Chei latura est mol I S; danele 115-118 1.192 24.265.767 53.007 24.212.760 66. Chei latura est mol II S; danele 121-122p 285,65 18.782.691 16.379 18.766.312 67. Chei bazin feribot 233 16.142.160 0 16.142.160 68. Chei cap mol IIS (124-125) 429 15.621.455 0 15.621.455 69. Chei latura est mol IIS 1.074 16.046.902 0 16.046.902 70. Dig protecţie feribot 1.100 2.318.741 0 2.318.741 TOTAL CHEIURI: 372.453.319 1.045.345 371.408.564 Bazine 71. Bazin la dana pentru nave de pasageri 5.000 37.369 117 37.252 72. Lucrări de adan- cire bazine Port Constanta, danele 0-10 239.000 12.104.273 33.913 12.070.360 73. Bazine I şi IV, etapa I; danele 31-33 şi 64-65 173.000 7.262.648 30.238 7.232.410 74. Amenajări portuare evacuatii în bazin la dana 34 40.000 1.097.390 3.680 1.093.710 75. Bazinele 1 şi 2, parţial amenajări interioare, etapa a IV-a; danele 36-38p şi 40-43p 290.000 3.636.564 11.337 3.625.227 76. Bazine – bazin manevra (P) 5.000 2.723.546 7.368 2.716.178 77. Bazin C4HA. Bazin manevra (P) 4.000 338.742 916 337.826 78. Bazin la danele 45-48 (P); danele 49-52 (P) 40.000 1.385.168 4.347 1.380.821 79. Bazine şi teritorii, etapa a II-a; dane- le 54-60 şi 66-70 320.000 4.154.300 4.660 4.149.640 80. Bazin la dana 61, 13.000 mp, laţime 50m 13.000 2.081 152 1.929 81. Bazin la danele 62-63 23.000 3.735 273 3.462 82. Dragaje în bazin la dana 78 pentru spalare-degazare 30.000 945.486 2.289 943.197 83. Senal de acces la acostare petro- liere 300 94 ha 67.301.194 156.378 67.144.816 84. Bazin la dana de minereu 80 4 ha 2.563.561 5.972 2.557.589 85. Bazin la danele minereu 81-82 16,5 ha 33.165.970 88.747 33.077.223 86. Bazin la danele minereu 83-84 (P) 9 ha 10.776.739 28.112 10.748.627 87. Bazin la post de transbordare minereu la dana 85 (P) 5,3 ha 7.468.068 19.481 7.448.587 88. Canal de legătura între bazin flu- vio-maritim şi dane minereu 7 ha 9.985.755 33.275 9.952.480 89. Bazin nave fluvi- ale la danele 99-100 (P) 4,8 ha 1.005.617 0 1.005.617 90. Dragaj bazin gura C.D.M.N. 35 ha 2.591.758 6.382 2.585.376 91. Bazin Agigea PL 45 ha 9.657.248 26.169 9.631.079 TOTAL BAZINE: 178.207.212 463.806 177.743.406 Diguri 92. Dig de larg far alb km 1+700 1.700 58.663.727 194.882 58.468.845 93. Dig de larg Con- stanta 2.554 m 2.554 19.498.971 158.885 19.340.086 94. Digul de sud de la pintenii de intrare 222 2.273.317 12.404 2.260.913 95. Dig de larg P1 dana 0 940 912.436 3.308 909.128 96. Protecţie impo- triva valurilor P1 900 6.005.013 18.663 5.986.350 97. Dig de adăpostire port transbordare minereu 750 428.118 3.121 424.997 98. Dig de sud 2.160 32.561.433 72.103 32.489.330 99. Amenajare gura pereu la malu- rile nord şi sud 820 4.948.443 23.789 4.924.654 TOTAL DIGURI: 125.291.458 487.155 124.804.303 Teritorii100. Teritoriu la dana de acostare nr. 2; 4.174 mp 4.174 4.551 21 4.530101. Umpluturi la digul de larg de la dana 0 13.500 5.696.707 0 5.696.707102. Teritoriu în dreptul danelor 17-18; 24.425 mp 24.425 1.683.593 0 1.683.593103. Teritoriu în dreptul danei 19; 3.000 mp 3.000 1.533 0 1.533104. Teritoriu sector betonaj Poarta 3; 29.000 mp 29.000 11.496 0 11.496105. Extindere Port Constanta, etapa a IV-a; danele 31-43 214.000 14.508.644 0 14.508.644106. Teritoriu etapa a III-a, danele 44-52, radacina mol III 718.255 40.075.048 1.153 40.073.895107. Teritoriu etapa a II-a, mol IV, danele 53-63, radacina mol IV 603.665 16.946.686 0 16.946.686108. Teritoriu etapa a I, danele 64-69, triaj chei fundat la Portul Nou 1.228.495 9.291.971 21.108 9.270.863109. Teritorii la danele de minereu 15 ha 150.000 20.160.820 0 20.160.820110. Umpluturi în teritoriu mol adiacent mol I S 10.000 45.045 0 45.045111. Teritorii Constanta Sud, zona triaj feribot 1.687.620 74.520.421 0 74.520.421112. Teritoriu Constanta Sud, dig reţinere nord-sud 42.600 52.657.610 0 52.657.610113. Teritoriu Port Constanta Sud- Agigea. Port lucru 230.000 3.030.823 0 3.030.823114. Teritorii Constan- ta Sud, mol I 347.000 16.734.902 0 16.734.902115. Teritorii Constan- ta Sud, dig de reţinere limitare incinta 6.803.835 0 6.803.835116. Teritorii Constan- ta Sud, dig de reţinere limitare incinta 6.860.510 0 6.860.510117. Teritorii Constan- ta Sud, dig de reţinere incinta nord 38.267.248 0 38.267.248118. Teritorii dig re- ţinere bazin transportoare 562.646 0 562.646119. Dig zona de acces la canal 700 38.510.624 101.108 38.409.516 TOTAL TERITORII: 346.374.713 123.390 346.251.323 Drumuri120. Drum – stradele dana 0 26,2 1.539 22 1.517121. Drum pompieri militari stadion D0-D6 1.334,5 85.724 1.009 84.715122. Platforma dana 8 762 12.201 205 11.996123. Platforma ve- hicule D6-D7 807,05 7.981 208 7.773124. Drum AX mol genovez – spate Prodexport D8 369,2 39.165 441 38.724125. Platforma auto- vehicule Gara maritima D11 34 7.736 125 7.611126. Drum Poarta 1 – Gara maritima drum principal D11 8.626 85.008 2.290 82.718127. Drum pasaj dane- le 6-7, spate Gara maritima, Policlinica D11-D12 388 88.219 1.039 87.180128. Drum spate re- zervor combusti- bil D12 – Poarta 1 347 60.775 716 60.059129. Platforma vehi- cule D13-D16 2.255 11.289 398 10.891130. Drum Poarta 1 – mol nou spate magazie, danele 13-16 725 140.620 1.657 138.963131. Drum zona uzinei de reparaţii D12, Poarta 2 780 226.408 2.830 223.578132. Drum hala de revi- zile mecanizata D13, Poarta 2 152 19.463 172 19.291133. Drum sosea prin- cipala – Poarta 2, D14-D15 235 21.654 590 21.064134. Drum Poarta 2 – betonaj – Triaj C.F.R. – pasaj superior 1.061 28.026 373 27.653135. Drum nr. 8, 9, 9A, 12A, în jurul antrepozitelor zona Bursa noua D15 540 77.727 747 76.980136. Drum zona beto- naj între drum 5 şi 6 49,5 7.758 77 7.681137. Drum zona beto- naj între drum 5 şi 11, zona Triaj C.F.R. 174 25.562 246 25.316138. Drum Bursa noua – garaj mecani- zare 168 6.114 167 5.947139. Drum zona grup şcolar – zona Bursa mare 46,62 5.805 57 5.748140. Drum în jurul grupului şcolar – zona Bursa noua 186 20.632 204 20.428141. Drum Bursa noua sosea prin- cipala 160 4.390 178 4.212142. Drum zona grup social – Poarta 3 950 61.065 576 60.489143. Drum sosea centura – Poarta 3 bis 154 6.819 69 6.750144. Drum Poarta 3 (serpentina) 513 406 149 257145. Drum Poarta 3 – la depou C.F.R. 622 36.922 365 36.557146. Drum pompieri militari stadion Poarta 2bis – Poarta 3 509 119.978 2.792 117.186147. Drum spate Birou central – pasaj nivel D17 29 18.098 179 17.919148. Drum de la uzina D16 sub estacada D19-24 262,8 8.214 878 7.336149. Drum din sosea principala – Birou central siloz D17 110 3.499 848 2.651150. Drum în zona silozurilor 344 56.299 557 55.742151. Drum între PCI – mol nou 1.718 264.157 3.111 261.046152. Drum D19-D20 133,8 16.803 104 16.699153. Drum danele 20-25 81 1.653 45 1.608154. Drum D20 – spate magazie beton – D20 -D21 – hangar 2 – D20 D21 234 16.673 287 16.386155. Drum legătura platforma D25-D27 în mijlocul liniei 3 262,6 27.329 412 26.917156. Drum între maga- ziile 1 şi 3 Ceremag 39 5.588 57 5.531157. Drum între maga- zia 3 Ceremag – Raion manipulare mărfuri 40,4 5.641 56 5.585158. Drum fundaţie piatra sparta şi îmbrăcăminte lângă SNC 3.840 612.662 3.983 608.679159. Drum de exploa- tare pasaj Poarta 5 – SN – mol I 1.743 603.883 2.769 601.114160. Drum exploa- tare la sud şi vest de Petromin, dana 35-D43 375 96.948 372 96.576161. Drum la intrarea nr. 5 Poarta 5 751,9 655.899 3.736 652.163162. Drum de acces şi legătura pasaj baza tehnica 875 1.061.296 4.839 1.056.457163. Deviere drum D6, radacina mol III, Poarta 6 3.516 420.856 2.474 418.382164. Drum în zona pa- saj curba mare 200 m, Poarta 6 538 691.966 3.155 688.811165. Drum D8 de acces la pod basculant D6-D8, Poarta 6 1.059 122.770 853 121.917166. Drum de legătura Poarta 6 la digul de sud Agigea 4,6 1.194.454 6.073 1.188.381167. Drum D2 la danele 66-67 342,8 158.211 1.182 157.029168. Drum D1 mol nou D79-D84 2.491 661.539 4.690 656.849169. Racord drum fa- leza Poarta 6, 1.450 m D80-D84 1.450 1.254.111 4.817 1.249.294170. Drum de acces chei R0-R0 912 237.709 646 237.063171. Drum mol I S – mol I S 146 137.508 0 137.508172. Drum Poarta 9 841 612.575 0 612.575173. Drum de intrare în Eforie Nord 188,81 5.082.718 17.308 5.065.410 TOTAL DRUMURI: 15.238.045 81.133 15.156.912 Pasaje174. Rampa de coborâre frigorifer 64.860 2.005 62.855175. Rampa de coborâre Chimpex 64.860 2.005 62.855176. Rampa de coborâre IEP-MIN 64.860 2.005 62.855177. Pasarela Poar- 234,32 680.722 5.351 675.371 ta 3178. Pasaj rutier Poarta 4 51,2 629.056 1.495 627.561179. Pasaj baza teh- nica Poarta 5 372 1.929.072 5.259 1.923.813180. Pasaj mol 3 – 4 – 5 1.020 7.675.106 25.635 7.649.471181. Pasaj curba mare Port Nou, Poarta 6 49,38 168.362 1.087 167.275182. Prelungire pasaj curba mare, Poarta 6 61 471.406 1.642 469.764183. Pasaj de intrare în Eforie Nord (DN 39) 57 2.771.976 6.601 2.765.375 TOTAL PASAJE: 14.520.280 53.085 14.467.195 TOTAL PORTUL CONSTANTA: 1.035.060.453 2.253.914 1.032.806.539 PORTUL TOMIS 1. Dig de nord Port Tomis 178,5 593.611 2.854 590.757 2. Dig de sud-est Port Tomis 365,54 1.601.998 6.536 1.595.462 3. Muzoare intrare Port Tomis 98 250.908 1.169 249.739 4. Chei Port Tomis 496,5 126.561 627 125.934 5. Chei Port Tomis 382 160.436 765 159.671 6. Bazin Port Tomis 496,5 10,7 ha 361.972 1.645 360.327 7. Far verde Port Tomis 15.543 201 15.342 7. Far roşu Port Tomis 15.543 201 15.342 TOTAL PORTUL TOMIS: 3.126.572 13.998 3.112.574 PORTUL MIDIA 1. Chei (de la CRPO Tulcea) 525 8.408.400 0 8.408.400 2. Chei (dana animale vii + CRPO) (P) 350 3.861.058 0 3.861.058 3. Chei Port Midia, dana transbor- dare amoniac 204,15 3.509.724 5.961 3.503.763 4. Chei Port Midia, (dana mărfuri generale) 203 2.296.727 6.064 2.290.663 5. Bazin Midia – animale vii 56.304 5.813.808 0 5.813.808 6. Bazin Midia – CRPO 135.765 3.042.682 0 3.042.682 7. Dragaj bazin Midia – senal acces 30 ha 10.192.263 29.684 10.162.579 8. Bazin Port Midia dana transbor- dare amoniac 15 ha 7.345.233 13.121 7.332.112 9. Diguri Midia – limitare teri- toriu 1.932 6.342.457 0 6.342.457 10. Diguri Midia, dana transbor- dare amoniac 765 3.246.378 6.886 3.239.492 11. Dig de larg Midia 2.770 44.388.008 120.615 44.267.393 12. Dig de sud Midia 4.020 42.522.036 110.248 42.411.788 13. Far roşu 126.965 659 126.306 14. Far verde 123.321 640 122.681 15. Far portocaliu 141.955 735 141.220 16. Teritoriu Port Midia 137.500 mp 137.500 2.138.136 0 2.138.136 17. Teritoriu Port Midia 80.000 mp 80.000 2.392.308 0 2.392.308 18. Drum Port Midia tronson 4 4.852 347.283 5.090 342.193 19. Drum Port Midia 2.876 1.109.845 1.464 1.108.381 TOTAL PORTUL MIDIA: 147.348.587 301.167 147.047.420 PORTUL MANGALIA 1. Construcţii acos- tare Mangalia 2.281.435 6.700 2.274.735 2. Bazin Mangalia 5,1 ha 4.884.819 11.504 4.873.315 3. Dig de larg Mangalia 524,07 29.572.667 86.452 29.486.215 4. Teritoriu Port Mangalia 62.000 2.732.448 0 2.732.448 TOTAL PORTUL MANGALIA: 39.471.369 104.656 39.366.713––––––––––––––––––––––––––– TOTAL GENERAL: 1.242.032.155 2.673.735 1.239.358.420––––––––––––––––––––––––––– –––––